Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 18. dec 2020, 10:44

baresi skrev:
18. dec 2020, 10:12
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 23:08
FlæskeFrank skrev:
17. dec 2020, 22:56
Magnus Christensen må se frem til Cifuentes. Han spiller med to 6'ere, så pludselig er der en plads åben ved siden af Ferreira.
Nej, han gør ej. 4-3-3/3-4-3 efter totalfodboldens principper. Men der er spillerne og deres positioner ret flydende, og det er også hans indstilling.

At et hold, der er dømt til nedrykning på forhånd, spiller lidt mere defensivt er der vist ikke noget odiøst i. Det ændrer ikke en dyt ved hvad hans fodboldfilosofi er.
Hans job som træner er jo ikke at rykke ned, men at klare sig bedst muligt med det hold han har.
4-3-3 ville passe os godt, han har også spillet en del 4-2-3-1 hvilket jeg synes kunne være meget interessant
pedro og hilje som 2 6ere
kusk - fossum - lucas
Prica (eller ny) som de 4 forreste
antaget folk er skadesfri (bare for at stoppe den diskussion fra nogle :-) haha)
Men han kunne være spændende og står vel for det vi gerne vil

jeg er dog meget hooket på Bodøs træner også hvis man kan få ham.
Meget enig i det hele. Evt. kunne Lucas og Fossum også bytte plads i den opstilling, og så gerne en ny angriber ind på toppen.

Hvad angår træner... Det er jo rent mavefornemmelse herfra, for jeg følger simpelthen ikke nok med i hverken norsk eller svensk fodbold til at kunne komme med nogen konklussioner... men jeg synes Cifuentes lyder som større "gamble" end Knutsen, selvom jeg er bekendt med, at sidstnævntes trænerkarriere på højt plan ikke er så lang. Spørgsmålet er også om vi helt skal udelukke Smukke Erik. I starten var jeg afvisende men jeg er efterhånden ved at have ham som mit favoritvalg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner

Indlæg af baresi » 18. dec 2020, 11:54

Hanga skrev:
18. dec 2020, 10:44
baresi skrev:
18. dec 2020, 10:12
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 23:08
FlæskeFrank skrev:
17. dec 2020, 22:56
Magnus Christensen må se frem til Cifuentes. Han spiller med to 6'ere, så pludselig er der en plads åben ved siden af Ferreira.
Nej, han gør ej. 4-3-3/3-4-3 efter totalfodboldens principper. Men der er spillerne og deres positioner ret flydende, og det er også hans indstilling.

At et hold, der er dømt til nedrykning på forhånd, spiller lidt mere defensivt er der vist ikke noget odiøst i. Det ændrer ikke en dyt ved hvad hans fodboldfilosofi er.
Hans job som træner er jo ikke at rykke ned, men at klare sig bedst muligt med det hold han har.
4-3-3 ville passe os godt, han har også spillet en del 4-2-3-1 hvilket jeg synes kunne være meget interessant
pedro og hilje som 2 6ere
kusk - fossum - lucas
Prica (eller ny) som de 4 forreste
antaget folk er skadesfri (bare for at stoppe den diskussion fra nogle :-) haha)
Men han kunne være spændende og står vel for det vi gerne vil

jeg er dog meget hooket på Bodøs træner også hvis man kan få ham.
Meget enig i det hele. Evt. kunne Lucas og Fossum også bytte plads i den opstilling, og så gerne en ny angriber ind på toppen.

Hvad angår træner... Det er jo rent mavefornemmelse herfra, for jeg følger simpelthen ikke nok med i hverken norsk eller svensk fodbold til at kunne komme med nogen konklussioner... men jeg synes Cifuentes lyder som større "gamble" end Knutsen, selvom jeg er bekendt med, at sidstnævntes trænerkarriere på højt plan ikke er så lang. Spørgsmålet er også om vi helt skal udelukke Smukke Erik. I starten var jeg afvisende men jeg er efterhånden ved at have ham som mit favoritvalg.
man må aldrig udelukke smukke Erik, ene og alene fordi det er Erik :-9
Men jeg lægger ikke vægt på at Bodøs karriere ikke er lang. Lægger vægt på hans mindset om et fodboldhold, og at han nu har vist det på højeste plan - i hvert tilfælde hans egen indtil videre mulige højeste plan. Og der er Bodø bare længder foran konkurrenterne. Og så er han i alle parametre af "virksomheden" lidt ala dengang Erik lavede havregrød til alle :-) :-)

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 18. dec 2020, 12:07

baresi skrev:
18. dec 2020, 10:12
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 23:08
FlæskeFrank skrev:
17. dec 2020, 22:56
Magnus Christensen må se frem til Cifuentes. Han spiller med to 6'ere, så pludselig er der en plads åben ved siden af Ferreira.
Nej, han gør ej. 4-3-3/3-4-3 efter totalfodboldens principper. Men der er spillerne og deres positioner ret flydende, og det er også hans indstilling.

At et hold, der er dømt til nedrykning på forhånd, spiller lidt mere defensivt er der vist ikke noget odiøst i. Det ændrer ikke en dyt ved hvad hans fodboldfilosofi er.
Hans job som træner er jo ikke at rykke ned, men at klare sig bedst muligt med det hold han har.
4-3-3 ville passe os godt, han har også spillet en del 4-2-3-1 hvilket jeg synes kunne være meget interessant
pedro og hilje som 2 6ere
kusk - fossum - lucas
Prica (eller ny) som de 4 forreste
antaget folk er skadesfri (bare for at stoppe den diskussion fra nogle :-) haha)
Men han kunne være spændende og står vel for det vi gerne vil

jeg er dog meget hooket på Bodøs træner også hvis man kan få ham.
Vi mangler bare stadig noget bevægelighed i den formation og det er egentlig udfordringen næsten uanset hvordan vi stiller op. Den enste der skaber bevægelse ved løb er Børsting og det er derfor han altid kommer på holdet igen. For vi desperat mangler løb og noget der ligner fart. Vi skal have en gennembrudsspiller og gerne en der samtidig kan lave nogle mål.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. dec 2020, 12:36

Jakobsen skrev:
18. dec 2020, 07:31
Ang. Cifuentes har jeg det lidt svært med hypen herinde. Det er jo ikke fordi der står masser af klubber fra vores hylde i kø efter ham. Han bliver hypet pga. nationaliteten og det kan jeg ikke bruge til noget. Det kan jo lige så godt være, at han er en spansk Jonas Dal og at vi så har pisset en eller flere sæsoner væk på noget eksotisk hvis vi tager ham. Vi snakker om en ret ung træner fra en anden kultur til en stor nordisk klub som AaB. Det er givet noget lettere at få Sandefjord til at tilpasse sig til træneren end AaB. Det kan jo også være, at han er en genial træner og den helt rigtige, men jeg ser bare ikke rigtigt noget der retfærdiggør hypen eller, at han skulle være en bedre træner end Niels Frederiksen.
Nu er der ikke særligt mange klubber der leder efter trænere heller, og de danske klubber der gør er noget mere konservativt ledet end AaB.

Cifuentes overlevede med stor margin med et hold, som blev betegnet som den mest stensikre nedrykker i 20 år. Fik udviklet gode unge spillere undervejs, og har imponeret med sin coaching, tilgang og efterladt en række af hans egne spillere og norske fodboldeksperter dybt imponerede.

Et hold der cuttede 15 % af budgettet, på trods af oprykning.
Desuden har han trænet hold både i Ajax og Millwall, samt blev akademichef i AIK, hvor han imponerede stort med hans taktiske sans. Jeg kan ikke se det store problem i det - manden taler glimrende engelsk. Har en god skoling fra Johan Cruyff Institute. Vil spille 4-3-3 - kræver meget af sine spillere. Jeg tror han ville være et frisk pust i AaB, men det svært at sætte kandidater op mod hinanden når man ikke ved hvem der har været i spil.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 18. dec 2020, 15:23

Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:56
Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 20:46
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:44
9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?
Niels Frederiksen
No way..helt forkert match til AaB. OB snupper sq nok ham.
Er også meget imponeret over hvad NF har skabt i BiF.
Vi har set mange gange, at trænerne hos de pisgule, ikke har de bedste arbejdsvilkår. Derudover bruger NF mange unge spillere på et profilfattigt hold, og alligevel ligger de på en delt førsteplads.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Fromthecradle » 18. dec 2020, 16:10

Brodernumsi skrev:
18. dec 2020, 15:23
Kristian skrev:
17. dec 2020, 20:56
Aalborg frederikshavner skrev:
17. dec 2020, 20:46
Julgranen skrev:
17. dec 2020, 20:44
9000AaB skrev:
17. dec 2020, 20:31
Hvis han bliver træner, så fatter jeg det virkelig ikke. Hva gør ham så spændende?
Føler lidt han er den nye Magnus Perhsson.
Det er vel et godt mix af, hvad der har været tilgængeligt for AaB, hvem der har overbevist Inge på en lang række parametre og hvem der har kunnet give det bedste indtryk ifht. at indfri klubbens store ambitioner.

Har du selv bedre bud på en træner?
Niels Frederiksen
No way..helt forkert match til AaB. OB snupper sq nok ham.
Er også meget imponeret over hvad NF har skabt i BiF.
Vi har set mange gange, at trænerne hos de pisgule, ikke har de bedste arbejdsvilkår. Derudover bruger NF mange unge spillere på et profilfattigt hold, og alligevel ligger de på en delt førsteplads.
Og oven i købet nogenlunde fornuftig at høre på. Der må være et plus at han har en vis intelligens og en bredere baggrund end så mange andre. Tænk sig at nogen vil byde tilskuerne at høre på fx Riddersholm eller Michelsen.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 19. dec 2020, 22:53

Nu blev valget måske lidt nemmere - nu kan man slippe for at betale overgangssum for Jens Gustafsson, der er den seneste i rækken af 8-10 medlemmer af stab og org. til at forlade IFK Norrköping.

Gad vide hvad Inge pønser på.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 20. dec 2020, 00:01

Julgranen skrev:
19. dec 2020, 22:53
Nu blev valget måske lidt nemmere - nu kan man slippe for at betale overgangssum for Jens Gustafsson, der er den seneste i rækken af 8-10 medlemmer af stab og org. til at forlade IFK Norrköping.

Gad vide hvad Inge pønser på.
Han skal vel stadig have løn og synes, at projektet er fedt?
Især det sidste er jo væsnetligt ifht. om det er en træner vi gider have. Penge er en ting, men vi skal også finde den mand som er både er dygtig og brænder for projektet udover almindelig professionalisme. Ikke bare en der tager hertil fordi han blev fyret. Den rigtige kandidat til et job handler altså også om motivationen for at han/hun/hen siger ja.

De er jo derfor det f.eks. ikke nytter at tage en "gammel" træner som bare skal tjene de sidste penge.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 20. dec 2020, 00:22

Jakobsen skrev:
20. dec 2020, 00:01
Julgranen skrev:
19. dec 2020, 22:53
Nu blev valget måske lidt nemmere - nu kan man slippe for at betale overgangssum for Jens Gustafsson, der er den seneste i rækken af 8-10 medlemmer af stab og org. til at forlade IFK Norrköping.

Gad vide hvad Inge pønser på.
Han skal vel stadig have løn og synes, at projektet er fedt?
Især det sidste er jo væsnetligt ifht. om det er en træner vi gider have. Penge er en ting, men vi skal også finde den mand som er både er dygtig og brænder for projektet udover almindelig professionalisme. Ikke bare en der tager hertil fordi han blev fyret. Den rigtige kandidat til et job handler altså også om motivationen for at han/hun/hen siger ja.

De er jo derfor det f.eks. ikke nytter at tage en "gammel" træner som bare skal tjene de sidste penge.
Og hvilke af dine udsagn synes du lyder på Gustafson ?!

Han er måske fyret, men hvis man har fulgt lidt op Norrköping, så er der satme mange som er blevet fyret i den klub de sidste 1-2 måneder...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 20. dec 2020, 01:38

FlæskeFrank skrev:
20. dec 2020, 00:22
Jakobsen skrev:
20. dec 2020, 00:01
Julgranen skrev:
19. dec 2020, 22:53
Nu blev valget måske lidt nemmere - nu kan man slippe for at betale overgangssum for Jens Gustafsson, der er den seneste i rækken af 8-10 medlemmer af stab og org. til at forlade IFK Norrköping.

Gad vide hvad Inge pønser på.
Han skal vel stadig have løn og synes, at projektet er fedt?
Især det sidste er jo væsnetligt ifht. om det er en træner vi gider have. Penge er en ting, men vi skal også finde den mand som er både er dygtig og brænder for projektet udover almindelig professionalisme. Ikke bare en der tager hertil fordi han blev fyret. Den rigtige kandidat til et job handler altså også om motivationen for at han/hun/hen siger ja.

De er jo derfor det f.eks. ikke nytter at tage en "gammel" træner som bare skal tjene de sidste penge.
Og hvilke af dine udsagn synes du lyder på Gustafson ?!

Han er måske fyret, men hvis man har fulgt lidt op Norrköping, så er der satme mange som er blevet fyret i den klub de sidste 1-2 måneder...
Mon ikke Brøndby og OB er helt bevidst om situationen i Norrköping også.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Ny Træner

Indlæg af Spanky » 20. dec 2020, 21:59

Hvis vi ikke kan få Gustafsson så lad os bare tag Thomasberg, hvis han er en mulighed.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 20. dec 2020, 22:04

Spanky skrev:
20. dec 2020, 21:59
Hvis vi ikke kan få Gustafsson så lad os bare tag Thomasberg, hvis han er en mulighed.
Ståltrådsmunden. Nej tak, ham er der intet visionært eller attraktivt over.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Ny Træner

Indlæg af Spanky » 20. dec 2020, 22:13

Julgranen skrev:
20. dec 2020, 22:04
Spanky skrev:
20. dec 2020, 21:59
Hvis vi ikke kan få Gustafsson så lad os bare tag Thomasberg, hvis han er en mulighed.
Ståltrådsmunden. Nej tak, ham er der intet visionært eller attraktivt over.
Det er imponerende hvad han gang på gang får ud af begrænsede ressourcer. Jeg har næsten ikke tal på, hvor mange gange han har taget røven på AaB taktisk. Men han mangler da noget udstråling og fandenivoldskhed, det kan vi godt blive enig om. Han er heller ikke umiddelbart den store billetsælger. Men jeg er overbevist om, at han kan stå for et robust og tydeligt koncept på banen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 20. dec 2020, 22:46

Julgranen skrev:
Spanky skrev:
20. dec 2020, 21:59
Hvis vi ikke kan få Gustafsson så lad os bare tag Thomasberg, hvis han er en mulighed.
Ståltrådsmunden. Nej tak, ham er der intet visionært eller attraktivt over.
Han er på ingen måder et spændende valg... Men, man kan ikke tage fra ham, at han laver nogle gode resultater med et svagt materiale, og det er han lykkedes med i lang tid. Nok ikke lige manden jeg håber på, men skulle vi ende med en dansk træner, er han ikke et dumt bud.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5173
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 20. dec 2020, 23:12

Jeg synes, at Thomasberg og Glen er to af de allerkaweste mennesker, der findes i kongeriget. Den ene er en brugtvognsforhandler og gøgler, den anden minder mest om Rulle eller Cromwell.

At de kan lave resultater er dog ganske åbenlyst. Det har de vel gjort i alle deres klubber. Og jeg er næsten der efterhånden, hvor jeg, efter AaB's perlerække af uduelige, inkompetente, 0-motiverende, fritidspædagogagtige, nulbon-trænere siden Kent, måske hellere ser en, der beviseligt har resultater end en eller anden "spændende skandinav".

Jeg er sandt for dyden ingen fan af den danske trænerkarussel, men for helvede, hvor vi trænger til noget stabilitet og attitude på det her hold efter snart 7 års konstant elendighed.

Fy for den da, hvor ville jeg gerne, at AaB havde hapset David Nielsen i Lyngby. Én, der kan ruske lidt op i AaB's yoghurtdrenge. Én, der har et koncept. Én, der stiller krav og ikke gider pis. Én, der rykker. Men nå nej, vi havde jo stjernen Wieghorst på det tidspunkt...
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Ny Træner

Indlæg af 634 » 20. dec 2020, 23:20

Det økonomiske mulige har jeg ikke indblik i, men Hamrén som Chef med Augu som ass. lyder som det bedste jeg kan foreslå.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ny Træner

Indlæg af Fromthecradle » 21. dec 2020, 02:29

R Rosenberg skrev:
20. dec 2020, 23:12
Jeg synes, at Thomasberg og Glen er to af de allerkaweste mennesker, der findes i kongeriget. Den ene er en brugtvognsforhandler og gøgler, den anden minder mest om Rulle eller Cromwell.

At de kan lave resultater er dog ganske åbenlyst. Det har de vel gjort i alle deres klubber. Og jeg er næsten der efterhånden, hvor jeg, efter AaB's perlerække af uduelige, inkompetente, 0-motiverende, fritidspædagogagtige, nulbon-trænere siden Kent, måske hellere ser en, der beviseligt har resultater end en eller anden "spændende skandinav".

Jeg er sandt for dyden ingen fan af den danske trænerkarussel, men for helvede, hvor vi trænger til noget stabilitet og attitude på det her hold efter snart 7 års konstant elendighed.

Fy for den da, hvor ville jeg gerne, at AaB havde hapset David Nielsen i Lyngby. Én, der kan ruske lidt op i AaB's yoghurtdrenge. Én, der har et koncept. Én, der stiller krav og ikke gider pis. Én, der rykker. Men nå nej, vi havde jo stjernen Wieghorst på det tidspunkt...
Thomasberg og Riddersholm er bestemt ulidelige, men det er David selvfølgelig også. Et gennemført røvhul.

Fru Olsen har mere end travlt med at finde en relevant træner.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 08:34

Ekstra Bladet skriver i Superligaen indefra:

“Nu træder bestyrelsen ind, når AaB's trænerjagt kulminerer.”

Nogen der kan referere, hvad der står?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Ny Træner

Indlæg af Spanky » 21. dec 2020, 08:53

https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... asberg-AaB

Morten Bruun bakker her til morgen op om Thomasberg som et oplagt trænervalg i AaB ;)

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2476
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner

Indlæg af baresi » 21. dec 2020, 09:25

Julgranen skrev:
20. dec 2020, 22:04
Spanky skrev:
20. dec 2020, 21:59
Hvis vi ikke kan få Gustafsson så lad os bare tag Thomasberg, hvis han er en mulighed.
Ståltrådsmunden. Nej tak, ham er der intet visionært eller attraktivt over.
ståltrådsmunden hahahaha god analyse
men også nej tak herfra.

Besvar