Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af McMark » 2. jun 2020, 00:37

Modstander: AGF
Kamptidspunkt: Søndag d. 07. juni kl. 17.00
Kampsted: Aalborg Stadion
Dommer: Morten Krogh
4. Dommer: Patrick Remon Gammelholm
Vises på: TV3 Sport

Stillingen inden 26. runde
Billede

Seneste 5 hjemmekampe mod AGF
Billede

AaB (U-V-T-V-V)
Seneste startopstilling
(4-3-3): Rinne - Ahlmann, Okore, Ross, Pallesen - Olsen, Kakeeto, Fossum - Børsting, Kusk, Klitten

Skader
Rasmus Thelander

Tvivlsomme
-

Karantæner
Mathias Ross

Karantænefare
Frederik Børsting (uanset strafpoint)
Lucas Andersen (ved tildeling af 6 strafpoint)

AGF (V-U-T-U-T)
Seneste startopstilling
(4-3-3): Eskelinen - Nielsen, Tingager, Backman, Munksgaard - Blume, Poulsen, Amini - Thorsteinsson, Mortensen, Bundu

Skader
Zachary Duncan

Tvivlsomme
-

Karantæner
Nicolai Poulsen
Casper Højer Nielsen

Karantænefare
Jesper Juelsgård (uanset strafpoint)
Mustafa Amini (ved tildeling af 6 strafpoint)

Kilder: SuperStats - Stilling, HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Kenneth K » 2. jun 2020, 10:30

Det er en kamp, vi skal gå benhårdt efter at vinde. Det kan man selvfølgelig sige om alle vores hjemmekampe, men hér synes jeg slet ikke det giver mening at forsøge at tage til takke med andet end tre point. Det er nærmest en matematisk umulighed at blive spillet ud af top-6, så nu bør målet være at spille med om bronzemedaljerne - og der er et hul på seks point, vi skal have lukket så hurtigt som muligt. Vores indsats i Århus tilbage i efteråret var jo mildest talt rædderlig, så AGF må gå ind til kampen med en god tro på tingene. Dén tro skal vi have smadret, før vi skal møde dem yderligere to gange i slutspillet.

Sidst vi vandt bronze tog vi jo også guldet i den efterfølgende sæson... så dét bet skal jeg da i hvert fald have sat en skilling på, hvis vi vinder bronze!

Jeg håber, at Lucas Andersen kan blive klar til at spille mindst en halvleg, men ellers er mit eneste ønske til startopstillingen, at Lukas Klitten får en plads i den. Han imponerer mig stort hver gang jeg ser ham, og for mig ligner han blandt vores unge spillere det klart bedste bud på en ny topspiller og et stort salg til udlandet. Derfor synes jeg klart, at man skal satse på ham og som udgangspunkt parkere Ahlmann på bænken indtil at Klitten evt., Gud forbyde det, måtte spille sig selv ud af startopstillingen igen.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Rams » 2. jun 2020, 10:31

Rart at GF har Nicolai Poulsen og Casper Højer ude med karantæne. Sammen med en skadet Zach Duncan er det en amputeret midtbane.

Og enig Lukas Klitten ser voldsomt spændende ud.
In verbis simus faciles

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Dalbjerg » 2. jun 2020, 11:35

Rams skrev:
2. jun 2020, 10:31
Rart at GF har Nicolai Poulsen og Casper Højer ude med karantæne. Sammen med en skadet Zach Duncan er det en amputeret midtbane.

Og enig Lukas Klitten ser voldsomt spændende ud.
Hvor har du fra at Højer er ude?

Det skrev de da ikke på skærmen i går, da han fik gult.. Kan selvfølgelig godt være at han var i fare allerede i går, og de ikke kunne skrive noget på skærmen, da de ikke vidste om det var et gult kort til Max point..

Mit indtryk var dog at han er ned mod os..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Pastorius » 2. jun 2020, 11:45

Dalbjerg skrev:
2. jun 2020, 11:35
Rams skrev:
2. jun 2020, 10:31
Rart at GF har Nicolai Poulsen og Casper Højer ude med karantæne. Sammen med en skadet Zach Duncan er det en amputeret midtbane.

Og enig Lukas Klitten ser voldsomt spændende ud.
Hvor har du fra at Højer er ude?

Det skrev de da ikke på skærmen i går, da han fik gult.. Kan selvfølgelig godt være at han var i fare allerede i går, og de ikke kunne skrive noget på skærmen, da de ikke vidste om det var et gult kort til Max point..

Mit indtryk var dog at han er ned mod os..
https://superstats.dk/kort/karantaner

De plejer at have godt styr på sagerne
Med venlig Hilsen
--
Robert

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af McMark » 2. jun 2020, 15:22

Jep jeg missede totalt at det frispark han lavede i 92 var til 6 point. Virker næsten som om, at Poulsen plus ham tog de gule med vilje, så de kan være helt klar til onsdag? Har opdateret OP i øvrigt - tak for heads up!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Dalbjerg » 2. jun 2020, 19:19

Pastorius skrev:
2. jun 2020, 11:45
Dalbjerg skrev:
2. jun 2020, 11:35
Rams skrev:
2. jun 2020, 10:31
Rart at GF har Nicolai Poulsen og Casper Højer ude med karantæne. Sammen med en skadet Zach Duncan er det en amputeret midtbane.

Og enig Lukas Klitten ser voldsomt spændende ud.
Hvor har du fra at Højer er ude?

Det skrev de da ikke på skærmen i går, da han fik gult.. Kan selvfølgelig godt være at han var i fare allerede i går, og de ikke kunne skrive noget på skærmen, da de ikke vidste om det var et gult kort til Max point..

Mit indtryk var dog at han er ned mod os..
https://superstats.dk/kort/karantaner

De plejer at have godt styr på sagerne
Tjek..

Jamen så var det tilfældet, at de ikke kunne vide hvor mange pointe han ville få, og derfor ikke skrev noget om karantæne, lige som de gjorde da Poulsen fik gult.. ..

Nå fedt at Rams havde ret!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Spanky » 2. jun 2020, 19:34

Den her kamp er en generalprøve i forhold til midtugens pokalsemifinale. Jeg er personlig røvligeglad med evt. bronze medaljer. En evt. pokaltitel vægter meget tungere i min bog. Titler slår alt. Så hvis Lucas, MC og Thelander m.fl. er det mindste tvivlsomme så skal de sidde over.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Maglau » 2. jun 2020, 19:58

Spanky skrev:
2. jun 2020, 19:34
Den her kamp er en generalprøve i forhold til midtugens pokalsemifinale. Jeg er personlig røvligeglad med evt. bronze medaljer. En evt. pokaltitel vægter meget tungere i min bog. Titler slår alt. Så hvis Lucas, MC og Thelander m.fl. er det mindste tvivlsomme så skal de sidde over.
Jeg har det lige omvendt. Medaljer og top placeringer i ligaen er langt langt over pokalen.
Håber helt klart at ligaen prioriteres over pokalen. Magter ikke et mere dødssygt slutspil uden chancer for noget.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af 9000AA » 2. jun 2020, 20:33

Maglau skrev:
2. jun 2020, 19:58
Spanky skrev:
2. jun 2020, 19:34
Den her kamp er en generalprøve i forhold til midtugens pokalsemifinale. Jeg er personlig røvligeglad med evt. bronze medaljer. En evt. pokaltitel vægter meget tungere i min bog. Titler slår alt. Så hvis Lucas, MC og Thelander m.fl. er det mindste tvivlsomme så skal de sidde over.
Jeg har det lige omvendt. Medaljer og top placeringer i ligaen er langt langt over pokalen.
Håber helt klart at ligaen prioriteres over pokalen. Magter ikke et mere dødssygt slutspil uden chancer for noget.
Det er professionelle fodboldspillere det her. Medmindre nogen af dem er yderst tvivlsom, eller er småskadet, skal den da da bare ha fuld spade i begge kampe. De burde sgu godt kunne spille 2 vigtige opgør på en uge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jun 2020, 23:34

Hvis vi vinder enten pokalen eller bronzen, så er det en yderst godkendt sæson.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Uldahl » 2. jun 2020, 23:44

9000AA skrev:
2. jun 2020, 20:33
Maglau skrev:
2. jun 2020, 19:58
Spanky skrev:
2. jun 2020, 19:34
Den her kamp er en generalprøve i forhold til midtugens pokalsemifinale. Jeg er personlig røvligeglad med evt. bronze medaljer. En evt. pokaltitel vægter meget tungere i min bog. Titler slår alt. Så hvis Lucas, MC og Thelander m.fl. er det mindste tvivlsomme så skal de sidde over.
Jeg har det lige omvendt. Medaljer og top placeringer i ligaen er langt langt over pokalen.
Håber helt klart at ligaen prioriteres over pokalen. Magter ikke et mere dødssygt slutspil uden chancer for noget.
Det er professionelle fodboldspillere det her. Medmindre nogen af dem er yderst tvivlsom, eller er småskadet, skal den da da bare ha fuld spade i begge kampe. De burde sgu godt kunne spille 2 vigtige opgør på en uge.
Det burde de ja, men det er jo ikke kun i denne uge hvor der er 2 kampe. Vi skal have et meget tæt kamp program med en smal trup, jo ikke uden grund der nu må skiftes fem spillere ud.

Når nu der er lukket for reserveholds kampe, må det dreje sig om at få spille tid til Lucas og Weert, samt Klitten ind for Ahlmann. Vi får brug for alle mand senere, og skal lige spilles igang igen.

Det kan så udmønte sig i tab af point mod GF, men den sælger jeg gerne for en sejr i pokalen, med udsigt til en nem pokal finale.

Bronze medaljer har vi nok af, det det rigtige sølvtøj der tæller. Der tilhøre selvfølgelig sølvmedaljen, som vi aldrig har vundet. :cheers:

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Rams » 3. jun 2020, 08:33

Jeg husker en nem pokalfinale mod Viborg - det var en grim oplevelse.

Der er 6 point op til bronze nu. Det hul skal minimeres inden slutspillet. Vi må spille vores A-kæde indtil den er slidt ned og se hvor langt det bringer os.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Halil » 3. jun 2020, 15:13

Rams skrev:
3. jun 2020, 08:33
Jeg husker en nem pokalfinale mod Viborg - det var en grim oplevelse.

Der er 6 point op til bronze nu. Det hul skal minimeres inden slutspillet. Vi må spille vores A-kæde indtil den er slidt ned og se hvor langt det bringer os.
Enig.

Det var en dårlig dag.
Uden Synd Ingen Frelse

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Hovedet » 4. jun 2020, 18:01

Halil skrev:
3. jun 2020, 15:13
Rams skrev:
3. jun 2020, 08:33
Jeg husker en nem pokalfinale mod Viborg - det var en grim oplevelse.

Der er 6 point op til bronze nu. Det hul skal minimeres inden slutspillet. Vi må spille vores A-kæde indtil den er slidt ned og se hvor langt det bringer os.
Enig.

Det var en dårlig dag.
Disse her nemme kampe mod et hold, der lige har besejret både FCK og FCM på udebane, kan godt vise sig bøvlede at have med at gøre ...

Og før det skal vi jo immervæk vinde en svær kamp. I forhold til både slutspil og pokal afhænger alt af, hvorvidt van Weert og i endnu højere grad Lucas Andersen er kampdygtige. Det er ganske et andet hold, vi har med at gøre i så fald - og et hold, der godt kan vinde både bronze og snuppe pokalen eller i hvert fald spille med om delene helt frem til sæsonens slutning.

Vi kan med andre ord få den første interessante sæson siden 2016; men det kræver altså, at begge d´herrer er til rådighed i nogenlunde intakt form. Det har været langnossefremkaldende, at begge spillere næsten permanent befinder sig et sted mellem skade og genoptræning. Kusk har sine udfald, men han er altså aldrig skadet. Det må man sgu give ham.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. jun 2020, 07:50

Der venter to meget vigtige kampe mod gymnasterne, vinder vi i morgen så har vi et fornuftigt udgangspunkt til slutspillet, hvis vi derimod taber så bliver det meget svært at nå de sjove pladser.
Uafgjort kan ikke bruges til noget

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af jonas386 » 6. jun 2020, 11:26

Aalborg frederikshavner skrev:
6. jun 2020, 07:50
Der venter to meget vigtige kampe mod gymnasterne, vinder vi i morgen så har vi et fornuftigt udgangspunkt til slutspillet, hvis vi derimod taber så bliver det meget svært at nå de sjove pladser.
Uafgjort kan ikke bruges til noget
Både enig og ikke. En sejr vil være virkelig lækkert. Vi kan give GF' en noget ringere start end de nok selv havde håbet på og sætte dem under pres fra både os, BIF og FCN ift medaljer. 6/10 kampe bliver direkte opgør om medaljer, for alle 4, så 6 point kan hurtigt formøbles til den ene eller anden side.
Jeg kan sagtens acceptere en uafgjort, hvis vi til gengæld slår dem ud onsdag. Et nederlag vil dog rigtigt nok gøre det mere end almindeligt svært at gøre slutspillet rigtig sjovt, hvis FCN eller BIF samtidig tager fuldt hus.

Jeg glæder mig sgu til i morgen. Jeg er meget spændt. Vi har et par folk ude, og det har GF' også. Begge hold vil gerne have en sejr, og begge hold har (logisk) en vigtig pokalkamp onsdag.
Van Weert er klar, så måske vi rent faktisk kan score på de mange chancer vi rent faktisk producerede i Esbjerg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Uldahl » 6. jun 2020, 12:11

jonas386 skrev:
6. jun 2020, 11:26
Aalborg frederikshavner skrev:
6. jun 2020, 07:50
Der venter to meget vigtige kampe mod gymnasterne, vinder vi i morgen så har vi et fornuftigt udgangspunkt til slutspillet, hvis vi derimod taber så bliver det meget svært at nå de sjove pladser.
Uafgjort kan ikke bruges til noget
Både enig og ikke. En sejr vil være virkelig lækkert. Vi kan give GF' en noget ringere start end de nok selv havde håbet på og sætte dem under pres fra både os, BIF og FCN ift medaljer. 6/10 kampe bliver direkte opgør om medaljer, for alle 4, så 6 point kan hurtigt formøbles til den ene eller anden side.
Jeg kan sagtens acceptere en uafgjort, hvis vi til gengæld slår dem ud onsdag. Et nederlag vil dog rigtigt nok gøre det mere end almindeligt svært at gøre slutspillet rigtig sjovt, hvis FCN eller BIF samtidig tager fuldt hus.

Jeg glæder mig sgu til i morgen. Jeg er meget spændt. Vi har et par folk ude, og det har GF' også. Begge hold vil gerne have en sejr, og begge hold har (logisk) en vigtig pokalkamp onsdag.
Van Weert er klar, så måske vi rent faktisk kan score på de mange chancer vi rent faktisk producerede i Esbjerg.
https://www.tv2nord.dk/aalborg/skadefri ... 0-minutter

Jeg tror på en uafgjort, og håber ikke at Lucas spiller 90 min selvom om han melder sig klar til det. første halvleg max også fuld skrald på på Onsdag i pokalen. Han skal lige igang igen, og har kun trænet et par uger.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. jun 2020, 15:47

Truppen er uden overraskelser, de eneste der mangler er Ross og Thelander

Btw: Hvor ser det kawt ud med reklamerne på stadion, håber virkelig at de fjernes med det samme så der kan sidde lidt tilskuere

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF 07/06/20 klokken 17:00

Indlæg af Jakobsen » 6. jun 2020, 15:58

Aalborg frederikshavner skrev:Truppen er uden overraskelser, de eneste der mangler er Ross og Thelander

Btw: Hvor ser det kawt ud med reklamerne på stadion, håber virkelig at de fjernes med det samme så der kan sidde lidt tilskuere
Det er kawt, men giver forhåbentlig lidt penge i kassen. Kan dog ikke se værdien i TV indslaget eller at påstå tribunen nu er grøn. Det er jo tom klima-frelse snak.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar