AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Funky » 15. sep 2019, 13:46

Pippo skrev:
15. sep 2019, 13:44
Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst et blevet udspillet så meget og har virket så ugidelige... Sikkert engang i Parken. Jeg er med på, at Lucas betyder meget, men man behøver da ikke at ligne en, der hellere vil ligge hjemme på sofaen og gokke til tekst-tv end at knokle røven ud af bukserne for sit hold.
Indstilling og opstilling var ikke på plads ved kampstart (og er det stadig ikke efter 3 udskiftninger og en pause til at ændre tingene). Vi har haft max 10 minutter denne kamp hvor vi har kunne spille sammenhængende og skabe noget. Hvem peger det på?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af andreasaab89 » 15. sep 2019, 13:48

Funky skrev:
15. sep 2019, 13:46
Pippo skrev:
15. sep 2019, 13:44
Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst et blevet udspillet så meget og har virket så ugidelige... Sikkert engang i Parken. Jeg er med på, at Lucas betyder meget, men man behøver da ikke at ligne en, der hellere vil ligge hjemme på sofaen og gokke til tekst-tv end at knokle røven ud af bukserne for sit hold.
Indstilling og opstilling var ikke på plads ved kampstart (og er det stadig ikke efter 3 udskiftninger og en pause til at ændre tingene). Vi har haft max 10 minutter denne kamp hvor vi har kunne spille sammenhængende og skabe noget. Hvem peger det på?
Vi var fuldstændig klar mod FCK. Taktisk overlegne og sørgede for at lukke den totalt ned ? Hvem peger det på ?

Min pointe: det peger på træneren hver gang man spiller en kamp . Det er hans ansvar
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af DobbeltA » 15. sep 2019, 13:48

Funky skrev:
15. sep 2019, 13:40
Dalbjerg skrev:
15. sep 2019, 13:39
Aalborg frederikshavner skrev:
15. sep 2019, 13:36
van Weert er godt nok uskarp
Men tager dog væsentlig bedre løb, holder i bolden og kommer frem til chancer..
Kaufmann bør i alt fald være på bænken næste kamp. Han er ikke klar til det her endnu.
Kaufmann er givetvis en ok afslutter, men der er ikke meget fodboldspiller i ham, kan slet ikke indgå i kombinationer. Klar forbedring med TVW centralt og det siger mere om Kaufmanns 1. halvleg end TVW's indhop.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Dalbjerg » 15. sep 2019, 13:52

Nej nej nej nej nej...

Puuuuha... Jeg sad og hørte podcasten om 99 og Dan Sahlin...

Uha, det giver minder om det, når der nu er endnu en hollandsk hjernerystelse...

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af AnyFellow » 15. sep 2019, 13:53

DobbeltA skrev:
15. sep 2019, 13:48
Funky skrev:
15. sep 2019, 13:40
Dalbjerg skrev:
15. sep 2019, 13:39
Aalborg frederikshavner skrev:
15. sep 2019, 13:36
van Weert er godt nok uskarp
Men tager dog væsentlig bedre løb, holder i bolden og kommer frem til chancer..
Kaufmann bør i alt fald være på bænken næste kamp. Han er ikke klar til det her endnu.
Kaufmann er givetvis en ok afslutter, men der er ikke meget fodboldspiller i ham, kan slet ikke indgå i kombinationer. Klar forbedring med TVW centralt og det siger mere om Kaufmanns 1. halvleg end TVW's indhop.
Det er én ting at TVW er så uskarp, men jeg synes overhovedet ikke han passer ind i det hurtige kombinationsspil, vi gerne vil spille. Der er flere gange med optræk til gode muligheder, at en simpel spinning i fødderne på ham hopper til en GF’er.

Jeg synes simpelthen ikke han har god nok teknik.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Funky » 15. sep 2019, 13:54

andreasaab89 skrev:
15. sep 2019, 13:48
Funky skrev:
15. sep 2019, 13:46
Pippo skrev:
15. sep 2019, 13:44
Jeg kan ikke huske, hvornår vi sidst et blevet udspillet så meget og har virket så ugidelige... Sikkert engang i Parken. Jeg er med på, at Lucas betyder meget, men man behøver da ikke at ligne en, der hellere vil ligge hjemme på sofaen og gokke til tekst-tv end at knokle røven ud af bukserne for sit hold.
Indstilling og opstilling var ikke på plads ved kampstart (og er det stadig ikke efter 3 udskiftninger og en pause til at ændre tingene). Vi har haft max 10 minutter denne kamp hvor vi har kunne spille sammenhængende og skabe noget. Hvem peger det på?
Vi var fuldstændig klar mod FCK. Taktisk overlegne og sørgede for at lukke den totalt ned ? Hvem peger det på ?

Min pointe: det peger på træneren hver gang man spiller en kamp . Det er hans ansvar
Så har træneren noget at arbejde på, hvis hans hold kun formår at være klar på hjemmebane med 10k tilskuere i ryggen. Det er samme træner som ikke kunne formå sine spillere til at spille på et rimeligt niveau i hele slutspillet. Det her hit-and-miss med opstillinger og insisteren på at bruge spillere hvor de ikke hører hjemme er altså heller ikke imponerende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

RufusTheDog

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af RufusTheDog » 15. sep 2019, 13:56

Dalbjerg skrev:
15. sep 2019, 13:52
Nej nej nej nej nej...

Puuuuha... Jeg sad og hørte podcasten om 99 og Dan Sahlin...

Uha, det giver minder om det, når der nu er endnu en hollandsk hjernerystelse...
Dan Sahlin er svensk?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2019, 13:58

Ja, man savner helt Pohl... Men vi ser også idag, at vi virkelig mangler en offensiv forstærkning, Kaufman er ikke klar, og Børsting/Klitten er simpelthen for stor en nedgradering ift Lucas.

Og så ser det desværre ud til, at vi har købt katten i sækken med Thelander. Vi skulle have ladet OB hente ham, og taget Maxsø istedet.

Hvorfor snakkes der om Van Weert of hjernerystelse? Skete der noget sidst i kampen? Eller refereres der til FCM kampen?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Funky » 15. sep 2019, 14:00

jonas386 skrev:
15. sep 2019, 13:58
Ja, man savner helt Pohl... Men vi ser også idag, at vi virkelig mangler en offensiv forstærkning, Kaufman er ikke klar, og Børsting/Klitten er simpelthen for stor en nedgradering ift Lucas.

Og så ser det desværre ud til, at vi har købt katten i sækken med Thelander. Vi skulle have ladet OB hente ham, og taget Maxsø istedet.
Nu skal man nok lige give Thelander en fair chance for at komme i kampform. Jeg er mere kritisk over for de øvrige spillere som ER i kampform, men som ikke møder op til kampen i dag. Thelander så helt horribelt dårlig ud i nogle situationer, og i bagklogskabens lys skulle man måske have spillet KP fra start og have haft Ross klar til et nød-indhop.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 15. sep 2019, 14:01

Så kom vi i den grad ned på jorden igen :@

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af san » 15. sep 2019, 14:03

Aalborg frederikshavner skrev:
15. sep 2019, 14:01
Så kom vi i den grad ned på jorden igen :@
Det kom vel ikke bag på dig ??
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Funky » 15. sep 2019, 14:03

jonas386 skrev:
15. sep 2019, 13:58
Ja, man savner helt Pohl... Men vi ser også idag, at vi virkelig mangler en offensiv forstærkning, Kaufman er ikke klar, og Børsting/Klitten er simpelthen for stor en nedgradering ift Lucas.

Og så ser det desværre ud til, at vi har købt katten i sækken med Thelander. Vi skulle have ladet OB hente ham, og taget Maxsø istedet.

Hvorfor snakkes der om Van Weert of hjernerystelse? Skete der noget sidst i kampen? Eller refereres der til FCM kampen?
Børsting bruges forkert af Friis. Tro på ham og sæt ham ind på den midtbaneplads, man også har aftalt med ham, eller hold ham helt ude.
Van Weert gik ud 4 minutter før tid pga. et slag til hovedet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Funky » 15. sep 2019, 14:04

san skrev:
15. sep 2019, 14:03
Aalborg frederikshavner skrev:
15. sep 2019, 14:01
Så kom vi i den grad ned på jorden igen :@
Det kom vel ikke bag på dig ??
Det kommer bag på mig. Skræmmende vi kan være så ringe, med det, det så ud til, at man havde fået opbygget.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Funky » 15. sep 2019, 14:06

Den joke med, hvor usynlig Weert var i starten af kampen...den kan man så også lave med Fossum efter kampen. Den er bare ikke nær så sjov.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2019, 14:07

Funky skrev:
15. sep 2019, 14:03
jonas386 skrev:
15. sep 2019, 13:58
Ja, man savner helt Pohl... Men vi ser også idag, at vi virkelig mangler en offensiv forstærkning, Kaufman er ikke klar, og Børsting/Klitten er simpelthen for stor en nedgradering ift Lucas.

Og så ser det desværre ud til, at vi har købt katten i sækken med Thelander. Vi skulle have ladet OB hente ham, og taget Maxsø istedet.

Hvorfor snakkes der om Van Weert of hjernerystelse? Skete der noget sidst i kampen? Eller refereres der til FCM kampen?
Børsting bruges forkert af Friis. Tro på ham og sæt ham ind på den midtbaneplads, man også har aftalt med ham, eller hold ham helt ude.
Van Weert gik ud 4 minutter før tid pga. et slag til hovedet.
Jeg er enig i, at han bruges forkert på kanten. Første mål er også en 'kreativ fejl' af Børsting (i mangel af bedre ord), hvor han forsøger at sende Kaufman i dybden men istedet spiller den direkte i fødderne på GF' forsvaret.
Jeg har dog svært ved at se hvem vi skulle bruge der istedet. Oliver Klitten er for usynlig, og resten har vi lejet ud.

Ift Thelander, så er jeg til dels enig, men der var bare mange fejl i både opspil og duellerne.

Og ærgerligt med Van Weert. Det der hoved er altså bekymrende. Jeg forstår stadigvæk ikke, at 4 - eller hvor mange det var - hjernerystelser ikke fik AaB til at løbe skrigende væk.

EDIT: Og hvad er nu det med Fossum? Jeg så ikke de sidste 10.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Klaus » 15. sep 2019, 14:08

Hold da helt op for en kollektiv offday. Jeg synes det er megatydeligt, at vi mangler en rigtig angriber. Selv i vores gode kampe, har vi ikke præsteret på netop den plads. Og så må man bare konstatere at uden Lucas har vi lige præcis en kreativ spiller nemlig Kusk. Så sætter man 3 mand på ham og vi er lukket ned.

Bedst i dag..

Kusk - med længder
Rinne - tog mere end man med rimelighed kan forvente
Okore - eneste forsvarsspiller, der holdt niveau fra starteren....

Resten havde en kollektiv offday, men enkelte var helt væk...

Thelander - med i 2 mål og er tydeligvis stadigvæk rusten.
Kaufmann - satte vel ikke en fod rigtig.
PK - dårligste kamp i lang tid.

Men ligesom vi ikke skulle flippe helt ud over de sidste sejre, ja så må dette nederlag heller ikke fylde for meget. I dag tabte vi fortjent, hvilket ikke var tilfældet i Herning og Brøndby. Så nu har træneren igen noget atarbejde med. Men med Lucas på holdet er vi heldigvis mange gange bedre.... derfor er det alligevel ærgerligt, at muligheden for fodboldfeber i det nordjyske blev så eftertrykkeligt skudt ned.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Hovedet » 15. sep 2019, 14:09

Jeg må så tilstå, at Lucas Andersen ikke havde gjort en nævneværdig forskel i denne kamp - og var ham Fossum i øvrigt med? Ham kunne vi godt have brugt. Ligeledes står det klart, at Rasmus Thelander slet ikke - som i slet ikke - er klar til fodbold på dette niveau. Han skal gemmes væk til foråret, måske korte indhop, og forsvaret skal udgøres af Kasper Pedersen og til nød ham den unge Ross. Hold da op, det var godt, vi ikke solgte Okore.

Vi fik også et realistisk indblik i vores niveau, som stadig ligger mellem nr. 5 og nr. 9. Der er ganske enkelt for mange svagheder til, at det kan blive rigtigt interessant, og også i år må vi kæmpe lige omkring den 6. plads, der giver adgang til slutspillet.

AGF kan til gengæld blive rigtig spændende at følge i år og er en oplagt medaljekandidat.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2019, 14:17

Hovedet skrev:
15. sep 2019, 14:09
Jeg må så tilstå, at Lucas Andersen ikke havde gjort en nævneværdig forskel i denne kamp - og var ham Fossum i øvrigt med? Ham kunne vi godt have brugt. Ligeledes står det klart, at Rasmus Thelander slet ikke - som i slet ikke - er klar til fodbold på dette niveau. Han skal gemmes væk til foråret, måske korte indhop, og forsvaret skal udgøres af Kasper Pedersen og til nød ham den unge Ross. Hold da op, det var godt, vi ikke solgte Okore.

Vi fik også et realistisk indblik i vores niveau, som stadig ligger mellem nr. 5 og nr. 9. Der er ganske enkelt for mange svagheder til, at det kan blive rigtigt interessant, og også i år må vi kæmpe lige omkring den 6. plads, der giver adgang til slutspillet.

AGF kan til gengæld blive rigtig spændende at følge i år og er en oplagt medaljekandidat.
Det var i mine øjne præcist sådan en kamp hvor Lucas ville gøre forskellen. Lucas kunne ha fået os igennem AGF's aggressive førstepres som slog os helt ud. Man manglede et outlet og Kusk er ikke i nærheden af samme niveau, og har slet ikke samme overblik. I stedet blev det genpres på genpres. Når vi endelig fik etableret lidt spil manglede vi ligeledes spilleren der kunne tage fat om den og gøre noget fornuftigt med den, i.e. Lucas.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2019, 14:18

Jeg må så tilstå, at Lucas Andersen ikke havde gjort en nævneværdig forskel i denne kamp
Du tror ikke vi havde skabt flere chancer, holdt bedre i bolden og generelt været mere proaktive med Lucas på banen frem for Børsting? Det er godt nok en kontroversiel holdning, når deres to første mål er efter kontra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: AGF - AaB 15/09/19 klokken 12:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 15. sep 2019, 14:20

Medmindre P er skadet, så er det en mærkelig disposition af Friis.

Jeg forstår heller ikke, at Friis er så stædig omkring den 433. Den er oplagt med typer sol kusk og Lucas på kanten, men slet ikke med børsting.

Denne taktik efterlod også en overmatchet Kaufmann ret alene på top.

Bestemt ikke en godkendt af spillerne, men Friis var mindst lige så svag som indsatsen.

Besvar