Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Ny Træner

Indlæg af Lyfe » 5. jan 2021, 19:42

Spændende at høre Hiljemarks skade er det slag han fik i kampen... der også så voldsomt ud. Især med de par stykker herinde der mente at iao skulle ud pga købet når han var skadet allerede ved købet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 5. jan 2021, 20:42

Pastorius skrev:
5. jan 2021, 19:05
Han har set samtlige kampe fra i år og en fra sidste år. Synes at Friis har gjort et stærkt arbjede med presset. Det vil han blive ved med, men blive bedre til at vælge hvornår det skal bruges og hvornår vi skal være kompakte.

Han siger også at vi er dårlige til at angribe, men gode til at komme hurtigt frem, og vores præcision er for dårlig (vi smider for mange afleveringer). Han har delt sine analyser med teamet og de er enige (surprise).

I en anden artikel nævnes at Hiljemarks skade er ny, og kommer fra et slag på hoften og ikke har noget med den kendte skade at gøre. Han er ikke nervæs, men det kommer til at tage lidt tid at komme i fuld omdrejning, og han er spændt på hvordan kroppen reagerer på at begynde træningen igen.
Fint, det var egentlig også det jeg tror jeg skrev om hans arbejde i Sandefjord - at hans brug af presset har været mere balanceret.
Det med afleveringerne har han vel også ret i - og det er en af grundene til at Børsting er udelukket som offensiv-spiller...

Nå, spændende at se hvad det udmønter sig i - og så kan vi vist godt begynde at spekulere i hvornår Feher er fortid. Jeg nægter at tro på at han bliver helt til sommer.

Hiljemark-udmeldingen er også en rar reminder om, at man skal tænke før man taler - så slipper vi forhåbentlig for alt det vrøvl om at FCM havde ret osv. osv.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Ny Træner

Indlæg af Frygah » 5. jan 2021, 21:59

Og samtidig kan vi lune os ved tanken om at vi ikke gør som OB omkring hele trænerprocessen. Hold da kæft det sejler i det fynske. Der synes jeg nu vi har været super skarpe først med Inge, dernæst med Cifuentes.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny Træner

Indlæg af EINHILL » 5. jan 2021, 23:29

Godt indtryk af Cifuentes i AaB videoen. Han virker både sympatisk og ihærdig. Man kan se, at der er en god dialog med spillerne ihvertfald Alhman.

madsenerik
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 6. jan 2021, 06:55
Favoritspiller: Ronaldo

Re: Ny Træner

Indlæg af madsenerik » 6. jan 2021, 06:56

Godt nytår.

Jeg tror ikke, at det vil blive underskrevet i sidste ende. Virtuelle slots her er ikke nye i lang tid. Deres mangfoldighed hjælper med at vælge de historier og genrer, som mest af alt kan lide enhver spiller individuelt. Hvis de nyankomne i spil er interesserede i selve processen, leder erfarne spillere efter slots med pålidelig udbetaling af penge for at teste deres formue og tjene penge.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Ny Træner

Indlæg af dyhrmaN » 6. jan 2021, 09:54

Mon der skal lægges noget i, at Feher ikke fremgår nogetsteds i AaBs indslag om Ciffuentes? Würtz og øvrig stab er derimod hyppigt i billedet

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2021, 10:22

dyhrmaN skrev:
6. jan 2021, 09:54
Mon der skal lægges noget i, at Feher ikke fremgår nogetsteds i AaBs indslag om Ciffuentes? Würtz og øvrig stab er derimod hyppigt i billedet
Ja, jeg studsede over det samme.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 6. jan 2021, 12:13

Julgranen skrev:
6. jan 2021, 10:22
dyhrmaN skrev:
6. jan 2021, 09:54
Mon der skal lægges noget i, at Feher ikke fremgår nogetsteds i AaBs indslag om Ciffuentes? Würtz og øvrig stab er derimod hyppigt i billedet
Ja, jeg studsede over det samme.
Jobsamtale i OB? Ikke at jeg har noget at have det i, men jeg tænkte det allerede før det stod klart, at han ikke blev permanent chef.
Ellers kunne Viborg måske være et bud.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 6. jan 2021, 12:17

Jakobsen skrev:
6. jan 2021, 12:13
Julgranen skrev:
6. jan 2021, 10:22
dyhrmaN skrev:
6. jan 2021, 09:54
Mon der skal lægges noget i, at Feher ikke fremgår nogetsteds i AaBs indslag om Ciffuentes? Würtz og øvrig stab er derimod hyppigt i billedet
Ja, jeg studsede over det samme.
Jobsamtale i OB? Ikke at jeg har noget at have det i, men jeg tænkte det allerede før det stod klart, at han ikke blev permanent chef.
Ellers kunne Viborg måske være et bud.
er ret sikker på de vil have Niels frederiksen. Nægter at tro på OB ansætter ham som træner med det han har vist.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jan 2021, 12:54

Synes også man skal bemærke, at vores gode faciliteter igen bliver rost. Det er altså ikke bare lidt farve på væggene, men noget som overbeviser dem, som kommer til klubben. Thumbs up til ledelsen, som sørgede for det.

