Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. jul 2020, 18:20

Ser dælme godt ud med de rød hvide farver på stadion :thumbsup:

Tænk hvis det så ligeledes ud i Aalborg...

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af raekkeettre » 1. jul 2020, 18:26

Legum Magister skrev:
1. jul 2020, 17:59
Pastorius skrev:
1. jul 2020, 09:15
Jeg har en skift fornemmelse af den kamp. Allestedsnærværende virker AaB-fans optimistiske og snakker om st hente guldet. I modsætning til 2014 har vi bare ikke ret solid grund under optimismen.

Det bliver en mega-svær kamp, og det er langt fra givet at det er os der vinder den. Håber spillerne er bedre til at bevare fokus.
Jeg er alvorligt bange for, at du har ret i dine fornemmelser. Jo mere jeg ser, hvordan medier og fans bygger op til finalen, jo mere bringes det forsmædelige nederlag til Viborg FF frem fra det sted i baghovedet, hvor alle de mørkeste oplevelser er gemt væk.

Et finalenederlag til SønderjyskE vil være en ydmygelse, præcis som nederlaget til Viborg FF i sin tid var det.

AaB står i et vadested. FCK og FCM er langt foran de øvrige klubber når det kommer til spillertrup og økonomiske muligheder for at hente forstærkninger.

AGF er inde i en yderst positiv udvikling, og med udsigten til endelig at få et fodboldegnet stadion er ambitionerne nok ikke skruet ned i Smilets By.

BIF lever fortsat på ejerens nåde; men med Carsten V. som ansvarlig for køb og salg skal de nok formå at blive ved med at få konkurrencedygtige hold stablet på benene.

FCN har en forrygende evne til at få det bedste ud af deres mange talenter, og er villige til at leve med, at ikke alle sæsoner er lige succesfulde, når blot talenterne modnes med rigelig spilletid.

AaB og OB står lidt afpillede tilbage uden nogen håndgribelig plan for, hvordan klubberne, spillerne eller spillestilen skal udvikle sig. Det eneste der synes at stå lysende klart i AaB er, at det fortsat er tæt på at være en betingelse for ansættelse i klubben, at man tidligere har optrådt i klubbens farver.

Forhåbentlig får Inge André Olsen skubbet lidt til den AaB-betonmentalitet, der synes fremherskende. Men et finalenederlag til en klub, hvis eneste merit er en sølvmedalje, der står som en svag pendant til Herfølges mirakuløse mesterskab, vil næppe hjælpe AaB fremad, da klubben har det med at rykke endnu mere sammen om gamle AaB-drenge, når man møder modgang.
Jeg kan godt lige du nævner Inge, lige efter du nævner man skal have spillet i klubben for at blive ansat...og sørme om vores fodboldchef ikke er fra AaB.....Og jo flere som ikke er fra AaB jo bedre siger du og jo mere vil vi vinde...Det bliver da vildt...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 18:47

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er presset større på AaB. SønderJyske må kunne spille frit, de kan kun overraske positivt. Jeg håber, vi kan overmatche det med noget af den “topspillermentalitet”, som de bedste spillere kan mobilisere i de største kampe (og så skal vores forventede topspillere, dvs. Lucas, Okore, Fossum, Kusk, Thelander også gerne vise, at de ER topspillere). Men puha...nervøsiteten er mærkbar!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
nijuni
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 13. nov 2008, 12:01
Geografisk sted: Bramming

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af nijuni » 1. jul 2020, 18:48

mich1596 skrev:
1. jul 2020, 14:38
Buzz Killington skrev:
1. jul 2020, 12:21
nijuni skrev:
1. jul 2020, 12:05
mich1596 skrev:
1. jul 2020, 08:31
Nu hvor nerverne begynder at melde sig sidder jeg og tænker på de kampe vi har spillet i haderslev, er det ikke korrekt at banen der er kridet op på mindstemål og parken er kridtet op efter max mål?
Hvilke mål holder Esbjerg stadion og er der måske en fordel til os eller dem i det?
Jeg er sikker på, at alle superliga stadions skal have den internationale standardstørrelse 105 x 68 m.
Det kan sagtens være du har ret, men så vidt jeg kan google mig frem til, arbejder fifa med intervaller:

https://www.football-stadiums.co.uk/art ... same-size/


https://www.footballhistory.org/field.html

Jeg kunne dog ikke finde noget officielt FIFA dokument.
Ok, er dog sikker på at der gennem tiden er blevet kommenteret på den smalle bane i haderslev og den brede bane i kbh, nå men det kan jo være det er blevet standart uden at jeg har lagt mærke til det.
Da jeg dømte fodbold i starten af 90`erne var bredden mellem 45 og 90 m og længden mellem 90 og 120 m, men det er blevet ensrettet siden.

