Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Fjams
Junior
Junior
Indlæg: 61
Tilmeldt: 24. jul 2020, 15:22
Favoritspiller: Inga golfbold

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Fjams » 30. okt 2020, 08:16

Jeg gad godt at se Kent Nielsen som AaB træner igen..

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FIDEL » 30. okt 2020, 08:32

Gnu skrev:
29. okt 2020, 15:24
FIDEL skrev:
29. okt 2020, 15:02
Patmand skrev:
29. okt 2020, 12:27
De sidste tre trænere; Søndergaard, Wieghorst og Friis har ikke været større profiler og jeg tænker det har haft en helt del med den foruddefinerede rolle at gøre - altså rent taktisk.
De har været tvunget til at købe ind på Villarreal stilen, uden mulighed for at ændre det helt store. Hvis ikke jeg husker forkert så kom der også nogle pip fra Wieghorst i den retning.

Det er naturligvis min opfattelse af tingene, jeg ved ikke om jeg står alene med den.

Så tænker jeg med pensionen af PEA og tilgangen af Inge, er der så åbnet op for, at en ny træner har noget mere råderum taktisk mv.?

Det forestiller jeg mig gør stillingen mere spændende og dermed også lettere at tiltrække en dygtig træner. Så syntes jeg også AaB har en spændende spillertrup efter danske forhold, det må også trække op. Egentlig er jeg positiv omkring hele situationen hvor vi nu skal finde en ny træner.
Det eneste ultimative krav til den nye træner bør være, at mindst én angriber skal indgå i startformationen.

Hvad tænker I?
Synes ikke de 3 trænere, du nævner, kan sammenlignes.
Søndergaard gjorde det fornuftigt, set udfra det spillermateriale han havde på det tidspunkt. Gaarde hentede nogle ringe spillere i Søndergaards æra.

Wieghorst og Gaardes possesion-projekt var jo en helt og aldeles absurd fiasko! Det var i DEN periode, hvor tilskuertallene for alvor begyndte at gå ned. Den periode viste mig, at Gaarde INGEN faglighed havde overhovedet. Han stod gang på gang og sagde, at vi havde truppen til at spille teknisk, offensivt possesion-fodbold. Det havde vi ikke, og det var Wieghorst enig i, idet han ikke ville spille offensivt mere. Han begyndte at spille meget defensivt, og det opnåede han en flot 5. plads med.

Friis ønsker jeg ikke at udtale mig yderligere om - lige idag.
At Wieghorst spillede defensivt har ikke noget med AaB-truppen at gøre. Det er sådan han er som træner, og det er et mysterium, hvordan han har fået ry som offensiv, for det er han ikke. Det var præcis den samme kønsløse omgang boldmassage fra side til side, som han praktiserede i AGF.
Med Wieghorst begyndte det offensivt nok, med en høj 4-backlinje, og med dårlige resultater og mange inkasserede mål til følge, men efter få kampe sadlede han om, og så blev det meget mere defensivt, hvilket hjalp på resultaterne. Det var så komisk fordi Gaarde hele tiden stod og sagde, at vi ville spille offensivt possesion-fodbold. Men jeg er helt enig i, at Wieghorst står for noget frygteligt alibi-fodbold, hvor bolden skal massageres til ukendelighed.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Since » 30. okt 2020, 08:41

Det er nedslående at læse denne tråd på menneskehedens vegne. (Nogle enkelte personer) Bedste ønsker om god bedring til familien Friis.
Hilsen en Odense Boldklub fan.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Julgranen » 30. okt 2020, 09:56

Since skrev:
30. okt 2020, 08:41
Det er nedslående at læse denne tråd på menneskehedens vegne. (Nogle enkelte personer) Bedste ønsker om god bedring til familien Friis.
Hilsen en Odense Boldklub fan.
I så fald burde man måske tage de enkeltpersoner til indtægt for deres egen indlæg! I stedet for at stemple en hel tråd.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 30. okt 2020, 11:47

Det lader jo til at der sker lidt ændringer. Han lægger øjensynligt op til at vi skal kunne spille på flere forskellige måder, og man kan da håbe at det meget ensidige fokus på højt presspil sløjfes, og man i stedet også ser på, hvilke spillere der rent faktisk kan bidrage med andet end lige dét.
Håber det betyder en ændring eller to i offensiv-linjen til Brøndby-kampen.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaBs ... 885ab49011

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. okt 2020, 12:06

Håber ikke at det bliver Feher der lander jobbet, Feher var medvirkende til at FC Helsingørs Superliga nedrykkere efterfølgende rykkede direkte ned i 2. division.

Feher fik 19 kampe i spidsen for FC Helsingør i den skæbnesvangre 18/19 sæson hvor det endte helt galt. Pointsnittet med Feher i spidsen i 1. div. var 0,95

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Ny Træner

Indlæg af Silver77 » 30. okt 2020, 12:15

Kunne Jimmy Nielsen = the white puma være en mulighed ?? Han er vel også arbejdsløs men spørgsmålet om han er villig til at rykke familien tilbage til Danmark efter ca 10 år i Usa, han er jo også blevet amerikansk statsborger.

Selv om jeg helst ser en træner at ikke har haft noget med AaB at gøre. Den eneste som jeg godt kunne se i AaB igen er Erik Hamren. Med tvivler på at AaB er mere attraktiv i forhold til landstræner jobbet som han har.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Ny Træner

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 30. okt 2020, 12:18

Aalborg frederikshavner skrev:
30. okt 2020, 12:06
Håber ikke at det bliver Feher der lander jobbet, Feher var medvirkende til at FC Helsingørs Superliga nedrykkere efterfølgende rykkede direkte ned i 2. division.

Feher fik 19 kampe i spidsen for FC Helsingør i den skæbnesvangre 18/19 sæson hvor det endte helt galt. Pointsnittet med Feher i spidsen i 1. div. var 0,95
Jamen så blir det nemt at vælge træner for Inge...frem med regnearket og så bare læg diverse trænere ind ;)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14700
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 30. okt 2020, 12:47

Julgranen skrev:
30. okt 2020, 11:47
Det lader jo til at der sker lidt ændringer. Han lægger øjensynligt op til at vi skal kunne spille på flere forskellige måder, og man kan da håbe at det meget ensidige fokus på højt presspil sløjfes, og man i stedet også ser på, hvilke spillere der rent faktisk kan bidrage med andet end lige dét.
Håber det betyder en ændring eller to i offensiv-linjen til Brøndby-kampen.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaBs ... 885ab49011
Helt enig. Det er også mit håb at den for tiden meget ensidige fokus på presspillet bliver nedjusteret en smule. Presspillet må ikke blive et mål i sig selv.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3166
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 30. okt 2020, 13:06

Hvis man er i tvivl om, hvor store balls Jacob Friis har, så læs lige det her. Hold kæft, en chef. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ie/8346022
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Fromthecradle » 30. okt 2020, 13:17

Hanga skrev:
30. okt 2020, 12:47
Julgranen skrev:
30. okt 2020, 11:47
Det lader jo til at der sker lidt ændringer. Han lægger øjensynligt op til at vi skal kunne spille på flere forskellige måder, og man kan da håbe at det meget ensidige fokus på højt presspil sløjfes, og man i stedet også ser på, hvilke spillere der rent faktisk kan bidrage med andet end lige dét.
Håber det betyder en ændring eller to i offensiv-linjen til Brøndby-kampen.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaBs ... 885ab49011
Helt enig. Det er også mit håb at den for tiden meget ensidige fokus på presspillet bliver nedjusteret en smule. Presspillet må ikke blive et mål i sig selv.
Men lad nu være med at ligge for meget i det. Feher udtaler også at de planlagde ændringer i forvejen. Friis ville jo selvfølgeli også have lavet ændringer ift Vejlekampen.
You pay for this?

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 786
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 30. okt 2020, 13:17

Julgranen skrev:
30. okt 2020, 11:47
Det lader jo til at der sker lidt ændringer. Han lægger øjensynligt op til at vi skal kunne spille på flere forskellige måder, og man kan da håbe at det meget ensidige fokus på højt presspil sløjfes, og man i stedet også ser på, hvilke spillere der rent faktisk kan bidrage med andet end lige dét.
Håber det betyder en ændring eller to i offensiv-linjen til Brøndby-kampen.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaBs ... 885ab49011
Nu kan jeg ikke huske stats fra Parken, men det var ca 60-40 i boldbesiddelse til FCK. Så kan man ikke bagefter stå og sige, at det var et vanvittigt helbane presspil, der skabte sejren. Allerede der blev vi, at udefrakommende årsager, presset til at spille anderledes.

Selvfølgelig skal der være en fast ramme for det taktiske, hvor spillerne har et system og mekanismerne på rygraden, men der kommer altså kampe, hvor vi bliver nødt til at vurdere og justere på nogle af de taktiske valg.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 30. okt 2020, 13:23

Gnu skrev:
30. okt 2020, 13:06
Hvis man er i tvivl om, hvor store balls Jacob Friis har, så læs lige det her. Hold kæft, en chef. https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ie/8346022
Jeps, og derfor er det også den helt rigtige beslutning, Friis har taget. Hverken ham, hans familie eller AaB er jo tjent med en udkørt person.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 30. okt 2020, 13:36

KlaskmyggenNoah skrev:
30. okt 2020, 12:18
Aalborg frederikshavner skrev:
30. okt 2020, 12:06
Håber ikke at det bliver Feher der lander jobbet, Feher var medvirkende til at FC Helsingørs Superliga nedrykkere efterfølgende rykkede direkte ned i 2. division.

Feher fik 19 kampe i spidsen for FC Helsingør i den skæbnesvangre 18/19 sæson hvor det endte helt galt. Pointsnittet med Feher i spidsen i 1. div. var 0,95
Jamen så blir det nemt at vælge træner for Inge...frem med regnearket og så bare læg diverse trænere ind ;)
Ja, det ser ud til at vi henter Lasse Stensgaard så.
https://superstats.dk/tranere/pointsnit

Alternativt er Kuhns pointsnit i AaB 2,14.
Med venlig Hilsen
--
Robert

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Ny Træner

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 30. okt 2020, 13:52

Pastorius skrev:
30. okt 2020, 13:36
KlaskmyggenNoah skrev:
30. okt 2020, 12:18
Aalborg frederikshavner skrev:
30. okt 2020, 12:06
Håber ikke at det bliver Feher der lander jobbet, Feher var medvirkende til at FC Helsingørs Superliga nedrykkere efterfølgende rykkede direkte ned i 2. division.

Feher fik 19 kampe i spidsen for FC Helsingør i den skæbnesvangre 18/19 sæson hvor det endte helt galt. Pointsnittet med Feher i spidsen i 1. div. var 0,95
Jamen så blir det nemt at vælge træner for Inge...frem med regnearket og så bare læg diverse trænere ind ;)
Ja, det ser ud til at vi henter Lasse Stensgaard så.
https://superstats.dk/tranere/pointsnit

Alternativt er Kuhns pointsnit i AaB 2,14.
Yep moderne fodbold er datadrevet, mon ikke bare en app og en solid SQL database ku gøre Inges job..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 30. okt 2020, 15:27

Nå men, han skruer da ikke ned for ambitionerne fordi vi skal finde en ny træner:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -vinde-sl/
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10651
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 30. okt 2020, 15:32

Pastorius skrev:
30. okt 2020, 15:27
Nå men, han skruer da ikke ned for ambitionerne fordi vi skal finde en ny træner:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB ... -vinde-sl/
Det er jo også sandt. AaB er en klub hvor man kan vinde titler, og truppen er stærk for skandinaviske forhold. Jeg håber, at vi går efter en svensker eller en nordmand, så vi kan fortsætte det skandinaviske islæt, og få folk ind med netværk fra andre steder end os selv.

Kjetil Knutsen er min personlige favorit, men jeg er også åben for meget andet, så længe det ikke bliver en af de sædvanlige fra trænerkarrusellen, eller en ubeskrevet U-træner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2500
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner

Indlæg af baresi » 30. okt 2020, 15:55

Ham Kjetil knutsen fra Bodø. Udover resultaterne er der så nogen der har lidt mere info om ham?
Personlighed - spillestil - mandskabs behandling - medietække - formations favoritter ?

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Ny Træner

Indlæg af Legum Magister » 30. okt 2020, 15:59

For min skyld kan de ansætte "Gorgeous" George Graham og adoptere hans boring-boring-Arsenal stil, så længe det giver resultat. Jeg er træt af trænere, der hæfter sig mere ved boldbesiddelse, udtryk og proces; end ved at vinde fodboldkampe.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5260
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 30. okt 2020, 16:00

For satan, hvor er Inge dog unordjysk, når han melder så bombastisk ud. Tænk at tænke så ambitiøst. Og så på Hornevej. Nogen må jo tage affære og gyde olie på vandene! Var det ikke en opgave for langgaberen Fristrup?
Ædruelighedens stemme

Besvar