AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Dr. Holst » 3. nov 2019, 19:49

Poker-One-Kenobi skrev:
3. nov 2019, 16:38
DenGamleMand skrev:
3. nov 2019, 16:31
Link til os der er på arbejde :-)
https://www.aeldresagen.dk/viden-og-ra ... /efterloen

Det er fandme humor og reddede min søndag ;)

Opsummeret: FCM er et kedeligt tophold, som vi kunne ha gjort ondt på hvis vi havde en kvalitet og bredde i angrebet til det. Derudover går de chancer vi har bare ikke vores vej, og modsat får Rinne skubbet en bold ud til let scoring for dem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af MrBangDK » 3. nov 2019, 20:00

Dr. Holst skrev:
3. nov 2019, 19:49
Poker-One-Kenobi skrev:
3. nov 2019, 16:38
DenGamleMand skrev:
3. nov 2019, 16:31
Link til os der er på arbejde :-)
https://www.aeldresagen.dk/viden-og-ra ... /efterloen

Det er fandme humor og reddede min søndag ;)

Opsummeret: FCM er et kedeligt tophold, som vi kunne ha gjort ondt på hvis vi havde en kvalitet og bredde i angrebet til det. Derudover går de chancer vi har bare ikke vores vej, og modsat får Rinne skubbet en bold ud til let scoring for dem.
Den rammer stolpen - så den skal Rinne ikke have på sig!
Ska' vi hak'?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 20:01

jonas386 skrev:
3. nov 2019, 19:30
Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 19:25
raekkeettre skrev:
3. nov 2019, 17:56
For helvede!!!! Hvor er jeg så pisse træt af at se de idioter!!! Vi er 10 gange mere ambitiøse i måden at spille på. 10 gange mere underholdende....og så kommer de her...de ødelægger fuldstændig spillet.

Edit: Jeg hader FCM hvis det ikke lige kommer til udtryk
Så er det godt at vi er FCM moralsk overlegen ;)

Skidt pyt med at de som klub har distanceret os totalt
Men det er jo problemet med superligaen. Dele af ligaen spiller efter nogle helt andre regler, hvor der er hhv klubbens og ejerens pengetank. I både FCM og BIF er klubbens pengetank ikke specielt velpolstret, og økonomien er ingenlunde bæredygtig, men heldigvis har de milliardærer i ryggen, og så er det lidt ligegyldigt hvad klubbens egen økonomi siger.

Randers har eksempelvis set skriften på væggen, og selv om de kører fint rundt, så ved de også, at der skal eksterne midler til, hvis de vil være et sub-top hold. Og det er jo lige hvad der mangler. Flere kønsløse rigmandsklubber; det er dét der får folk tilbage på stadion!!
I sidste sæson havde FCM et transfer overskud på i omegnen af 130 mill. kr. FCM præsenterer det ene kæmpe overskud efter det andet fordi de er så dygtige til at sælge så nej de er da på ingen måde afhængig af deres ejer

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 20:03

jonas386 skrev:
3. nov 2019, 19:30
Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 19:25
raekkeettre skrev:
3. nov 2019, 17:56
For helvede!!!! Hvor er jeg så pisse træt af at se de idioter!!! Vi er 10 gange mere ambitiøse i måden at spille på. 10 gange mere underholdende....og så kommer de her...de ødelægger fuldstændig spillet.

Edit: Jeg hader FCM hvis det ikke lige kommer til udtryk
Så er det godt at vi er FCM moralsk overlegen ;)

Skidt pyt med at de som klub har distanceret os totalt
Men det er jo problemet med superligaen. Dele af ligaen spiller efter nogle helt andre regler, hvor der er hhv klubbens og ejerens pengetank. I både FCM og BIF er klubbens pengetank ikke specielt velpolstret, og økonomien er ingenlunde bæredygtig, men heldigvis har de milliardærer i ryggen, og så er det lidt ligegyldigt hvad klubbens egen økonomi siger.

Randers har eksempelvis set skriften på væggen, og selv om de kører fint rundt, så ved de også, at der skal eksterne midler til, hvis de vil være et sub-top hold. Og det er jo lige hvad der mangler. Flere kønsløse rigmandsklubber; det er dét der får folk tilbage på stadion!!
Det er også en diskussion som vi ikke slipper for hvis vi vil mere end at være leverpostej

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Martino » 3. nov 2019, 20:04

Hanga skrev:
3. nov 2019, 19:47
Selvfølgelig var det en fejlvurdering at tro at to angribere var nok, især når den en er 1 års senior. Det er uheldigt at Weert bliver langtidsskadet, men han havde allerede flere hjernerystelser i bagagen så det var jo ikke som lyn fra en klar himmel at han blev ramt igen. Det er sådan en skade der nemmere opstår anden og tredje gang.

Det der undrer mig er at man slet ikke tør bringe Tengstedt i dag.
Synes også det var under al kritik at man ikke smed Tengstedt ind efter 55-60 minutter, der kunne man jo tydeligt se at det ikke Var Kusks dag, og ikke ville blive det - han var jo total fraværende i 90min. Der synes jeg Friis fejler idag.
Jeg savner Winsnes

Fjordparken
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 3. nov 2019, 20:02

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Fjordparken » 3. nov 2019, 20:05

Jakobsen skrev:
3. nov 2019, 17:23
Få nu sparket de snothvalpe som bruger Vesttribunen til at lave ballade langt ud af fanmiljøet. Læser i med skal i vide, at i en er en skændsel for byen og klubben. Pis af med jer!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jakobsen - Jeg er sikker på, at spillertruppen sætter stor pris på din store opbakning bag skærmen.
TAK!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Kristian » 3. nov 2019, 20:07

En angriber havde pyntet i dag...

Men vi havde chancerne man kan forvente vi får mod FCM. De er dygtige og står godt på banen.

Med noget held havde vi fået 1 point i dag.

Synes kampen er godkendt..
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2019, 20:08

Ja, syntes også vi spillede fint nok modstanderen taget i betragtning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Gamen » 3. nov 2019, 20:12

Ikke noget at indvende mod de 3 point, og/eller egen indsats. Vi var spillet helt ned første 20, men gjorde det ellers OK.

Det bliver et hundeslagsmål frem mod 26. runde, og der er næppe mange af vores direkte konkurrenter der henter point mod FCM.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af jonas386 » 3. nov 2019, 20:26

Aalborg frederikshavner skrev:
3. nov 2019, 20:01

I sidste sæson havde FCM et transfer overskud på i omegnen af 130 mill. kr. FCM præsenterer det ene kæmpe overskud efter det andet fordi de er så dygtige til at sælge så nej de er da på ingen måde afhængig af deres ejer
Transfer indtægter er kun en del af en fodboldklubs økonomi. Jeg medgiver gerne, at FCM har forvaltet de muligheder som Benhan har givet dem*. Men jeg synes også, at det er ret tydeligt hvilke konkrete fordele hans pengetank giver. Herunder en forsikring, der gør at man kan sælge spillere på det rigtige tidspunkt og give dem kontrakter der ikke indeholder ærgerlige klausuler.

FCM er derudover klart foran hvad angår scouting, men der er vi heller ikke værd at snakke om for tiden.
Jeg gider dog ikke en længere diskussion om hvorvidt FCM ville være samme sted uden Benham, for du får mig ikke overbevist om at det skulle være tilfældet.

EDIT: Forvaltet muligheder godt*
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Buzz Killington » 3. nov 2019, 20:31

Nå ja, og så var der nogle aber der for deres eget kollektive og skrøblige egos skyld skader klubben med deres pyrolort. Men hey, det må jeg ikke have en holdning til fra Aarhus, for man er jo kun medejer af klubben hvis man tilhører taberbrigaden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Gamen » 3. nov 2019, 20:38

Buzz Killington skrev:
3. nov 2019, 20:31
Nå ja, og så var der nogle aber der for deres eget kollektive og skrøblige egos skyld skader klubben med deres pyrolort. Men hey, det må jeg ikke have en holdning til fra Aarhus, for man er jo kun medejer af klubben hvis man tilhører taberbrigaden.
Haha. De skader selvfølgelig også klubben når de laver tifoer, laver bannere, dukker op til udekampe i hobetal, samler tøj ind til byens hjemløse, arrangerer tog og bus for dig og alle andre til udekampe osv.

Bliv du bare i Århus - taberby numero uno. Der passer patetiske MHJ fint ind.

Den holdning til medfans, der gør alt det for andre er patetisk. Husk din underlødige kritik næste gang du ser alle dem der går i merchandise de har lavet, deltager i tifoer de har brugt timevis på, deltager i march og på barbesøg de har brugt tid på at arrangere, arrangementer de har forestået osv. osv.

Brugeravatar
Dr. Holst
1. div
1. div
Indlæg: 310
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:53
Geografisk sted: 9tuz baby baby

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Dr. Holst » 3. nov 2019, 20:45

MrBangDK skrev:
3. nov 2019, 20:00
Dr. Holst skrev:
3. nov 2019, 19:49
Poker-One-Kenobi skrev:
3. nov 2019, 16:38
DenGamleMand skrev:
3. nov 2019, 16:31
Link til os der er på arbejde :-)
https://www.aeldresagen.dk/viden-og-ra ... /efterloen

Det er fandme humor og reddede min søndag ;)

Opsummeret: FCM er et kedeligt tophold, som vi kunne ha gjort ondt på hvis vi havde en kvalitet og bredde i angrebet til det. Derudover går de chancer vi har bare ikke vores vej, og modsat får Rinne skubbet en bold ud til let scoring for dem.
Den rammer stolpen - så den skal Rinne ikke have på sig!
Fair nok. Jeg sad på siden idag, så jeg så ikke stolpen. Det ændrer ikke på pointen -vi havde stolpe ud, de stolpe ind. Men det ændrer på vurderingen af Rinne. Han stod ellers godt idag.
Jeg hørte oplæg v Stensgaard inden kampen, og med det oplæg han fortalte om de havde lagt taktisk synes jeg egentligt spillerne ramte udmærket. Synes egentligt vi var ok med fysisk v Abilgaard og Okore især, og spillede vores omstillinger og enkelte etablerede angreb også. At vi så ikke havde tyngden helt i front var nok det udslagsgivende.

Ifht stemning på stadion synes jeg generelt vi skal passe på ikke at blive for kønsløse. Der er for mig at se RIGELIGT med kønsløshed udenfor stadion i forvejen. Dermed ikke sagt at genstande skal kastes på græsset (fraset en fadøl i ny og næ).
På banen kunne jeg godt have tænkt mig at dommeren havde vist noget køn, og havde gjort andet end gentagne gange nøjes med at kommentere på FCM spillernes små frispark og sparken bolden væk osv. Det er en uskøn, unfair og usportslig optræden som SKAL straffes hvis det fortsætter (hvilket den gjorde hele kampen ganske ustraffet).

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af strangecap » 3. nov 2019, 20:48

Martino skrev:
3. nov 2019, 20:04
Hanga skrev:
3. nov 2019, 19:47
Selvfølgelig var det en fejlvurdering at tro at to angribere var nok, især når den en er 1 års senior. Det er uheldigt at Weert bliver langtidsskadet, men han havde allerede flere hjernerystelser i bagagen så det var jo ikke som lyn fra en klar himmel at han blev ramt igen. Det er sådan en skade der nemmere opstår anden og tredje gang.

Det der undrer mig er at man slet ikke tør bringe Tengstedt i dag.
Synes også det var under al kritik at man ikke smed Tengstedt ind efter 55-60 minutter, der kunne man jo tydeligt se at det ikke Var Kusks dag, og ikke ville blive det - han var jo total fraværende i 90min. Der synes jeg Friis fejler idag.
Derfra hvor jeg stod gjorde Kusk sku en fin figur, det der fejler er at vi bruger Lucas på toppen, og så når han trækker til højre eller venstre og der så kommer en bold i feltet er der ingen, kan ikke forstå man ikke spillede med Abildgaard eller Thelander på toppe hele kampen då Lucas kan søge de frie rum som han plejer

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Maglau » 3. nov 2019, 20:48

Gamen skrev:
3. nov 2019, 20:38
Buzz Killington skrev:
3. nov 2019, 20:31
Nå ja, og så var der nogle aber der for deres eget kollektive og skrøblige egos skyld skader klubben med deres pyrolort. Men hey, det må jeg ikke have en holdning til fra Aarhus, for man er jo kun medejer af klubben hvis man tilhører taberbrigaden.
Haha. De skader selvfølgelig også klubben når de laver tifoer, laver bannere, dukker op til udekampe i hobetal, samler tøj ind til byens hjemløse, arrangerer tog og bus for dig og alle andre til udekampe osv.

Bliv du bare i Århus - taberby numero uno. Der passer patetiske MHJ fint ind.
Aha når man gør en masse gode ting så giver det fripas til at lave en masse lort, for verden skal være i balance
Bortset fra det så kan jeg ikke lige hidse mig op og det røg show. Lidt barnligt og patetisk men umiddelbart harmløst.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Mogens » 3. nov 2019, 20:50

Gamen skrev:
3. nov 2019, 18:31
Jakobsen skrev:
3. nov 2019, 17:23
Få nu sparket de snothvalpe som bruger Vesttribunen til at lave ballade langt ud af fanmiljøet. Læser i med skal i vide, at i en er en skændsel for byen og klubben. Pis af med jer!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Ja, lad os endelig have et eller andet københavner-skvat til at fortælle os, hvem der er en skændsel for fankulturen i Aalborg. Pas din egen baghave.

Lækkert pyro-show og tillykke med de 10 år til Auxilia, der leverede en velfortjent fuckfinger til Paul Andersen og hans fodsoldater der har pisset på det aalborggensiske fanmiljø i 20 år.
Lad os så håbe, at de (Auxilia) også betaler bøden, som sikkert tilfalder AaB, for mig bekendt er det stadig ulovligt med pyro.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af jonas386 » 3. nov 2019, 20:51

Dr. Holst skrev:
3. nov 2019, 20:45

På banen kunne jeg godt have tænkt mig at dommeren havde vist noget køn, og havde gjort andet end gentagne gange nøjes med at kommentere på FCM spillernes små frispark og sparken bolden væk osv. Det er en uskøn, unfair og usportslig optræden som SKAL straffes hvis det fortsætter (hvilket den gjorde hele kampen ganske ustraffet).
Det kunne være virkelig fedt, hvis man spillede med effektiv spiltid, istedet for dommerens skøn. Ved slutfløjt kan der afsluttes når dommeren fløjter, hvis der er afsluttet inden dommeren har fløjtet færdig, og den går i mål tæller det. Alt andet, og kampen er slut.
Man kunne sikkert gøre det virkelig nemt ved at sætte en anordning i fløjten, eller hvad nu.
Jeg ved ikke om denne statistik stadig holder (mon ikke det er tæt på), men det er absurd, at der i gennemsnit spilles under en times reel fodbold i professionelle kampe.

https://indkast.dk/153404/kampe-p%C3%A5-55-minutter-...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Gamen » 3. nov 2019, 20:52

Maglau skrev:
3. nov 2019, 20:48
Aha når man gør en masse gode ting så giver det fripas til at lave en masse lort, for verden skal være i balance
Bortset fra det så kan jeg ikke lige hidse mig op og det røg show. Lidt barnligt og patetisk men umiddelbart harmløst.
Jeg ved ikke lige hvad det er for noget lort du hentyder til. Der er ikke megen dårlig opførsel ifbm. AaB’s kampe.

Gamen

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Gamen » 3. nov 2019, 20:57

Mogens skrev:
3. nov 2019, 20:50
Lad os så håbe, at de (Auxilia) også betaler bøden, som sikkert tilfalder AaB, for mig bekendt er det stadig ulovligt med pyro.
Til gengæld skaber de så en merværdi for AaB, og løfter for egen kraft en stor del af de opgaver omkring AaBs fankultur, som klubben ikke selv løfter.

Jeg har endnu til gode at se en større nordisk klub gøre egne fans økonomisk ansvarlige for pyroteknik, bl.a. af ovennævnte grunde.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB - FC Midtjylland 3/11 kl. 16:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. nov 2019, 21:01

Efterårets resterende Superliga program:

FC Randers - AaB
AaB - AC Horsens
AaB - Hobro IK
OB - AaB
AaB - FC Nordsjælland

Umidelbart vil jeg tro at vi godt kan gøre rent bord. Det bliver to tætte udekampe mod direkte konkurrenter men det er kampe vi sagtens kan vinde hvis vi rammer niveau.
Vi skal naturligvis vinde de tre hjemmekampe, AC Horsens og Hobro IK er elendige, FC Nordsjælland er markant dårligere på udebane.

Vi har alle muligheder for at slutte året godt af og give os selv et fornuftigt udgangspunkt til foråret

Låst