Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen »

Yankee skrev: 23. nov 2020, 16:04 Det ved jeg nu ikke. Jeg kender ikke Claus Fallingborg, men hans CV udstråler ikke at han har en kæmpe fodboldindsigt og har fingeren på pulsen i international fodbold.
Han er mest af alt kendt for at være værtsfar for bl.a. Bassogog.

Og enig, på bestyrelsessiden er vi simpelthen ikke Optimalt sammensat. Nordjyske erhvervsfolk, vennetjenester og et AaB-koryfæ.
Men det er godt nok en tynd sammensætning når der skal tænkes i de store linier. Eneste positive var at de gennemskuede Gaardes snæversynede version af Nordkraften med NUL internationalt udsyn, NUL ambitioner og en masse tomme floskler.
gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe »

Julgranen skrev: 23. nov 2020, 16:32
Yankee skrev: 23. nov 2020, 16:04 Det ved jeg nu ikke. Jeg kender ikke Claus Fallingborg, men hans CV udstråler ikke at han har en kæmpe fodboldindsigt og har fingeren på pulsen i international fodbold.

Og enig, på bestyrelsessiden er vi simpelthen ikke Optimalt sammensat. Nordjyske erhvervsfolk, vennetjenester og et AaB-koryfæ.
Men det er godt nok en tynd sammensætning når der skal tænkes i de store linier. Eneste positive var at de gennemskuede Gaardes snæversynede version af Nordkraften med NUL internationalt udsyn, NUL ambitioner og en masse tomme floskler.
Det kan du så takke bælum for.
Maglau
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Århus

Indlæg af Maglau »

gravballe skrev: 23. nov 2020, 16:53

Har ofte tænkt på det virkelig var Bælum der førte kniven mod sin gamle hold kammerat - er det noget du ved.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe »

Maglau skrev: 23. nov 2020, 17:01
gravballe skrev: 23. nov 2020, 16:53

Har ofte tænkt på det virkelig var Bælum der førte kniven mod sin gamle hold kammerat - er det noget du ved.
Kun hvad jeg har sådan lidt løst der ude fra. Så fokuserede bælum hurtigt på at få noget mere seriøstet omkring de ud udtagelser AaB kom med. Det var jo tomt at snakke om talent fabrik når der var så mange mangler osv.

Men ja det var efter sigende ham der pressede på for at få gaarde ud sammen med Lynge
Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen »

Det er ret interessant, at Inge siger både i går og i dag at en ny træner skal bygge på offensivt.
Har man været utilfreds med det ensidige fokus på presspil? Måske ifht. som andre eksperter har peget på - at der er så meget solid defensiv base med to stærke midtbanespillere og en rigtig fin central forsvarsakse, at det har været for ringe at man har ikke har tænkt mere fremad og f.eks. har valgt at starte med Børsting i front.
Jeg synes nu vores spil fungerede rigtig fint i går.
Hohenhaus Tenne
2. div
2. div

Indlæg af Hohenhaus Tenne »

Det er Claus’ forældre Jens Peter og Kirsten, der agerer værtsfamilie. Jens Peter har været aktiv i AaB i en menneskeralder og har bl.a været ungdomstræner og assistenttræner for superligatruppen.

Claus har været ansvarlig i amatørafdelingen i en lang årrække. Han sidder ligeledes i bestyrelsen i DBU Jylland. Claus sidder i bestyrelsen for at varetage amatørafdelingens interesser, og det er også her hans kompetencer ligger.

Claus og hans familie er ildsjæle, der ånder og lever for AaB, og de har alle spillet en enorm vigtig rolle i integrationen af udenlandske spillere og logistik i forbindelse med kostskolen (hvad hed det projekt, det kan jeg ikke komme på?) dengang den var aktiv.

Men som sagt er de repræsentanter for AaB af 1885 og ikke AaB A/S. Derfor kræver Claus’ plads i bestyrelsen heller ikke at han har fingeren på pulsen i international fodbold (selvom jeg er ret sikker på Claus er rigeligt fodboldkyndig). Desuden er moderklubbens anden repræsentant i bestyrelsen Lynge, så den fodboldfaglige del skulle nok være dækket ind fra amatørafdelingen.

Det blev en lang ‘uddybning’, der nok ligeså meget henvender sig til Yankee. 😊
gravballe
Allstar
Allstar

Indlæg af gravballe »

Julgranen skrev: 23. nov 2020, 17:17 Det er ret interessant, at Inge siger både i går og i dag at en ny træner skal bygge på offensivt.
Har man været utilfreds med det ensidige fokus på presspil? Måske ifht. som andre eksperter har peget på - at der er så meget solid defensiv base med to stærke midtbanespillere og en rigtig fin central forsvarsakse, at det har været for ringe at man har ikke har tænkt mere fremad og f.eks. har valgt at starte med Børsting i front.
Tom mangler vel selvtillid, og det er vel klart med så lidt tid han har fået som rigtig angriber. Giv ham noget mere tid i front så skal han nok begynde.

Jeg tolker det også som om press spillet bliver sat lidt tilbage imens holdet stadig skal være offensivt. Presse modstanderen til at forholde sig til os, frem for vi hele tiden forholder os til modstanderen
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington »

Julgranen skrev: 23. nov 2020, 17:17 Det er ret interessant, at Inge siger både i går og i dag at en ny træner skal bygge på offensivt.
Nu så jeg ikke optaktsinverviewet med Inge, men jf. Mediano nævner Brügge at han sagde noget om at vi skal bygge videre på Friis' arbejde og gå red bull vejen. Så det lyder da til at der her er tale om en decideret grundforudsætning, også fremadrettet. Og så bliver spørgsmålet igen om den næste træner (hvis det ikke er Feher) ikke også bliver tvunget til at arbejde ud fra de samme begrænsninger omkring presspillet. I så fald vil det blive svært at taktisk retfærdiggøre at starte med både Kusk, Weert og Lucas.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
Fjams
Junior
Junior
Favoritspiller: Inga golfbold

Indlæg af Fjams »

FIDEL skrev: 23. nov 2020, 14:10
Pastorius skrev: 23. nov 2020, 13:49
Fjams skrev: 23. nov 2020, 12:59 Hvorfor alt den FCK snak herinde?
Det drejer sig vel om AaB og ikke Lalandia og PSE
Ståle er vel et af budene på en ny træner (hvor urealistisk det end måtte lyde), og i den forbindelse er FCK og grundene til han blev fyret vel relevante.
Jo jo, men det bør så stoppe nu. Det er ikke skide relevant med al den snak om fck/parken/lalandia.
:thumbsup:
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar

Indlæg af Yankee »

Hohenhaus Tenne skrev: 23. nov 2020, 17:41 Men som sagt er de repræsentanter for AaB af 1885 og ikke AaB A/S. Derfor kræver Claus’ plads i bestyrelsen heller ikke at han har fingeren på pulsen i international fodbold (selvom jeg er ret sikker på Claus er rigeligt fodboldkyndig). Desuden er moderklubbens anden repræsentant i bestyrelsen Lynge, så den fodboldfaglige del skulle nok være dækket ind fra amatørafdelingen.

Det blev en lang ‘uddybning’, der nok ligeså meget henvender sig til Yankee. 😊
Tak for det! Super info og mit indlæg var ikke ment som en disrespekt for manden.

Men selvom han sidder som 1885-repræsentant så er han stadig en del af en professionel bestyrelse, som skal være sparringspartnere for direktionen - Inge og Bælum. De skal lægge det strategiske snit og have visioner for AaBs udvikling som fodboldklub. Der savner jeg mere internationalt udsyn og input baseret på de meldinger og handlinger bestyrelsen kommer med.
jonas386
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen

Indlæg af jonas386 »

Så den her udsendelse på bold om Kjetil Knutsen, hvor han snakker lidt om Bodøs spil og sine egne tanker om fodboldspillet. På norsk ganskevist

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... ideo.shtml
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen »

Joacim Jönsson, tidl. sportschef i Frederikstad, er blevet kontaktet for nylig af en klub fra Allsvenskan der var ved at indhente referencer på Marti Cifuentes. Så der er altså også andre der finder ham interessant.
Lyfe
1. div
1. div
Favoritspiller: Calle Facius

Indlæg af Lyfe »

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f34d20089a

Skøn lang artikel fra Nordjyske. Virker gennemarbejdet og grundig - Det samme gør Peter Feher og for første gang åbner han op og siger reelt at han gerne vil have jobbet som Cheftræner permanent.
"Hvis man vil vide, hvor uundværlig man er, så skal man stikke en finger ned i et glas vand og måle hullet bagefter." - Lynge Jakobsen
FIDEL
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Tim Prica

Indlæg af FIDEL »

Lyfe skrev: 25. nov 2020, 21:54 https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f34d20089a

Skøn lang artikel fra Nordjyske. Virker gennemarbejdet og grundig - Det samme gør Peter Feher og for første gang åbner han op og siger reelt at han gerne vil have jobbet som Cheftræner permanent.
Ja, det er fint, men når man har overstået sit prøveabonnement hos Nordjyske, så koster det kasse. Fuldstændig uhyrlig pris, så vidt jeg husker.
Julgranen
Allstar
Allstar

Indlæg af Julgranen »

Lyfe skrev: 25. nov 2020, 21:54 https://nordjyske.dk/nyheder/sport/AaB- ... f34d20089a

Ja, som jeg også har skrevet andetsteds, så tror jeg ikke han bliver hvis Inge vælger en anden. Og han har jo altså kun kontrakt et halvt år mere.

Det er sandsynligvis også derfor, at der er kandidater i spil, der har deres egen assistent med.
Altid-for-Aalborg
Ynglinge
Ynglinge
Favoritspiller: Røde romario (Erik Bo)

Indlæg af Altid-for-Aalborg »

Link Til en som tror der bliver præsenteret ny AaB træner næste uge😊👍🇩🇰

https://twitter.com/krestenmosbaek/stat ... 03201?s=21
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington »

Altid-for-Aalborg skrev: 28. nov 2020, 13:26 Link Til en som tror der bliver præsenteret ny AaB træner næste uge😊👍🇩🇰

Lyder som hevet ud af rumpen.
" Det er vanvittigt dejligt. Jeg kan slet ikke beskrive det. Hold op, hvor er jeg glad. Det er var godt nok fedt. Helt vanvittigt" - Klitten om debuten. :aabfan:
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh »

Noget tyder på det bliver Jens Gustafsson

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/42 ... bbet-i-AaB
Prica22
2. div
2. div
Favoritspiller: Robert Kakeeto

Indlæg af Prica22 »

Buzz Killington skrev: 28. nov 2020, 13:43
Altid-for-Aalborg skrev: 28. nov 2020, 13:26 Link Til en som tror der bliver præsenteret ny AaB træner næste uge😊👍🇩🇰

Lyder som hevet ud af rumpen.
Ville ellers være en vild og meget god rokade.

Dog tyder det på at Neestrup havner i FCK.
Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza »

troelsh skrev: 28. nov 2020, 13:51 Noget tyder på det bliver Jens Gustafsson

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/42 ... bbet-i-AaB
Sidst vi søgte en træner lavede BT en artikel om mulige kandidater hvor han blev nævnt. Den kan læses her:

https://www.bt.dk/superligaen/solbakken ... ab-traener
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.
Besvar