Selvfølgelig skal vi have en trænerstab, som kan få det maks. ud af faciliteterne.

Og så håber jeg på en udtalelse fra spillerne efter den første uge siger, at de godt kan mærke mere intensitet i træningen.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2021, 13:58

FlæskeFrank skrev:
6. jan 2021, 12:54
Det er altså ikke bare lidt farve på væggene, men noget som overbeviser dem, som kommer til klubben. Thumbs up til ledelsen, som sørgede for det.
Ja, der kan vi vel tilskrive Würtz, Risgård og resten af det tidligere spillerråd en del af æren. Og Kent, der rasede over forholdene indadtil i AaB helt til han stoppede.

Tror det blev åbenlyst for klubben, da Ahlmann og Spalvis måtte genoptræne efter deres korsbåndsskader ude i byen, fordi vores faciliteter var så rystende ringe.
Det var truppen såvidt vides meget oprørte over.

Der fik man besked på at gøre noget ved det.

Og så tog Schors og Gaarde initiativ til en workshop, hvor de fremlagde en række mulige initiativer og staben så enstemmigt valgte investering i nye faciliteter.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Ny Træner

Indlæg af gwailo » 6. jan 2021, 14:54

jonas386 skrev:
5. jan 2021, 18:46
Julgranen skrev:
5. jan 2021, 18:27
Hvad siger Cifuentes her? Hvis nogen kan nævne det i klare overskrifter.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... 8cc78b91d6
Er det ikke lidt underligt, at AaB ikke selv producerer content i forbindelse med transfervinduets åbning, Inges planer og nu med en ny træner? Jeg forstår ikke at relevante fodboldnyheder næsten altid skal komme fra tredjepart, hvad enten det er nordjyske, Mediano eller fanproucerede podcasts, når enhver idiot med en smartphone kan smide et par hurtige videoklip sammen.

Det er jo også en måde at få fat i folk på, og styre 'fortællingen' om AaB og klubbens ambitioner. Altså det er jo ikke fordi Inge osv. ikke har lyst til at snakke med medierne, men det er som om at medierne selv skal komme og grave historien frem.

EDIT: Der er faktisk lidt her - Men ved ikke om det er det samme som i nordjyske artikle,
https://aabsport.dk/nyheder/2021/januar ... ner-i-AaB/
Der kom lidt omkring ny træner og opstart, men ellers helt enig. Det er jo ikke fordi IA er lukket som en østers - tværtimod så svarer han på alt han bliver spurgt om. Så hvorfor laver klubben ikke interview med ham om hvad der skal ske med spillere ind og ud.
Samt en snak med Bælum omkring 1/2 sæsonen vi går ind i. Ved godt at han måske ikke kan komme op med så meget pga. corona. Men lidt åbenhed omkring planerne i det næste halve år ville være fedt.
// gwailo

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner

Indlæg af Forza » 6. jan 2021, 15:32

Jakobsen skrev:
6. jan 2021, 12:13
Julgranen skrev:
6. jan 2021, 10:22
dyhrmaN skrev:
6. jan 2021, 09:54
Mon der skal lægges noget i, at Feher ikke fremgår nogetsteds i AaBs indslag om Ciffuentes? Würtz og øvrig stab er derimod hyppigt i billedet
Ja, jeg studsede over det samme.
Jobsamtale i OB? Ikke at jeg har noget at have det i, men jeg tænkte det allerede før det stod klart, at han ikke blev permanent chef.
Ellers kunne Viborg måske være et bud.
Hvad skulle dog få OB til at vælge ham?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Ny Træner

Indlæg af Brodernumsi » 6. jan 2021, 15:43

Julgranen skrev:
6. jan 2021, 13:58
FlæskeFrank skrev:
6. jan 2021, 12:54
Det er altså ikke bare lidt farve på væggene, men noget som overbeviser dem, som kommer til klubben. Thumbs up til ledelsen, som sørgede for det.
Ja, der kan vi vel tilskrive Würtz, Risgård og resten af det tidligere spillerråd en del af æren. Og Kent, der rasede over forholdene indadtil i AaB helt til han stoppede.

Tror det blev åbenlyst for klubben, da Ahlmann og Spalvis måtte genoptræne efter deres korsbåndsskader ude i byen, fordi vores faciliteter var så rystende ringe.
Det var truppen såvidt vides meget oprørte over.

Der fik man besked på at gøre noget ved det.

Og så tog Schors og Gaarde initiativ til en workshop, hvor de fremlagde en række mulige initiativer og staben så enstemmigt valgte investering i nye faciliteter.
Haha, som at læse en udtalelse fra Støjberg eller Trump, så meget spin, men man er da ikke i tvivl om din agenda. Alle dårlige beslutninger var Gaardes skyld, og alle de gode var på initiativ fra nogle andre. Jøsses...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2021, 15:55

Brodernumsi skrev:
6. jan 2021, 15:43
Haha, som at læse en udtalelse fra Støjberg eller Trump, så meget spin, men man er da ikke i tvivl om din agenda. Alle dårlige beslutninger var Gaardes skyld, og alle de gode var på initiativ fra nogle andre. Jøsses...
Nej, det tror jeg nu alle på AaB kan vidne om - at spillerråd og trænere har råbt op om det i årevis. Lynge havde ikke pengene til at gøre noget ved det, men det var en varm kartoffel lang tid før Gaarde kom til.

Processen omkring workshop og hvem der valgte hvad der skulle investeres i har Gaarde selv beskrevet på Tipsbladet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 6. jan 2021, 16:00

Julgranen skrev:
6. jan 2021, 15:55
Brodernumsi skrev:
6. jan 2021, 15:43
Haha, som at læse en udtalelse fra Støjberg eller Trump, så meget spin, men man er da ikke i tvivl om din agenda. Alle dårlige beslutninger var Gaardes skyld, og alle de gode var på initiativ fra nogle andre. Jøsses...
Nej, det tror jeg nu alle på AaB kan vidne om - at spillerråd og trænere har råbt op om det i årevis. Lynge havde ikke pengene til at gøre noget ved det, men det var en varm kartoffel lang tid før Gaarde kom til.

Processen omkring workshop og hvem der valgte hvad der skulle investeres i har Gaarde selv beskrevet på Tipsbladet.
Nu har Gaarde jo aldrig været typen: "det var mig alene, som fik tingene til at ske". Vi kan blot konstatere, at det blev prioriteret under Gaarde. Og det skal vi være glade for i dag.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 6. jan 2021, 16:31

FlæskeFrank skrev:
6. jan 2021, 16:00
Vi kan blot konstatere, at det blev prioriteret under Gaarde.
Vi kan konstatere, at det blev prioriteret at gøre noget, da pengene var der til det. Og at trænerne stod fast på et ønske der længe havde været i klubben, da de fik muligheden for at vælge nye faciliteter fremfor en større investering i f.eks. spillere.
Men ja, derfor skal Gaarde da have sin del af æren - ligesom så mange andre.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 8. jan 2021, 11:48

Bliver spændende at se holdets udtryk og hvilke parametre, som Cifuentes kommer til at fokusere på. Alle har et udgangspunkt, men det skal også tilpasses materialet, så selvom vi kan have en ide herom, er der ingen garantier.

Jeg er meget spændt på, når der kommer inside info ift. træningsmetoder, koncept og hvilke indtryk spillerne har i modsætning til tidligere trænere. Ikke at jeg selv har noget info, men mon ikke der er andre, her på siden, som har nogle kontakter til Cifuentes metoder og hvorledes de modtages.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 217
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Ny Træner

Indlæg af Rolden » 8. jan 2021, 12:47

Jeg kan se på Instagram at de træner på Gistrup Stadion. Er det fordi AaB ikke selv har en bane der kan bruges når det sneer og er frost?

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Ny Træner

Indlæg af Lyfe » 8. jan 2021, 13:02

Rolden skrev:
8. jan 2021, 12:47
Jeg kan se på Instagram at de træner på Gistrup Stadion. Er det fordi AaB ikke selv har en bane der kan bruges når det sneer og er frost?
"Vi har valgt at flytte træningen hertil, fordi vi gerne vil have det bedst mulige underlag at træne på. Her er der to næsten nye baner af høj kvalitet, så det kører vi gerne efter. Vi træner her i hvert fald resten af ugen, siger han."
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Besvar