Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Ny Træner

Indlæg af Brent » 23. mar 2021, 12:53

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 12:37
N skrev:
23. mar 2021, 12:26
Hvad mener du med at indikere? Der er vel sjældent noget der direkte indikerer det ud over en masse forudgående parametre der leder i den retning - dem synes jeg til gengæld vi kan mønstre så rigeligt af. Og "med afsæt i tidligere trænere", mener du seriøst at historikken bør spille ind her? Jeg håber sandelig dem der træffer de nødvendige beslutninger udelukkende kigger på den nuværende situation og udvikling og vurderer om det opfylder kravene.
Der er da absolut intet der indikerer at han har tabt omklædningsrummet.

Jeg tolker Inges udtalelser her, kort før Sønderjyske-kampen, som om at de er blevet positivt overraskede over hvor meget han engagerer sig:
Samtidig kommer han med ros til Cifuentes. Nordmannen har latt seg imponere over arbeidet til den spanske treneren.
– Standarden han har satt er fantastisk god. Det legges ned en kolossal arbeidsmengde. Han har gått inn med noe mer enn vi har hatt den siste tiden. Han er en profesjonell fyr som er opptatt av detaljer og legger ned arbeidet som kreves. Han er på kontoret fra kl. 07 til 18-19 og har hele støtteapparatet med. Listen er lagt høyere, kravet til spillerne er høyere. Vi tror det er veien å gå for å få medaljer og pokaler, mener Olsen.
Hvad jeg mener er: Det er ikke unormalt at en træner har indkøringsperioder hvor utålmodigheden er stor. Vi har set det for et hav af andre Superliga-trænere også, som alligevel har fået succes.
Jeg forstår slet ikke den utålmodighed, med tanke på at vi har haft en sæson med masser af skader, 3 forskellige trænere, en organisation i kraftig forandring og 2 vinduer der har været kraftigt præget af corona, med meget få spillerhandler.
Folk er ekstremt utålmodige. Det bliver lidt for AGF'sk.
Utålmodighedheden går på at holdet udover den resultatmæsdige krise ikke forbedrer sig fra kamp til kamp, spillet er derimod blevet gradvist ringere. Jeg kan heller ikke pege på en eneste spiller på AaBs hold, der under Cifuentes har løftet niveauet (udover Hannesbo). Vi skulle herefter 9 kampe gerne kunne se at holder bevæger sig i den rigtige retning og der var tegningen til noget der kan blive godt, at resultaterne så ikke var der helt kunne man måske leve med. Det ser jeg ikke overhovedet. Resultater er fraværende og vi er ikke inde i en spillemæsig positiv udvikling, det er stærkt bekymrende.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 12:55

R Rosenberg skrev:
23. mar 2021, 12:41
Der er vel heller ingen, der påstår, at han skulle have tabt omklædningsrummet. Skulle vi nu ikke lige lade være med at foregribe begivenhedernes gang.
Det blev der skrevet i et indlæg ovenfor.

Men når man læser hans tilgang til spillerne, så arbejder han f.eks. meget med på træningsbanen at gennemgå de fejl der er begået i kampene, og hvordan man kan gøre det anderledes. Så spillerne forstår at han også er der for at hjælpe og guide dem. Hvis spillerne får vist de fejl de begår, så er sandsynligheden for at begår dem igen mindre.
Han bruger video ekstremt meget til sit individuelle arbejde med den enkelte spiller.

Der er en lang spansk artikel om præcis det.

Jeg synes i hvert fald det er for tidligt at gå imod ham. Vi har ikke brug for endnu en genstart i den her klub. Nu har bestyrelsen valgt en anden vej, og den må man stå ved og bakke op om, medmindre det viser sig at den er lodret forkert.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2021, 13:00

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 12:55
R Rosenberg skrev:
23. mar 2021, 12:41
Der er vel heller ingen, der påstår, at han skulle have tabt omklædningsrummet. Skulle vi nu ikke lige lade være med at foregribe begivenhedernes gang.
Det blev der skrevet i et indlæg ovenfor.

