Allan Gaarde færdig i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Maglau » 23. okt 2019, 09:02

jeg tror simpelthen ikke på at bestyrelsen er vågnet op en morgen og - i dag fyrer vi sgu Allan. Jeg tror der dybe overvejelser bag, selvom Fristrup siger at de ikke ved hvad der skal ske.

jeg tror på et at følgende to scenarier:

Der har været mange udtalelser fra direktør/bestyrelse/ andre ledende medarbejdere om behovet for en stærk og investeringsvillig økonomi for at kunne være med i toppen. Fristrup var inde på det interviewet om Gaardes afsked. men også PEA sagde ifbm hans afskedsinterview i tv at han håbede AaB ville finde en økonomisk model der gjorde dem i stand til at konkurrere i fremtiden.

1. total nedsmeltning af økonomien og en stor spare runde. Man har fundet ud af at der ikke er økonomi i Aalborg til at køre en permanent top 4-6 klub så derfor kører man på 100% lav plus og implementerer derfor den meste rigide udgave af Nordkraft. Det har Gaarde ikke villet acceptere og derfor er de blevet enige.

2. Den omvendte - der er en ny og risikovillig investor fra udlandet på vej ind. De har sit eget setup med og derfor ikke plads til Gaarde.

Det er ren spekulation men jeg er sikker på at der sker et eller andet mere eller mindre drastisk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gamen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Gamen » 23. okt 2019, 09:04

Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Problemet var ikke lejeaftalen, men forlængelsen med Jönsson, hvoraf knap 1 år blev udgjort af operation og genoptræning. Den var helt håbløs, og meget dyr. Det siger sig selv, at en spiller der er ude i lang tid ikke starter på samme niveau, og så er man gennem halvdelen af kontraktperioden, før man kan forvente sig noget.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Uldahl » 23. okt 2019, 09:16

Funky skrev:
23. okt 2019, 07:48
Ekstrabladet skriver i en overskrift på en betalingsartikel, at sandheden bag fyringen er, at Gaarde stod over for en degradering.
Der står at magt fordelingen skulle ændres, at han ikke længere skulle være en del af direktionen som han har været de sidste 5 år.

Ny stilling som sportschef/chefscout. Endvidere at han havde blikket rettet mod horisonten og lagde vægt på indflydelse, en indflydelse der stod til at erodere væk, da bestyrelsen varslede ændringer. Den degradering fik Gaarde til at overveje sin fremtid i klubben.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hanga » 23. okt 2019, 09:39

Uldahl skrev:
23. okt 2019, 09:16
Funky skrev:
23. okt 2019, 07:48
Ekstrabladet skriver i en overskrift på en betalingsartikel, at sandheden bag fyringen er, at Gaarde stod over for en degradering.
Der står at magt fordelingen skulle ændres, at han ikke længere skulle være en del af direktionen som han har været de sidste 5 år.

Ny stilling som sportschef/chefscout. Endvidere at han havde blikket rettet mod horisonten og lagde vægt på indflydelse, en indflydelse der stod til at erodere væk, da bestyrelsen varslede ændringer. Den degradering fik Gaarde til at overveje sin fremtid i klubben.
Dvs. at bestyrelsen var klar til at gøre ham til regulær sportschef stadig med fuld ansvar for scouting og rekruteringen? Synes da netop det er her at Gaarde har vist sine svagheder. Min tillid til bestyrelsen er på lavpunktet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2019, 09:59

Hanga skrev:
23. okt 2019, 09:39
Uldahl skrev:
23. okt 2019, 09:16
Funky skrev:
23. okt 2019, 07:48
Ekstrabladet skriver i en overskrift på en betalingsartikel, at sandheden bag fyringen er, at Gaarde stod over for en degradering.
Der står at magt fordelingen skulle ændres, at han ikke længere skulle være en del af direktionen som han har været de sidste 5 år.

Ny stilling som sportschef/chefscout. Endvidere at han havde blikket rettet mod horisonten og lagde vægt på indflydelse, en indflydelse der stod til at erodere væk, da bestyrelsen varslede ændringer. Den degradering fik Gaarde til at overveje sin fremtid i klubben.
Dvs. at bestyrelsen var klar til at gøre ham til regulær sportschef stadig med fuld ansvar for scouting og rekruteringen? Synes da netop det er her at Gaarde har vist sine svagheder. Min tillid til bestyrelsen er på lavpunktet.
Ja, det synes jeg ikke ville give mening. Gaarde er meget bedre på de store linjer end det operationelle niveau. Jeg tror for så vidt han vil være meget bedre til Bælums job end det sportslige og har alle dage syntes hans profil gav mere mening der. At sætte ham i en mere opertione rolle har jeg derimod svært ved at se logikken i da han hverken har shinet på spillerkøb eller træneransættelser. Ja, transfers er blevet bedre af, at hente velkendte navne, men han har jo rent sportslige ikke lavet noget scoop af en ukendt spillere udover Rinne
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 23. okt 2019, 10:11

Jakobsen skrev:
23. okt 2019, 09:59
Hanga skrev:
23. okt 2019, 09:39
Uldahl skrev:
23. okt 2019, 09:16
Funky skrev:
23. okt 2019, 07:48
Ekstrabladet skriver i en overskrift på en betalingsartikel, at sandheden bag fyringen er, at Gaarde stod over for en degradering.
Der står at magt fordelingen skulle ændres, at han ikke længere skulle være en del af direktionen som han har været de sidste 5 år.

Ny stilling som sportschef/chefscout. Endvidere at han havde blikket rettet mod horisonten og lagde vægt på indflydelse, en indflydelse der stod til at erodere væk, da bestyrelsen varslede ændringer. Den degradering fik Gaarde til at overveje sin fremtid i klubben.
Dvs. at bestyrelsen var klar til at gøre ham til regulær sportschef stadig med fuld ansvar for scouting og rekruteringen? Synes da netop det er her at Gaarde har vist sine svagheder. Min tillid til bestyrelsen er på lavpunktet.
Ja, det synes jeg ikke ville give mening. Gaarde er meget bedre på de store linjer end det operationelle niveau. Jeg tror for så vidt han vil være meget bedre til Bælums job end det sportslige og har alle dage syntes hans profil gav mere mening der. At sætte ham i en mere opertione rolle har jeg derimod svært ved at se logikken i da han hverken har shinet på spillerkøb eller træneransættelser. Ja, transfers er blevet bedre af, at hente velkendte navne, men han har jo rent sportslige ikke lavet noget scoop af en ukendt spillere udover Rinne
Ham der fra Helsingør.
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Jakobsen » 23. okt 2019, 10:21

Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:11
Jakobsen skrev:
23. okt 2019, 09:59
Hanga skrev:
23. okt 2019, 09:39
Uldahl skrev:
23. okt 2019, 09:16
Funky skrev:
23. okt 2019, 07:48
Ekstrabladet skriver i en overskrift på en betalingsartikel, at sandheden bag fyringen er, at Gaarde stod over for en degradering.
Der står at magt fordelingen skulle ændres, at han ikke længere skulle være en del af direktionen som han har været de sidste 5 år.

Ny stilling som sportschef/chefscout. Endvidere at han havde blikket rettet mod horisonten og lagde vægt på indflydelse, en indflydelse der stod til at erodere væk, da bestyrelsen varslede ændringer. Den degradering fik Gaarde til at overveje sin fremtid i klubben.
Dvs. at bestyrelsen var klar til at gøre ham til regulær sportschef stadig med fuld ansvar for scouting og rekruteringen? Synes da netop det er her at Gaarde har vist sine svagheder. Min tillid til bestyrelsen er på lavpunktet.
Ja, det synes jeg ikke ville give mening. Gaarde er meget bedre på de store linjer end det operationelle niveau. Jeg tror for så vidt han vil være meget bedre til Bælums job end det sportslige og har alle dage syntes hans profil gav mere mening der. At sætte ham i en mere opertione rolle har jeg derimod svært ved at se logikken i da han hverken har shinet på spillerkøb eller træneransættelser. Ja, transfers er blevet bedre af, at hente velkendte navne, men han har jo rent sportslige ikke lavet noget scoop af en ukendt spillere udover Rinne
Ham der fra Helsingør.
Både og. Forstået på den måde, at alle i dansk fodbold jo nok kender Patrick O og hans talenter qua. hvor han har været tidligere i karrieren. Det er et godt køb, men man vidste jo godt han i hvert fald havde haft et stort talent og hvem han er. Havde han nu gravet en eller anden totalt ukendt op der have spillet division indtil nu vil jeg mene man kunne sige det var et scoop af en ukendt spiller.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 490
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af AK48hamas » 23. okt 2019, 10:38

Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hanga » 23. okt 2019, 10:44

Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:11

Ham der fra Helsingør.
Som helt officielt var en anbefaling som Lucas smed på hans bord. Men ja, fint at han turde køre med den.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af gravballe » 23. okt 2019, 10:49

Hanga skrev:
23. okt 2019, 10:44
Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:11

Ham der fra Helsingør.
Som helt officielt var en anbefaling som Lucas smed på hans bord. Men ja, fint at han turde køre med den.
ikke nok med det. Lucas gjorde vist en del for at AaB skulle forsøge at hente ham.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2019, 10:53

gravballe skrev:
23. okt 2019, 10:49
Hanga skrev:
23. okt 2019, 10:44
Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:11

Ham der fra Helsingør.
Som helt officielt var en anbefaling som Lucas smed på hans bord. Men ja, fint at han turde køre med den.
ikke nok med det. Lucas gjorde vist en del for at AaB skulle forsøge at hente ham.
Heldigt at man havde en mand der var i stand til at sætte sit ego til side, og lytte medarbejderne. Specielt medarbejder der ikke er ansat med souting-competencer.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Fromthecradle » 23. okt 2019, 10:53

gravballe skrev:
23. okt 2019, 10:49
Hanga skrev:
23. okt 2019, 10:44
Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:11

Ham der fra Helsingør.
Som helt officielt var en anbefaling som Lucas smed på hans bord. Men ja, fint at han turde køre med den.
ikke nok med det. Lucas gjorde vist en del for at AaB skulle forsøge at hente ham.
Nåh, I mener at Gaarde brugte hans netværk.
You pay for this?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af FIDEL » 23. okt 2019, 11:07

Maglau skrev:
23. okt 2019, 09:02
jeg tror simpelthen ikke på at bestyrelsen er vågnet op en morgen og - i dag fyrer vi sgu Allan. Jeg tror der dybe overvejelser bag, selvom Fristrup siger at de ikke ved hvad der skal ske.

jeg tror på et at følgende to scenarier:

Der har været mange udtalelser fra direktør/bestyrelse/ andre ledende medarbejdere om behovet for en stærk og investeringsvillig økonomi for at kunne være med i toppen. Fristrup var inde på det interviewet om Gaardes afsked. men også PEA sagde ifbm hans afskedsinterview i tv at han håbede AaB ville finde en økonomisk model der gjorde dem i stand til at konkurrere i fremtiden.

1. total nedsmeltning af økonomien og en stor spare runde. Man har fundet ud af at der ikke er økonomi i Aalborg til at køre en permanent top 4-6 klub så derfor kører man på 100% lav plus og implementerer derfor den meste rigide udgave af Nordkraft. Det har Gaarde ikke villet acceptere og derfor er de blevet enige.

2. Den omvendte - der er en ny og risikovillig investor fra udlandet på vej ind. De har sit eget setup med og derfor ikke plads til Gaarde.

Det er ren spekulation men jeg er sikker på at der sker et eller andet mere eller mindre drastisk.
Det kunne være vanvittigt fedt med en ny risikovillig investor i klubben. Det er jo desværre den måde man bliver tophold på i moderne fodbold, og sådan man kan holde sig i toppen.
Udefra set må AaB og nordjylland også rumme en masse potentiale, men jeg tror ikke selv på den. Derimod er det mest realistisk, at dette er starten på en delvist større sparerunde, hvor der skal en større fodboldfaglig sportschef ind, som dog ikke får den samme indflydelse, som Gaarde har haft.

Det bliver ihvertfald sindssygt spændende hvem der får æren af at være sportschef fremover. Jeg bliver meget skuffet, hvis det bliver Jesper Hansen eller Bo Henriksen. Ole Nielsen kan jeg lige gå med til, men vi trænger altså til en erfaren sportschef med et stort netværk, og noget pondus.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Forza » 23. okt 2019, 11:56

Udover at Torben Fristrup er en usædvanlig tør snegl at høre på så bider jeg primært mærke i, at han udtaler at de leder efter en anden profil men at de ikke ved hvilken profil det skal være.

Timingen i fyringen gør at jeg tænker der ligger andre ting bag. AaB kunne med fordel have kommunikeret bedre så snakken ikke begynder at gå i fankroge. Uden at udpensle grunden kunne man ha’ lagt væsentligt bedre låg på denne sag.

Gaarde slipper eksemplarisk ud fra dette job. Han smækker ikke med dørene og er (som altid) en meget ordentlig person. At han tilmeld deltager i Rød Aalborg og erklærer sin fortsatte kærlighed til klubben varmer mit hjerte.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Hanga » 23. okt 2019, 12:22

Forza skrev:
23. okt 2019, 11:56
Udover at Torben Fristrup er en usædvanlig tør snegl at høre på så bider jeg primært mærke i, at han udtaler at de leder efter en anden profil men at de ikke ved hvilken profil det skal være.

Timingen i fyringen gør at jeg tænker der ligger andre ting bag. AaB kunne med fordel have kommunikeret bedre så snakken ikke begynder at gå i fankroge. Uden at udpensle grunden kunne man ha’ lagt væsentligt bedre låg på denne sag.

Gaarde slipper eksemplarisk ud fra dette job. Han smækker ikke med dørene og er (som altid) en meget ordentlig person. At han tilmeld deltager i Rød Aalborg og erklærer sin fortsatte kærlighed til klubben varmer mit hjerte.
Jeg har svært ved at forestille mig, at bestyrelsen ikke ved hvilken profil de går efter. De ønsker bare ikke at udpensle det for omverdenen på nuværende tidspunkt. Ellers er jeg helt enig i dit indlæg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Danni » 23. okt 2019, 12:43

AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Yankee » 23. okt 2019, 13:01

Fromthecradle skrev:
23. okt 2019, 10:53

Nåh, I mener at Gaarde brugte hans netværk.
Nej, han brugte klubbens netværk. Ligesom 80% af hans spillerindkøb og ansættelser var gamle holdkammerater eller venner af huset.

Det er der heller ikke noget galt i, men hvis han skulle passe ind i en rolle som chefscout skulle det jo gerne være omvendt - at han udvidede
klubbens netværk og spillerkendskab og ikke kun baserede sig på de kontakter og bekendtskaber, som klubben i forvejen har.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Danni » 23. okt 2019, 13:06

Danni skrev:
23. okt 2019, 12:43
AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Der ligger lige nu, på nordjyske.dk, en liste, og vurdering, over de 34 transfers som Gaarde har stået for. Den kræver abonnement, men jeg kan løfte sløret for, at der er 8, som vurderes til at være fuldtræffere (Enevoldsen, Risgaard, Jönsson, Bassogog, Rinne, Okore, Lucas og Patrick), 9 der er på vippen og 17 fejlskud, heriblandt er også medregnet spillere, hvor forventningerne har været små (Ivan Lucic, Tamati Williams, Raitala).
Længe leve arbejderklassen!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. okt 2019, 13:40

Jeg kunne godt tænke mig en udlænding som med friske øjne kan kaste et kritisk blik på klubben, vi er gået i stå og trænger i den grad til ny inspiration. van Leeuwen var måske noget bombastisk og ændrede meget i Esbjerg fB men han havde nogle spændende tanker og visioner, i dag tror jeg at han er savnet på vestkysten.

Desværre tror jeg at bestyrelsen følger Nordkraft strategien og vælger en sportschef som kan være med til at implementere strategien og de deraf følgende besparelser, her bliver salg af spillere utrolig vigtigt da vi lider på alle andre indtægts parametre (tv, sponsorer, entré).
Hvis man spørger mig frygter jeg at Nordkraften er ensbetydende med afvikling af AaB som topklub i dansk fodbold :'(
Det er forståeligt at en inferiør klub som Silkeborg IF går all in på talenter men det er en falliterklæring af rang for en klub af AaBs størrelse for hvem top 4 skal være målsætningen.

Det bliver super interessant at se hvad bestyrelsen finder frem til men måske det viser sig at bestyrelsen udgør et større problem end Gaarde...

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Allan Gaarde færdig i AaB

Indlæg af Patmand » 23. okt 2019, 13:58

Danni skrev:
23. okt 2019, 13:06
Danni skrev:
23. okt 2019, 12:43
AK48hamas skrev:
23. okt 2019, 10:38
Danni skrev:
23. okt 2019, 08:03
AK48hamas skrev:
22. okt 2019, 19:13
Blomquist
Bassogog
Jönsson
Raitalla
Holgersson
Sloth
Meillinger
Sylvestr
Helenius
Flores
Safranko
Rolim
Lesniak
Rinne
Pallesen
Ochs
Okore
Van weert
Kusk
Fossum
Andersen
Olsen

Reelt kun Lucas, Rinne, Bassogog og Rolim som har imponeret. Bassogog og Mæhle er de eneste spillere vi har tjent penge på. Mæhle mener jeg stadig blev solgt et år for tidligt.

Jeg er interesseret i hvor langt Gaarde har nået med at opbygge vores ikke eksisterende scouting setup. Har ikke hørt noget siden han selv nævnte i Ripodsten at dette var en af organisationens svagheder. Hvis vores spillerkøb stadig baseres ud fra agentnetværk så bliver vi ihvertfald nødt til at finde en erfaren sportsdirektør med et stort netværk. Modsat Gaarde da han blev ansat.
Der er jo også nogen, der skal imponere mere eller mindre, de kan jo ikke spille alle sammen på samme tid... Der ud over er der da også flere end de 4 du nævner som har imponeret. Gør Patrick Olsen det ikke meget godt eller hvad med Okore? Og jeg har i hvert fald heller ikke glemt Jönssons afgørende fødder for vores seneste mesterskab.
Patrick Olsen er da meget god, når Lucas Andersen er på holdet.. Kan vi ikke forvente et højere bundniveau af Okore?.. Jónsson var vild i mesterskabssæsonen, men hvor god var han lige efterfølgende da vi købte ham?
Come on... Skal Patrick ikke have kredit for sine præstationer, bare fordi Lucas Andersen er på banen samtidig?
Der ligger lige nu, på nordjyske.dk, en liste, og vurdering, over de 34 transfers som Gaarde har stået for. Den kræver abonnement, men jeg kan løfte sløret for, at der er 8, som vurderes til at være fuldtræffere (Enevoldsen, Risgaard, Jönsson, Bassogog, Rinne, Okore, Lucas og Patrick), 9 der er på vippen og 17 fejlskud, heriblandt er også medregnet spillere, hvor forventningerne har været små (Ivan Lucic, Tamati Williams, Raitala).
Nu vil jeg ikke gå ind i en diskussion omkring hver enkelt transfer, dog syntes jeg ikke Okore er en fuldtræffer. Han har generelt været stærkt spillende, MEN det skal holdes op mod de mange penge han kostede. Han blev hentet på en 3-årig kontrakt, dvs. han skulle senest have været solgt i sommeren 2019 - det blev han som bekendt ikke. Det gav jeg udtryk for herinde, inden transfervinduet åbnede, at det var den mest presserende handel.
Nu ender han op med at koste AaB over 12 mio. kr. (4,2 mio. i transfer, 220k om måneden) over en 3-årig periode - og det har han ikke været værd. Især fordi man i den periode heller ikke kan henvise til nogle gode sportslige resultater.

Nå, men det jeg egentlig ville sige var, at Nordjyske tilsyneladende er enige i, at Gaarde simpelthen har været for ringe. Når man så tænker tilbage til de gange han har deltaget i riposten, så virker det ærligt talt underligt, at man ikke gik hårdere til ham. Han fik gang på gang lov til at tale udenom, ikke mindst i form af det nu legendariske Bilbao svar. Fik i den Nordjyske?

Besvar