Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FIDEL » 3. jul 2020, 12:09

Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 11:27
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 11:04
Freddie skrev:
3. jul 2020, 11:00
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 10:32
Freddie skrev:
3. jul 2020, 10:28
Hvordan kan han opfylde selskabets målsætninger, og samtidig have mangler som træner?
Så du mener, at Friis er den helt rette træner til at træne truppen!?
Jeg ville måske hellere have Mourinho, men spørgsmålet er, om man skal opsige en træner, der har kontrakt. Men når sæsonens overordnede mål er opnået, og de præmisser træneren er ansat på er opfyldt, kan jeg ikke se logikken i at snakke fyring. Det vil være spildte penge, uden at det tjener noget formål.
Jeg tror heller ikke Friis bliver fyret nu, og egentligt heller ikke efter sæsonen - desværre. Lad os endelig fortsætte elendigheden. Godt for AaB, at der er nogle fans, som er tilfredse. Det må være rart. Det er lige den vinderattitude, der skal til for at klare sig i topfodbold.
Gad vide om de fejrer den flotte indsats i finalen med popcorn og slushice ude på Hornevej idag.....!
Der er sgu da ingen fans der er tilfrede med at tabe på den måde til SE. Men hvis man lige slår koldt vand i blodet et øjeblik, så er man måske i stand til at huske at vi for ikke så længe siden slog både FCK og AGF for overhovedet at komme i finalen. Friis præstationer i pokalturneringen skal ikke bare vurderes ud fra en kamp.

Vi er ikke kommet i gang efter Coronaen. Det er surt, og det kan hurtigt komme til at farve hele sæsonen.
Har overhovedet ikke lyst til at slå koldt i blodet. Jeg har mere lyst til at tage ud på Hornevej og give dem et los i røven!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af raekkeettre » 3. jul 2020, 12:26

FIDEL skrev:
3. jul 2020, 12:09
Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 11:27
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 11:04
Freddie skrev:
3. jul 2020, 11:00
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 10:32
Freddie skrev:
3. jul 2020, 10:28
Hvordan kan han opfylde selskabets målsætninger, og samtidig have mangler som træner?
Så du mener, at Friis er den helt rette træner til at træne truppen!?
Jeg ville måske hellere have Mourinho, men spørgsmålet er, om man skal opsige en træner, der har kontrakt. Men når sæsonens overordnede mål er opnået, og de præmisser træneren er ansat på er opfyldt, kan jeg ikke se logikken i at snakke fyring. Det vil være spildte penge, uden at det tjener noget formål.
Jeg tror heller ikke Friis bliver fyret nu, og egentligt heller ikke efter sæsonen - desværre. Lad os endelig fortsætte elendigheden. Godt for AaB, at der er nogle fans, som er tilfredse. Det må være rart. Det er lige den vinderattitude, der skal til for at klare sig i topfodbold.
Gad vide om de fejrer den flotte indsats i finalen med popcorn og slushice ude på Hornevej idag.....!
Der er sgu da ingen fans der er tilfrede med at tabe på den måde til SE. Men hvis man lige slår koldt vand i blodet et øjeblik, så er man måske i stand til at huske at vi for ikke så længe siden slog både FCK og AGF for overhovedet at komme i finalen. Friis præstationer i pokalturneringen skal ikke bare vurderes ud fra en kamp.

Vi er ikke kommet i gang efter Coronaen. Det er surt, og det kan hurtigt komme til at farve hele sæsonen.
Har overhovedet ikke lyst til at slå koldt i blodet. Jeg har mere lyst til at tage ud på Hornevej og give dem et los i røven!
Far er ikke skuffet....Far er sur!!! :)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FIDEL » 3. jul 2020, 12:39

raekkeettre skrev:
3. jul 2020, 12:26
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 12:09
Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 11:27
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 11:04
Freddie skrev:
3. jul 2020, 11:00
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 10:32


Så du mener, at Friis er den helt rette træner til at træne truppen!?
Jeg ville måske hellere have Mourinho, men spørgsmålet er, om man skal opsige en træner, der har kontrakt. Men når sæsonens overordnede mål er opnået, og de præmisser træneren er ansat på er opfyldt, kan jeg ikke se logikken i at snakke fyring. Det vil være spildte penge, uden at det tjener noget formål.
Jeg tror heller ikke Friis bliver fyret nu, og egentligt heller ikke efter sæsonen - desværre. Lad os endelig fortsætte elendigheden. Godt for AaB, at der er nogle fans, som er tilfredse. Det må være rart. Det er lige den vinderattitude, der skal til for at klare sig i topfodbold.
Gad vide om de fejrer den flotte indsats i finalen med popcorn og slushice ude på Hornevej idag.....!
Der er sgu da ingen fans der er tilfrede med at tabe på den måde til SE. Men hvis man lige slår koldt vand i blodet et øjeblik, så er man måske i stand til at huske at vi for ikke så længe siden slog både FCK og AGF for overhovedet at komme i finalen. Friis præstationer i pokalturneringen skal ikke bare vurderes ud fra en kamp.

Vi er ikke kommet i gang efter Coronaen. Det er surt, og det kan hurtigt komme til at farve hele sæsonen.
Har overhovedet ikke lyst til at slå koldt i blodet. Jeg har mere lyst til at tage ud på Hornevej og give dem et los i røven!
Far er ikke skuffet....Far er sur!!! :)
Begge dele faktisk!
Den finale var en direkte skændsel.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Jakobsen » 3. jul 2020, 12:45

Vi har fået ny ledelse med friske øjne. Jeg har fuld tillid til, at de kan lede genopbygningen af AaB og agerer på trænerfronten såfremt de skønner det nødvendigt. Ja det kører ikke spilllemæssigt, men der er også en klar ubalance i sammensætningen af truppen og det vil give de fleste trænere problemer. Vi har bl.a. alt for få gennembrudsspillere og tilstedeværelse i boksen på trods af vi spiller 4-3-3. Der er noget trupsammensætning, som er skæv helt generelt og derudover bør man overveje, hvordan vi bygger det op om vores bedste spiller Lucas Andersen. Det kunne jo f.eks. være nogle mere gennembrudsstærke kanter han kunne spille fri og en angriber med en anden presencese i boksen. Det bliver alt for let at lukke Lucas ned. Jeg tror sagtens Friis kan være fortid, men det er ikke kun ham der er problemet og jeg stoler på vores nye ledelse sætter ind de rigtige steder og at Friis ikke længere har så høj status fordi han er intern.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Hovedet » 3. jul 2020, 13:35

Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 09:47
Freddie skrev:
3. jul 2020, 09:44
Søren Kusk er Gud!!! skrev:
3. jul 2020, 08:21
Jeg ved ik om der allerede er en tråd om dette emne?
Men jeg har oprettet en underskrifts indsamling til fordel for fyring af Jacob Friis, jeg håber så mange vil skrive under og dele.
Den skal overbringes til sportschef André Olsen, så der kan finde en afløser i trænersættet til sæsonen 20/2021.


https://www.skrivunder.net/fyr_jacob_friis_AaB_traner

SKAL HAVE 5 UNDERSKRÆFTER FØR LINKET ER OFFENTLIGT.
Arbejder på sagen. Ellers send lige en besked med jeres e-mail da linket virker via e-mail.


Efter længere tids betænkningstid må vi sande at Jacob Friis ikke er manden der kan lede AaB til Succes og indfri det potentiale den aktuelle trup har. Derfor må vi indstille til ledelsen, og sports Chef Inge André Olsen, om hurtigst muligt at fritstille Jacob Friis og finde en afløser i trænersættet til sæsonen 20/2021.

Samtidigt vil vi gerne sige mange tak til Jacob Friis for hans indsats der altid har været 100% dedikeret til AaB og som er en ægte AaB'er. Vi håber hans virke kan forsætte i en mindre rolle i klubben og gerne inden for talent udviklingen.

De sportslige resultatet har været alt for svingende i sæsonen 20/21 og det fatale mangel på bund niveau har resulteret i en nedagående kurve der har resulteret i ydmygende nederlag i både slutspil og pokalfinale. Med mange spillere i truppen der kunne være faste startere i en top3 klub, er potentialet til en bedre præstation, som vi kun har set i få glimt i løbet af sæsonen. I slutspillet er AaB blev sat eftertrykkeligt til vægs af de konkurrerende klubber, og i pokalfinalen blev AaB taktisk udstillet af modestanderen og kunne intet gøre.

Dette falder både tilbage på spillere og træner team.

Men i den nuværende situation ser vi en skræmmende mangle på motivation og sult fra spillernes side, og det er krystal klart at der skal nye ideer, motivation og indspark til for at komme ud at den igangværende krise. Også på det taktiske.
Inden pokalfinalen tog ledelsen aktion og udskiftede det assisterede træner team, og bragte folk ind der er kendt for fight og team spirit (Würtz/Augo).

Lige lidt hjalp det i en pokalfinale hvor et tamt ideforladt AaB hold både manglede viljen, modet og ideerne til at kunne byde modstanderen op til dans. En modløs træner stod i afmagt på sidelinjen og kunne ikke finde gejsten til at opildne spillerne, heller ej iværksætte ændringer i kampen efter det taktiske oplæg inden kampen fejlede.
Der skal godt nok fyres mange trænere rundt omkring, hvis en andenplads i en turnering med deltagelse af alle landets klubber skal koste træneren jobbet. Specielt når han allerede har nået klubbens mål med deltagelse i slutspillet.
Ja, jeg tænker at det bør være en internt informeret beslutning taget på baggrund af om man mener Friis kunne ha' gjort det bedre med det materiale han har til rådighed, sammenholdt med om han har forsøgt at udleve klubbens spillemæssige filosofi. Det er enormt svært at vurdere udefra, og så bliver sådan nogle underskriftindsamlinger i mine øjne lidt fjollede.
Enig. Og i øvrigt også både uetisk og usympatisk. AaB skal naturligvis ikke udarte til et pøbelvælde.

Der er ganske vist ikke den negative ting om AaB, jeg ikke har lyst til at skrive i øjeblikket, men vi skal ikke forfølge enkeltpersoner på den måde.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FIDEL » 3. jul 2020, 13:52

Hovedet skrev:
3. jul 2020, 13:35
Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 09:47
Freddie skrev:
3. jul 2020, 09:44
Søren Kusk er Gud!!! skrev:
3. jul 2020, 08:21
Jeg ved ik om der allerede er en tråd om dette emne?
Men jeg har oprettet en underskrifts indsamling til fordel for fyring af Jacob Friis, jeg håber så mange vil skrive under og dele.
Den skal overbringes til sportschef André Olsen, så der kan finde en afløser i trænersættet til sæsonen 20/2021.


https://www.skrivunder.net/fyr_jacob_friis_AaB_traner

SKAL HAVE 5 UNDERSKRÆFTER FØR LINKET ER OFFENTLIGT.
Arbejder på sagen. Ellers send lige en besked med jeres e-mail da linket virker via e-mail.


Efter længere tids betænkningstid må vi sande at Jacob Friis ikke er manden der kan lede AaB til Succes og indfri det potentiale den aktuelle trup har. Derfor må vi indstille til ledelsen, og sports Chef Inge André Olsen, om hurtigst muligt at fritstille Jacob Friis og finde en afløser i trænersættet til sæsonen 20/2021.

Samtidigt vil vi gerne sige mange tak til Jacob Friis for hans indsats der altid har været 100% dedikeret til AaB og som er en ægte AaB'er. Vi håber hans virke kan forsætte i en mindre rolle i klubben og gerne inden for talent udviklingen.

De sportslige resultatet har været alt for svingende i sæsonen 20/21 og det fatale mangel på bund niveau har resulteret i en nedagående kurve der har resulteret i ydmygende nederlag i både slutspil og pokalfinale. Med mange spillere i truppen der kunne være faste startere i en top3 klub, er potentialet til en bedre præstation, som vi kun har set i få glimt i løbet af sæsonen. I slutspillet er AaB blev sat eftertrykkeligt til vægs af de konkurrerende klubber, og i pokalfinalen blev AaB taktisk udstillet af modestanderen og kunne intet gøre.

Dette falder både tilbage på spillere og træner team.

Men i den nuværende situation ser vi en skræmmende mangle på motivation og sult fra spillernes side, og det er krystal klart at der skal nye ideer, motivation og indspark til for at komme ud at den igangværende krise. Også på det taktiske.
Inden pokalfinalen tog ledelsen aktion og udskiftede det assisterede træner team, og bragte folk ind der er kendt for fight og team spirit (Würtz/Augo).

Lige lidt hjalp det i en pokalfinale hvor et tamt ideforladt AaB hold både manglede viljen, modet og ideerne til at kunne byde modstanderen op til dans. En modløs træner stod i afmagt på sidelinjen og kunne ikke finde gejsten til at opildne spillerne, heller ej iværksætte ændringer i kampen efter det taktiske oplæg inden kampen fejlede.
Der skal godt nok fyres mange trænere rundt omkring, hvis en andenplads i en turnering med deltagelse af alle landets klubber skal koste træneren jobbet. Specielt når han allerede har nået klubbens mål med deltagelse i slutspillet.
Ja, jeg tænker at det bør være en internt informeret beslutning taget på baggrund af om man mener Friis kunne ha' gjort det bedre med det materiale han har til rådighed, sammenholdt med om han har forsøgt at udleve klubbens spillemæssige filosofi. Det er enormt svært at vurdere udefra, og så bliver sådan nogle underskriftindsamlinger i mine øjne lidt fjollede.
Enig. Og i øvrigt også både uetisk og usympatisk. AaB skal naturligvis ikke udarte til et pøbelvælde.

Der er ganske vist ikke den negative ting om AaB, jeg ikke har lyst til at skrive i øjeblikket, men vi skal ikke forfølge enkeltpersoner på den måde.
Sikke en gang vrøvl! Ansvaret for den frygtelige skændsel i finalen samt præstationerne her i slutspillet, er Friis´.
Men lad os da endelig være tilfredse med spillere, der gemmer sig, og andenpladser i en pokalturnering. Det skal holdet og klubben nok blive udviklet af.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. jul 2020, 14:13

Jakobsen skrev:
3. jul 2020, 12:45
Vi har fået ny ledelse med friske øjne. Jeg har fuld tillid til, at de kan lede genopbygningen af AaB og agerer på trænerfronten såfremt de skønner det nødvendigt. Ja det kører ikke spilllemæssigt, men der er også en klar ubalance i sammensætningen af truppen og det vil give de fleste trænere problemer. Vi har bl.a. alt for få gennembrudsspillere og tilstedeværelse i boksen på trods af vi spiller 4-3-3. Der er noget trupsammensætning, som er skæv helt generelt og derudover bør man overveje, hvordan vi bygger det op om vores bedste spiller Lucas Andersen. Det kunne jo f.eks. være nogle mere gennembrudsstærke kanter han kunne spille fri og en angriber med en anden presencese i boksen. Det bliver alt for let at lukke Lucas ned. Jeg tror sagtens Friis kan være fortid, men det er ikke kun ham der er problemet og jeg stoler på vores nye ledelse sætter ind de rigtige steder og at Friis ikke længere har så høj status fordi han er intern.
Godt skrevet.

Jeg er meget enig og som du skriver tror jeg selvfølgelig også at IAO handler på trænerfronten såfremt han skønner det nødvendigt. Derudover er trupsammensætningen et klart problem.

Ift. Krogh så tror jeg at han må gøre sig sine tanker da det næppe var tonserbold som fik ham til at skifte til det nordjyske. Det giver ingen mening at hente Krogh for bl.a. at indføre en rød tråd i klubben for derefter at se Friis flakke rundt i de taktiske formationer samt spille noget meget primitiv bold.

Ibiza Polar

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Ibiza Polar » 3. jul 2020, 14:15

Underskriftsindsamling om trænerfyring. Vor herre bevares. Kan det blive mere ynkeligt og bonderøvsagtigt.

Jeg ser heller ikke Friis som den rette, men jeg har ingen grund til at tro, at Inge ikke kan træffe den rigtige beslutning.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af MrBangDK » 3. jul 2020, 14:17

5 flotte underskrifter, hvoraf 3 ikke tør stå ved deres navn..
Ska' vi hak'?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FIDEL » 3. jul 2020, 14:22

MrBangDK skrev:
3. jul 2020, 14:17
5 flotte underskrifter, hvoraf 3 ikke tør stå ved deres navn..
Det kan jeg egentlig godt forstå. Man kan sikkert godt blive shamet på de sociale medier af nogle cunts...

Ibiza Polar

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Ibiza Polar » 3. jul 2020, 14:40

Det er sgu som om din IQ falder for hvert indlæg, du skriver, FIDEL.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FIDEL » 3. jul 2020, 14:42

Ibiza Polar skrev:
3. jul 2020, 14:40
Det er sgu som om din IQ falder for hvert indlæg, du skriver, FIDEL.
Det sker når AaB spiller elendigt.... Men tak for de pæne ord, og jeg er glad for at jeg kan skabe lidt sammenhørighed herinde. I får brug for det fremover.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Uldahl » 3. jul 2020, 15:04

Latterlig underskrifts indsamling, ekstemt latterligt at der er 3 der ikke tør stå ved at de ønsker Friis fyrret. Det sgu da dem der er counts Fidel, svag pisser kaldte vi dem i gamle dage, de tør ikke stå ved deres mening. Ohh skræk, tænk hvis vi kommer til at skulle forsvare den eller stå til ansvar for den.

Truppen giver altså ikke mange muligheder taktisk med den sammensætning, og ikke mindst mangler der er. Tvivler stærkt på en anden træner vil kunne gøre det bedre med den trup geniet Gaarde fik sat sammen.

Inge og Krogh er ingen novicer i det her game, det er et par erfarne herre med gode track records. Jeg har mere tiltro til deres dømmekraft end et par der er dybt skuffede over et nederlag i pokal finalen. Jeg har langt mere tiltro til dem end et par skuffede fans.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FIDEL » 3. jul 2020, 15:12

Uldahl skrev:
3. jul 2020, 15:04
Latterlig underskrifts indsamling, ekstemt latterligt at der er 3 der ikke tør stå ved at de ønsker Friis fyrret. Det sgu da dem der er counts Fidel, svag pisser kaldte vi dem i gamle dage, de tør ikke stå ved deres mening. Ohh skræk, tænk hvis vi kommer til at skulle forsvare den eller stå til ansvar for den.

Truppen giver altså ikke mange muligheder taktisk med den sammensætning, og ikke mindst mangler der er. Tvivler stærkt på en anden træner vil kunne gøre det bedre med den trup geniet Gaarde fik sat sammen.

Inge og Krogh er ingen novicer i det her game, det er et par erfarne herre med gode track records. Jeg har mere tiltro til deres dømmekraft end et par der er dybt skuffede over et nederlag i pokal finalen. Jeg har langt mere tiltro til dem end et par skuffede fans.
Jeg gider egentlig ikke diskutere dette mere, da jeg er rigeligt indebrændt i forvejen.
Underskriftsindsamlingen er pisse dårligt formuleret, men lad os nu bare se det, som hvad det er = Frustrationer og skuffelse. :aabfan:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2020, 15:16

Uldahl skrev:
3. jul 2020, 15:04
Latterlig underskrifts indsamling, ekstemt latterligt at der er 3 der ikke tør stå ved at de ønsker Friis fyrret. Det sgu da dem der er counts Fidel, svag pisser kaldte vi dem i gamle dage, de tør ikke stå ved deres mening. Ohh skræk, tænk hvis vi kommer til at skulle forsvare den eller stå til ansvar for den.

Truppen giver altså ikke mange muligheder taktisk med den sammensætning, og ikke mindst mangler der er. Tvivler stærkt på en anden træner vil kunne gøre det bedre med den trup geniet Gaarde fik sat sammen.

Inge og Krogh er ingen novicer i det her game, det er et par erfarne herre med gode track records. Jeg har mere tiltro til deres dømmekraft end et par der er dybt skuffede over et nederlag i pokal finalen. Jeg har langt mere tiltro til dem end et par skuffede fans.
Ja, jeg mindes e.g. det blev fremhævet som en stor taktisk skævert ikke at have Klitten-brødrene med på bænken. Det kan jo godt være de havde gjort en bette taktisk forskel, men når vi er helt nede i sådan noget petitesserytteri, så skriger det jo til himlen at vores træner mangler kvalificerede alternativer.

Dette skal forresten ikke forstås som et snigangreb på dem der brokkede sig over dispositionen med x2-Klitten. Jeg syntes mindst en af dem skulle ha' været med.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Forza » 3. jul 2020, 17:45

Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 15:16
Uldahl skrev:
3. jul 2020, 15:04
Latterlig underskrifts indsamling, ekstemt latterligt at der er 3 der ikke tør stå ved at de ønsker Friis fyrret. Det sgu da dem der er counts Fidel, svag pisser kaldte vi dem i gamle dage, de tør ikke stå ved deres mening. Ohh skræk, tænk hvis vi kommer til at skulle forsvare den eller stå til ansvar for den.

Truppen giver altså ikke mange muligheder taktisk med den sammensætning, og ikke mindst mangler der er. Tvivler stærkt på en anden træner vil kunne gøre det bedre med den trup geniet Gaarde fik sat sammen.

Inge og Krogh er ingen novicer i det her game, det er et par erfarne herre med gode track records. Jeg har mere tiltro til deres dømmekraft end et par der er dybt skuffede over et nederlag i pokal finalen. Jeg har langt mere tiltro til dem end et par skuffede fans.
Ja, jeg mindes e.g. det blev fremhævet som en stor taktisk skævert ikke at have Klitten-brødrene med på bænken. Det kan jo godt være de havde gjort en bette taktisk forskel, men når vi er helt nede i sådan noget petitesserytteri, så skriger det jo til himlen at vores træner mangler kvalificerede alternativer.

Dette skal forresten ikke forstås som et snigangreb på dem der brokkede sig over dispositionen med x2-Klitten. Jeg syntes mindst en af dem skulle ha' været med.
Jeg synes det var en kæmpe fejl at starte med så defensiv en bænk. Det virkede til man kun havde forberedt sig på evt at forsvare en føring.

Men problemet er mere grundlæggende for mig. Jeg synes vi alt for ofte har set en passiv Friis i kampe hvor vi bliver domineret. Ofte ændrer vi først taktik/skifter spillere ind efter vi er kommet bagud. Det til trods for at man i kampe bare har ventet på modstanderen scorede.

Samtidig virker det ikke til at man fra bænken er gode til at sætte høje krav af spillerne. Erik Hamren, Kent Nielsen og Hans Backe havde alle det tilfælles at de forlangte fight og gnist når tingene ikke gik godt spillemæssigt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Hovedet » 3. jul 2020, 21:36

MrBangDK skrev:
3. jul 2020, 14:17
5 flotte underskrifter, hvoraf 3 ikke tør stå ved deres navn..
Jeg ser dette scenario for mig: 278 tilskuere på Aalborg Stadion til søndagens opgør, heraf 273 fra Brøndby i den ene ende og "De 5 Tumber" i den anden med et "Welcome to hell, Friis" - banner; inden de ender bagbundne i futtog efter 20 minutters spil i kølvandet på, at Brøndby har bragt sig foran 2-0...

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Brodernumsi » 4. jul 2020, 01:04

Søren Kusk er Gud!!! skrev:
3. jul 2020, 08:21
Jeg ved ik om der allerede er en tråd om dette emne?
Men jeg har oprettet en underskrifts indsamling til fordel for fyring af Jacob Friis, jeg håber så mange vil skrive under og dele.
Den skal overbringes til sportschef André Olsen, så der kan finde en afløser i trænersættet til sæsonen 20/2021.


https://www.skrivunder.net/fyr_jacob_friis_AaB_traner

Efter længere tids betænkningstid må vi sande at Jacob Friis ikke er manden der kan lede AaB til Succes og indfri det potentiale den aktuelle trup har. Derfor må vi indstille til ledelsen, og sports Chef Inge André Olsen, om hurtigst muligt at fritstille Jacob Friis og finde en afløser i trænersættet til sæsonen 20/2021.

Samtidigt vil vi gerne sige mange tak til Jacob Friis for hans indsats der altid har været 100% dedikeret til AaB og som er en ægte AaB'er. Vi håber hans virke kan forsætte i en mindre rolle i klubben og gerne inden for talent udviklingen.

De sportslige resultatet har været alt for svingende i sæsonen 20/21 og det fatale mangel på bund niveau har resulteret i en nedagående kurve der har resulteret i ydmygende nederlag i både slutspil og pokalfinale. Med mange spillere i truppen der kunne være faste startere i en top3 klub, er potentialet til en bedre præstation, som vi kun har set i få glimt i løbet af sæsonen. I slutspillet er AaB blev sat eftertrykkeligt til vægs af de konkurrerende klubber, og i pokalfinalen blev AaB taktisk udstillet af modestanderen og kunne intet gøre.

Dette falder både tilbage på spillere og træner team.

Men i den nuværende situation ser vi en skræmmende mangle på motivation og sult fra spillernes side, og det er krystal klart at der skal nye ideer, motivation og indspark til for at komme ud at den igangværende krise. Også på det taktiske.
Inden pokalfinalen tog ledelsen aktion og udskiftede det assisterede træner team, og bragte folk ind der er kendt for fight og team spirit (Würtz/Augo).

Lige lidt hjalp det i en pokalfinale hvor et tamt ideforladt AaB hold både manglede viljen, modet og ideerne til at kunne byde modstanderen op til dans. En modløs træner stod i afmagt på sidelinjen og kunne ikke finde gejsten til at opildne spillerne, heller ej iværksætte ændringer i kampen efter det taktiske oplæg inden kampen fejlede.
Hvis du vil sende den skrivelse til den sportslige ledelse i AaB, så vil jeg foreslå korrekturlæsning.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Nitten » 5. jul 2020, 08:16

FIDEL skrev:
3. jul 2020, 12:39
raekkeettre skrev:
3. jul 2020, 12:26
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 12:09
Buzz Killington skrev:
3. jul 2020, 11:27
FIDEL skrev:
3. jul 2020, 11:04
Freddie skrev:
3. jul 2020, 11:00


Jeg ville måske hellere have Mourinho, men spørgsmålet er, om man skal opsige en træner, der har kontrakt. Men når sæsonens overordnede mål er opnået, og de præmisser træneren er ansat på er opfyldt, kan jeg ikke se logikken i at snakke fyring. Det vil være spildte penge, uden at det tjener noget formål.
Jeg tror heller ikke Friis bliver fyret nu, og egentligt heller ikke efter sæsonen - desværre. Lad os endelig fortsætte elendigheden. Godt for AaB, at der er nogle fans, som er tilfredse. Det må være rart. Det er lige den vinderattitude, der skal til for at klare sig i topfodbold.
Gad vide om de fejrer den flotte indsats i finalen med popcorn og slushice ude på Hornevej idag.....!
Der er sgu da ingen fans der er tilfrede med at tabe på den måde til SE. Men hvis man lige slår koldt vand i blodet et øjeblik, så er man måske i stand til at huske at vi for ikke så længe siden slog både FCK og AGF for overhovedet at komme i finalen. Friis præstationer i pokalturneringen skal ikke bare vurderes ud fra en kamp.

Vi er ikke kommet i gang efter Coronaen. Det er surt, og det kan hurtigt komme til at farve hele sæsonen.
Har overhovedet ikke lyst til at slå koldt i blodet. Jeg har mere lyst til at tage ud på Hornevej og give dem et los i røven!
Far er ikke skuffet....Far er sur!!! :)
Begge dele faktisk!
Den finale var en direkte skændsel.

Det med underskriftindsamling er noget underligt noget. Hvad skulle det nytte for det er vel klart for alle, også AaB ledelsen, at Friss ikke er den store taktikker flere ellers har udråbt ham til at være. Herudover er det også tydeligt at han heller ikke er den store motivator for hvordan kan det ellers forklares at så mange af vores spillere så ofte udviser mangel på fight og vilje.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2020, 18:38

FIDEL skrev:
3. jul 2020, 10:32
Freddie skrev:
3. jul 2020, 10:28
Hvordan kan han opfylde selskabets målsætninger, og samtidig have mangler som træner?
Så du mener, at Friis er den helt rette træner til at træne truppen!?
Jeg mener ikke at truppen er bedre end den 6 plads vi får.
Ja pokal finalen var noget lort! Men mener virkelig at spillerne også bærer et ansvar, hvad angår at være klar til sådan en kamp.
Jeg tror ikke på vi har en kina mands chance for at blive top 4 hold, med den trup vi har nu. Lige meget, hvem pokker det sidder på bænken.
Der skal købes stort ind, hvis vi skal tage det spring.
Om Friis så skal stå i spidsen for en ny og bedre trup, synes jeg ledelsen skal bestemme.

Synes det er svært at bedømme Friis evner taktisk, når vi i mange kampe bare er det dårligste hold.

Besvar