Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Maglau » 18. okt 2019, 13:00

Gamen skrev:
18. okt 2019, 12:43
Maglau skrev:
18. okt 2019, 12:28
Man kan overhovedet ikke konkludere om det er defensivt eller offensivt med Kusk vs Børsting.
Børsting tilfører nogle andre ting i spillet end Kusk også offensivt. Mit bud er at han er bedre i presspillet og derfor lægger et større pres på modstanderens forsvar og øger chancen for tidligere bolderobringer. Kusk er helt sikkert en bedre spiller i det etableret spil med en mere boldsikker tilgang.

Det hele kommer an på trænerens taktiske setup til spillet.

Tag Liverpool - deres ofte brugte midtbane med Henderson, Milner, Wijnaldum og Fabinho vil jeg mene er mere Børsting end den er Kusk, da den vel næppe er en top 10 midtbane i verden. Det er med mit kendskab til fodbold ikke givet at Klopp nødvendigvis ville bruge Kusk over Børsting skulle han få den tanke at træne AaB. Men jeg ved selvfølgelig heller ikke om nogen vil påstå at Klopp er en udpræget defensivt indstillet træner.

Personligt er jeg da også mere til tekniske lækkerier ala Kusk end pøle fodbold ala Børsting, men lad os se hvad der virker. Jeg gider mindst af alt at det lort de diskede op med mod Agf FCN og Randers.
Ja, det er da ganske korrekt, men nu bør Kusk vel også retteligt sammenlignes med en kantspiller og ikke en central midtbanespiller.

Vores problem er, at det isolerer vores kreative indslag til én spiller. Lucas har nydt godt af trusler i begge sider, og krydsløbene som Børsting aldrig laver - men nu skal modstanderne kun holde øje med ham.
Man kan sige meget om Fossum, men kreativ er han ikke. Han er mere rugbrødsspiller end jeg havde forestillet mig. En Andreas Johansson uden samme finesse og kreativitet.

Vi kommer ikke til at tage røven på OB - de står sindssygt sikkert på banen, giver få chancer væk og er selv meget dygtige på bolden. Ergo får vi brug for typer der kan åbne dem op, lave det overraskende. Det er altså ikke lige indbegrebet af Børstings spillestil, der mere handler om at tonse på og bruge sin energi. Teknisk er han i truppens ringere halvdel, og han smider mere væk end han skaber for sine medspillere.

Nå, lad os se hvilket udtryk vi kommer ud med i aften - så kan vi bagefter diskutere om det var en klokkeklar fejl eller ej.
Jeg skulle faktisk lige til kommentere din første linje - Lucas er eneste kreative spiller - med et JA og det falder tilbage på , nu får jeg på puklen floppet Fossum og til dels Olsen.
Hvem fanden har scoutet Fossum, vi har brug en Andreas Johanson eller Risgaard som legekammerat til Lucas ikke en Børsting klon med marginalt bedre teknik end originalen.

Hvis OB stiller sig lavt vil jeg også umiddelbart hellere have Kusk end Børsting, men måske Friis gerne vil se energien fra Børsting som ubetinget bringer mere af end Kusk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 13:05

jonas386 skrev:
18. okt 2019, 12:47
Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 12:37
jonas386 skrev:
18. okt 2019, 12:30
Gamen skrev:
18. okt 2019, 11:52
Danni skrev:
18. okt 2019, 11:39
Der er jo ikke nogen trænere, der spiller på sit eget holds svagheder, det er da en nedværdigende formulering. Spiller man med Børsting bliver vi styrket på nogle områder, og spiller man med Kusk, bliver vi styrket på andre områder.
Det er formentlig en defensiv styrkelse, men en markant offensiv svækkelse. I de seneste 9 hjemmekampe er det kun mod ultra-svage Esbjerg og Silkeborg at vi har formået at score mere end én gang. OB har holdt modstanderne fra at score i 6 af de seneste 8 opgør.

Det er derfor vi skal score mål for at vinde den her kamp, og skabe rigeligt med chancer. Her er Kusk væsentligt stærkere end Børsting, der har skabt 5 chancer mod Kusks 17 hidtil i sæsonen. Vi mister desuden link-up spillet mellem Kusk og Lucas som en væsentlig trussel.

Så ja, jeg konkluderer at Friis fastholder en forsigtig tilgang i stedet for at angribe kampen.
Og allerede når han begynder på det, så burde det reelt set være game over ift hans fremtid som AaB træner. Hvad er der med AaB og bare lære lige præcis INTET af de sidste par sæsoner? Det ærger mig, for der er virkelig ikke noget jeg hellere ville, end at stå på stadion og hylde Friis som mesterskabstræner, men jeg frygter lidt at selv Friis har mistet troen på Friis, og han derfor hellere vil prøve med noget fighterbold, istedet for at spille på det vi påstår at skulle være så gode til.

Hvis man mener at Børsting specifikt skal spille, så er der altså også muligheder. Vi kunne eksempelvis skifte til en 3-5-2 med Lucas, Olsen og Fossum centralt, Kusk i angrebet ved siden af Kaufmann og Børsting som wingback, eller en 3-4-3 med Børsting som den brede midtbane, hvis man gerne vil benytte ham således. Jeg forstår ikke behovet for at holde Kusk ude. Ja, han har været under niveau i en periode, og går for ofte direkte på mål (den kritik har vi været igennem), men han er også en af vores få spillere der kan sætte en mand, og bringe noget fart i offensiven. Der er masser af muligheder.
Det der generer mig er ikke så meget at vi bruger Børsting. Han har gjort det fint. Men der er jo rigeligt af andre spillere der også kunne ryge på bænken, som eksempelvis MC eller Pallesen, og hvor småjusteringer ville gøre at vi rent faktisk har plads til vores 11 bedste spillere på banen samtidig.
Det burde være game over når Friis sætter Børsting ind i stedet for Kusk, selvom det ikke generer dig at vi bruger Børsting da han har gjort det fint?
Nej. Når han begynder at spille med livrem og seler. Børsting er ikke i sig selv problemet, det er sammensætningen på den foreslåede opstilling tilgengæld. Jeg synes da også at Rinne skal spille, men helst i målet, og meget lidt istedet for Lucas.
Børsting må ikke være blandt vores bærende offensive spillere, og det er muligt det ikke er hensigten, men der er ikke nogle af de andre (set bort fra Lucas selvfølgelig) der har vist, at de kan tage det nødvendige ansvar offensivt. Olsen er vel den der er tættest på, men hvis han skal for meget offensivt bliver vi kørt over centralt. Jeg har ikke tiltro til at Fossom/MC kan styre den defensive del af midtbanen.
Jamen så kan jeg bare ikke se hvad opstillingen har med livrem og seler at gøre at vi tager Kusk ud til fordel for Børsting. Okore, MC og Kasper P er de eneste spillere der er defensive på det hold. Jeg har svært ved at få øje på andre hold i superligaen der har flere offensive spillere med. Selv Pallesen er omskolet angriber, og Ahlmann var offensiv midt i de gamle Brønderslevdage.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 18. okt 2019, 13:25

Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 13:05
Jamen så kan jeg bare ikke se hvad opstillingen har med livrem og seler at gøre at vi tager Kusk ud til fordel for Børsting. Okore, MC og Kasper P er de eneste spillere der er defensive på det hold. Jeg har svært ved at få øje på andre hold i superligaen der har flere offensive spillere med. Selv Pallesen er omskolet angriber, og Ahlmann var offensiv midt i de gamle Brønderslevdage.
Lidt tynd argumentation.

Hvad spillere spiller som 12-14 årige er vel ret irrelevant. Der er også eksempler på spillere der er blevet målmænd efter at have været markspillere i de tidligere teenage-år. Ahlmann har nu spillet 12-13 år som back, og det betyder nu nok, at han ikke har et klap føling med at skulle agere som off. midtbanespiller den dag i dag. Pallesen er oprindeligt kant, det spillede han i hvert fald i Skovbakken - inden han blev omskolet. Men det er også knap 10 år siden, og derfor komplet irrelevant. Patrick Kristensen er oprindeligt angriber, men ville også i dag være en joke at bruge i front.

Det gør da ikke de nævnte spillere mere offensive.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10727
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2019, 13:27

Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 13:05
Jamen så kan jeg bare ikke se hvad opstillingen har med livrem og seler at gøre at vi tager Kusk ud til fordel for Børsting. Okore, MC og Kasper P er de eneste spillere der er defensive på det hold. Jeg har svært ved at få øje på andre hold i superligaen der har flere offensive spillere med. Selv Pallesen er omskolet angriber, og Ahlmann var offensiv midt i de gamle Brønderslevdage.
Det er da ligegyldigt hvad de spillede i deres ungdomsår. Hverken Ahlmann eller Pallesen er noget specielt offensivt på nuværende tidspunkt, og vi ville vel dårligt mærke nogen forskel rent offensivt, hvis vi spillede uden. Schalkes målmand er tidligere (god) angriber, men det gør ham ikke til en offensiv spiller i dag. Jeg forstår slet ikke din logik.
Børsting er heller ikke en offensiv profil, men en mostlespiller. Det er en spiller du bruger, for at hjælpe defensiven, og ikke fordi du har tænkt dig at vi vinder på at være et bedre offensivt hold end modstanderen. Hvis vi havde en stærk offensiv central midtbane, og en stærk angriber i front, så kunne Børsting da sagtens bidrage med noget. Men når vi ikke har så meget andet at skyde med, så handicapper vi jo bare os selv, fordi vi er bange for at tabe.

Det er fint med sådan en spiller, men når hverken Kaufmann eller Fossum - der vel ellers skulle være vores offensive es - ikke præsterer offensivt, så har vi intet at skyde med udover Lucas (og til dels Olsen), og så er jeg ret ligeglad med hvad vores tandløse backs har spillet i juniorårene, og jeg forstår ærlig talt ikke at du bringer det op, det er så irrellevant. Du kunne lige så godt nævne deres mødres navne, det er vel lige så interessant forud vores kamp mod OB, det er ikke noget der hjælper os på nogen måde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 14:04

Gamen skrev:
18. okt 2019, 13:25
Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 13:05
Jamen så kan jeg bare ikke se hvad opstillingen har med livrem og seler at gøre at vi tager Kusk ud til fordel for Børsting. Okore, MC og Kasper P er de eneste spillere der er defensive på det hold. Jeg har svært ved at få øje på andre hold i superligaen der har flere offensive spillere med. Selv Pallesen er omskolet angriber, og Ahlmann var offensiv midt i de gamle Brønderslevdage.
Lidt tynd argumentation.

Hvad spillere spiller som 12-14 årige er vel ret irrelevant. Der er også eksempler på spillere der er blevet målmænd efter at have været markspillere i de tidligere teenage-år. Ahlmann har nu spillet 12-13 år som back, og det betyder nu nok, at han ikke har et klap føling med at skulle agere som off. midtbanespiller den dag i dag. Pallesen er oprindeligt kant, det spillede han i hvert fald i Skovbakken - inden han blev omskolet. Men det er også knap 10 år siden, og derfor komplet irrelevant. Patrick Kristensen er oprindeligt angriber, men ville også i dag være en joke at bruge i front.

Det gør da ikke de nævnte spillere mere offensive.
Der var ellers ingen argumentation. Det var blot en forklaring. Ahlmann er en offensivt orienteret back. Det er alle enige om, så jeg behøver ikke overbevise nogen. Det var blot en tillægsforklaring på hvor hans offensive mindset kommer fra.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 14:07

jonas386 skrev:
18. okt 2019, 13:27
Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 13:05
Jamen så kan jeg bare ikke se hvad opstillingen har med livrem og seler at gøre at vi tager Kusk ud til fordel for Børsting. Okore, MC og Kasper P er de eneste spillere der er defensive på det hold. Jeg har svært ved at få øje på andre hold i superligaen der har flere offensive spillere med. Selv Pallesen er omskolet angriber, og Ahlmann var offensiv midt i de gamle Brønderslevdage.
Det er da ligegyldigt hvad de spillede i deres ungdomsår. Hverken Ahlmann eller Pallesen er noget specielt offensivt på nuværende tidspunkt, og vi ville vel dårligt mærke nogen forskel rent offensivt, hvis vi spillede uden. Schalkes målmand er tidligere (god) angriber, men det gør ham ikke til en offensiv spiller i dag. Jeg forstår slet ikke din logik.
Børsting er heller ikke en offensiv profil, men en mostlespiller. Det er en spiller du bruger, for at hjælpe defensiven, og ikke fordi du har tænkt dig at vi vinder på at være et bedre offensivt hold end modstanderen. Hvis vi havde en stærk offensiv central midtbane, og en stærk angriber i front, så kunne Børsting da sagtens bidrage med noget. Men når vi ikke har så meget andet at skyde med, så handicapper vi jo bare os selv, fordi vi er bange for at tabe.

Det er fint med sådan en spiller, men når hverken Kaufmann eller Fossum - der vel ellers skulle være vores offensive es - ikke præsterer offensivt, så har vi intet at skyde med udover Lucas (og til dels Olsen), og så er jeg ret ligeglad med hvad vores tandløse backs har spillet i juniorårene, og jeg forstår ærlig talt ikke at du bringer det op, det er så irrellevant. Du kunne lige så godt nævne deres mødres navne, det er vel lige så interessant forud vores kamp mod OB, det er ikke noget der hjælper os på nogen måde.
Så, du mener ikke Ahlmann er en offensivt indstillet back? Men ok. Fair hvis du er uenig. Men, mener du så Ahlmann og Pallesen er den mest offensive backkonstellation vi har til rådighed? Du påstår at Friis bør gå af pga. et eller andet med at han vælger Børsting fremfor Kusk, selvom du mener valget kan forsvares (!). Eller nånej, han skulle gå af fordi han spiller med livrem og seler ud fra startopstillingen, hvilket igen er underligt eftersom det med undtagelse af Kusk, vel er den mest offensive realistiske opstilling vi kan bringe. Så... hvorfor skal Friis fyres pga. denne opstilling?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10727
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2019, 14:21

Ahlmann er da ikke ligefrem nogen Marcelo - Heller ikke i superliga regi :) . Han er stabil, og ikke decideret dårlig i nogle af enderne, men er desværre (i min optik) yderst gennemsnitlig. Han var god da vi havde Dalsgaard, men der skulle han heller ikke selv nødvendigvis være den offensive back. Når vores højreback er Pallesen, der mildest talt er miles away fra Dalsgaard, så bliver Ahlmanns mangler også udstillet i en højere grad. Han løfter ikke holdet, men kan godt spille fint, når det kører for resten af holdet. Jeg har aldrig set Ahlmann som en decideret offensiv back. I min optik er han i højere grad en gammeldags back (gammeldags og gammeldags, men tænk før midt-00'erne) hvor backs i de fleste klubber fungerede som en bred forsvarsspiller. Jeg mener iøvrigt at Patrick er bedre end Pallesen - især offensivt.

Jeg siger ikke at det er dagens opstilling der er problemet. Det er indstillingen til kampen, hvor man foretrækker arbejdsradius og defensiv stabilitet over teknik og offensiv kvalitet. Endda i en 6-points kamp imod en direkte modstander. Det jeg skriver angående Børsting er, at han ikke i sig selv har spillet sig af, men at han foretrækkes over Kusk, som åbenlyst er langt bedre offensivt, og set bort fra Olsen er den eneste med et teknisk niveau der supplerer Lucas.

Vinderen har selvfølgelig altid ret, sværere er det heldigvis heller ikke. Men Friis har da et enormt forklaringsproblem hvis vi står med 0 point efter dagens kamp. Fyringen nævner jeg fordi det tyder på at Friis har mistet troen på sine egne (og truppens åbenbart) evner. Kusk er vores næstbedste offensive spiller, og hvis ikke Friis kan finde plads til ham, så er der noget galt.

Den mest realistiske offensive opstilling, med de bedste spillere, ser jeg således - Jeg synes eksempelvis ikke der er nogen grund til at Lucas SKAL spille på kanten. Synes også han var voldsomt stærk som central midt sammen med Olsen.

http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Kenneth K » 18. okt 2019, 14:24

Kusk kommer ind og bliver matchvinder.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 14:47

jonas386 skrev:
18. okt 2019, 14:21
Ahlmann er da ikke ligefrem nogen Marcelo - Heller ikke i superliga regi :) . Han er stabil, og ikke decideret dårlig i nogle af enderne, men er desværre (i min optik) yderst gennemsnitlig. Han var god da vi havde Dalsgaard, men der skulle han heller ikke selv nødvendigvis være den offensive back. Når vores højreback er Pallesen, der mildest talt er miles away fra Dalsgaard, så bliver Ahlmanns mangler også udstillet i en højere grad. Han løfter ikke holdet, men kan godt spille fint, når det kører for resten af holdet. Jeg har aldrig set Ahlmann som en decideret offensiv back. I min optik er han i højere grad en gammeldags back (gammeldags og gammeldags, men tænk før midt-00'erne) hvor backs i de fleste klubber fungerede som en bred forsvarsspiller. Jeg mener iøvrigt at Patrick er bedre end Pallesen - især offensivt.

Jeg siger ikke at det er dagens opstilling der er problemet. Det er indstillingen til kampen, hvor man foretrækker arbejdsradius og defensiv stabilitet over teknik og offensiv kvalitet. Endda i en 6-points kamp imod en direkte modstander. Det jeg skriver angående Børsting er, at han ikke i sig selv har spillet sig af, men at han foretrækkes over Kusk, som åbenlyst er langt bedre offensivt, og set bort fra Olsen er den eneste med et teknisk niveau der supplerer Lucas.

Vinderen har selvfølgelig altid ret, sværere er det heldigvis heller ikke. Men Friis har da et enormt forklaringsproblem hvis vi står med 0 point efter dagens kamp. Fyringen nævner jeg fordi det tyder på at Friis har mistet troen på sine egne (og truppens åbenbart) evner. Kusk er vores næstbedste offensive spiller, og hvis ikke Friis kan finde plads til ham, så er der noget galt.

Den mest realistiske offensive opstilling, med de bedste spillere, ser jeg således - Jeg synes eksempelvis ikke der er nogen grund til at Lucas SKAL spille på kanten. Synes også han var voldsomt stærk som central midt sammen med Olsen.



Nu lyder det igen til at det udelukkende handler om Kusk vs. Børsting som gør at du mener Friis spiller med livrem og seler, har mistet tilliden til sig selv, og "allerede når han begynder på det, så burde det reelt set være game over ift hans fremtid som AaB træner.". Og så begrunder du det efterfølgende ud fra at Friis ikke vælger hvad der ligner den mest offensive midtbane i AaB's historie, helt uden nogen form for balance, eller evne ud i at vinde midtbanen (selvom den reelt set kun er to relevante udskiftninger fra den nuværende). Ja ja, du må selvfølgelig mene hvad du vil, men..., ja ord er overflødige.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Gamen » 18. okt 2019, 15:02

Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 14:47
Og så begrunder du det efterfølgende ud fra at Friis ikke vælger hvad der ligner den mest offensive midtbane i AaB's historie, helt uden nogen form for balance, eller evne ud i at vinde midtbanen (selvom den reelt set kun er to relevante udskiftninger fra den nuværende). Ja ja, du må selvfølgelig mene hvad du vil, men..., ja ord er overflødige.
Hvorfor i alverden skulle den være fantastisk offensiv? Børsting leverer begge veje, Patrick Olsen er skolet 6'er og kan sagtens indtage den position, ligesom han har gjort så mange gange før. Fossum er ikke udpræget offensiv i sin tilgang, men mere en type der leverer et stort arbejde begge veje.

Jeg synes ikke der mangler balance i den opstilling og vi har jo altså stillet med en lignende før - ude mod Brøndby, hvor vi var meget chanceskabende. Vi indkasserede en del kontraangreb, men igen - det er en kamp vi skal ud og vinde. Ikke en kamp vi spiller for at undgå at tabe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10727
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2019, 15:14

Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 14:47
Nu lyder det igen til at det udelukkende handler om Kusk vs. Børsting som gør at du mener Friis spiller med livrem og seler, har mistet tilliden til sig selv, og "allerede når han begynder på det, så burde det reelt set være game over ift hans fremtid som AaB træner.". Og så begrunder du det efterfølgende ud fra at Friis ikke vælger hvad der ligner den mest offensive midtbane i AaB's historie, helt uden nogen form for balance, eller evne ud i at vinde midtbanen (selvom den reelt set kun er to relevante udskiftninger fra den nuværende). Ja ja, du må selvfølgelig mene hvad du vil, men..., ja ord er overflødige.
Det handler om at spille på vores styrker. Børsting og Kaufmann til at levere det offensive pres, en central midtbane der er stærk på bolden, og Kusk som den offensive kreatør foran de tre centralt.
Olsen og Fossum er vel ikke meget dårligere end MC defensivt? Hvis overhovedet.
Jeg er enig i, at Fossum var svag som 6'er, og derfor har jeg også sat ham som 8'er. Hans løbevillighed, og evner i begge ender, som blev fremhævet af flere tidligere medspillere/trænere da vi hentede ham, burde være fint som holdets lunger, og give Olsen en mere stationær og spilfordelene rolle offensivt.

Jeg synes iøvrigt at min egen opstilling er betydeligt bedre balanceret end den foreslåede fra Nordjyske. God (på papiret) offensiv, og en central midtbane der indeholder to spillere der kan fungere både defensivt og offensivt.
Ift det allerførste jeg skriver, så var grunden (som jeg forstår på folk herinde) til at både Wieghorst og Søndergaard måtte lade livet, at de gik i panik, og istedet for at udvikle vores styrker, forsøgte at sætte en prop i en svag defensiv, og istedet for balance på holdet, så blev det bare elendigt over hele linjen. Jeg er bange for at Friis er ved at lave samme fejl. Og hvis det er fyringsgrund for de to foregående trænere, så må tilfældet være det samme med Friis - omend jeg er klar over, at Gaarde nok ikke er ellevild med tanken om at fortælle sine chefer at han (igen) har fejlet i jagten på ny cheftræner
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Yankee » 18. okt 2019, 15:18

Det der med offensiv/defensiv - glem nu det lidt. Er der seriøst nogen, der mener at Frederik Børsting er en bedre spiller end Kasper Kusk? For mig virker det fuldstændig bizart, det må jeg indrømme.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 15:32

Gamen skrev:
18. okt 2019, 15:02
Buzz Killington skrev:
18. okt 2019, 14:47
Og så begrunder du det efterfølgende ud fra at Friis ikke vælger hvad der ligner den mest offensive midtbane i AaB's historie, helt uden nogen form for balance, eller evne ud i at vinde midtbanen (selvom den reelt set kun er to relevante udskiftninger fra den nuværende). Ja ja, du må selvfølgelig mene hvad du vil, men..., ja ord er overflødige.
Hvorfor i alverden skulle den være fantastisk offensiv? Børsting leverer begge veje, Patrick Olsen er skolet 6'er og kan sagtens indtage den position, ligesom han har gjort så mange gange før. Fossum er ikke udpræget offensiv i sin tilgang, men mere en type der leverer et stort arbejde begge veje.

Jeg synes ikke der mangler balance i den opstilling og vi har jo altså stillet med en lignende før - ude mod Brøndby, hvor vi var meget chanceskabende. Vi indkasserede en del kontraangreb, men igen - det er en kamp vi skal ud og vinde. Ikke en kamp vi spiller for at undgå at tabe.
Var de den kamp hvor vi blev totalt voldkneppet indtil Magnus kom på banen, hvor vores eneste reelle chance indtil da var et indlæg fra Olsen der strøg i mål? Men ja, i den kamp var vi offensive på niveau med hvad Jonas foreslår.

http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... dby-if-AaB
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 18. okt 2019, 15:33

Yankee skrev:
18. okt 2019, 15:18
Det der med offensiv/defensiv - glem nu det lidt. Er der seriøst nogen, der mener at Frederik Børsting er en bedre spiller end Kasper Kusk? For mig virker det fuldstændig bizart, det må jeg indrømme.
Er der da nogen der påstår der?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Maglau » 18. okt 2019, 15:40

Yankee skrev:
18. okt 2019, 15:18
Det der med offensiv/defensiv - glem nu det lidt. Er der seriøst nogen, der mener at Frederik Børsting er en bedre spiller end Kasper Kusk? For mig virker det fuldstændig bizart, det må jeg indrømme.
Er der nogen der påstår det. Jeg har ikke set det nogen steder. Generelt er debatten vel bare hvem der passer bedst til den opgave som træneren giver dem.
Det kan helt sikkert findes ting i den fodbold taktiske verden hvor Børsting gør det bedre end Kusk og omvendt. Men alle er sikkert enige om at Kusk er overordnet en bedre spiller en Børsting.

Er Jordan Henderson en bedre fodboldspiller end Shaqiri, var Kvist anno 2018 en bedre fodboldspiller end Lasse Schöne. Der er faktisk utallige eksempler igennem tiderne på "bedre" spillere der er valgt fra til fordel for mindre talentfulde pga trænerens taktik - uden det været en fatal træner fejl.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Uldahl » 18. okt 2019, 16:06

Maglau skrev:
18. okt 2019, 15:40
Yankee skrev:
18. okt 2019, 15:18
Det der med offensiv/defensiv - glem nu det lidt. Er der seriøst nogen, der mener at Frederik Børsting er en bedre spiller end Kasper Kusk? For mig virker det fuldstændig bizart, det må jeg indrømme.
Er der nogen der påstår det. Jeg har ikke set det nogen steder. Generelt er debatten vel bare hvem der passer bedst til den opgave som træneren giver dem.
Det kan helt sikkert findes ting i den fodbold taktiske verden hvor Børsting gør det bedre end Kusk og omvendt. Men alle er sikkert enige om at Kusk er overordnet en bedre spiller en Børsting.

Er Jordan Henderson en bedre fodboldspiller end Shaqiri, var Kvist anno 2018 en bedre fodboldspiller end Lasse Schöne. Der er faktisk utallige eksempler igennem tiderne på "bedre" spillere der er valgt fra til fordel for mindre talentfulde pga trænerens taktik - uden det været en fatal træner fejl.
Meget enig.

Børsting kan i nogle kampe være et bedre valg end en dygtig tekniker som Kusk.

Med tanke på vi har Lucas, som er på vej tilbage fra en skade, og åbenlyst er sat tilbage, da han mangler bold føling. En midt med Fossum og Olsen der ikke er spillet sammen med de øvrige, og en Kusk der ikke har blik for med spillerne, fordi han vil så gerne lykkes med at score. Han er en luksus spiller, fantastisk når det køre for ham og holdet, men det gør det langt fra pt.

Synes det at starte med Børsting virker fornuftigt i aften, mod et velspilende hold som OB er i øjeblikket. Og ikke mindst med tanke på at det er 6 point kamp, samt der er udbetaling af TV penge Mandag, så virker det som et fint valg i mine øjne.

Håber vi vinder med en enkelt, og Børsting score et af sine pøle mål. God Kamp :aabfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2019, 16:08

Off topic: Hvorfor er det lige at stadionspeakeren konsekvent er begyndt at undlade at nævne de to holds reserver når han præsenterer holdopstillingerne?

Er det virkelig vigtigere at bruge tid på at nævne Viktors catering, hvem der sponserer Buller mv...
Eller anses reserverne for mindre interessant eller hvilke tanker der nu ligger bag...

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Uldahl » 18. okt 2019, 16:14

Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2019, 16:08
Off topic: Hvorfor er det lige at stadionspeakeren konsekvent er begyndt at undlade at nævne de to holds reserver når han præsenterer holdopstillingerne?

Er det virkelig vigtigere at bruge tid på at nævne Viktors catering, hvem der sponserer Buller mv...
Eller anses reserverne for mindre interessant eller hvilke tanker der nu ligger bag...
Vel har af gode grunde ikke hørt, men sponsor pleje er en vigtig del af fodbold nu om dage. Så vigtigt at BIF altid er første valg til bedste sende tid. Uanset hvor ligegyldig kampen er i forhold til alle andre. Mony talks. :cheers:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Maglau » 18. okt 2019, 16:15

Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2019, 16:08
Off topic: Hvorfor er det lige at stadionspeakeren konsekvent er begyndt at undlade at nævne de to holds reserver når han præsenterer holdopstillingerne?

Er det virkelig vigtigere at bruge tid på at nævne Viktors catering, hvem der sponserer Buller mv...
Eller anses reserverne for mindre interessant eller hvilke tanker der nu ligger bag...
Godt spørgsmål men mon ikke det hænger sammen med at man efterhånden må have 37 spillere siddende på bænken og det derfor tager en halvleg at remse dem op
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - OB, 18.10.2019

Indlæg af Uldahl » 18. okt 2019, 16:19

Uldahl skrev:
18. okt 2019, 16:14
Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2019, 16:08
Off topic: Hvorfor er det lige at stadionspeakeren konsekvent er begyndt at undlade at nævne de to holds reserver når han præsenterer holdopstillingerne?

Er det virkelig vigtigere at bruge tid på at nævne Viktors catering, hvem der sponserer Buller mv...
Eller anses reserverne for mindre interessant eller hvilke tanker der nu ligger bag...
Vel har af gode grunde ikke hørt det, men sponsor pleje er en vigtig del af fodbold nu om dage. Så vigtigt at BIF altid er første valg til bedste sende tid. Uanset hvor ligegyldig kampen er i forhold til alle andre. Mony talks. :cheers:
Edit ?

Besvar