Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 19. nov 2020, 15:46

For lige at lege djævlens advokat:
-Blev Pehrsson ikke også udråbt, som det største trænertalent i Norden?
-Har Cifuentes i realiteten opnået mere, end Jonas Dal gjorde i Hobro?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 19. nov 2020, 16:13

Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 15:46
For lige at lege djævlens advokat:
-Blev Pehrsson ikke også udråbt, som det største trænertalent i Norden?
-Har Cifuentes i realiteten opnået mere, end Jonas Dal gjorde i Hobro?
Jeg har også tænkt på Pehrsson. Alt andet lige tager man en chance når man tager en træner, der ikke har bevist sig særligt længe eller flere forskellige steder. Så kan han have nok så fin en uddannelse... Ikke at jeg er imod Cifuentes, jeg ved for lidt om ham til at tage stilling.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Stegosaurus » 19. nov 2020, 16:31

Hanga skrev:
19. nov 2020, 16:13
Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 15:46
For lige at lege djævlens advokat:
-Blev Pehrsson ikke også udråbt, som det største trænertalent i Norden?
-Har Cifuentes i realiteten opnået mere, end Jonas Dal gjorde i Hobro?
Jeg har også tænkt på Pehrsson. Alt andet lige tager man en chance når man tager en træner, der ikke har bevist sig særligt længe eller flere forskellige steder. Så kan han have nok så fin en uddannelse... Ikke at jeg er imod Cifuentes, jeg ved for lidt om ham til at tage stilling.
Jeg synes også, at ham Cifuentes lyder lige en anelse for spændende. Jeg er specielt bekymret for, at vi tilsyneladende lægger så meget vægt på, at han har opnået gode resultater med et meget skrabet budget - når disse resultater tilsyneladende ikke er andet end overlevelse i den bedste række.

Helt ærligt! Det er sgu det nemmeste i verden at lave "gode resultater" med et bundhold med minimalt budget. Bo Henriksen har gjort det i årevis med Horsens. Jonas Dal i Hobro. David Nielsen med Lyngby (de fik vel bronze?). Jacob Michelsen i Sønderjyske. Der er intet pres på træneren og holdet og de kan spille helt frit.

Og lad os lige tage Jacob Michelsen - udråbt i Haderslev som geni og mini-Mourinho. Det gik vel ikke fantastisk i Hammarby. Og det går vel ikke fantastisk i OB. At kunne vride 110% ud af nogle halvringe spillere i Sønderjyske betyder bare ikke, at du kan vride 110% ud af landsholdsspillere og ligaprofiler.

Det er langt, langt sværere og ikke mindst utaknemmeligt at overtage hold som AaB, OB, BIF og AGF, som har ressourcer og ret gode trupper og masser af pres på. Det har Cifuentes aldrig prøvet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2020, 16:37

.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 19. nov 2020, 16:37

Stegosaurus skrev:
19. nov 2020, 16:31
Hanga skrev:
19. nov 2020, 16:13
Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 15:46
For lige at lege djævlens advokat:
-Blev Pehrsson ikke også udråbt, som det største trænertalent i Norden?
-Har Cifuentes i realiteten opnået mere, end Jonas Dal gjorde i Hobro?
Jeg har også tænkt på Pehrsson. Alt andet lige tager man en chance når man tager en træner, der ikke har bevist sig særligt længe eller flere forskellige steder. Så kan han have nok så fin en uddannelse... Ikke at jeg er imod Cifuentes, jeg ved for lidt om ham til at tage stilling.
Jeg synes også, at ham Cifuentes lyder lige en anelse for spændende. Jeg er specielt bekymret for, at vi tilsyneladende lægger så meget vægt på, at han har opnået gode resultater med et meget skrabet budget - når disse resultater tilsyneladende ikke er andet end overlevelse i den bedste række.

Helt ærligt! Det er sgu det nemmeste i verden at lave "gode resultater" med et bundhold med minimalt budget. Bo Henriksen har gjort det i årevis med Horsens. Jonas Dal i Hobro. David Nielsen med Lyngby (de fik vel bronze?). Jacob Michelsen i Sønderjyske. Der er intet pres på træneren og holdet og de kan spille helt frit.

Og lad os lige tage Jacob Michelsen - udråbt i Haderslev som geni og mini-Mourinho. Det gik vel ikke fantastisk i Hammarby. Og det går vel ikke fantastisk i OB. At kunne vride 110% ud af nogle halvringe spillere i Sønderjyske betyder bare ikke, at du kan vride 110% ud af landsholdsspillere og ligaprofiler.

Det er langt, langt sværere og ikke mindst utaknemmeligt at overtage hold som AaB, OB, BIF og AGF, som har ressourcer og ret gode trupper og masser af pres på. Det har Cifuentes aldrig prøvet.
Jeg tænker at hans resultater blot er et parameter, som desuden skal kvalificeres i forhold til hvordan han har opnået resultaterne. Hvis det e.g. er gennem hygge og skråleri fra sidelinjen er resultaterne jo nok ikke noget der nødvendigvis kan overføres til AaB.

Hvis det derimod er gennem fodbold hjerne og taktisk indsigt - som noget tyder på - så lyder det pludselig mere spændende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2020, 16:37

Stegosaurus skrev:
19. nov 2020, 16:31
Helt ærligt! Det er sgu det nemmeste i verden at lave "gode resultater" med et bundhold med minimalt budget. Bo Henriksen har gjort det i årevis med Horsens. Jonas Dal i Hobro. David Nielsen med Lyngby (de fik vel bronze?). Jacob Michelsen i Sønderjyske. Der er intet pres på træneren og holdet og de kan spille helt frit.
Seriøst?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1530
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Stegosaurus » 19. nov 2020, 16:39

jonas386 skrev:
19. nov 2020, 16:37
Stegosaurus skrev:
19. nov 2020, 16:31
Helt ærligt! Det er sgu det nemmeste i verden at lave "gode resultater" med et bundhold med minimalt budget. Bo Henriksen har gjort det i årevis med Horsens. Jonas Dal i Hobro. David Nielsen med Lyngby (de fik vel bronze?). Jacob Michelsen i Sønderjyske. Der er intet pres på træneren og holdet og de kan spille helt frit.
Seriøst?
Meget. Er du seriøs? Hvis du vil debattere, kunne du starte med at give udtryk for, hvad du er uenig i.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 19. nov 2020, 16:52

Stegosaurus skrev:
19. nov 2020, 16:39
jonas386 skrev:
19. nov 2020, 16:37
Stegosaurus skrev:
19. nov 2020, 16:31
Helt ærligt! Det er sgu det nemmeste i verden at lave "gode resultater" med et bundhold med minimalt budget. Bo Henriksen har gjort det i årevis med Horsens. Jonas Dal i Hobro. David Nielsen med Lyngby (de fik vel bronze?). Jacob Michelsen i Sønderjyske. Der er intet pres på træneren og holdet og de kan spille helt frit.
Seriøst?
Meget. Er du seriøs? Hvis du vil debattere, kunne du starte med at give udtryk for, hvad du er uenig i.
At det skulle være det nemmeste i verden at skabe gode resultater med et bundhold med minimalt budget. Heller ikke selvom gode resultater bare er at ovepræstere marginalt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 19. nov 2020, 17:58

Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 15:46
For lige at lege djævlens advokat:
-Blev Pehrsson ikke også udråbt, som det største trænertalent i Norden?
-Har Cifuentes i realiteten opnået mere, end Jonas Dal gjorde i Hobro?
Nej, det gjorde han så absolut ikke. Måske af Lynge, men ikke af mange andre.
Jeg synes det er lidt absurd at skulle forholde sig til de her udsagn - enten så sætter man sig ind i alt det der er bragt her i tråden og forholder sig til det, eller også erkender man at man baserer sit indlæg på synsninger og/eller begrænset viden.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Ny Træner

Indlæg af Gaarde6 » 19. nov 2020, 21:58

Må indrømme at jeg stoler blindt på Inge.

Han søger en træner som kan gøre os til fast tophold.
Hvis han mener det er ham fra Sandefjord, Hamren eller Feher. Så står jeg bag beslutningen.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Ny Træner

Indlæg af Lyfe » 19. nov 2020, 22:11

Gaarde6 skrev:
19. nov 2020, 21:58
Må indrømme at jeg stoler blindt på Inge.

Han søger en træner som kan gøre os til fast tophold.
Hvis han mener det er ham fra Sandefjord, Hamren eller Feher. Så står jeg bag beslutningen.
Vil langt hen af vejen give dig ret... Har i hvert fald en helt anden tiltro til Inge's evner end jeg havde til gaardes
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 19. nov 2020, 22:50

Julgranen skrev:
19. nov 2020, 17:58
Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 15:46
For lige at lege djævlens advokat:
-Blev Pehrsson ikke også udråbt, som det største trænertalent i Norden?
-Har Cifuentes i realiteten opnået mere, end Jonas Dal gjorde i Hobro?
Nej, det gjorde han så absolut ikke. Måske af Lynge, men ikke af mange andre.
Jeg synes det er lidt absurd at skulle forholde sig til de her udsagn - enten så sætter man sig ind i alt det der er bragt her i tråden og forholder sig til det, eller også erkender man at man baserer sit indlæg på synsninger og/eller begrænset viden.
Absurd? Begge mine udsagn er korrekte. Og lad nu være med at tage tingene så personligt.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 19. nov 2020, 23:27

Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 22:50
Absurd? Begge mine udsagn er korrekte. Og lad nu være med at tage tingene så personligt.
Nej, ingen af dine udsagn er korrekte. Pehrsson havde knap nok erfaring fra den bedste række, og i øvrigt kun været træner i 4 år da han kom til AaB.
At Lynge fablede om et af Nordens største trænertalenter siger mere om at vores research-muligheder dengang var af en helt anden karakter.
GAIS sluttede nummer 11 i den ene sæson han havde med dem i den bedste række.
Han var mere ven med spillerne end træner.

Og så tænker jeg i øvrigt at der er langt fra Lynges indskrænkede agentnetværk til nutidens Inge-netværk der er vidt forgrenet, og vores data-drevede tilgang der giver helt andre forudsætninger end for 12-15 år siden ifht. at rekruttere nøglepersoner.

Desuden har Cifuentes væsentlig mere ballast og fodboldviden end Jonas Dal.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 20. nov 2020, 02:56

Julgranen skrev:
19. nov 2020, 23:27
Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 22:50
Absurd? Begge mine udsagn er korrekte. Og lad nu være med at tage tingene så personligt.
Nej, ingen af dine udsagn er korrekte. Pehrsson havde knap nok erfaring fra den bedste række, og i øvrigt kun været træner i 4 år da han kom til AaB.
At Lynge fablede om et af Nordens største trænertalenter siger mere om at vores research-muligheder dengang var af en helt anden karakter.
GAIS sluttede nummer 11 i den ene sæson han havde med dem i den bedste række.
Han var mere ven med spillerne end træner.

Og så tænker jeg i øvrigt at der er langt fra Lynges indskrænkede agentnetværk til nutidens Inge-netværk der er vidt forgrenet, og vores data-drevede tilgang der giver helt andre forudsætninger end for 12-15 år siden ifht. at rekruttere nøglepersoner.

Desuden har Cifuentes væsentlig mere ballast og fodboldviden end Jonas Dal.
Jeg snakkede ikke om fodboldviden i forhold til Jonas Dal, men om hvad de havde udrettet. Husk nu, at mit indlæg var skrevet ud fra præmissen om 'djævlens advokat'.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 20. nov 2020, 07:21

Julgranen skrev:
Brodernumsi skrev:
19. nov 2020, 22:50
Absurd? Begge mine udsagn er korrekte. Og lad nu være med at tage tingene så personligt.
Nej, ingen af dine udsagn er korrekte. Pehrsson havde knap nok erfaring fra den bedste række, og i øvrigt kun været træner i 4 år da han kom til AaB.
At Lynge fablede om et af Nordens største trænertalenter siger mere om at vores research-muligheder dengang var af en helt anden karakter.
GAIS sluttede nummer 11 i den ene sæson han havde med dem i den bedste række.
Han var mere ven med spillerne end træner.

Og så tænker jeg i øvrigt at der er langt fra Lynges indskrænkede agentnetværk til nutidens Inge-netværk der er vidt forgrenet, og vores data-drevede tilgang der giver helt andre forudsætninger end for 12-15 år siden ifht. at rekruttere nøglepersoner.

Desuden har Cifuentes væsentlig mere ballast og fodboldviden end Jonas Dal.
Vedr. Pehrsson. Det kan godt være du har ret. Men jeg husker det også som at han generelt var udråbt til et kæmpe trænertalent, og ikke kun af Lynge. Han havde da også så godt et navn i Sverige, at han kunne lande job i Djurgården efter han blev fyret hos os, og siden jo også valgt af Malmø.

Er du sikker på du ikke taler ham lige rigeligt ned?

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Ny Træner

Indlæg af DenGamleMand » 20. nov 2020, 08:32

Gaarde6 skrev:
19. nov 2020, 21:58
Må indrømme at jeg stoler blindt på Inge.

Han søger en træner som kan gøre os til fast tophold.
Hvis han mener det er ham fra Sandefjord, Hamren eller Feher. Så står jeg bag beslutningen.
Enig. Sommerens transfervindue viste i hvert fald at der ikke er nogen grund til bekymring. Inge har været klasse lige siden han trådte af færgen fra Norge.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 20. nov 2020, 08:54

Som BoT skrev er Inges røv i klaskehøjde med den spanske løsning, særligt når debatsiden vil huske, at Hamren var ledig på samme tid. Så Cifuentes skal levere mere end godkendt ret hurtigt.

Hvis jeg synes, at der er noget betænkeligt ved ham , så er det de få mål hans hold har scoret. Det rimer dårligt på det, som vi vil.

Og så har han de sidste to år spillet 4-2-3-1. Det ligner vores hold ikke. Ferreira bør f.eks. være eneste defensive, så jeg tænker at han skal være villig til at ændre system.
- FlæskeFrank

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Ny Træner

Indlæg af baresi » 20. nov 2020, 09:05

FlæskeFrank skrev:
20. nov 2020, 08:54
Som BoT skrev er Inges røv i klaskehøjde med den spanske løsning, særligt når debatsiden vil huske, at Hamren var ledig på samme tid. Så Cifuentes skal levere mere end godkendt ret hurtigt.

Hvis jeg synes, at der er noget betænkeligt ved ham , så er det de få mål hans hold har scoret. Det rimer dårligt på det, som vi vil.

Og så har han de sidste to år spillet 4-2-3-1. Det ligner vores hold ikke. Ferreira bør f.eks. være eneste defensive, så jeg tænker at han skal være villig til at ændre system.
spændende betragtninger, dog ikke nødvendigvis enig. :-)
vi skal passe på med at sammenligne alt med Hamren. Hamren var fantatisk for os, og kom ikke mindst med en ny kultur. Men der var også til tider lang mellem snapsene inden det blev godt. Og vi ved ikke om Hamren er manden til AaBs strategi. Det er ikke kun hans navn vi kan tillade os at gå efter. Men en fantastisk mand for AaB og sikke en repræsentant. Enig.
ift vores snak om systemer, og jeg er selv en af dem. SÅ er min holdning at vi skal spille det system hvor vi får mest ud af den enkelte spillers potentiale. For jeg tror ikke nødvendigvis det er systemet i sig selv, men mere at systemet passer til spillerne og den MÅDE man ønsker at spille på. Det kan et system jo ikke bare pga. systemet. MEN rent faktisk så ser jeg noget spændende i den nu lidt gl. dags 4-2-3-1
For i et sådant system kan du tillade dig at have backs der går med frem, fordi vi har 2 defensive til at supplere bagkæden.
Desuden hvis man har 2 stærke defensive så har de 4 offensive kræfter lidt mere frirum end feks i en 4-4-2
Og i en 4-2-3-1 syns jeg faktisk vi kan stille et ret skarpt hold.
rinne
palle - granli - thelander - ahlmann
hiljemark - pedro
kusk - fossum - lucas
van weert

Med pedro og hilje har vi 2 central midt der virkelig sparker røv defensivt MEN endnu vigtigere, er rolige på bolden og kan sende den fremad.
Med kusk, fossum og lucas har vi 3 offensive der kan holde på en bold, kan noget selv, assist, langskud og komme i dybdeløb i boksen. + de kan alle fodre en angriber. Desuden kan de 3 skifte plads engang imellem deroppe. Og så tror jeg vi får maximalt ud af Van Weert. han skal nok få dem i kassen. han er ærgerrig og arbejdsom og ved sgu godt hvor målet står.
Synes det lyder spændende.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner

Indlæg af Hanga » 20. nov 2020, 09:12

Skal vi nu ikke også lige vente og se, om Cifuentes overhovedet er manden der får jobbet? Nok ingen tvivl om at han er i betragtning, men han er næppe den eneste.

Ift. sammenligning med Hamren, så ved ingen af os om den på noget tidspunkt har været aktuel og/eller realistisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 20. nov 2020, 09:18

FlæskeFrank skrev:
20. nov 2020, 08:54
Som BoT skrev er Inges røv i klaskehøjde med den spanske løsning, særligt når debatsiden vil huske, at Hamren var ledig på samme tid. Så Cifuentes skal levere mere end godkendt ret hurtigt.

Hvis jeg synes, at der er noget betænkeligt ved ham , så er det de få mål hans hold har scoret. Det rimer dårligt på det, som vi vil.

Og så har han de sidste to år spillet 4-2-3-1. Det ligner vores hold ikke. Ferreira bør f.eks. være eneste defensive, så jeg tænker at han skal være villig til at ændre system.
Ja, de få mål er en bekymring. Når vi kigger på expected goals, så er Sandefjord det dårligste hold i eliteserien. De kommer simpelthen ikke til mange chancer. Til gengæld er deres expected goals imod til lige midt i rækken. Det vidner jo så om et hold der står godt på banen (som man siger), så det er nok der de henter deres point.

https://footystats.org/norway/eliteserien/xg

Det kan dog stadig være foreneligt med at Ciufentes er en skarp træner. Men det havde været mere betryggende i forhold til forventningen om at vi skal spille underholdende, hvis sejrene var kommet som et resultat af chanceskabende fodbold.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar