Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af andreasaab89 » 22. okt 2019, 11:00

Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:57
Mogens skrev:
22. okt 2019, 10:50
Lad os antage, at Grønkjær kunne være interesseret - ville han så være ok, selvom han er tidligere AaB´er? Jeg spørger, fordi jeg ikke er sikker på, hvad der vil være at foretrække på positionen, men Grønkjær burde have netværket, som mange taler om som noget essentielt.
Hvad er netværk? Grønkjær har været TV-ekspert siden han stoppede. Han har ingen kontakter i agent-netværk osv. osv.

Nej, vi har prøvet en ex-spiller uden dokumenteret erfaring. Det gik ikke. Vi har stadig ikke opbygget et scouting-setup her 6 år siden han tiltrådte, hvilket er fuldstændig udueligt.

Jesper Jansson i Hammarby er et eksempel på én, som vi formodentlig ikke kan få, men som har næse for de gode handler. Er desuden en mester i at agere fornuftigt ifht. sin træner og omgivelserne, samt reagere på spillere der ikke slår til.
Han leverede både i FCK og nu i Hammarby, og har ligesom Lynge gjort det til sin metier at støve skandinaviske profiler op. Er utroligt vellidt, både blandt medier, fans og klubbens menige medarbejdere.

Reagerede hurtigt på at Michelsen ragede uklar med dele af spillertruppen, og valgte et yderst interessant kort - forfremmelse af assistent Stefan Billborn, som har gjort det Michelsen ikke evnede. Forvandlet klubben til en topkandidat.

Hvis du endelig vil have mig til at kigge efter kandidater, så vil jeg da godt prøve at smide et par navne i puljen i aften, når jeg har lidt bedre tid.
Kan du også dele dem med Fristrup og ikke kun herinde ??

jeg har ingen tiltro til at Friis/Bælum/Fristrup etc. kan finde en ny mand? Måske Lynge kan hjælpe dem. Men håber virkelig de hyrer et eksternt headhunterfirma der kan afsøge hele markedet efter den rette kandidat og ikke kun folk der kender huset.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 22. okt 2019, 11:01

Jeg er ikke specielt begejstret. Ikke fordi Gaarde ligefrem har været ufejlbarlig, men fordi jeg tror meget på stabilitet. Gaarde har været en meget stor fortaler for Friis-løsningen. Er den så også til diskussion igen nu?
Og samtidig et nederlag til Lynge, som vel var manden bag Gaardes ansættelse i sin tid.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mephisto2 » 22. okt 2019, 11:02

Fromthecradle skrev:
22. okt 2019, 11:00
Tjah, jeg syntes nu det er ærgerligt. Gaarde har virket både hårdtarbejdende og intelligent (fejlkøbene til trods).

Men mest bekymrende er nu udtalelsen fra formanden i pressemeddelelsen:

- Efter drøftelser mellem bestyrelsen og direktionen omkring den fremtidige struktur i vores sportslige afdeling er vi imidlertid enige om, at revurdere vores sportslige setup. Bestyrelsen vil snarest sætte sig sammen og beslutte den fremtidige struktur, oplyser Torben Fristrup.

Det løber mig koldt ned ad ryggen at bestyrelsen vil styre den sportslige struktur - det lyder næsten som at der er gået Oscar i den ("nu skal os med pengene nok vise jer hvordan det her skal køres - vi har engang tjent penge på at sælge kontorstole, byggematerialer og andet godt - så vi ved vel også hvordan detaljerne skal køres i et fodboldselskab").
Enig i betragtningerne om det sidste.

Håber ikke, vi enten skal spare os ihjel - eller et nyt projekt a la 2006/2007.....

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Kenneth K » 22. okt 2019, 11:02

Det kommer da lidt som lyn fra en klar himmel, må man sige.

Men at det kommer nu, hvor vi er lige nøjagtig halvvejs i grundspillet, er nok et tegn på, at der igennem længere tid har været en forståelse omkring, at vi som minimum skulle have en plads i top-6 nu. Og med det hold, vi har fået samlet, og de penge der er brugt, er det heller ikke en urimelig forventning.

Jeg er ikke jordens største Friis-fan, og heller ikke jordens største Gaarde-fan for that matter, men jeg er glad for (og lidt stolt af), at AaB ikke bare lader lorten falde nedad og fyrer træneren, som så mange andre klubber gør (inkl. AaB selv). Det er en meget moden beslutning, at der i direktionen er blevet kigget indad -- så hatten af for det.

Hvem fanden der så skal overtage, det aner jeg ikke... jeg synes ikke, at de oplagte kandidater ligefrem står i kø. Specielt ikke, hvis man ønsker sig én, som har et tilhørsforhold til AaB, og det ønsker jeg mig i hvert fald, og det tror jeg også, at bestyrelsen og Bælum gør. Jeg vil blive ked af, hvis AaB vandes ud til blot at være ledet af whoever på sportsdirektørkontoret.

Før Lynge gik på pension gik jeg altid og romantisk drømte om, at Jimmy skulle overtage pladsen på Lynges kontor. Måske det kunne være nu, så?

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af san » 22. okt 2019, 11:03

Er sikker efter at ha læst denne tråd Lad os få en tidligere AaB-er :danmarkfan: :danmarkfan:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 11:03

På tide at vejene skilles da den sportslige udvikling siden The Double har været aldeles utilfredsstillende, Gaarde har fået meget lang snor og det er på tide at der drages konsekvens af den sportslige nedtur.

Aabthebest
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22. okt 2019, 11:04
Favoritspiller: Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aabthebest » 22. okt 2019, 11:05

Allan Kuhn?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 22. okt 2019, 11:07

Aabthebest skrev:
22. okt 2019, 11:05
Allan Kuhn?
Har du drukket ?
You pay for this?

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af PeterS » 22. okt 2019, 11:08

Når man kigger på tabellen halvejs igennem grundspillet, ligger vi fortsat udenfor målsætningen. Jeg tror dette har været tungen på vægtskålen, endnu engang at underpræstere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2019, 11:08

Kokkefar skrev:
22. okt 2019, 10:40
Mr. Larsen skrev:
22. okt 2019, 10:37
sulakvelidze skrev:
22. okt 2019, 10:34
Så gik den ikke længere.
ENDELIG fristes jeg sgu til at sige, han burde ha fået sparket sammen med Morten Weighorst, men bedre sent end aldrig, så gælder det "bare" om at finde den rigtig profil til stillingen, jeg håber ikke man gør et eller andet tåbelig og henter Ole Nielsen ind fra Vensyssel FF.

Det gir fornyet tro på tingene i fremtiden !
Altså Ole er sgu mit klare førstevalg! Kæmpe netværk!
Åh gud nej. Nedrykningsmesteren skal bare blive væk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 22. okt 2019, 11:12

Funky skrev:
22. okt 2019, 11:01
Jeg er ikke specielt begejstret. Ikke fordi Gaarde ligefrem har været ufejlbarlig, men fordi jeg tror meget på stabilitet. Gaarde har været en meget stor fortaler for Friis-løsningen. Er den så også til diskussion igen nu?
Og samtidig et nederlag til Lynge, som vel var manden bag Gaardes ansættelse i sin tid.
Jo, men der er ingen tvivl om at trænercirkusset har været kraftigt medvirkende. Og det piller desværre også lidt ved Lynges eftermæle - han har jo altså siddet med i ansættelsesudvalget ved alle 3 trænere.

Nej, det bedste vil være én som ikke er tynget af fortidens skygger, men som alligevel kan arbejde i tråd med klubbens værdier.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 143
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hybris » 22. okt 2019, 11:14

Aabthebest skrev:
22. okt 2019, 11:05
Allan Kuhn?
Alt ære og respekt for Allan. Det er en mand jeg holder meget af, men jeg har altid ment at hans største evne er hans indpiskerrolle og motivationsevne - netop derfor han tidligere er blevet omtalt som "Verdens bedste assistenttræner". Jeg tvivler dog på, at han har de ledelsesmæssige kompetencer og det netværk der kræves for at bestride en stilling som sportsdirektør.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Lindmark » 22. okt 2019, 11:14

Kokkefar skrev:
22. okt 2019, 10:52
Hybris skrev:
22. okt 2019, 10:49
Nu hvisker jeg lige et navn: “Smukke Erik” :| :aabfan:
Tak, nu skal jeg hjem og skifte underbukser.
Det havde også en øjeblikkelig effekt på mit hæve-/sænkebord ;-)

Erik, kom tilbage til 9000!!
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Lindmark » 22. okt 2019, 11:15

andreasaab89 skrev:
22. okt 2019, 10:55
Havde håbet vi havde taget Carsten V da han var ledig før FCN nuppede ham.

Hamren er et bud.

Ellers kender jeg ikke meget? Troels Beck er ledig, men mon ikke OB napper ham (de kigger også efter ny)

Det vigtigste er at vi får en ind som har et stort netværk... Og som kan kigge kritisk på vores træner også.
Der var en bruger på bold.dk der havde hørt et rygte om at Gaarde skulle til O'ense. Men det lyder nærmere som en klassisk joke...
Lindmark / Vendelbokartellet

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 22. okt 2019, 11:17

Jeg forstår så absolut ikke behovet for at have én med AaB-fortid. Der findes stort set ikke én der har meritter der tilsiger, at vedkommende skulle kunne noget særligt ifht. at agere som sportsdirektør i AaB.

Og igen, hvis Jansson kan komme ind i én af Nordens største traditionsklubber, og arbejde i respekt for klubbens traditioner og værdier, så kan en anden også gøre det samme i AaB. Men vi har jo for fanden aldrig været vandt til andet, så klart hvis nogen stejler. Indspistheden får forhåbentlig en ende nu.

Det gør mig dog noget betænkelig, at nogle af de samme mennesker som har sagt god for Gaardes valg nu også skal lede skibet videre. Jacob Knudsen og hvad de ellers hedder. Det er jo altså ikke raketvidenskab, at de også i stor udstrækning må bebrejdes for et dårligt valg på sportsdirektør-posten og 2 katastrofale trænervalg.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 11:17

Lindmark skrev:
22. okt 2019, 11:15
andreasaab89 skrev:
22. okt 2019, 10:55
Havde håbet vi havde taget Carsten V da han var ledig før FCN nuppede ham.

Hamren er et bud.

Ellers kender jeg ikke meget? Troels Beck er ledig, men mon ikke OB napper ham (de kigger også efter ny)

Det vigtigste er at vi får en ind som har et stort netværk... Og som kan kigge kritisk på vores træner også.
Der var en bruger på bold.dk der havde hørt et rygte om at Gaarde skulle til O'ense. Men det lyder nærmere som en klassisk joke...
Så kan vi lave en byttehandel, Hansen for Gaarde ;)

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mogens » 22. okt 2019, 11:21

Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:57
Mogens skrev:
22. okt 2019, 10:50
Lad os antage, at Grønkjær kunne være interesseret - ville han så være ok, selvom han er tidligere AaB´er? Jeg spørger, fordi jeg ikke er sikker på, hvad der vil være at foretrække på positionen, men Grønkjær burde have netværket, som mange taler om som noget essentielt.
Hvad er netværk? Grønkjær har været TV-ekspert siden han stoppede. Han har ingen kontakter i agent-netværk osv. osv.

Nej, vi har prøvet en ex-spiller uden dokumenteret erfaring. Det gik ikke. Vi har stadig ikke opbygget et scouting-setup her 6 år siden han tiltrådte, hvilket er fuldstændig udueligt.

Jesper Jansson i Hammarby er et eksempel på én, som vi formodentlig ikke kan få, men som har næse for de gode handler. Er desuden en mester i at agere fornuftigt ifht. sin træner og omgivelserne, samt reagere på spillere der ikke slår til.
Han leverede både i FCK og nu i Hammarby, og har ligesom Lynge gjort det til sin metier at støve skandinaviske profiler op. Er utroligt vellidt, både blandt medier, fans og klubbens menige medarbejdere.

Reagerede hurtigt på at Michelsen ragede uklar med dele af spillertruppen, og valgte et yderst interessant kort - forfremmelse af assistent Stefan Billborn, som har gjort det Michelsen ikke evnede. Forvandlet klubben til en topkandidat.

Hvis du endelig vil have mig til at kigge efter kandidater, så vil jeg da godt prøve at smide et par navne i puljen i aften, når jeg har lidt bedre tid.
Garanteret et godt forslag, som tillige er velargumenteret. Forslagene var mest baseret på, at få nogle begrundede ønsker og lidt for at undgå de lette "hvad sagde jeg" eller "sikke noget lort"-brokkerier, når man har ansat en eller anden, som folk alligevel ikke kender.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 11:25

Håber ikke at det bliver en med AaB fortid. Det skal være den mest kompetente person og her er fortid i klubben ikke en kvalifikation i sig selv. Måske er det som klubben mest har brug for netop at der kommer friske øjne udefra som kan kaste et kritisk syn på klubben.

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af martinaalborg » 22. okt 2019, 11:30

Glædelig jul :aabfan:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af andreasaab89 » 22. okt 2019, 11:31

Aalborg frederikshavner skrev:
22. okt 2019, 11:17
Lindmark skrev:
22. okt 2019, 11:15
andreasaab89 skrev:
22. okt 2019, 10:55
Havde håbet vi havde taget Carsten V da han var ledig før FCN nuppede ham.

Hamren er et bud.

Ellers kender jeg ikke meget? Troels Beck er ledig, men mon ikke OB napper ham (de kigger også efter ny)

Det vigtigste er at vi får en ind som har et stort netværk... Og som kan kigge kritisk på vores træner også.
Der var en bruger på bold.dk der havde hørt et rygte om at Gaarde skulle til O'ense. Men det lyder nærmere som en klassisk joke...
Så kan vi lave en byttehandel, Hansen for Gaarde ;)
Vi skal sq da ikke have Jesper Hansen ? Hvad har manden hentet til OB ?
Sander Svensen som er gået i stå? Kadrii som var en kendt af huset i forvejen

Herunder var det vel ham som gav AK + KEP guldrandede kontrakter + helenius mv.?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Besvar