Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 599
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af KongGulerod » 9. dec 2019, 22:36

Med PO i karantæne i næste kamp kan man vel håbe på, at Lucas endelig kommer ned på midten. Så må Klitten eller Tengstedt starte på kanten.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 9. dec 2019, 22:48

Funky skrev:
9. dec 2019, 21:06
Intet var ringere i denne kamp end dommeren. Og der var pænt meget som var gråt-i-gråt. Jeg må formode, at meget klogere fodboldhoveder end mig kan se lyset i Fossum, for han formåede at være på banen hele kampen uden jeg bemærkede ham. Glædeligt at forsvaret ikke gav en hel masse væk.
Gid det var mig der ikke bemærkede Fossum, så havde mit blodtryk haft bedre. Jeg bemærkede at han tabte bolden stort set hver gang han havde den - i bedste fald var hans anden berøring en tackling.
Magen til fejlkøb findes ikke siden Chanko.
Det er ikke en kvalitet i sig selv at løbe langt hvis man ikke ejer teknik
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 9. dec 2019, 22:53

Maglau skrev:
9. dec 2019, 22:48
Funky skrev:
9. dec 2019, 21:06
Intet var ringere i denne kamp end dommeren. Og der var pænt meget som var gråt-i-gråt. Jeg må formode, at meget klogere fodboldhoveder end mig kan se lyset i Fossum, for han formåede at være på banen hele kampen uden jeg bemærkede ham. Glædeligt at forsvaret ikke gav en hel masse væk.
Gid det var mig der ikke bemærkede Fossum, så havde mit blodtryk haft bedre. Jeg bemærkede at han tabte bolden stort set hver gang han havde den - i bedste fald var hans anden berøring en tackling.
Magen til fejlkøb findes ikke siden Chanko.
Det er ikke en kvalitet i sig selv at løbe langt hvis man ikke ejer teknik
Fossum var ganske rigtigt ikke god i dag. I sidste weekend var han bedste mand. At sammenligne ham med Chanko er dummere end dumt.
You pay for this?

Brugeravatar
Nestor
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 21. maj 2009, 17:12

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Nestor » 9. dec 2019, 23:15

Pastorius skrev:
9. dec 2019, 21:21
Aalborg frederikshavner skrev:
9. dec 2019, 20:50
I dag er heller ikke Kusks dag, han er godt nok en gedigen skuffelse

Med et bedre touch havde han afgjort kampen :@
Som jeg også skrev på Twitter. Det er ret tydeligt hvad Kusk kommer med. Desværre er det også ret tydeligt hvorfor han ikke er fast starter.
Ja. Man kan vel efterhånden begynde at stille spørgsmålstegn ved, om lønkronerne til Kusk kunne gives bedre ud.

:aabfan:

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 9. dec 2019, 23:45

raekkeettre skrev:
9. dec 2019, 21:15
Kristian skrev:
9. dec 2019, 20:58
Kokkefar skrev:
9. dec 2019, 20:56
At vi har fået 5 gule kort på 12 frispark siger alt om Mikkel Redder når han dømmer AaB. Jeg ville ønske han ville erklære sig inhabil i AaB-kampe.
Hold da op..var det så galt.. utroligt. Han er jo direkte bange for at dømme til vores fordel.
Det var faktisk 9 frispsrk
Hvis det holder vand, må de jo reageres. Redder skal i givet fald ikke have flere AaB kampe.
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 10. dec 2019, 00:18

Jeg er så træt af Pallesen. Der var mange ligegyldige præstationer idag, men han er bare konsekvent hæmmende for vores etablerede spil med dårlige indlæg, upræcise afleveringer og dårlige førstegangsberøringer. Han er ikke engang bedste højre back i truppen. Dumt gult af Olsen.

Derudover håber jeg snart på mere konsekvens for brug af hænder og arme i nærkampe. Der var flere situationer hvor OB spolerede kontrachancer med ulovlige midler, men uden anden straf end frispark midt på banen. Det er så deprimerende, at den type professionelle frispark accepteres som en del af spillet. Et tonserhold som OB må spille på deres styrker, og det er åbenlyst at ødelægge vores spil. De virkede fint tilfredse med 0-0 relativt tidligt i kampen.
Okore kampens spiller.
Kusk, Fossum, Pallesen og MC dumpet. Rinne så også usikker ud flere gange. Heldigt der snart er pause.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 10. dec 2019, 06:35

Vi spillede en rædderlig kamp med alt for mange spillere under middel. Men uafgjort på udebane mod en direkte top 6 modstander som holder os indenfor 5 point af bronze pladsen - det er ok.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af raekkeettre » 10. dec 2019, 08:05

Maglau skrev:
10. dec 2019, 06:35
Vi spillede en rædderlig kamp med alt for mange spillere under middel. Men uafgjort på udebane mod en direkte top 6 modstander som holder os indenfor 5 point af bronze pladsen - det er ok.
Enig. Jeg ville gerne sælge den for 1 point inden. Jeg har faktisk PO som kampens spiller, synes han var rigtig god igår. Og så kunne man også lægge mærke til at Abildgaard ikke skal ned som 6er, Kom i rigtig mange forkert positioner. Vi har faktisk kun en rigtig 6er med MC, Olsen kan med nød rykkes ned som mod Hobro i den sidste del af kampen, hvor der skal satses, men ellers ikke. Fossum synes jeg spillede en okay kamp igår, er vanvittig dynamisk, men havde problemer med spillet ved jorden ligesom alle andre igår. Og så synes jeg faktisk Lucas havde chancen et par gange igår, hvor han får bolden i gode positioner men stopper op...i stedet for at bevare tempo og gå lige mod mål. Thelander, ved sgu ikke rigtig, synes han mangler en del endnu, men det skal nok kommer. Men ellers fedt at vi har holdt nullet i 2 kampe nu, tror vores 3 midtbane med deres løbevillighed konstant hen over en hel kamp også hjælper forsvaret rigtig meget. Også fedt at se et par af OB spillerne med krampe...:) Mens vores drenge bare løb endnu mere :)

Nu handler det om min skræk modstander af alle FCN...hvor vi har bolden i 30% af tiden....håber det bliver bedre end sidste kamp på hjemmebane...

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 10. dec 2019, 08:45

raekkeettre skrev:
10. dec 2019, 08:05
Maglau skrev:
10. dec 2019, 06:35
Vi spillede en rædderlig kamp med alt for mange spillere under middel. Men uafgjort på udebane mod en direkte top 6 modstander som holder os indenfor 5 point af bronze pladsen - det er ok.
Enig. Jeg ville gerne sælge den for 1 point inden. Jeg har faktisk PO som kampens spiller, synes han var rigtig god igår. Og så kunne man også lægge mærke til at Abildgaard ikke skal ned som 6er, Kom i rigtig mange forkert positioner. Vi har faktisk kun en rigtig 6er med MC, Olsen kan med nød rykkes ned som mod Hobro i den sidste del af kampen, hvor der skal satses, men ellers ikke. Fossum synes jeg spillede en okay kamp igår, er vanvittig dynamisk, men havde problemer med spillet ved jorden ligesom alle andre igår. Og så synes jeg faktisk Lucas havde chancen et par gange igår, hvor han får bolden i gode positioner men stopper op...i stedet for at bevare tempo og gå lige mod mål. Thelander, ved sgu ikke rigtig, synes han mangler en del endnu, men det skal nok kommer. Men ellers fedt at vi har holdt nullet i 2 kampe nu, tror vores 3 midtbane med deres løbevillighed konstant hen over en hel kamp også hjælper forsvaret rigtig meget. Også fedt at se et par af OB spillerne med krampe...:) Mens vores drenge bare løb endnu mere :)

Nu handler det om min skræk modstander af alle FCN...hvor vi har bolden i 30% af tiden....håber det bliver bedre end sidste kamp på hjemmebane...
Ja, 1 point er bestemt godkendt. Jeg tror, der har været, og er fokus på den defensive organisation, hvilket går ud over det offensive spil.
For mig betyder det ikke så meget om vi spiller godt på udebane. Vi skal bare være solide defensivt, og så skabe nok til at score en enkelt pind. OB skabte ikke det store igår, så defensivt er det godkendt, på trods af nogle dumme boldtab.
Jeg tror Friis ønsker, at holdet spiller så simpelt som muligt, og det går nogle gange ud over det offensive spil og udtryk.

Vi kan ikke slå FCN på fart og teknik, så vi må være kloge og stå kompakt, spille fysisk, og slå til på omstillinger eller dødbolde. Og så skal Abildgaard vel ind og spille istedet for Olsen. Tror ikke Lucas rykkes ned på midtbanen.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Kenneth K » 10. dec 2019, 09:12

Alt efter hvilken vej vinden blæser, så er det en ny spiller, der skal udpeges til syndebuk... I den her tråd alene har både Thelander, Rinne, Pallesen, Kusk, Lucas, Børsting og Fossum stået for skud og fået lov til at bære skylden i en eller anden udstrækning.

Og hånden på hjertet -- så er det allesammen spillere, som er gode nok til AaB. Bevares, de kan ikke gå ind i Liverpools startopstilling, men de er gode nok til at kunne spille i AaB og de fleste andre Superliga-klubber. Så man kunne jo måske tillade sig i stedet at tænke tanken, at det ikke er hos de enkelte spillere, at problemerne ligger. I stedet kunne det jo være uroen og/eller kvaliteten i setup'et omkring holdet og organisationen, der gør, at vi ikke kan finde det spil, som spillermaterialet byder os at kunne.

Jeg tror stadig meget på det samlede spillermateriale, vi har til rådighed, og jeg tror helt oprigtigt på, at det hold kan levere en pisse god sæson næste år, hvis bare der snart igen kan etableres noget ro, stabilitet og tillid til at potentialet kan udfoldes.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 10. dec 2019, 09:14

raekkeettre skrev:
10. dec 2019, 08:05
Maglau skrev:
10. dec 2019, 06:35
Vi spillede en rædderlig kamp med alt for mange spillere under middel. Men uafgjort på udebane mod en direkte top 6 modstander som holder os indenfor 5 point af bronze pladsen - det er ok.
Enig. Jeg ville gerne sælge den for 1 point inden. Jeg har faktisk PO som kampens spiller, synes han var rigtig god igår. Og så kunne man også lægge mærke til at Abildgaard ikke skal ned som 6er, Kom i rigtig mange forkert positioner. Vi har faktisk kun en rigtig 6er med MC, Olsen kan med nød rykkes ned som mod Hobro i den sidste del af kampen, hvor der skal satses, men ellers ikke. Fossum synes jeg spillede en okay kamp igår, er vanvittig dynamisk, men havde problemer med spillet ved jorden ligesom alle andre igår. Og så synes jeg faktisk Lucas havde chancen et par gange igår, hvor han får bolden i gode positioner men stopper op...i stedet for at bevare tempo og gå lige mod mål. Thelander, ved sgu ikke rigtig, synes han mangler en del endnu, men det skal nok kommer. Men ellers fedt at vi har holdt nullet i 2 kampe nu, tror vores 3 midtbane med deres løbevillighed konstant hen over en hel kamp også hjælper forsvaret rigtig meget. Også fedt at se et par af OB spillerne med krampe...:) Mens vores drenge bare løb endnu mere :)

Nu handler det om min skræk modstander af alle FCN...hvor vi har bolden i 30% af tiden....håber det bliver bedre end sidste kamp på hjemmebane...
For en gangs skyld helt enig med dig. Jeg vil dog også fremhæve Okore som en kandidat til kampens spiller. Havde en enkelt situation hvor Sander sendte ham på røven, men ellers vandt han sine dueller.

Vi har det traditionelt svært mod FCN. Jeg frygter især for vores midterforsvar. Hverken Thelander eller Okore har sine forcer overfor små, hurtige og vævre typer. Det er bedre når der kan tages nærkampe.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 10. dec 2019, 09:31

Hanga skrev:
10. dec 2019, 09:14
raekkeettre skrev:
10. dec 2019, 08:05
Maglau skrev:
10. dec 2019, 06:35
Vi spillede en rædderlig kamp med alt for mange spillere under middel. Men uafgjort på udebane mod en direkte top 6 modstander som holder os indenfor 5 point af bronze pladsen - det er ok.
Enig. Jeg ville gerne sælge den for 1 point inden. Jeg har faktisk PO som kampens spiller, synes han var rigtig god igår. Og så kunne man også lægge mærke til at Abildgaard ikke skal ned som 6er, Kom i rigtig mange forkert positioner. Vi har faktisk kun en rigtig 6er med MC, Olsen kan med nød rykkes ned som mod Hobro i den sidste del af kampen, hvor der skal satses, men ellers ikke. Fossum synes jeg spillede en okay kamp igår, er vanvittig dynamisk, men havde problemer med spillet ved jorden ligesom alle andre igår. Og så synes jeg faktisk Lucas havde chancen et par gange igår, hvor han får bolden i gode positioner men stopper op...i stedet for at bevare tempo og gå lige mod mål. Thelander, ved sgu ikke rigtig, synes han mangler en del endnu, men det skal nok kommer. Men ellers fedt at vi har holdt nullet i 2 kampe nu, tror vores 3 midtbane med deres løbevillighed konstant hen over en hel kamp også hjælper forsvaret rigtig meget. Også fedt at se et par af OB spillerne med krampe...:) Mens vores drenge bare løb endnu mere :)

Nu handler det om min skræk modstander af alle FCN...hvor vi har bolden i 30% af tiden....håber det bliver bedre end sidste kamp på hjemmebane...
For en gangs skyld helt enig med dig. Jeg vil dog også fremhæve Okore som en kandidat til kampens spiller. Havde en enkelt situation hvor Sander sendte ham på røven, men ellers vandt han sine dueller.

Vi har det traditionelt svært mod FCN. Jeg frygter især for vores midterforsvar. Hverken Thelander eller Okore har sine forcer overfor små, hurtige og vævre typer. Det er bedre når der kan tages nærkampe.
Okore er jeg ikke så bange for mod FCN - han skal nok stå distancen. Jeg er mere nervøs for Thelander, som jeg synes minder mere om en 40 årig old Boys spiller der får Holgersen til at fremstå atletisk.
Vi skal vælge om vi vil spille bold med dem eller om vi vil mase dem. Tror vi skal mase dem med knoklerne Abildgaard, MC og Fossum
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 10. dec 2019, 09:33

Kenneth K skrev:
10. dec 2019, 09:12
Alt efter hvilken vej vinden blæser, så er det en ny spiller, der skal udpeges til syndebuk... I den her tråd alene har både Thelander, Rinne, Pallesen, Kusk, Lucas, Børsting og Fossum stået for skud og fået lov til at bære skylden i en eller anden udstrækning.

Og hånden på hjertet -- så er det allesammen spillere, som er gode nok til AaB. Bevares, de kan ikke gå ind i Liverpools startopstilling, men de er gode nok til at kunne spille i AaB og de fleste andre Superliga-klubber. Så man kunne jo måske tillade sig i stedet at tænke tanken, at det ikke er hos de enkelte spillere, at problemerne ligger. I stedet kunne det jo være uroen og/eller kvaliteten i setup'et omkring holdet og organisationen, der gør, at vi ikke kan finde det spil, som spillermaterialet byder os at kunne.

Jeg tror stadig meget på det samlede spillermateriale, vi har til rådighed, og jeg tror helt oprigtigt på, at det hold kan levere en pisse god sæson næste år, hvis bare der snart igen kan etableres noget ro, stabilitet og tillid til at potentialet kan udfoldes.
Jeg er bange for, at vores kære træner ikke har de fornødne værktøjer og erfaringen til at få det maksimale ud af truppen.
Når det er sagt, så er vi pt. ikke bedre end Danmarks 5.-6. bedste hold, som stillingen også viser. Og tænk når/hvis Okore forlader os allerede i januar - så har vi sgu brug for en Thelander i top form, hvilket han er langt fra lige nu. Men så må f.eks. KP og Ross steppe op.

Iøvrigt træls at vi må undvære både Olsen og Ahlmann mod FCN.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Halil » 10. dec 2019, 10:11

FIDEL skrev:
10. dec 2019, 09:33
Kenneth K skrev:
10. dec 2019, 09:12
Alt efter hvilken vej vinden blæser, så er det en ny spiller, der skal udpeges til syndebuk... I den her tråd alene har både Thelander, Rinne, Pallesen, Kusk, Lucas, Børsting og Fossum stået for skud og fået lov til at bære skylden i en eller anden udstrækning.

Og hånden på hjertet -- så er det allesammen spillere, som er gode nok til AaB. Bevares, de kan ikke gå ind i Liverpools startopstilling, men de er gode nok til at kunne spille i AaB og de fleste andre Superliga-klubber. Så man kunne jo måske tillade sig i stedet at tænke tanken, at det ikke er hos de enkelte spillere, at problemerne ligger. I stedet kunne det jo være uroen og/eller kvaliteten i setup'et omkring holdet og organisationen, der gør, at vi ikke kan finde det spil, som spillermaterialet byder os at kunne.

Jeg tror stadig meget på det samlede spillermateriale, vi har til rådighed, og jeg tror helt oprigtigt på, at det hold kan levere en pisse god sæson næste år, hvis bare der snart igen kan etableres noget ro, stabilitet og tillid til at potentialet kan udfoldes.
Jeg er bange for, at vores kære træner ikke har de fornødne værktøjer og erfaringen til at få det maksimale ud af truppen.
Når det er sagt, så er vi pt. ikke bedre end Danmarks 5.-6. bedste hold, som stillingen også viser. Og tænk når/hvis Okore forlader os allerede i januar - så har vi sgu brug for en Thelander i top form, hvilket han er langt fra lige nu. Men så må f.eks. KP og Ross steppe op.

Iøvrigt træls at vi må undvære både Olsen og Ahlmann mod FCN.
Friis er desværre ikke god nok
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 10. dec 2019, 17:53

Maglau skrev:
9. dec 2019, 20:40
Der findes ikke niveau der beskriver hvor elendig Fossum er - få nu sendt ham til Norge hurtigst muligt
Jeg er ikke klar til at afskrive ham endnu. Han har ikke spillet godt de sidste kampe nej, men jeg synes ikke han er en dårlig spiller og det er en spiller vi bør få meget mere ud af/bør få meget mere ud af det selv. Jeg synes holdet er falmet siden FCK kampen og Lucas har været næsten lige så ringe, Kusk fortsætter sit dårlige niveau, Patrick O er faldet i niveau osv. Jeg er altså mere bekymret over de faresignaler jeg ser i, at holdet som helhed ikke fungerer end individuelle spillere lige nu.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Yankee » 11. dec 2019, 12:51

Halil skrev:
10. dec 2019, 10:11
FIDEL skrev:
10. dec 2019, 09:33

Jeg er bange for, at vores kære træner ikke har de fornødne værktøjer og erfaringen til at få det maksimale ud af truppen.
Når det er sagt, så er vi pt. ikke bedre end Danmarks 5.-6. bedste hold, som stillingen også viser. Og tænk når/hvis Okore forlader os allerede i januar - så har vi sgu brug for en Thelander i top form, hvilket han er langt fra lige nu. Men så må f.eks. KP og Ross steppe op.

Iøvrigt træls at vi må undvære både Olsen og Ahlmann mod FCN.
Friis er desværre ikke god nok
Vi kan altid diskutere enkelte kampe, spillere og dispositioner, men vi må sige at samlet set går i den rigtige retning. AaB har et pointsnit på 1,47 i denne sæson, hvilket er markant bedre end de to sidste sæsoner (1,23 og 1,25). Det medfører også at AaB har kurs mod top-6 - endda uden at det nødvendigvis bliver et sidste-runde-mareridt. Det er positivt og det skal Friis selvfølgelig have æren for. I hvert fald må vi sige at Friis gør det, han skal rent resultatmæssigt. AaB har købt dyrt ind og har en dyr trup, men ikke en top-3-trup.

Spillestilen og udtrykket er stadig meget svingende og der har været nogle grimme udfald, men så længe Friis lykkes med at få gode præstationer ud af vores topprofiler som Jores Okore og Lucas Andersen skal der nok komme point i bogen. Hvis det skal blive endnu bedre skal Friis dog også lykkes med at få forløst Kasper Kusk, Jakob Ahlmann, Iver Fossum og Rasmus Thelander - det må være hans vigtigste opgave hen over vinterpausen. Der savner jeg lidt stærkere attitude og lederstil fra Friis - der skal simpelthen stilles større krav til især de erfarne spillere i truppen.

Alt i alt synes jeg dommen over Friis i ovenstående er alt for hård. Han gør det rigtig fint - markant bedre end sine forgængere - og er i min verden ubestridt den rigtige mand lige nu. Over de næste 6-12 måneder skal vi dog gerne se tegn på at Friis får gode præstationer ud af endnu flere af de dyre drenge og derigennem opnår bedre og mere stabile præstationer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2019, 12:58

Yankee skrev:
11. dec 2019, 12:51
Halil skrev:
10. dec 2019, 10:11
FIDEL skrev:
10. dec 2019, 09:33

Jeg er bange for, at vores kære træner ikke har de fornødne værktøjer og erfaringen til at få det maksimale ud af truppen.
Når det er sagt, så er vi pt. ikke bedre end Danmarks 5.-6. bedste hold, som stillingen også viser. Og tænk når/hvis Okore forlader os allerede i januar - så har vi sgu brug for en Thelander i top form, hvilket han er langt fra lige nu. Men så må f.eks. KP og Ross steppe op.

Iøvrigt træls at vi må undvære både Olsen og Ahlmann mod FCN.
Friis er desværre ikke god nok
Vi kan altid diskutere enkelte kampe, spillere og dispositioner, men vi må sige at samlet set går i den rigtige retning. AaB har et pointsnit på 1,47 i denne sæson, hvilket er markant bedre end de to sidste sæsoner (1,23 og 1,25). Det medfører også at AaB har kurs mod top-6 - endda uden at det nødvendigvis bliver et sidste-runde-mareridt. Det er positivt og det skal Friis selvfølgelig have æren for. I hvert fald må vi sige at Friis gør det, han skal rent resultatmæssigt. AaB har købt dyrt ind og har en dyr trup, men ikke en top-3-trup.

Spillestilen og udtrykket er stadig meget svingende og der har været nogle grimme udfald, men så længe Friis lykkes med at få gode præstationer ud af vores topprofiler som Jores Okore og Lucas Andersen skal der nok komme point i bogen. Hvis det skal blive endnu bedre skal Friis dog også lykkes med at få forløst Kasper Kusk, Jakob Ahlmann, Iver Fossum og Rasmus Thelander - det må være hans vigtigste opgave hen over vinterpausen. Der savner jeg lidt stærkere attitude og lederstil fra Friis - der skal simpelthen stilles større krav til især de erfarne spillere i truppen.

Alt i alt synes jeg dommen over Friis i ovenstående er alt for hård. Han gør det rigtig fint - markant bedre end sine forgængere - og er i min verden ubestridt den rigtige mand lige nu. Over de næste 6-12 måneder skal vi dog gerne se tegn på at Friis får gode præstationer ud af endnu flere af de dyre drenge og derigennem opnår bedre og mere stabile præstationer.
Det med fed: men er det ikke netop der han gør når han konsekvent smider Kusk på bænen fremfor Børsting, når han konsekvent skifter Fossum ud, eller når han giver Lucas anførerbindet? Du tænker måske på hans ageren i medierne?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 11. dec 2019, 13:52

Friis har dog også rådighed over en markant stærkere trup. En top-6 placering i sig selv er ikke noget at råbe hurra for. Det er kun fordi vi har været så elendige de sidste par sæsoner, at det pludselig skal ses som en præstation i sig selv, at være i top-6 efter 26 runder. Vi har spillet godt i enkelte kampe, men det overordnede udtryk synes jeg slet ikke er så positivt.
Jeg ville være fortrøstningsfuld, hvis vi barberede vores fejl fra og man kunne sidde med en tro på, at der blev arbejdet hårdt på at eliminere det spild vi ofte oplever i offensiven - eksempelvis med dårlige indlæg, utålmodige afslutninger, forkerte løb osv. Men det ser jeg ikke. Jeg ser derimod et hold og en trænerbænk der laver de samme fejl gang på gang, og virker målløse over at kampstrategien (igen) ikke virker. Misforstå mig ikke, jeg håber alt jeg kan, at Friis er mandEN og vi fra imorgen ser sprudlende fodbol, og den ene nedsabling efter den anden. Jeg ser det bare ikke ske, for det kræver nogle ret store ændringer i spillet, som jeg ikke engang er sikker på at Friis opfatter. Vi har lige forlænget 4(!!) år med Pallesen. Det er selvfølgelig ikke sket uden Friis' accept.

Det er da fint at vi kan vinde over bundholdene relativt sikkert, og indimellem stort, men det er ikke de kampe der definerer sæsoner.

Ift styrkeniveauet i ligaen, så er jeg enig i at vi ikke har en top-3 trup. Men jeg vil mene, at vi er på niveau med BIF, AGF og OB - som vel også er de hold der skal kæmpe om 3. pladsen. Styrkeforholdet internt er meget jævnt synes jeg, hvor BIF måske har den bredere trup, men tilgengæld svagt kørende defensivt. Afstanden mellem os 4 er marginal, og afhænger meget af dagsform og skader/karantæner.

Friis lider iøvrigt af en ret typisk "syge" man ser i ligaer som den danske. Af en eller anden grund er selv teknisk stærke mandskaber overbevist om, at en del af offensiven hellere må bygges op omkring pølertyper uden skyggen af teknik, fordi de skal opveje for manglen på muskler i presset. Det er sådan set fint nok, hvis man er tilfreds med ligegyldige midterplaceringer, eller ikke ønsker at rykke ned. Men hvis man vil have topplaceringer, så går det altså ikke med den type dødvægt som eksempelvis Magnus og Pallesen bidrager med. I nogle kampe kan de selvfølgelig deres berettigelse, men som udgangspunkt er det spillere der holder os tilbage, og som slet ikke passer ind i den type fodbold som Fossum, Ahlmann, Lucas, Olsen, Kusk kan spille, og som vi ønsker at spille på.

Jeg kan godt tolerere Friis en periode endnu, og for min skyld kan han sagtens få et andet job i AaB, men som cheftræner er han altså ikke noget at råbe hurra for. Nu kommer der sikkert den sædvanlige sang om kollegernes lovpris af mandens taktiske forståelse. Det kan vi jo så varme os over i morgen, når vi ser endnu et latterligt Pallesen ballon indlæg mod bagerste stang, hvor der er lige præcis ingen AaB'ere til at modtage. Eller vi endnu engang forsøger med 25 lange bolde over forsvaret der igen og igen bliver afvist.
Vores taktiske oplæg er lort, og vi ændrer det åbenbart aldrig. I hvert fald er det det samme lort vi skal bevidne weekend efter weekend. Hvor svært er det at fortælle sin højreback, at han måske IKKE skal opfatte Lucas Andersen og Van Weert som Cornelius-typen, hvor man smækker en vild bold ind i feltet og håber kaos og fysisk styrke er nok for at angriberen kommer først. Det sker altså ikke med Lucas overfor 3 kæmpestore OB spillere + en målmand. Man behøver ikke at være noget taktisk geni for at indse, at det nok ikke er den rette tilgang.

Vi har set det samme i kampe mod Randers, FCM, Hobro og AGF (de fleste kampe faktisk).
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Halil » 11. dec 2019, 14:19

Yankee skrev:
11. dec 2019, 12:51
Halil skrev:
10. dec 2019, 10:11
FIDEL skrev:
10. dec 2019, 09:33

Jeg er bange for, at vores kære træner ikke har de fornødne værktøjer og erfaringen til at få det maksimale ud af truppen.
Når det er sagt, så er vi pt. ikke bedre end Danmarks 5.-6. bedste hold, som stillingen også viser. Og tænk når/hvis Okore forlader os allerede i januar - så har vi sgu brug for en Thelander i top form, hvilket han er langt fra lige nu. Men så må f.eks. KP og Ross steppe op.

Iøvrigt træls at vi må undvære både Olsen og Ahlmann mod FCN.
Friis er desværre ikke god nok
Vi kan altid diskutere enkelte kampe, spillere og dispositioner, men vi må sige at samlet set går i den rigtige retning. AaB har et pointsnit på 1,47 i denne sæson, hvilket er markant bedre end de to sidste sæsoner (1,23 og 1,25). Det medfører også at AaB har kurs mod top-6 - endda uden at det nødvendigvis bliver et sidste-runde-mareridt. Det er positivt og det skal Friis selvfølgelig have æren for. I hvert fald må vi sige at Friis gør det, han skal rent resultatmæssigt. AaB har købt dyrt ind og har en dyr trup, men ikke en top-3-trup.

Spillestilen og udtrykket er stadig meget svingende og der har været nogle grimme udfald, men så længe Friis lykkes med at få gode præstationer ud af vores topprofiler som Jores Okore og Lucas Andersen skal der nok komme point i bogen. Hvis det skal blive endnu bedre skal Friis dog også lykkes med at få forløst Kasper Kusk, Jakob Ahlmann, Iver Fossum og Rasmus Thelander - det må være hans vigtigste opgave hen over vinterpausen. Der savner jeg lidt stærkere attitude og lederstil fra Friis - der skal simpelthen stilles større krav til især de erfarne spillere i truppen.

Alt i alt synes jeg dommen over Friis i ovenstående er alt for hård. Han gør det rigtig fint - markant bedre end sine forgængere - og er i min verden ubestridt den rigtige mand lige nu. Over de næste 6-12 måneder skal vi dog gerne se tegn på at Friis får gode præstationer ud af endnu flere af de dyre drenge og derigennem opnår bedre og mere stabile præstationer.
Jeg gætter på det er her forskellen i vores opfattelse af Friis ligger.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB 09/12/19 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 11. dec 2019, 14:36

jonas386 skrev:
11. dec 2019, 13:52
Friis har dog også rådighed over en markant stærkere trup. En top-6 placering i sig selv er ikke noget at råbe hurra for. Det er kun fordi vi har været så elendige de sidste par sæsoner, at det pludselig skal ses som en præstation i sig selv, at være i top-6 efter 26 runder. Vi har spillet godt i enkelte kampe, men det overordnede udtryk synes jeg slet ikke er så positivt.
Jeg ville være fortrøstningsfuld, hvis vi barberede vores fejl fra og man kunne sidde med en tro på, at der blev arbejdet hårdt på at eliminere det spild vi ofte oplever i offensiven - eksempelvis med dårlige indlæg, utålmodige afslutninger, forkerte løb osv. Men det ser jeg ikke. Jeg ser derimod et hold og en trænerbænk der laver de samme fejl gang på gang, og virker målløse over at kampstrategien (igen) ikke virker. Misforstå mig ikke, jeg håber alt jeg kan, at Friis er mandEN og vi fra imorgen ser sprudlende fodbol, og den ene nedsabling efter den anden. Jeg ser det bare ikke ske, for det kræver nogle ret store ændringer i spillet, som jeg ikke engang er sikker på at Friis opfatter. Vi har lige forlænget 4(!!) år med Pallesen. Det er selvfølgelig ikke sket uden Friis' accept.

Det er da fint at vi kan vinde over bundholdene relativt sikkert, og indimellem stort, men det er ikke de kampe der definerer sæsoner.

Ift styrkeniveauet i ligaen, så er jeg enig i at vi ikke har en top-3 trup. Men jeg vil mene, at vi er på niveau med BIF, AGF og OB - som vel også er de hold der skal kæmpe om 3. pladsen. Styrkeforholdet internt er meget jævnt synes jeg, hvor BIF måske har den bredere trup, men tilgengæld svagt kørende defensivt. Afstanden mellem os 4 er marginal, og afhænger meget af dagsform og skader/karantæner.

Friis lider iøvrigt af en ret typisk "syge" man ser i ligaer som den danske. Af en eller anden grund er selv teknisk stærke mandskaber overbevist om, at en del af offensiven hellere må bygges op omkring pølertyper uden skyggen af teknik, fordi de skal opveje for manglen på muskler i presset. Det er sådan set fint nok, hvis man er tilfreds med ligegyldige midterplaceringer, eller ikke ønsker at rykke ned. Men hvis man vil have topplaceringer, så går det altså ikke med den type dødvægt som eksempelvis Magnus og Pallesen bidrager med. I nogle kampe kan de selvfølgelig deres berettigelse, men som udgangspunkt er det spillere der holder os tilbage, og som slet ikke passer ind i den type fodbold som Fossum, Ahlmann, Lucas, Olsen, Kusk kan spille, og som vi ønsker at spille på.

Jeg kan godt tolerere Friis en periode endnu, og for min skyld kan han sagtens få et andet job i AaB, men som cheftræner er han altså ikke noget at råbe hurra for. Nu kommer der sikkert den sædvanlige sang om kollegernes lovpris af mandens taktiske forståelse. Det kan vi jo så varme os over i morgen, når vi ser endnu et latterligt Pallesen ballon indlæg mod bagerste stang, hvor der er lige præcis ingen AaB'ere til at modtage. Eller vi endnu engang forsøger med 25 lange bolde over forsvaret der igen og igen bliver afvist.
Vores taktiske oplæg er lort, og vi ændrer det åbenbart aldrig. I hvert fald er det det samme lort vi skal bevidne weekend efter weekend. Hvor svært er det at fortælle sin højreback, at han måske IKKE skal opfatte Lucas Andersen og Van Weert som Cornelius-typen, hvor man smækker en vild bold ind i feltet og håber kaos og fysisk styrke er nok for at angriberen kommer først. Det sker altså ikke med Lucas overfor 3 kæmpestore OB spillere + en målmand. Man behøver ikke at være noget taktisk geni for at indse, at det nok ikke er den rette tilgang.

Vi har set det samme i kampe mod Randers, FCM, Hobro og AGF (de fleste kampe faktisk).
Brøndbys trupværdi er langt over vores vores . Og deres resultater de sidste par år understøtter dette. De er et top-3 hold. I forhold til vores trupværdi er vi i en gruppe af fem hold. Ved tilfældig distribution, bør vores egne placeringer være ligeligt fordelt mellem 4 og 8, hvis vi anerkender transfermarkts opgørelse, samt antagelsen om at økonomi er 75% af resultaterne. Hvis vi antager begge, har vores pointmæssige præstationer har været helt indenfor rammen de seneste par år ( i hvert fald i grundspillet), og er det også pt. Så, hvis du skal vurdere Friis, giver det mening at gøre det er i lyset heraf.

Angående din påstand om Friis præference for pølertyper. Så overvurderer du ganske dramatisk Friis udskiftningsmuligheder i en grad der overhovedet ikke entydigt grundlag for den konklusion du drager. Vi er så vidt jeg kan se til to udskiftninger fra din optimalopstilling. Altså intet der bør medføre dramatiske udslag. Vi har endda set din idealopstilling i spil mod BIF, hvor vi blev overrumplet total.

Forlængelsen med Pallesen er mærkelig, men det handler muligvis mere om kontinuitet og så nogle gunstige kontraktforhold, i lyset af vores muligheder for at hente en udefra, til transfer, signon, og med de usikkerheder det vil indebære mht. præstationerne. Pallesen har været solid i år, selvom han ikke kan slå indlæg. Ikke at det er den eneste mulige tolkning, men det er en tolkning du udelader i din ensidige udlægning. Det betyder ikke nødvendigvis at det er Friis forkærlighed for pølertyper der spiller ind.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar