Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 18. nov 2020, 16:55

BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Tilgengæld har Hamrén erfaringen og har vundet noget.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Ny Træner

Indlæg af McMark » 18. nov 2020, 16:58

Brodernumsi skrev:
18. nov 2020, 16:55
BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Tilgengæld har Hamrén erfaringen og har vundet noget.
Åh Brodernumsi - ingen grund til at åbne Pandoras æske op igen :|
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Ny Træner

Indlæg af Pollack2 » 18. nov 2020, 18:05

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 15:14
Efter Sandefjord har sagt at de ikke forlænger, så er oddsene på dem til at rykke ned næste sæson raslet ned.
Men er der kommet noget frem om, hvorfor man/han så ikke forlænger, hvis han er så relativt en stor succes i Sandefjord?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 18:09

Pollack2 skrev:
18. nov 2020, 18:05
Men er der kommet noget frem om, hvorfor man/han så ikke forlænger, hvis han er så relativt en stor succes i Sandefjord?
De skal spare mere end 5 mio. på budgettet. I en lille klub som Sandefjord er det mange penge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 18. nov 2020, 18:44

Nu er det jo ikke sikkert, at en spanier automatisk tager alle de spaniere med som er i hans gamle klubber....

Tænker også at setuppet i AaB måske betyder, at der er mindre behov for multikvaliteter, som var nødvendigt i en mindre klub.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 18. nov 2020, 19:08

Brodernumsi skrev:
18. nov 2020, 16:55
BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Tilgengæld har Hamrén erfaringen og har vundet noget.
Jeg vil gerne lige drøfte Hamrén igen. BoT, er du klar?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 18. nov 2020, 19:16

R Rosenberg skrev:
18. nov 2020, 19:08
Brodernumsi skrev:
18. nov 2020, 16:55
BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Tilgengæld har Hamrén erfaringen og har vundet noget.
Jeg vil gerne lige drøfte Hamrén igen. BoT, er du klar?
Det lyder da som en spændende debat! Jeg kan dog være bange for, om den bliver en anelse tam.

Lunding
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 13. jun 2008, 01:13

Re: Ny Træner

Indlæg af Lunding » 18. nov 2020, 19:29

Den gode Cifuentes følger ihvertfald AaB på Twitter. Så en eller anden kontakt må der have været. Så spændende tænker jeg alligevel ikke, at hele Nordjyllands hold er for en mand fra Catalonien, hvis ikke han har været i en seriøs dialog med klubben.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2020, 19:45

Lunding skrev:
18. nov 2020, 19:29
Den gode Cifuentes følger ihvertfald AaB på Twitter. Så en eller anden kontakt må der have været. Så spændende tænker jeg alligevel ikke, at hele Nordjyllands hold er for en mand fra Catalonien, hvis ikke han har været i en seriøs dialog med klubben.
Han følger også FCK og Brøndby, og mange andre hold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 18. nov 2020, 20:00

McMark skrev:
18. nov 2020, 16:58
Brodernumsi skrev:
18. nov 2020, 16:55
BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Tilgengæld har Hamrén erfaringen og har vundet noget.
Åh Brodernumsi - ingen grund til at åbne Pandoras æske op igen :|
Åbnede jeg den? Min opfattelse var, at den blev åbnet, da der blev sået tvivl om Cifuentes evner, fordi han ikke har erfaring eller har vundet noget. Så synes jeg, det var passende at foreslå en, der har det efterlyste CV.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af TK-allez » 18. nov 2020, 20:39

Nogen der ved, hvad bookmakerne giver de potentielle kandidater i odds?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1497
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Ny Træner

Indlæg af Lyfe » 18. nov 2020, 20:43

TK-allez skrev:
18. nov 2020, 20:39
Nogen der ved, hvad bookmakerne giver de potentielle kandidater i odds?
Har faktisk ikke set et eneste sted hvor der kan spilles på det...
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 18. nov 2020, 21:42

https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Her er lidt læsning til jer der vil gå lidt i dybden på den kære Martí Cifuentes,
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2020, 21:50

Kristian skrev:
18. nov 2020, 21:42
https://totalfootballanalysis.com/artic ... is-tactics

Her er lidt læsning til jer der vil gå lidt i dybden på den kære Martí Cifuentes,
Gamen postede den tidligere (du er lovligt undskyldt for at overse den!). Den er rigtig god.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 22:56

En kommentar fra Cifuentes selv, og Inge, i BT.

https://www.bt.dk/transfervinduet/spani ... dt-for-mig

Freakzone
Miniput
Miniput
Indlæg: 8
Tilmeldt: 19. feb 2017, 17:05

Re: Ny Træner

Indlæg af Freakzone » 19. nov 2020, 09:10

Hvis det ender ud med Cifuentes, så håber jeg altså også, at assistent Gonzalez smutter med.

Det sikrer holdet den smukkeste trænerduo i Superligaen (ja måske i hele DK):

https://twitter.com/MCC14/status/108999 ... 65/photo/1

Det vil potentielt give ordet "kvindefodbold" en helt ny dimension!

Spændende er det under alle omstændigheder.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Ny Træner

Indlæg af Rolden » 19. nov 2020, 09:28

Freakzone skrev:
19. nov 2020, 09:10
Hvis det ender ud med Cifuentes, så håber jeg altså også, at assistent Gonzalez smutter med.

Det sikrer holdet den smukkeste trænerduo i Superligaen (ja måske i hele DK):

https://twitter.com/MCC14/status/108999 ... 65/photo/1

Det vil potentielt give ordet "kvindefodbold" en helt ny dimension!

Spændende er det under alle omstændigheder.
Haha.. ja det har du sq ret i. :D

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 19. nov 2020, 14:03

På VG Debatt er der en gut, der har rost IA til skyerne og nærmest bliver hånet af de andre gennem det meste af 2020 for netop det.
Han skriver følgende om Cifuentes i september:
Vi snakker om det største trenertalentet i norsk fotball på mange, mange år (kanskje det største vi har sett noen gang). Cifuentes har alt - absolutt alt! Ikke bare er han en mester når det kommer til det taktiske (og han vil aldri spille destruktiv fotball), men han er også en karismatisk leder og en fantastisk pedagog, som får det beste ut av hver enkelt. Han er en mann som setter tøffe krav til omgivelsene rundt seg (og seg selv, ikke minst), men er også en type man vil elske å spille under.

Om ikke Molde er på ballen når det nærmer seg sesongslutt, så ser jeg ikke bort i fra at det sitter en mann i Aalborg som kommer til å ta kontakt.
Lidt komisk.

Hvad angår de uenigheder BT nævner i deres podcast, så gik de mest på at Sandefjord pludselig sænkede deres budget i slutningen af sidste sæson. Cifuentes har selv udtalt om det, at han ikke gjorde postyr af det for egen skyld - han er helt med på at klubben har en dårlig økonomi og at det kan give udfordringer. Men det er der mange klubber i Norge og Skandinavien der har, og for spillernes skyld var det nødt til at være tydeligt hvilket retning man arbejdede efter, og hvad ambitionsniveauet var. Forud for det var der gået mange interne diskussioner uden resultat.
Og så gik den anden uenighed på, at han sammen med sit trænerteam rejste udenlands. Ved ikke om det er dén de hentyder til rundt omkring på nettet, men hvert år rejser han med sine assistenter til udlandet, enten for at lære fra sig eller for at lære nyt. For at gæsteundervise på et universitet som senest, eller for at tage på korte studieophold i andre klubber. Fordi det er der han selv henter al sin inspiration.

Jeg tror ikke vi skal være nervøs for ham her. Han virker meget tilstedeværende.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 19. nov 2020, 14:49

En assistent, som kan lære holdet noget om dødbolde, både indlæg og scoringsteknikker, ville være lækkert.
- FlæskeFrank

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 791
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 19. nov 2020, 15:13

Lyder spændende med den spanske nordmand.

Ud fra alt det der er postet, så kunne det virkelig godt lyde som en typisk Inge signing.

Derudover lyder det også til, at spillestilen matcher utrolig meget med de målsætninger, som der ønskes fremadrettet.

Det lyder som en spændende type, som har nogle personlige og faglige egenskaber, vi kan bruge.

Besvar