Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 23:42

Hovedet skrev:
1. jul 2020, 23:33
Funky skrev:
1. jul 2020, 23:20
Fromthecradle skrev:
1. jul 2020, 23:16
Funky skrev:
1. jul 2020, 23:08
Forza skrev:
1. jul 2020, 23:04
MC bør aldrig være fast mand i en klub på vores niveau.
Og dog er han åbenbart garanteret en plads i start-11.
Han var dog en stjerne i dag ift fx PO, Kusk, Okore.
Den ene er væk senest om 6 kampe, de to andre må der virkelig stå nogle store spørgsmålstegn ud for. PO er falmet, Kusk er sådan en historie som får mig til at håbe, man ikke henter Nikolaj Thomsen (hvilket er unfair, han kan nemt tænkes at gøre det bedre end Kusk).
Kendetegnende for de unge talenter fra vores gyldne epoke, er, at de kulminerede omkring de 19-20 år! Kusk, Helenius, Lucas Andersen, Nikolaj Thomsen - det er en sørgelig historie. Og nej, lad os nu ikke endnu engang excellere i total fantasiløshed og hente Nicolaj Thomsen tilbage; jeg ser ingen anden skæbne end den, der tidligere er overgået Helenius og Kusk.

Hvis vi endelig - for gud ved hvilken gang - skal hive en gammel AaBer hjem, skulle det være Henrik Dalsgaard. Vel nærmest den eneste - og dengang bestemt ikke den mest hypede - af de gyldne drenge, der rent faktisk blev noget udover en "gylden dreng". Eller måske AK Jakobsen, kunne man fristes til at sige. Han har i hvert fald gjort det godt i SønderjyskE. Og netop AK som dobbelt målscorer i en 2-0-kamp leder jo tankerne tilbage til Zagreb i august 2014, der i historiens baglys mere og mere tegner til at stå som den sidste af store AaB-præstationer i Superligaens historie.
Helenius ser ret skarp ud for AGF lige for øjeblikket, men bortset fra det, ja, Dalle hjem ville da være fint. Jeg tror grundlæggende bare, det kræver meget, meget mere end 2-3 signings at vende den udvikling (afvikling), AaB har gang i.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3638
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Hovedet » 1. jul 2020, 23:50

Funky skrev:
1. jul 2020, 23:42
Hovedet skrev:
1. jul 2020, 23:33
Funky skrev:
1. jul 2020, 23:20
Fromthecradle skrev:
1. jul 2020, 23:16
Funky skrev:
1. jul 2020, 23:08
Forza skrev:
1. jul 2020, 23:04
MC bør aldrig være fast mand i en klub på vores niveau.
Og dog er han åbenbart garanteret en plads i start-11.
Han var dog en stjerne i dag ift fx PO, Kusk, Okore.
Den ene er væk senest om 6 kampe, de to andre må der virkelig stå nogle store spørgsmålstegn ud for. PO er falmet, Kusk er sådan en historie som får mig til at håbe, man ikke henter Nikolaj Thomsen (hvilket er unfair, han kan nemt tænkes at gøre det bedre end Kusk).
Kendetegnende for de unge talenter fra vores gyldne epoke, er, at de kulminerede omkring de 19-20 år! Kusk, Helenius, Lucas Andersen, Nikolaj Thomsen - det er en sørgelig historie. Og nej, lad os nu ikke endnu engang excellere i total fantasiløshed og hente Nicolaj Thomsen tilbage; jeg ser ingen anden skæbne end den, der tidligere er overgået Helenius og Kusk.

Hvis vi endelig - for gud ved hvilken gang - skal hive en gammel AaBer hjem, skulle det være Henrik Dalsgaard. Vel nærmest den eneste - og dengang bestemt ikke den mest hypede - af de gyldne drenge, der rent faktisk blev noget udover en "gylden dreng". Eller måske AK Jakobsen, kunne man fristes til at sige. Han har i hvert fald gjort det godt i SønderjyskE. Og netop AK som dobbelt målscorer i en 2-0-kamp leder jo tankerne tilbage til Zagreb i august 2014, der i historiens baglys mere og mere tegner til at stå som den sidste af store AaB-præstationer i Superligaens historie.
Helenius ser ret skarp ud for AGF lige for øjeblikket, men bortset fra det, ja, Dalle hjem ville da være fint. Jeg tror grundlæggende bare, det kræver meget, meget mere end 2-3 signings at vende den udvikling (afvikling), AaB har gang i.
Ja, det er rigtigt med Helenius, og ham kunne jeg også godt unde noget medvind; og med ham i øvrigt også de andre nævnte og IKKE MINDST dem, der huserer i AaB. Bortset fra det er jeg enig. Klubben er i strukturelt forfald, der minder om det, vi har set i OB og tidligere i AGF. De sjove tider og hovsamesterskaberne er en saga blot.

Til gengæld er vi på bold.dk blevet kaldt "den selvfede nordjyske Fætter Højben - klub" (eller noget i den stil) af en AGF-gut. Kombineret med tumperne på tribunen i Esbjerg er vi dog i det mindste ved at skabe en smule hype om os selv igen, så vi ikke går fuldstændig i den glemmebog, som Allan Gaarde flittigt skrev kapitler til i sit virke i klubben.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3638
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Hovedet » 2. jul 2020, 00:09

https://www.bt.dk/fodbold/reagerer-efte ... rvoese-for

https://ekstrabladet.dk/sport/kommentar ... er/8186568

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ri/8186313


Drenge, ro på, vores bøn er hørt. Vi er kommet i københavnermedierne :aabfan:

Og minsandten også i TV2:

https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-07-01 ... aergerligt

På en bagvendt måde er dette endt som AaBs største stjernestund, siden AK lynede to gange i Zagreb. :cheers:

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 2. jul 2020, 00:12

Jeg synes det er sindssygt ærgerligt at opleve det som skete idag. Mange udebanekampe på sjælland ville være rimelig døde stemningsmæssigt hvis ikke den samme gruppe igen og igen tog turen herover for at lave noget larm og bakke op. Derfor er det svært bare at sige at ingen ville savne de samme mennesker hvis de fik livstidskarantæner, for det er jo ikke rigtigt. Nogen ting, som det idag, ville man absolut ikke savne, men der ville mangle noget stemning på tribunerne. Men det ville være en god start med lidt mere selvransagelse lige netop idag, for idag smadrede det den minimale rytme som der måtte have været i holdet, og gjorde AaB til grin overfor resten af landet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 2. jul 2020, 00:24

Så har man læst reaktionen fra Friis, og det er jo bare endnu en skuffelse at slutte aftenen af på. Han konstaterer det, som alle kan se - at snikkesnakke lirum larum, tingene ikke virkede hverken defensivt eller offensivt - Nå, wow! - og han regner med, at der må komme en ‘trodsreaktion’ i næste kamp. Hold kæft hvor er jeg træt af, at niveauet i AaB ikke er til mere end det. Jeg gad godt høre fra det taktiske geni, HVORFOR tingene ikke virker hverken defensivt eller offensivt, for jeg tænker, at han med sin position må have nogle lidt mere dybsindige bud. Han har vel for fanden stået med ansvaret for en træning og holdsammensætning som skulle give et andet billede. Så hvor gik det galt, Friis? Jeg gider til gengæld ikke høre mere på forhåbninger om ‘trodsreaktioner’. Hvilken gang i sæsonen er det efterhånden, at spillerne er blevet sendt hjem for at “se sig i spejlet”?
Allermest vil jeg høre og se en klub og en cheftræner agere ud fra en præmis om, at det simpelthen aldrig nogensinde igen må ske, at man sender så tamt og handlingslammet et hold på banen til en fucking pokalfinale! At det var fuldstændig skandaløst at møde op til sådan en kamp og aldrig formå at true modstanderen. Det var for helvede ikke Liverpool eller Real Madrid, vi stod overfor! Jeg kan seriøst ikke komme i tanke om et eneste andet hold i ligaen som ville have leveret en lige så fesen indsats, det er seriøse, profesionelle fodboldspillere da for stolte til!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Debatjuntaen » 2. jul 2020, 00:26

Frustrationerne er store, men hvis ikke der kan holdes en ordentlig tone, er det ud herfra.

Indlæg er slettet for at undgå eskalation.
/Debatjuntaen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Hanga » 2. jul 2020, 00:34

Funky skrev:
2. jul 2020, 00:24
Så har man læst reaktionen fra Friis, og det er jo bare endnu en skuffelse at slutte aftenen af på. Han konstaterer det, som alle kan se - at snikkesnakke lirum larum, tingene ikke virkede hverken defensivt eller offensivt - Nå, wow! - og han regner med, at der må komme en ‘trodsreaktion’ i næste kamp. Hold kæft hvor er jeg træt af, at niveauet i AaB ikke er til mere end det. Jeg gad godt høre fra det taktiske geni, HVORFOR tingene ikke virker hverken defensivt eller offensivt, for jeg tænker, at han med sin position må have nogle lidt mere dybsindige bud. Han har vel for fanden stået med ansvaret for en træning og holdsammensætning som skulle give et andet billede. Så hvor gik det galt, Friis? Jeg gider til gengæld ikke høre mere på forhåbninger om ‘trodsreaktioner’. Hvilken gang i sæsonen er det efterhånden, at spillerne er blevet sendt hjem for at “se sig i spejlet”?
Allermest vil jeg høre og se en klub og en cheftræner agere ud fra en præmis om, at det simpelthen aldrig nogensinde igen må ske, at man sender så tamt og handlingslammet et hold på banen til en fucking pokalfinale! At det var fuldstændig skandaløst at møde op til sådan en kamp og aldrig formå at true modstanderen. Det var for helvede ikke Liverpool eller Real Madrid, vi stod overfor! Jeg kan seriøst ikke komme i tanke om et eneste andet hold i ligaen som ville have leveret en lige så fesen indsats, det er seriøse, profesionelle fodboldspillere da for stolte til!
Fuldstændig enig. Det er tomme ord nu. Vi møder op til hver anden kamp uden at have hjertet eller gejsten med. Der skal ikke en trodsreaktion til i næste kamp, der skal et komplet mentalitetsskifte til, så vi møder op og giver alt hvad vi har hver gang! Kyl taktiktavlen af helvede til indtil det er på plads.

Jeg har sagt det i lang tid men siger det igen - vi trænger virkelig til at få nogle "vindertyper" ind på holdet og på bænken. Kliche eller ej.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Klaus » 2. jul 2020, 00:46

Jeg synes, der er hele 3 rigtig trælse ting i den kamp. Det første er, at det ikke ligner vi har en rigtig gameplan, det andet er, at vi med mere end en halv time i overtal ikke er i stand til at producere bare en kvalificeret afslutning. Den sidste ting er naturligvis på tribunen. Jeg synes Hanga beskriver det fint, at sætte sig selv over klubben er uforståelig. Jeg tror en del af forklaringen ligger i en rigelig opvarmning, der var jo også lidt bøvl inden kampen. I det hele taget en frustrerende aften i Esbjerg, hvor vi tabte fortjent til et hold, der virkede langt bedre forberedt og klar end os. Har virkelig svært ved at finde bare en spiller der gjorde det godt i dag... Måske Ross, da han kom ind?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 2. jul 2020, 00:57

Hanga skrev:
2. jul 2020, 00:34
Funky skrev:
2. jul 2020, 00:24
Så har man læst reaktionen fra Friis, og det er jo bare endnu en skuffelse at slutte aftenen af på. Han konstaterer det, som alle kan se - at snikkesnakke lirum larum, tingene ikke virkede hverken defensivt eller offensivt - Nå, wow! - og han regner med, at der må komme en ‘trodsreaktion’ i næste kamp. Hold kæft hvor er jeg træt af, at niveauet i AaB ikke er til mere end det. Jeg gad godt høre fra det taktiske geni, HVORFOR tingene ikke virker hverken defensivt eller offensivt, for jeg tænker, at han med sin position må have nogle lidt mere dybsindige bud. Han har vel for fanden stået med ansvaret for en træning og holdsammensætning som skulle give et andet billede. Så hvor gik det galt, Friis? Jeg gider til gengæld ikke høre mere på forhåbninger om ‘trodsreaktioner’. Hvilken gang i sæsonen er det efterhånden, at spillerne er blevet sendt hjem for at “se sig i spejlet”?
Allermest vil jeg høre og se en klub og en cheftræner agere ud fra en præmis om, at det simpelthen aldrig nogensinde igen må ske, at man sender så tamt og handlingslammet et hold på banen til en fucking pokalfinale! At det var fuldstændig skandaløst at møde op til sådan en kamp og aldrig formå at true modstanderen. Det var for helvede ikke Liverpool eller Real Madrid, vi stod overfor! Jeg kan seriøst ikke komme i tanke om et eneste andet hold i ligaen som ville have leveret en lige så fesen indsats, det er seriøse, profesionelle fodboldspillere da for stolte til!
Fuldstændig enig. Det er tomme ord nu. Vi møder op til hver anden kamp uden at have hjertet eller gejsten med. Der skal ikke en trodsreaktion til i næste kamp, der skal en komplet mentalitetsskifte til.

Jeg har sagt det i lang tid men siger det igen - vi trænger virkelig til at få nogle "vindertyper" ind på holdet og på bænken. Kliche eller ej.
Jeg tror også, det er det, man er gået efter med PO og Thelander, og Lucas, Ross og Thengstedt virker også ret ‘fokuserede‘, eller hvad vi nu skal kalde det. Men der er jo noget helt galt med, hvordan tingene klikker eller ikke klikker på holdet.

Jeg tror (og ja, jeg vil tillade mig bare at tro noget nu) at der er en generel misstemning i AaB. Assistenttrænerne fyres med henvisning til mangel på “humør”. At der har manglet og stadig mangler “humør” tror jeg er helt rigtigt, men det har sgu nok handlet om mere end bare assistenttrænerne. Som jwg har sagt før kan det ikke forstås som andet end en kritik også af Friis. Jeg gætter også på, det handler om, at der er kaos og uro i spillertruppen. Hierarkiet er formelt set nok på plads med Lucas i toppen, men derefter bliver det noget mudder. Okore burde være en førerhund, men han har i et år været på vej ud, og fik også lige en matchfixing sag på halsen = uro. KP er i AaB fordi han ikke kunne komme videre = han får heller ikke helt den status, han burde have. Pallesen har ikke kunnet spille sig fast på holdet før for nylig. PK’s degradering har frataget ham den pondus hans mange år i AaB ellers giver ham. Ahlmann burde være i toppen af hierarkiet, men har ikke spillet fast, og ikke leveret god nok kvalitet. Fossum fremstår overhovedet ikke som en leder på nogen måde. MC har ikke nok kvalitet i sit spil til at kunne tillade sig at være den indpisker, han måske burde være. Det samme kan desværre også siges om PO. Kusk er introvert. Tom får ikke tilliden til at etablere sig som den åbenlyse førsteangriber. Tengstedt kan angiveligt ikke med Friis. Og Friis...Friis virker ikke til at have den store gennemslagskraft. Derfor er holdet skideskrøbeligt. Det hænger bare ikke sammen, og Friis er ved at have opbrugt den tid hvor han som ny mand kunne komme ‘udefra’ og gøre noget ved det. Han har spillet sine kort, og bl.a.satset på, at MC skulle være det lysende håb, et hold kunne samles og opbygges omkring. At Fossum ville vokse med fast spilletid. At Ahlmann havde et højere og mindre skadesplaget niveau at vende tilbage til. Osv. Hans mest betroede spillere (udover Lucas) leverer ikke. Det koster i sig selv, og des mere han bliver ved med at stole på dem, uden det giver pote, des mere koster det i forhold til uro i truppen. Nu har han efterhånden spillet alle kort, og sidder tilbage med “trodsreaktion”.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Pollack2 » 2. jul 2020, 01:12

Jeg savner i den grad en i klubben, der kan og i stand til at sætte en retning - på og uden for banen. Det starter naturligvis med træeneren. Flere føler sig overbevist om, at Friis nu må være fortid - det kommer ikke til at ske: Friis har ikke gjort det meget ringere end de forgående trænere, så jeg er overbevist om, at vi kommer til at se et par sæsoner mere med Friis ved roret inden det selv i bestyrelsen bliver for trist. Men de facto har vi i aften set en træner, der ikke var i stand til at motivere og sætte sit hold op til en pokalfinale. Det er skandaløst.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 667
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Winterburn » 2. jul 2020, 01:32

Træls dag på kontoret. Hader det. Elsker AaB. Småfuld. Ønsker mig Kuhn. Ubegrundet. Men det eneste jeg har i hovedet So ost das
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Brugeravatar
Njak
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 9. jul 2005, 15:38
Geografisk sted: Voldum

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Njak » 2. jul 2020, 01:38

Sort dag for AaB. Hold op hvor jeg græmmer mig over udsigter til at skulle sættes i forbindelse med sådan en flok fjolser på mit job og omgangskreds i morgen. Man må bare ligge sig flat ned og indrømme at vores klub desværre har de samme tosser som man har siddet og trukket på smilebåndet over i eksempelvis Brøndby eller AGF. Sørgeligst af alt er det høje antal af tumper, det drejer sig om. Den kommer vi til at blive dunket i hovedet for langt ud i fremtiden. Man kan blot håbe på et begrænset omfang af konsekvenser ift. tilskuere i den kommende fremtid i dansk fodbold.

Jeg sætter kæmpe pris på de fantastiske fans vi har normalt. Dette gør jeg sgu også idag til de rigtige fans. Sikke et stykke arbejde i laver og tak for al den tid og energi. Der er jo også en fin stemning selv efter der bliver ryddet ud i de utilpassede grødhoveder. Man kan blive lidt paf over at få alligevel billiger denne type "støtte". Det er ren og skær egoisme og shit et liv man må stå overfor med sådan en indstilling til regler og autoriteter. Der går længe før mine tæer retter sig ud efter at have set speaker, vagterne, dommer, medfans og trænerstaben forsøge at gøre det umulige og tale fornuft til sabotørerene.

Sørgeligt nok var byen fyldt med folk som os, der var taget ned i håbet om at finde et par billetter flyve rundt i gaderne i Esbjerg, som ville have elsket at være på stadion. Pinligt nok er det ikke kun på stadion vi formår at bringe skam over klubben, men også på byens barer. De sønderjyske fans og glade studenter som indfundet sig dernede, blev hurtigt skræmt væk af det åbenlyse kokain-indtag og afslappede forhold til at kyle rundt med glas samt højlydte homofobiske og navnligt racistiske tilråb. Stedets ejere var knuste og rystede og måtte tilkalde politiet.

En vaskeægte øv-dag!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Klaus » 2. jul 2020, 02:13

Njak skrev:
2. jul 2020, 01:38
Sørgeligt nok var byen fyldt med folk som os, der var taget ned i håbet om at finde et par billetter flyve rundt i gaderne i Esbjerg, som ville have elsket at være på stadion. Pinligt nok er det ikke kun på stadion vi formår at bringe skam over klubben, men også på byens barer. De sønderjyske fans og glade studenter som indfundet sig dernede, blev hurtigt skræmt væk af det åbenlyse kokain-indtag og afslappede forhold til at kyle rundt med glas samt højlydte homofobiske og navnligt racistiske tilråb. Stedets ejere var knuste og rystede og måtte tilkalde politiet.

En vaskeægte øv-dag!
Føj for pokker. Synes nu heller ikke man skulle være Einstein for at se en flok aggressive og også lidt bøvede fans i aften. Jeg vil godt nok ikke håbe, vi igen skal til at bøvle med et racistisk element, som vi jo ellers praktisk taget er sluppet af med de sidste år. Så forhåbentlig sker det ikke igen og ellers må klubben skride hårdt ind. Hellere hjemmekampe med dårligere stemning, end problemer med racisme og homofobi.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3270
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Brodernumsi » 2. jul 2020, 02:31

Er stadig i chok, det her er simpelthen den værste dag i de 35 år jeg har været AaB-fan.

Måske er jeg naiv, men troede ikke, at vi i AaB, har så pinlige og tåbelige fans. At de kan opføre sig på den måde, at de er villige til at ødelægge så meget for vores klub, og måske for dansk fodbold, hvis dette får konsekvenser for antallet af tilskurere.

At vi tabte en fodboldkamp sker jo, at tabe en finale er hårdt, men måden... Kan simpelthen ikke forstå, hvordan professionelle spillere kan levere sådan en indsats, i en så vigtig kamp. Har de ingen ære og stolthed længere??
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Klaus » 2. jul 2020, 02:41

Brodernumsi skrev:
2. jul 2020, 02:31
Er stadig i chok, det her er simpelthen den værste dag i de 35 år jeg har været AaB-fan.

Måske er jeg naiv, men troede ikke, at vi i AaB, har så pinlige og tåbelige fans. At de kan opføre sig på den måde, at de er villige til at ødelægge så meget for vores klub, og måske for dansk fodbold, hvis dette får konsekvenser for antallet af tilskurere.

At vi tabte en fodboldkamp sker jo, at tabe en finale er hårdt, men måden... Kan simpelthen ikke forstå, hvordan professionelle spillere kan levere sådan en indsats, i en så vigtig kamp. Har de ingen ære og stolthed længere??
Helt enig, chock er det rigtige ord. Årets vigtigste kamp og en mand i overtal i en halv time og alligevel ikke en eneste kvalificeret afslutning. I morgen tager jeg på ferie, tænker helt seriøst at AaB og jeg har brug for en pause. :@

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 260
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af FEDE » 2. jul 2020, 03:36

Brodernumsi skrev:
2. jul 2020, 02:31
Er stadig i chok, det her er simpelthen den værste dag i de 35 år jeg har været AaB-fan.

Måske er jeg naiv, men troede ikke, at vi i AaB, har så pinlige og tåbelige fans. At de kan opføre sig på den måde, at de er villige til at ødelægge så meget for vores klub, og måske for dansk fodbold, hvis dette får konsekvenser for antallet af tilskurere.

At vi tabte en fodboldkamp sker jo, at tabe en finale er hårdt, men måden... Kan simpelthen ikke forstå, hvordan professionelle spillere kan levere sådan en indsats, i en så vigtig kamp. Har de ingen ære og stolthed længere??
To Ting der skal gøres.
1 karantæne til de tåbelige fans.. De er jo registreret for at kunne få billet.
2. Friis må ud. Han kan ikke motivere truppen til en så vigtig kamp. Det er ikke en rød tråd i formationen. Det er jo efterhånden ingen der ved hvilken retning de skal løbe.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10757
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af jonas386 » 2. jul 2020, 06:25

Jeg gider ikke se Friis i spidsen i en eneste kamp mere. Det kan ikke blive ved med at være tilfældigt, at vi spiller på den her måde. Altså hvad er det han kan? Udover at lukke øregas ud den ene kamp efter den anden?

Jeg er så træt af at se den ene skod indsats efter den anden. 90 minutter og 0 skud på mål i en pokalfinale imod fucking Sønderjyske er simpelthen for pinligt. Foruden Pallesen og Magnus er Friis blandt vores absolut ringeste kort, og vi betaler dyrt endnu engang.

I går er uden tvivl noget af det mest skuffende jeg har oplevet i min tid som AaB fan, og optøjerne her intet at sige. Heldigt for Friis, at det kan være fokus, nu hvor vi endnu engang leverer en totalt jammerlig indsats. En oplagt mulighed, og han pisser den væk. Der er ikke mere at komme efter. Han har ikke noget at lave på det her niveau, det ser vi nærmest weekend efter weekend. Jo hurtigere vi indser det på Hornevej, jo hurtigere kan vi hente en reel kapacitet ind, istedet for at Friis kan få lov til at lege superliga træner

Hvad fanden skal vi bruge en trods reaktion til? Jeg kan ikke se hvordan en sejr imod bif på søndag skulle ændre noget som helst. Sæsonen er dumpet med et brag, og flere folk bør smides på porten hurtigt muligt. Foruden Friis drejer det sig om Pallesen, Magnus, Kakeeto, Van weert og Kusk. Spillere der ikke bidrager og for ofte trækker holdet ned. Desværre kommer vi jo nok til at se Pallesen og Magnus være ligegyldige spillere næste sæson, og vi kan se frem til endnu en spændende sæson som ligegyldigt midterfyld.

Tak til Allan Gaarde for de fire år til Pallesen og de tre år til Friis. Det svarer nærmest til at smøre lort på væggene når man fraflytter en lejlighed.

Skaden til Lucas er jo bare prikken over i'et. Vi fortjener ham ikke, og Lucas fortjener ikke at have en træner som Friis eller så talentløse holdkammerater
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Forza » 2. jul 2020, 06:59

jonas386 skrev:
2. jul 2020, 06:25
Jeg gider ikke se Friis i spidsen i en eneste kamp mere. Det kan ikke blive ved med at være tilfældigt, at vi spiller på den her måde. Altså hvad er det han kan? Udover at lukke øregas ud den ene kamp efter den anden?

Jeg er så træt af at se den ene skod indsats efter den anden. 90 minutter og 0 skud på mål i en pokalfinale imod fucking Sønderjyske er simpelthen for pinligt. Foruden Pallesen og Magnus er Friis blandt vores absolut ringeste kort, og vi betaler dyrt endnu engang.

I går er uden tvivl noget af det mest skuffende jeg har oplevet i min tid som AaB fan, og optøjerne her intet at sige. Heldigt for Friis, at det kan være fokus, nu hvor vi endnu engang leverer en totalt jammerlig indsats. En oplagt mulighed, og han pisser den væk. Der er ikke mere at komme efter. Han har ikke noget at lave på det her niveau, det ser vi nærmest weekend efter weekend. Jo hurtigere vi indser det på Hornevej, jo hurtigere kan vi hente en reel kapacitet ind, istedet for at Friis kan få lov til at lege superliga træner

Hvad fanden skal vi bruge en trods reaktion til? Jeg kan ikke se hvordan en sejr imod bif på søndag skulle ændre noget som helst. Sæsonen er dumpet med et brag, og flere folk bør smides på porten hurtigt muligt. Foruden Friis drejer det sig om Pallesen, Magnus, Kakeeto, Van weert og Kusk. Spillere der ikke bidrager og for ofte trækker holdet ned. Desværre kommer vi jo nok til at se Pallesen og Magnus være ligegyldige spillere næste sæson, og vi kan se frem til endnu en spændende sæson som ligegyldigt midterfyld.

Tak til Allan Gaarde for de fire år til Pallesen og de tre år til Friis. Det svarer nærmest til at smøre lort på væggene når man fraflytter en lejlighed.

Skaden til Lucas er jo bare prikken over i'et. Vi fortjener ham ikke, og Lucas fortjener ikke at have en træner som Friis eller så talentløse holdkammerater
De 4 år til Pallesen kan du takke Bælum for :/

Friis har ikke niveauet. Stort set alle trænere i ligaen sætter ham skakmat i kampe. Han er ikke en autoritet.

Når han udtalelser snakker han konsekvent om nuancer. Igår spørger de indtil hans skyld. Straks kommer den sædvanlige smøre “jeg tager selvfølgelig ansvar MEN der er nuancer”. Jeg er så træt af at han kommunikativt er så knastør og kedelig. Ligesom Gaarde.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af troelsh » 2. jul 2020, 07:49

Forfærdelig aften igår.

Jeg tror ikke længere på Friis er manden der skal føre os videre, vores spilkoncept virker ikke, det er utroligt nemt for modstanderne at læse os, og lukke ned for vores offensiv, igår skabte vi vel knap nok en chance?
Der skal ske fundamentale ændringer i hele det sportslige setup.

Jeg så Tipsbladet har ps rangeret som pt. det 12 bedste hold i ligaen, det er nok ikke meget forkert, desværre ..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Forza » 2. jul 2020, 08:06

troelsh skrev:
2. jul 2020, 07:49
Forfærdelig aften igår.

Jeg tror ikke længere på Friis er manden der skal føre os videre, vores spilkoncept virker ikke, det er utroligt nemt for modstanderne at læse os, og lukke ned for vores offensiv, igår skabte vi vel knap nok en chance?
Der skal ske fundamentale ændringer i hele det sportslige setup.

Jeg så Tipsbladet har ps rangeret som pt. det 12 bedste hold i ligaen, det er nok ikke meget forkert, desværre ..
Vi er jo sådan set gode hvis vi kommer foran. Men det nytter ikke noget at vi konsekvent falder sammen hvis modstanderen scorer.

Inden corona så vi tegninger til en spændende stil som Søren Krogh er kommet med. Vi mangler en træner der kan forløse stilen og have redskaberne til at have en plan a, b og c når det hele ikke kører.

I går sætter man en bænk med EN offensiv spiller. At Klitten ikke kommer med fremfor 2 midterforsvarer er håbløst. Det virker til man kun har tænkt på et scenarie hvor man skulle forsvare en føring.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar