DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af BoT » 6. nov 2019, 12:22

Yankee skrev:
6. nov 2019, 12:17
BoT skrev:
6. nov 2019, 11:36
Nej, ingen ville da fokusere på præmisserne, men flk ville være rasende over, at vi tabte. Sådan er det jo - når AaB taber, er alting jo elendigt og amatøragtigt, og så kigger folk ikke nødvendigvis så meget på nuancerne.

Derfor helt logisk, at klubben selv tager højde for de små ting, der kan betyde nogle procenter i kampen.
Det er noget af en stråmand, I går og hygger jer med.

Det eneste i den materialevogn, der ikke kunne lånes af Køge er støvler og gigtpiller. Og netop af den grund skal støvler og gigtpiller medbringes i håndbagagen. Det er helt normal praksis.

Hvis AaB havde tabt kampen pga. manglende støvler havde jeg været sur på dårlig logistik fra AaB's side. Hvis AaB havde tabt kampen pga. manglende gigtpiller ville jeg være sur på en elendig medicinsk tilstand i AaB-truppen. Ikke sur på beslutningen om at spille kampen.
Det er sgu da ingen stråmand. Mener du helt seriøst, at spillerudstyr, fysiske hjælpemidler og kosttilskud er ligegyldige for professionelle atleters præstationer? Så er der godt nok mange topelitefolk, der spilder meget tid og indsats.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af BoT » 6. nov 2019, 12:23

Gamen skrev:
6. nov 2019, 12:09
BoT skrev:
6. nov 2019, 11:36
Derfor helt logisk, at klubben selv tager højde for de små ting, der kan betyde nogle procenter i kampen.
Man kunne så indvende, at det måske har rykket nogle procenter i HB Køges retning med den her aflysning. De kommer til at være noget mere sultne for at slå os.
Men omvendt er kampen måske også blevet lidt mere speciel for AaBs spillere, der udmærket ved, at der vil være masser af fokus på et evt. nederlag - og hån og spot. Så måske AaBs spillere også er mere motiverede, end de ellers ville have været det?

Nobody knows.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Yankee » 6. nov 2019, 12:28

BoT skrev:
6. nov 2019, 12:22
Det er sgu da ingen stråmand. Mener du helt seriøst, at spillerudstyr, fysiske hjælpemidler og kosttilskud er ligegyldige for professionelle atleters præstationer? Så er der godt nok mange topelitefolk, der spilder meget tid og indsats.
Det er det da? Du påstår at os, der synes X, nok også synes Y. Det er vel definitionen på en stråmand?
BoT skrev:Alle der herinde er rasende over, at AaB ikke stillede op, ville med garanti være blandt de første til også at være rasende
Og ja, jeg mener det er ligegyldigt for en præstation om man spiller i blå eller rød tape samt om man den ene dag må spise et andet mærke kosttilskud.

Selvfølgelig skal man bruge sine egne støvler og sine gigtpiller - og derfor har man selvfølgelig de ting med i flyet.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af BoT » 6. nov 2019, 12:54

Yankee skrev:
6. nov 2019, 12:28
BoT skrev:
6. nov 2019, 12:22
Det er sgu da ingen stråmand. Mener du helt seriøst, at spillerudstyr, fysiske hjælpemidler og kosttilskud er ligegyldige for professionelle atleters præstationer? Så er der godt nok mange topelitefolk, der spilder meget tid og indsats.
Det er det da? Du påstår at os, der synes X, nok også synes Y. Det er vel definitionen på en stråmand?
BoT skrev:Alle der herinde er rasende over, at AaB ikke stillede op, ville med garanti være blandt de første til også at være rasende
Og ja, jeg mener det er ligegyldigt for en præstation om man spiller i blå eller rød tape samt om man den ene dag må spise et andet mærke kosttilskud.

Selvfølgelig skal man bruge sine egne støvler og sine gigtpiller - og derfor har man selvfølgelig de ting med i flyet.
Hvis alle de ting er ligegyldige, hvorfor så bruge tid og energi på det? Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt, om du spiller i dine egne støvler eller får din egen personlige kosttilskud eller knæstøttebind.
Men vi kan da godt blive enige om, at det skulle have været med i flyet. Men ærlig talt: Hvornår har Storebæltsbroen sidst være helt spærret?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Yankee » 6. nov 2019, 14:35

BoT skrev:
6. nov 2019, 12:54
Hvis alle de ting er ligegyldige, hvorfor så bruge tid og energi på det? Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt, om du spiller i dine egne støvler eller får din egen personlige kosttilskud eller knæstøttebind.
Det er ligegyldigt på dagen. Det er selvfølgelig ikke ligegyldigt i det lange løb. Men det kan altså ikke være et problem for den enkelte kamp om man samme eftermiddag har fået sin vitaminpille eller ej.

Igen - det er selvfølgelig forståeligt at man ikke kan spille uden sine egne støvler. Men hvorfor i alverden placerer man også sine støvler i en materialevogn? Der peger pilen altså kun én vej, det må jeg sige.

Gamen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Gamen » 6. nov 2019, 14:41

Er det ikke kun spillernes reservestøvler der var i vognen? Jeg er overbevist om at de plejer at have støvleposen med i rygsækken.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af NIN » 6. nov 2019, 14:46

BoT skrev:
6. nov 2019, 12:54
Yankee skrev:
6. nov 2019, 12:28
BoT skrev:
6. nov 2019, 12:22
Det er sgu da ingen stråmand. Mener du helt seriøst, at spillerudstyr, fysiske hjælpemidler og kosttilskud er ligegyldige for professionelle atleters præstationer? Så er der godt nok mange topelitefolk, der spilder meget tid og indsats.
Det er det da? Du påstår at os, der synes X, nok også synes Y. Det er vel definitionen på en stråmand?
BoT skrev:Alle der herinde er rasende over, at AaB ikke stillede op, ville med garanti være blandt de første til også at være rasende
Og ja, jeg mener det er ligegyldigt for en præstation om man spiller i blå eller rød tape samt om man den ene dag må spise et andet mærke kosttilskud.

Selvfølgelig skal man bruge sine egne støvler og sine gigtpiller - og derfor har man selvfølgelig de ting med i flyet.
Hvis alle de ting er ligegyldige, hvorfor så bruge tid og energi på det? Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt, om du spiller i dine egne støvler eller får din egen personlige kosttilskud eller knæstøttebind.
Men vi kan da godt blive enige om, at det skulle have været med i flyet. Men ærlig talt: Hvornår har Storebæltsbroen sidst være helt spærret?
https://www.tv2fyn.dk/artikel/et-lilleb ... nsekvenser

https://politiken.dk/indland/art6943008 ... A6sevejret

https://www.dr.dk/nyheder/indland/polit ... storebaelt
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af MrBangDK » 6. nov 2019, 14:53

Så 10 dage ud af 7665 mulige, har broen været totalt lukket. Hvis man skal tage forbehold for sådanne forhold, så bliver det godt nok ikke let at få en hverdag til at gå op.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Yankee » 6. nov 2019, 14:56

Gamen skrev:
6. nov 2019, 14:41
Er det ikke kun spillernes reservestøvler der var i vognen? Jeg er overbevist om at de plejer at have støvleposen med i rygsækken.
Sådan gør 99 ud af 100 professionelle fodboldspillere i hvert fald. Men det er jo en belejlig undskyldning hvis man synes man er lidt ramt af skader og stramt kampprogram.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af NIN » 6. nov 2019, 16:48

MrBangDK skrev:
6. nov 2019, 14:53
Så 10 dage ud af 7665 mulige, har broen været totalt lukket. Hvis man skal tage forbehold for sådanne forhold, så bliver det godt nok ikke let at få en hverdag til at gå op.
Tilsyneladende. Hvis den urimelige hverdagen omhandler, at du skal have dine fodboldstøvler med helt til Sjælland.