https://www.dbu.dk/media/10153/cirkulae ... dioner.pdf
Man kan godt være i form, selv om man er ude af facon.
Far til fire

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Legum Magister » 1. jul 2020, 18:49

raekkeettre skrev:
1. jul 2020, 18:26

Jeg kan godt lige du nævner Inge, lige efter du nævner man skal have spillet i klubben for at blive ansat...og sørme om vores fodboldchef ikke er fra AaB.....Og jo flere som ikke er fra AaB jo bedre siger du og jo mere vil vi vinde...Det bliver da vildt...
Og jeg kan godt lide, at du omformulerer mit oprindelige udsagn, hvor jeg skrev,"at det fortsat er tæt på at være en betingelse for ansættelse i klubben" til at man skal have spillet i klubben for at blive ansat. Men det er selvfølgelig lettere at fare i blækhuset, hvis man ikke har læst det man kommenterer på...

Og jeg nævner i øvrigt heller ikke, at "jo flere som ikke er fra AaB jo bedre" eller at dette vil betyde at "jo mere vil vi vinde". Men hvis du ser på de klubber, som AaB bør kunne sammenligne sig med, så har AaB en tendens til, at ansætte gamle klubfolk. Det er der intet nyt i Børge Bach og Lynge var også AaB'ere med hud og hår; men når man hele tiden fisker i den samme lille dam, ja så får man ikke nødvendigvis de input som en mere mangfoldig gruppe vil kunne tilføre. Klubbens loyalitet mod klubfolk er på sin vis beundringsværdig, hvis ikke det var fordi, at fodbold handler om at vinde, uanset om spillerne er "lokale drenge" eller om træner og assistenter er tidligere spiller etc. etc.

Så jeg håber, at Inge André Olsen får renset ud i spillertruppen, så spillere, som dybest set ikke kan løfte AaB ikke længere får kontrakt, "blot" fordi de er af egen avl, og så håber jeg, at Bælum på et tidspunkt viser visioner, der kan berettige til hans ansættelse, og at trænerteamet viser, at de kan finde en spillestil, der ikke leder til endnu en sæson, hvor vi skal prise os lykkelige for at komme med i mesterskabsslutspillet og affinde os med på hjemmebane at blive revet rundt af hold som FCN og Randers.

Men mest af alt håber jeg lige nu, at AaB ikke løber ind i endnu en skuffelse.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. jul 2020, 19:03

Startopstillingen:

Hansen
Pallesen
Okore
Thelander
Ahlmann
Olsen
MC
Fossum
Kusk
van Weeŕt
Andersen


Reserver:

Rinne
Ross
KP
Paddy
Børsting
Kakeeto
Tengstedt

:aabfan:

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af AaB1978 » 1. jul 2020, 19:17

Danni skrev:
1. jul 2020, 08:28
AaB1978 skrev:
1. jul 2020, 00:14
NORDJYSKE vurderer, at AaB stiller således op mod SønderjyskE i pokalfinalen:

Formation: 4-3-3

Andreas Hansen - Kristoffer Pallesen, Jores Okore, Rasmus Thelander, Jakob Ahlmann - Iver Fossum, Magnus Christensen, Patrick Olsen - Kasper Kusk, Tom van Weert, Lucas Andersen
Jeg har abonnement på avisen (ikke den fysiske, men til netavisen). Jeg kan ikke finde artiklen, hvor det står i. Hvad hedder artiklen?
Undskyld det sene svar, men det står i en faktaboks på side 16.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 19:26

Aalborg frederikshavner skrev:
1. jul 2020, 19:03
Startopstillingen:

Hansen
Pallesen
Okore
Thelander
Ahlmann
Olsen
MC
Fossum
Kusk
van Weeŕt
Andersen


Reserver:

Rinne
Ross
KP
Paddy
Børsting
Kakeeto
Tengstedt

:aabfan:
Det er sgu nemt for MC at komme på hold. Han skal åbenbart bare undgå at være skadet, så er den hjemme.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. jul 2020, 19:34

Uha nervøsiteten er ved at indfinde sig

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Pastorius » 1. jul 2020, 19:35

Funky skrev:
Aalborg frederikshavner skrev:
1. jul 2020, 19:03
Startopstillingen:

Hansen
Pallesen
Okore
Thelander
Ahlmann
Olsen
MC
Fossum
Kusk
van Weeŕt
Andersen


Reserver:

Rinne
Ross
KP
Paddy
Børsting
Kakeeto
Tengstedt

:aabfan:
Det er sgu nemt for MC at komme på hold. Han skal åbenbart bare undgå at være skadet, så er den hjemme.
Der er jo ikke rigtig andre der for alvor har vist at de skulle spille den plads.

Jeg bryder mig altså ikke on at Andreas HANSEN skal stå, medmindre det er fordi Rinne ikke er rigtig klar, men det har jeg svært ved at tro på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af DenGamleMand » 1. jul 2020, 19:37

VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 19:46

Pastorius skrev:
1. jul 2020, 19:35
Funky skrev:
Aalborg frederikshavner skrev:
1. jul 2020, 19:03
Startopstillingen:

Hansen
Pallesen
Okore
Thelander
Ahlmann
Olsen
MC
Fossum
Kusk
van Weeŕt
Andersen


Reserver:

Rinne
Ross
KP
Paddy
Børsting
Kakeeto
Tengstedt

:aabfan:
Det er sgu nemt for MC at komme på hold. Han skal åbenbart bare undgå at være skadet, så er den hjemme.
Der er jo ikke rigtig andre der for alvor har vist at de skulle spille den plads.

Jeg bryder mig altså ikke on at Andreas HANSEN skal stå, medmindre det er fordi Rinne ikke er rigtig klar, men det har jeg svært ved at tro på.
Kakeeto har da vist bedre form på det seneste.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Pastorius » 1. jul 2020, 19:51

Funky skrev:
Pastorius skrev:
1. jul 2020, 19:35
Funky skrev:
Aalborg frederikshavner skrev:
1. jul 2020, 19:03
Startopstillingen:

Hansen
Pallesen
Okore
Thelander
Ahlmann
Olsen
MC
Fossum
Kusk
van Weeŕt
Andersen


Reserver:

Rinne
Ross
KP
Paddy
Børsting
Kakeeto
Tengstedt

:aabfan:
Det er sgu nemt for MC at komme på hold. Han skal åbenbart bare undgå at være skadet, så er den hjemme.
Der er jo ikke rigtig andre der for alvor har vist at de skulle spille den plads.

Jeg bryder mig altså ikke on at Andreas HANSEN skal stå, medmindre det er fordi Rinne ikke er rigtig klar, men det har jeg svært ved at tro på.
Kakeeto har da vist bedre form på det seneste.
Nej - han har bare ikke været helt så dårlig som frygtet.


Sent from my iPad using Tapatalk
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Funky » 1. jul 2020, 20:10

Pastorius skrev:
1. jul 2020, 19:51
Funky skrev:
Pastorius skrev:
1. jul 2020, 19:35
Funky skrev:
Aalborg frederikshavner skrev:
1. jul 2020, 19:03
Startopstillingen:

Hansen
Pallesen
Okore
Thelander
Ahlmann
Olsen
MC
Fossum
Kusk
van Weeŕt
Andersen


Reserver:

Rinne
Ross
KP
Paddy
Børsting
Kakeeto
Tengstedt

:aabfan:
Det er sgu nemt for MC at komme på hold. Han skal åbenbart bare undgå at være skadet, så er den hjemme.
Der er jo ikke rigtig andre der for alvor har vist at de skulle spille den plads.

Jeg bryder mig altså ikke on at Andreas HANSEN skal stå, medmindre det er fordi Rinne ikke er rigtig klar, men det har jeg svært ved at tro på.
Kakeeto har da vist bedre form på det seneste.
Nej - han har bare ikke været helt så dårlig som frygtet.


Sent from my iPad using Tapatalk
Rigeligt god til at kunne have spillet i stedet for MC i aften.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. jul 2020, 20:13

Uha MC, den kunne godt være dømt

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Ibiza Polar » 1. jul 2020, 20:14

Ikke rigtigt. Ingen engang AK brokker sig over den.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Dalbjerg » 1. jul 2020, 20:14

Pas nu på MC...

Hold op han leger med ilden!!

Hvordan kan vi komme i sådan problemer på en lang bold.. To mod en..

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. jul 2020, 20:19

Shaky start.
Vi har ikke fået sat spillet

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Ibiza Polar » 1. jul 2020, 20:19

Han får en lang dag speakeren, hvis han vil blive ved med at bede folk om at sætte sig ned hvert 5. minut.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Forza » 1. jul 2020, 20:21

Jeg frygter vi bliver most af deres fysik. Vi skal simpelthen ha gang i vores kombinationsspil.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar