Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hanga » 22. okt 2019, 16:55

Først og fremmest - tak til Gaarde for et enormt stykke arbejde i AaB. Uanset hvad man mener om de beslutninger han har truffet undervejs, bør ingen være i tvivl om at han har givet alt hvad han havde og til hver en tid har repræsenteret AaB på yderst loyal og professionel vis. Han er AaB'er helt ind til benet, hvilket hans udtalelser i dag også bevidner. Respekt!

Få herinde vil være mere ærgerlig end undertegnede over at det aldrig blev en varig succes. Men jeg har måttet erkende undervejs, at jeg har været uenig i alt for mange af de beslutninger der er truffet. Derfor har jeg det rigtig fint med, at der kommer andre øjne og holdninger til i AaB.

Min bekymring er at det er bestyrelsen der skal ud og finde afløseren. Jeg er særdeles bange for at de igen vælger en person, der ikke i tilstrækkelig grad er klar til at reformere AaB og trækker os fremad. Fyringen af Schors og dernæst ansættelsen af Bælum skræmmer mig noget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Halil » 22. okt 2019, 17:08

- Derudover har vi skabt ro på økonomien. Da jeg startede i AaB, var butikken nærmest ved at blive lukket, men derefter fik vi økonomien på ret kurs og lavede fire år i streg med overskud.
Er der ro på økonomien i AaB for tiden?
Uden Synd Ingen Frelse

RendOs
Drenge
Drenge
Indlæg: 45
Tilmeldt: 19. feb 2017, 06:18

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af RendOs » 22. okt 2019, 17:13

Halil skrev:
22. okt 2019, 17:08
- Derudover har vi skabt ro på økonomien. Da jeg startede i AaB, var butikken nærmest ved at blive lukket, men derefter fik vi økonomien på ret kurs og lavede fire år i streg med overskud.
Er der ro på økonomien i AaB for tiden?
Mere ro end der var før han overtog, det er 100% sikkert.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Halil » 22. okt 2019, 17:16

RendOs skrev:
22. okt 2019, 17:13
Halil skrev:
22. okt 2019, 17:08
- Derudover har vi skabt ro på økonomien. Da jeg startede i AaB, var butikken nærmest ved at blive lukket, men derefter fik vi økonomien på ret kurs og lavede fire år i streg med overskud.
Er der ro på økonomien i AaB for tiden?
Mere ro end der var før han overtog, det er 100% sikkert.
Tak til Schoors for det.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2246
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af alithebeast » 22. okt 2019, 18:00

Nitten skrev:
22. okt 2019, 15:49
jonas386 skrev:
22. okt 2019, 15:45
Jakobsen skrev:
22. okt 2019, 15:44
jonas386 skrev:Mon ikke han skal til Rotterdam, hvis det er. Det har der været snak om.
Tjaeh, Kl1335 går fra Amsterdam til 9000. Men tvivler også lidt på vi kan være med der medmindre der også er en investor på vej ind.

Kunne dog være rart det blev bekræftet om han var med. Hvem tager i lufthavnen?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, han bor nok ikke i Aalborgområdet :D
Omvendt kan det være hans navn er noget lunkent efterhånden. Efter Hamborg, Panathinaikos og Ukraine kan det være hans ry ikke er helt det samme som i PSV tiden.
kl1335 lander i aal 17.50.
Men det er en joke, ikk ???
Jo. ;)
Hader København!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af raekkeettre » 22. okt 2019, 18:01

Så skete det. Jeg sagde efter han missede top 6 i sidste sæson at han ville blive fyret. Det var min Intel. Men tvivlede mere og mere på min source, efter som intet skete. Men tror han har været "dead man walking" lige siden. Dog havde han en KANON vindue i år, med undtagelse af salg, men lad os huske ham for 14 sæsonen og det sidste vindue. Der er ingen tvivl om, at han altid har været 110% AaB og det synes jeg skal pynte hans eftermæle "as well".

Men PLEASE lad det ikke Mr. Horsens og OB!! Jeg synes ikke han har vist noget, har han nogle sinde lavet et salg af betydning?

Jeg tror på at bestyrelsen savner en der kan sætte en retning meget mere tydelig end Gaarde, en Lynge type der kan samle folk. Jeg håber og tror på Troels Bech, med lidt Jysk oplæring så bliver det godt :)

donjuul84
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 82
Tilmeldt: 23. sep 2014, 22:46
Favoritspiller: Rasmus Thelander

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af donjuul84 » 22. okt 2019, 18:07

jeg tror heller ikke det bliver Jesper hansen så stor forskel er der ikke på AaB og OB organisationsmæssig og det er ham selv der siger stop i OB hvorfor så vælge et Job en klub af samme størrelse

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Elscorpio » 22. okt 2019, 18:12

bedstefar skrev:
22. okt 2019, 10:36
Spændende hvem der så kommer til, bliver sikkert det mest kedelige leverpostej.
Sålænge det ikke er indavl

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Elscorpio » 22. okt 2019, 18:22

andreasaab89 skrev:
22. okt 2019, 10:55
Havde håbet vi havde taget Carsten V da han var ledig før FCN nuppede ham.

Hamren er et bud.

Ellers kender jeg ikke meget? Troels Beck er ledig, men mon ikke OB napper ham (de kigger også efter ny)

Det vigtigste er at vi får en ind som har et stort netværk... Og som kan kigge kritisk på vores træner også.
Helt enig Andreas

Brugeravatar
Mjød
Allstar
Allstar
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:24

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mjød » 22. okt 2019, 18:26

En loyal person der forlader skuden. Lidt for sent, men i AaB må man sige at give sine nøglepersoner god tid. Nogle gange for god.

Et navn jeg undres over ikke nævnes. Bo Henriksen. Han ville lidt væk fra træner delen, da han forsøgte at kapre Priske, for at udforske sportsdirektør rollen lidt mere.
Han har fået meget godt ud af lidt. Selvfølgelig havde han en panik handel i Kasper Junker, men ellers har han ramt ok til Horsens profil.
Så må man gå ud fra at kommunikationen udadtil ikke bliver ligeså formel og “kedelig”.
IF SOMETHING'S HARD TO DO, THEN IT'S NOT WORTH DOING

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gnu » 22. okt 2019, 18:38

Hvis vi skal smide et par navne i puljen, kunne man jo spørge Kent Nielsen, om han ikke snart er træt af at tabe så mange kampe med dybt elendige Silkeborg. Ingen siger jo, at han skal være træner evigt. Fodboldmand til fingerspidserne, og ingen ser flere kampe end ham. Men han er nok mere profilen på en gammeldags sportschef, og skal suppeleres af en teknisk direktør eller en chef for den overordnede rekruttering.

Så er der Niels Frederiksen, som går rundt uden job. Fodboldmand med HR-baggrund fra bankverdenen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gnu » 22. okt 2019, 18:43

Mjød skrev:
22. okt 2019, 18:26
En loyal person der forlader skuden. Lidt for sent, men i AaB må man sige at give sine nøglepersoner god tid. Nogle gange for god.

Et navn jeg undres over ikke nævnes. Bo Henriksen. Han ville lidt væk fra træner delen, da han forsøgte at kapre Priske, for at udforske sportsdirektør rollen lidt mere.
Han har fået meget godt ud af lidt. Selvfølgelig havde han en panik handel i Kasper Junker, men ellers har han ramt ok til Horsens profil.
Så må man gå ud fra at kommunikationen udadtil ikke bliver ligeså formel og “kedelig”.
Bo Henriksen, jøsses. Ham og Wessam vil da sikkert hygge sig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af 634 » 22. okt 2019, 18:46

Gamen skrev:
22. okt 2019, 14:20
634 skrev:
22. okt 2019, 13:48
Han er vellidt af alle, og det gør at han kan sætte sig i stolen, og arbejde sig ind i opgaven. Det samme er ikke eksemplet med Ole Nielsen og Jesper et eller andet fra OB/Horsens, de ville blive fiasko og ja det er en stor fordel at have spillet i AaB tidligere, eller haft spiller karriere på tilsvarende niveau.
Jeg ved ikke om han har ret meget netværk, men jeg forestiller mig at han har gode evner til at skabe det.
Det at vi som fans og andre som følger AaB kan acceptere den kommende nye leder fra start, er i min optik en stor del af ansættelses kravet
Aha. Så at man er flink og vellidt er altså en kompetence. Tænk, hvis det gjaldt alle andre steder i erhvervslivet.

Come on... Det der er vigtigst er at han er kompetent. At han har værktøjerne, netværket, og evnerne til at skabe resultater i højsædet.

Alene dér fejler dit forslag. Vi har jo altså ikke råd til at finde en, der først lige skal igang med at finde ud af om han overhovedet har hvad der skal til.
Det med flink og kompetence er din udlægning.
Jeg synes det er svært at påsta han ikke er kompetent leder for AaB, hvis han fik opgaven, og det med at have råd,
vi har ikke råd til en højt profileret leder som skal udskifte store dele af den nuværende spillertrup, med sine egne spillere.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 18:46

Gnu skrev:
22. okt 2019, 18:38
Hvis vi skal smide et par navne i puljen, kunne man jo spørge Kent Nielsen, om han ikke snart er træt af at tabe så mange kampe med dybt elendige Silkeborg. Ingen siger jo, at han skal være træner evigt. Fodboldmand til fingerspidserne, og ingen ser flere kampe end ham. Men han er nok mere profilen på en gammeldags sportschef, og skal suppeleres af en teknisk direktør eller en chef for den overordnede rekruttering.

Så er der Niels Frederiksen, som går rundt uden job. Fodboldmand med HR-baggrund fra bankverdenen.
Frederiksen har da vist lige et job at passe hos de uringule

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 22. okt 2019, 18:47

Gnu skrev:
22. okt 2019, 18:38
Så er der Niels Frederiksen, som går rundt uden job. Fodboldmand med HR-baggrund fra bankverdenen.
... og træner i Brøndby.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gnu » 22. okt 2019, 18:54

Gamen skrev:
22. okt 2019, 18:47
Gnu skrev:
22. okt 2019, 18:38
Så er der Niels Frederiksen, som går rundt uden job. Fodboldmand med HR-baggrund fra bankverdenen.
... og træner i Brøndby.
LOL... Jeg mangler vist lidt ilt til hjernen. Var overbevist om at han var blevet fyret for længst.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af FIDEL » 22. okt 2019, 18:56

Gnu skrev:
22. okt 2019, 18:38
Hvis vi skal smide et par navne i puljen, kunne man jo spørge Kent Nielsen, om han ikke snart er træt af at tabe så mange kampe med dybt elendige Silkeborg. Ingen siger jo, at han skal være træner evigt. Fodboldmand til fingerspidserne, og ingen ser flere kampe end ham. Men han er nok mere profilen på en gammeldags sportschef, og skal suppeleres af en teknisk direktør eller en chef for den overordnede rekruttering.

Så er der Niels Frederiksen, som går rundt uden job. Fodboldmand med HR-baggrund fra bankverdenen.
Det er så dumt det der...

Brugeravatar
Mjød
Allstar
Allstar
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:24

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Mjød » 22. okt 2019, 18:58

Gnu skrev:
22. okt 2019, 18:43
Mjød skrev:
22. okt 2019, 18:26
En loyal person der forlader skuden. Lidt for sent, men i AaB må man sige at give sine nøglepersoner god tid. Nogle gange for god.

Et navn jeg undres over ikke nævnes. Bo Henriksen. Han ville lidt væk fra træner delen, da han forsøgte at kapre Priske, for at udforske sportsdirektør rollen lidt mere.
Han har fået meget godt ud af lidt. Selvfølgelig havde han en panik handel i Kasper Junker, men ellers har han ramt ok til Horsens profil.
Så må man gå ud fra at kommunikationen udadtil ikke bliver ligeså formel og “kedelig”.
Bo Henriksen, jøsses. Ham og Wessam vil da sikkert hygge sig.
Hvem vil ikke hygge sig i Bos selskab ? ;)
Kig på hvad manden har lavet i Brønshøj og nu Horsens. Det solidt håndarbejde. Og profilen må siges at være anderledes end Gaarde.

Well, jeg glæder mig til vi får at se den nye giraf.
IF SOMETHING'S HARD TO DO, THEN IT'S NOT WORTH DOING

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af AK48hamas » 22. okt 2019, 19:13

Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Nitten » 22. okt 2019, 19:33

AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Ja listen er lang men er den værre end hos andre klubber eller Lynges historik, næppe

Besvar