Velkommen til Inge Andre Olsen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af Brent » 18. dec 2019, 09:01

Stærk rekruttering, dejligt man ikke er gået efter en gammel AaB’er, men har kigget på kompetencer...første opgave bliver at finde en ny træner med kompetencer der matcher top4 ambitionerne Og få etableret et scouting set-up
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af Mr. Larsen » 18. dec 2019, 09:54

Brent skrev:
18. dec 2019, 09:01
Stærk rekruttering, dejligt man ikke er gået efter en gammel AaB’er, men har kigget på kompetencer...første opgave bliver at finde en ny træner med kompetencer der matcher top4 ambitionerne Og få etableret et scouting set-up
ENIG

Spændende at se hvad han kan bidrage med, det er nu dejligt det ikke er en tidligere AaBere som kommer til klubben, men en helt uden tilknytninger som kan det hele i et nyt lys og bidrage til de ændringer der nu engang måtte komme :thumbsup:
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af Forza » 18. dec 2019, 16:55

Fedt den stilling er besat og lyder som en spændende løsning. AaB går i en helt ny retning med ham og Krogh i nøgleroller.


https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... en/appview

Hans udtalelser er også befriende i forhold til stilen Gaarde længe har kørt med at tale vores egen klubs størrelse ned, især med en selvtilfredshed over antallet af nordjyder i truppen.


Jeg gad nu godt vide hvilke navne de havde på deres liste. Ifølge Bælum havde de en liste på 4 navne.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af Jakobsen » 18. dec 2019, 17:48

Fedt det er på plads. Jeg er spændt og mit umiddelbare indtryk er godt. Håber han tiltræder hurtigst muligt så vi kan komme i gang med genopbygningen. Jeg kan godt lide han udtaler sig ambitiøst og at han får gode skudsmål, hvor han er.

Derudover glæder det mig, at man har gjort sig umage og fundet ny energi udefra fremfor at hive Jimmy eller Krüger hjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af KongGulerod » 18. dec 2019, 19:00

Jakobsen skrev:
18. dec 2019, 17:48
Fedt det er på plads. Jeg er spændt og mit umiddelbare indtryk er godt. Håber han tiltræder hurtigst muligt så vi kan komme i gang med genopbygningen. Jeg kan godt lide han udtaler sig ambitiøst og at han får gode skudsmål, hvor han er.

Derudover glæder det mig, at man har gjort sig umage og fundet ny energi udefra fremfor at hive Jimmy eller Krüger hjem.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
I en anden artikel nævner Stabæks administrerende direktør, at de stadig kommer til at nyde godt af hans arbejde i et par måneder mere. Så ud fra det starter han nok først i februar eller marts.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af Hanga » 18. dec 2019, 19:49

Velkommen til Inge :aabfan:

Vi må sige at AaB tilsyneladende har lyttet og ladet nepotismen blive på hylden denne gang. Der er nu kommet helt nye input udefra.

Jeg har stadig svært ved helt at gennemskue hvad det er for et ben vi står på. Når man læser/hører udtalelserne i dag så får jeg indtrykket af en sportsdirektør der er god til talentarbejdet og til spillersalg. Det er selvfølgelig fint, men harmonerer ikke rigtig med billedet om et AaB der skal bruge flere penge på spillerkøb for at blive fast top4 klub. Så ville jeg hellere have hørt om en mand der var super dygtig til at rekruttere spillere.

Min holdning til ham er ret neutral. Det lyder til at Stabæk har været rigtig glade for ham og at han har været super dygtig til at få meget ud af lidt. Men det er - forhåbentlig - en anden opgave han får i AaB. Bliver spændende at se om han kan dette også.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af Uldahl » 18. dec 2019, 21:17

Hanga skrev:
18. dec 2019, 19:49
Velkommen til Inge :aabfan:

Vi må sige at AaB tilsyneladende har lyttet og ladet nepotismen blive på hylden denne gang. Der er nu kommet helt nye input udefra.

Jeg har stadig svært ved helt at gennemskue hvad det er for et ben vi står på. Når man læser/hører udtalelserne i dag så får jeg indtrykket af en sportsdirektør der er god til talentarbejdet og til spillersalg. Det er selvfølgelig fint, men harmonerer ikke rigtig med billedet om et AaB der skal bruge flere penge på spillerkøb for at blive fast top4 klub. Så ville jeg hellere have hørt om en mand der var super dygtig til at rekruttere spillere.

Min holdning til ham er ret neutral. Det lyder til at Stabæk har været rigtig glade for ham og at han har været super dygtig til at få meget ud af lidt. Men det er - forhåbentlig - en anden opgave han får i AaB. Bliver spændende at se om han kan dette også.
Også et Velkommen til her fra.

Mit indtryk af hans køb og salg hidtil er han er god til at hente gratis, eller billige spillere hvor han kan se et potetiale i, for der efter at sælge med fortjeneste.

Kan han tage den evne med når han skal forvalte et meget større budget, det vel spørgsmålet. Jeg håber og tror det. :aabfan:

Det ser posivtivt ud med den nye sportslige ledelse og de nye toner fra Hornevej. Kan vi bare lige få hevet måsen med i top 6. så blver det en sjov sommer. :cheers:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af FlæskeFrank » 18. dec 2019, 22:16

Altså når der er tale om en mand, som har solgt Tobias Børkeeiet til Brøndby for 10 mio kr. eller deromkring - og man ser hvad spilleren har præsteret i Brøndby, så får man høje forventninger.
- FlæskeFrank

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Velkommen til Inge Andre Olsen

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 24. mar 2020, 00:45

Faldt over en artikel på norske VG som bl.a. omhandler Stabæk, det vigtigste er at der her er sat nogle summer på Stabæks salg de seneste år. Interessant læsning nu hvor det har været diskuteret hvor god en sælger Olsen er.

I 2018 solgte Stabæk spillere for knap 10 mill. norske kr.

I 2019 solgte Stabæk spillere for 73,8 mill. norske kr., i samme år havde den norske klub agent omkostninger på ca. 10,6 mill. norske kr. De store agent omkostninger skyldtes primært salget af John Hou Sæter til en kinesisk klub

Besvar