Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. okt 2019, 08:13

Det er vist på tide at få startet en tråd til fredagens meget vigtige kamp mod Oooense

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af PeterS » 16. okt 2019, 13:07

Svært at blive klog på, hvilket hold og hvilken forfatning OB kommer med.

Ude - Leuwin, Ryan Laursen,
Tvivlsom - Jebali, Barrett

Der til har opondo været landsholds udtaget for uganda.

Kaufmann og Kusk (Eller hvem der startet) Skulle gerne kunne udfordre Tverskov og især Alexander Juel på farten.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af McMark » 16. okt 2019, 14:14

Modstander: OB
Kamptidspunkt: Fredag d. 18. oktober kl. 19.00
Kampsted: Aalborg Stadion
Dommer: Sandi Putros
4. Dommer: Patrick Remon Gammelholm
Vises på: TV3 Sport

Køb billet her

Stillingen inden 13. runde
Billede

Seneste 5 hjemmekampe mod OB
Billede

AaB (V-T-T-T-V)
Seneste startopstilling


Skader
Tom van Weert
Rasmus Thelander
Lukas Klitten

Tvivlsomme
-

Karantæner
-

Karantænefare
Lucas Andersen (ved 6 strafpoint)

OB (V-V-T-V-U)
Seneste startopstilling


Skader
Ryan Laursen
Jacob Barrett
Troels Kløve

Tvivlsomme
Issam Jebali
Marco Lund

Karantæner
Ramon Leeuwin

Karantænefare
Oliver Lund (uanset strafpoint)
Jeppe Tverskov (uanset strafpoint)
Bashkim Kadrii (uanset strafpoint)

Kilder: HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare, Flashscore - Stilling
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af FIDEL » 16. okt 2019, 15:54

Igen en kamp, der kan blive fugl eller fisk...! Men vi bør kunne få minimum 1 point ud af kampen. Spændende bliver det ihvertfald at se hvor vi står efter endnu en landsholdspause. Vi har jo ikke ligefrem været gode efter disse pauser. Faktisk har vi været decideret elendige....
Sker det samme igen, så falder det 100% tilbage på vores træner.
Mon ikke Kusk er med fra start igen?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Elscorpio » 16. okt 2019, 18:55

I hvor lang tid mere forventes Van Weert ude?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. okt 2019, 19:07

FIDEL skrev:
16. okt 2019, 15:54
Igen en kamp, der kan blive fugl eller fisk...! Men vi bør kunne få minimum 1 point ud af kampen. Spændende bliver det ihvertfald at se hvor vi står efter endnu en landsholdspause. Vi har jo ikke ligefrem været gode efter disse pauser. Faktisk har vi været decideret elendige....
Sker det samme igen, så falder det 100% tilbage på vores træner.
Mon ikke Kusk er med fra start igen?
Meget vigtig kamp for at anvende en floskel da det er mod en direkte konkurrent til en plads i slutspillet. Et nederlag vil betyde at fynboerne distancerer os men det kommer ikke til at ske.

Fynboerne er svækket og får virkelig testet bredden i deres trup, jeg vil tro at de vil være tilfreds med uafgjort.
Jeg vil mene at vi er favoritter mod de decimerede fynboer og det er naturligvis en kamp vi skal vinde og det tror jeg da også at vi gør. Det er længe siden seneste hjemmesejr mod Oooense Boldklub og det skal der gøres noget ved :aabfan:

Umiddelbart vil jeg vurdere at vi har et højere topniveau end fynboerne men til gengæld også et lavere bundniveau.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Spanky » 16. okt 2019, 19:57

Noget helt andet - hvorfor er det den der AaB kalender på iPhone ikke længere bliver opdateret? Har AaB noget med den at gøre, eller hvordan fungerer den? den er fra noget der hedder Stanza, kan jeg se.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af McMark » 17. okt 2019, 02:19

Spanky skrev:
16. okt 2019, 19:57
Noget helt andet - hvorfor er det den der AaB kalender på iPhone ikke længere bliver opdateret? Har AaB noget med den at gøre, eller hvordan fungerer den? den er fra noget der hedder Stanza, kan jeg se.
Jeg bruger stadig den her fra 2014, og det virker egentlig nogenlunde: https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/foelg-AaB-paa-calendize
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af PeterS » 17. okt 2019, 08:24

McMark skrev:
17. okt 2019, 02:19
Spanky skrev:
16. okt 2019, 19:57
Noget helt andet - hvorfor er det den der AaB kalender på iPhone ikke længere bliver opdateret? Har AaB noget med den at gøre, eller hvordan fungerer den? den er fra noget der hedder Stanza, kan jeg se.
Jeg bruger stadig den her fra 2014, og det virker egentlig nogenlunde: https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/foelg-AaB-paa-calendize