Nu var spørgsmålet vist, hvornår den sidst havde været lukket. Og det har den været to gange i januar også igen her i oktober, altså tre. Men flot du kan regne.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af sulakvelidze » 6. nov 2019, 17:23

MrBangDK skrev:
6. nov 2019, 14:53
Så 10 dage ud af 7665 mulige, har broen været totalt lukket. Hvis man skal tage forbehold for sådanne forhold, så bliver det godt nok ikke let at få en hverdag til at gå op.
Nu er det jo lukninger som følge af uheld og ulykker, de skriver om. Jeg har personligt måttet vente på Sjælland, fordi broen var lukket i et par timer pga. blæst. Jeg skal ikke kunne sige, hvor tit det sker, men jeg gætter på, at det ikke var eneste gang i historien.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af MrBangDK » 6. nov 2019, 17:48

NIN skrev:
6. nov 2019, 16:48
MrBangDK skrev:
6. nov 2019, 14:53
Så 10 dage ud af 7665 mulige, har broen været totalt lukket. Hvis man skal tage forbehold for sådanne forhold, så bliver det godt nok ikke let at få en hverdag til at gå op.
Tilsyneladende. Hvis den urimelige hverdagen omhandler, at du skal have dine fodboldstøvler med helt til Sjælland.

Nu var spørgsmålet vist, hvornår den sidst havde været lukket. Og det har den været to gange i januar også igen her i oktober, altså tre. Men flot du kan regne.
Ja, det har du ret i. Godt du lige fik rettet mig - og tak for kommentaren til sidst. Den var rigtig brugbar - jeg blev utroligt glad for din ros!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af MrBangDK » 6. nov 2019, 17:49

sulakvelidze skrev:
6. nov 2019, 17:23
MrBangDK skrev:
6. nov 2019, 14:53
Så 10 dage ud af 7665 mulige, har broen været totalt lukket. Hvis man skal tage forbehold for sådanne forhold, så bliver det godt nok ikke let at få en hverdag til at gå op.
Nu er det jo lukninger som følge af uheld og ulykker, de skriver om. Jeg har personligt måttet vente på Sjælland, fordi broen var lukket i et par timer pga. blæst. Jeg skal ikke kunne sige, hvor tit det sker, men jeg gætter på, at det ikke var eneste gang i historien.
Det er rigtigt - men det kan man jo tage forbehold for ved at tjekke en vejrudsigt - det er lidt sværere med uheld!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af BoT » 7. nov 2019, 10:23

Men altså der sker jo også aflysninger af fly en gang imellem. Skal vi ikke blive enige om, at AaB på ingen måde kan tage forbehold for alle mulige force majeurs rent transportmæssigt?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Yankee » 7. nov 2019, 10:45

BoT skrev:
7. nov 2019, 10:23
Men altså der sker jo også aflysninger af fly en gang imellem. Skal vi ikke blive enige om, at AaB på ingen måde kan tage forbehold for alle mulige force majeurs rent transportmæssigt?
Selvfølgelig ikke. Det er bare helt normal praksis at en fodboldspiller har de vitale materialer med i egen bagage. Det er en del af opdragelsen af fodboldspillere og det er mig bekendt noget alle lærer lige så snart de rammer et elitemiljø. Derfor lyder det fuldstændig barokt at man skulle have sine støvler med i materialevognen. Reservestøvler - klart, kampstøvler - no way.

Der hvor jeg kommer, ville en spiller bare sidde kampen over hvis han ikke selv har sørget for at have de nødvendige hjælpemidler med eller kan affinde sig med at låne. Det er et tegn på at han ikke har forberedt sig ordentligt og så skal han selvfølgelig ikke spille. Sådan fungerer det altså i en fodboldklub.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af BoT » 7. nov 2019, 11:19

Yankee skrev:
7. nov 2019, 10:45
BoT skrev:
7. nov 2019, 10:23
Men altså der sker jo også aflysninger af fly en gang imellem. Skal vi ikke blive enige om, at AaB på ingen måde kan tage forbehold for alle mulige force majeurs rent transportmæssigt?
Selvfølgelig ikke. Det er bare helt normal praksis at en fodboldspiller har de vitale materialer med i egen bagage. Det er en del af opdragelsen af fodboldspillere og det er mig bekendt noget alle lærer lige så snart de rammer et elitemiljø. Derfor lyder det fuldstændig barokt at man skulle have sine støvler med i materialevognen. Reservestøvler - klart, kampstøvler - no way.

Der hvor jeg kommer, ville en spiller bare sidde kampen over hvis han ikke selv har sørget for at have de nødvendige hjælpemidler med eller kan affinde sig med at låne. Det er et tegn på at han ikke har forberedt sig ordentligt og så skal han selvfølgelig ikke spille. Sådan fungerer det altså i en fodboldklub.
Men der hvor du kommer er vel næppe en professionel klub, hvor spilleren - med rette - kan forvente, at der er andre, der har styr på en del af udstyret. Jeg kan virkelig ikke se, at det er AaBs skyld, at vigtigt materiale sidder fast i trafikken.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Yankee » 7. nov 2019, 11:42

BoT skrev:
7. nov 2019, 11:19
Men der hvor du kommer er vel næppe en professionel klub, hvor spilleren - med rette - kan forvente, at der er andre, der har styr på en del af udstyret. Jeg kan virkelig ikke se, at det er AaBs skyld, at vigtigt materiale sidder fast i trafikken.
Jo, det er det nu. Jeg har aldrig hørt om en elitespiller, der ikke har støvlerne med i egen bagage. På et vist niveau kan man godt have folk til at slæbe sine tasker, men selv hvis du ser de absolutte tophold ankomme til stadion, så har de som regel en rygsæk på og en toilettaske i hånden.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af raekkeettre » 7. nov 2019, 17:14

Yankee skrev:
7. nov 2019, 11:42
BoT skrev:
7. nov 2019, 11:19
Men der hvor du kommer er vel næppe en professionel klub, hvor spilleren - med rette - kan forvente, at der er andre, der har styr på en del af udstyret. Jeg kan virkelig ikke se, at det er AaBs skyld, at vigtigt materiale sidder fast i trafikken.
Jo, det er det nu. Jeg har aldrig hørt om en elitespiller, der ikke har støvlerne med i egen bagage. På et vist niveau kan man godt have folk til at slæbe sine tasker, men selv hvis du ser de absolutte tophold ankomme til stadion, så har de som regel en rygsæk på og en toilettaske i hånden.
Der må snart være en modpol til den her selvudslettende adfærd mod AaB. Fordi man hepper på AaB 2 timer en gang om ugen, giver det ikke en legitimitet til at svine AaB til resten af ugens vågne timer. Det er ikke en Fan, det er en, der har brug for at rette sin vrede mod noget, og har nu den forståelse, at man har "købt" sig den rettighed ved at heppe på et fodboldhold 2 timer hver uge.

#AaB24/7 for dem der holder med AaB mere end 2 timer hver uge.

Gamen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Gamen » 7. nov 2019, 17:25

raekkeettre skrev:
7. nov 2019, 17:14
Der må snart være en modpol til den her selvudslettende adfærd mod AaB. Fordi man hepper på AaB 2 timer en gang om ugen, giver det ikke en legitimitet til at svine AaB til resten af ugens vågne timer. Det er ikke en Fan, det er en, der har brug for at rette sin vrede mod noget, og har nu den forståelse, at man har "købt" sig den rettighed ved at heppe på et fodboldhold 2 timer hver uge.

#AaB24/7 for dem der holder med AaB mere end 2 timer hver uge.
Den slags havde jeg aldrig troet jeg skulle læse på et DEBATforum. Jeg ved ikke hvor du får dit lommepsykologiske ævl fra, men du skyder noget forbi skiven her.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af raekkeettre » 7. nov 2019, 17:58

Gamen skrev:
7. nov 2019, 17:25
raekkeettre skrev:
7. nov 2019, 17:14
Der må snart være en modpol til den her selvudslettende adfærd mod AaB. Fordi man hepper på AaB 2 timer en gang om ugen, giver det ikke en legitimitet til at svine AaB til resten af ugens vågne timer. Det er ikke en Fan, det er en, der har brug for at rette sin vrede mod noget, og har nu den forståelse, at man har "købt" sig den rettighed ved at heppe på et fodboldhold 2 timer hver uge.

#AaB24/7 for dem der holder med AaB mere end 2 timer hver uge.
Den slags havde jeg aldrig troet jeg skulle læse på et DEBATforum. Jeg ved ikke hvor du får dit lommepsykologiske ævl fra, men du skyder noget forbi skiven her.
Der er 100 indlæg jeg aldrig troede jeg skulle læse på et debatforum, som skulle være for fans der holder med AaB, som jeg mener er ævl og måske skulle være i et andet holds debatforum. Så...Men læs det lige igen. Måske føler du dig ramt. Og det er BESTEMT ikke meningen.

#AaB24/7

Besvar