FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2019, 20:50

Gamen skrev:
22. sep 2019, 20:41
Buzz Killington skrev:
22. sep 2019, 20:27
Forresten høj høj klasse af en afslutning Kauf som det mest selvfølgelig i verden lige laver.
Men det ændrer bare ikke på at han i for mange facetter ligner en nyoprykket spiller - først og fremmest i duelspillet.
Pisse svært med den balancegang, men ligesom det gjorde underværker for Oliver A. med et halvt år i træningsrummet og få kampe så ligner det at Kauf skal lidt af det samme. Hans andet problem er at han er væsentligt langsommere end vores andre angribere - det skal han kompensere for med fysik
Det stresser jeg nu ikke så meget over. Knægten er kun 18, og har nu scoret 3 mål i 10 superligakampe. Han ser også ud til at være af en støbning hvor han ikke knækker under presset, men bare bliver ved med at spille sit spil. For holdet er det selvfølgelig ikke optimalt at en 18-årig førsteårs skal være førsteangriber, men mht. fremtiden syntes jeg det tegner fint.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 22. sep 2019, 20:56

Buzz Killington skrev:
22. sep 2019, 20:50
Gamen skrev:
22. sep 2019, 20:41
Buzz Killington skrev:
22. sep 2019, 20:27
Forresten høj høj klasse af en afslutning Kauf som det mest selvfølgelig i verden lige laver.
Men det ændrer bare ikke på at han i for mange facetter ligner en nyoprykket spiller - først og fremmest i duelspillet.
Pisse svært med den balancegang, men ligesom det gjorde underværker for Oliver A. med et halvt år i træningsrummet og få kampe så ligner det at Kauf skal lidt af det samme. Hans andet problem er at han er væsentligt langsommere end vores andre angribere - det skal han kompensere for med fysik
Det stresser jeg nu ikke så meget over. Knægten er kun 18, og har nu scoret 3 mål i 10 superligakampe. Han ser også ud til at være af en støbning hvor han ikke knækker under presset, men bare bliver ved med at spille sit spil. For holdet er det selvfølgelig ikke optimalt at en 18-årig førsteårs skal være førsteangriber, men mht. fremtiden syntes jeg det tegner fint.
Den sidste halve time af kampen viste i det mindste, at vi ikke er ude af stand til at skabe chancer i Lucas Andersens fravær. Faktisk havde vi så mange, at selv på trods af den rædderlige 1. halvleg burde vi have fået point i den forestilling her.

Det, der bekymrer mig, er Ivar Fossum og Kasper Kusk. Det er altså på papiret to ret potente midtbanespillere, vi har med at gøre. Jeg er på det rene med, at AaB uden Lucas Andersen er svagere end med. Selvfølgelig. Men jeg havde virkelig håbet, at navnlig Ivar Fossum var trådt i karakter.

Gamen

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Gamen » 22. sep 2019, 21:04

Som eksperterne i TV sagde, så har Nordsjælland altid den periode i deres kampe hvor de tillader mange chancer og mål imod.
Fordi de stopper med at spille fodbold og stiller sig ned. Og her er de bare ikke gode.

Så lad nu være med at lægge en dyt i, at vi var gode den sidste halve time. Det skyldes jo ikke at Kusk blev skiftet ud, men at vi fik kampen hvor vi ville have den. På bolden, i en dominerende rolle. Noget Nordsjælland var lykkedes med indtil da. Men det kan de aldrig holde en hel kamp, og det er deres store svaghed. De havde det samme mod Silkeborg i 20-30 min i 1. halvleg hvor de er helt væk, og et Silkeborg-hold der ellers ikke skaber chancer skaber 4-5 store på ingen tid.

Gamen

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Gamen » 22. sep 2019, 21:07

Buzz Killington skrev:
22. sep 2019, 20:50
Det stresser jeg nu ikke så meget over. Knægten er kun 18, og har nu scoret 3 mål i 10 superligakampe. Han ser også ud til at være af en støbning hvor han ikke knækker under presset, men bare bliver ved med at spille sit spil. For holdet er det selvfølgelig ikke optimalt at en 18-årig førsteårs skal være førsteangriber, men mht. fremtiden syntes jeg det tegner fint.
Det er da vildt positivt, ja. Han virker moden, og ikke til at ryste. Netop derfor skal vi værne om ham.
Og de kampe hvor vi er svagest er dem hvor han konstant får bolde med ryggen mod mål og taber dem igen. Vi får ikke etableret vores spil, medmindre vi spiller udenom ham. Og det evnede vi ikke i dag. KP var horribel med bolden, og det blev ikke bedre da Ross kom. Vores backs gjorde det samme. Lange bolde op konstant - det var helt håbløst.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 22. sep 2019, 22:11

Hvad er det, Friis angriber Okore for i en artikel på Nordjyske? Nogen der kan se ind bag betalingsmuren?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Gamen » 22. sep 2019, 22:44

Funky skrev:
22. sep 2019, 22:11
Hvad er det, Friis angriber Okore for i en artikel på Nordjyske? Nogen der kan se ind bag betalingsmuren?
Situationen der giver en række chancer til FCN, hvor han nærmest går tilbage trods at han selv var manden der smed bolden væk. Helt håbløst.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 22. sep 2019, 23:26

Gamen skrev:
22. sep 2019, 22:44
Funky skrev:
22. sep 2019, 22:11
Hvad er det, Friis angriber Okore for i en artikel på Nordjyske? Nogen der kan se ind bag betalingsmuren?
Situationen der giver en række chancer til FCN, hvor han nærmest går tilbage trods at han selv var manden der smed bolden væk. Helt håbløst.
Ok. På det lidt, jeg kunne tyde, lød det som noget der var sket i pausen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 23. sep 2019, 05:23

Funky skrev:
Gamen skrev:
22. sep 2019, 22:44
Funky skrev:
22. sep 2019, 22:11
Hvad er det, Friis angriber Okore for i en artikel på Nordjyske? Nogen der kan se ind bag betalingsmuren?
Situationen der giver en række chancer til FCN, hvor han nærmest går tilbage trods at han selv var manden der smed bolden væk. Helt håbløst.
Ok. På det lidt, jeg kunne tyde, lød det som noget der var sket i pausen.
Det er en situation i første halvleg hvor Okore et stykke fremme i banen taber bolden, og i stedet for at løbe tilbage slår han ud med armene og går så langsomt tilbage alt imens FCN er ved at komme til scoring i flere omgange.

Helt igennem håbløst fra vores såkaldte anfører og et glimrende eksempel på hvor dårlig en indstilling holdet havde til kampen.

Gaarde stormede ned til bænken og skreg instrukser (set af en fra tribunen) og mon ikke det var denne episode der fik hans pis i kog.

Friis skældte ud i pausen og vi så da også en bedre indstilling i 2 halvleg... Dog bekymrende at vi ikke har mentaliteten på plads fra start, og aldrig fik det i Århus.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Yankee » 23. sep 2019, 08:06

Før sæsonen advarede jeg mod at vi måtte forvente udsving. Det burde dog ikke være tilfældet med alle de indkøb, der er foretaget.

Igår er opstillingen jo stadig enormt erfaren. 8 ud af 11 spillere har +200 seniorkampe i benene, 4 mand har skandinaviske seniorlandskampe og generelt er det jo kun Kauf og Klitten, der er uprøvede. Det bør være et hold med et bedre bundniveau end det, der er vist de sidste to kampe.

På den positive side synes jeg både Klitten og Kaufmann gør det fornuftigt. Klitten bliver neutraliseret da Jaxe Christensen skifter lidt position i løbet af første halvleg, men han har en god timing og fart. Kaufmann spiller en rædderlig første halvleg, men kompenserer så med et flot mål, så det kan man ikke sætte en finger på. Midtbanen var skuffende - få nu Olsen tilbage på den 6'er, så han kan styre spillet. MC spiller ubegribeligt langsomt og ukonstruktivt og dræber indtil flere omstillingsmuligheder.

RufusTheDog

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af RufusTheDog » 23. sep 2019, 09:10

Funky skrev:
22. sep 2019, 22:11
Hvad er det, Friis angriber Okore for i en artikel på Nordjyske? Nogen der kan se ind bag betalingsmuren?
Velsagtens;
22. sep 2019, 16:52

Jeg har ikke læst tråden efter første halvleg, og kommer heller ikke til det, men; Okore's manglende tilbageløb i første halvleg, efter han har smidt bolden er utilgiveligt. Dårlige attitude.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Jakobsen » 23. sep 2019, 09:19

RufusTheDog skrev:
23. sep 2019, 09:10
Funky skrev:
22. sep 2019, 22:11
Hvad er det, Friis angriber Okore for i en artikel på Nordjyske? Nogen der kan se ind bag betalingsmuren?
Velsagtens;
22. sep 2019, 16:52

Jeg har ikke læst tråden efter første halvleg, og kommer heller ikke til det, men; Okore's manglende tilbageløb i første halvleg, efter han har smidt bolden er utilgiveligt. Dårlige attitude.
Enig. Normalt er jeg ikke for at buhe af egne spillere, men Okore har gentagne gange vist så ringe indstilling at han bør buhes ud af stadion. Gider ikke se ham ham i trøjen et sekund mere.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Kenneth K » 23. sep 2019, 10:22

Et under, at der kun blev lavet tre mål i kampen med to så gavmilde defensiver...

Jeg har svært ved at se, at vi skal kunne tage noget med videre fra den her kamp, men det er foruroligende at vi for anden kamp i træk ikke formår at finde en form på vores spil, bare fordi Lucas ikke er på banen.

Og så må Okore simpelthen bare på bænken nu. At tage dén attitude med til en kamp dur i det hele taget ikke, men satanedme da særligt ikke i en kamp, hvor han sågar blev tildelt anførerhvervet.

Hvis ikke vi snart lige får sat et par sejre sammen bliver det endnu en dødbider af en sæson...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af gravballe » 23. sep 2019, 10:57

Er der noget nyt omkring hvor længe Lucas er ude?

Gamen

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Gamen » 23. sep 2019, 13:10

Det er jo svært at sige - han mener selv at han ikke vil forcere noget.

Men vi er jo nødt til at adressere de sidste par kampes skydetelt ned mod vores mål, som regel en konsekvens af at rummene foran forsvaret ikke lukkes ned, at vi taber for mange bolde i fremløb og at boldomgangen centralt på midtbanen er for ringe. Forsvarerne ser sig i øvrigt kaldet til at hælde for mange lange bolde frem mod Kauf.

Hvad er det lige der sker? Olsen har været lidt lala, Magnus pinligt ringe og Fossum har slet ikke været så meget på bolden som vi kunne ønske. Desuden får modstanderne lov til konsekvent at glide af på def. midt. Vi spiller med 3 inde centralt, men det kan man absolut ikke se.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af BoT » 23. sep 2019, 14:01

Olé. Vi taber to kampe, og straks er det hele på ny Magnus Christensens skyld. G-E-N-I-A-L-T.

En mere ædruelig analyse vil være, at vi i første halvleg var virkelig dårlige i vores presspil, at vi ikke kunne holde fast i bolden, når vi havde den - og at vi tillod en FCN-scoring efter hjørnespark!!

I anden halvleg får vi justeret lidt rent taktisk og dominerer både på boldbesiddelse og afslutninger.

Helt klart en meget anderledes kamp end i Aarhus, hvor vi ikke er i nærheden af point. I går kunne vi nemt have fået 1 - og også fået 3.

Gamen

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Gamen » 23. sep 2019, 14:11

BoT skrev:
23. sep 2019, 14:01
Olé. Vi taber to kampe, og straks er det hele på ny Magnus Christensens skyld. G-E-N-I-A-L-T.

En mere ædruelig analyse vil være, at vi i første halvleg var virkelig dårlige i vores presspil, at vi ikke kunne holde fast i bolden, når vi havde den - og at vi tillod en FCN-scoring efter hjørnespark!!

I anden halvleg får vi justeret lidt rent taktisk og dominerer både på boldbesiddelse og afslutninger.

Helt klart en meget anderledes kamp end i Aarhus, hvor vi ikke er i nærheden af point. I går kunne vi nemt have fået 1 - og også fået 3.
Vi har én spiller der skal beskytte forsvaret og lukke rummene ned, og nu har modstanderne haft et rent slaraffenland i mellemrummet de sidste to kampe. I går løb Damsgaard jo rundt og gjorde som han ville de første 35 min. indtil Magnus kom halsende efter og trak et tåbeligt gult kort.
Det er da ikke skævt at kalde ham pivringe i begge kampe, hvor modstanderne har reduceret ham til træningskegle.

FCN smider altid initiativet i løbet af en kamp, og når de gør det kan selv de dårligste hold få point. Silkeborg burde også have nappet alle 3 i Farum - det har næppe så meget at gøre med at vi justerer. Indtil vi heldigt scorer er vi stadigvæk helt væk.
De bliver bange og stiller sig ned, og vi får et fysisk overtag kombineret med at de laver et hav af fejl. Men bortset fra den sidste halve time var der intet anderledes, udover at vi mødte en modstander der defensivt er et niveau under AGF. Og jo altså et hold som lukker mål ind i mere end 80 % af deres hjemmekampe.
De første 60 var vi pinligt ringe.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Maglau » 23. sep 2019, 14:43

BoT skrev:
23. sep 2019, 14:01
Olé. Vi taber to kampe, og straks er det hele på ny Magnus Christensens skyld. G-E-N-I-A-L-T.

En mere ædruelig analyse vil være, at vi i første halvleg var virkelig dårlige i vores presspil, at vi ikke kunne holde fast i bolden, når vi havde den - og at vi tillod en FCN-scoring efter hjørnespark!!

I anden halvleg får vi justeret lidt rent taktisk og dominerer både på boldbesiddelse og afslutninger.

Helt klart en meget anderledes kamp end i Aarhus, hvor vi ikke er i nærheden af point. I går kunne vi nemt have fået 1 - og også fået 3.
Problemet er at vi gerne vil spille fodbold og være boldbesiddende men er dårlige med bolden. Af de 6 forreste er der vel kun 1-2 spillere der reelt kan noget med en bold. Kusk og Olsen.
De 4 andre håbløst dårlige teknisk og det gør at hvert tilløb til spil op nede fra løber ud i sandet på dårlige berøringer.
Da vi får overtaget i anden halvleg er pga at vi sætter presset ind meget højere oppe og kører med mere fysik. Derfor behøver vi ikke sætte mere end 2 afleveringer sammen før vi er farlige positioner.
Børsting Fossum og MC er håbløse for et hold der vil have bolden. Klitten gemte sig og ville helst ikke involveres i noget. Kaufmann, måske bliver han god, men....
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af FIDEL » 23. sep 2019, 15:19

Maglau skrev:
23. sep 2019, 14:43
BoT skrev:
23. sep 2019, 14:01
Olé. Vi taber to kampe, og straks er det hele på ny Magnus Christensens skyld. G-E-N-I-A-L-T.

En mere ædruelig analyse vil være, at vi i første halvleg var virkelig dårlige i vores presspil, at vi ikke kunne holde fast i bolden, når vi havde den - og at vi tillod en FCN-scoring efter hjørnespark!!

I anden halvleg får vi justeret lidt rent taktisk og dominerer både på boldbesiddelse og afslutninger.

Helt klart en meget anderledes kamp end i Aarhus, hvor vi ikke er i nærheden af point. I går kunne vi nemt have fået 1 - og også fået 3.
Problemet er at vi gerne vil spille fodbold og være boldbesiddende men er dårlige med bolden. Af de 6 forreste er der vel kun 1-2 spillere der reelt kan noget med en bold. Kusk og Olsen.
De 4 andre håbløst dårlige teknisk og det gør at hvert tilløb til spil op nede fra løber ud i sandet på dårlige berøringer.
Da vi får overtaget i anden halvleg er pga at vi sætter presset ind meget højere oppe og kører med mere fysik. Derfor behøver vi ikke sætte mere end 2 afleveringer sammen før vi er farlige positioner.
Børsting Fossum og MC er håbløse for et hold der vil have bolden. Klitten gemte sig og ville helst ikke involveres i noget. Kaufmann, måske bliver han god, men....
Hmmm ja, vi vil gerne spille fodbold, men Friis er også tilhænger af at kontrollere en kamp UDEN bolden. Lige netop dette har været et problem, da vi simpelthen bliver alt for passive i de perioder, hvor vi ikke går højt og presser!
Helt konkret skyldes problemerne på udebane jo, at vi kommer bagud i kampene, og derfor åbner vi mere op for at jagte et mål. Og vi kommer netop bagud pga. for stor passivitet. Det skete i Brøndby, Århus og nu Farum.
Friis er nu den 3. træner i træk, som ikke kan finde en balance på holdet, selvom han har et udemærket hold på papiret. Men som HOLD, er der stadig lang vej. Vi må simpelthen ikke være SÅ afhængige af Lucas. Det er altså horribelt!!

Fodbold er meget øjebliksbilleder, så derfor skal man selvfølgelig ikke sadle fuldstændigt om nu! MEN det er dog bekymrende med det meget lave bundniveau holdet viser. Vi har ikke en stabil organisation defensivt, og vi har pt. ikke nok spillere, der kan vinde deres direkte dueller. Endvidere synes jeg simpelthen vores backs er hamrende elendige defensivt. Ahlmann kan noget offensivt, men ellers kommer der intet fra backs, og jeg er 100% sikker på, at det er på backs vi kommer til at se min. 1 ny spiller i det næste vindue.

Friis skal skrue på nogle knapper nu, og det vil være ren gift, hvis holdet taber hjemme til Randers i næste runde. Nu var der lige kommet noget hype omkring AaB igen, og så pisser de det faktisk væk i 2 kampe. Det er meget skidt.

Yderligere er det, set i bakspejlet skidt, at Gaarde ikke hentede en offensiv forstærkning. Det lider vi under nu, også selvom Kaufmann gør det fornuftigt.
Weert render rundt med en hovedskade, og har iøvrigt været hamrende uskarp - det er også bekymrende. Han kommer ikke for alvor igang i år.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Ala » 23. sep 2019, 15:28

Maglau skrev:
23. sep 2019, 14:43
BoT skrev:
23. sep 2019, 14:01
Olé. Vi taber to kampe, og straks er det hele på ny Magnus Christensens skyld. G-E-N-I-A-L-T.

En mere ædruelig analyse vil være, at vi i første halvleg var virkelig dårlige i vores presspil, at vi ikke kunne holde fast i bolden, når vi havde den - og at vi tillod en FCN-scoring efter hjørnespark!!

I anden halvleg får vi justeret lidt rent taktisk og dominerer både på boldbesiddelse og afslutninger.

Helt klart en meget anderledes kamp end i Aarhus, hvor vi ikke er i nærheden af point. I går kunne vi nemt have fået 1 - og også fået 3.
Problemet er at vi gerne vil spille fodbold og være boldbesiddende men er dårlige med bolden. Af de 6 forreste er der vel kun 1-2 spillere der reelt kan noget med en bold. Kusk og Olsen.
De 4 andre håbløst dårlige teknisk og det gør at hvert tilløb til spil op nede fra løber ud i sandet på dårlige berøringer.
Da vi får overtaget i anden halvleg er pga at vi sætter presset ind meget højere oppe og kører med mere fysik. Derfor behøver vi ikke sætte mere end 2 afleveringer sammen før vi er farlige positioner.
Børsting Fossum og MC er håbløse for et hold der vil have bolden. Klitten gemte sig og ville helst ikke involveres i noget. Kaufmann, måske bliver han god, men....
Igen synes jeg det er for tidligt du giver Fossum prædikatet 'dårlig boldomgang'. Det synes jeg slet ikke harmonerer med hvad f.eks. David Nielsen sagde:

- Han var en superdygtig spiller, disciplineret spiller, hårdtarbejdende spiller. Dygtig pasningsspiller med en super mentalitet for en ung spiller. Han spillede stort set samtlige kampe, mens jeg var der, så det er en dygtig spiller, AaB har fået, siger David Nielsen til tipsbladet.dk.

Men ok. David er selvfølgelig også kun Superligatræner. Og han siger det GARANTERET kun for at være flink.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FC Nordsjælland - AaB 22/09/19 klokken 14:00

Indlæg af Yankee » 23. sep 2019, 16:01

BoT skrev:
23. sep 2019, 14:01
Olé. Vi taber to kampe, og straks er det hele på ny Magnus Christensens skyld. G-E-N-I-A-L-T.

En mere ædruelig analyse vil være, at vi i første halvleg var virkelig dårlige i vores presspil, at vi ikke kunne holde fast i bolden, når vi havde den - og at vi tillod en FCN-scoring efter hjørnespark!!

I anden halvleg får vi justeret lidt rent taktisk og dominerer både på boldbesiddelse og afslutninger.

Helt klart en meget anderledes kamp end i Aarhus, hvor vi ikke er i nærheden af point. I går kunne vi nemt have fået 1 - og også fået 3.
Jah, jeg ser det nu mere som at AaB bliver spillet helt ned under græstæppet i første halvleg (12-3 i afslutninger), men har 20-30 gode minutter i 2. halvleg efter skiftet til 3-4-3 ved indskiftningen af Ross (minut 60). Til sidst har FCN altså også et par kæmpe chancer efter indskiftningen af Kudus og Tochi.

Statistikken understøtter altså heller ikke at AaB 'nemt' kunne havde vundet kampen eller at AaB så entydigt dominerede 2. halvleg. Set over 90 minutter var FCN klart bedst i mine øjne.

http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... elland-AaB

Besvar