Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af 9520AaB » 14. jun 2020, 20:44

raekkeettre skrev:
Forza skrev:
14. jun 2020, 17:07
raekkeettre skrev:
14. jun 2020, 16:49
Forza skrev:
14. jun 2020, 16:39
raekkeettre skrev:
14. jun 2020, 16:28
Forza skrev:
14. jun 2020, 16:19
En god træner skal en gang imellem vinde point for en man på forhånd ikke kunne forvente. Den slags får vi ikke med Friis. Han virker tit handlingslammet og uden en plan. Hamrende sympatisk og loyal AaB mand, men en dårlig indpisker og en ikke dygtig nok taktiker på dette niveau.

Nu vinder vi forhåbentligt pokalen, hvilket vel nok sikrer ham endnu en sæson i sædet. Jeg tror dog ikke det er det rette for AaB,
I er så søde. Synes Du spillerne viste format? Er der en grund til FCM er 30 point foran AaB, er der en grund til alle deres spillere koster i snit 15-20 millioner....og vores koster 3 millioner når du tager Lucas ud. Han har fået os i en pokal Finale....fået os i top 6...og vi har spillet virkelig godt efter vinterpausen.....Jeg kan godt forstå i er skuffet....og så fordi vi skulle have straffe og ført 1-0, plus en dommer der tillod ALT til FCM i første 45...og intet til AaB....så kan en træne ikke gør mere. Så rooooolig nu og fald ned, og lad være med at være så misundelige på FCM. Det klæder jer ikke.

Edit: Det hjælper heller ikke med en kamp i Onsdags!!!
Jeg baserer det ikke udelukkende på kampen i dag. Jeg synes det er en generel tendens.

FCM er niveauer over os. De havde sikkert vundet mod de fleste AaB hold. Jeg ser desværre bare ikke at Friis får nok ud af de værktøjer han har.
Du siger de jo selv. FCM er niveauer over os spiller for spiller. Og så hjælper dommeren heller ikke idag. Hvis vi skulle havde haft noget med hjem. Skulle han i det mindste havde dømt fair....men ellers ser jeg en trup som gav alt i Onsdags og havde intet idag og så uden Lucas...og uden dommer....så er det svært for Friis....så lad os nu gå.bare en kamp uden enden en spiller aldrig er god nok mere eller Friis skal fyres...
Jeg så et hold der mødte op og virkede til de havde givet op på forhånd. I øvrigt noget jeg synes man har set flere gange end hvad godt er under Friis.

Du bliver ved med at forklare det som om jeg siger at 0 point i dag er grunden til jeg ikke ønsker ham som træner. I så fald kan jeg anbefale at du læser hvad jeg har skrevet forfra.
Okay. Så med den konklusion mener du vi er så meget bedre end en pokalfinale og en 6 plads at vores træner skal fyres. Jeg vil gerne vide hvem af de 5 hold der er foran os du synes vi er SÅ meget bedre end.
Bedømt udfra dagens kampe, får vi satme også klø af FCN og FCK.
Kun BIF ligner nogen vi kan få point mod.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Kristian » 14. jun 2020, 21:05

Pallesen udtaler at vi det er uambitiøst ikke at gå efter bronze.

Friis udtaler at mesterspillet skal bruges til udvikling..

Hmm hvor er det kæden hopper af :S

Man var i giga fremgang rent spillemæssigt efter pausen og lå godt i svinget til at blive en del af kampen om top 3..nu er vi så udspillet, først af GF og nu FCM og har lignet børn i begge kampe.

Nu tyder det så på man bare giver op..Håber det da ikke, men jeg savner godt nok en klar linje og plan.
------------------
mvh Kristian

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. jun 2020, 21:17

Funky skrev:
14. jun 2020, 17:26
Kampen i dag viser vel, at man ikke bare kan snakke sig ud af fodboldens psykologi. AaB er et ustabilt hold som har præsteret flot ved bare at nå i top-6, og nu hvor man også har reddet sig en pokalfinale, så kan alverdens snak om jagten på de øvrige top-6 hold ikke ændre på, at alle ved, at en pokalsejr vil være en fuldstændig fantastisk præstation af holdet, som vil redde hele sæsonen. Alt hvad vi eventuelt laver af positivt i ligakampene herfra er bare bonus. Og det kommer selvfølgelig til at præge præstationerne.
Altså jeg kan godt følge dig at psykologien betyder meget men hvis spillerne ikke kan hanke op i sig selv så bliver det et langt slutspil. Nu har vi kæmpet hele sæsonen for at være i det gode selskab så holder det ikke at give op nu hvor der er lidt modgang i ligaen.

Det bliver tæt på umuligt at nå bronze men vi har alligevel meget at spille for, dels for at udvikle holdet og spillestilen men også individuelt har spillerne meget at bevise. Om ikke andet bliver det tydeligt hvem der skal sorteres fra

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af 634 » 14. jun 2020, 22:11

Jeg synes faktisk AaB gør det rigtige. Spiller med talmodighed om at komme frem mod deres mål, men Peter Kjærsgaard Andersen var deres bedste forsvars-spiller, og det synes jeg stadig her timer efter kampen, og sikkert også imorgen og fremefter.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Funky » 14. jun 2020, 22:21

Aalborg frederikshavner skrev:
14. jun 2020, 21:17
Funky skrev:
14. jun 2020, 17:26
Kampen i dag viser vel, at man ikke bare kan snakke sig ud af fodboldens psykologi. AaB er et ustabilt hold som har præsteret flot ved bare at nå i top-6, og nu hvor man også har reddet sig en pokalfinale, så kan alverdens snak om jagten på de øvrige top-6 hold ikke ændre på, at alle ved, at en pokalsejr vil være en fuldstændig fantastisk præstation af holdet, som vil redde hele sæsonen. Alt hvad vi eventuelt laver af positivt i ligakampene herfra er bare bonus. Og det kommer selvfølgelig til at præge præstationerne.
Altså jeg kan godt følge dig at psykologien betyder meget men hvis spillerne ikke kan hanke op i sig selv så bliver det et langt slutspil. Nu har vi kæmpet hele sæsonen for at være i det gode selskab så holder det ikke at give op nu hvor der er lidt modgang i ligaen.

Det bliver tæt på umuligt at nå bronze men vi har alligevel meget at spille for, dels for at udvikle holdet og spillestilen men også individuelt har spillerne meget at bevise. Om ikke andet bliver det tydeligt hvem der skal sorteres fra
Jeg er helt enig, og derfor synes jeg også, Friis' seneste udtalelser om test af holdet er mere kloge end den med jagt på bronze. Det er bare, at så længe pokalfinalen ligger og venter, så er det nok ikke særligt realistisk at forvente, at spillerne leverer den slags kampe hvor de kæmper som vanvittige til det allersidste. Det gjorde de mod AGF i pokalkampen, og det var lige nok til at hive den noget nær sæsonafgørende sejr hjem. Jeg tror ikke, man skal underkende, hvor stor og krævende en præstation det faktisk var et slå AGF, og at der i den efterfølende kamp - mod de forventet kommende mestre - lige mangler 5-10% fokus og energi, det overrasker mig faktisk ikke.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Klaus » 14. jun 2020, 22:27

På en måde er det fint nok at få udstillet forskellen på os og et rigtigt tophold. Skal vi slå FCM har vi brug for at have marginalerne med os. I dag blev vi snydt for et straffe ved 0-0 måske et mål der havde givet os vinger. Ret beset er der ikke en af vores spillere på dagens hold der ville have niveau til FCM. Og vi kan jo ikke skifte et helt hold. Så der er brug for spillere der gør de andre bedre. En dygtig midtbanespiller der kan komme med lidt af den energi Staale kom med i sin tid, vil godt nok pynte. Og så mangler vi altså en rigtig angriber. Gerne en der kan heade og spilles op på. En type som Duncan, Strandli, Mikkel Beck eller noget i den stil. Kusk skal ikke være angriber men ud på kanten... Og så skal han bygges op igen... Lige nu er vores eneste rigtige es Lucas, og han kan ikke bære holdet alene.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jun 2020, 22:37

Intet positivt at tage med fra kampen i dag. Men der er ikke mange af deres spillere, som er billige og de sætter altså Ronnie, Lasse V, Marc Dal Hende og Tim Sparv ind. Vi sætter Patrick ind.

Så skal der være klasseforskel.

Det eneste bekymrende i dag var vel, at vi ikke kan øge presset enten med formationsskift eller lignende.

Iøvrigt synes jeg, at Tengstedt feberen må falde noget. Han lavede mål i Esbjerg, men selvom det har været svære indskiftninger, så er det ikke prangende.
- FlæskeFrank

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. jun 2020, 22:45

634 skrev:
14. jun 2020, 22:11
Jeg synes faktisk AaB gør det rigtige. Spiller med talmodighed om at komme frem mod deres mål, men Peter Kjærsgaard Andersen var deres bedste forsvars-spiller, og det synes jeg stadig her timer efter kampen, og sikkert også imorgen og fremefter.
Ja der kunne godt være dømt straffespark men altså der var klasseforskel. Vi slap for en øretæve fordi FCM var ineffektive men dømt ud fra chancer ville der ikke være noget at indvende hvis FCM havde scoret fire el. fem mål. Kan kun være glad for FCMs ineffektivitet og at de gik et par gear ned i 2. halvleg, vi var blevet kørt over hvis de havde holdt kadencen

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af 634 » 14. jun 2020, 23:18

Aalborg frederikshavner skrev:
14. jun 2020, 22:45
634 skrev:
14. jun 2020, 22:11
Jeg synes faktisk AaB gør det rigtige. Spiller med talmodighed om at komme frem mod deres mål, men Peter Kjærsgaard Andersen var deres bedste forsvars-spiller, og det synes jeg stadig her timer efter kampen, og sikkert også imorgen og fremefter.
Ja der kunne godt være dømt straffespark men altså der var klasseforskel. Vi slap for en øretæve fordi FCM var ineffektive men dømt ud fra chancer ville der ikke være noget at indvende hvis FCM havde scoret fire el. fem mål. Kan kun være glad for FCMs ineffektivitet og at de gik et par gear ned i 2. halvleg, vi var blevet kørt over hvis de havde holdt kadencen
Jeg synes det er en kamp hvor mål ændrer kampens forløb og var AaB kommet foran, ville det se anderledes ud. Toms gule kort burde trækkes tilbage, tv billeder viser jo tydeligt at han er uskyldig.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Yankee » 15. jun 2020, 09:18

FlæskeFrank skrev:
14. jun 2020, 22:37
Iøvrigt synes jeg, at Tengstedt feberen må falde noget. Han lavede mål i Esbjerg, men selvom det har været svære indskiftninger, så er det ikke prangende.
Rasmus Thellufsen og Wessam Abou Ali fik henholdsvis 66 og 30 kampe før de blev sorteret fra. Tengstedt kan vel godt tåle at få et par kampe mere end de 131 minutter han har fået indtil videre :)

Wildwonder
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 31. jul 2007, 09:40
Geografisk sted: 9000 AA

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Wildwonder » 15. jun 2020, 11:16

Midtjyllland har vundet 22/27 kampe i denne sæson. De fleste har de vundet med 1 eller 2 mål. Det er ingen skam at tabe til dem, da de moser modstanderne. FCK gik derfra med en pose på 4-1 i efteråret. Det giver ingen mening at forvente, at vi skulle kunne slå dem i øjeblikket. Og hvis vil skal have en dag, hvor det ikke helt kører, så er det netop mod Midtjylland, at det er udmærket. Det ville være mere irriterende, hvis det var imod de hold, som vi ser som jævnbyrdige modstandere og som vi har en reel chance for at hente. Det er nok ikke urealistisk, at Midtjylland sejrer mod de fleste i dette mesterskabsspil.
Selvom det naturligvis ville være rart at spolere deres mesterskab.
LOooooooooooorrrrrrrrrttteeee Flag

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af FIDEL » 15. jun 2020, 12:14

Wildwonder skrev:
15. jun 2020, 11:16
Midtjyllland har vundet 22/27 kampe i denne sæson. De fleste har de vundet med 1 eller 2 mål. Det er ingen skam at tabe til dem, da de moser modstanderne. FCK gik derfra med en pose på 4-1 i efteråret. Det giver ingen mening at forvente, at vi skulle kunne slå dem i øjeblikket. Og hvis vil skal have en dag, hvor det ikke helt kører, så er det netop mod Midtjylland, at det er udmærket. Det ville være mere irriterende, hvis det var imod de hold, som vi ser som jævnbyrdige modstandere og som vi har en reel chance for at hente. Det er nok ikke urealistisk, at Midtjylland sejrer mod de fleste i dette mesterskabsspil.
Selvom det naturligvis ville være rart at spolere deres mesterskab.
Det er da helt rigtigt. Det er bare en kæmpe falliterklæring, at vores hold ikke engang kan skabe en målchance eller give noget modstand.
Jeg er vred! :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Jakobsen » 15. jun 2020, 15:09

9520AaB skrev:
14. jun 2020, 15:21
Jeg er sgu ikke træt af at vi satser på egne talenter. Jeg er tilgengæld pissetræt af, at vi ikke udvikler dem med en eller anden form for spidskompetence. Vi får simpelthen for mange Klitten, Thellufsen, Børsting typer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Meget enig. Jeg tror egentlig ikke der er nogen AaB-fans som ikke ønsker vi har en stor del egen avl. Til gengæld har vi bare ikke en særligt god ungdomsafdeling når et kommer til stykket. Vi er jo tilbage i den gamle gænge, hvor vi udvikler en god spiller cirka hvert femte år som vi nok altid ville gøre det. Udover Mæhle, Ross og Kaufmman er det svært at finde nogen lyspunkter siden Nicolaj Thomsen slog igennem. Vores ungdomsarbejde er i højere grad kvanitet end kvalitet og selvforståelsen om at vi er ih så gode til talenter holder bare ikke.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af raekkeettre » 15. jun 2020, 15:28

Jeg synes vi var ufalige mod FCM, med en xG på 0,20 - men så lige BIF var på 0,13 mod GF - det er jo helt vildt!!

