Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af jonas386 » 4. nov 2019, 11:13

Hvis Lucas bliver solgt, så rykker vi ned. Ganske enkelt. Vi er så pinligt dårlige på alle andre pladser når han ikke er der. Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af FIDEL » 4. nov 2019, 11:24

jonas386 skrev:
4. nov 2019, 11:13
Hvis Lucas bliver solgt, så rykker vi ned. Ganske enkelt. Vi er så pinligt dårlige på alle andre pladser når han ikke er der. Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
Tror ikke vi rykker ned uden Lucas. Så skal der drejes på nogle knapper, andre spillere skal tage mere ansvar, og naturligvis en erstatning.
Hvis bare vores sportslige ledelse gider at hente en angriber, som kan score mål, så er jeg glad. Det har vi ikke haft siden Spalvis!!
Weert er en god angriber, men i guder, hvor har han været uskarp...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2019, 11:37

jonas386 skrev:Hvis Lucas bliver solgt, så rykker vi ned. Ganske enkelt. Vi er så pinligt dårlige på alle andre pladser når han ikke er der. Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
Selvfølgelig gør vi ikke det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Maglau » 4. nov 2019, 11:45

jonas386 skrev:
4. nov 2019, 11:13
Hvis Lucas bliver solgt, så rykker vi ned. Ganske enkelt. Vi er så pinligt dårlige på alle andre pladser når han ikke er der. Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
Du har fuldstændig ret - uden Lucas er vi ingenting. De to eneste der til dels holder klasse er Okore og Rinne men ellers er det leverpostej. Vi er uden Lucas ikke bedre end Sønderjyske, Esbjerg og Lyngby men måske trods alt bedre end Hobro og Silkeborg det vil bringe os i meget tæt nedrykningsfare.
Lad os få Fossum til Norge hurtigst muligt - ubetinget det køb jeg er mest skuffet over i AaBs historie. Der må være en topklub i Norge der mangler hans kompetencer, hvad de så end er, som vil bytte for habil angriber.

Jeg er enig i at vi skal søge et salg til en investor der har midlerne til at vi kan konkurrere med et spillerbudget der ligger 20-30 mio højere end det har i dag.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2019, 12:04

jonas386 skrev:
4. nov 2019, 11:13
Hvis Lucas bliver solgt, så rykker vi ned. Ganske enkelt. Vi er så pinligt dårlige på alle andre pladser når han ikke er der. Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
Hvad er egentlig præmien for at få ret i at en spiller ikke er god nok, siden man er så forhippet efter at være den første til at dømme ham ude? Fossum spillede dårligt nok fodboldkampe sidste sæson, så det er da helt naturligt at han skal bruge til til at komme i kampform igen. Det er set mange gange før når andre klubber henter spillere - specielt FCK. Der har været lyspunkter, allerede i sidste runde hvor han sluttede glimrende af mod SE. Her var han involveret i de fleste chancer, bl.a. ved at tage nogle glimrende løb.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Gamen » 4. nov 2019, 12:44

jonas386 skrev:
4. nov 2019, 11:13
Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
Alt for tidligt at konkludere. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der mangler ved ham. Ingen tvivl om at han roamer meget, men det har han altid gjort. Det primære problem er nu nok, at han slet ikke på samme måde som i Godset er en skudtrussel. Vi taler en spiller som scorede med højre, venstre og låget og var en enorm offensiv drivkraft. Jeg tror man havde regnet med at han ikke bare kunne agere 8'er, men også tegne sig for væsentligt flere kvalificerede afslutninger end det er blevet til so far. Han var et af Norges største midtbanetalenter, og det er alt, alt for tidligt at dømme ham ude. Måske bør man genoverveje hvordan man kan sætte ham mere i scene.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Hanga » 4. nov 2019, 12:50

Gamen skrev:
4. nov 2019, 12:44
jonas386 skrev:
4. nov 2019, 11:13
Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
Alt for tidligt at konkludere. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der mangler ved ham. Ingen tvivl om at han roamer meget, men det har han altid gjort. Det primære problem er nu nok, at han slet ikke på samme måde som i Godset er en skudtrussel. Vi taler en spiller som scorede med højre, venstre og låget og var en enorm offensiv drivkraft. Jeg tror man havde regnet med at han ikke bare kunne agere 8'er, men også tegne sig for væsentligt flere kvalificerede afslutninger end det er blevet til so far. Han var et af Norges største midtbanetalenter, og det er alt, alt for tidligt at dømme ham ude. Måske bør man genoverveje hvordan man kan sætte ham mere i scene.
Jeg savner at han viser mere initiativ med kuglen. Jeg synes han skubber den for meget videre når han har den, for meget boldflytteri. Virker for forsigtig og tilbageholden i sit spil.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2019, 13:01

Hanga skrev:
Gamen skrev:
4. nov 2019, 12:44
jonas386 skrev:
4. nov 2019, 11:13
Vores norske ven bliver ikke en succes. Han har så store mangler, at det ikke bliver andet end ligegyldigt løberi og boldflytteri. I de fleste kampe er han mindre iøjnefaldende end magnus. Både defensivt og offensivt.
Alt for tidligt at konkludere. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der mangler ved ham. Ingen tvivl om at han roamer meget, men det har han altid gjort. Det primære problem er nu nok, at han slet ikke på samme måde som i Godset er en skudtrussel. Vi taler en spiller som scorede med højre, venstre og låget og var en enorm offensiv drivkraft. Jeg tror man havde regnet med at han ikke bare kunne agere 8'er, men også tegne sig for væsentligt flere kvalificerede afslutninger end det er blevet til so far. Han var et af Norges største midtbanetalenter, og det er alt, alt for tidligt at dømme ham ude. Måske bør man genoverveje hvordan man kan sætte ham mere i scene.
Jeg savner at han viser mere initiativ med kuglen. Jeg synes han skubber den for meget videre når han har den, for meget boldflytteri. Virker for forsigtig og tilbageholden i sit spil.
Vi har brug for nogen der spiller bolden hurtigt videre på midten - så hurtigt som muligt - som det er lige nu, har vi for mange der holder på bolden, måske endda stopper op, og tager tempoet ud af vores spil. Alternativet hos mange af de andre er førstegangsafleveringer, med alt for stor fejlprocent.

Måske giver det - på trods af den manglende x-faktor - mere til vores spil end det umiddelbart lader til.

Afleveringen til Lucas viser at blikket for spillet i hvert fald ikke fejler noget.

Måske er der også noget med hvordan han ligger i hierarkiet på holdet. Lige nu vil jeg tro at de fleste prøver at finde hullerne når Lucas (el Kusk) har bolden, og måske ikke tager helt de samme løb, når Fossum har den, hvis det kniber med overskuddet.

Jeg tænker det der mangler mest er nogle sammenhængende succesfulde aktioner, så selvtilliden kan komme tilbage, og troen fra holdkammeraterne også er på plads.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamen

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Gamen » 4. nov 2019, 13:11

Pastorius skrev:
4. nov 2019, 13:01
Måske er der også noget med hvordan han ligger i hierarkiet på holdet. Lige nu vil jeg tro at de fleste prøver at finde hullerne når Lucas (el Kusk) har bolden, og måske ikke tager helt de samme løb, når Fossum har den, hvis det kniber med overskuddet.

Jeg tænker det der mangler mest er nogle sammenhængende succesfulde aktioner, så selvtilliden kan komme tilbage, og troen fra holdkammeraterne også er på plads.
Nu er det heller ikke givet, at Lucas' store betydning for holdet (og ditto ansvar) er entydigt positivt for de andre spillere. Tror ikke det er tilfældigt at Kusk's bedste 180 minutter i denne sæson har været kampe hvor Lucas ikke har spillet.

Der er ingen tvivl om, at vi ofte spiller for entydigt på hans styrker. Måske er det hæmmende for de andre - jeg ved det ikke. Det er bare påfaldende at Fossum har været så lidt involveret.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Maglau » 4. nov 2019, 13:22

Gamen skrev:
4. nov 2019, 13:11
Pastorius skrev:
4. nov 2019, 13:01
Måske er der også noget med hvordan han ligger i hierarkiet på holdet. Lige nu vil jeg tro at de fleste prøver at finde hullerne når Lucas (el Kusk) har bolden, og måske ikke tager helt de samme løb, når Fossum har den, hvis det kniber med overskuddet.

Jeg tænker det der mangler mest er nogle sammenhængende succesfulde aktioner, så selvtilliden kan komme tilbage, og troen fra holdkammeraterne også er på plads.
Nu er det heller ikke givet, at Lucas' store betydning for holdet (og ditto ansvar) er entydigt positivt for de andre spillere. Tror ikke det er tilfældigt at Kusk's bedste 180 minutter i denne sæson har været kampe hvor Lucas ikke har spillet.

Der er ingen tvivl om, at vi ofte spiller for entydigt på hans styrker. Måske er det hæmmende for de andre - jeg ved det ikke. Det er bare påfaldende at Fossum har været så lidt involveret.
Du har åbenbart set Fossum tidligere og det lyder på dig til at han er en teknisk dygtig spiller der kan udfordre og sætte fart!!!
Jeg fatter ikke at man så indtil videre kan være ligegyldig en spiller at selv Børsting er mere i rampelyset, for jeg har ikke set hverken tegningerne tekniske finesser eller gode løb med bolden fra Fossum side. Selvom Kusk ikke shiner lige nu er man jo ikke i tvivl om at han i glimt viser han kan noget på egen hånd, men sådan er det ikke Fossum. Som flere skriver skubber han den nærmest bare videre i sikker trille rundt spil og undgår at sætte den på spil. Jeg savner ambitioner i hans spil, især hvis han besidder kvaliteter til at kunne afgøre kampe.

Personligt synes jeg ofte at det er Olsen der sænker spillet, ingen tvivl om hans lækre touch og visioner i spillet, men der kan gå for meget indendørs over det. Problemet med det ift Lucas der godt kan gå ned tempo er at olsen ikke har speeden til at accelererer op igen og dermed sætte modstandere af. Han bliver dermed ofte tvunget ud i at aflevere når modstanderen er organiseret.

Fossum er et mysterium
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af le Cid » 4. nov 2019, 13:56

jonas386 skrev:
1. nov 2019, 15:34
650.000 årligt er da også pebernødder. Dækker det 2-3 profiler i en måned eller sådan?
Det er jo bare en tribune-sponsor! De får deres navn på billetterne, men der er vel ikke ret mange andre end AaB-fans, der overhovedet var klar over, at vi havde en tribune, som delte navn med et grill-mærke. Her er jo hverken tale om trøje-sponser eller stadion-sponsor!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af jonas386 » 4. nov 2019, 14:32

Der er da ikke nogen præmie for at være den første der dømmer ham ude, men jeg ser ikke nogen grund til at blive ved med at give chancer til en spiller der alligevel ikke bliver andet end leverpostej. Jeg ser ikke norsk fodbold, men det er set før at spillere der har været profiler i norsk/svensk fodbold ikke har det der skal til for at slå igennem i Danmark. Andreas Blomqvist havde eksempelvis scoret 7 mål i sæsonen inden han kom til AaB.

Jeg kunne tro på den med kampform hvis han kun spillede 50-60 minutter pr. kamp. Men han spiller konsekvent 90 minutter, og det meste af tiden løber han og gemmer sig. Han løber jo åbenlyst meget, men er for lidt en del af spillet. Han viser ikke initiativ når han er på bolden, og uden leverer han intet pres. Igår var der et par situationer hvor FCM'erne løber lige forbi ham, og han lunter lidt efter dem indtil han ikke rigtigt gider længere og håber Magnus/midterforsvaret tager sig af den. Defensivt har selv Kusk bedre stats...
Vi kunne da sikkert godt udnytte hans kvaliteter noget mere, men det kræver jo også, at han selv løber i position og gør sig spilbar. Der har dog rimeligvis også været situationer hvor han er stormet med frem, men ikke fået bolden.

Som andre skriver, så bliver han ofte overshinet af spillere som Børsting og Magnus, og det er bare ikke godt nok.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Buzz Killington » 4. nov 2019, 14:54

jonas386 skrev:
4. nov 2019, 14:32
Der er da ikke nogen præmie for at være den første der dømmer ham ude, men jeg ser ikke nogen grund til at blive ved med at give chancer til en spiller der alligevel ikke bliver andet end leverpostej. Jeg ser ikke norsk fodbold, men det er set før at spillere der har været profiler i norsk/svensk fodbold ikke har det der skal til for at slå igennem i Danmark. Andreas Blomqvist havde eksempelvis scoret 7 mål i sæsonen inden han kom til AaB.

Jeg kunne tro på den med kampform hvis han kun spillede 50-60 minutter pr. kamp. Men han spiller konsekvent 90 minutter, og det meste af tiden løber han og gemmer sig. Han løber jo åbenlyst meget, men er for lidt en del af spillet. Han viser ikke initiativ når han er på bolden, og uden leverer han intet pres. Igår var der et par situationer hvor FCM'erne løber lige forbi ham, og han lunter lidt efter dem indtil han ikke rigtigt gider længere og håber Magnus/midterforsvaret tager sig af den. Defensivt har selv Kusk bedre stats...
Vi kunne da sikkert godt udnytte hans kvaliteter noget mere, men det kræver jo også, at han selv løber i position og gør sig spilbar. Der har dog rimeligvis også været situationer hvor han er stormet med frem, men ikke fået bolden.

Som andre skriver, så bliver han ofte overshinet af spillere som Børsting og Magnus, og det er bare ikke godt nok.
Det med fed er helt grotesk. Du kan godt se det ,ik? Du dømmer ham ude baseret på deciderede spådomme om at han aldrig bliver til noget. Det er ekstremt arrogant på så smalt et grundlag.

Derudover forholder du dig overhovedet ikke til min hovedanke om at han nærmest ikke har spillet forbold i ca. et år, og derfor formentlig skal bruge et godt stykke tid til at komme i gang. Du kan simpelthen ikke drage så bombastisk en konklusion på så snævert et grundlag. Alle dine kritikpunkter kan forklares ud fra manglende kamptræning og manglende tilpasning.

Og hvad har Andreas Blomqvist med noget som helst at gøre? At der er spillere der har tage turen over broen og ikke præsteret siger intet om hvorvidt en anden spiller vil præstere. Der har også været masser af eksempler på det modsatte.

Og lad nu være med endnu engang at gengive din analyse af at han har skuffet. Det er ikke det det handler om. Det handler om hvorvidt du kan definitivt kan dømme en spiller inde eller ude baseret på 10 kampe, når spilleren ikke har spillet i et år.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10661
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af jonas386 » 4. nov 2019, 15:03

Det skulle ikke forstås som at vi skal opgive Fossum nu. Men at man heller ikke skal holde fast i ham, hvis ikke han snart viser noget andet. Jeg dømmer ham ikke ude, men jeg har virkelig svært ved at se hvilke kvaliteter han bidrager med. De fleste rustne spillere viser kvaliteten i glimt, og giver tegn på at der er noget mere på vej. Sådan er det ikke rigtigt med Fossum. Han modtager bolden fint, men derudover har han ikke vist noget der gør det logisk, at han skulle være interessant for Hannover.

Jeg forholder mig til at han ikke har spillet, og har gjort det flere steder. Han virker ikke rusten, han virker tilgengæld til dels at mangle noget fysik og ærgerrighed for at være noget ved defensivt, og offensivt gemmer han sig og er sjældent spilbar. Hans overblik er ikke særlig spændende, det er sidelæns og bagud, hele tiden.

Andreas Blomqvist er et eksempel på en spiller der også havde været stærk i Allsvenskan, men ingenlunde havde niveau til AaB. Det var iøvrigt et svar til gamen angående Fossums tid i Norge. Mit indlæg var ikke udelukkende henvendt til dig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Pastorius » 4. nov 2019, 15:19

Gamen skrev:
Pastorius skrev:
4. nov 2019, 13:01
Måske er der også noget med hvordan han ligger i hierarkiet på holdet. Lige nu vil jeg tro at de fleste prøver at finde hullerne når Lucas (el Kusk) har bolden, og måske ikke tager helt de samme løb, når Fossum har den, hvis det kniber med overskuddet.

Jeg tænker det der mangler mest er nogle sammenhængende succesfulde aktioner, så selvtilliden kan komme tilbage, og troen fra holdkammeraterne også er på plads.
Nu er det heller ikke givet, at Lucas' store betydning for holdet (og ditto ansvar) er entydigt positivt for de andre spillere. Tror ikke det er tilfældigt at Kusk's bedste 180 minutter i denne sæson har været kampe hvor Lucas ikke har spillet.

Der er ingen tvivl om, at vi ofte spiller for entydigt på hans styrker. Måske er det hæmmende for de andre - jeg ved det ikke. Det er bare påfaldende at Fossum har været så lidt involveret.
Der er i hvert fald ingen tvivl om at det har indflydelse på vores spil. De andre læner sig nok lidt rigeligt op af ham, når det snerper til.

Derfra til at sige at vi er fucked uden ham (som det også har været diskuteret) er jeg slet ikke. Det kræver nok lidt tilvænning, men selvfølgelig er der andre der stepper op, og vi får tilpasset spillet, når han engang er væk.

Jeg nægter dog at vinkle den negativt. Det er måske ikke problemfrit at have en spiller der fylder så meget som Lucas, men det er bestemt et positivt problem at forholde sig til - ikke et negativt.

...og ja, det er en smule skuffende og tankevækkende, men også overraskende at Fossum har været så anonym, det skal der findes en årsag og løsning på.

Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Yankee » 4. nov 2019, 16:09

Pastorius skrev:
4. nov 2019, 15:19

Der er i hvert fald ingen tvivl om at det har indflydelse på vores spil. De andre læner sig nok lidt rigeligt op af ham, når det snerper til.

Derfra til at sige at vi er fucked uden ham (som det også har været diskuteret) er jeg slet ikke. Det kræver nok lidt tilvænning, men selvfølgelig er der andre der stepper op, og vi får tilpasset spillet, når han engang er væk.

Jeg nægter dog at vinkle den negativt. Det er måske ikke problemfrit at have en spiller der fylder så meget som Lucas, men det er bestemt et positivt problem at forholde sig til - ikke et negativt.

...og ja, det er en smule skuffende og tankevækkende, men også overraskende at Fossum har været så anonym, det skal der findes en årsag og løsning på.
Jeg er helt enig. Det er uvant for et dansk hold at man har én stjerne, som det hele skal gå igennem - men det er sådan, AaB skal gribe tingene an. Lucas er så meget bedre end resten af ligaen at der skal satses 100% på ham.

Det kan så gå lidt ud over andre individualister som Fossum og Kusk. Der skal vi nok fremover prioritere at finde støttespillere/ikke-individualister som Patrick Olsen, Magnus Christensen og Tom van Weert. Kort sagt spillere, der går på banen for at skabe rum og få givet bolden til Lucas og Kusk. Indtil videre har Fossum ikke excelleret i sådan en støtte-rolle, så det handler nok dels om at indstille forventningerne på det og så få sat nogle flere løb mellem kæderne på.

JBK
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25. jan 2015, 14:36

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af JBK » 8. nov 2019, 10:49

Lidt sjovt at se disse tal. Der er blevet brændt en del penge af i FCK og BIF :o

https://imgur.com/MqQOJlW

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Nestor » 8. nov 2019, 12:08

Det virkeligt interessante bliver, hvordan klubberne og VIASAT vil håndtere den nye medievirkelighed, hvor flere og flere lever glimrende uden flow-TV.
Der ligger et uopdyrket marked, hvis man ville producere TV fra hjemmekampene og sælge dem som streaming.

Gamen

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af Gamen » 8. nov 2019, 12:15

Nestor skrev:
8. nov 2019, 12:08
Det virkeligt interessante bliver, hvordan klubberne og VIASAT vil håndtere den nye medievirkelighed, hvor flere og flere lever glimrende uden flow-TV.
Der ligger et uopdyrket marked, hvis man ville producere TV fra hjemmekampene og sælge dem som streaming.
Det har man erfaringer med fra Sverige, og dér er man gået tilbage til pakkeløsningen. Og nu fungerer Viaplay jo altså godt. Jeg tror ikke der ændres så meget. For dem som gerne vil se andre end sit eget hold bliver det jo så også væsentligt dyrere - ergo, færre seere.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2003
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Her SKAL AaB sætte ind i jagten på flere penge

Indlæg af 9520AaB » 8. nov 2019, 12:38

FIDEL skrev:
Fromthecradle skrev:
1. nov 2019, 12:16
9000AaB skrev:
1. nov 2019, 10:11
Som jeg nævnte i sommers mistede AB Weber som tribune sponsor og nu det så offentliggjort at Complea er ny tribune sponsor. Ift. Hvad jeg har hørt så får vi en del mindre for det sponsorat end vi fik tidligere....
En lille lokal it biks med 40 ansatte. Du har nok ret i at værdien af det sponsorat er til at overse.

Hvor er fx

KMD
Lufthavnen
Siemens
Telenor
Hedegaard
John Bull (na ok, den var for sjov)
...
Vi har trods alt stadig:
Spar Nord, A. Enggaard og 3F . :thumbsup:
Den ene af de tre du nævner, betaler betydelig MINDRE idag for tribunen, end før de blev superliga sponsor. Det de “betaler” mindre er mange ekstra gratis billetter til deres medlemmer. De havde også billetter før, men da de blev superliga sponsor, ville de kompenseres da det allerede var en del af deres sponsorat. Så de fik ca 200 billetter mere til hver kamp.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar