Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Ny Træner

Indlæg af Silver77 » 18. nov 2020, 06:34

Top 5 over pointsnit i AaB. De 4 første har dog ikke spillet nok kampe til at jeg synes det tæller. Men at Erik Hamren har et snit på 1,77 i 145 kampe er altså ret meget i forhold til andre trænere i AaB, Jacob Friis endte på 1,36 i snit derfor ser jeg gerne Erik Hamren komme tilbage.

Træner Kampe. Pointsnit
Peter Feher : 2. 3,00
Lasse stensgaard : 1. 3,00
Allan Kuhn : 7. 2,14
Søren kusk. :14. 1,86
Erik hamren :145. 1,77
Jacob Friis :58. 1,36

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 07:15

Fromthecradle skrev:
17. nov 2020, 23:30
Prøv at læs det indlæg jeg kommenterede ud fra igen. Der er kun dit bøvs om at du ikke er ømskindet.

Det der med at skjule identitet, hvad er nu det for en ny gang fnidder, du er ude i? Så vidt jeg ved er alle, undtaget Pastorius, skjulte identiteter for forummet som sådan.
Nej, det indeholdt et meget relevant spørgsmål, som jeg selv har forsøgt at belyse, og som det da kun er rimeligt Bo svarer på når det var HANS postulat, at der er massevis af dygtige trænere der er mulige for AaB.
Men godt, at du så kan bidrage til at sænke niveauet betragteligt med dit person-fikserede vås - jeg kan dog forstå på pb, at andre har anmeldt dit indlæg. Og at jeg ikke er den eneste, der ikke forstår dit absurde behov for at gå så meget op i name-dropping.

Du gemmer dig bag et nyt brugernavn.

Der er da mange herinde, der ved hvem jeg er - men det kræver selvfølgelig at man har været aktiv AaB-fan.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 18. nov 2020, 07:35

Silver77 skrev:Top 5 over pointsnit i AaB. De 4 første har dog ikke spillet nok kampe til at jeg synes det tæller. Men at Erik Hamren har et snit på 1,77 i 145 kampe er altså ret meget i forhold til andre trænere i AaB, Jacob Friis endte på 1,36 i snit derfor ser jeg gerne Erik Hamren komme tilbage.

Træner Kampe. Pointsnit
Peter Feher : 2. 3,00
Lasse stensgaard : 1. 3,00
Allan Kuhn : 7. 2,14
Søren kusk. :14. 1,86
Erik hamren :145. 1,77
Jacob Friis :58. 1,36
Så dit argument for at ansætte Hamren er altså kun at han var god en gang?

Vi kan jo ikke bare ansætte en træner fordi han var den rigtige træner fra 2004-2008. Hvad mener du gør, at Hamren er en rigtig træner for det nuværende projekt og hold? Jeg savner altså nogle argumenter udover, at det var godt en gang og det er jo ikke en gang et argument for at det bliver godt med det her hold. Fodbolden har ændret sig, AaB har ændret sig og Hamren må også have ændret sig.

At ansætte en tidligere succestræner betyder ikke, at det bliver en succes igen. I vores egen klub er Rudbæk og PEA eksempler på det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 18. nov 2020, 09:00

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 07:15
Fromthecradle skrev:
17. nov 2020, 23:30
Prøv at læs det indlæg jeg kommenterede ud fra igen. Der er kun dit bøvs om at du ikke er ømskindet.

Det der med at skjule identitet, hvad er nu det for en ny gang fnidder, du er ude i? Så vidt jeg ved er alle, undtaget Pastorius, skjulte identiteter for forummet som sådan.
Nej, det indeholdt et meget relevant spørgsmål, som jeg selv har forsøgt at belyse, og som det da kun er rimeligt Bo svarer på når det var HANS postulat, at der er massevis af dygtige trænere der er mulige for AaB.
Men godt, at du så kan bidrage til at sænke niveauet betragteligt med dit person-fikserede vås - jeg kan dog forstå på pb, at andre har anmeldt dit indlæg. Og at jeg ikke er den eneste, der ikke forstår dit absurde behov for at gå så meget op i name-dropping.

Du gemmer dig bag et nyt brugernavn.

Der er da mange herinde, der ved hvem jeg er - men det kræver selvfølgelig at man har været aktiv AaB-fan.
Get a room, funboys.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Ny Træner

Indlæg af DenGamleMand » 18. nov 2020, 10:21

Smukke-Erik eller ej, så har vi en trup og et projekt som burde kunne tiltrække et spændende navn. Det er godt nok blevet fedt at være AaB-fan igen.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 18. nov 2020, 12:21

Der skulle være nyt på vej i trænerjagten. Vender tilbage når jeg hører mere (fra prica22), men umiddelbart peger det på, at der er kontakt til en træner i norge.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 12:28

Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 12:21
Der skulle være nyt på vej i trænerjagten. Vender tilbage når jeg hører mere (fra prica22), men umiddelbart peger det på, at der er kontakt til en træner i norge.
HVIS det er rigtigt, kan det meget vel være Cifuentes. Men han er en barsk fyr, der giver meget af sig selv, men har haft et meget anstrengt forhold til sportschef i Sandefjord, Espen Bugge Petersen - og han vil helt sikkert have sin spanske assistent Gonzalez med. Så det betyder nok exit Feher, såfremt det bliver ham.

Dér hvor det bliver interessant er at assistent og fysisk træner Jordí Gonzalez har en fortid i... tadaaaa... Stabæk.

Det positive med Cifuentes er, at han ikke er til pøle-spillere. Han foretrukker i høj grad teknisk stærke spillere der kan lave gennembrud, og pasningsstærke spillere.
"- En av sommerens største og viktigste signeringer, sier sportssjef Inge André Olsen om ansettelsen av Gonzalez som ny fysisk trener.

Gonzalez er født og oppvokst like utenfor Barcelona, og fra universitetet i den fotballgale byen har han en master i ”High Performance for Team Sports”.

Fra Spania gikk ferden videre til Sverige og Djurgården hvor han startet å jobbe med Per-Mathias Høgmo. Da Høgmo ble norsk landslagssjef, fulgte Gonzalez etter. Frem til i fjor høst var han del av trenerapparatet til det norske landslaget.

Neste stoppested blir altså Stabæk - og spanjolen ser frem til å ta fatt på jobben.

- Jeg liker prosjektet, jeg liker filosofien, satsingen på unge spillere og måten klubben ønsker å spille fotball på, sier Gonzalez på spørsmål om hvorfor valget falt på Stabæk som sin neste arbeidsgiver.

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 18. nov 2020, 12:37

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 12:28
Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 12:21
Der skulle være nyt på vej i trænerjagten. Vender tilbage når jeg hører mere (fra prica22), men umiddelbart peger det på, at der er kontakt til en træner i norge.
HVIS det er rigtigt, kan det meget vel være Cifuentes. Men han er en barsk fyr, der giver meget af sig selv, men har haft et meget anstrengt forhold til sportschef i Sandefjord, Espen Bugge Petersen - og han vil helt sikkert have sin spanske assistent Gonzalez med. Så det betyder nok exit Feher, såfremt det bliver ham.

Dér hvor det bliver interessant er at assistent og fysisk træner Jordí Gonzalez har en fortid i... tadaaaa... Stabæk.
"- En av sommerens største og viktigste signeringer, sier sportssjef Inge André Olsen om ansettelsen av Gonzalez som ny fysisk trener.

Gonzalez er født og oppvokst like utenfor Barcelona, og fra universitetet i den fotballgale byen har han en master i ”High Performance for Team Sports”.

Fra Spania gikk ferden videre til Sverige og Djurgården hvor han startet å jobbe med Per-Mathias Høgmo. Da Høgmo ble norsk landslagssjef, fulgte Gonzalez etter. Frem til i fjor høst var han del av trenerapparatet til det norske landslaget.

Neste stoppested blir altså Stabæk - og spanjolen ser frem til å ta fatt på jobben.

- Jeg liker prosjektet, jeg liker filosofien, satsingen på unge spillere og måten klubben ønsker å spille fotball på, sier Gonzalez på spørsmål om hvorfor valget falt på Stabæk som sin neste arbeidsgiver.
Det ville være oplagt. Drømmen ville være Knutsen. Han skulle eftersigende ikke være fuldstændig urealistisk at få til DK.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 12:42

Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 12:37
Det ville være oplagt. Drømmen ville være Knutsen. Han skulle eftersigende ikke være fuldstændig urealistisk at få til DK.
Jeg synes han er for uerfaren. Han har ikke noget navn, og begrænset trænerfaglighed. 1 god sæson i en alder af 52 - aldrig tilknyttet en profileret klub...

Sammenligner man med Cifuentes, der er uddannet ved Johan Cruyffs fodboldakademi, har været på månedlange besøg efter færdiggørelsen af sin uddannelse, både i Ajax og engelske klubber, samt akademierfaring - helt fra U15 og op til U19-niveau, har været træner siden han var 21 og dertil har en sportsvidenskabelig uddannelse, så blegner han noget.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Mikki89 » 18. nov 2020, 12:53

Knutsen har dog haft 2 gode sæsoner i træk! Han vandt sølv med Bodø/glimt i sidste sæson og vinder guld i år! Så helt uerfaren i den del er han dog ikke!
Cifuentes lyder dog også som et spændende bekendtskab!

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 18. nov 2020, 13:03

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 12:42
Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 12:37
Det ville være oplagt. Drømmen ville være Knutsen. Han skulle eftersigende ikke være fuldstændig urealistisk at få til DK.
Jeg synes han er for uerfaren. Han har ikke noget navn, og begrænset trænerfaglighed. 1 god sæson i en alder af 52 - aldrig tilknyttet en profileret klub...

Sammenligner man med Cifuentes, der er uddannet ved Johan Cruyffs fodboldakademi, har været på månedlange besøg efter færdiggørelsen af sin uddannelse, både i Ajax og engelske klubber, samt akademierfaring - helt fra U15 og op til U19-niveau, har været træner siden han var 21 og dertil har en sportsvidenskabelig uddannelse, så blegner han noget.
Well, det er i hvert fald nok mest sandsynligt du får din vilje, for Prica22 har lige meddelt, at det er Cifuentes der er kontakt med.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 13:05

Mikki89 skrev:
18. nov 2020, 12:53
Knutsen har dog haft 2 gode sæsoner i træk! Han vandt sølv med Bodø/glimt i sidste sæson og vinder guld i år! Så helt uerfaren i den del er han dog ikke!
Cifuentes lyder dog også som et spændende bekendtskab!

Jojo, bevares, men før det kun erfaring fra divisionklubber omkring Bergen. Hvad jeg ville frem til var, at han aldrig har været i et job hvor der er pres på.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 13:11

Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 13:03
Well, det er i hvert fald nok mest sandsynligt du får din vilje, for Prica22 har lige meddelt, at det er Cifuentes der er kontakt med.
Så skal vi nok vænne os til at se spaniere i AaB, hvis det bliver ham. Ligesom Pep Clotet i Sundsvall i sin tid, så foretrækker han at have spillere af spansk oprindelse der forstår hans idéer. Og han har hentet en 3-4 stykker af dem til Sandefjord, sammen med en landsholdsspiller fra Andorra. Angriberen Rufo, har været rigtig godt spillende.

jeg må tilstå, at jeg ikke lige kan se det der udfolde sig i AaB, men nu må vi se.

Her lidt om hans taktiske tilgang:
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Ny Træner

Indlæg af Rolden » 18. nov 2020, 13:20

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 12:28
Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 12:21
Der skulle være nyt på vej i trænerjagten. Vender tilbage når jeg hører mere (fra prica22), men umiddelbart peger det på, at der er kontakt til en træner i norge.
HVIS det er rigtigt, kan det meget vel være Cifuentes. Men han er en barsk fyr, der giver meget af sig selv, men har haft et meget anstrengt forhold til sportschef i Sandefjord, Espen Bugge Petersen - og han vil helt sikkert have sin spanske assistent Gonzalez med. Så det betyder nok exit Feher, såfremt det bliver ham.

Dér hvor det bliver interessant er at assistent og fysisk træner Jordí Gonzalez har en fortid i... tadaaaa... Stabæk.

Det positive med Cifuentes er, at han ikke er til pøle-spillere. Han foretrukker i høj grad teknisk stærke spillere der kan lave gennembrud, og pasningsstærke spillere.
"- En av sommerens største og viktigste signeringer, sier sportssjef Inge André Olsen om ansettelsen av Gonzalez som ny fysisk trener.

Gonzalez er født og oppvokst like utenfor Barcelona, og fra universitetet i den fotballgale byen har han en master i ”High Performance for Team Sports”.

Fra Spania gikk ferden videre til Sverige og Djurgården hvor han startet å jobbe med Per-Mathias Høgmo. Da Høgmo ble norsk landslagssjef, fulgte Gonzalez etter. Frem til i fjor høst var han del av trenerapparatet til det norske landslaget.

Neste stoppested blir altså Stabæk - og spanjolen ser frem til å ta fatt på jobben.

- Jeg liker prosjektet, jeg liker filosofien, satsingen på unge spillere og måten klubben ønsker å spille fotball på, sier Gonzalez på spørsmål om hvorfor valget falt på Stabæk som sin neste arbeidsgiver.
Spændende indspark. Jeg har aldrig hørt om ham, men syntes han lyder spændende.
Han stopper i Sandefjord efter denne sæson.

https://www.vg.no/sport/i/pAAJWW/cifuen ... r-sesongen

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2020, 13:20

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 12:28
Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 12:21
Der skulle være nyt på vej i trænerjagten. Vender tilbage når jeg hører mere (fra prica22), men umiddelbart peger det på, at der er kontakt til en træner i norge.
HVIS det er rigtigt, kan det meget vel være Cifuentes. Men han er en barsk fyr, der giver meget af sig selv, men har haft et meget anstrengt forhold til sportschef i Sandefjord, Espen Bugge Petersen - og han vil helt sikkert have sin spanske assistent Gonzalez med. Så det betyder nok exit Feher, såfremt det bliver ham.
Måske der kunne blive plads til dem alle, hvis vi alligevel skal have flere specialtrænere og generelt fodboldfolk omkring førsteholdstruppen? Jeg har ikke helt forstået hvad planen med Würtz er, hans uddannelsesværk og andre ambitioner taget i betragtning, så måske det kunne være ham der trak korteste strå.

Det lyder jo meget spændende, et eksotisk navn med en spændende trænerprofil. Og vel også billigere i drift og overgang end både Hamren og Knutsen, hvis denne kan skrive mesterskab på CV'et. Kunne godt forestille mig at Knutsen ender i BIF, eller SønderjyskE, alt efter om BIF går efter Riddersholm eller ej.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 13:28

jonas386 skrev:
18. nov 2020, 13:20
Måske der kunne blive plads til dem alle, hvis vi alligevel skal have flere specialtrænere og generelt fodboldfolk omkring førsteholdstruppen? Jeg har ikke helt forstået hvad planen med Würtz er, hans uddannelsesværk og andre ambitioner taget i betragtning, så måske det kunne være ham der trak korteste strå.

Det lyder jo meget spændende, et eksotisk navn med en spændende trænerprofil. Og vel også billigere i drift og overgang end både Hamren og Knutsen, hvis denne kan skrive mesterskab på CV'et. Kunne godt forestille mig at Knutsen ender i BIF, eller SønderjyskE, alt efter om BIF går efter Riddersholm eller ej.
Han har et lille team, som der skal være plads til - og det inkluderer en fysisk træner/assistent, samt en spansk målmandstræner.

Han er skolet i Cruyff-tankegangen og prædiker totalfodboldens principper, herunder positionsspil som det altoverskyggende tema. Det efterlader ikke plads til trampolintæmninger, kan man sige. Presspillet har været meget varierende i hans tid i Eliteserien, fra hyperintensivt til meget lidt.

Ja, det er vel lidt en chance hvis det bliver ham. Man spekulerer i, at playmaker Rufo stensikkert også stopper - spændende om det er en han vil have med. Ved ikke lige hvor han skulle passe ind.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2020, 13:37

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 13:28
jonas386 skrev:
18. nov 2020, 13:20
Måske der kunne blive plads til dem alle, hvis vi alligevel skal have flere specialtrænere og generelt fodboldfolk omkring førsteholdstruppen? Jeg har ikke helt forstået hvad planen med Würtz er, hans uddannelsesværk og andre ambitioner taget i betragtning, så måske det kunne være ham der trak korteste strå.

Det lyder jo meget spændende, et eksotisk navn med en spændende trænerprofil. Og vel også billigere i drift og overgang end både Hamren og Knutsen, hvis denne kan skrive mesterskab på CV'et. Kunne godt forestille mig at Knutsen ender i BIF, eller SønderjyskE, alt efter om BIF går efter Riddersholm eller ej.
Han har et lille team, som der skal være plads til - og det inkluderer en fysisk træner/assistent, samt en spansk målmandstræner.

Han er skolet i Cruyff-tankegangen og prædiker totalfodboldens principper, herunder positionsspil som det altoverskyggende tema. Det efterlader ikke plads til trampolintæmninger, kan man sige. Presspillet har været meget varierende i hans tid i Eliteserien, fra hyperintensivt til meget lidt.

Ja, det er vel lidt en chance hvis det bliver ham. Man spekulerer i, at playmaker Rufo stensikkert også stopper - spændende om det er en han vil have med. Ved ikke lige hvor han skulle passe ind.
Jeg har sådan set ikke noget imod, at en træner har et par folk med omkring sig, som han kender og stoler på. Men det virker til at gå lidt imod det man ellers hører fra AaB, og arbejdet med at bygge en institution op, hvor cheftræneren er af mindre betydning, og at spillet/filosofien ikke skal skifte hver gang der kommer en ny chef ind.

Vil man smide Feher og den eksisterende målmandstræner (som jeg ikke kan huske hvad hedder) på porten, for at få et par spaniere ind der formentlig er ude når cheftræneren smutter? Så skal man pludselig genopbygge en trænerstab når Cifuentes af gud ved hvilken grund skulle stoppe. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se en fristilling af Feher. I hvert før kontrakten udløber.

Hvordan er hans sprogkundskaber egentlig? Snakker han norsk/Svensk, eller kun engelsk og spansk? I den sidste situation kan det være vigtigt med en mand ala Feher der også kan snakke dansk, og kommunikere med spillerne på en anden måde.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 13:39

Han har tidligere udtalt til catalanske medier, at unge, catalanske trænere ofte ikke værdsættes nok i regionen, og at han ikke har det mindste imod (såfremt han kan vænne sig til Norden) at blive en lang periode som træner i Norden, for at dygtiggøre sig.
I AIK stod han bl.a. i spidsen for et innovativt træningsmetodik-program, der skulle forplante sig til hele ungdomsarbejdet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 13:40

jonas386 skrev:
18. nov 2020, 13:37
Snakker han norsk/Svensk, eller kun engelsk og spansk? I den sidste situation kan det være vigtigt med en mand ala Feher der også kan snakke dansk, og kommunikere med spillerne på en anden måde.
Han snakker godt engelsk. Tror ikke det spiller den store rolle - mener f.eks. ikke at Vejles Galca snakker engelsk? Desuden har han en svensk kæreste - eller har i hvert fald haft.

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 18. nov 2020, 13:42

Her melder en norsk journalist det samme.

Besvar