Det er den jeg har brugt, og den bliver heller ikke opdateret. Kampen står til at skulle spilles søndag

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af gravballe » 17. okt 2019, 08:54

På android der kommer alle mine kampe i google now, eller hvad fuck de nu kalder det. Det fungere enlig meget godt som reminder på hvornår de spiller.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af jonas386 » 17. okt 2019, 11:17



Tror vi stiller sådan. Frygter dog vi fortsætter med Pallesen på backen. Hvis Lucas er i humør og ordentligt tilbage efter sin skade, så vinder vi. Hvis ikke, så bliver vi sablet ned. Håber vi har fået arbejdet med nogle af de ting vi har døjet med i Lucas' fravær. Herunder, at Fossum ikke skal bruge 4 sekunder på bolden hver gang han modtager den, eller at vores defensive midtbane, uanset om det bliver Olsen eller MC, er bedre til at komme dybt, og støtte midterforsvaret i opspillet.
Det er vigtigt med point i morgen, hvis sæsonen skal være interessant. Mesterskabsslutspil er i sig selv ok, men ikke meget ved, hvis der alligevel ikke er hverken medaljer eller euorpapladser at spille om
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af McMark » 17. okt 2019, 14:21

PeterS skrev:
17. okt 2019, 08:24
McMark skrev:
17. okt 2019, 02:19
Spanky skrev:
16. okt 2019, 19:57
Noget helt andet - hvorfor er det den der AaB kalender på iPhone ikke længere bliver opdateret? Har AaB noget med den at gøre, eller hvordan fungerer den? den er fra noget der hedder Stanza, kan jeg se.
Jeg bruger stadig den her fra 2014, og det virker egentlig nogenlunde: https://aabsport.dk/nyhedsarkiv/foelg-AaB-paa-calendize

Det er den jeg har brugt, og den bliver heller ikke opdateret. Kampen står til at skulle spilles søndag
Det er lidt underligt, fordi min kalender på computeren har de rigtige datoer/tidspunkter, men ja på mobilen siger den også søndag. Hvad med at bruge Sofabold eventuelt? http://sofabold.dk/AaB
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. okt 2019, 16:27

jonas386 skrev:
17. okt 2019, 11:17


Tror vi stiller sådan. Frygter dog vi fortsætter med Pallesen på backen. Hvis Lucas er i humør og ordentligt tilbage efter sin skade, så vinder vi. Hvis ikke, så bliver vi sablet ned. Håber vi har fået arbejdet med nogle af de ting vi har døjet med i Lucas' fravær. Herunder, at Fossum ikke skal bruge 4 sekunder på bolden hver gang han modtager den, eller at vores defensive midtbane, uanset om det bliver Olsen eller MC, er bedre til at komme dybt, og støtte midterforsvaret i opspillet.
Det er vigtigt med point i morgen, hvis sæsonen skal være interessant. Mesterskabsslutspil er i sig selv ok, men ikke meget ved, hvis der alligevel ikke er hverken medaljer eller euorpapladser at spille om
Kvalifikation til mesterskabsslutspillet er ikke en succes, det er et minimumskrav. Og ja jeg er ganske enig i at mesterskabsslutspillet er en total tom omgang hvis der ikke er noget på spil, det er bare at huske et par sæsoner tilbage hvor slutspillet var reduceret til 'Slaget om 5. pladsen' mod AC Horsens. Tilskuerne glimrede ved deres fravær og spillerne virkede lettere umotiverede.

Vi skal ha' et så godt udgangspunkt som muligt og det starter med 3 point i morgen aften!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Maglau » 17. okt 2019, 17:09

Aalborg frederikshavner skrev:
17. okt 2019, 16:27
jonas386 skrev:
17. okt 2019, 11:17


Tror vi stiller sådan. Frygter dog vi fortsætter med Pallesen på backen. Hvis Lucas er i humør og ordentligt tilbage efter sin skade, så vinder vi. Hvis ikke, så bliver vi sablet ned. Håber vi har fået arbejdet med nogle af de ting vi har døjet med i Lucas' fravær. Herunder, at Fossum ikke skal bruge 4 sekunder på bolden hver gang han modtager den, eller at vores defensive midtbane, uanset om det bliver Olsen eller MC, er bedre til at komme dybt, og støtte midterforsvaret i opspillet.
Det er vigtigt med point i morgen, hvis sæsonen skal være interessant. Mesterskabsslutspil er i sig selv ok, men ikke meget ved, hvis der alligevel ikke er hverken medaljer eller euorpapladser at spille om
Kvalifikation til mesterskabsslutspillet er ikke en succes, det er et minimumskrav. Og ja jeg er ganske enig i at mesterskabsslutspillet er en total tom omgang hvis der ikke er noget på spil, det er bare at huske et par sæsoner tilbage hvor slutspillet var reduceret til 'Slaget om 5. pladsen' mod AC Horsens. Tilskuerne glimrede ved deres fravær og spillerne virkede lettere umotiverede.

Vi skal ha' et så godt udgangspunkt som muligt og det starter med 3 point i morgen aften!
Skal vi ikke starte med at lægge afstand til bund tre. Lige nu er den yderste plads i slutspillet en kæmpe præstation og vil være en lettelse uanset om vi har noget at spille for.
Med de tre nosseløse kampe vi lige har spillet mod AGF FCN og Randers in mente tiltroer jeg overhovedet ikke det her hold en slutspilsplads.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. okt 2019, 17:44

Maglau skrev:
17. okt 2019, 17:09
Aalborg frederikshavner skrev:
17. okt 2019, 16:27
jonas386 skrev:
17. okt 2019, 11:17


Tror vi stiller sådan. Frygter dog vi fortsætter med Pallesen på backen. Hvis Lucas er i humør og ordentligt tilbage efter sin skade, så vinder vi. Hvis ikke, så bliver vi sablet ned. Håber vi har fået arbejdet med nogle af de ting vi har døjet med i Lucas' fravær. Herunder, at Fossum ikke skal bruge 4 sekunder på bolden hver gang han modtager den, eller at vores defensive midtbane, uanset om det bliver Olsen eller MC, er bedre til at komme dybt, og støtte midterforsvaret i opspillet.
Det er vigtigt med point i morgen, hvis sæsonen skal være interessant. Mesterskabsslutspil er i sig selv ok, men ikke meget ved, hvis der alligevel ikke er hverken medaljer eller euorpapladser at spille om
Kvalifikation til mesterskabsslutspillet er ikke en succes, det er et minimumskrav. Og ja jeg er ganske enig i at mesterskabsslutspillet er en total tom omgang hvis der ikke er noget på spil, det er bare at huske et par sæsoner tilbage hvor slutspillet var reduceret til 'Slaget om 5. pladsen' mod AC Horsens. Tilskuerne glimrede ved deres fravær og spillerne virkede lettere umotiverede.

Vi skal ha' et så godt udgangspunkt som muligt og det starter med 3 point i morgen aften!
Skal vi ikke starte med at lægge afstand til bund tre. Lige nu er den yderste plads i slutspillet en kæmpe præstation og vil være en lettelse uanset om vi har noget at spille for.
Med de tre nosseløse kampe vi lige har spillet mod AGF FCN og Randers in mente tiltroer jeg overhovedet ikke det her hold en slutspilsplads.
Vi er bare et andet hold uden Andersen, det viste ovenstående kampe med al tydelighed. Dermed ikke sagt at vi havde vundet hvis Andersen havde spillet kampene men det havde helt sikkert øget chancen.

Andersen så lidt rusten ud i landskampen så jeg tror ikke at han er helt i gear endnu

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamling » 17. okt 2019, 17:53

Med vw ude hvorfor f... udtager man så en trup med u19 midtbanespillerne jp og højholt og uden angriberen Søren Tengstedt ?
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Jakobsen » 17. okt 2019, 17:58

Gamling skrev:
17. okt 2019, 17:53
Med vw ude hvorfor f... udtager man så en trup med u19 midtbanespillerne jp og højholt og uden angriberen Søren Tengstedt ?
Der kan vel være så meget. Måske han har været småskadet uden at være decideret ukampdygtig, måske Friis bare vurderer han ikke er god nok eller måske han ikke har trænet godt og Friis statuerer et eksempel. Bare et par bud på gode forklaringer.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 17. okt 2019, 19:16

AaB skal i mesterskabsslutspillet - længere er den ikke.

Gaarde har sat alt på et bræt her.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af 9520AaB » 17. okt 2019, 22:31

Gamen skrev:AaB skal i mesterskabsslutspillet - længere er den ikke.

Gaarde har sat alt på et bræt her.
Enig i at holdet er god nok til mesterskabsslutspillet, men hvis holdet er godt nok, hvordan har Gaarde så sat alt på et bræt??
Forstå mig ret, hvis han har sørget for at holdet er godt nok, så er det vel spillerne der fejler??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Kokkefar » 17. okt 2019, 22:45

9520AaB skrev:
17. okt 2019, 22:31
Gamen skrev:AaB skal i mesterskabsslutspillet - længere er den ikke.

Gaarde har sat alt på et bræt her.
Enig i at holdet er god nok til mesterskabsslutspillet, men hvis holdet er godt nok, hvordan har Gaarde så sat alt på et bræt??
Forstå mig ret, hvis han har sørget for at holdet er godt nok, så er det vel spillerne der fejler??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eller den træner han har ansat.

Besvar