Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af NIN » 22. okt 2019, 19:43

Nitten skrev:
22. okt 2019, 19:33
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Ja listen er lang men er den værre end hos andre klubber eller Lynges historik, næppe
Og? Du mener det skal være pejlingspunktet, at det ikke er værre end andre steder? At vi med nød og næppe opfylder vores uhyre ambitiøse målsætning om at være med i "toppen" af dansk fodbold (læs: blandt de seks bedste) hvert andet år?
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3251
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Brodernumsi » 22. okt 2019, 19:46

AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Rolim? Åh gud.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2019, 19:47

Nitten skrev:
22. okt 2019, 19:33
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Ja listen er lang men er den værre end hos andre klubber eller Lynges historik, næppe
Har jeg misforstået listen? Der mangler bla Risgård, Ene og AK som alle var vigtige. Syntes da også Okore og Jönsson var/er fine. Fossum og Olsen der fornuftige ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 22. okt 2019, 20:42

Som dagen er skredet frem og man har hørt nogle kommentarer er min bekymring kun øget.

Bestyrelses-Finns udtalelser er voldsomt usammenhængende. “Vi ville have en anden profil end Gaarde....men vi ved pt intet om, hvilken profil, vi vil have”. Øh?

Og derpå HP Rytter som spekulerer i, at der bag ønsket om et andet “sportsligt setup” ligger, at Gaarde er blevet præsenteret for krav om decimering af spillertruppen pga presset økonomi, og derfor har sagt nejtak og farvel.

Så situationen kan altså være, at økonomien er mere presset end vi ved, og at bestyrelsen nu står i en situation de ikke havde forventet og først skal til at finde ud af. Imens er alt sat til diskussion. Nordkraft-strategi, spillertrup...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af gravballe » 22. okt 2019, 20:53

Funky skrev:
22. okt 2019, 20:42
Som dagen er skredet frem og man har hørt nogle kommentarer er min bekymring kun øget.

Bestyrelses-Finns udtalelser er voldsomt usammenhængende. “Vi ville have en anden profil end Gaarde....men vi ved pt intet om, hvilken profil, vi vil have”. Øh?

Og derpå HP Rytter som spekulerer i, at der bag ønsket om et andet “sportsligt setup” ligger, at Gaarde er blevet præsenteret for krav om decimering af spillertruppen pga presset økonomi, og derfor har sagt nejtak og farvel.

Så situationen kan altså være, at økonomien er mere presset end vi ved, og at bestyrelsen nu står i en situation de ikke havde forventet og først skal til at finde ud af. Imens er alt sat til diskussion. Nordkraft-strategi, spillertrup...
Det vil fanme ikke overraske mig. Man har forspildt muligheden efter the double og basso millionerne og pisset dem væk i ingen ting.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. okt 2019, 20:57

Funky skrev:
22. okt 2019, 20:42
Som dagen er skredet frem og man har hørt nogle kommentarer er min bekymring kun øget.

Bestyrelses-Finns udtalelser er voldsomt usammenhængende. “Vi ville have en anden profil end Gaarde....men vi ved pt intet om, hvilken profil, vi vil have”. Øh?

Og derpå HP Rytter som spekulerer i, at der bag ønsket om et andet “sportsligt setup” ligger, at Gaarde er blevet præsenteret for krav om decimering af spillertruppen pga presset økonomi, og derfor har sagt nejtak og farvel.

Så situationen kan altså være, at økonomien er mere presset end vi ved, og at bestyrelsen nu står i en situation de ikke havde forventet og først skal til at finde ud af. Imens er alt sat til diskussion. Nordkraft-strategi, spillertrup...
Bestyrelsen bør benytte anledningen til at gøre sig nogle grundige overvejelser om hvordan AaB finder tilbage til toppen af dansk fodbold.
Som jeg har skrevet før tror jeg ikke at vi kommer uden om et salg af klubben hvis vi vil være med hvor det er sjovt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Kristian » 22. okt 2019, 20:57

gravballe skrev:
22. okt 2019, 20:53
Funky skrev:
22. okt 2019, 20:42
Som dagen er skredet frem og man har hørt nogle kommentarer er min bekymring kun øget.

Bestyrelses-Finns udtalelser er voldsomt usammenhængende. “Vi ville have en anden profil end Gaarde....men vi ved pt intet om, hvilken profil, vi vil have”. Øh?

