Pokalfinale i Esbjerg

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 655
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Winterburn » 25. jun 2020, 16:54

Nogen der ved om kampen streames udenfor landet graenser? Bor i USA, og min normale go-to for SL - ESPN - viser ikke kampen. De vidste baade kvart- og semifinalerne.
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af jonas386 » 26. jun 2020, 12:46

Ift rød Aalborg, og nuværende spillere der har vundet, så startede Kasper P inde ved siden af Thelander.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af raekkeettre » 26. jun 2020, 13:16

jonas386 skrev:
26. jun 2020, 12:46
Ift rød Aalborg, og nuværende spillere der har vundet, så startede Kasper P inde ved siden af Thelander.
What - for real! :)?

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Eagledrop » 26. jun 2020, 13:53

Pastorius skrev:
25. jun 2020, 12:36
Eagledrop skrev:
25. jun 2020, 11:19
1aabfan skrev:
25. jun 2020, 09:05
Håber da godt nok at der mindst bliver tilladt 3000 tilskuere, det er 1500 på hver langside, Der er vel også muligt at sætte stole op på de 2 stå tribuner.
Venter i nervøs spænding :aabfan: :cheers:
Det er simpelthen også så kunstigt og fjollet at sige at tilskuerne "SKAL" sidde ned. Og når man så ser billeder fra test kampen på Brøndby stadion og alle mennesker står op ved hver deres stol... Så er det jo ikke fordi man skal sidde ned. Er det bare stole for at sikre at folk ikke står sammen i klumper?

Billede

Jeg forstår det ikke. Åben nu bare den kamp op. Se nedenstående billeder. Der er ingen sønderjyske fans der har smitte længere. Der er heller ingen i Esbjerg... og Aalborg er simpelthen så lavt.

Billede
Uanset frustrationer og hvor vigtigt vi synes fodbold er, så tror jeg ikke man skal tage alt for let på det. Smitten er der, og der er flere steder hvor det er uklart hvordan genåbningen skal håndteres, efter det egentlig er startet.

I golf (i USA) har man startet PGA-touren op - uden tilskuere og med rigtig mange restriktioner (så vi taler vel om 250 mand i alt samlet på en golfbane, med masser af plads). Alligevel er der dukket nogle tilfælde af smittede op drypvis, og muligvis har smitten spredt sig mellem dem.

I NBA (Basket) er der dukket nye tilfælde op, inden man har genstartet, og måske betyder det at sæsonen nu helt aflyses.

I tennis er Novak Djokovic kommet i rampelyset fordi han selv har fået Corona efter at have afholdt en velgørenhedsturnering (og opført sig uansvarligt).

I Napoli samledes fans i store mængder og meget tæt efter de vandt pokalfinalen - ikke på stadion med efterfølgende under fejringen.

Det kan godt være at risikoen er lille, og der er meget lidt smitte i omløb i Esbjerg og Aalborg, men der skal altså ikke andet en et lille tilfælde til, der så begynder at sprede sig en lille smule for at bombe fodbolden helt tilbage til start, og måske udsætte fodboldkampe med tilskuere i rigtig, rigtig lang tid.
Jeg vil hellere sidde indenfor på sofaen og se fodbold når der er koldt og vi alligevel har gang i en anden bølge. Kan man samle 15.000 mennesker på gaden til demonstration i KBH og kun få ganske få smittede, så er det det værd.

Vi kan jo godt lukke 5-8.000 ind og så bare sidde med en plads mellem os ligesom vi gør på restauranter eller i biografen. Her er vi endda under åben himmel. Det er en pokalfinale det her.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af 9000AA » 26. jun 2020, 18:27

Er der nogen der kan be eller afkræfte at dem der er blevet udvalgt til at få billet til kampen, har fået besked herom??

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Bosal » 26. jun 2020, 18:45

De har fået besked kl 16.00 i dag.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af 9000AA » 26. jun 2020, 18:56

Bosal skrev:
26. jun 2020, 18:45
De har fået besked kl 16.00 i dag.
For helvede. Røvtur.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Rolden » 26. jun 2020, 21:02

Vises kampen et offentligt sted i Aalborg?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Hanga » 26. jun 2020, 21:24

Sønderjyske har fået 724 billletter, og så må man vel gå ud fra, at vi har fået tilsvarende. Det er dælme ikke mange!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/soe ... kalfinale/
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

1aabfan
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 76
Tilmeldt: 14. aug 2008, 10:02
Geografisk sted: 9000 Hobro

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af 1aabfan » 26. jun 2020, 22:21

Hanga skrev:
26. jun 2020, 21:24
Sønderjyske har fået 724 billletter, og så må man vel gå ud fra, at vi har fået tilsvarende. Det er dælme ikke mange!

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/soe ... kalfinale/
AaB har jo nok fået de samme antal, det er simpelt hen til grin, 10% af kapacitet, dem der har bestemt det, må godt nok ikke have meget tilovers for fodbold. Eller måske de er ligeglade, nu når det er 2 jyske klubber. Hold op jeg er skuffet 😢
Kom nu ind i kampen

Cpeder
Landshold
Landshold
Indlæg: 781
Tilmeldt: 22. jun 2006, 11:00
Favoritspiller: Jes Hoegh
Geografisk sted: Aarhus

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Cpeder » 26. jun 2020, 22:22

Jeg tænker også at det bare er én AaB fan fra Hjørring...

Hvis der er nogen som ombestemmer sig og ikke tager afsted, men har købt en billet må de gerne skrive til mig :-)

Jeg tænker at tage til Esbjerg også selvom jeg misser en billet. Er der nogen som er ved at planlægge noget uden for stadion?

/Casper
Blæsten går frisk over Limfjordens vande,
rusker dem op til vågen flugt,
jager dem mellem de favnende strande,
fylder med toner hver en bugt.
Og sømanden synger bag sit rat
på krydstogt fra Nordsø til Kattegat.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Fromthecradle » 26. jun 2020, 23:39

Cpeder skrev:
26. jun 2020, 22:22
Jeg tænker også at det bare er én AaB fan fra Hjørring...

Hvis der er nogen som ombestemmer sig og ikke tager afsted, men har købt en billet må de gerne skrive til mig :-)

Jeg tænker at tage til Esbjerg også selvom jeg misser en billet. Er der nogen som er ved at planlægge noget uden for stadion?

/Casper

Din signatur - jeg er med på ophavet - er bare den fedeste.
You pay for this?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Fromthecradle » 26. jun 2020, 23:46

At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
You pay for this?

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 26. jun 2020, 23:52

Fromthecradle skrev:
26. jun 2020, 23:46
At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
Hvad skal AaB gøre?

Der vil være en masse skuffede fans uanset på hvilken måde de begrænsede antal billetter fordeles.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Spritten » 26. jun 2020, 23:56

Aalborg frederikshavner skrev:
26. jun 2020, 23:52
Fromthecradle skrev:
26. jun 2020, 23:46
At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
Hvad skal AaB gøre?

Der vil være en masse skuffede fans uanset på hvilken måde de begrænsede antal billetter fordeles.
Enig, jeg synes også det er en fin måde at fordele billetterne på. Jeg har selv sæsonkort, bor på den forkerte side af storebælt, men synes da det er fortjent at de får dem, omend jeg virkelig ville ønske at det var mig.
Synes dog det er mere latterligt at der bliver så få tilskuere der får adgang.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Pastorius » 26. jun 2020, 23:56

Fromthecradle skrev:
26. jun 2020, 23:46
At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
Jeg synes billetterne skulle være gået til dem, der har tabt flest penge på AaB-aktier
Med venlig Hilsen
--
Robert

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Fromthecradle » 27. jun 2020, 00:11

Pastorius skrev:
26. jun 2020, 23:56
Fromthecradle skrev:
26. jun 2020, 23:46
At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
Jeg synes billetterne skulle være gået til dem, der har tabt flest penge på AaB-aktier
Udover vanskeligheden i at opgøre det, giver jeg dig helt ret i, at kriteriet er bedre end hvad de har valgt.
You pay for this?

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Fromthecradle » 27. jun 2020, 00:13

Aalborg frederikshavner skrev:
26. jun 2020, 23:52
Fromthecradle skrev:
26. jun 2020, 23:46
At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
Hvad skal AaB gøre?

Der vil være en masse skuffede fans uanset på hvilken måde de begrænsede antal billetter fordeles.
Lade være med at differentiere ift fremmøde for sæsonkortholdere. Det er meget simpelt.
You pay for this?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Pastorius » 27. jun 2020, 07:10

Fromthecradle skrev:
27. jun 2020, 00:13
Aalborg frederikshavner skrev:
26. jun 2020, 23:52
Fromthecradle skrev:
26. jun 2020, 23:46
At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
Hvad skal AaB gøre?

Der vil være en masse skuffede fans uanset på hvilken måde de begrænsede antal billetter fordeles.
Lade være med at differentiere ift fremmøde for sæsonkortholdere. Det er meget simpelt.
For lige at være lidt seriøs - så har jeg det fint med dem AaB har valgt hidtil. Stemningen til AaBs hjemmekampe har klart overgået alt andet jeg har set efter Corona, og det betyder altså noget.

Ligegyldigt hvad de havde valgt, ville der være mange forsmåede der stod tilbage, nu sørger de i hvert fald for at der er en vis sandsynlighed for at der der kommer, laver lidt fest i gaden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Pokalfinale i Esbjerg

Indlæg af Danni » 27. jun 2020, 07:23

Fromthecradle skrev:
26. jun 2020, 23:46
At mene at de mest loyale er dem der møder op til flest hjemmekampe er dumt. Jeg kan lige så vel argumentere for, at os der har sæsonkort uden mulighed for at møde op på alle mulige mærkelige tidspunkter (arbejde, hep, hep), er mere loyale. Vi betaler selv om vi ved at vi ikke får value for money.

Fuck jer AaB, hvis det virkeligt er attituden.
Skulle man så give billetterne til dem, der ikke kommer så meget, fordi de er mere loyale, end dem der er der hver gang? Prøv lige at mærke efter. Jeg har respekt for den måde, som AaB har gjort det på. Jeg har også fuld forståelse for, det kan være frustrerende ikke at få billet, men tag lige en dyb indånding inden du skriver en linje som din sidste.
Længe leve arbejderklassen!

Besvar