Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Ny Træner

Indlæg af Mephisto2 » 21. dec 2020, 09:25

Spanky skrev:
21. dec 2020, 08:53
https://www.bt.dk/superligaen/bruuns-bl ... asberg-AaB

Morten Bruun bakker her til morgen op om Thomasberg som et oplagt trænervalg i AaB ;)
Morten Bruun er en klaphat. Han har hadet AaB lige siden Calle flæskede ham i sidste runde i 1994.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Ny Træner

Indlæg af AaB1978 » 21. dec 2020, 09:30


Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Gaarde6 » 21. dec 2020, 09:31

Spanky skrev:
20. dec 2020, 21:59
Hvis vi ikke kan få Gustafsson så lad os bare tag Thomasberg, hvis han er en mulighed.
Hvis ikke der bliver hentet en udlænding.
Så synes jeg bestemt Thomasberg er at foretrække, fremfor den sædvanlige træner karrusel blandt danske trænere.
Han får meget ud af lidt og taktisk virker han også snu.
Meeeeeen er nu sikker på der kigges i udlandet først og fremmest.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Ny Træner

Indlæg af le Cid » 21. dec 2020, 09:31

Så ligner det et farvel til Feher:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... ver-holdt/
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Ny Træner

Indlæg af le Cid » 21. dec 2020, 09:32

le Cid skrev:
21. dec 2020, 09:31
Så ligner det et farvel til Feher:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... ver-holdt/
Edit: Jeg er for langsom :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 09:34

Ja, så fik jeg da ret med Feher. At det var umuligt at tænke sig at han ville gå tilbage som assistent, og at han højst sandsynligt var færdig. Det muliggør også pludselig Cifuentes-løsningen.

Interessant med Gustafsson - fint at AaB har forsøgt at finde ud af hvor hans økonomiske grænse går. Han får formentlig noget løn med fra Norrköping, og det kan gøre det lidt nemmere. Noget spændende, hvis han kan trække en af sine assistenter med.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Kristian » 21. dec 2020, 09:35

le Cid skrev:
21. dec 2020, 09:31
Så ligner det et farvel til Feher:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... ver-holdt/
Må sige, at med de seneste kampe som eksempel, har han altså også tabt chancen big time for at blive cheftræner. Tror allerede han inden kampen i går havde fået besked.

Han har ikke lagt skjul på, at han vil være cheftræner, men AaB har for længst besluttet, at man skulle have en ny træner udefra.

Det ligner et god dag til teamet omkring Cifuentes.
------------------
mvh Kristian

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 21. dec 2020, 09:38

Jeg har mistet en del for Feher i det her forløb. Jeg forstår fint, at han også er taget til AaB grundet sine egne ambitioner, men hvordan kan hans planer ændres så drastisk, bare fordi han får lov til at lege vikar i et par uger? Fint nok at han er ude. Han er ingenlunde cheftræner materiale, og jeg kan heller ikke se, at han skulle få chancen andre steder.

Det virker dog en anelse amatøragtigt, hvis ikke det er noget Inge og Feher har diskuteret inden. Hvis det var umuligt for ham at gå tilbage til den gamle rolle efter at have smagt på cheftrænerrollen, så skulle han aldrig have haft ansvaret i første omgang.

Farvel og tak til Feher. Du bliver ikke savnet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 21. dec 2020, 09:42

le Cid skrev:
21. dec 2020, 09:31
Så ligner det et farvel til Feher:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... ver-holdt/
"Feher har ifølge avisen givet udtryk for internt, at han har svært ved at se sig selv gå tilbage i en assistentrolle, efter han har ageret cheftræner de seneste uger."

Jeg har svært ved at se Feher har ageret som cheftræner de seneste uger, men titlen har han da haft.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 21. dec 2020, 09:44

Pastorius skrev:
21. dec 2020, 09:42
le Cid skrev:
21. dec 2020, 09:31
Så ligner det et farvel til Feher:
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... ver-holdt/
"Feher har ifølge avisen givet udtryk for internt, at han har svært ved at se sig selv gå tilbage i en assistentrolle, efter han har ageret cheftræner de seneste uger."

Jeg har svært ved at se Feher har ageret som cheftræner de seneste uger, men titlen har han da haft.
Ja, det virker rimelig utroværdigt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 21. dec 2020, 09:46

Feher har været en joke. Syntes egentlig godt Friis's approach tålte lidt tilpasning til spillermaterialet, men at ændre fuldstændig stil og formation var da hul i hovedet.

Vedr. Thomasberg er jeg faktisk ikke så afvisende overfor det. Han har vist, at han kan skabe noget helt grundlæggende rygrad og solidtet på et hold. Noget vi desperat mangler på dette hold. Tænker også, at Thomasberg er så pragmatisk omkring spillestil, at han godt kunne stå i spidsen for det AaB vil.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny Træner

Indlæg af Klaus » 21. dec 2020, 10:12

Jeg kunne sagtens se Thomasberg i AaB. Han har fået meget ud af lidt i Randers, og virker som en type, der godt kan få sat lidt ild i omklædningsrummet. Jeg hørte ham i et længere interview på P3 for nogle år siden, hvor han sagde, at han sagtens kunne se sig selv som træner i AaB og faktisk hellere ville det end retur til FCM. Det gav nogle billige point ved undertegnede.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 21. dec 2020, 10:16

Feher har ifølge avisen givet udtryk for internt, at han har svært ved at se sig selv gå tilbage i en assistentrolle, efter han har ageret cheftræner de seneste uger.
Hvis det er sandt, så mangler den gode Fehrer virkelig sans for hvordan hans arbejde gik som cheftræner lol......

Jeg er ved at være der hvor jeg heller så Thomasberg end en eller anden random svensker/nordmand. Hvis vi ikke kan få en træner fra top hylden, til det her AaB projekt, så tror jeg Thomasberg vil kunne gøre det lige så godt, forudsat han er med på at spille på en anden måde end han har gjort i Hobro og Randers..

Det er lige før jeg heller vil have ham end Hamren, fordi jeg er for bange for han vil fejl og ødelægge sit image i klubben.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 10:27

gravballe skrev:
21. dec 2020, 10:16
Jeg er ved at være der hvor jeg heller så Thomasberg end en eller anden random svensker/nordmand. Hvis vi ikke kan få en træner fra top hylden, til det her AaB projekt, så tror jeg Thomasberg vil kunne gøre det lige så godt, forudsat han er med på at spille på en anden måde end han har gjort i Hobro og Randers..
Thomasberg er jo bleg. Hans hold er et blegt hold uden spillere med salgspotentiale.

Det er ikke det Inge går på jagt efter. Hvis AaB skal løfte sig, så skal vi have en træner der kan noget mere og andet. Enten udvikle spillere og få dem til at levere maksimalt, som Cifuentes. Eller skabe et hold hvor unge spillere let kan sluses ind, og hvor man skaber en spillestil der får afsat mange unge spillere til dyre penge.
Som hans egen spiller Simon Thern ytrer her:
Jag tycker så här: Jens har till stor del varit grunden till det som man lyckats bygga upp nu. Han har aldrig haft någon rädsla med att slänga in de här unga killarna som har lett till försäljningar, det krävs väldigt mycket för att många tränare ska låta spelare under 20 få chansen, vi har spelare mellan 17-19 som varit ordinarie i princip hela tiden. Jens slänger bara in dem och det värdet har varit extremt stort. Det är skillnad om du är 17, 18 eller 19, 20 och få spela i ett allsvenskt lag. Det är det som jag tror till stor del gjort att IFK Norrköping har lyckats. Sedan har han varit duktig med de värvningar som han plockat in och sålt vidare. Jens har fått alldeles för mycket skit, han har betytt väldigt mycket för IFK Norrköping och för den grunden som är lagd nu.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny Træner

Indlæg af Maglau » 21. dec 2020, 10:28

Klaus skrev:
21. dec 2020, 10:12
Jeg kunne sagtens se Thomasberg i AaB. Han har fået meget ud af lidt i Randers, og virker som en type, der godt kan få sat lidt ild i omklædningsrummet. Jeg hørte ham i et længere interview på P3 for nogle år siden, hvor han sagde, at han sagtens kunne se sig selv som træner i AaB og faktisk hellere ville det end retur til FCM. Det gav nogle billige point ved undertegnede.
fuldstændig enig. Tror han er så pragmatisk og taktisk dygtig at han kan forme og udvikle AaB i den rigtige retning som ledelsen ønsker.
Jeg er på linje med tv folkene i går at det ikke giver mening at kigge til dårligere ligaer som Sverige og Norge efter trænere, når der findes gode trænere herhjemme.
Jeg er dog også tilhænger af nye vinde og ikke bange for at satse på et talent som ciffuentes - men synes bare ikke tiden er rigtig.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Funky » 21. dec 2020, 10:28

Jeg er også med på Thomasberg vognen. Jeg tror, Morten Bruun har helt ret når han advarer lidt mod norske trænere, som - uanset deres evner - kommer fra en svagere liga. Thomasberg kender den danske liga, han har erfaring fra flere klubber, og han har noget hjerte i AaB.

Derudover håber jeg, Feher vil blive som assistent i minimum den aftalte tid. Jeg har ikke grund til at tro andet end at han leverer fint på det, han blev hentet til, og hans analyse af problemerne i går var spot-on. Han er kommet ind udefra for at ændre på en dødsyg kultur i AaB. Det skal han blive ved med.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny Træner

Indlæg af Maglau » 21. dec 2020, 10:31

Julgranen skrev:
21. dec 2020, 10:27
gravballe skrev:
21. dec 2020, 10:16
Jeg er ved at være der hvor jeg heller så Thomasberg end en eller anden random svensker/nordmand. Hvis vi ikke kan få en træner fra top hylden, til det her AaB projekt, så tror jeg Thomasberg vil kunne gøre det lige så godt, forudsat han er med på at spille på en anden måde end han har gjort i Hobro og Randers..
Thomasberg er jo bleg. Hans hold er et blegt hold uden spillere med salgspotentiale.

Det er ikke det Inge går på jagt efter. Hvis AaB skal løfte sig, så skal vi have en træner der kan noget mere og andet. Enten udvikle spillere og få dem til at levere maksimalt, som Cifuentes. Eller skabe et hold hvor unge spillere let kan sluses ind, og hvor man skaber en spillestil der får afsat mange unge spillere til dyre penge.
Som hans egen spiller Simon Thern ytrer her:
Jag tycker så här: Jens har till stor del varit grunden till det som man lyckats bygga upp nu. Han har aldrig haft någon rädsla med att slänga in de här unga killarna som har lett till försäljningar, det krävs väldigt mycket för att många tränare ska låta spelare under 20 få chansen, vi har spelare mellan 17-19 som varit ordinarie i princip hela tiden. Jens slänger bara in dem och det värdet har varit extremt stort. Det är skillnad om du är 17, 18 eller 19, 20 och få spela i ett allsvenskt lag. Det är det som jag tror till stor del gjort att IFK Norrköping har lyckats. Sedan har han varit duktig med de värvningar som han plockat in och sålt vidare. Jens har fått alldeles för mycket skit, han har betytt väldigt mycket för IFK Norrköping och för den grunden som är lagd nu.
Hvorfor er det du vurderer en middeltræner fra Sverige til at være bedre på de punkter som udvikling af salgspotentiale end Thomasberg.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 10:32

Maglau skrev:
21. dec 2020, 10:28
fuldstændig enig. Tror han er så pragmatisk og taktisk dygtig at han kan forme og udvikle AaB i den rigtige retning som ledelsen ønsker.
Jeg er på linje med tv folkene i går at det ikke giver mening at kigge til dårligere ligaer som Sverige og Norge efter trænere, når der findes gode trænere herhjemme.
Jeg er dog også tilhænger af nye vinde og ikke bange for at satse på et talent som ciffuentes - men synes bare ikke tiden er rigtig.
What? Thomasbergs hold spiller altid dødsyg fodbold. Det er Wieghorst om igen, bare med lidt bedre resultater.

Det er typisk dansk, at mene at vi er åh og ih så meget bedre i Superligaen. Mediebevågenheden, interessen for fodbold og det generelle pres på trænere er langt større i Sverige. Nej tak til endnu en tur i den danske trænerkarrusel!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 21. dec 2020, 10:34

Maglau skrev:
21. dec 2020, 10:31
Hvorfor er det du vurderer en middeltræner fra Sverige til at være bedre på de punkter som udvikling af salgspotentiale end Thomasberg.
Har Thomasberg solgt spillere for 250 mio. de seneste 5 år? Spillere han for 75 % vedkommende, selv har været med til at hente? Mange af dem i alderen 17-20 år.

Nej, det tvivler jeg på at han har. Desuden har han ikke for fem flade øre medietække. Hvis vi skal have endnu en dødbider, så lad os endelig vælge Thomasberg - men så har vi da for alvor sænket ambitionsniveauet.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Ny Træner

Indlæg af Kempes » 21. dec 2020, 10:37

Jeg er træt af spillere med ryggrad som regnorm der tuder over småting som var de dagplejebørn.

Jeg synes derfor vi skal have en træner med en hårdere ledelsesstil end de seneste børnehavepædagogagtige trænertyper vi har haft. Det nærmeste vi kommer en dansker med det prædikat er (tadaahhh) Kent Nielsen. Han må være mulig at købe fri fra hans kontrakt, relativt billigt.

En mand som Alexander Zorniger vil efter min mening også være et godt match. Modsat random svenskere eller normænd kender han desuden ligaen.

Besvar