Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Pokalfinalen, AaB - Sønderjyske, 01.07.2020

Indlæg af Forza » 6. jul 2020, 13:01

Maglau skrev:
3. jul 2020, 10:25
Pastorius skrev:
3. jul 2020, 10:06
Forza skrev:
Pastorius skrev:
2. jul 2020, 22:16
jonas386 skrev:Jeg elsker ikke Søndergaard, han var bare en bedre træner end Friis, hvilket måske ikke siger så meget. Altså jeg er ikke uenig i Søndergaard fyringen, min pointe var mere, at Friis ingenlunde er løsningen, og ikke engang den bedste løsning vi har prøvet siden Kent.

Begge mål i går skete i Pallesens side. Jeg aner ikke hvad Magnus laver ved det første mål. Han løber ud og dækker hvad der bør være Pallesens position, mens Pallesen står og glor på mellemhånd. Så er AK helt fri foran feltet, og Fossum opfanger for sent, at AK står fri. Magnus må ikke forlade sit område på den måde, hvis han ikke er sikker på at få bolden, eller ved at en anden dækker hans område. Men det overblik har Magnus ganske enkelt ikke.

2-0 målet er også i Pallesens side, og her er han endnu engang usynlig, og Sønderjyske kan upresset sende en flad bold ind i fødderne på AK, mens Okore og Thelander aldrig kommer i nærheden af bolden.

Jeg er iøvrigt enig i at Kusk eller van weert heller ikke er gode nok. Van weert er for langsom, og Kusk laver nogle mærkelige ting. Han har været fornærmende ringe under Friis, undtaget fra første par kampe i 2020. Van weert er en svag angriber, men vi hænger nok på han som første angriber i minimum en sæson mere.
Jeg bemærkede det samme. Pallesen skal altså ikke spille, PK er bedre.

Generelt kan det da ikke passe at vi er så lette at score og skabe chancer på. Sønderjyske var altså ikke ret gode til andet end at tackle i den kamp - det må simpelthen ikke være nok til at vinde en pokalfinale mod AaB


Sent from my iPad using Tapatalk
Pallesen fik jo af uransagelige årsager en 4-årig forlængelse, så det er tydeligt de satser på ham. Jeg tror PK er fortid i klubben men det er klokkeklart nødvendigt at vi får en der kan presse Pallesen mere end PK har gjort.
Det eneste pres der skal på Pallesen, er at han skal presses ud af truppen.


Sent from my iPad using Tapatalk
Det gælder helt generelt potentielle ny indkøb - ingen skal til at presse en eksisterende - de skal være markant bedre og overtage pladsen direkte.
Ja, som udgangspunkt.

Men økonomien spiller også ind og kan man finde en billig mand med potentiale og andre kompetencer end dem vi har i truppen ville det være fint. Lidt a la da man hentede Olsen, som så har overrasket og er blevet sikker starter. Dalsgaard er også et fint eksempel.

Vores bænk er vel en af vores store svagheder og vi kunne virkelig godt bruge nogle spidskompetencer til den.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar