Vi keder os - Lad os lave lister

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af gravballe » 6. apr 2020, 14:36

FlæskeFrank skrev:
6. apr 2020, 13:35
Jakobsen skrev:
6. apr 2020, 10:29
3. AaB - La Coruna
Vi var røv og nøgler i suppen, men jeg var faktisk aldrig i tvivl om at vi sgu nok slog Deportivo.
Jeg kan ikke sige Sampdoria da jeg var på fucking rustur, men vores europæiske kampagne skal med og jeg husker stemmnigne som god både til Deportivo og City hjemme.
Nu går jeg ud fra, at det er kampen i 2009, men begge hjemmekampen mod Deportivo var fantastiske.

Jeg boede i Aalborg og så kampen mod Deportivo i 1993 - den var fantastisk. Pisregnvejr og et verdenshold, som man ikke gjorde sig nogen forhåbninger om at slå og så Thorsts mål til 1-0. Absurd lykkelig.

Kampen i 2009. Var kørt op fra Fyn for at se kampen. Den havde det hele igen. Bortset fra, at vi spillede pissegodt og virkelig udklaskede dem. Talte med mig selv hele vejen ned gennem Jylland i bil efter kampen - for jeg skulle bare tale højt om kampen, selvom jeg var alene i bilen.

Kampen i 2009 fortrænges dog af City-kampen, som var endnu bedre.
en skam man i city kampen ikke gik efter et mål mere i forlængede spille tid, for city var virkelig presset! Istedet satsede man på at kunne slå dem på straffe.. Kæmpe fejl af træneren.. hell man satte augo til at sparke straffe...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Yankee » 6. apr 2020, 17:05

gravballe skrev:
6. apr 2020, 14:36
en skam man i city kampen ikke gik efter et mål mere i forlængede spille tid, for city var virkelig presset! Istedet satsede man på at kunne slå dem på straffe.. Kæmpe fejl af træneren.. hell man satte augo til at sparke straffe...
Det synes jeg er helt i skoven. Jeg synes netop det var AaB, der pressede og City, der gerne ville have den i straffe, hvor de vidste at Shay Given var stærk. Det er godt nok urimeligt at kalde det en kæmpe fejl af træneren at man pressede Manchester City ud i straffespark.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hanga » 6. apr 2020, 17:44

Yankee skrev:
6. apr 2020, 17:05
gravballe skrev:
6. apr 2020, 14:36
en skam man i city kampen ikke gik efter et mål mere i forlængede spille tid, for city var virkelig presset! Istedet satsede man på at kunne slå dem på straffe.. Kæmpe fejl af træneren.. hell man satte augo til at sparke straffe...
Det synes jeg er helt i skoven. Jeg synes netop det var AaB, der pressede og City, der gerne ville have den i straffe, hvor de vidste at Shay Given var stærk. Det er godt nok urimeligt at kalde det en kæmpe fejl af træneren at man pressede Manchester City ud i straffespark.
Joh men der er ingen tvivl om at vi slap speederen lidt da vi kom på 3-0, og at det lod til at være en bevist handling. Det indrømmede de så vidt jeg husker også efter kampen.

Uanset hvad, en vanvittig præstation. Bitterheden over at ryge ud blev ikke mindre da City trak HSV dagen efter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Pastorius » 6. apr 2020, 19:51

gravballe skrev:
6. apr 2020, 14:36
FlæskeFrank skrev:
6. apr 2020, 13:35
Jakobsen skrev:
6. apr 2020, 10:29
3. AaB - La Coruna
Vi var røv og nøgler i suppen, men jeg var faktisk aldrig i tvivl om at vi sgu nok slog Deportivo.
Jeg kan ikke sige Sampdoria da jeg var på fucking rustur, men vores europæiske kampagne skal med og jeg husker stemmnigne som god både til Deportivo og City hjemme.
Nu går jeg ud fra, at det er kampen i 2009, men begge hjemmekampen mod Deportivo var fantastiske.

Jeg boede i Aalborg og så kampen mod Deportivo i 1993 - den var fantastisk. Pisregnvejr og et verdenshold, som man ikke gjorde sig nogen forhåbninger om at slå og så Thorsts mål til 1-0. Absurd lykkelig.

Kampen i 2009. Var kørt op fra Fyn for at se kampen. Den havde det hele igen. Bortset fra, at vi spillede pissegodt og virkelig udklaskede dem. Talte med mig selv hele vejen ned gennem Jylland i bil efter kampen - for jeg skulle bare tale højt om kampen, selvom jeg var alene i bilen.

Kampen i 2009 fortrænges dog af City-kampen, som var endnu bedre.
en skam man i city kampen ikke gik efter et mål mere i forlængede spille tid, for city var virkelig presset! Istedet satsede man på at kunne slå dem på straffe.. Kæmpe fejl af træneren.. hell man satte augo til at sparke straffe...
Spillerne var helt døde og sagde selv fra ift. at fortsætte presset i den forlængede spilletid.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af gravballe » 6. apr 2020, 22:30

Hanga skrev:
6. apr 2020, 17:44
Yankee skrev:
6. apr 2020, 17:05
gravballe skrev:
6. apr 2020, 14:36
en skam man i city kampen ikke gik efter et mål mere i forlængede spille tid, for city var virkelig presset! Istedet satsede man på at kunne slå dem på straffe.. Kæmpe fejl af træneren.. hell man satte augo til at sparke straffe...
Det synes jeg er helt i skoven. Jeg synes netop det var AaB, der pressede og City, der gerne ville have den i straffe, hvor de vidste at Shay Given var stærk. Det er godt nok urimeligt at kalde det en kæmpe fejl af træneren at man pressede Manchester City ud i straffespark.
Joh men der er ingen tvivl om at vi slap speederen lidt da vi kom på 3-0, og at det lod til at være en bevist handling. Det indrømmede de så vidt jeg husker også efter kampen.

Uanset hvad, en vanvittig præstation. Bitterheden over at ryge ud blev ikke mindre da City trak HSV dagen efter.
Allan kuhn sagde direkte i interviewet inden forlænget at nu tog de dem i straffe, så det var klart et bevist valg, at man slap speederen lidt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2020, 03:03

Pastorius skrev:
6. apr 2020, 19:51
gravballe skrev:
6. apr 2020, 14:36
FlæskeFrank skrev:
6. apr 2020, 13:35
Jakobsen skrev:
6. apr 2020, 10:29
3. AaB - La Coruna
Vi var røv og nøgler i suppen, men jeg var faktisk aldrig i tvivl om at vi sgu nok slog Deportivo.
Jeg kan ikke sige Sampdoria da jeg var på fucking rustur, men vores europæiske kampagne skal med og jeg husker stemmnigne som god både til Deportivo og City hjemme.
Nu går jeg ud fra, at det er kampen i 2009, men begge hjemmekampen mod Deportivo var fantastiske.

Jeg boede i Aalborg og så kampen mod Deportivo i 1993 - den var fantastisk. Pisregnvejr og et verdenshold, som man ikke gjorde sig nogen forhåbninger om at slå og så Thorsts mål til 1-0. Absurd lykkelig.

Kampen i 2009. Var kørt op fra Fyn for at se kampen. Den havde det hele igen. Bortset fra, at vi spillede pissegodt og virkelig udklaskede dem. Talte med mig selv hele vejen ned gennem Jylland i bil efter kampen - for jeg skulle bare tale højt om kampen, selvom jeg var alene i bilen.

Kampen i 2009 fortrænges dog af City-kampen, som var endnu bedre.
en skam man i city kampen ikke gik efter et mål mere i forlængede spille tid, for city var virkelig presset! Istedet satsede man på at kunne slå dem på straffe.. Kæmpe fejl af træneren.. hell man satte augo til at sparke straffe...
Spillerne var helt døde og sagde selv fra ift. at fortsætte presset i den forlængede spilletid.
Ja, det er vist liiige at stramme den at påstå, at AaB var ved at køre Manchester City ud i Limfjorden på det tidspunkt. Og det var jo altså heller ikke en bunke skrot, vi spillede mod. Risikoen for et dødtræt hold ved at køre hårdt efter 3-0 havde også været stor, for det var stadig sådan, at blot et mål til City, betød, at AaB skulle score 4 i alt (altså 2 i den forlængede spilletid). Ret beset var vi jo også heldige med overhovedet at opnå forlænget spilletid. Efter 82 minutter havde City et skud på overliggeren ved stillingen 0-0, og straffesparket tæt på overtiden, som gav os 2-0-føringen, var pænt tyndt.

Men en helt fantastisk præstation, og man kan kun fantasere om det videre forløb. Vi var - havde vi vundet den straffesparkskonkurrence - nået helt til kvartfinalen, hvor Hamburger SV havde ventet. Hold da op, en udebanetur det kunne have været, og vi ville ikke have været chanceløse for yderligere avancement. Var vi nået så langt, kunne man - i det meget, meget stille - have set konturerne af en vundet UEFA Cup!

Til gengæld er jeg enig i, at det var komplet uforståeligt at lade Thomas Augustinussen tage straffespark. Jeg husker ham også i en anden - tabt - straffesparkskonkurrence i en perifær pokalkamp mod Viborg. Det var i begge tilfælde på rent mongolniveau, jeg på eliteplan kun har set matchet af den berømte Safranko.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Elscorpio » 21. apr 2020, 13:06

Hovedet skrev:
5. apr 2020, 18:52
Elscorpio skrev:
5. apr 2020, 13:12
Fedeste hjemmebanekamp: AaB-Brøndby guldsæsonen 2007/2008.
Den hvor Risgård scorede mål nr. 2.

Var der desværre ikke dengang der blev sat tilskuerrekord på stadion i 1995, hvor folk sad meget tæt på banen
Den tilskuerrekord blev sat i 1969, da 21.198 tilskuere overværede en kamp mod KB. Mod Brøndby - og det var i øvrigt i 1994 - var der "kun" 20.533. Rygterne går dog på, at der i praksis var flere tilskuere på stadion den dag; i opgøret mod KB befandt alle tilskuere sig inden for tribunebanderne, hvorimod en del sad på banen mod Brøndby. Men ok, det gjorde de selvfølgelig også til opgøret mod Nørresundby tilbage i 1984, hvor der var godt 17.300 tilskuere.
Hvor kan man finde video/billeder fra den kamp i 1969 hvor der blev sat stadionrekord?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af Hovedet » 21. apr 2020, 22:40

Elscorpio skrev:
21. apr 2020, 13:06
Hovedet skrev:
5. apr 2020, 18:52
Elscorpio skrev:
5. apr 2020, 13:12
Fedeste hjemmebanekamp: AaB-Brøndby guldsæsonen 2007/2008.
Den hvor Risgård scorede mål nr. 2.

Var der desværre ikke dengang der blev sat tilskuerrekord på stadion i 1995, hvor folk sad meget tæt på banen
Den tilskuerrekord blev sat i 1969, da 21.198 tilskuere overværede en kamp mod KB. Mod Brøndby - og det var i øvrigt i 1994 - var der "kun" 20.533. Rygterne går dog på, at der i praksis var flere tilskuere på stadion den dag; i opgøret mod KB befandt alle tilskuere sig inden for tribunebanderne, hvorimod en del sad på banen mod Brøndby. Men ok, det gjorde de selvfølgelig også til opgøret mod Nørresundby tilbage i 1984, hvor der var godt 17.300 tilskuere.
Hvor kan man finde video/billeder fra den kamp i 1969 hvor der blev sat stadionrekord?
Udover selvfølgelig en googlesøgning findes der en fin gruppe på facebook, hvor der dukker masser af billeder op fra AaB-kampe gennem alle tider. Noget kaotisk og tilfældigt, men rigtig godt. Besynderligt nok har jeg aldrig set billeder fra lige præcis dén kamp, hvor stadionrekorden - der jo vil bestå for tid og evighed - blev sat. Og nå ja, gruppen hedder noget med AaB eller lignende :-)

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Vi keder os - Lad os lave lister

Indlæg af McMark » 24. apr 2020, 00:10

Rigtig fed tråd det her og tænkte da lige jeg ville smide mit besyv med på et par op- og nedture, som endnu ikke har været nævnt.

Opture:
OB - AaB (2014) 2-3.
Den her kamp havde bare alt. Kan huske jeg skulle spille på Platform 4 om dagen, og så drak jeg mig ellers i hegnet og videre på Mallorca Bar for at se den. Knivskarpe Spalvis starter ballet, inden Bashkim laver to i starten af anden halvleg (måske det ene var et selvmål?). Spalvis scorer selvfølgelig altid to, så han udligner, inden Risgård header 2-3-kassen i nettet. Behøver jeg overhovedet at nævne Rasmus Würtz' geniale redning med hånden til sidst? :danmarkfan:

AaB - Viborg (2013) 5-0.
Sidste kamp inden vinterpausen, og der blev ikke sparet på noget helst. Dalle gjorde det til 1-0 allerede inden der var spillet 5 minutter, og Kusk fordoblede føringen kort efter med et slangehug af et frispark. AK47 med endnu en kasse et par minutter senere, og selvom vi var på cruise control i det meste af anden halvleg, fik vi stadig scoret to gange yderligere. Decideret mesterskabsbold. :aabfan:

Dinamo Zagreb - AaB (2014) 0-2.
Efter at have tabt 0-1 hjemme var der vel ikke mange som havde regnet med avancement. Nicolai Larsen stod den sygeste brandkamp og havde utallige redninger. To pletskud af AK47 på oplæg fra Blåbjerg og Ene. Spalvis blev dog korsbåndsskadet efter en times tid og røg i samme båd som Ahlmann :'(

Nedture:
Dila Gori - AaB (2013) 3-0.
Hvordan fanden vi kunne tabe 3-0 i Georgien er mig en gåde. Særligt 3-0-målet i overtiden var en dræber. Oveni hatten spillede vi 0-0 med dem hjemme i returkampen. En kæmpe fuser særligt efter Thelander sørgede for 2-2 i Lynges sidste hjemmekamp mod Randers og sikrede os den europæiske billet. :@

Randers - AaB (2007) 5-0.
Det her var vel startskuddet til mesterskabet i 2008? Califfen trækker rødt efter 52 sekunder eller noget i den dur, og Lazy Boy scorer hattrick på under en time. Sagde til mine venner på efterskolen at jeg ville løbe nøgen op af Nytorv, hvis AaB blev mestre. And the rest is history! :cheers:

OB - AaB (2010) 6-0.
Kent Nielsens første kamp. Vi blev spillet ud på røv og albuer i Odense. Særligt andet halvleg var helt til hundene, hvor vi taber med 5-0. Utaka og Ruud laver to hver, og det var vanvittigt at være vidne til. :oops:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Besvar