Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af san » 1. jul 2020, 22:20

DenGamleMand skrev:
1. jul 2020, 22:16
Kampens helt store taber: Den aalborgensiske fanscene.

Spændende hvad klubbens reaktion på problemerne i første halvleg bliver. Man ville ønske at klubben aldrig have kvalificeret sig til den finale...

Fan scene ? de latterlige små hjerne døde drenge i sorte trøje ? De er der kun for dem selv og ingen anden
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 22:20

Aalborg frederikshavner skrev:
1. jul 2020, 22:08
6 træningskampe tilbage så er sæsonen slut.

IAO har forhåbentlig set de åbenlyse mangler holdet har men kan godt frygte at han ikke får midler til at adressere de åbenlyse mangler
Det er jo ikke mangler hist og her. Det er jo tilbage til square 1 hele vejen rundt. Krogh og Inge må sætte sig ned og finde ud af, hvad der skal til for at vi ikke igen får sådan en sæson, hvor man sejler rundt mellem de taktiske intentioner, finder noget, som måske kan virke - for så at fravige det igen! - hovsafyrer assistenttrænerne og panikansætter humørspredere, kæmpeflopper i en pokalfinale, man har en norsk midtbanespiller som BURDE være en kæmpeprofil, men mere er anonym passager, en hollandsk angriber, man hiver ind som bærende element - ham skifter man ofte ud efter en time, man insisterer på at bruge en hjemmebrygget midtbanemand som ikke kan levere varen, man har satset på gamle koryfæer som Ahlmann og Kusk som bare er has-been....ja gu samler jeg alle de negative vinkler sammen nu, men for fanden, jeg synes virkelig, der er så mange AaB-satsninger som har vist sig at være forfejlede. Og derfor er Inges opgave virkelig monumental, hvis AaB skal reddes fra en OB eller Esbjerg-skæbne. Så lang tid holder den positive erindring om AaB altså ikke, og jeg synes i forvejen, den bliver strakt meget langt af medierne.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Forza » 1. jul 2020, 22:21

Inge har et kæmpe arbejde foran sig. Til gengæld nok sundt med en udrensning af de sidste hjerneblødninger fra Gaardes side.

En ny træner + assistenter: Friis er ikke manden. Er blandt de dårligste taktikkerne i ligaen. Ofte handlingslammet og en elendig kommunikator i pressen. At man er en flink fåmælt AaB’er er ikke nok til at være cheftræner.

En erstatning for PK: vi har brug for en der kan presse/overtage Pallesen back.

En 6’er: MC er brugbar som bænkevarmer. Som fast mand for et top 6 hold hører han ingen steder hjemme. En ny starter er ønsker.

En kant/angriber: helst en gennembrudsstærk/hurtig spiller. Alternativt en target mand.

Taktikken og stilen er fastlagt med Søren Krogh. Nu skal vi finde typerne der kan føre den ud i livet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Maglau » 1. jul 2020, 22:22

Funky skrev:
1. jul 2020, 22:20
Aalborg frederikshavner skrev:
1. jul 2020, 22:08
6 træningskampe tilbage så er sæsonen slut.

IAO har forhåbentlig set de åbenlyse mangler holdet har men kan godt frygte at han ikke får midler til at adressere de åbenlyse mangler
Det er jo ikke mangler hist og her. Det er jo tilbage til square 1 hele vejen rundt. Krogh og Inge må sætte sig ned og finde ud af, hvad der skal til for at vi ikke igen får sådan en sæson, hvor man sejler rundt mellem de taktiske intentioner, finder noget, som måske kan virke - for så at fravige det igen! - hovsafyrer assistenttrænerne og panikansætter humørspredere, kæmpeflopper i en pokalfinale, man har en norsk midtbanespiller som BURDE være en kæmpeprofil, men mere er anonym passager, en hollandsk angriber, man hiver ind som bærende element - ham skifter man ofte ud efter en time, man insisterer på at bruge en hjemmebrygget midtbanemand som ikke kan levere varen, man har satset på gamle koryfæer som Ahlmann og Kusk som bare er has-been....ja gu samler jeg alle de negative vinkler sammen nu, men for fanden, jeg synes virkelig, der er så mange AaB-satsninger som har vist sig at være forfejlede. Og derfor er Inges opgave virkelig monumental, hvis AaB skal reddes fra en OB eller Esbjerg-skæbne. Så lang tid holder den positive erindring om AaB altså ikke, og jeg synes i forvejen, den bliver strakt meget langt af medierne.
Fuldstændig enig.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af strangecap » 1. jul 2020, 22:23

Vi kan godt begynde at rydde op, det her er forfra

Munken83
2. div
2. div
Indlæg: 160
Tilmeldt: 6. aug 2017, 18:58
Favoritspiller: Würtz - Thelander -
Geografisk sted: Ikast (fraflytter fra Brønderslev)

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Munken83 » 1. jul 2020, 22:23

Forza skrev:
1. jul 2020, 22:21
Inge har et kæmpe arbejde foran sig. Til gengæld nok sundt med en udrensning af de sidste hjerneblødninger fra Gaardes side.

En ny træner + assistenter: Friis er ikke manden. Er blandt de dårligste taktikkerne i ligaen. Ofte handlingslammet og en elendig kommunikator i pressen. At man er en flink fåmælt AaB’er er ikke nok til at være cheftræner.

En erstatning for PK: vi har brug for en der kan presse/overtage Pallesen back.

En 6’er: MC er brugbar som bænkevarmer. Som fast mand for et top 6 hold hører han ingen steder hjemme. En ny starter er ønsker.

En kant/angriber: helst en gennembrudsstærk/hurtig spiller. Alternativt en target mand.

Taktikken og stilen er fastlagt med Søren Krogh. Nu skal vi finde typerne der kan føre den ud i livet.
Kunne ikke være mere enig :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af raekkeettre » 1. jul 2020, 22:24

Forza skrev:
1. jul 2020, 22:21
Inge har et kæmpe arbejde foran sig. Til gengæld nok sundt med en udrensning af de sidste hjerneblødninger fra Gaardes side.

En ny træner + assistenter: Friis er ikke manden. Er blandt de dårligste taktikkerne i ligaen. Ofte handlingslammet og en elendig kommunikator i pressen. At man er en flink fåmælt AaB’er er ikke nok til at være cheftræner.

En erstatning for PK: vi har brug for en der kan presse/overtage Pallesen back.

En 6’er: MC er brugbar som bænkevarmer. Som fast mand for et top 6 hold hører han ingen steder hjemme. En ny starter er ønsker.

En kant/angriber: helst en gennembrudsstærk/hurtig spiller. Alternativt en target mand.

Taktikken og stilen er fastlagt med Søren Krogh. Nu skal vi finde typerne der kan føre den ud i livet.
Jeg tror ikke du kan finde nogen, ud over Thelander og Lucas der skal blive i truppen efter sådan en aften...så.bare skyd løs, den er gratis idag...

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Uldahl » 1. jul 2020, 22:27

Det var så det, ingen lyspunkter overhovedet, måske bortset fra vi ikke skal ud og blamere os i Europa. Ingen udover Lucas og Thelander mødte op til den kamp, resten er gået på sommer ferie, efter vi fik os sneget med i top 6.

Fuld fortjent sejr til SE som nemt kunne have været større, vi var i den grad over matchet på fysik, og vilje til at ville vinde.

Betsyrelsen kan godt finde den store tegnedreng frem så Inge har penge at købe ind for. Der skal kvalitet ind på den defensive midtbane, højre back, en stopper, en angriber og en offensiv spiller mere.

En ræderlig sæson vi har haft, og vi kan ikke engang bruge de sidste kampe som trænings kampe. Der skal skiftes et halvt hold plus en ny træner.

Den skal skylles ned, jeg går på druk. Skål

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7820
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Forza » 1. jul 2020, 22:28

raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:24
Forza skrev:
1. jul 2020, 22:21
Inge har et kæmpe arbejde foran sig. Til gengæld nok sundt med en udrensning af de sidste hjerneblødninger fra Gaardes side.

En ny træner + assistenter: Friis er ikke manden. Er blandt de dårligste taktikkerne i ligaen. Ofte handlingslammet og en elendig kommunikator i pressen. At man er en flink fåmælt AaB’er er ikke nok til at være cheftræner.

En erstatning for PK: vi har brug for en der kan presse/overtage Pallesen back.

En 6’er: MC er brugbar som bænkevarmer. Som fast mand for et top 6 hold hører han ingen steder hjemme. En ny starter er ønsker.

En kant/angriber: helst en gennembrudsstærk/hurtig spiller. Alternativt en target mand.

Taktikken og stilen er fastlagt med Søren Krogh. Nu skal vi finde typerne der kan føre den ud i livet.
Jeg tror ikke du kan finde nogen, ud over Thelander og Lucas der skal blive i truppen efter sådan en aften...så.bare skyd løs, den er gratis idag...
Jeg skriver det ikke baseret på i dag.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Fromthecradle » 1. jul 2020, 22:29

Positivt dog at AaB ikke vandt på denne skammens dag.
You pay for this?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af MrBangDK » 1. jul 2020, 22:31

Ingen over os selv!
Ska' vi hak'?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af raekkeettre » 1. jul 2020, 22:31

Forza skrev:
1. jul 2020, 22:28
raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:24
Forza skrev:
1. jul 2020, 22:21
Inge har et kæmpe arbejde foran sig. Til gengæld nok sundt med en udrensning af de sidste hjerneblødninger fra Gaardes side.

En ny træner + assistenter: Friis er ikke manden. Er blandt de dårligste taktikkerne i ligaen. Ofte handlingslammet og en elendig kommunikator i pressen. At man er en flink fåmælt AaB’er er ikke nok til at være cheftræner.

En erstatning for PK: vi har brug for en der kan presse/overtage Pallesen back.

En 6’er: MC er brugbar som bænkevarmer. Som fast mand for et top 6 hold hører han ingen steder hjemme. En ny starter er ønsker.

En kant/angriber: helst en gennembrudsstærk/hurtig spiller. Alternativt en target mand.

Taktikken og stilen er fastlagt med Søren Krogh. Nu skal vi finde typerne der kan føre den ud i livet.
Jeg tror ikke du kan finde nogen, ud over Thelander og Lucas der skal blive i truppen efter sådan en aften...så.bare skyd løs, den er gratis idag...
Jeg skriver det ikke baseret på i dag.
Argh...hvis vi havde vundet og spillede fremragende....så havde der nok været en anden tone...men forstår godt det du skriver nu....for hvis vi kan have sådan en attitude og indsats til sådan en stor kamp....så er ingen hellige mere....ud over Thelander og Lucas....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 22:32

raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:13
Det var fandme skidt!!! Thelander gjorde det godt, og så er jeg sgu ked af at sige det, men den næste jeg synes faktisk gjorde det okay var Kakeeto....ellers synes jeg faktisk ALLE andre var sindssygt under niveau!!!!!
Gad vide hvad der var sket hvis man faktisk have ladet Kakeeto, som spillede en god kamp mod AGF, starte i stedet for MC. Og tænk hvis Tengstedt også var blevet belønnet for sit fine indhop med en startplads i stedet for Kusk?

Nå, det finder vi jo aldrig ud af. Ej heller i de næste kampe. I AaB er det der med belønning for gode præstationer ikke særligt brugt. Gad vide om ikke cheftræneren har siddet med sine skabeloner og små papirlapper med “typer”, som helst skal passe sammen, sådan som man lærer de dersens smarte dbu trænerkurser...
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2020, 22:33

Dette tror jeg var det endegyldige farvel til fodbold på seriøst niveau i dette land nord for Randers. De sidste 5 år har været de værste i klubbens Superligahistorie og er resultatet af den komplette mangel på ærgerrighed og ambitionsniveau, der blev lanceret lige efter doublen med Gaardes profetiske ord om "den lille klub i Nordjylland".

Hvor skal vi begynde, og hvor skal vi slutte? Vi har en hundedyr, men åbenlyst dysfunktionel trup. Vi har ofret formuer på spillere som Kusk, Okore, Safranko, Fossum (og mange mange - og den eneste, der har leveret, Lucas Andersen, er konstant skadet og ikke en spiller, vi hverken kan bygge noget på eller sælge videre til et seriøst beløb grundet den bizarre skadeshistorik.

AaB er kørt så langt ned i skidtet af årelangt misregimente, at vi jo ligesågodt kan droppe den sædvanlige floskel om "næste sæson". Hvorfor skulle det blive et hak bedre end de sidste års elendighed?

Lad os i stedet bare erkende, at klubben er færdig i dansk topfodbold og forsøge at bygge noget op, der måske kan ligne noget i løbet af en årrække.
Vi har vist os håbløse, når det gælder talentudvikling (helt ærligt; vi har haft 2 - siger og skriver to (!) interessante spillere fra ungdomsafdelingen i løbet af de sidste 7-8 år; det er vel kun AGF, der kan præstere endnu værre end det?). Vi har vist os endnu mere håbløse, når det gælder køb af spillere. Kun Brøndbys indkøb af trioen Agger, Elmander og Tommy Etellerandet har vist sig endnu mere fantasiløs end den evige jagt på gamle AaB-spillere, hvoraf kun Lucas Andersen har vist noget bemærkelsesværdigt og derpå omgående gled over i de facto - fodboldinvaliditet.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af dyhrmaN » 1. jul 2020, 22:34

Nu forstår jeg hvordan Brøndby fans har det, når de prøver at distancere sig fra de typer, som alle andre mener repræsenterer hele klubben. Det må nok alligevel være et af Aalborgs aller pinligste øjeblikke på fanscenen.

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 487
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af KME » 1. jul 2020, 22:35

Sønderjyske var marginalt mindre leverpostej end AaB i dag. Tillykke!
:aabfan:
AaB fan since 1991 :aabfan:

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2997
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af raekkeettre » 1. jul 2020, 22:37

Funky skrev:
1. jul 2020, 22:32
raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 22:13
Det var fandme skidt!!! Thelander gjorde det godt, og så er jeg sgu ked af at sige det, men den næste jeg synes faktisk gjorde det okay var Kakeeto....ellers synes jeg faktisk ALLE andre var sindssygt under niveau!!!!!
Gad vide hvad der var sket hvis man faktisk have ladet Kakeeto, som spillede en god kamp mod AGF, starte i stedet for MC. Og tænk hvis Tengstedt også var blevet belønnet for sit fine indhop med en startplads i stedet for Kusk?

Nå, det finder vi jo aldrig ud af. Ej heller i de næste kampe. I AaB er det der med belønning for gode præstationer ikke særligt brugt. Gad vide om ikke cheftræneren har siddet med sine skabeloner og små papirlapper med “typer”, som helst skal passe sammen, sådan som man lærer de dersens smarte dbu trænerkurser...
Kakeeto har ingen fremtid i AaB what so ever og spillede ikke godt mod AGF, men idag når alle andre fejler så meget som de gør, så er Kakeetos niveau bare nok til at fremstå som anden bedste spiller idag....Det siger mere om de andre end Kakeeto.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af mich1596 » 1. jul 2020, 22:38

Alt virkede fejltimet fra start, Lucas var i den grad både fejlplaceret og overtændt, taktikken var læst og ja.... ud over mit tidligere indlæg fra nordsjælland kampen, er det klart at der skal ryddes op i stor stil. men syntes dog at der var lys Ross er ung og kan blive god tænker jeg og har vi en rigtig god angriber i støbeskeen ?
Ellers er der vist kun tilbage at gentage mig selv....føj for en ynk.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2020, 22:40

dyhrmaN skrev:
1. jul 2020, 22:34
Nu forstår jeg hvordan Brøndby fans har det, når de prøver at distancere sig fra de typer, som alle andre mener repræsenterer hele klubben. Det må nok alligevel være et af Aalborgs aller pinligste øjeblikke på fanscenen.
Tja, man kunne jo være flabet og sige, at det er første gang siden doublen, at nogen rigtig bemærker AaB...

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Pastorius » 1. jul 2020, 22:40

Frank Buck skrev:Havde godt nok ikke forestillet mig så elendig en pokalfinale.

Ringe spil, skade til Lucas, snotdumme fans og absolut ingen fightervilje og evne fra spillernes side. Godt det snart er slut, og så kan vi begynde at håbe at der kommer ændringer inden næste sæson. For denne sæson er da slut nu.
Det er ikke rigtigt der ikke blev fightet. De løb bare forgæves, og det så dumt og usammenhængende ud.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar