Kutyme ved skader af købt spiller

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Kutyme ved skader af købt spiller

Indlæg af Mogens » 27. jan 2020, 11:08

Jeg har i dag haft en lidt mærkelig snak med en fck-fan om, hvorvidt en skade hos Kauf i løbet af foråret vil få indflydelse på salget?

Jeg mener nej, da han har bestået lægetjekket, "varen" er købt og det må være et forsikringsspørgsmål mellem fck og ukendt part. Min kollega mener, at der må være en klausul, der annulerer købet.

Er der nogen, der har en generel viden om ovenstående scenarie, som jo trods alt må have været interessant for mange parter gennem årene?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Kutyme ved skader af købt spiller

Indlæg af svenderikpoulsen » 27. jan 2020, 11:18

Jeg har ikke erfaring, men mener, at hvis lægetjekket er i orden, og der er indgået en aftale, så er den aftale bindende, selv for FCK

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kutyme ved skader af købt spiller

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 27. jan 2020, 12:01

Mogens skrev:
27. jan 2020, 11:08
Jeg har i dag haft en lidt mærkelig snak med en fck-fan om, hvorvidt en skade hos Kauf i løbet af foråret vil få indflydelse på salget?

Jeg mener nej, da han har bestået lægetjekket, "varen" er købt og det må være et forsikringsspørgsmål mellem fck og ukendt part. Min kollega mener, at der må være en klausul, der annulerer købet.

Er der nogen, der har en generel viden om ovenstående scenarie, som jo trods alt må have været interessant for mange parter gennem årene?
Næste spørgsmål: Hvorfor taler du overhovedet med en FCK fan, burde du ikke få nogle nye venner ? :D
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kutyme ved skader af købt spiller

Indlæg af Mogens » 27. jan 2020, 14:59

KlaskmyggenNoah skrev:
27. jan 2020, 12:01
Mogens skrev:
27. jan 2020, 11:08
Jeg har i dag haft en lidt mærkelig snak med en fck-fan om, hvorvidt en skade hos Kauf i løbet af foråret vil få indflydelse på salget?

Jeg mener nej, da han har bestået lægetjekket, "varen" er købt og det må være et forsikringsspørgsmål mellem fck og ukendt part. Min kollega mener, at der må være en klausul, der annulerer købet.

Er der nogen, der har en generel viden om ovenstående scenarie, som jo trods alt må have været interessant for mange parter gennem årene?
Næste spørgsmål: Hvorfor taler du overhovedet med en FCK fan, burde du ikke få nogle nye venner ? :D
Du drager forhastede konklusioner. Jeg skriver intet sted, at det er en ven.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kutyme ved skader af købt spiller

Indlæg af Mogens » 27. jan 2020, 15:00

svenderikpoulsen skrev:
27. jan 2020, 11:18
Jeg har ikke erfaring, men mener, at hvis lægetjekket er i orden, og der er indgået en aftale, så er den aftale bindende, selv for FCK
My point exactly. Det må være noget forsikringsmæssigt. Ellers ville det jo også stille sælgende klub i en trist situation, hvis man som ventet skal købe en erstatning, som jo ville være for nogle af pengene fra et salg.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kutyme ved skader af købt spiller

Indlæg af Sauer » 27. jan 2020, 21:07

Mogens skrev:
27. jan 2020, 15:00
svenderikpoulsen skrev:
27. jan 2020, 11:18
Jeg har ikke erfaring, men mener, at hvis lægetjekket er i orden, og der er indgået en aftale, så er den aftale bindende, selv for FCK
My point exactly. Det må være noget forsikringsmæssigt. Ellers ville det jo også stille sælgende klub i en trist situation, hvis man som ventet skal købe en erstatning, som jo ville være for nogle af pengene fra et salg.
Jeg tror, du har ret. Kender ikke til teknikaliteterne i regelsættet, men Cardiff blev jo fx dømt af FIFA til at betale for Emiliano Sala. Dommen er så vist godt nok blevet appelleret til CAS.

Besvar