DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Rams » 6. mar 2020, 08:40

Hvis Esbjerg Stadion er i spil, hvorfor er der så ikke nogen der taler om Odense Stadion?
In verbis simus faciles

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Gnu » 6. mar 2020, 08:43

Fordi, det er for lille.

Men derudover: Er Esbjerg Stadion overhovedet for alvor i spil, eller er det blot debatside-gætværk?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Yankee » 6. mar 2020, 08:59

Gnu skrev:
6. mar 2020, 08:43
Fordi, det er for lille.

Men derudover: Er Esbjerg Stadion overhovedet for alvor i spil, eller er det blot debatside-gætværk?
Det er en af de tre officielle "kandidater" - Brøndby, Aarhus og Esbjerg.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af dyhrmaN » 6. mar 2020, 09:25

Yankee skrev:
6. mar 2020, 08:59
Gnu skrev:
6. mar 2020, 08:43
Fordi, det er for lille.

Men derudover: Er Esbjerg Stadion overhovedet for alvor i spil, eller er det blot debatside-gætværk?
Det er en af de tre officielle "kandidater" - Brøndby, Aarhus og Esbjerg.
Brøndby for kapacitet.
Aarhus fordi man kan gå derud fra centrum og fordi der kan blive rigtigt god stemning i hele byen og området derud - en forårsdag i skoven og øl på vejen fra centrum lyder alligevel meget pokalfinale-agtigt. :aabfan:

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Halil » 6. mar 2020, 09:33

dyhrmaN skrev:
6. mar 2020, 09:25
Yankee skrev:
6. mar 2020, 08:59
Gnu skrev:
6. mar 2020, 08:43
Fordi, det er for lille.

Men derudover: Er Esbjerg Stadion overhovedet for alvor i spil, eller er det blot debatside-gætværk?
Det er en af de tre officielle "kandidater" - Brøndby, Aarhus og Esbjerg.
Brøndby for kapacitet.
Aarhus fordi man kan gå derud fra centrum og fordi der kan blive rigtigt god stemning i hele byen og området derud - en forårsdag i skoven og øl på vejen fra centrum lyder alligevel meget pokalfinale-agtigt. :aabfan:
Det er der måske ikke brøndby?

Jeg svarer selv: Nej, det er der ikke i Danmarks svar på Mordor.
Uden Synd Ingen Frelse

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Nitten » 6. mar 2020, 09:54

Halil skrev:
6. mar 2020, 09:33
dyhrmaN skrev:
6. mar 2020, 09:25
Yankee skrev:
6. mar 2020, 08:59
Gnu skrev:
6. mar 2020, 08:43
Fordi, det er for lille.

Men derudover: Er Esbjerg Stadion overhovedet for alvor i spil, eller er det blot debatside-gætværk?
Det er en af de tre officielle "kandidater" - Brøndby, Aarhus og Esbjerg.
Brøndby for kapacitet.
Aarhus fordi man kan gå derud fra centrum og fordi der kan blive rigtigt god stemning i hele byen og området derud - en forårsdag i skoven og øl på vejen fra centrum lyder alligevel meget pokalfinale-agtigt. :aabfan:
Det er der måske ikke brøndby?

Jeg svarer selv: Nej, det er der ikke i Danmarks svar på Mordor.

Jeg stemmer for Århus også selvom de har den løbebane.
Når vi nu har banket gymnasterne i semifinale risikere vi jo ikke at det er dem i finalen.
Så den korte afstand, fest i skoven udenfor osv taler i min bog for Århus

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Rolden » 6. mar 2020, 10:44


Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af NIN » 6. mar 2020, 11:11

I bund og grund er det uden betydning nu hverken FCK eller Brøndby deltager. Medierne nedtoner dækningen til et kampreferat fra Ritzaus. Viasat aflyser tv-dækningen med baggrund i deres medarbejderes sikkerhed omkring coronavirus. Eller som en absolut nødløsning, at det er mere sikkert at sende kampen på TV3 Sport.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Patmand » 7. mar 2020, 11:03

HVK skrev:
6. mar 2020, 03:51
9800 skrev:
5. mar 2020, 23:02
Agf hjemme, 2. Værste lodtrækning, men boget bedre end agf ude
I min optik den bedst mulige lodtrækning.
Meget bedre at møde Gymnastik Foreningen hjemme nu end i Aarhus eller på neutral bane i finalen.
Hjemme ser jeg os som favoritter :thumbsup:
Præcis. Jeg ser det også som den absolut mest optimale lodtrækning. En kæmpechance for at blive pokalmestre og måske en finale der afvikles i Aarhus. Det bliver da ikke bedre for os fans.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Brent » 7. mar 2020, 11:11

Patmand skrev:
7. mar 2020, 11:03
HVK skrev:
6. mar 2020, 03:51
9800 skrev:
5. mar 2020, 23:02
Agf hjemme, 2. Værste lodtrækning, men boget bedre end agf ude
I min optik den bedst mulige lodtrækning.
Meget bedre at møde Gymnastik Foreningen hjemme nu end i Aarhus eller på neutral bane i finalen.
Hjemme ser jeg os som favoritter :thumbsup:
Præcis. Jeg ser det også som den absolut mest optimale lodtrækning. En kæmpechance for at blive pokalmestre og måske en finale der afvikles i Aarhus. Det bliver da ikke bedre for os fans.
Hvis det bliver uden tilskuere er det jo ligegyldigt
AaB - the Nordic gateway to Europe

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Uldahl » 7. mar 2020, 14:38

Brent skrev:
7. mar 2020, 11:11
Patmand skrev:
7. mar 2020, 11:03
HVK skrev:
6. mar 2020, 03:51
9800 skrev:
5. mar 2020, 23:02
Agf hjemme, 2. Værste lodtrækning, men boget bedre end agf ude
I min optik den bedst mulige lodtrækning.
Meget bedre at møde Gymnastik Foreningen hjemme nu end i Aarhus eller på neutral bane i finalen.
Hjemme ser jeg os som favoritter :thumbsup:
Præcis. Jeg ser det også som den absolut mest optimale lodtrækning. En kæmpechance for at blive pokalmestre og måske en finale der afvikles i Aarhus. Det bliver da ikke bedre for os fans.
Hvis det bliver uden tilskuere er det jo ligegyldigt
Ja fra at være favoriter i mine øjne er det nu fifty fifty. Hvis den bliver uden tilskuere. Håber er faldet ro på inden da.

hundekiks
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 92
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:34

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af hundekiks » 10. apr 2020, 18:58

AGF vil vente med finalen og trække lod om den europæiske plads.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/agf- ... ec77ef651f

Kan godt følge dem med hensyn til at en pokalfinale uden tilskuere er træls, men AaB er vel favoritter til pokaltitlen, så vil helst spille den og derigennem få den europæiske plads.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2020, 22:42

Vi er vel ikke favoritter. Det er vel ligeså meget AGF som os, hvis der skal udpeges en favorit. De er bedre placeret i ligaen, men vi er på hjemmebane i pokalen. Hip som hap.

Kan godt følge, at en pokalfinale skal være fyldt med tilskuere. Men hvis kampen bare afvikles en onsdag i september lige inden Champions League kamp kan det et fedt, om det er med tilskuere eller ej.
- FlæskeFrank

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. apr 2020, 01:37

hundekiks skrev:
10. apr 2020, 18:58
AGF vil vente med finalen og trække lod om den europæiske plads.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/agf- ... ec77ef651f

Kan godt følge dem med hensyn til at en pokalfinale uden tilskuere er træls, men AaB er vel favoritter til pokaltitlen, så vil helst spille den og derigennem få den europæiske plads.
En pokalfinale uden tilskuere vil være forfærdeligt. Regeringen har valgt at gå med livrem og seler men bløder forhåbentlig snart op for forsamlingsforbudet selv om jeg har min tvivl

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Uldahl » 11. apr 2020, 06:15

Aalborg frederikshavner skrev:
11. apr 2020, 01:37
hundekiks skrev:
10. apr 2020, 18:58
AGF vil vente med finalen og trække lod om den europæiske plads.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/agf- ... ec77ef651f

Kan godt følge dem med hensyn til at en pokalfinale uden tilskuere er træls, men AaB er vel favoritter til pokaltitlen, så vil helst spille den og derigennem få den europæiske plads.
En pokalfinale uden tilskuere vil være forfærdeligt. Regeringen har valgt at gå med livrem og seler men bløder forhåbentlig snart op for forsamlingsforbudet selv om jeg har min tvivl
Ja en pokalfinale eller bare fodbold uden tilskuere er tamt, men dog bedre end at en masse menesker får Corona på samme tid så sundheds væsnet ikke kan følge med.

Vil ikke mene det er livrem og seler regeringen har valgt at gå med, men det er en fornuftig strategi. Den ville jeg ønske de havde valgt her i Spanien. Her er der udgangs forbud man må kun gå ud for at handle ind gå til læge, bank og apotek, og kun inden for by grænsen.

Kun chauføreren er tilladt i bilen med mindre det er et lægebesøg. Og der er skrap kontrol af det bliver overholdt, bliver stoppet på vej ned i byen og spurgt hvad mit ærinde er når jeg skal ned og handle ind, på vej hjem skal jeg frevise kvitering på jeg har været ned og handle.

Her er det ikke engang tilladt at drikke et glas vin med naboen på terrassen, selv med behørig afstand på 2/3 meter. 1500 € i bøde hvis det ikke overholdes. I er nådig sluppet i Danmark.

Bedste vi kan håbe på er at fodbolden starter op igen og tuneringerne kan færdig spilles, selom det bliver uden tilskuere. Vil være til grin hvis pokalen skal afgøres af en lodtrækning, så hellere spille uden tilskuere.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. apr 2020, 09:38

Uldahl skrev:
11. apr 2020, 06:15
Aalborg frederikshavner skrev:
11. apr 2020, 01:37
hundekiks skrev:
10. apr 2020, 18:58
AGF vil vente med finalen og trække lod om den europæiske plads.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/agf- ... ec77ef651f

Kan godt følge dem med hensyn til at en pokalfinale uden tilskuere er træls, men AaB er vel favoritter til pokaltitlen, så vil helst spille den og derigennem få den europæiske plads.
En pokalfinale uden tilskuere vil være forfærdeligt. Regeringen har valgt at gå med livrem og seler men bløder forhåbentlig snart op for forsamlingsforbudet selv om jeg har min tvivl
Ja en pokalfinale eller bare fodbold uden tilskuere er tamt, men dog bedre end at en masse menesker får Corona på samme tid så sundheds væsnet ikke kan følge med.

Vil ikke mene det er livrem og seler regeringen har valgt at gå med, men det er en fornuftig strategi. Den ville jeg ønske de havde valgt her i Spanien. Her er der udgangs forbud man må kun gå ud for at handle ind gå til læge, bank og apotek, og kun inden for by grænsen.

Kun chauføreren er tilladt i bilen med mindre det er et lægebesøg. Og der er skrap kontrol af det bliver overholdt, bliver stoppet på vej ned i byen og spurgt hvad mit ærinde er når jeg skal ned og handle ind, på vej hjem skal jeg frevise kvitering på jeg har været ned og handle.

Her er det ikke engang tilladt at drikke et glas vin med naboen på terrassen, selv med behørig afstand på 2/3 meter. 1500 € i bøde hvis det ikke overholdes. I er nådig sluppet i Danmark.

Bedste vi kan håbe på er at fodbolden starter op igen og tuneringerne kan færdig spilles, selom det bliver uden tilskuere. Vil være til grin hvis pokalen skal afgøres af en lodtrækning, så hellere spille uden tilskuere.
Livrem og seler kommentaren var møntet på at regeringen har valgt en endnu forsigtigere genåbning end de scenarier som sundhedsmyndighederne havde opstillet.
Ja det er meget voldsomme tiltag i Spanien det kan jeg sagtens se.

Corona er en farlig sygdom for svækkede mennesker men strategien for at afbøde konsekvenserne kan i den grad diskuteres. Det er tankevækkende at nedlukningen af det danske samfund er sket stort set uden debat, jeg tror desværre at rigtig mange slet ikke er klar over de økonomiske og sociale konsekvenser det medfører.

Politikerne akkompagneret af massemedierne har med åbne øjne valgt en strategi som kaster samfundet ud i en kæmpe økonomisk krise, vi taler om en større krise end finanskrisen. Vi taler om en uhørt situation nærmest uden fortilfælde hvor regeringer verden over bevidst kaster landene ind i en kæmpe økonomisk krise.

De økonomiske konsekvenser med galopperende og tårnhøj arbejdsløshed, krakkede firmaer en masse, familier og enlige der bliver ramt af økonomisk ruin, hjemløshed mv. er skræmmende.
Dertil er der de enorme sociale konsekvenser som den krakkede økonomi og nedlukningen medfører, herunder økonomisk ruin, arbejdsløshed, krisecentre som slet ikke kan følge med, børn der mistrives, negativ social kontrol mv.
Aflyste operationer mv. er en anden konsekvens.
Den økonomiske regning bliver tårnhøj men der bliver også en meget høj regning for de menneskelige skæbner som bliver ramt.

Corona løber med al taletiden og spaltepladsen mens det går ubeset hen med andre tragedier. I DK dør omtrent 15.000 årligt af rygning uden at politikerne gør andet end at hæve tobaksafgiften i ny og næ.

Et andet eksempel er de tusinder som dør unødvendigt af luftvejsinfektioner som sagtens kunne nedbringes meget hurtigt hvis det var i mediernes og politikernes bevågenhed. Løsningen med bl.a. at udfase ældre brændeovne bliver mødt med larmende tavshed af politikere og medier.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af jonas386 » 11. apr 2020, 09:57

Du skal i hvert fald lade være med at tænke på Corona som en krise på linje med finanskrisen. Det er nogle helt andre mekanismer og problemer der er i spil. Der er tale om en sundhedskrise. Ikke en økonomisk eller finansiel krise. Både Danmark, EU og ECB har lovet store hjælpepakker, så vi kommer igennem uden de helt store problemer. Produktivitetsniveauet er tilbage på normalt om et år.
Desuden, så er der en hel del der tyder på, at regningen vil blive endnu højere, hvis man valgte ikke at lukke ned. Eller hvis man kun lukkede halvvejs.

Mette F valgte en 4. lidt strengere plan end anbefalet, fordi alle modellerne gik ud fra, at folk ville holde afstand. Noget jeg godt forstår hun ikke stoler på.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 11. apr 2020, 10:44

jonas386 skrev:
11. apr 2020, 09:57
Du skal i hvert fald lade være med at tænke på Corona som en krise på linje med finanskrisen. Det er nogle helt andre mekanismer og problemer der er i spil. Der er tale om en sundhedskrise. Ikke en økonomisk eller finansiel krise. Både Danmark, EU og ECB har lovet store hjælpepakker, så vi kommer igennem uden de helt store problemer. Produktivitetsniveauet er tilbage på normalt om et år.
Desuden, så er der en hel del der tyder på, at regningen vil blive endnu højere, hvis man valgte ikke at lukke ned. Eller hvis man kun lukkede halvvejs.

Mette F valgte en 4. lidt strengere plan end anbefalet, fordi alle modellerne gik ud fra, at folk ville holde afstand. Noget jeg godt forstår hun ikke stoler på.
Corona er en sundhedskrise men det er da i den grad også en økonomisk krise fordi stort set alle lande har valgt en nedlukning.

Ja jeg håber at du har ret i at økonomien snart er på fode igen men hvad hvis den ikke er?
De økonomiske og sociale omkostninger ved nedlukningen vil kunne mærkes i årevis

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af NIN » 11. apr 2020, 10:50

jonas386 skrev:
11. apr 2020, 09:57
Du skal i hvert fald lade være med at tænke på Corona som en krise på linje med finanskrisen. Det er nogle helt andre mekanismer og problemer der er i spil. Der er tale om en sundhedskrise. Ikke en økonomisk eller finansiel krise. Både Danmark, EU og ECB har lovet store hjælpepakker, så vi kommer igennem uden de helt store problemer. Produktivitetsniveauet er tilbage på normalt om et år.
Desuden, så er der en hel del der tyder på, at regningen vil blive endnu højere, hvis man valgte ikke at lukke ned. Eller hvis man kun lukkede halvvejs.

Mette F valgte en 4. lidt strengere plan end anbefalet, fordi alle modellerne gik ud fra, at folk ville holde afstand. Noget jeg godt forstår hun ikke stoler på.
Hvis du tror, at vi om et år kigger tilbage og ser Corna-krisen som en sundhedskrise og ikke en vidtrækkende finanskrise, så har du lidt at vågne op til.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen, AaB - FC København, 04.03.2020

Indlæg af jonas386 » 11. apr 2020, 10:59

NIN skrev:
11. apr 2020, 10:50
jonas386 skrev:
11. apr 2020, 09:57
Du skal i hvert fald lade være med at tænke på Corona som en krise på linje med finanskrisen. Det er nogle helt andre mekanismer og problemer der er i spil. Der er tale om en sundhedskrise. Ikke en økonomisk eller finansiel krise. Både Danmark, EU og ECB har lovet store hjælpepakker, så vi kommer igennem uden de helt store problemer. Produktivitetsniveauet er tilbage på normalt om et år.
Desuden, så er der en hel del der tyder på, at regningen vil blive endnu højere, hvis man valgte ikke at lukke ned. Eller hvis man kun lukkede halvvejs.

Mette F valgte en 4. lidt strengere plan end anbefalet, fordi alle modellerne gik ud fra, at folk ville holde afstand. Noget jeg godt forstår hun ikke stoler på.
Hvis du tror, at vi om et år kigger tilbage og ser Corna-krisen som en sundhedskrise og ikke en vidtrækkende finanskrise, så har du lidt at vågne op til.
Det ville i så fald være grundet mangel på politisk vilje. Meget tyder dog på, at man både i Europa og USA er opsatte på, at få penge ud i samfundet igen, og holde hånden over ramte virksomheder.
De jobs der er forsvundet de sidste par uger kommer igen på den anden side af finanskrisen - i hvert fald over en bred kam. Hvis regeringer formår at holde hånden under almindelige mennesker og sørger for, at folk ikke må gå ned på boliglån eller kortsigtet gæld, så skal det nok gå. Vi er tilbage på normalt produktivitetsniveau i 2021.

Der er intet belæg for at snakke om en finansiel krise. Folk kigger på arbejdsløshedstallene, men tænker ikke videre over hvad de dækker over, og hvad de rent faktisk fortæller. USA har fået 17 millioner nye arbejdsløse, fordi dine rettigheder som arbejder er ikke-eksisterende. Herhjemme er det nærmest udelukkende folk i servicesektoren der har mistet jobs. Men jeg ser ingen grund til at restauranter, barer, frisører, værtshuse osv ikke skulle kunne åbne igen når vi er ovre
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar