AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af raekkeettre » 3. nov 2019, 17:56

For helvede!!!! Hvor er jeg så pisse træt af at se de idioter!!! Vi er 10 gange mere ambitiøse i måden at spille på. 10 gange mere underholdende....og så kommer de her...de ødelægger fuldstændig spillet.

Edit: Jeg hader FCM hvis det ikke lige kommer til udtryk

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Nestor » 3. nov 2019, 17:56

Med 12 kampe tilbage i grundspillet skal vi nok have mindst 16 points mere for at komme i Top 6.
Det bliver vist med det yderste af neglene.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af troelsh » 3. nov 2019, 17:57

En lige kamp med to millioner dueller som forventeligt når vi møder fcm, jeg forstår ikke hvorfor kusk skal starte inde i sådan en kamp, han ligner en ynglingespiller der er blevet smidt ind i en senior kamp

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 17:57

Fortjent sejr til FCM der vandt uden at overbevise.

Er skuffet over vores spil men det er godt nok også svært når vi har så mange teknisk dårlige spillere. Kusk var helt væk og Fossum var igen en kæmpe skuffelse.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af jonas386 » 3. nov 2019, 17:59

Der er simpelthen for mange boldmongoler på det her hold. Børsting, Abildgaard og Pallesen er så langt undeer niveau rent teknisk, at det aldrig giver mening at ville spille bolden rundt, fordi det simpelthen går for langsomt. Fossum er den mest ligegyldige fodboldspiller jeg kan huske længe. Kæmpe skuffelse. Hvad viste han i Norge der gjorde ham interessant for Bundesligaen? Han er aldrig en del af spillet, og selv om han har en god førstegangsberøring, så skiller han sig nærmest altid forkert af med bolden. Meget bekymrende.
Friis bruger kun to udskiftninger, selvom der var flere spillere der i den grad kandiderede til en udskiftning.

Sidst i kampen skulle vi være gået over til 4-4-2, med Thelander og Tengstedt i front. At sætte Thelander som ene angriber uden nogen at lægge af til giver ingen mening.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Maglau » 3. nov 2019, 18:00

Stop nu kritikken af FCM de har flere afslutninger og flere hjørnespark, de fik mål og skud på overlæggeren.
De er fuldt ud lige så offensive som os, men har ingen Abildgaard, Fossum eller Pallesen, men kvalitet
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 18:00

Nestor skrev:
3. nov 2019, 17:56
Med 12 kampe tilbage i grundspillet skal vi nok have mindst 16 points mere for at komme i Top 6.
Det bliver vist med det yderste af neglene.
Vi kan passende gøre rent bord i årtiets sidste 3 hjemmekampe (AC Horsens, Hobro IK og FC Nordsjælland) så er vi nået rigtig langt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2019, 18:03

jonas386 skrev:
3. nov 2019, 17:48
Tåbeligt, at Tengstedt ikke kommer ind istedet for Abildgaard
Du er jo emotionelt ustabil jonas. Det er ikke et eller andet indiskutabelt scenarie hvor Prica sidder på bænken her.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Maglau » 3. nov 2019, 18:04

martinaalborg skrev:
3. nov 2019, 17:55
Endnu en kamp tabes på dårligt trænerarbejde...
Stille op uden angriber!
:thumbsdown:
Jeg vil godt vædde med at Lucas er bedre angriber end tengsted
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af jonas386 » 3. nov 2019, 18:08

Buzz Killington skrev:
3. nov 2019, 18:03
jonas386 skrev:
3. nov 2019, 17:48
Tåbeligt, at Tengstedt ikke kommer ind istedet for Abildgaard
Du er jo emotionelt ustabil jonas. Det er ikke et eller andet indiskutabelt scenarie hvor Prica sidder på bænken her.
Næh, men det er fjollet at vi fortsætter med tre på midten, selv når det ikke rigtigt fungerer. Abildgaard fylder noget defensivt (hvilket er mere end man kan sige om Fossum), men er også ødelæggende for det etablerede spil, fordi han ikke kan modtage en bold sikkert. Derudover var der aldrig nogen i front. Jeg så flere gange, at Lucas har bolden omkring midtercirklen. Kusk er lidt foran ham, men ellers kun 5 FCM folk mellem Lucas og mål. Ellers har vi en tendens til at klumpe os sammen ude på kanterne, og det giver heller ikke mening, når der ikke er nogen at slå indlægget efter alligevel.

Tengstedt har vist, at han kan tage imod en aflevering, og relativt hurtigt sende den fornuftigt videre. Det kunne vi godt bruge idag. Især sidst i kampen.. Jeg synes det var dårligt læst af trænerbænken.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Hovedet » 3. nov 2019, 18:10

Vi kan jo ikke blive ved med at undre os over de svagheder og mangler, som AaB har., Dette her var beklageligvis det mest ventede resultat, og da alle andre resultater er gået os imod, er det blevet en grim runde for os. Vi kan ende som alt mellem nr. 4 og nr. 11 - det er tilfældighederne, der råder her. Efter FCK-kampen havde jeg en kort overgang et lille håb om, at vi for alvor kunne gøre os gældende i toppen, men virkeligheden har vist, at der simpelthen er for megen strukturel svaghed at råde bod på, og at vi nu igen for alvor skal til at forholde os til økonomien og derfor ikke kan gøre noget ved det.

Vi må erkende, at vi i Fossum har smidt en masse penge ud på noget, vi vel ligeså godt kunne have fået i Thellufsen, og at man kun kan beklage, at vi ikke fik Oliver Abildgaard ekspederet videre.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af raekkeettre » 3. nov 2019, 18:12

jonas386 skrev:
3. nov 2019, 17:59
Der er simpelthen for mange boldmongoler på det her hold. Børsting, Abildgaard og Pallesen er så langt undeer niveau rent teknisk, at det aldrig giver mening at ville spille bolden rundt, fordi det simpelthen går for langsomt. Fossum er den mest ligegyldige fodboldspiller jeg kan huske længe. Kæmpe skuffelse. Hvad viste han i Norge der gjorde ham interessant for Bundesligaen? Han er aldrig en del af spillet, og selv om han har en god førstegangsberøring, så skiller han sig nærmest altid forkert af med bolden. Meget bekymrende.
Friis bruger kun to udskiftninger, selvom der var flere spillere der i den grad kandiderede til en udskiftning.

Sidst i kampen skulle vi være gået over til 4-4-2, med Thelander og Tengstedt i front. At sætte Thelander som ene angriber uden nogen at lægge af til giver ingen mening.
Han lage den da fint af et par gange hvor vi blev farlige. Sjovt med mandagstrænerne her, så.bedre vidende. Det er utroligt hvor hvidt forskellige vi er. Jeg synes vi spiller en kamp der sagtens kunne havde endt 1-1 og synes drengene gør det super fint. Men er så pisse irriteret på FCM. De har spillere der koster 10 gange så meget som vores hold, men de spiller ikke som et hold. Alt er lagt op til individualister....hvor vi spiller MEGET mere som et hold, med et træner arbejde. Selv jeg kunne vinde med FCM. Der er jo ingen koncept eller noget.....Der er bare spillere der koster 100 millioner. Derfor får de også mega tæsk i Europa for der er spillerne på samme niveau og når du så ikke har noget hold eller koncept, så ryger du ud. Derfor har AaB hentet 10 gange flere point internationalt end FCM....og derfor bliver deres kampe så pisse trælse at se på! Men Godt gået drenge....I spillet lige op med et hold der koster 10 gange så meget som hele vores hold...måske mere. Jeg er stolt...men træt af det!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af raekkeettre » 3. nov 2019, 18:17

Hovedet skrev:
3. nov 2019, 18:10
Vi kan jo ikke blive ved med at undre os over de svagheder og mangler, som AaB har., Dette her var beklageligvis det mest ventede resultat, og da alle andre resultater er gået os imod, er det blevet en grim runde for os. Vi kan ende som alt mellem nr. 4 og nr. 11 - det er tilfældighederne, der råder her. Efter FCK-kampen havde jeg en kort overgang et lille håb om, at vi for alvor kunne gøre os gældende i toppen, men virkeligheden har vist, at der simpelthen er for megen strukturel svaghed at råde bod på, og at vi nu igen for alvor skal til at forholde os til økonomien og derfor ikke kan gøre noget ved det.

Vi må erkende, at vi i Fossum har smidt en masse penge ud på noget, vi vel ligeså godt kunne have fået i Thellufsen, og at man kun kan beklage, at vi ikke fik Oliver Abildgaard ekspederet videre.
Hold nu op med Abildgaard, han er sgu den eneste sammen med Okore der kan matche FCM fysisk. Det er hans først start i år, og han var vores bedste mand sidste år. Stop nu, og vent med at skrive herinde indtil I kan tænke igen. Jeg forstår folk er trætte af det, men at svine spillere og vores hold til er sgu bare for dumt, når.man ser objektivt på kampen der sagtens kunne have endt 1-1

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Funky » 3. nov 2019, 18:28

Begge indskiftninger kiksede i øvrigt totalt - ikke deres skyld, men holdet spillede med hovedet under armen de sidste 10 minutter, og pissede det hele væk.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Gamen » 3. nov 2019, 18:31

Jakobsen skrev:
3. nov 2019, 17:23
Få nu sparket de snothvalpe som bruger Vesttribunen til at lave ballade langt ud af fanmiljøet. Læser i med skal i vide, at i en er en skændsel for byen og klubben. Pis af med jer!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, lad os endelig have et eller andet københavner-skvat til at fortælle os, hvem der er en skændsel for fankulturen i Aalborg. Pas din egen baghave.

Lækkert pyro-show og tillykke med de 10 år til Auxilia, der leverede en velfortjent fuckfinger til Paul Andersen og hans fodsoldater der har pisset på det aalborggensiske fanmiljø i 20 år.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af raekkeettre » 3. nov 2019, 18:31

Funky skrev:
3. nov 2019, 18:28
Begge indskiftninger kiksede i øvrigt totalt - ikke deres skyld, men holdet spillede med hovedet under armen de sidste 10 minutter, og pissede det hele væk.
Ja som Macondes siger efter kampen så var de sidste 45 min lange for FCM...og jeg tror faktisk det var en okay hård kamp for begge mandskaber. Og vi har sgu ikke den sidste kvalitet, illustreret med PO som jo slet ikke kan få det til at hænge sammen de sidste 10 min. De kæmpede med alt hvad de havde drengene! Det er bare ikke nok mod et SYGT forsvar de har.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af raekkeettre » 3. nov 2019, 18:32

Gamen skrev:
3. nov 2019, 18:31
Jakobsen skrev:
3. nov 2019, 17:23
Få nu sparket de snothvalpe som bruger Vesttribunen til at lave ballade langt ud af fanmiljøet. Læser i med skal i vide, at i en er en skændsel for byen og klubben. Pis af med jer!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, lad os endelig have et eller andet københavner-skvat til at fortælle os, hvem der er en skændsel for fankulturen i Aalborg. Pas din egen baghave.

Lækkert pyro-show og tillykke med de 10 år til Auxilia, der leverede en velfortjent fuckfinger til Paul Andersen og hans fodsoldater der har pisset på det aalborggensiske fanmiljø i 20 år.
Wow!!!! Rolig nu! Det er laver er jo ikke okay, det ved alle. Det kan sagtens laves mere intelligent hvis nogle har en historie at fortælle. Jeg håber da vi alle holder sammen og med AaB!!!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af FIDEL » 3. nov 2019, 18:34

Endnu en gang tak til Gaarde og Friis for at mene vi kunne klare os med 2 angribere i truppen! Det er virkelig amatøragtig sportslig ledelse... :thumbsdown:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af raekkeettre » 3. nov 2019, 18:36

FIDEL skrev:
3. nov 2019, 18:34
Endnu en gang tak til Gaarde og Friis for at mene vi kunne klare os med 2 angribere i truppen! Det er virkelig amatøragtig sportslig ledelse... :thumbsdown:
Ja spark på en der er fyret og en der er i sit livs krise!! Mangle på format skal man lede længe efter...

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af white splash » 3. nov 2019, 18:40

raekkeettre skrev:
3. nov 2019, 18:36
FIDEL skrev:
3. nov 2019, 18:34
Endnu en gang tak til Gaarde og Friis for at mene vi kunne klare os med 2 angribere i truppen! Det er virkelig amatøragtig sportslig ledelse... :thumbsdown:
Ja spark på en der er fyret og en der er i sit livs krise!! Mangle på format skal man lede længe efter...
Tror du blander tingene lidt sammen....
1 2 3 Jimmy er en mur!

Låst