Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 20. nov 2020, 17:21

BoT skrev:
20. nov 2020, 17:10
Men sammenligningen handler jo netop om, hvad nogle trænere opnår tidligt i deres karriere. Jonas Dal havde tidligt i sin karriere nået det samme resultatmæssigt, som Cifuentes har nu. Bo Henriksen mere. Og Glen langt mere. Barer lige for at markere, at det ikke kun skal være på de resultatmæssige meritter i Sandefjord, vi hygger Cifuentes på.
Jo, bevares, men nu er der jo altså væsentlig forskel på at være del af den danske trænerkarrusel, og så komme som spanier til Skandinavien - i den her alder, og med den baggrund man har. Bo Henriksen og Jonas Dal har jo ikke trænet i udlandet. De er ikke fundet attraktive nok til at træne talenthold i Ajax eller England.
Indtil for få år siden, var det meget få spanske trænere der trænede klubhold udenfor Spanien.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2020, 17:25

BoT skrev:
20. nov 2020, 17:10
Julgranen skrev:
20. nov 2020, 15:36
BoT skrev:
20. nov 2020, 15:04
Jeg skriver jo faktisk netop, at Bo, Glen og Jonas Dal har vist noget i Superligaen.
Jonas Dal? Håbløs i spidsen for Esbjerg og ved at føre Horsens til sikker nedrykning.
Spillerne grinede nærmest af hans faglighed.
Han dur i spidsen for fyraftensproffer, som i Hobro - ikke andetsteds.
Men sammenligningen handler jo netop om, hvad nogle trænere opnår tidligt i deres karriere. Jonas Dal havde tidligt i sin karriere nået det samme resultatmæssigt, som Cifuentes har nu. Bo Henriksen mere. Og Glen langt mere. Barer lige for at markere, at det ikke kun skal være på de resultatmæssige meritter i Sandefjord, vi hygger Cifuentes på.
Men Jonas Dal har jo netop efterfølgende vist at han ikke havde så meget at byde på. Så jeg kan ikke helt se relevansen. Den bedste indikation af fremtidige præstationer må være tidligere præstationer. Og så kan det selvfølgelig være at Cifuentes om nogle år viser sig at gå samme vej som Jonas Dal. Men at nogle trænere i bakspejlet viser sig ikke at kunne holde dampen oppe over tid, er ikke en indikation for at andre tilsyneladende talentfulde trænere ender der.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 20. nov 2020, 17:35

Julgranen skrev:
20. nov 2020, 10:45
FlæskeFrank skrev:
20. nov 2020, 10:42
Du har selv lige praktisk udeladt at Pehrsson blev mester med Malmø.
Det blev Allan Kuhn også, det gør ikke ham til en god cheftræner - eller relevant for AaB. Malmö har altså et større økonomisk forspring end FCK har herhjemme.
Børnesygdommene hos Pehrsson gik igen i Malmö - ringe taktiker, for lidt autoritet, dårlig kemi med spillertruppen og en usandsynlig pinlig resultatrække i 2. sæson.
Men der er vel ingen der er uenige i at han ikke var en god træner?

Jeg mindes at han havde et fint ry fra Sverige som talentfuld, dog uden at have skabt de store resultater. Det springende punkt er vel at der er langt fra potentiale til realisering af potentiale. Både som spiller og som træner.

Jonas Dal var også kortvarigt et trænertalent ifølge medierne. Men den døde ligeså hurtigt ud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1462
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Stegosaurus » 20. nov 2020, 19:55

Julgranen skrev:
20. nov 2020, 16:40
Mikki89 skrev:
20. nov 2020, 16:19
Feher har da også trænet både u 17 og u 19 holdet i FCN i sammenlagt 6 et halvt år, så han er da ikke helt uerfaren som træner!
Jeg har svært ved at vurdere om Cifuentes eller Feher passer bedst til cheftrænerrollen i AaB, men jeg synes ikke, at man på baggrund af trænererfaring i den spanske tredje og fjerde division og tippeligaen kan sige, at han er mere kompetent end Feher! Det må være op til inge, Bælum og bestyrelsen at vurdere ud fra de førte samtaler med de forskellige kandidater!
Hvis deres valg så bliver Cifuentes, så vil jeg naturligvis bakke op om det, men ud fra det foreliggende, kan jeg ikke se, at han skulle passe bedre til AaB end Feher.
Nej, det er da en smagssag om man foretrækker det ene eller det andet, men jeg tænker blot at det ville være sindssygt uambitiøst. Altså, vi har hevet Inge André ind, og har på kort tid - på kommunikation, mediedækning, spilleraf- og tilgange osv. oplevet en kæmpe forskel fra Allan Gaarde, der rent faktisk giver håb om at vi kan bevæge os mod den ambitiøse målsætning over tid.
Tiltrække attraktive spillere, være en af Skandinaviens go-to klubber for store talenter osv.
Så bliver jeg godt nok ekstremt skuffet hvis løsningen endnu engang bliver det fesne valg med en forfremmet assistent, der ikke har skyggen af karisma eller tiltrækningskraft.
Har Cifuentes tiltrækningskraft? Eksempler? Og karisma....? Det har Faxe, Bo Henriksen og David Nielsen vel i lige så høj grad.

Cifuentes har INTET opnået i sin karriere. Det er faktum. Måske er han et miskendt geni, som venter på sit gennembrud. Måske kommer det i AaB, som efterhånden har en meget stærk trup.

At antyde, at han skulle være en åbenlyst bedre løsning end Feher, er useriøst.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 20. nov 2020, 20:29

Stegosaurus skrev:
20. nov 2020, 19:55
Har Cifuentes tiltrækningskraft? Eksempler? Og karisma....? Det har Faxe, Bo Henriksen og David Nielsen vel i lige så høj grad.

Cifuentes har INTET opnået i sin karriere. Det er faktum. Måske er han et miskendt geni, som venter på sit gennembrud. Måske kommer det i AaB, som efterhånden har en meget stærk trup.

At antyde, at han skulle være en åbenlyst bedre løsning end Feher, er useriøst.
Ja, det har han da. Fået et fremragende ry i Norge og her er et fint eksempel på at han har tiltrækningskraft - Harmeet Singh roser ham til skyerne i dette interview.
I september signerte 29-åringen en kontrakt med Sandefjord ut denne sesongen. Han sier treneren var helt avgjørende for klubbvalget.

– Jeg kom til Sandefjord enkelt og greit på grunn av ham, sier Singh.

Midtbanespilleren har erfaring fra Vålerenga, Molde, Sarpsborg, landslag og fem utenlandske klubber. Han beskriver Cifuentes som et uvanlig trenertalent.
Han har opnået at være en kandidat til Årets Træner denne sæson. Det er et fint prædikat, når hans hold var spået til at blive nummer sjok af alle. Og det er den type træner Inge leder efter.

Jeg taler om visioner i spillet, en stærk tilstedeværelse og fodboldfaglig viden til at bakke det op med. Der er en grund til at mange af de bedste trænere konsekvent tager på inspirationsophold for at blive dygtigere.

Ja, vi må vel se, men jeg sætter gerne et par fadøl på højkant - Peter Feher er ikke cheftræner når vi kommer til sommeren.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 20. nov 2020, 20:32

Julgranen skrev:
20. nov 2020, 17:21
BoT skrev:
20. nov 2020, 17:10
Men sammenligningen handler jo netop om, hvad nogle trænere opnår tidligt i deres karriere. Jonas Dal havde tidligt i sin karriere nået det samme resultatmæssigt, som Cifuentes har nu. Bo Henriksen mere. Og Glen langt mere. Barer lige for at markere, at det ikke kun skal være på de resultatmæssige meritter i Sandefjord, vi hygger Cifuentes på.
Jo, bevares, men nu er der jo altså væsentlig forskel på at være del af den danske trænerkarrusel, og så komme som spanier til Skandinavien - i den her alder, og med den baggrund man har. Bo Henriksen og Jonas Dal har jo ikke trænet i udlandet. De er ikke fundet attraktive nok til at træne talenthold i Ajax eller England.
Indtil for få år siden, var det meget få spanske trænere der trænede klubhold udenfor Spanien.
Igen: jeg er ikke uenig i, at Cifuentes er en af de mest spændende trænere i Skandinavien pt. Men der er stadig langt fra at være et spændende navn til at være en træner, det med en vis sikkerhed kan skabe resultater i en klub som AaB.

Lad os antage, at Peter Feher får chancen året ud, skaber gode resultater a la nu, men Cifuentes overtager til nytår. Hvor længe vil man da have tålmodighed med ham? Hvor lang snor får han i forhold til at ændre på vigtige dele af det sportslige setup?

Det er sgu et interessant setup. Hvis Inge trumfer Cifuentes igennem, hvor lang tid går der, før end opstartsproblemer falder tilbage på Inge?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 20. nov 2020, 20:37

Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:29
Ja, vi må vel se, men jeg sætter gerne et par fadøl på højkant - Peter Feher er ikke cheftræner når vi kommer til sommeren.
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 20. nov 2020, 20:37

BoT skrev:
20. nov 2020, 20:32
Igen: jeg er ikke uenig i, at Cifuentes er en af de mest spændende trænere i Skandinavien pt. Men der er stadig langt fra at være et spændende navn til at være en træner, det med en vis sikkerhed kan skabe resultater i en klub som AaB.

Lad os antage, at Peter Feher får chancen året ud, skaber gode resultater a la nu, men Cifuentes overtager til nytår. Hvor længe vil man da have tålmodighed med ham? Hvor lang snor får han i forhold til at ændre på vigtige dele af det sportslige setup?

Det er sgu et interessant setup. Hvis Inge trumfer Cifuentes igennem, hvor lang tid går der, før end opstartsproblemer falder tilbage på Inge?
Allan Gaarde fik lov til at have to markante vildskud på trænerposten, og bakkede det op med en uambitiøs strategi.

Jeg tror Inge, og hans trænervalg, har lang snor.

Vi kan ikke udpege nogen der med sikkerhed kan skabe resultater i en klub som AaB. Der er ingen garantier i fodbold.

Resultater er desuden én ting - det er et langt sejt træk, og der skal også være opbakning bag fra holdet.

Sandefjord er desuden tæt på at have hans erstatning på plads, så jeg går ud fra at han vil kunne købes fri - hvis han er inde i billedet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 20. nov 2020, 20:41

BoT skrev:
20. nov 2020, 20:37
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.
Jeg bryder mig ikke om assistent-trænere der bliver trænere. Det er sjældent en god løsning.

Og så har han simpelthen for fesen en profil - vi taler altså om top 4, skal sælge spillere for 125 mio., skal ud i Europa. Det bliver et gedigent pres. Det kræver saftsuseme mere end 7 måneder i strid modvind i Helsingør, for at kunne klare den opgave.
Og så gentager spillerne gang på gang at han er sjov - det er meget fint, men så er vi tilbage til det der med assistenttræner-rollen. Humørsprederen. Men det harmonerer ikke med at være cheftræner.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 20. nov 2020, 20:41

Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:37
BoT skrev:
20. nov 2020, 20:32
Igen: jeg er ikke uenig i, at Cifuentes er en af de mest spændende trænere i Skandinavien pt. Men der er stadig langt fra at være et spændende navn til at være en træner, det med en vis sikkerhed kan skabe resultater i en klub som AaB.

Lad os antage, at Peter Feher får chancen året ud, skaber gode resultater a la nu, men Cifuentes overtager til nytår. Hvor længe vil man da have tålmodighed med ham? Hvor lang snor får han i forhold til at ændre på vigtige dele af det sportslige setup?

Det er sgu et interessant setup. Hvis Inge trumfer Cifuentes igennem, hvor lang tid går der, før end opstartsproblemer falder tilbage på Inge?
Allan Gaarde fik lov til at have to markante vildskud på trænerposten, og bakkede det op med en uambitiøs strategi.

Jeg tror Inge, og hans trænervalg, har lang snor.

Vi kan ikke udpege nogen der med sikkerhed kan skabe resultater i en klub som AaB. Der er ingen garantier i fodbold.

Resultater er desuden én ting - det er et langt sejt træk, og der skal også være opbakning bag fra holdet.

Sandefjord er desuden tæt på at have hans erstatning på plads, så jeg går ud fra at han vil kunne købes fri - hvis han er inde i billedet.
Men forskellen kan måske blive, at Cifuentes som ny træner skifter voldsomt ud i tranerne. Dermed bliver hans tiltræden mere markant, end Wieghorsts fx var, og evt resultatmæssigt skuffelse vil hænge hårdere på Inge.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 20. nov 2020, 20:44

Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:41
BoT skrev:
20. nov 2020, 20:37
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.
Jeg bryder mig ikke om assistent-trænere der bliver trænere. Det er sjældent en god løsning.

Og så har han simpelthen for fesen en profil - vi taler altså om top 4, skal sælge spillere for 125 mio., skal ud i Europa. Det bliver et gedigent pres. Det kræver saftsuseme mere end 7 måneder i strid modvind i Helsingør, for at kunne klare den opgave.
Og så gentager spillerne gang på gang at han er sjov - det er meget fint, men så er vi tilbage til det der med assistenttræner-rollen. Humørsprederen. Men det harmonerer ikke med at være cheftræner.
Brian Priske klarer den vel pt meget godt.
Og altså det står vel ikke noget sted, at spillerne ikke må kunne lide cheftræneren? Så længe denne stadig kan tage hårde beslutninger. Og det har Feher i dén grad allerede gjort

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1462
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Stegosaurus » 20. nov 2020, 21:37

BoT skrev:
20. nov 2020, 20:44
Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:41
BoT skrev:
20. nov 2020, 20:37
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.
Jeg bryder mig ikke om assistent-trænere der bliver trænere. Det er sjældent en god løsning.

Og så har han simpelthen for fesen en profil - vi taler altså om top 4, skal sælge spillere for 125 mio., skal ud i Europa. Det bliver et gedigent pres. Det kræver saftsuseme mere end 7 måneder i strid modvind i Helsingør, for at kunne klare den opgave.
Og så gentager spillerne gang på gang at han er sjov - det er meget fint, men så er vi tilbage til det der med assistenttræner-rollen. Humørsprederen. Men det harmonerer ikke med at være cheftræner.
Brian Priske klarer den vel pt meget godt.
Og altså det står vel ikke noget sted, at spillerne ikke må kunne lide cheftræneren? Så længe denne stadig kan tage hårde beslutninger. Og det har Feher i dén grad allerede gjort
Og Poul Erik Andreasen havde tung erfaring fra Nørresundby, Lindholm og Nibe før ham skabte et CL-hold.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Ny Træner

Indlæg af sulakvelidze » 20. nov 2020, 22:13

Jeg har ikke fulgt hele debatten så tæt, så jeg gentager nok bare nogle pointer her. Beklager.

Men når det kommer til CV, som jeg kan se, der bliver talt om, er Erik Hamréns vel et af den slags, vi ville juble over, hvis det tilhørte en hvilken som helst anden træner. Hvis vi kunne få en træner, der:

1) Havde en syv år lang karriere som landstræner for Schweiz
2) Dernæst to år for Wales
3) Forinden det to sæsoner som klubtræner i Malmø FF
4) Og før det havde vundet et sensationelt mesterskab med OB bygget op på flere sæsoners sejt træk

Som vel alt i alt svarer nogenlunde til (ja, det kan diskuteres, om det stemmer 1:1), hvad Erik Hamrén i virkeligheden har tilbragt sin trænerkarriere med for Sverige, Island, Rosenborg og AaB...

...så ville vi vel alle sammen tænke: "Vildt, at AaB kan komme i nærheden af en mand med dét cv!"

Så hvis vi kan, er det vel bare at slå til?

Alligevel er jeg nølende. Ikke pga. min tro på mandens evner, men af samme grund som ham (kan ikke huske hvem) der tidligt tråden fortalte om, at det ville gøre for ondt at se Erik Hamrén mislykkes i AaB. Hvis det nu skulle gå galt.

Jeg vil hellere se tre års fiasko med tre forskellige ligegyldige trænere i AaB, end jeg vil se 20 minutters skuffelse med Erik Hamrén, dette mytiske menneske.

Men det er også min eneste indvending imod ham, hvis AaB skulle få muligheden for at hente ham hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2020, 22:16

BoT skrev:
20. nov 2020, 20:37
Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:29
Ja, vi må vel se, men jeg sætter gerne et par fadøl på højkant - Peter Feher er ikke cheftræner når vi kommer til sommeren.
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.
Jeg tænker ikke man behøver at have noget imod Feher, for ikke at tro på han er blivende træner i AaB. Jeg er fx vild med ham, og hvad han har opnået indtil nu, men jeg tror heller ikke på det sker. Der er så meget mere til at være træner, end at sætte et par stærke holdopstillinger, pumpe lidt gejst ind i holdet og så klare sig godt i enkelte kampe.

Det er da helt sikkert en mulighed at Feher kunne gøre det godt, men jeg er helt enig med Julegranen i at sandsynligheden for at Cifuentes gør det godt er større - men det kan selvfølgelig også gå galt med ham.

Iøvrigt er jeg langt fra sikker på at Cifuentes er Inges førstekandidat.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 20. nov 2020, 22:42

Pastorius skrev:
20. nov 2020, 22:16
BoT skrev:
20. nov 2020, 20:37
Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:29
Ja, vi må vel se, men jeg sætter gerne et par fadøl på højkant - Peter Feher er ikke cheftræner når vi kommer til sommeren.
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.
Jeg tænker ikke man behøver at have noget imod Feher, for ikke at tro på han er blivende træner i AaB. Jeg er fx vild med ham, og hvad han har opnået indtil nu, men jeg tror heller ikke på det sker. Der er så meget mere til at være træner, end at sætte et par stærke holdopstillinger, pumpe lidt gejst ind i holdet og så klare sig godt i enkelte kampe.

Det er da helt sikkert en mulighed at Feher kunne gøre det godt, men jeg er helt enig med Julegranen i at sandsynligheden for at Cifuentes gør det godt er større - men det kan selvfølgelig også gå galt med ham.

Iøvrigt er jeg langt fra sikker på at Cifuentes er Inges førstekandidat.
Sådan har de fleste af os det vel. Jeg synes bare, det er for let at affærdige Feher med den begrundelse, at han bare er assistent. Det er i mine øjne helt ligegyldigt.
Alle kommende AaB-trænere er i risiko for at fejle. Også Feher, Hamrén og Cifuentes.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 20. nov 2020, 22:44

BoT skrev:
20. nov 2020, 22:42
Pastorius skrev:
20. nov 2020, 22:16
BoT skrev:
20. nov 2020, 20:37
Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:29
Ja, vi må vel se, men jeg sætter gerne et par fadøl på højkant - Peter Feher er ikke cheftræner når vi kommer til sommeren.
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.
Jeg tænker ikke man behøver at have noget imod Feher, for ikke at tro på han er blivende træner i AaB. Jeg er fx vild med ham, og hvad han har opnået indtil nu, men jeg tror heller ikke på det sker. Der er så meget mere til at være træner, end at sætte et par stærke holdopstillinger, pumpe lidt gejst ind i holdet og så klare sig godt i enkelte kampe.

Det er da helt sikkert en mulighed at Feher kunne gøre det godt, men jeg er helt enig med Julegranen i at sandsynligheden for at Cifuentes gør det godt er større - men det kan selvfølgelig også gå galt med ham.

Iøvrigt er jeg langt fra sikker på at Cifuentes er Inges førstekandidat.
Sådan har de fleste af os det vel. Jeg synes bare, det er for let at affærdige Feher med den begrundelse, at han bare er assistent. Det er i mine øjne helt ligegyldigt.
Alle kommende AaB-trænere er i risiko for at fejle. Også Feher, Hamrén og Cifuentes.
Det kan godt være det er let, men Julegranen har ret i at det slet ikke ville passe ind i Inges stil, hvis der var Feher det endte med. Jeg har meget svært ved at se det som en reel mulighed.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 20. nov 2020, 22:58

Pastorius skrev:
20. nov 2020, 22:44
BoT skrev:
20. nov 2020, 22:42
Pastorius skrev:
20. nov 2020, 22:16
BoT skrev:
20. nov 2020, 20:37
Julgranen skrev:
20. nov 2020, 20:29
Ja, vi må vel se, men jeg sætter gerne et par fadøl på højkant - Peter Feher er ikke cheftræner når vi kommer til sommeren.
Et helt oprigtigt spørgsmål: hvorfor har du så meget imod Peter Feher? Udefra set opfylder han de fleste af dine ideer om, hvordan AaB bør spille. Hvad tænker du egentlig? Jeg kan helt lure det.
Jeg tænker ikke man behøver at have noget imod Feher, for ikke at tro på han er blivende træner i AaB. Jeg er fx vild med ham, og hvad han har opnået indtil nu, men jeg tror heller ikke på det sker. Der er så meget mere til at være træner, end at sætte et par stærke holdopstillinger, pumpe lidt gejst ind i holdet og så klare sig godt i enkelte kampe.

Det er da helt sikkert en mulighed at Feher kunne gøre det godt, men jeg er helt enig med Julegranen i at sandsynligheden for at Cifuentes gør det godt er større - men det kan selvfølgelig også gå galt med ham.

Iøvrigt er jeg langt fra sikker på at Cifuentes er Inges førstekandidat.
Sådan har de fleste af os det vel. Jeg synes bare, det er for let at affærdige Feher med den begrundelse, at han bare er assistent. Det er i mine øjne helt ligegyldigt.
Alle kommende AaB-trænere er i risiko for at fejle. Også Feher, Hamrén og Cifuentes.
Det kan godt være det er let, men Julegranen har ret i at det slet ikke ville passe ind i Inges stil, hvis der var Feher det endte med. Jeg har meget svært ved at se det som en reel mulighed.
Det er måske rigtigt nok. Men er vi sikre på, at Inge er en ufejlbarlig gud?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 20. nov 2020, 23:38

BoT skrev:
20. nov 2020, 22:58
Det er måske rigtigt nok. Men er vi sikre på, at Inge er en ufejlbarlig gud?
Nej da. Og det ville da også være underligt, al den stund at de færreste sportschefer lykkes med deres trænervalg i alle tilfælde.

Men nu taler vi om hvad der er realistisk, og når jeg ser på Inges tidligere trænervalg, så er der intet der skriger Feher.
Han har ikke lagt skjul på at han vil have en kapacitet. Det er Feher ikke - han er ikke typen der kan sælge klubben og dens projekt, ej heller dokumenteret erfaring med at skabe noget ud af lidt.
Inge var ikke bange for at ansætte typer som Bob Bradley og Billy McKinlay der begge var ekstremt krævende typer, for den ene gik det fremragende, den anden var katastrofalt ringe.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 20. nov 2020, 23:47

Julgranen skrev:
20. nov 2020, 23:38
BoT skrev:
20. nov 2020, 22:58
Det er måske rigtigt nok. Men er vi sikre på, at Inge er en ufejlbarlig gud?
Nej da. Og det ville da også være underligt, al den stund at de færreste sportschefer lykkes med deres trænervalg i alle tilfælde.

Men nu taler vi om hvad der er realistisk, og når jeg ser på Inges tidligere trænervalg, så er der intet der skriger Feher.
Han har ikke lagt skjul på at han vil have en kapacitet. Det er Feher ikke - han er ikke typen der kan sælge klubben og dens projekt, ej heller dokumenteret erfaring med at skabe noget ud af lidt.
Inge var ikke bange for at ansætte typer som Bob Bradley og Billy McKinlay der begge var ekstremt krævende typer, for den ene gik det fremragende, den anden var katastrofalt ringe.
Det er jo interessant det her: diskuterer vi, hvad Inge realistisk set vælger, eller hvad vi selv foretrækker? Ærligt: vores diskussioner her har gjort dette trænervalg til det bedst spændende nogensinde!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. nov 2020, 11:59

BoT skrev:
20. nov 2020, 23:47
Det er jo interessant det her: diskuterer vi, hvad Inge realistisk set vælger, eller hvad vi selv foretrækker? Ærligt: vores diskussioner her har gjort dette trænervalg til det bedst spændende nogensinde!
Det er måske blot et resultat af, at vi denne gang har blikket rettet udenfor den danske trænerkarrusel. Befriende.

Jeg foretrækker også en anden end de gængse danske trænere - det er et lotteri, men jeg vil hellere have en der har samlet erfaring ude i en masse andre ikke-danske klubber. En Uwe Rösler-type, der kommer med noget andet.

Hvis man er tvivl om, at Jon Dahl stadig er en arrogant nar, så skal man se dette pressemøde:

https://www.youtube.com/watch?v=bxateN6HlDE

Nul anerkendelse af modstanderen, men i stedet en masse dumme kommentarer. Om tidsudtræk, for lidt overtid, "vi var uskarpe, burde have vundet, modstanderne var heldige."
Jeg håber ikke vi får en træner, der har hans eklatante mangel på klasse.

Besvar