Pokalen AaB - AGF

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Maglau » 11. jun 2020, 09:09

martinaalborg skrev:
11. jun 2020, 05:55
Maglau skrev:
10. jun 2020, 22:42
Taktisk overlegen triumf af Friis der totalt sætter David N til vægs :cheers: :aabfan: :aabfan:
Hva'????
Det kan der vidst ikke herske nogen tvivl om. Overlegent.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Buzz Killington » 11. jun 2020, 09:12

Maglau skrev:
11. jun 2020, 09:09
martinaalborg skrev:
11. jun 2020, 05:55
Maglau skrev:
10. jun 2020, 22:42
Taktisk overlegen triumf af Friis der totalt sætter David N til vægs :cheers: :aabfan: :aabfan:
Hva'????
Det kan der vidst ikke herske nogen tvivl om. Overlegent.
Ja, det anerkender David selv.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Lindmark » 11. jun 2020, 09:13

Det var så ufatteligt fedt endelig at være tilbage på Stadion i aftes. Smuk smuk aften på alle tænkelige måder (også selv om 4-0 havde været sjovere end 3-2).

Alle mand til Esbjerg om tre uger! :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af MrBangDK » 11. jun 2020, 09:35

Lindmark skrev:
11. jun 2020, 09:13
Det var så ufatteligt fedt endelig at være tilbage på Stadion i aftes. Smuk smuk aften på alle tænkelige måder (også selv om 4-0 havde været sjovere end 3-2).

Alle mand til Esbjerg om tre uger! :aabfan:
Håber det bliver en af de kampe hvor de vil teste flere tilskuere af. Og at der bliver åbnet op for en eller anden form for pulje, hvor os “ordinære” fans kan være med i en lodtrækning.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af BoT » 11. jun 2020, 09:45

Fremragende indsats af både spillere og træner-team. Jeg kan ikke helt huske at have set et SÅ tændt og aggressivt AaB-hold før. Det taktiske oplæg var faktisk virkelig stærkt. Jeg sad også og forbandede de konstante lange afleveringer, men begyndte at lægge mærke til, hvor ofte vi vandt 2. bolden og dermed pludselig havde flyttet spillet langt op på AGF's banehalvdel. Og til tider virkede AGF - et af ligaens mest robuste hold - rystet og trykket. Det var sgu en fornøjelse at se.

Men selvfølgelig ærgerligt, at det skulle blive så nervepirrende - det var helt unødvendigt. Og var Lucas ikke blevet helt træt, så han blandt andet fik ødelagt en friløber til Fossum til potentielt 4-0, havde vi også klaret den langt sikrere.

Pokalfinale!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1218
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Spanky » 11. jun 2020, 09:46

Det er så typisk AaB at vinde sådan en kamp igår efter en vandvittig tam indsats mod selv samme modstander i weekenden. Det er en af de ting jeg sætter størst pris på ved at følge AaB, man ved sgu aldrig hvad man får! ;)

Fossum var et monster på midtbanen igår og var overalt. MC og Olsen leverede under niveau, men Fossum kompenseret fuldt ud for det og krydrede det samtidig med to mål. Klart min MoM. Pallesen indsats var også klasse og kommer ind lige efter Fossum. Hansen i mål vidste også, at der ikke er nogen tvivl om, at han tager over som første målmand når/hvis vi forhåbentlig får solgt Rinne. Og selvfølgelig skal Hansen også have kassen i finalen.

AGF fik taktisk deres egen medicin og viste de er et ordinært hold, som intet skaber, men udelukkende lever på modstadernes fejl (ikke at der er noget forkert i det). Det er fedt at få dem ned på jorden igen og for mig er det langt vigtigere med succes i pokalen fremfor en evt. bronze i ligaen.

Under alle omstændigheder tager jeg og mange andre til Esbjerg d. 1. juli, så får vi se, om vi kommer ind på stadion eller om vi bare skal sejle rundt i byen ;)

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1632
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Halil » 11. jun 2020, 10:03

OK, Friis her er planen:

Mod fcm-, fck- og fcnsvinene stiller du op sådan her:

Hansen,
Pallesen, Okore, Ross, Ahlmann,
Magnus, Patrick, Fossum,
Kusk, Tom og Lucas

Mod gf stiller du op med et hold på banen, inden du stiller op sådan her mod Sønderjylland i Finalen:

Hansen,
Pallesen, Okore, Ross, Ahlmann,
Magnus, Patrick, Fossum,
Kusk, Tom og Lucas
Uden Synd Ingen Frelse

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af sulakvelidze » 11. jun 2020, 10:09

I FCM-terminologi er vi allerede sikre på at vinde en sølvmedalje, så alt er godt. :cheers: :aabfan: :danmarkfan:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Yankee » 11. jun 2020, 10:16

BoT skrev:
11. jun 2020, 09:45
Fremragende indsats af både spillere og træner-team. Jeg kan ikke helt huske at have set et SÅ tændt og aggressivt AaB-hold før. Det taktiske oplæg var faktisk virkelig stærkt. Jeg sad også og forbandede de konstante lange afleveringer, men begyndte at lægge mærke til, hvor ofte vi vandt 2. bolden og dermed pludselig havde flyttet spillet langt op på AGF's banehalvdel. Og til tider virkede AGF - et af ligaens mest robuste hold - rystet og trykket. Det var sgu en fornøjelse at se.
Jah - det har du ret i, men det er stadig stik i mod spil og chancer at vi kommer foran 1-0, hvilket er meget afgørende i en kamp, hvor ingen af holdene ønsker at have bolden.

Det er ikke for at tage noget fra hverken Friis eller spillerne, men jeg har svært ved at se den helt store taktiske genistreg igår. Der er dog ingen tvivl om at man nu har fundet en formel, der kan blive bragt i spil i slutspillet hvor AaB vil være svært undertippet i 7-8 af kampene.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Martin Bak » 11. jun 2020, 10:21

Ville ønske man kunne flytte finalen til parken så kunne der i det mindste kunne komme 10.500 i teorien hvis fck får held med deres tilskuerplan
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af BoT » 11. jun 2020, 10:46

Yankee skrev:
11. jun 2020, 10:16
BoT skrev:
11. jun 2020, 09:45
Fremragende indsats af både spillere og træner-team. Jeg kan ikke helt huske at have set et SÅ tændt og aggressivt AaB-hold før. Det taktiske oplæg var faktisk virkelig stærkt. Jeg sad også og forbandede de konstante lange afleveringer, men begyndte at lægge mærke til, hvor ofte vi vandt 2. bolden og dermed pludselig havde flyttet spillet langt op på AGF's banehalvdel. Og til tider virkede AGF - et af ligaens mest robuste hold - rystet og trykket. Det var sgu en fornøjelse at se.
Jah - det har du ret i, men det er stadig stik i mod spil og chancer at vi kommer foran 1-0, hvilket er meget afgørende i en kamp, hvor ingen af holdene ønsker at have bolden.

Det er ikke for at tage noget fra hverken Friis eller spillerne, men jeg har svært ved at se den helt store taktiske genistreg igår. Der er dog ingen tvivl om at man nu har fundet en formel, der kan blive bragt i spil i slutspillet hvor AaB vil være svært undertippet i 7-8 af kampene.
Helt uenig. AGF har jo heller ingen chancer i første halvleg - indtil Bundus? Og altså at vi ændrer grundlæggende på vores spil og vinder fortjent over en modstander, vi ikke har slået i umindelige tider, er da en taktisk præstation?

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Pollack2 » 11. jun 2020, 12:04

Jeg skal lige opdateres: En sejr I finalen giver adgang til Europa baseret på vores kvotient (den må være ringe...), ikke sandt? Men hvad med nederlag i pokalen = nul og niks eller afhænger det af fordelingen i slutspillet?

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 484
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af AnyFellow » 11. jun 2020, 12:16

Pollack2 skrev:
11. jun 2020, 12:04
Jeg skal lige opdateres: En sejr I finalen giver adgang til Europa baseret på vores kvotient (den må være ringe...), ikke sandt? Men hvad med nederlag i pokalen = nul og niks eller afhænger det af fordelingen i slutspillet?
Nul og niks.

Såfremt vinderen af pokalturneringen får adgang til Europa via ligaen, vil pladsen fra pokalturneringen gå til den højest rangeret i ligaen, der ikke får adgang via en plads denne vej (typisk 4. pladsen).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Hanga » 11. jun 2020, 12:53

BoT skrev:
11. jun 2020, 10:46
Yankee skrev:
11. jun 2020, 10:16
BoT skrev:
11. jun 2020, 09:45
Fremragende indsats af både spillere og træner-team. Jeg kan ikke helt huske at have set et SÅ tændt og aggressivt AaB-hold før. Det taktiske oplæg var faktisk virkelig stærkt. Jeg sad også og forbandede de konstante lange afleveringer, men begyndte at lægge mærke til, hvor ofte vi vandt 2. bolden og dermed pludselig havde flyttet spillet langt op på AGF's banehalvdel. Og til tider virkede AGF - et af ligaens mest robuste hold - rystet og trykket. Det var sgu en fornøjelse at se.
Jah - det har du ret i, men det er stadig stik i mod spil og chancer at vi kommer foran 1-0, hvilket er meget afgørende i en kamp, hvor ingen af holdene ønsker at have bolden.

Det er ikke for at tage noget fra hverken Friis eller spillerne, men jeg har svært ved at se den helt store taktiske genistreg igår. Der er dog ingen tvivl om at man nu har fundet en formel, der kan blive bragt i spil i slutspillet hvor AaB vil være svært undertippet i 7-8 af kampene.
Helt uenig. AGF har jo heller ingen chancer i første halvleg - indtil Bundus? Og altså at vi ændrer grundlæggende på vores spil og vinder fortjent over en modstander, vi ikke har slået i umindelige tider, er da en taktisk præstation?
Jeg er enig med Yankee.
Det er rigtig nok at vi lykkedes med at vinde mange andenbolde men vi kunne slet ikke sætte spillet derfra. Hvis ikke var for den fejl fra Eskeleinen, var vi gået til pause helt uden at have skud på mål. Vi var ikke i nærheden af at lave en chance. Så er det rigtigt, at AGF ikke vadede i chancer som i søndags, men jeg sad klart med følelsen af, at kom der en scoring var det til dem.

I længden er lange bolde frem ikke en holdbar taktik for vores hold, det er jo ikke det vi har spillerne til. Det fungerede godt i at undgå AGFs styrker, men bragte absolut ikke vores egne i spil.

Vi blev gode efter 2-0 hvor AGF måtte frem og deres organisation gik lidt op i limningen, samtidig med at vi begyndte at spille bolden selvsikkert ved jorden.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Coldhawk » 11. jun 2020, 13:08

Det er rigtig at taberen får nul og niks

Lige for at præcisere. Det er ikke pladsen fra pokalen som går til 4. pladsen.

Europa cup pladsen man får via pokal sejr er højere rangeret end 2. og 3. pladsen via liga stilling. Hvis pokalvinderen også ender som 2er eller 3er, skubbes de 2 pladser "ned" Og ja, så får 4. pladsen adgang.

Link til Europa cup access: https://kassiesa.net/uefa/AccessList2019.html

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Maglau » 11. jun 2020, 13:21

Hanga skrev:
11. jun 2020, 12:53
BoT skrev:
11. jun 2020, 10:46
Yankee skrev:
11. jun 2020, 10:16
BoT skrev:
11. jun 2020, 09:45
Fremragende indsats af både spillere og træner-team. Jeg kan ikke helt huske at have set et SÅ tændt og aggressivt AaB-hold før. Det taktiske oplæg var faktisk virkelig stærkt. Jeg sad også og forbandede de konstante lange afleveringer, men begyndte at lægge mærke til, hvor ofte vi vandt 2. bolden og dermed pludselig havde flyttet spillet langt op på AGF's banehalvdel. Og til tider virkede AGF - et af ligaens mest robuste hold - rystet og trykket. Det var sgu en fornøjelse at se.
Jah - det har du ret i, men det er stadig stik i mod spil og chancer at vi kommer foran 1-0, hvilket er meget afgørende i en kamp, hvor ingen af holdene ønsker at have bolden.

Det er ikke for at tage noget fra hverken Friis eller spillerne, men jeg har svært ved at se den helt store taktiske genistreg igår. Der er dog ingen tvivl om at man nu har fundet en formel, der kan blive bragt i spil i slutspillet hvor AaB vil være svært undertippet i 7-8 af kampene.
Helt uenig. AGF har jo heller ingen chancer i første halvleg - indtil Bundus? Og altså at vi ændrer grundlæggende på vores spil og vinder fortjent over en modstander, vi ikke har slået i umindelige tider, er da en taktisk præstation?
Jeg er enig med Yankee.
Det er rigtig nok at vi lykkedes med at vinde mange andenbolde men vi kunne slet ikke sætte spillet derfra. Hvis ikke var for den fejl fra Eskeleinen, var vi gået til pause helt uden at have skud på mål. Vi var ikke i nærheden af at lave en chance. Så er det rigtigt, at AGF ikke vadede i chancer som i søndags, men jeg sad klart med følelsen af, at kom der en scoring var det til dem.

I længden er lange bolde frem ikke en holdbar taktik for vores hold, det er jo ikke det vi har spillerne til. Det fungerede godt i at undgå AGFs styrker, men bragte absolut ikke vores egne i spil.

Vi blev gode efter 2-0 hvor AGF måtte frem og deres organisation gik lidt op i limningen, samtidig med at vi begyndte at spille bolden selvsikkert ved jorden.
Jeg ser det som et taktisk mesterstykke at have en plan C. For der er ingen tvivl om at 1. prio var at undgå en gentagelse af i søndags hvor for mange bolde blev tabt i det etableret spil fra forsvaret og midtbanen.
Derfor servede man lange bolde, hvilket tog AGF på sengen for de var 100% sikkert indstillet på et klassisk AaB hold med spil ved fod i små rum som de kunne mase fysisk. Jeg synes faktisk ikke det er mærkeligt at man ikke dominerer sådan kamp som man selv lægger op til at foregå på en uvant måde.
1 halvleg var grim fodbold, men det skal de blive mår vi ikke vil spille smukt og de ikke kan spille smukt - dog havde AGF nogle ret lækkert gennemspillede angreb.
Jeg håber vi går tilbage til udviklingen af spillet ved jorden og som har været vores kendetegn og som holdet egentligt er sat op til. Men det er godt for selvtilliden at vide at man kan begge dele - opgaven for Friis bliver at fastholde spillernes mindset og fokus på at det ikke er spillet i går der skal arbejdes videre på - en mellemting bliver lort.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af Soren » 11. jun 2020, 13:51

Jeg synes ikke, at spillet i første halveg med de lange diagonalbolde var noget særligt. Rigtigt tit er vores angrebsåbning, at vi lægger 5 mand helt op i forreste linje og så forsøger at flytte spillet derop ved hjælp af lange bolde. Det er en taktik, som jeg ikke forstår, og som ikke udnytter vores styrker.

Det, der gjorde forskellen for mig i går var den fysiske indsats, som matchede AGF. det gjorde at vi fik et overtag og kunne sætte nogle (få) angreb sammen.

Vi mangler at blive bedre til at spille et etableret spil, hvor bolden føres op nedefra. Hvis vi bliver gode til det, så vil vi også kunne spille rundt om AGF´s pres.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af jonas386 » 11. jun 2020, 14:26

Dejlig sejr i går. God præstation af Andreas Hansen, Fossum, Lucas og Pallesen. Lucas er så imponerende en fodboldspiller, st jeg bliver helt ængstelig over, at vi en dag skal se ham spille i en anden trøje.

Nu skal den pokal sgu i hus.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af troelsh » 11. jun 2020, 14:59

Soren skrev:
11. jun 2020, 13:51
Jeg synes ikke, at spillet i første halveg med de lange diagonalbolde var noget særligt. Rigtigt tit er vores angrebsåbning, at vi lægger 5 mand helt op i forreste linje og så forsøger at flytte spillet derop ved hjælp af lange bolde. Det er en taktik, som jeg ikke forstår, og som ikke udnytter vores styrker.

Det, der gjorde forskellen for mig i går var den fysiske indsats, som matchede AGF. det gjorde at vi fik et overtag og kunne sætte nogle (få) angreb sammen.

Vi mangler at blive bedre til at spille et etableret spil, hvor bolden føres op nedefra. Hvis vi bliver gode til det, så vil vi også kunne spille rundt om AGF´s pres.
Det positive ved at spille mere “primitivt” som vi gjorde igår ift. søndagens opgør, er vi minimere risikoen for dumme boldtab på uheldige steder.
Jeg mener vi havde mere end 70 procent boldbesiddelse i søndagens opgør, alligevel vadede agf i store chancer hvilket de ikke gjorde igår.
Jeg syntes der er fint af have forskellige gameplans vi kan praktisere afhængig af modstanderen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Pokalen AaB - AGF

Indlæg af FIDEL » 11. jun 2020, 15:13

Soren skrev:
11. jun 2020, 13:51
Jeg synes ikke, at spillet i første halveg med de lange diagonalbolde var noget særligt. Rigtigt tit er vores angrebsåbning, at vi lægger 5 mand helt op i forreste linje og så forsøger at flytte spillet derop ved hjælp af lange bolde. Det er en taktik, som jeg ikke forstår, og som ikke udnytter vores styrker.

Det, der gjorde forskellen for mig i går var den fysiske indsats, som matchede AGF. det gjorde at vi fik et overtag og kunne sætte nogle (få) angreb sammen.

Vi mangler at blive bedre til at spille et etableret spil, hvor bolden føres op nedefra. Hvis vi bliver gode til det, så vil vi også kunne spille rundt om AGF´s pres.
Jeg tror vi fans skal se at acceptere, at vi spiller mere simpelt nu, og ikke går efter at spille champagnebold. Er der forventninger om at spille flot og underholde, er noget der kan presse vores spillere på negativ vis...

Besvar