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Redwhite » 15. jun 2020, 16:18

Præmissen er jo, at trænerstaben skal udvikle de unge spillere der kommer op, den evne har Friis ikke dertil er han alt for umoden og uerfaren træner der optræder bange og fastlåst. Se bare hans sidste udskiftninger i søndagens kamp. Ind med KP og PK de sidste 10 min. i stedet for at give de unge på bænken lidt spilletid og erfaring i en kamp der var tabt. FCN kan den øvelse og spiller med en meget ung trup. De har generelt ikke en bedre ungdomsårgange end AaB, men FCN kan modne deres unge spillere og tør bruge dem. Det kan og tør Friis ikke desværre.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Rams » 15. jun 2020, 17:09

Redwhite skrev:
15. jun 2020, 16:18
Præmissen er jo, at trænerstaben skal udvikle de unge spillere der kommer op, den evne har Friis ikke dertil er han alt for umoden og uerfaren træner der optræder bange og fastlåst. Se bare hans sidste udskiftninger i søndagens kamp. Ind med KP og PK de sidste 10 min. i stedet for at give de unge på bænken lidt spilletid og erfaring i en kamp der var tabt. FCN kan den øvelse og spiller med en meget ung trup. De har generelt ikke en bedre ungdomsårgange end AaB, men FCN kan modne deres unge spillere og tør bruge dem. Det kan og tør Friis ikke desværre.
Det er med al respekt noget vrøvl. Rekrutteringsgrundlaget er meget større og Brøndby er distanceret i dag, så de bedste talenter enten ryger til Peter Bangs vej eller Farum. Så udover et akademi baseret på drenge fra Storkøbenhavn og Nordsjælland, så har de også Ghana akademiet, som de kan trække på. Når FCN ikke smadrer U19 rækken skyldes det primært, at mange af deres talenter træner med ligatruppen, som del af deres transitionssystem. FCN inviteres også til mange flere internationale ungdomsturneringer ligesom FCM, hvilket er en meget god målestok for niveauet.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af troelsh » 15. jun 2020, 18:56

Rams skrev:
15. jun 2020, 17:09
Redwhite skrev:
15. jun 2020, 16:18
Præmissen er jo, at trænerstaben skal udvikle de unge spillere der kommer op, den evne har Friis ikke dertil er han alt for umoden og uerfaren træner der optræder bange og fastlåst. Se bare hans sidste udskiftninger i søndagens kamp. Ind med KP og PK de sidste 10 min. i stedet for at give de unge på bænken lidt spilletid og erfaring i en kamp der var tabt. FCN kan den øvelse og spiller med en meget ung trup. De har generelt ikke en bedre ungdomsårgange end AaB, men FCN kan modne deres unge spillere og tør bruge dem. Det kan og tør Friis ikke desværre.
Det er med al respekt noget vrøvl. Rekrutteringsgrundlaget er meget større og Brøndby er distanceret i dag, så de bedste talenter enten ryger til Peter Bangs vej eller Farum. Så udover et akademi baseret på drenge fra Storkøbenhavn og Nordsjælland, så har de også Ghana akademiet, som de kan trække på. Når FCN ikke smadrer U19 rækken skyldes det primært, at mange af deres talenter træner med ligatruppen, som del af deres transitionssystem. FCN inviteres også til mange flere internationale ungdomsturneringer ligesom FCM, hvilket er en meget god målestok for niveauet.
Enig med Rams rekrutteringsgrundlaget er væsentligt større i FCN, dette sammenholdt med at de investerer markant i ungdomsafdelingen betyder bare, at de er lysår foran os på den front, og derfor er deres unge spillere ofte så dygtige at de kan gå direkte ind i startopstillingen på deres superligahold.

Om så vi havde Pep Guardiola som Superligatræner ville det ikke ændre på talenternes nuværende niveau, og i øvrigt heller ikke ændre på udfaldet af gårsdagens kamp, simpelthen fordi fcm har et langt bedre hold på samtlige positioner i øjeblikket

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: Kamptråd: AaB - FCM 14/06/20 klokken 14.00

Indlæg af Redwhite » 15. jun 2020, 19:44

FCN inviteres da ikke til flere turneringer end AaB´s ungdomshold, sikke noget vrøvl undskyld. AaB har bare ikke siden 97 årgangen prioriteret disse invitationer mig fortalt af økonomiske grunde. Mange af vores talenter træner da også med superliga truppen indtil de indlemeres fuldt ud. Bortset fra deres Chana projekt er forudsætningerne da ens, og så må vi jo bare lære af dem, og det er vel i virkeligheden også derfor vi har ansat Søren Krog netop fra FCN.

Besvar