Julgranen skrev: ↑23. nov 2020, 16:32
Yankee skrev: ↑23. nov 2020, 16:04
Det ved jeg nu ikke. Jeg kender ikke Claus Fallingborg, men hans CV udstråler ikke at han har en kæmpe fodboldindsigt og har fingeren på pulsen i international fodbold.
Han er mest af alt kendt for at være værtsfar for bl.a. Bassogog.
Det er Claus’ forældre Jens Peter og Kirsten, der agerer værtsfamilie. Jens Peter har været aktiv i AaB i en menneskeralder og har bl.a været ungdomstræner og assistenttræner for superligatruppen.
Claus har været ansvarlig i amatørafdelingen i en lang årrække. Han sidder ligeledes i bestyrelsen i DBU Jylland. Claus sidder i bestyrelsen for at varetage amatørafdelingens interesser, og det er også her hans kompetencer ligger.
Claus og hans familie er ildsjæle, der ånder og lever for AaB, og de har alle spillet en enorm vigtig rolle i integrationen af udenlandske spillere og logistik i forbindelse med kostskolen (hvad hed det projekt, det kan jeg ikke komme på?) dengang den var aktiv.
Men som sagt er de repræsentanter for AaB af 1885 og ikke AaB A/S. Derfor kræver Claus’ plads i bestyrelsen heller ikke at han har fingeren på pulsen i international fodbold (selvom jeg er ret sikker på Claus er rigeligt fodboldkyndig). Desuden er moderklubbens anden repræsentant i bestyrelsen Lynge, så den fodboldfaglige del skulle nok være dækket ind fra amatørafdelingen.
Det blev en lang ‘uddybning’, der nok ligeså meget henvender sig til Yankee.