Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 2. mar 2020, 14:01

Pastorius skrev:
2. mar 2020, 12:49
Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.
Det baserer du simpelthen på 5 minutter? MC gik ud i det 87. min.
Tænker vores spil blev bedre, da Weert kom ind og Lucas flyttet over på venstresiden.
Hov, jeg havde misset han blev skiftet ud så sent i weekenden, så ryger min pointe også delvist.

Jeg er dog stadig ikke vild med ham i en 3-4-3.
Helt uenig. Han passer perfekt i en midtbanekonstellation med Fossum og Olsen og har i nu tre kampe i træk markeret sig stærkt (på nær fejlen ved målet).

Mod Brøndby var vi jo meget dominerende i hele første halvleg, bortset fra de to chancer, som Okore forærer væk.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 2. mar 2020, 14:37

Målet til 2-0 illustrerer bare et par af Magnus' svagheder lidt for tydeligt. En forholdsvist ufarlig bold, bliver til en stor chance fordi førsteberøringen i første omgang er for skidt, og i anden omgang træffer han en panik-beslutning og skyder den direkte i fødderne på Falk, frem for at prikke den tilbage til enten Thelander, Fossum eller Rinne i målet. Dog synes jeg, at det er lige så bekymrende når Okore mistimer to hovedstød, og Ross taber to dueller til en mand der er 15 centimeter lavere. Det er reelt set det vi taber kampen på. Vi har tre jernmænd i bagkæden, og alligevel er det indlæg tæt under mål der går ind imod os. Man må dog også give Michael Santos at det var flot headet ind begge gange.

Det er surt, for jeg er egentlig enig med BoT, i at han spiller godt det meste af tiden. Igår synes jeg også han var fremragende i første halvleg, hvor han var en af de få der egentlig viste lidt niveau. Men desværre er der over en sæson bare for mange af de her fejl, der koster mål og point. Et problem tidligere har derudover været, at når han har stået over for spillere der kan noget ekstra (Kudus og Mukthar springer især i øjnene) så har de desværre fået den plads de skal bruge, og ofte har han været helt væk i markeringerne.
Han har været godt spillende i foråret, og hvis han kan holde det niveau, så er han da helt sikkert god nok til superligaen. Men spørgsmålet er om det bliver ved meget mere end det? Og er det 'godt nok' til at være fast mand i AaB? Og hvor længe?

Noget helt andet dog, men alligevel lidt det samme, så snakkede Lucas efter kampen om, at der manglede spillere der ville have bolden, og tage noget initiativ til offensive aktioner. Men når man kigger på taktikken, hvem (udover de 3 forreste) skulle det så være? Magnus er ikke offensiv kreatør, og skal ikke begynde at være det. Fossum flytter bolden for meget rundt, og mangler modet til at løbe igennem kæderne, eller forsøge at løbe imod forsvaret. Så har vi tre midterforsvarere, Ahlmann og Børsting. Heller ikke lige der man forventer det offensive udtryk skal komme fra. Jeg savnede godt nok Würtz og Risgaard på den centrale midt igår. Tænk hvad de to i topform kunne gøre ved det her hold ift Fossum og Magnus :innocent:

Eksperimentet med Olsen i front (jeg ved godt det er grundet skader) må dog stoppe. Han var bedste mand i første halvleg af de tre forreste, men vi manglede i den grad hans evne til at holde i bolden længere tilbage. Derudover er han ikke ligefrem en spiller jeg vil sætte i en løbeduel.

Jeg er spændt på onsdag. Der er vel flere der gerne vil vise, at det vi så igår ikke var hvad man kan forvente af AaB. Tænker Ross går ud, og Van Weert går ind. Tilbage til 4-3-3
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Uldahl » 2. mar 2020, 15:09

Forza skrev:
2. mar 2020, 10:29
Mephisto2 skrev:
2. mar 2020, 10:27
Ved nogen, om advarslen til Lucas blev påklaget af AaB?
Det tror jeg ikke den er endnu. Men håber de gør noget ved det. Hvis Brøndbys kunne annulleres bør Lucas’ i den grad også kunne droppes.
Det står lige under overskriften, at AaB appelere. Også det eneste rigtige, frygtede vi ikke gjorde det, vi jo en pæn klub ;)

Elendig kamp fra vores side, vi får slet ikke presset FCK som vi skal, bortset fra de sidste 20 minutter. Der skal godt nok helt andre boller på banen på Onsdag, men så er chancen der også. Der er en plet der skal vaskes væk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 2. mar 2020, 16:16

BoT skrev:
Pastorius skrev:
2. mar 2020, 12:49
Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.
Det baserer du simpelthen på 5 minutter? MC gik ud i det 87. min.
Tænker vores spil blev bedre, da Weert kom ind og Lucas flyttet over på venstresiden.
Hov, jeg havde misset han blev skiftet ud så sent i weekenden, så ryger min pointe også delvist.

Jeg er dog stadig ikke vild med ham i en 3-4-3.
Helt uenig. Han passer perfekt i en midtbanekonstellation med Fossum og Olsen og har i nu tre kampe i træk markeret sig stærkt (på nær fejlen ved målet).

Mod Brøndby var vi jo meget dominerende i hele første halvleg, bortset fra de to chancer, som Okore forærer væk.
Mine forbehold er ikke ift offensiven. Selvom man stadig kan argumentere for at det gå for langsomt.

Det pres der kommer på vores midterforsvar mod både BIF og FCK kommer altså fordi vores midtbane ikke fungerer, og modstanderne får tid og plads til at serve indlæggene ind i hovedet på deres angribere.

Det er ikke alene MC’s fejl, men med den opstilling vi er startet de seneste to kampe har det ikke fungeret - vi giver alt for meget væk i egen ende. Det dur ikke med MC alene som defensiv midt, hvis vi vil gøre brug af hans styrker er vi nødt til at kompensere for hans svagheder på ved at ændre opstillingen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Fromthecradle » 2. mar 2020, 16:28

Pastorius skrev:
2. mar 2020, 16:16
BoT skrev:
Pastorius skrev:
2. mar 2020, 12:49
Brodernumsi skrev:
Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.
Det baserer du simpelthen på 5 minutter? MC gik ud i det 87. min.
Tænker vores spil blev bedre, da Weert kom ind og Lucas flyttet over på venstresiden.
Hov, jeg havde misset han blev skiftet ud så sent i weekenden, så ryger min pointe også delvist.

Jeg er dog stadig ikke vild med ham i en 3-4-3.
Helt uenig. Han passer perfekt i en midtbanekonstellation med Fossum og Olsen og har i nu tre kampe i træk markeret sig stærkt (på nær fejlen ved målet).

Mod Brøndby var vi jo meget dominerende i hele første halvleg, bortset fra de to chancer, som Okore forærer væk.
Mine forbehold er ikke ift offensiven. Selvom man stadig kan argumentere for at det gå for langsomt.

Det pres der kommer på vores midterforsvar mod både BIF og FCK kommer altså fordi vores midtbane ikke fungerer, og modstanderne får tid og plads til at serve indlæggene ind i hovedet på deres angribere.

Det er ikke alene MC’s fejl, men med den opstilling vi er startet de seneste to kampe har det ikke fungeret - vi giver alt for meget væk i egen ende. Det dur ikke med MC alene som defensiv midt, hvis vi vil gøre brug af hans styrker er vi nødt til at kompensere for hans svagheder på ved at ændre opstillingen.
Det er forhåbentligt også snart slut med det 3 mands forsvar. Uanset MC's evner på bolden er de jo forholdsvis overlegne ift de 3 midtstoppere - så vi skal tilbage og kun have 2 midtstoppere i opstillingen.
You pay for this?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Sønderhof » 2. mar 2020, 18:21

Fromthecradle skrev:
2. mar 2020, 16:28


Det er forhåbentligt også snart slut med det 3 mands forsvar. Uanset MC's evner på bolden er de jo forholdsvis overlegne ift de 3 midtstoppere - så vi skal tilbage og kun have 2 midtstoppere i opstillingen.

Enig ifht. det første. Ærgerligt at Ross spiller så sløjt i Parken. Han må være tæt på fjerdevalg, nu Kasper P er klar igen. En skam, for han er sgu en fed type, men han må ikke lave SÅ store fejl.

Det er anden gang indenfor et år at Magnus spiller til -3 i Parken. Hans topniveau er blevet bedre, men i går var det jammerligt det han løb rundt og lavede. Han formåede slet ikke at vurdere hvornår han havde tid til at vende og spille frem, og hvornår han skulle spille tilbage. Det er grundstenen, hvis man skal spille direkte, at 6'eren formår at sætte spillet, for ellers bliver det netop stopperne der bliver tvunget til at slå længere afleveringer.

Jeg tror (fortsat) ikke på Magnus som en bærende spiller, hvis vi mener top 4 seriøst på sigt. Han vil være en fin spiller for et hold som Randers, der ikke har store visioner om hvordan de vil spille, men i AaB skal man kunne mere end at krige.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 2. mar 2020, 19:08

Sønderhof skrev:
2. mar 2020, 18:21
Fromthecradle skrev:
2. mar 2020, 16:28


Det er forhåbentligt også snart slut med det 3 mands forsvar. Uanset MC's evner på bolden er de jo forholdsvis overlegne ift de 3 midtstoppere - så vi skal tilbage og kun have 2 midtstoppere i opstillingen.

Enig ifht. det første. Ærgerligt at Ross spiller så sløjt i Parken. Han må være tæt på fjerdevalg, nu Kasper P er klar igen. En skam, for han er sgu en fed type, men han må ikke lave SÅ store fejl.

Det er anden gang indenfor et år at Magnus spiller til -3 i Parken. Hans topniveau er blevet bedre, men i går var det jammerligt det han løb rundt og lavede. Han formåede slet ikke at vurdere hvornår han havde tid til at vende og spille frem, og hvornår han skulle spille tilbage. Det er grundstenen, hvis man skal spille direkte, at 6'eren formår at sætte spillet, for ellers bliver det netop stopperne der bliver tvunget til at slå længere afleveringer.

Jeg tror (fortsat) ikke på Magnus som en bærende spiller, hvis vi mener top 4 seriøst på sigt. Han vil være en fin spiller for et hold som Randers, der ikke har store visioner om hvordan de vil spille, men i AaB skal man kunne mere end at krige.
Du var vist fuld i går. Magnus var klart bedste AaB'er i første halvleg og reddede vores røv flere gange, ligesom han holdt spillet igang og fik aftaget presset. Det VAR ingen spilmuligheder fremad, da Kusk og Lucas ikke var kommet ind til 1. Halvleg.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Klaus » 2. mar 2020, 20:43

Brodernumsi skrev:
2. mar 2020, 11:20
Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.
Det baserer du simpelthen på 5 minutter? MC gik ud i det 87. min.
Tænker vores spil blev bedre, da Weert kom ind og Lucas flyttet over på venstresiden.
I rest my case.... Men passede i det mindste mod Brøndby :innocent:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 2. mar 2020, 21:24

Magnus var super god i flere perioder, og havde mange gode erobninger og pasninger frem af i banen. Det var i større grad Kusk og Lucas der var problemet der. Hvis magnus kan spille flere kampe som den fck kamp, så vil han blive en super god spiller.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Uldahl » 2. mar 2020, 21:54

gravballe skrev:
2. mar 2020, 21:24
Magnus var super god i flere perioder, og havde mange gode erobninger og pasninger frem af i banen. Det var i større grad Kusk og Lucas der var problemet der. Hvis magnus kan spille flere kampe som den fck kamp, så vil han blive en super god spiller.
Enig, han har udviklet sig meget i spillet frem ad banen, og kan blive ved med at lægge på. Ja han laver fejl, men det gør alle unge spillere inc. Thelander og Okore.

Forsvaret blev svigtet i går, manglende løb for bold holderen, og svigtende presspil fra de offensive spillere. Det virkede fra start af som om de ikke troede på det, og havde opgivet på forhånd. Ingen spillede op til vanlig standard.

Måske de mange år uden sejr i parken i superliga regi sidder dybere end vi regner med, og det viterlig er blevet et stort kompleks for nogle. Det uanset en enkel pokal sejr over FCk i finalen.

Håber på en stor trods reaktion på Onsdag, det vil klæde dem. 3-4-3 Kræver alle mand møder op, og tager del i et højt pres og genpres, særligt mod et hold som FCK.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 2. mar 2020, 22:25

Klaus skrev:
2. mar 2020, 20:43
Brodernumsi skrev:
2. mar 2020, 11:20
Klaus skrev:
1. mar 2020, 22:16
Men tilbage står, at holdet faktisk har spillet bedre uden Magnus. Jeg ved sgu ikke hvorfor, men både i dag og mod Brøndby fik vi styr på spillet igen da Han gik ud. Og det er mystisk, for Han har været noget bedre i år end i efteråret, og det selvom han i dag var indblandet i et af FCK's mål.
Det baserer du simpelthen på 5 minutter? MC gik ud i det 87. min.
Tænker vores spil blev bedre, da Weert kom ind og Lucas flyttet over på venstresiden.
I rest my case.... Men passede i det mindste mod Brøndby :innocent:
Ja...og man skiftede til en 4-3-3....Som de kender og har spillet hele sæsonen og i optakten. Forstår måske det strategiske mod BIF...Men en katastrofe at starte med det mod FCK. Der kom ingenting frem af banen....før.man skiftede om da Weert kom ind.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Meelsen » 8. mar 2020, 21:11

Kan vi forvente en afklaring, på appellen omkring kortet til Lucas, i ugen der kommer? Brøndby's sag tog vel ikke mere end et par dage.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Ibiza Polar » 8. mar 2020, 21:35

Meelsen skrev:
8. mar 2020, 21:11
Kan vi forvente en afklaring, på appellen omkring kortet til Lucas, i ugen der kommer? Brøndby's sag tog vel ikke mere end et par dage.
Den er annulleret. https://www.dbu.dk/media/15951/kendelse ... 20-dbu.pdf

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: FC København - AaB 01/03/20 klokken 18:00

Indlæg af Meelsen » 10. mar 2020, 11:45

Ibiza Polar skrev:
8. mar 2020, 21:35
Meelsen skrev:
8. mar 2020, 21:11
Kan vi forvente en afklaring, på appellen omkring kortet til Lucas, i ugen der kommer? Brøndby's sag tog vel ikke mere end et par dage.
Den er annulleret. https://www.dbu.dk/media/15951/kendelse ... 20-dbu.pdf
Tak for svar.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Besvar