Og derpå HP Rytter som spekulerer i, at der bag ønsket om et andet “sportsligt setup” ligger, at Gaarde er blevet præsenteret for krav om decimering af spillertruppen pga presset økonomi, og derfor har sagt nejtak og farvel.

Så situationen kan altså være, at økonomien er mere presset end vi ved, og at bestyrelsen nu står i en situation de ikke havde forventet og først skal til at finde ud af. Imens er alt sat til diskussion. Nordkraft-strategi, spillertrup...
Det vil fanme ikke overraske mig. Man har forspildt muligheden efter the double og basso millionerne og pisset dem væk i ingen ting.
Mon ikke man indenfor 2 år ser en aktiemission igen
------------------
mvh Kristian

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af AK48hamas » 22. okt 2019, 20:57

Buzz Killington skrev:
22. okt 2019, 19:47
Nitten skrev:
22. okt 2019, 19:33
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Ja listen er lang men er den værre end hos andre klubber eller Lynges historik, næppe
Har jeg misforstået listen? Der mangler bla Risgård, Ene og AK som alle var vigtige. Syntes da også Okore og Jönsson var/er fine. Fossum og Olsen der fornuftige ud.
Allan Gaarde blev ansat 2. Maj uden nogen form for sportschef erfaring. Lynge har været lige så meget inde over AK og Risgaard kontrakterne som Gaarde. Ene var en fin signing. Jönsson var ringe efter mesterskabet. Fossum og Olsen kan ikke bedømmes. Kun gode når Lucas er med. Okores bundniveau er skræmmende

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af FIDEL » 22. okt 2019, 21:03

Funky skrev:
22. okt 2019, 20:42
Som dagen er skredet frem og man har hørt nogle kommentarer er min bekymring kun øget.

Bestyrelses-Finns udtalelser er voldsomt usammenhængende. “Vi ville have en anden profil end Gaarde....men vi ved pt intet om, hvilken profil, vi vil have”. Øh?

Og derpå HP Rytter som spekulerer i, at der bag ønsket om et andet “sportsligt setup” ligger, at Gaarde er blevet præsenteret for krav om decimering af spillertruppen pga presset økonomi, og derfor har sagt nejtak og farvel.

Så situationen kan altså være, at økonomien er mere presset end vi ved, og at bestyrelsen nu står i en situation de ikke havde forventet og først skal til at finde ud af. Imens er alt sat til diskussion. Nordkraft-strategi, spillertrup...
Det er sgu lidt tragikomisk, at vi godt kunne bruge schors evner inden for økonomistyring nu...

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af sulakvelidze » 22. okt 2019, 22:19

AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 20:57
Buzz Killington skrev:
22. okt 2019, 19:47
Nitten skrev:
22. okt 2019, 19:33
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Ja listen er lang men er den værre end hos andre klubber eller Lynges historik, næppe
Har jeg misforstået listen? Der mangler bla Risgård, Ene og AK som alle var vigtige. Syntes da også Okore og Jönsson var/er fine. Fossum og Olsen der fornuftige ud.
Allan Gaarde blev ansat 2. Maj uden nogen form for sportschef erfaring. Lynge har været lige så meget inde over AK og Risgaard kontrakterne som Gaarde. Ene var en fin signing. Jönsson var ringe efter mesterskabet. Fossum og Olsen kan ikke bedømmes. Kun gode når Lucas er med. Okores bundniveau er skræmmende
Hvis det er rigtigt, at Allan Gaarde blev ansat 2. maj, er det altså noget søgt ikke at ville give ham kredit for tilgang af spillere 19. juli (Risgård) og 30. juli (AK). Og det samme, når du bruger Jönssons dyk i niveau til at klandre Gaarde - og at Okore som tidligere landsholds- og Premier League-spiller har vist sig at have et ringe bundniveau. Olsen kan da vist i øvrigt bedømmes så vidt, at han allerede har vist sig at have tilført enormt meget for de få kroner, han har kostet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af BoT » 22. okt 2019, 22:38

Som altid, når udskældte ledere bliver fyret, skal man huske på, at det altid kan blive værre. Man ved, hvad man har, men man aner ikke, hvad man får. Lidt det samme som nye spillere til truppen: Man tænker ofte, at rigtig mange spillere fra andre klubber vil være bedre, end dem vi har. Men når man så henter nye spillere ind, viser de sig ofte at være maximalt lige så gode, som dem man har i forvejen.

Jeg synes, det er en meget mærkelig timing i denne fyring. Vi har vel den bedste spillertrup siden 2014, der er rimelig ro på trænerfronten, og vi har for ganske nylig skiftet ud på formandspost og direktørpost. Er det virkelig nu, det er tid til mere uro og udskiftning i den sportslige ledelse?

Jeg frygter næsten mest for, at man hyrer et eller andet stort udenlandsk navn, som ikke aner en kæft om superligaen eller AaB. Det kan gå rigtig galt.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af 9000AA » 22. okt 2019, 23:07

Gamen skrev:
22. okt 2019, 10:43
Mephisto2 skrev:
22. okt 2019, 10:40
Ret voldsomt - og midt i sæsonen.

Kunne tyde på en stor uenighed om et konkret spørgsmål eller en ændring af strategien.

Nogen, der kender nogen, der kender nogen, der ved noget?
Ikke direkte, nej. Snakken gik allerede efter fadæsen med Søndergaard og Holgersson-vinduet. Dengang forlød det at han fik én chance mere. Det sidste jungletrommerne gik på var at sommervinduet skulle have umiddelbar effekt. Men igen, det er hear say.

Og så tænker jeg også at et vindue, hvor vi ikke fik solgt én eneste spiller var en streg i regningen.

At han desuden behandlede Augo meget uværdigt i forbindelse med hans afsked var heller ikke specielt kønt.
Hva er det med augo?? Det har jeg altså ikke hørt.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 22. okt 2019, 23:14

BoT skrev:
22. okt 2019, 22:38
Jeg synes, det er en meget mærkelig timing i denne fyring. Vi har vel den bedste spillertrup siden 2014, der er rimelig ro på trænerfronten, og vi har for ganske nylig skiftet ud på formandspost og direktørpost. Er det virkelig nu, det er tid til mere uro og udskiftning i den sportslige ledelse?
Meget enig. Timingen er håbløs og lidt ligesom med Schors. Det kan godt være, at lederen skal ud af vagten af forskellige årsager. Men man har åbenbart ikke en ny mand i pipeline og netop lidt positive vinde over klubben(den "nye" træner begynder at vise en ny retning, nye spændende spillere og marginalt bedre resultater, men væsentlig flere målchancer). Det samme var timingen med Schors.

Så hvorfor man fyrer både Gaarde og Schors, når de begge har fået klubben på smult vande - altså så kunne man godt lade dem sidde indtil man var lidt mere klar over, hvem som skulle være den nye mand.

Men ros til ledelsen hvis de faktisk siger - vi vil længere end vi er i dag og der tror vi ikke, at Schors eller Gaarde kan bringe os, så skal de ud.

I øvrigt kunne Jakob Gaxe vel også være et godt bud.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10657
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2019, 23:27

FlæskeFrank skrev:
22. okt 2019, 23:14
I øvrigt kunne Jakob Gaxe vel også være et godt bud.
Nej? Hvorfor..?

Jeg er dog enig, Bo, i at vi ikke bare skal hente et tidligere stornavn uden kendskab til skandinavisk fodbold. Det er vores primære marked, og en drøm er selvfølgelig en sportsdirektør, der kan finde navne i sverige/norge, samt har øje på tidligere profiler, der er kommet på afveje i udlandet. Vi skal ikke have et eller andet spændende navn fra Spanien i et forsøg på at få adgang til markedet dernede eller lignende. Selv Holland/Tyskland kan være et nummer for eksotisk.
Af danskere er der virkelig få navne jeg synes er interessante, og ingen af dem er realistiske.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1635
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Patmand » 23. okt 2019, 01:48

Da jeg igennem længere tid har argumenteret for en fyring, er jeg naturligvis tilfreds med dagens beslutning.
(Sorry Buzz men du tabte igen igen.)

Det bekymrer mig til gengæld overordentlig meget, at bestyrelsen udviser en sendrægtighed af en anden verden.

Samme bestyrelse der nær havde trukket en masse millioner ud af klubben, og nu kan vi konstatere at underskuddet for 2018 og 2019 havner på -55 mio. kr. - i øvrigt uden at de sportslige resultater på nogen måde matcher den voldsomme økonomiske satsning.
Det gør mig nervøs.

Til dem der mener at Gaarde har haft et kanon transfervindue - har I set på fakta? Ingen spillersalg, kæmpe overforbrug, en øjeblikkelig 8. plads.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Pastorius » 23. okt 2019, 07:04

Kristian skrev:
22. okt 2019, 20:57
gravballe skrev:
22. okt 2019, 20:53
Funky skrev:
22. okt 2019, 20:42
Som dagen er skredet frem og man har hørt nogle kommentarer er min bekymring kun øget.

Bestyrelses-Finns udtalelser er voldsomt usammenhængende. “Vi ville have en anden profil end Gaarde....men vi ved pt intet om, hvilken profil, vi vil have”. Øh?

Og derpå HP Rytter som spekulerer i, at der bag ønsket om et andet “sportsligt setup” ligger, at Gaarde er blevet præsenteret for krav om decimering af spillertruppen pga presset økonomi, og derfor har sagt nejtak og farvel.

Så situationen kan altså være, at økonomien er mere presset end vi ved, og at bestyrelsen nu står i en situation de ikke havde forventet og først skal til at finde ud af. Imens er alt sat til diskussion. Nordkraft-strategi, spillertrup...
Det vil fanme ikke overraske mig. Man har forspildt muligheden efter the double og basso millionerne og pisset dem væk i ingen ting.
Mon ikke man indenfor 2 år ser en aktiemission igen
Det afhænger nok af, om vore ejere reelt ønsker at poste flere millioner i kassen. Problemet ved en udvidelse af aktiekapitalen med andre penge, er at den koster ejerandele og indflydelse.

Det næste problem er at det er for sent om et par år - hvis scenariet er at reducere i spilleromkostningerne nu.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13642
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Funky » 23. okt 2019, 07:48

Ekstrabladet skriver i en overskrift på en betalingsartikel, at sandheden bag fyringen er, at Gaarde stod over for en degradering.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Danni » 23. okt 2019, 08:03

AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2019, 08:11

Patmand skrev:
23. okt 2019, 01:48
Da jeg igennem længere tid har argumenteret for en fyring, er jeg naturligvis tilfreds med dagens beslutning.
(Sorry Buzz men du tabte igen igen.)

Det bekymrer mig til gengæld overordentlig meget, at bestyrelsen udviser en sendrægtighed af en anden verden.

Samme bestyrelse der nær havde trukket en masse millioner ud af klubben, og nu kan vi konstatere at underskuddet for 2018 og 2019 havner på -55 mio. kr. - i øvrigt uden at de sportslige resultater på nogen måde matcher den voldsomme økonomiske satsning.
Det gør mig nervøs.

Til dem der mener at Gaarde har haft et kanon transfervindue - har I set på fakta? Ingen spillersalg, kæmpe overforbrug, en øjeblikkelig 8. plads.
Hvad har jeg tabt (igen igen)?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af gravballe » 23. okt 2019, 08:57

Den hviler lige så meget på bestyrlsen, der snakker om talent satsning siden 2014, men faktum er at der ikke har været en skid satsninger på talenter. FCN har et setup der satser på talent udvikling, i AaB har man ikke samme setup, og vi har stadig ikke lige så menge inviduelle trænere ind over de forskelige spillere, der kan coache dem. Det er en fucking joke, at man har snakket om noget i 4-5 år og der er kun sket meget små forbedringer.

Samtidig er der intet scouting setup, og hvorfor fanden ansætter man Bælum? den stilling han har havde været perfekt til Alan Gaarde, og så få en anden sports chef ind, og hvorfor fanden fyre man Gaarde, når man åbenbart stadig ikke ved hvad man vil?

Måske man bare skulle indse at pilen i den grad også pejer på den bestyrelsel der køre klubben. Sælg lortet til en saudisk rigmand, eller acceptere at man har pisset alle muligheder væk, og nu hedder det at overleve i superligaen på lige fod med hold som Randers, Esbjerg, Sønderjyske osv...

Hvis man ikke i det mindste prøver at ringe til Erik og høre om det er noget for ham, så er man talentløs til sit job. Jeg er sku ved at være så træt af denne her klubs og den elendigheder de sidste 5år.

Besvar