Men når man læser hans tilgang til spillerne, så arbejder han f.eks. meget med på træningsbanen at gennemgå de fejl der er begået i kampene, og hvordan man kan gøre det anderledes. Så spillerne forstår at han også er der for at hjælpe og guide dem. Hvis spillerne får vist de fejl de begår, så er sandsynligheden for at begår dem igen mindre.
Han bruger video ekstremt meget til sit individuelle arbejde med den enkelte spiller.

Der er en lang spansk artikel om præcis det.

Jeg synes i hvert fald det er for tidligt at gå imod ham. Vi har ikke brug for endnu en genstart i den her klub. Nu har bestyrelsen valgt en anden vej, og den må man stå ved og bakke op om, medmindre det viser sig at den er lodret forkert.
Jeg går såmænd heller ikke imod ham. Jeg har heller aldrig været for ham (jeg var sygt skuffet, da han blev præsenteret).
Men derfor kan man jo godt tænke sit om de ting, man ser, fornemmer eller vurderer kan være problematiske.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 13:00

Brent skrev:
23. mar 2021, 12:53
Resultater er fraværende og vi er ikke inde i en spillemæsig positiv udvikling, det er stærkt bekymrende.
Det var vi ret beset heller ikke under Jacob Friis, og det var derfor Gaarde blev fyret. Det hold, med Lucas Andersen, var ikke specielt meget mere chanceskabende end Cifuentes' AaB, og som dokumenteret tidligere heller ikke ifht. de øvrige Superliga-hold, og det lukkede også mange mål ind, bortset fra de slutspilskampe, hvor vi så i kampene inden havde indkasseret 11 mål i 4 kampe.

Inge fik tøjlerne, identificerede en række kraftige mangler, bl.a. et dårligt træningsmiljø, for mange oprykkede talenter uden kvalitet osv. og AaB indsatte en række nye omkring holdet. Den proces har knap nok været igang i halvandet år.
De to ledere på banen har begge været skadet.

Jeg synes ikke man kan sige at vi er et sted, hvor vi med rimelighed kan sige at alt håb er ude for Cifuentes. Han har ikke engang haft en hel opstart med spillerne endnu, og det er traditionelt det eneste tidspunkt på året hvor træneren virkelig kan arbejde med spillerne.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Ny Træner

Indlæg af N » 23. mar 2021, 13:01

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 12:37
N skrev:
23. mar 2021, 12:26
Hvad mener du med at indikere? Der er vel sjældent noget der direkte indikerer det ud over en masse forudgående parametre der leder i den retning - dem synes jeg til gengæld vi kan mønstre så rigeligt af. Og "med afsæt i tidligere trænere", mener du seriøst at historikken bør spille ind her? Jeg håber sandelig dem der træffer de nødvendige beslutninger udelukkende kigger på den nuværende situation og udvikling og vurderer om det opfylder kravene.
Der er da absolut intet der indikerer at han har tabt omklædningsrummet.

Jeg tolker Inges udtalelser her, kort før Sønderjyske-kampen, som om at de er blevet positivt overraskede over hvor meget han engagerer sig:
Samtidig kommer han med ros til Cifuentes. Nordmannen har latt seg imponere over arbeidet til den spanske treneren.
– Standarden han har satt er fantastisk god. Det legges ned en kolossal arbeidsmengde. Han har gått inn med noe mer enn vi har hatt den siste tiden. Han er en profesjonell fyr som er opptatt av detaljer og legger ned arbeidet som kreves. Han er på kontoret fra kl. 07 til 18-19 og har hele støtteapparatet med. Listen er lagt høyere, kravet til spillerne er høyere. Vi tror det er veien å gå for å få medaljer og pokaler, mener Olsen.
Hvad jeg mener er: Det er ikke unormalt at en træner har indkøringsperioder hvor utålmodigheden er stor. Vi har set det for et hav af andre Superliga-trænere også, som alligevel har fået succes.
Jeg forstår slet ikke den utålmodighed, med tanke på at vi har haft en sæson med masser af skader, 3 forskellige trænere, en organisation i kraftig forandring og 2 vinduer der har været kraftigt præget af corona, med meget få spillerhandler.
Folk er ekstremt utålmodige. Det bliver lidt for AGF'sk.
Skader hører med, jeg tror ikke vi er specielt hårdere ramt end de andre. Ja Lukas Andersen er i en klasse for sig, men kun når det kører for ham og det ikke mindst kører for holdet, jeg tvivler på han kan løfte os ud af dyndet, tværtimod.

Få spillerhandler?? Vi har vel nærmest dømt hele vores ungdomsafdeling ude hvis vi fortsætter med at hente spillere i den stil.

AGF kan vel med rette tillade sig at være utålmodige når tingene ikke flasker sig, samme kan vi. Når det er sagt så handler det ikke om tålmodighed. Jeg kunne sagtens se bort fra resultaterne hvis bare der tegn i sol og måne hvis spillet på banen viste en snert af håb om forbedring, men der er jo intet. Der er ingen plan, eneste mønster er tærsklen for hvornår vi begynder at slå tidlige indlæg, som har rykket sig i takt med desperationen.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Ny Træner

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 23. mar 2021, 13:08

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 12:55
R Rosenberg skrev:
23. mar 2021, 12:41
Der er vel heller ingen, der påstår, at han skulle have tabt omklædningsrummet. Skulle vi nu ikke lige lade være med at foregribe begivenhedernes gang.
Det blev der skrevet i et indlæg ovenfor.

Men når man læser hans tilgang til spillerne, så arbejder han f.eks. meget med på træningsbanen at gennemgå de fejl der er begået i kampene, og hvordan man kan gøre det anderledes. Så spillerne forstår at han også er der for at hjælpe og guide dem. Hvis spillerne får vist de fejl de begår, så er sandsynligheden for at begår dem igen mindre.
Han bruger video ekstremt meget til sit individuelle arbejde med den enkelte spiller.

Der er en lang spansk artikel om præcis det.

Jeg synes i hvert fald det er for tidligt at gå imod ham. Vi har ikke brug for endnu en genstart i den her klub. Nu har bestyrelsen valgt en anden vej, og den må man stå ved og bakke op om, medmindre det viser sig at den er lodret forkert.
Enig...Bælun, Inge og Cifuentes skal ha chancen, men imens kan vi andre jo godt være kritiske, det tror jeg ikke ødelægger deres nattesøvn, det burde resultaterne gøre alene.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 13:09

N skrev:
23. mar 2021, 13:01
Skader hører med, jeg tror ikke vi er specielt hårdere ramt end de andre. Ja Lukas Andersen er i en klasse for sig, men kun når det kører for ham og det ikke mindst kører for holdet, jeg tvivler på han kan løfte os ud af dyndet, tværtimod.

Få spillerhandler?? Vi har vel nærmest dømt hele vores ungdomsafdeling ude hvis vi fortsætter med at hente spillere i den stil.

AGF kan vel med rette tillade sig at være utålmodige når tingene ikke flasker sig, samme kan vi. Når det er sagt så handler det ikke om tålmodighed. Jeg kunne sagtens se bort fra resultaterne hvis bare der tegn i sol og måne hvis spillet på banen viste en snert af håb om forbedring, men der er jo intet. Der er ingen plan, eneste mønster er tærsklen for hvornår vi begynder at slå tidlige indlæg, som har rykket sig i takt med desperationen.
Skadesfri og fit, så leverer han på ALLE offensive parametre og er i en klasse for sig både på chanceskabelse og output, så det passer ikke. Det kørte heller ikke for holdet i perioder under Friis, og der leverede han alligevel.

Det er her folk er miljøskadede af Gaarde-tiden. Vi har ikke nogle specielt overbevisende ungdomsårgange! Vi har hevet masser af talentløse spillere op de senere år, og så tror folk at hver evig eneste årgang er garant for en masse Superliga-spillere.
De årgange der er svagest, der er man nødt til at fylde op udefra - det er et vilkår i klubber som Midtjylland og Brøndby også.

Folk må hjertensgerne fortsætte med deres Cifuentes-hate - det er unuanceret og blottet for tålmodighed, medmindre folk ønsker at vi bliver det nye (gamle) AGF. Så er det da først at vi får svært ved at tiltrække spillere.
Det her er som at slå i en dyne, og det er ærligt talt ved at være ren tristesse at begive sig herind.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 23. mar 2021, 13:14

Hvad er det helt præcis, der får nogle af jer til at kalde Cifuentes en teoretisk træner? Og; hvis det skulle være sandt, at han er overdreven teoretiker, hvordan forklarer I så, at han lykkedes i en norsk bundklub? Er AaB's spillere bare meget større idioter?

Jeg synes, det lyder som en hjemmebrygget forklaring uden substans.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2021, 13:15

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 13:09
N skrev:
23. mar 2021, 13:01
Skader hører med, jeg tror ikke vi er specielt hårdere ramt end de andre. Ja Lukas Andersen er i en klasse for sig, men kun når det kører for ham og det ikke mindst kører for holdet, jeg tvivler på han kan løfte os ud af dyndet, tværtimod.

Få spillerhandler?? Vi har vel nærmest dømt hele vores ungdomsafdeling ude hvis vi fortsætter med at hente spillere i den stil.

AGF kan vel med rette tillade sig at være utålmodige når tingene ikke flasker sig, samme kan vi. Når det er sagt så handler det ikke om tålmodighed. Jeg kunne sagtens se bort fra resultaterne hvis bare der tegn i sol og måne hvis spillet på banen viste en snert af håb om forbedring, men der er jo intet. Der er ingen plan, eneste mønster er tærsklen for hvornår vi begynder at slå tidlige indlæg, som har rykket sig i takt med desperationen.
Skadesfri og fit, så leverer han på ALLE offensive parametre og er i en klasse for sig både på chanceskabelse og output, så det passer ikke. Det kørte heller ikke for holdet i perioder under Friis, og der leverede han alligevel.

Det er her folk er miljøskadede af Gaarde-tiden. Vi har ikke nogle specielt overbevisende ungdomsårgange! Vi har hevet masser af talentløse spillere op de senere år, og så tror folk at hver evig eneste årgang er garant for en masse Superliga-spillere.
De årgange der er svagest, der er man nødt til at fylde op udefra - det er et vilkår i klubber som Midtjylland og Brøndby også.

Folk må hjertensgerne fortsætte med deres Cifuentes-hate - det er unuanceret og blottet for tålmodighed, medmindre folk ønsker at vi bliver det nye (gamle) AGF. Så er det da først at vi får svært ved at tiltrække spillere.
Det her er som at slå i en dyne, og det er ærligt talt ved at være ren tristesse at begive sig herind.
1. Jeg er som skrevet svært enig i Inges arbejde med at luge ud i Magnus/Børsting-kloner, som AaB kan fodre grise med. Og det er fedt, at der bliver gjort op med Gaardes regime på det område, for det havde kurs direkte mod bunden.
2. Er kritisk stillingtagen = hate? Jeg synes, det er lidt voldsomt, at man er hater, hvis man ikke knuselsker Cifuentes og/eller har bekymringer for fremtiden.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 13:21

R Rosenberg skrev:
23. mar 2021, 13:15
2. Er kritisk stillingtagen = hate? Jeg synes, det er lidt voldsomt, at man er hater, hvis man ikke knuselsker Cifuentes og/eller har bekymringer for fremtiden.
Nej da, men kritikken bliver frygteligt ensporet, når den ikke har rod i de forudsætninger manden har for at udføre sit arbejde.
Det har været et år præget af omvæltninger for spillerne, og de to udprægede ledertyper har begge været skadet.

Jeg hører en sportschef, der er skuffet over resultaterne, men ser en træner der arbejder benhårdt for at vende det, bruger hele staben omkring holdet, bruger spillerne og er åbne overfor inputs.
Cifuentes siger det meget godt selv i den her passage i det her google translatede stykke:
Når resultaterne ledsager ALT, er det lettere. Bielsa opsummerer det godt: mennesket nærmer sig succes og bevæger sig væk fra fiasko. Det er lettere for spillerne at tro på dig, når du vinder. Og det er meget vanskeligt for dem at gøre det, når du taber, fordi der er behov for at holde nogen ansvarlig og knytte nederlaget til nogen. Derudover, med positive resultater, er alles humør normalt bedre, så vi er alle mere åbne for at modtage korrektioner. Det er naturligt.
Han er hyper-intelligent, han ved godt at hans arbejde med spillerne er blevet langt sværere af en dårlig resultatrække. Men jeg hører ham ikke pive over det eller være frustreret, og som yngste cheftræner i Segunda B hvor fyringssedlerne sidder langt løsere, så har han helt sikkert også prøvet sit tidligere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5327
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Ny Træner

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2021, 13:27

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 13:21
R Rosenberg skrev:
23. mar 2021, 13:15
2. Er kritisk stillingtagen = hate? Jeg synes, det er lidt voldsomt, at man er hater, hvis man ikke knuselsker Cifuentes og/eller har bekymringer for fremtiden.
Nej da, men kritikken bliver frygteligt ensporet, når den ikke har rod i de forudsætninger manden har for at udføre sit arbejde.
Det har været et år præget af omvæltninger for spillerne, og de to udprægede ledertyper har begge været skadet.

Jeg hører en sportschef, der er skuffet over resultaterne, men ser en træner der arbejder benhårdt for at vende det, bruger hele staben omkring holdet, bruger spillerne og er åbne overfor inputs.
Cifuentes siger det meget godt selv i den her passage i det her stykke google translate:
Når resultaterne ledsager ALT, er det lettere. Bielsa opsummerer det godt: mennesket nærmer sig succes og bevæger sig væk fra fiasko. Det er lettere for spillerne at tro på dig, når du vinder. Og det er meget vanskeligt for dem at gøre det, når du taber, fordi der er behov for at holde nogen ansvarlig og knytte nederlaget til nogen. Derudover, med positive resultater, er alles humør normalt bedre, så vi er alle mere åbne for at modtage korrektioner. Det er naturligt.
Han er hyper-intelligent, han ved godt at hans arbejde med spillerne er blevet langt sværere af en dårlig resultatrække. Men jeg hører ham ikke pive over det eller være frustreret, og som yngste cheftræner i Segunda B hvor fyringssedlerne sidder langt løsere, så har han helt sikkert også prøvet sit tidligere.
Jeg tror såmænd bare, at mange (undertegnede iblandt) havde håbet på en slags impact, da han blev hyret. Ret beset er det jo blevet værre/grimmere siden nytår. Så kan man jo godt blive lidt ængstelig, når man ikke ser fremgang/udvikling - også selvom han ikke har haft 2 måneders opstart.
Og jo, jeg er da sikkert også farvet af, at jeg havde forventet en slags kapacitet på trænerposten efter 7 års dødvande og ikke et talent/ubeskrevet blad fra bunden af Tippeligaen/toppen af OBOS-ligaen.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 13:39

R Rosenberg skrev:
23. mar 2021, 13:27
jeg havde forventet en slags kapacitet på trænerposten efter 7 års dødvande og ikke et talent/ubeskrevet blad fra bunden af Tippeligaen/toppen af OBOS-ligaen.
Hvad er en kapacitet så?

Sigter du på nogen fra den danske trænerkarrusel?
Vi rettede sigtet efter trænerkapaciteter baseret i de nordiske ligaer, der har blik for talentudvikling og har bevist at kunne bokse over egen vægtklasse.
Cifuentes lever op til det, Gustafsson gjorde - ikke så mange andre. Bo Svensson var far out of reach, og ellers er der ikke særligt meget interessant ledigt på markedet.
Gustafsson havde nogle familiemæssige forhold som vanskeliggjorde et skifte til AaB, primært fordi han har undværet sin familie store dele af tiden i Norrköping og har en kone der ikke vil slippe sit job i Stockholm.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 23. mar 2021, 13:43

Jeg ville gerne være tålmodig med Cifuentes. Min bekymring går på, at jeg ikke kan se vores plan, og at vi selv imod jammerlige modstandere virker til konsekvent at være overmatchet over hele banen. Vi spiller ikke som et hold. Hvis vi nu bare skabte nogle chancer og havde sammenhængende spil i mere end enkelte sekvenser i løbet af en kamp, så kunne jeg godt leve med selve pointhøsten. Det er bare ikke tilfældet. Jeg sidder ikke med en følelse af at vi har fortjent meget mere i foråret. Og da slet ikke siden Brøndby kampen. Det synes jeg er bekymrende. Det synes jeg ikke nødvendigvis misset top-6, 9 point i 9 kampe eller få mål er.

Jeg er da enig i, at det ikke var bedre under hverken Friis, Søndergaard eller Wieghorst i lange perioder, men der var heller ikke nogen af de to der nogensinde skulle have haft det job i første omgang. Vi har fejlet stort lige siden vi fyrede Lars Søndergaard. Ikke at det var forkert at fyre ham, men vi har ikke spillet god fodbold siden, og har konsekvent skudt forkert i trænerjagten.

Jeg ville elske hvis Cifuentes blev vores svar på David Nielsen, og jeg er villig til at han skal vurderes fra 0 når næste sæson skydes igang (forudsat vi ikke ryger ned), men det kræver en omvæltning i truppen (som Julgran også nævner), og den omvæltning ved jeg bare ikke om vi er klar til. Hvis vi fejler, så har jeg grimme forudanelser frem mod næste sæson, og kan stå med en trup af folk hentet i øst og vest, og som ikke har anden interesse i AaB end deres løncheck.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 23. mar 2021, 13:47

Gnu skrev:
23. mar 2021, 13:14
Hvad er det helt præcis, der får nogle af jer til at kalde Cifuentes en teoretisk træner? Og; hvis det skulle være sandt, at han er overdreven teoretiker, hvordan forklarer I så, at han lykkedes i en norsk bundklub? Er AaB's spillere bare meget større idioter?

Jeg synes, det lyder som en hjemmebrygget forklaring uden substans.
DET var vist BARESI der havde HØRT det FRA hans SAMARBEJDSPARTNER.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 23. mar 2021, 14:10

Men betyder det SÅ at AaB's spillere er IDIOTER?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Ny Træner

Indlæg af Brent » 23. mar 2021, 14:20

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 13:00
Brent skrev:
23. mar 2021, 12:53
Resultater er fraværende og vi er ikke inde i en spillemæsig positiv udvikling, det er stærkt bekymrende.
Det var vi ret beset heller ikke under Jacob Friis, og det var derfor Gaarde blev fyret. Det hold, med Lucas Andersen, var ikke specielt meget mere chanceskabende end Cifuentes' AaB, og som dokumenteret tidligere heller ikke ifht. de øvrige Superliga-hold, og det lukkede også mange mål ind, bortset fra de slutspilskampe, hvor vi så i kampene inden havde indkasseret 11 mål i 4 kampe.

Inge fik tøjlerne, identificerede en række kraftige mangler, bl.a. et dårligt træningsmiljø, for mange oprykkede talenter uden kvalitet osv. og AaB indsatte en række nye omkring holdet. Den proces har knap nok været igang i halvandet år.
De to ledere på banen har begge været skadet.

Jeg synes ikke man kan sige at vi er et sted, hvor vi med rimelighed kan sige at alt håb er ude for Cifuentes. Han har ikke engang haft en hel opstart med spillerne endnu, og det er traditionelt det eneste tidspunkt på året hvor træneren virkelig kan arbejde med spillerne.
Det var også lidt op og ned under Friis men jeg synes nu overordnet set at der var en plan med den måde vi spillede på og der var en fornemmelse af at der blev bygget ovenpå. Alt håb er ikke ude, nu er der 14 dage til at arbejde med holdet og Hiljemark er tilbage, så må vi have en forventning om at holdet kommer ud med et helt andet udtryk i nedrykningsspillet. Her skal vi simpelthen vise at vi er et bedre hold end de andre... AaB har haft en sørgelig tendens til at klaske helt sammen når vi ikke er kommet i top 6, det er der ikke råd til denne gang
AaB - the Nordic gateway to Europe

Ibiza Polar

Re: Ny Træner

Indlæg af Ibiza Polar » 23. mar 2021, 17:27

Brodernumsi skrev:
23. mar 2021, 12:02
Kusk røg på tribunen, pga uacceptabel opførsel under træning.
Hvor har du set/læst/hørt det henne? Den har jeg misset.
Jeg har ikke set andet end "han har leveret for lidt".

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 23. mar 2021, 18:15

Ibiza Polar skrev:
23. mar 2021, 17:27
Brodernumsi skrev:
23. mar 2021, 12:02
Kusk røg på tribunen, pga uacceptabel opførsel under træning.
Hvor har du set/læst/hørt det henne? Den har jeg misset.
Jeg har ikke set andet end "han har leveret for lidt".
Inge var ude og sige noget hen af det kunne tydes sådan.

Har selv blot hørt han ikke har gidet vise et forventet engamang til træning og har trænet dårligt med lad attitude.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 23. mar 2021, 19:39

Brent skrev:
23. mar 2021, 12:53
Julgranen skrev:
23. mar 2021, 12:37
N skrev:
23. mar 2021, 12:26
Hvad mener du med at indikere? Der er vel sjældent noget der direkte indikerer det ud over en masse forudgående parametre der leder i den retning - dem synes jeg til gengæld vi kan mønstre så rigeligt af. Og "med afsæt i tidligere trænere", mener du seriøst at historikken bør spille ind her? Jeg håber sandelig dem der træffer de nødvendige beslutninger udelukkende kigger på den nuværende situation og udvikling og vurderer om det opfylder kravene.
Der er da absolut intet der indikerer at han har tabt omklædningsrummet.

Jeg tolker Inges udtalelser her, kort før Sønderjyske-kampen, som om at de er blevet positivt overraskede over hvor meget han engagerer sig:
Samtidig kommer han med ros til Cifuentes. Nordmannen har latt seg imponere over arbeidet til den spanske treneren.
– Standarden han har satt er fantastisk god. Det legges ned en kolossal arbeidsmengde. Han har gått inn med noe mer enn vi har hatt den siste tiden. Han er en profesjonell fyr som er opptatt av detaljer og legger ned arbeidet som kreves. Han er på kontoret fra kl. 07 til 18-19 og har hele støtteapparatet med. Listen er lagt høyere, kravet til spillerne er høyere. Vi tror det er veien å gå for å få medaljer og pokaler, mener Olsen.
Hvad jeg mener er: Det er ikke unormalt at en træner har indkøringsperioder hvor utålmodigheden er stor. Vi har set det for et hav af andre Superliga-trænere også, som alligevel har fået succes.
Jeg forstår slet ikke den utålmodighed, med tanke på at vi har haft en sæson med masser af skader, 3 forskellige trænere, en organisation i kraftig forandring og 2 vinduer der har været kraftigt præget af corona, med meget få spillerhandler.
Folk er ekstremt utålmodige. Det bliver lidt for AGF'sk.
Utålmodighedheden går på at holdet udover den resultatmæsdige krise ikke forbedrer sig fra kamp til kamp, spillet er derimod blevet gradvist ringere. Jeg kan heller ikke pege på en eneste spiller på AaBs hold, der under Cifuentes har løftet niveauet (udover Hannesbo). Vi skulle herefter 9 kampe gerne kunne se at holder bevæger sig i den rigtige retning og der var tegningen til noget der kan blive godt, at resultaterne så ikke var der helt kunne man måske leve med. Det ser jeg ikke overhovedet. Resultater er fraværende og vi er ikke inde i en spillemæsig positiv udvikling, det er stærkt bekymrende.
For mit vedkommende går utålmodigheden på at vi igen kan kaste en sæson i skraldespanden hvilket vi har gjort siden 2014.
7 års elendighed har martret klubben siden The Double hvorfor der ikke er noget at sige til utilfredsheden, ud over egen elendighed er der også fornemmelsen af at blive efterladt på perronen og blive overhalet af klubber som Ikast, AGF og sågar håndbold holdet fra Gigantium.

Og nej jeg ønsker ikke at Cifuentes får sparket

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 789
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 23. mar 2021, 21:39

Aalborg frederikshavner skrev:
23. mar 2021, 19:39
Brent skrev:
23. mar 2021, 12:53
Julgranen skrev:
23. mar 2021, 12:37
N skrev:
23. mar 2021, 12:26
Hvad mener du med at indikere? Der er vel sjældent noget der direkte indikerer det ud over en masse forudgående parametre der leder i den retning - dem synes jeg til gengæld vi kan mønstre så rigeligt af. Og "med afsæt i tidligere trænere", mener du seriøst at historikken bør spille ind her? Jeg håber sandelig dem der træffer de nødvendige beslutninger udelukkende kigger på den nuværende situation og udvikling og vurderer om det opfylder kravene.
Der er da absolut intet der indikerer at han har tabt omklædningsrummet.

Jeg tolker Inges udtalelser her, kort før Sønderjyske-kampen, som om at de er blevet positivt overraskede over hvor meget han engagerer sig:
Samtidig kommer han med ros til Cifuentes. Nordmannen har latt seg imponere over arbeidet til den spanske treneren.
– Standarden han har satt er fantastisk god. Det legges ned en kolossal arbeidsmengde. Han har gått inn med noe mer enn vi har hatt den siste tiden. Han er en profesjonell fyr som er opptatt av detaljer og legger ned arbeidet som kreves. Han er på kontoret fra kl. 07 til 18-19 og har hele støtteapparatet med. Listen er lagt høyere, kravet til spillerne er høyere. Vi tror det er veien å gå for å få medaljer og pokaler, mener Olsen.
Hvad jeg mener er: Det er ikke unormalt at en træner har indkøringsperioder hvor utålmodigheden er stor. Vi har set det for et hav af andre Superliga-trænere også, som alligevel har fået succes.
Jeg forstår slet ikke den utålmodighed, med tanke på at vi har haft en sæson med masser af skader, 3 forskellige trænere, en organisation i kraftig forandring og 2 vinduer der har været kraftigt præget af corona, med meget få spillerhandler.
Folk er ekstremt utålmodige. Det bliver lidt for AGF'sk.
Utålmodighedheden går på at holdet udover den resultatmæsdige krise ikke forbedrer sig fra kamp til kamp, spillet er derimod blevet gradvist ringere. Jeg kan heller ikke pege på en eneste spiller på AaBs hold, der under Cifuentes har løftet niveauet (udover Hannesbo). Vi skulle herefter 9 kampe gerne kunne se at holder bevæger sig i den rigtige retning og der var tegningen til noget der kan blive godt, at resultaterne så ikke var der helt kunne man måske leve med. Det ser jeg ikke overhovedet. Resultater er fraværende og vi er ikke inde i en spillemæsig positiv udvikling, det er stærkt bekymrende.
For mit vedkommende går utålmodigheden på at vi igen kan kaste en sæson i skraldespanden hvilket vi har gjort siden 2014.
7 års elendighed har martret klubben siden The Double hvorfor der ikke er noget at sige til utilfredsheden, ud over egen elendighed er der også fornemmelsen af at blive efterladt på perronen og blive overhalet af klubber som Ikast, AGF og sågar håndbold holdet fra Gigantium.

Og nej jeg ønsker ikke at Cifuentes får sparket
Se tilbage på fck og Brøndby kampene. Forestil vi havde tabt, men leveret den type indsats. Det ville i min optik vise, at der er POTENTIALE - på trods af eventuelle nederlag.

Siden da har spillet generelt været gyseligt - uanset om det er sejr eller nederlag. Alt andet en udvikling og potentiale.

Jeg synes, at det er gået i den forkerte retning og det er det, som jeg reagerer på. Marti skal have chancen resten af det her kalender år, også kan der fældes en rimelig dom over hans resultater.

Besvar