Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. dec 2020, 20:46

Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:44
9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?
Niels Frederiksen

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 17. dec 2020, 20:56

Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 20:46
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:44
9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?
Niels Frederiksen
No way..helt forkert match til AaB. OB snupper sq nok ham.
------------------
mvh Kristian

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. dec 2020, 20:59

Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:56
Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 20:46
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:44
9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?
Niels Frederiksen
No way..helt forkert match til AaB. OB snupper sq nok ham.
Hvorfor et forkert match?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 17. dec 2020, 21:08

Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 20:59
Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:56
Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 20:46
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:44
9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?
Niels Frederiksen
No way..helt forkert match til AaB. OB snupper sq nok ham.
Hvorfor et forkert match?
Fordi AaB ikke skal have en dansk træner. Længere er den egentlig ikke.

Skal vi ikke snart videre og have en der kan skubbe os bare lidt længere end en dansk træner.
De danske trænere gør fandme ikke andet end at cirkuere mellem klubberne.

Dertil synes jeg egentlig Niels Frederiksen egner sig til hold som skal bygges op, primært at egne unge spillere. Esbjerg og Brøndby er klare eksempler på det og han gør de jo egentlig godt, men der er en grund til at Brøndby overvejer kraftigt, om de skal tage det næste skridt nu.

Ikke flere kedelige trænere..Der skal hentes en udefra med NY energi fra en anden liga eller et andet miljø og med en klar vision om hvordan han vil løfte AaB.

Tror jeg simpelthen ikke Niels Frederiksen magter.
------------------
mvh Kristian

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 21:11

Kristian skrev:
17. dec 2020, 21:08

Fordi AaB ikke skal have en dansk træner. Længere er den egentlig ikke.
Nej, det der med deltagelse i den danske trænerkarrusel har vi selv prøvet med Lars Søndergaard og Morten Wieghorst.

Lad os nu få en der kan tilføre noget andet.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner

Indlæg af baresi » 17. dec 2020, 21:32

Julgranen skrev:
17. dec 2020, 15:23
baresi skrev:
17. dec 2020, 14:10
transfervinduet kan bestemt diskuteres.
Prijovis - købt som upcoming man og udvidlingsspiller - tjek.
Nkada - retur til januar han er intet værd
Prica - blev Hypet for meget og kan som 19årig (er han ikke det) leve op til forventningerne. Men jeg har nu ikke haft fidus til at en 19årig angriber skal "redde" AaBs scoringsproblem. Jeg synes stadig han er en god signing om som nok skal komme
Pedro- vel ikke noget at disuktere - sidder lige i skabet
Hiljemark - skader kan vi ikke diskutere på, og der var vel INGEN der da han blev signet IKKE jublede eller tænkte. ORK han er altid skadet. Lucas er vi sgu heller ikke for heldige med ift. skader. Men Hiljes profil er en mangelvare i AaB og min holdning er at han bliver et kæmpe aktiv og er det allerede. Øv han er skadet. JA men kunne man ikke bare forudsige. Han er jo ikke invalid.
Jeg mener nu ikke det kan diskuteres.
Og så handlede Inges transfervindue nummer 1 om andet og vigtigere end de signings.
Ny træningskultur, de rigtige tilføjelser til staben og først og fremmest få luget ud i alle de talentløse spillere vi efterhånden havde rendende. Det er han lykkedes med til punkt og prikke:
Assistenterne fjernet, Würtz + Feher ind.
Kompetente ansættelser på de vigtige poster.
Farvel til en række sekundaspillere.

Prica var jagtet af en række klubber, så at han kom til AaB var kæmpestort. Han er kun 18 år - og der er masser af tid til at forløse talentet. Alt for tidligt at dømme ham.
Nkada - har skuffet både os og Inge.
Prijovic - udviklingsspiller.
Pedro - kongesigning. Set til transfer måske en af de bedste vi har lavet i mange år.
Hiljemark - fin signing, har en kæmpe værdi for truppen. Lidt som Backman hos AGF.
Jeg tror vi skriver nøjagtig det samme og mener det samme. Og når jeg siger det kan diskuteres mener jeg blot at man kan have en dialog omkring det MEN det afhænger af hvordan man netop vurderer spillerne og udfra hvilket synspunkt man synes de er hentet ind på.
Men jeg er 100% enig med dig også derfor jeg skrev stort set det samme.

Men det kan jo diskuteres hvis nogle mener at Prica er købt som fast start 11 materiale eller nogle mener at hilje er en lotto kupon grundet skader

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 21:36

Hvad angår målmandstræner, så er Sandefjords keeper blevet nomineret til en af ligaens bedste keepere i år. Har bl.a. pillet 5 straffespark, herunder de seneste 4 i træk.
Kom fra lavere divisioner, efter en række landskampe på U-niveau og en karriere der ikke rigtig er blevet forløst.

Til sammenligning, så er Rinne vel ikke rigtigt blevet hverken bedre eller ringere i den tid vi har haft ham.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 17. dec 2020, 21:52

Julgranen skrev:
17. dec 2020, 21:11
Kristian skrev:
17. dec 2020, 21:08

Fordi AaB ikke skal have en dansk træner. Længere er den egentlig ikke.
Nej, det der med deltagelse i den danske trænerkarrusel har vi selv prøvet med Lars Søndergaard og Morten Wieghorst.

Lad os nu få en der kan tilføre noget andet.
Frederiksen er velkendt da han har bevist sit værd i forskellige klubber. Cifuentes kan da sagtens være en spændende ny træner men det vil være noget af et sats at vælge ham, hvad er det lige han har bevist ud over fornuftige resultater i en inferiør norsk bundklub?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 22:06

Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 21:52
Frederiksen er velkendt da han har bevist sit værd i forskellige klubber. Cifuentes kan da sagtens være en spændende ny træner men det vil være noget af et sats at vælge ham, hvad er det lige han har bevist ud over fornuftige resultater i en inferiør norsk bundklub?
Det er jeg sikker på at Inge er noget klogere på, end du er.
Hvis han er så langt i processen med ham, så er det fordi han mener at han er en bedre kandidat end andre.
Hvad havde Kent og Hamrén bevist før de kom til AaB? Begge klaret sig godt med bundhold, og ikke meget andet.

Tor-Kristian Karlsen, tidl. sportschef i bl.a. Monaco og tysk fodbold, og en af de mest fodboldkyndige nordmænd er inde på lidt af det samme her - at Cifuentes' ry med at stille hårde krav til spillerne og sine omgivelser kan virke forskrækkende på mange skandinaver. Men det samme gjorde Hamrén da han ankom til AaB.

https://www.sportsbibelen.com/no/karlse ... -profilen/

9000AaB
Superliga
Superliga
Indlæg: 622
Tilmeldt: 30. dec 2013, 15:20
Favoritspiller: M. Lindstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af 9000AaB » 17. dec 2020, 22:18

Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:44
9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?
Har vel mange bud men har jeg ingen realistisk bud på hvem det ska være.

Sætter dog spørgsmålstegn ved den model med ham af mange grunde - derfor jeg godt gad at høre om der er nogle der kender til nogle af argumenterne til præcis ham.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 22:37

9000AaB skrev:
17. dec 2020, 22:18
Sætter dog spørgsmålstegn ved den model med ham af mange grunde
Som hvad?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 17. dec 2020, 22:56

Magnus Christensen må se frem til Cifuentes. Han spiller med to 6'ere, så pludselig er der en plads åben ved siden af Ferreira.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 17. dec 2020, 23:07

Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 21:52
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 21:11
Kristian skrev:
17. dec 2020, 21:08

Fordi AaB ikke skal have en dansk træner. Længere er den egentlig ikke.
Nej, det der med deltagelse i den danske trænerkarrusel har vi selv prøvet med Lars Søndergaard og Morten Wieghorst.

Lad os nu få en der kan tilføre noget andet.
Frederiksen er velkendt da han har bevist sit værd i forskellige klubber. Cifuentes kan da sagtens være en spændende ny træner men det vil være noget af et sats at vælge ham, hvad er det lige han har bevist ud over fornuftige resultater i en inferiør norsk bundklub?
Vi kender intet til Cifuentes ud over at han roses over alt, for hans stil og måde at gøre tingene på.
herhjemme kender vi Niels Frederiksen godt ja og han har gjort det fint. Han er et mere sikker valg da han er dansker og kender superligaen.

Men hvorfor være tilfreds med en træner der KUN har præsteret fornuftigt i superligaen. Og så kan du argumentere for, at Cifuentes ikke har bevist ret meget. Men det må Inge så vide noget om og være skarpere end os herinde.
En ting er sikker. Niels Frederiksen er kedelig og så skal vi bare ikke have en dansk træner. Der er ingen der har profilen som Inge efterspørger.
------------------
mvh Kristian

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 17. dec 2020, 23:08

FlæskeFrank skrev:
17. dec 2020, 22:56
Magnus Christensen må se frem til Cifuentes. Han spiller med to 6'ere, så pludselig er der en plads åben ved siden af Ferreira.
Nej, han gør ej. 4-3-3/3-4-3 efter totalfodboldens principper. Men der er spillerne og deres positioner ret flydende, og det er også hans indstilling.

At et hold, der er dømt til nedrykning på forhånd, spiller lidt mere defensivt er der vist ikke noget odiøst i. Det ændrer ikke en dyt ved hvad hans fodboldfilosofi er.
Hans job som træner er jo ikke at rykke ned, men at klare sig bedst muligt med det hold han har.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 17. dec 2020, 23:37

Kristian skrev:
17. dec 2020, 23:07
Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 21:52
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 21:11
Kristian skrev:
17. dec 2020, 21:08

Fordi AaB ikke skal have en dansk træner. Længere er den egentlig ikke.
Nej, det der med deltagelse i den danske trænerkarrusel har vi selv prøvet med Lars Søndergaard og Morten Wieghorst.

Lad os nu få en der kan tilføre noget andet.
Frederiksen er velkendt da han har bevist sit værd i forskellige klubber. Cifuentes kan da sagtens være en spændende ny træner men det vil være noget af et sats at vælge ham, hvad er det lige han har bevist ud over fornuftige resultater i en inferiør norsk bundklub?
Vi kender intet til Cifuentes ud over at han roses over alt, for hans stil og måde at gøre tingene på.
herhjemme kender vi Niels Frederiksen godt ja og han har gjort det fint. Han er et mere sikker valg da han er dansker og kender superligaen.

Men hvorfor være tilfreds med en træner der KUN har præsteret fornuftigt i superligaen. Og så kan du argumentere for, at Cifuentes ikke har bevist ret meget. Men det må Inge så vide noget om og være skarpere end os herinde.
En ting er sikker. Niels Frederiksen er kedelig og så skal vi bare ikke have en dansk træner. Der er ingen der har profilen som Inge efterspørger.
Det har for mig ikke noget med nationalitet at gøre. Det har noget at gøre med at jeg kender Frederiksen godt nok, til at jeg ved vi får en habil træner, men ikke en der under de rette omstændigheder kan udrette mirakler, og det er dét jeg vil ha'. En profil, som hvis tingene går op i en højere enhed, kan hente guldmedaljer.

Risikoen er at vi rammer forbi, og så kan vi ende med en Magnus Pehrson i stedet. Så dybt synker vi ikke med Frederiksen. Der kan det ikke gå rigtig galt - men mit bud er at det heller ikke kan gå rigtig godt, og derfor gider jeg ikke ham (udover jeg synes han er træls).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5228
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 18. dec 2020, 07:31

Pastorius skrev:
17. dec 2020, 23:37
Kristian skrev:
17. dec 2020, 23:07
Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 21:52
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 21:11
Kristian skrev:
17. dec 2020, 21:08

Fordi AaB ikke skal have en dansk træner. Længere er den egentlig ikke.
Nej, det der med deltagelse i den danske trænerkarrusel har vi selv prøvet med Lars Søndergaard og Morten Wieghorst.

Lad os nu få en der kan tilføre noget andet.
Frederiksen er velkendt da han har bevist sit værd i forskellige klubber. Cifuentes kan da sagtens være en spændende ny træner men det vil være noget af et sats at vælge ham, hvad er det lige han har bevist ud over fornuftige resultater i en inferiør norsk bundklub?
Vi kender intet til Cifuentes ud over at han roses over alt, for hans stil og måde at gøre tingene på.
herhjemme kender vi Niels Frederiksen godt ja og han har gjort det fint. Han er et mere sikker valg da han er dansker og kender superligaen.

Men hvorfor være tilfreds med en træner der KUN har præsteret fornuftigt i superligaen. Og så kan du argumentere for, at Cifuentes ikke har bevist ret meget. Men det må Inge så vide noget om og være skarpere end os herinde.
En ting er sikker. Niels Frederiksen er kedelig og så skal vi bare ikke have en dansk træner. Der er ingen der har profilen som Inge efterspørger.
Det har for mig ikke noget med nationalitet at gøre. Det har noget at gøre med at jeg kender Frederiksen godt nok, til at jeg ved vi får en habil træner, men ikke en der under de rette omstændigheder kan udrette mirakler, og det er dét jeg vil ha'. En profil, som hvis tingene går op i en højere enhed, kan hente guldmedaljer.

Risikoen er at vi rammer forbi, og så kan vi ende med en Magnus Pehrson i stedet. Så dybt synker vi ikke med Frederiksen. Der kan det ikke gå rigtig galt - men mit bud er at det heller ikke kan gå rigtig godt, og derfor gider jeg ikke ham (udover jeg synes han er træls).
Jeg har det lidt blandet med Niels Frederiksen. Jeg synes ikke for alvor han har skabt stabilitet de steder han har været. I EfB kunne han kun spille på en måde så hans hold blev træt i alt for mange kampe. Omvendt fik han jo en del unge spillere til at slå igennem i Lyngby og det kan vi godt bruge, men det blev omvendt gjort på at spille bund-fodbold. I BIF har det været imponerende, hvordan han har fået det hold til at overpræstere voldsomt. For mig at se er BIFs trup på papiret knap til top 6, men Frederiksen får max ud af det. Jeg er omvendt usikker på om han spillemæsisgt kan udvikle AaB og udvikle holdet. På sin vis ville en ansættelse af Niels Frederiksen minde lidt om da Kent kom ind og der voksede både AaB og Kent. Derfor vil jeg ikke helt afskrive Niels Frederiksen som en god mulighed selvom han ikke rigtigt er min kop te.

Ang. Cifuentes har jeg det lidt svært med hypen herinde. Det er jo ikke fordi der står masser af klubber fra vores hylde i kø efter ham. Han bliver hypet pga. nationaliteten og det kan jeg ikke bruge til noget. Det kan jo lige så godt være, at han er en spansk Jonas Dal og at vi så har pisset en eller flere sæsoner væk på noget eksotisk hvis vi tager ham. Vi snakker om en ret ung træner fra en anden kultur til en stor nordisk klub som AaB. Det er givet noget lettere at få Sandefjord til at tilpasse sig til træneren end AaB. Det kan jo også være, at han er en genial træner og den helt rigtige, men jeg ser bare ikke rigtigt noget der retfærdiggør hypen eller, at han skulle være en bedre træner end Niels Frederiksen.

Så er vi jo tilbage ved et temeprementsspørgsmål. Tror man på det sikre eller vil man noget fornyelse og begge dele er lidt tyndt når vi simpelthen ikke kender Cifuentes. Derfor er det også tyndt, at folk afskriver Frederiksen fordi det er et kedeligt valg. Vi kender ret beset ikke Cifuentes.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Ny Træner

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 18. dec 2020, 09:00

Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:25
KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 15:42
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 15:25
KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 13:44
Jeg ser bare ikke den store visdom i at skifte PO ud med Hiljemark, vi vinder ikke kampe på et flot CV, men du har da ret i at Hiljemark ikke har siddet ude i 9 måneder...
Hos AGF spekulerer de fleste fans i at PO snart bænkes, fordi han har været så ringe i snart mange kampe og slet ikke har samme værdi for holdet som Amini havde. Det synes jeg ikke rigtigt jeg vil bytte med - som ventet har han ikke været i nærheden af at leve op til det han leverede sidste sæson i AaB.
Jamen jeg håber da også på sigt det viser sig som et godt bytte, jeg mangler bare PO's mål i denne sæson, håber bestemt jeg kommer til at æde min skepsis omkring Hiljemark i mig i mig igen.
Kan godt ske, at vi mangler PO's 4 mål indtil videre, men vi har set i 5 kampe med Hiljemark, at vi har fået 3 sejre i 5 kampe og en nordsjælland kamp, hvor vi dominere fuldstænding.
Jeg er ret overbevis om, at Hiljemark ejer den midtbane når han spiller for os. Han dirigere og gør de andre bedre.
Det mangler vi BIG time pt.
Og ser vi desværre også i kampene, hvor vi har svær ved at tage fat om kampen.

BTW, omkring ny træner

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... -dortmund/

Marti Cifuentes rygtes igen igen til AaB, denne gang af norsk journalist.
Nu hader jeg at være ham der taler Hiljemark ned, men som jeg husker det mod FCN fik vi først udlignet efter han gik ud..
Han er uden tvivl dygtig men har nu ikke set ham som nogen one-man-army indtil videre.
Han er vel en case som Lukas vi må håbe han kan holde sig skadesfri og når sit topniveau, forhåbentlig sammen med Lukas...ellers var det bare en chance vi tog som ikke gik som håbet...
Et andet muligt scenarie er vel at det ender som Okore, at vi får en dygtig superliga spiller, men ikke en der helt ramte toppen igen.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Ny Træner

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 18. dec 2020, 09:06

KlaskmyggenNoah skrev:
18. dec 2020, 09:00
Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:25
KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 15:42
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 15:25
KlaskmyggenNoah skrev:
17. dec 2020, 13:44
Jeg ser bare ikke den store visdom i at skifte PO ud med Hiljemark, vi vinder ikke kampe på et flot CV, men du har da ret i at Hiljemark ikke har siddet ude i 9 måneder...
Hos AGF spekulerer de fleste fans i at PO snart bænkes, fordi han har været så ringe i snart mange kampe og slet ikke har samme værdi for holdet som Amini havde. Det synes jeg ikke rigtigt jeg vil bytte med - som ventet har han ikke været i nærheden af at leve op til det han leverede sidste sæson i AaB.
Jamen jeg håber da også på sigt det viser sig som et godt bytte, jeg mangler bare PO's mål i denne sæson, håber bestemt jeg kommer til at æde min skepsis omkring Hiljemark i mig i mig igen.
Kan godt ske, at vi mangler PO's 4 mål indtil videre, men vi har set i 5 kampe med Hiljemark, at vi har fået 3 sejre i 5 kampe og en nordsjælland kamp, hvor vi dominere fuldstænding.
Jeg er ret overbevis om, at Hiljemark ejer den midtbane når han spiller for os. Han dirigere og gør de andre bedre.
Det mangler vi BIG time pt.
Og ser vi desværre også i kampene, hvor vi har svær ved at tage fat om kampen.

BTW, omkring ny træner

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ryg ... -dortmund/

Marti Cifuentes rygtes igen igen til AaB, denne gang af norsk journalist.
Nu hader jeg at være ham der taler Hiljemark ned, men som jeg husker det mod FCN fik vi først udlignet efter han gik ud..
Han er uden tvivl dygtig men har nu ikke set ham som nogen one-man-army indtil videre.
Han er vel en case som Lukas vi må håbe han kan holde sig skadesfri og når sit topniveau, forhåbentlig sammen med Lukas...ellers var det bare en chance vi tog som ikke gik som håbet...
Et andet muligt scenarie er vel at det ender som Okore, at vi får en dygtig superliga spiller, men ikke en der helt ramte toppen igen.

...og nu stopper jeg med at forurene denne tråd med Hiljemark debat. :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. dec 2020, 09:37

Jakobsen skrev:
18. dec 2020, 07:31
Pastorius skrev:
17. dec 2020, 23:37
Kristian skrev:
17. dec 2020, 23:07
Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 21:52
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 21:11
Kristian skrev:
17. dec 2020, 21:08

Fordi AaB ikke skal have en dansk træner. Længere er den egentlig ikke.
Nej, det der med deltagelse i den danske trænerkarrusel har vi selv prøvet med Lars Søndergaard og Morten Wieghorst.

Lad os nu få en der kan tilføre noget andet.
Frederiksen er velkendt da han har bevist sit værd i forskellige klubber. Cifuentes kan da sagtens være en spændende ny træner men det vil være noget af et sats at vælge ham, hvad er det lige han har bevist ud over fornuftige resultater i en inferiør norsk bundklub?
Vi kender intet til Cifuentes ud over at han roses over alt, for hans stil og måde at gøre tingene på.
herhjemme kender vi Niels Frederiksen godt ja og han har gjort det fint. Han er et mere sikker valg da han er dansker og kender superligaen.

Men hvorfor være tilfreds med en træner der KUN har præsteret fornuftigt i superligaen. Og så kan du argumentere for, at Cifuentes ikke har bevist ret meget. Men det må Inge så vide noget om og være skarpere end os herinde.
En ting er sikker. Niels Frederiksen er kedelig og så skal vi bare ikke have en dansk træner. Der er ingen der har profilen som Inge efterspørger.
Det har for mig ikke noget med nationalitet at gøre. Det har noget at gøre med at jeg kender Frederiksen godt nok, til at jeg ved vi får en habil træner, men ikke en der under de rette omstændigheder kan udrette mirakler, og det er dét jeg vil ha'. En profil, som hvis tingene går op i en højere enhed, kan hente guldmedaljer.

Risikoen er at vi rammer forbi, og så kan vi ende med en Magnus Pehrson i stedet. Så dybt synker vi ikke med Frederiksen. Der kan det ikke gå rigtig galt - men mit bud er at det heller ikke kan gå rigtig godt, og derfor gider jeg ikke ham (udover jeg synes han er træls).
Jeg har det lidt blandet med Niels Frederiksen. Jeg synes ikke for alvor han har skabt stabilitet de steder han har været. I EfB kunne han kun spille på en måde så hans hold blev træt i alt for mange kampe. Omvendt fik han jo en del unge spillere til at slå igennem i Lyngby og det kan vi godt bruge, men det blev omvendt gjort på at spille bund-fodbold. I BIF har det været imponerende, hvordan han har fået det hold til at overpræstere voldsomt. For mig at se er BIFs trup på papiret knap til top 6, men Frederiksen får max ud af det. Jeg er omvendt usikker på om han spillemæsisgt kan udvikle AaB og udvikle holdet. På sin vis ville en ansættelse af Niels Frederiksen minde lidt om da Kent kom ind og der voksede både AaB og Kent. Derfor vil jeg ikke helt afskrive Niels Frederiksen som en god mulighed selvom han ikke rigtigt er min kop te.

Ang. Cifuentes har jeg det lidt svært med hypen herinde. Det er jo ikke fordi der står masser af klubber fra vores hylde i kø efter ham. Han bliver hypet pga. nationaliteten og det kan jeg ikke bruge til noget. Det kan jo lige så godt være, at han er en spansk Jonas Dal og at vi så har pisset en eller flere sæsoner væk på noget eksotisk hvis vi tager ham. Vi snakker om en ret ung træner fra en anden kultur til en stor nordisk klub som AaB. Det er givet noget lettere at få Sandefjord til at tilpasse sig til træneren end AaB. Det kan jo også være, at han er en genial træner og den helt rigtige, men jeg ser bare ikke rigtigt noget der retfærdiggør hypen eller, at han skulle være en bedre træner end Niels Frederiksen.

Så er vi jo tilbage ved et temeprementsspørgsmål. Tror man på det sikre eller vil man noget fornyelse og begge dele er lidt tyndt når vi simpelthen ikke kender Cifuentes. Derfor er det også tyndt, at folk afskriver Frederiksen fordi det er et kedeligt valg. Vi kender ret beset ikke Cifuentes.
Godt skrevet, du har mange gode pointer!

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner

Indlæg af baresi » 18. dec 2020, 10:12

Julgranen skrev:
17. dec 2020, 23:08
FlæskeFrank skrev:
17. dec 2020, 22:56
Magnus Christensen må se frem til Cifuentes. Han spiller med to 6'ere, så pludselig er der en plads åben ved siden af Ferreira.
Nej, han gør ej. 4-3-3/3-4-3 efter totalfodboldens principper. Men der er spillerne og deres positioner ret flydende, og det er også hans indstilling.

At et hold, der er dømt til nedrykning på forhånd, spiller lidt mere defensivt er der vist ikke noget odiøst i. Det ændrer ikke en dyt ved hvad hans fodboldfilosofi er.
Hans job som træner er jo ikke at rykke ned, men at klare sig bedst muligt med det hold han har.
4-3-3 ville passe os godt, han har også spillet en del 4-2-3-1 hvilket jeg synes kunne være meget interessant
pedro og hilje som 2 6ere
kusk - fossum - lucas
Prica (eller ny) som de 4 forreste
antaget folk er skadesfri (bare for at stoppe den diskussion fra nogle :-) haha)
Men han kunne være spændende og står vel for det vi gerne vil

jeg er dog meget hooket på Bodøs træner også hvis man kan få ham.

Besvar