Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny Træner

Indlæg af Klaus » 3. mar 2021, 20:39

Jeg undrede mig over Cifuentes blev hentet og var ikke voldsomt glad for det. Jeg bliver altid mistænkelig når en træner lanceres som et af Skandinavien største trænertalenter. Det var præcist hvad man sagde om Persson i sin tid, og han er nok til dato den træner, der har skuffet mig mest. Det kan Cifuentes muligvis overgå, selvom det bliver svært. Men faktum er jo også, at han nu er her, og så er vi også nødt til at give ham en fair chance. Jeg håber virkelig, at Cifuentes tænker geniale tanker og at det kun er et spørgsmål om tid inden spillerne forstår den spillestil, han mener, vi skal have. Vi har jo i perioder spillet pænt, ikke i en hel kamp men i momenter, som fx 1. Halvleg mod FCK og den første time mod Brøndby. Og det er vel de perioder vi skal hænge vores hat på, hvis vi skal have bare lidt at tro på.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2021, 20:53

Jeg har bestemt ikke opgivet Cifu endnu, men nedstående er klassisk Wieghorst-snak:
- Vi savnede tempo i boldomgangen for at kunne åbne Horsens op. Hvis vi ikke spiller hurtigere mod et hold med fem i bagkæden, så gør vi det svært for os, konkluderede Cifuentes efter kampen i et interview med tv-stationen.
Baseret på hvor ofte vi har hørt noget lignende med Wieghorst, så er jeg tilbøjelig til at mene det er utopi at tro at man bare kan bede spillerne om at spille hurtigere. Enten er der noget galt med det taktiske oplæg, noget galt med at kommunikere det ud, eller også er der noget galt med spillernes evner udi spillestilen. Ligesom under Wieghorst, så kan jeg simpelthen ikke få øje på et spillermateriale der matcher. Vi kan ikke spille os ud af så aggresivt et pres, og vi formår ikke at finde medspillerne når vi vinder bolden tilbage. Og i det opbyggende spil er der kun tempo i ufarlige afleveringer tilbage eller til siden, da spillerne ikke har kvaliteterne, og dermed selvtilliden, til at forsøge mere end det med tempo.

Jeg syntes ikke det billede har været så tydeligt under i de andre kampe som mod Horsens i aftes, så forhåbentlig tager trænerteamet ved lære af det og forsøger at sætte en anden taktik. For ellers bliver det en forfærdeligt nedrykningsspil når de andre hold har luret os.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Ny Træner

Indlæg af Mephisto2 » 3. mar 2021, 23:04

Spørger af oprigtig nysgerrighed, hvad det er for en ny spillestil, han taler om.

Kan nogen fortælle det? Det eneste nye, jeg selv kan se, er målmanden skal op som sweeper.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... illestilen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2021, 23:08

Mephisto2 skrev:
3. mar 2021, 23:04
Spørger af oprigtig nysgerrighed, hvad det er for en ny spillestil, han taler om.

Kan nogen fortælle det? Det eneste nye, jeg selv kan se, er målmanden skal op som sweeper.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... illestilen
Det kan jeg nu godt. Udover formationen, så er de i kontrast til Friis bl.a. mere tålmodigt opbyggende nedefra, og mere overvejede omstillinger. Og jeg syntes egentlig det er fint at han er kompromiløs i forhold til stilen, hvis han mener han har spillerne til at praktisere den.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Ibiza Polar

Re: Ny Træner

Indlæg af Ibiza Polar » 3. mar 2021, 23:13

Mephisto2 skrev:
3. mar 2021, 23:04
Spørger af oprigtig nysgerrighed, hvad det er for en ny spillestil, han taler om.

Kan nogen fortælle det? Det eneste nye, jeg selv kan se, er målmanden skal op som sweeper.
Dybt chokerende...

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Ny Træner

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 4. mar 2021, 06:35

Buzz Killington skrev:
3. mar 2021, 23:08
Mephisto2 skrev:
3. mar 2021, 23:04
Spørger af oprigtig nysgerrighed, hvad det er for en ny spillestil, han taler om.

Kan nogen fortælle det? Det eneste nye, jeg selv kan se, er målmanden skal op som sweeper.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... illestilen
Det kan jeg nu godt. Udover formationen, så er de i kontrast til Friis bl.a. mere tålmodigt opbyggende nedefra, og mere overvejede omstillinger. Og jeg syntes egentlig det er fint at han er kompromiløs i forhold til stilen, hvis han mener han har spillerne til at praktisere den.
Tålmodigt opbyggende nedefra, ja, altså vi står og kører bolden rundt nede i forsvaret længe uden plan, men 9/10 gange ender det alligevel med en lang panikbold fremad. Det er håbløst alle de lange bolde der bliver hældt ud over sidelinjen og i hovedet på modstandernes midterforsvar. Det er ulideligt at se på, og har aldrig været sådan AaB skal spille. Jeg har godt nok svært ved at se ret meget Cruyff i det vi laver, det er sgu mere Bo Henriksen.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. mar 2021, 08:38

Hohenhaus Tenne skrev:
4. mar 2021, 06:35
Buzz Killington skrev:
3. mar 2021, 23:08
Mephisto2 skrev:
3. mar 2021, 23:04
Spørger af oprigtig nysgerrighed, hvad det er for en ny spillestil, han taler om.

Kan nogen fortælle det? Det eneste nye, jeg selv kan se, er målmanden skal op som sweeper.

https://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/n ... illestilen
Det kan jeg nu godt. Udover formationen, så er de i kontrast til Friis bl.a. mere tålmodigt opbyggende nedefra, og mere overvejede omstillinger. Og jeg syntes egentlig det er fint at han er kompromiløs i forhold til stilen, hvis han mener han har spillerne til at praktisere den.
Tålmodigt opbyggende nedefra, ja, altså vi står og kører bolden rundt nede i forsvaret længe uden plan, men 9/10 gange ender det alligevel med en lang panikbold fremad. Det er håbløst alle de lange bolde der bliver hældt ud over sidelinjen og i hovedet på modstandernes midterforsvar. Det er ulideligt at se på, og har aldrig været sådan AaB skal spille. Jeg har godt nok svært ved at se ret meget Cruyff i det vi laver, det er sgu mere Bo Henriksen.
Jeg så ikke hele kampen, men ud fra det jeg så, var det desværre lig det Pehrson og Wieghorst serverede. Langsomt, ideforladt med manglende løb og uden den nødvendige vildskab.

Jeg har ikke nogen inside info, men med de beslutninger der er blevet truffet og med den revolution, som Inge har igangsat, så kunne jeg godt forestille mig, at nogle lige skal vænne sig til det. Her tænker jeg kulturelt i organisationen og selvfølgelig de spillere, der står i et vadested og skal videre til sommer.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 4. mar 2021, 08:49

Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 4. mar 2021, 08:54

gravballe skrev:
4. mar 2021, 08:49
Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..
Hvad bygger det på? Altså at dårlige hold skulle komme i gang mod AaB i højere grad end andre. For det er nemlig sådan en sang, jeg også har hørt fra GF og OB-fans, og sandheden er nok, at man bedst kan huske de eksempler, hvor éns 'eget' hold har blameret sig mod lortehold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Ny Træner

Indlæg af Dennis Nielsen » 4. mar 2021, 08:59

gravballe skrev:
4. mar 2021, 08:49
Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..
Personligt har jeg ikke dømt cifuentes ude - overhovedet. Han skal, som du også påpeger, have mere tid, men hvis du ikke kan se det kvalitetsmæssige dyk fra FCK og til Horsens kampen, så burde du måske selv overveje, om du skulle stoppe med at se fodbold.

Fans herinde udtrykker deres bekymring for udviklingen og det er helt legitimt. Personligt brød jeg mig ikke om Gaarde, men jeg er stor fan af Inge. Jeg har langt mere tillid til, at Inge kan bringe os frem, men vi skal også være ærlige og indrømme - starten har ikke været optimal. Hverken for Inge eller Marti.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 4. mar 2021, 09:08

Dennis Nielsen skrev:
4. mar 2021, 08:59
gravballe skrev:
4. mar 2021, 08:49
Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..
Personligt har jeg ikke dømt cifuentes ude - overhovedet. Han skal, som du også påpeger, have mere tid, men hvis du ikke kan se det kvalitetsmæssige dyk fra FCK og til Horsens kampen, så burde du måske selv overveje, om du skulle stoppe med at se fodbold.

Fans herinde udtrykker deres bekymring for udviklingen og det er helt legitimt. Personligt brød jeg mig ikke om Gaarde, men jeg er stor fan af Inge. Jeg har langt mere tillid til, at Inge kan bringe os frem, men vi skal også være ærlige og indrømme - starten har ikke været optimal. Hverken for Inge eller Marti.
Jeg er helt med på der er et dyk i kvalitet. Det kan jeg fint se, men jeg kan også godt se at han forsøger noget nyt, det koster!

Som det er nu har jeg tiltro til Inge og MC projektet, og jeg mener det skal have til sommer, så bør holdet præstere bedre efter sommer, ellers finder jeg gerne høtyven frem!

Når det er sagt, så håber jeg også man er færdig med at flytte fossum rundt, han er bare bedst i en offensiv midtbane rolle, hvor han kommer til feltet. Brug ham der! og så håber jeg altså at det står på en ny højreback, for som jeg ser det så er vi væsenlig hæmmet af ikke at have en ordenlig spiller der.

At AaB glipper top6 igen, er der sku ikke så meget nyt i, det har vi næsten gjort lige siden AaB var så opsatte på at få indført sådan et system. Hvilke er mig en gåde, at det var AaB der pressede på for at få sådan et system, for det var fra starten tydeligt for mig, at det ikke var et system der passede AaB godt.

AaB truppen er også ret skæv fra da Inge overtog den, da Allan Gaarde bare købte spillere til højre og venstre der ikke passede ind i nogen stil, eller var fejl castet osv osv. Det tager tid at ryde op i en trup, og få fat den sammen igen, indført ny spillestil og træner. Se bare AGF, det tog dem 2 år at ryde op i truppen, og det tog David Nielsen et halvt år at få sat gang i AGF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2021, 09:12

gravballe skrev:
4. mar 2021, 08:49
Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..
Jeg synes også vi skal holde fast - og det er jeg 100% sikker på vi også gør. Det der er mest galt er at vi samtidig med en større udskiftning er ramt af skader, og bliver ramt af at vi har for mange spillere som ikke er gode nok (og på vej væk), som vi bliver nødt til at spille med. Det er muligvis heller ikke uden betydning at vi har en forsmået assistent, der er på vej væk.

En højreback har vi manglet længe - meget længe. Når Ahlmann er væk er vi endnu ringere på venstre. Det lammer i den grad vores opspil, selvom Børsting er langt stærkere når vi har bolden end Pallesen (også i går!). Jeg vil ikke afvise Børsting kan lære at spille backen bedre, men defensivt tænker han som en midtbanemand, og går for ofte efter erobringer, og det gav bla. frisparket til deres første mål.

Jeg ved ikke, hvorfor vi ikke forlængst har fået en ny HB. Man prøvede med et ungt talent i sommers, men det glippede af en eller anden grund. Det lader ikke til man overhovedet har prøvet i vinter. Dét - sammen med køb af Pallesens og efterfølgende forlængelse - synes jeg er den største fejl i AaB i moderne tid (incl alle Gaardes andre fejlkøb).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny Træner

Indlæg af Gnu » 4. mar 2021, 09:31

Selvfølgelig skal der holdes fast i Cifuentes. AaB har jo skiftet et hav af medarbejdere i den sportslige sektor siden 2014, og har ikke rykket fremad overhovedet, så der er i den grad brug for noget kontinuitet. Men hvis nedrykningsstregen kommer for tæt på kan ledelsen jo blive tvunget til at reagere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 4. mar 2021, 09:46

Pastorius skrev:
4. mar 2021, 09:12
gravballe skrev:
4. mar 2021, 08:49
Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..
Jeg synes også vi skal holde fast - og det er jeg 100% sikker på vi også gør. Det der er mest galt er at vi samtidig med en større udskiftning er ramt af skader, og bliver ramt af at vi har for mange spillere som ikke er gode nok (og på vej væk), som vi bliver nødt til at spille med. Det er muligvis heller ikke uden betydning at vi har en forsmået assistent, der er på vej væk.

En højreback har vi manglet længe - meget længe. Når Ahlmann er væk er vi endnu ringere på venstre. Det lammer i den grad vores opspil, selvom Børsting er langt stærkere når vi har bolden end Pallesen (også i går!). Jeg vil ikke afvise Børsting kan lære at spille backen bedre, men defensivt tænker han som en midtbanemand, og går for ofte efter erobringer, og det gav bla. frisparket til deres første mål.

Jeg ved ikke, hvorfor vi ikke forlængst har fået en ny HB. Man prøvede med et ungt talent i sommers, men det glippede af en eller anden grund. Det lader ikke til man overhovedet har prøvet i vinter. Dét - sammen med køb af Pallesens og efterfølgende forlængelse - synes jeg er den største fejl i AaB i moderne tid (incl alle Gaardes andre fejlkøb).
Jeg gætter på, at man har håbet på man kunne få Dalsgaard tilbage. Hvilke var tæt på sidste sommer, og man så håbede man kunne få fra i sommer. Men han bliver vist i England... Det er bare mit gæt.

Fehrer er uden tvivl væk til sommer, han havde satset på at blive træner, og der efter forventet at AaB bare opsagde ham når han ikke blev det. Jeg vil blive meget overrasket hvis han ikke er væk igen. Tror måske det vil være meget godt at få nogle mere prof assistenter ind, så der er knaps å meget hygge onkel i det. Hvis man virkelig vil have en mentalitetens ændring i spillerne. (uden dog jeg mener vi skal over i militær diciplin)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2021, 10:57

gravballe skrev:
4. mar 2021, 09:46
Pastorius skrev:
4. mar 2021, 09:12
gravballe skrev:
4. mar 2021, 08:49
Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..
Jeg synes også vi skal holde fast - og det er jeg 100% sikker på vi også gør. Det der er mest galt er at vi samtidig med en større udskiftning er ramt af skader, og bliver ramt af at vi har for mange spillere som ikke er gode nok (og på vej væk), som vi bliver nødt til at spille med. Det er muligvis heller ikke uden betydning at vi har en forsmået assistent, der er på vej væk.

En højreback har vi manglet længe - meget længe. Når Ahlmann er væk er vi endnu ringere på venstre. Det lammer i den grad vores opspil, selvom Børsting er langt stærkere når vi har bolden end Pallesen (også i går!). Jeg vil ikke afvise Børsting kan lære at spille backen bedre, men defensivt tænker han som en midtbanemand, og går for ofte efter erobringer, og det gav bla. frisparket til deres første mål.

Jeg ved ikke, hvorfor vi ikke forlængst har fået en ny HB. Man prøvede med et ungt talent i sommers, men det glippede af en eller anden grund. Det lader ikke til man overhovedet har prøvet i vinter. Dét - sammen med køb af Pallesens og efterfølgende forlængelse - synes jeg er den største fejl i AaB i moderne tid (incl alle Gaardes andre fejlkøb).
Jeg gætter på, at man har håbet på man kunne få Dalsgaard tilbage. Hvilke var tæt på sidste sommer, og man så håbede man kunne få fra i sommer. Men han bliver vist i England... Det er bare mit gæt.

Fehrer er uden tvivl væk til sommer, han havde satset på at blive træner, og der efter forventet at AaB bare opsagde ham når han ikke blev det. Jeg vil blive meget overrasket hvis han ikke er væk igen. Tror måske det vil være meget godt at få nogle mere prof assistenter ind, så der er knaps å meget hygge onkel i det. Hvis man virkelig vil have en mentalitetens ændring i spillerne. (uden dog jeg mener vi skal over i militær diciplin)
Selvom Dalsgaard kom tilbage (hvilket ville være verdensklasse), så mangler vi stadig en backup til ham. Så man kunne jo sagtens (som man prøvede i sommers) have hentet en ung lovende back, der allerede ville kunne få mange minutter. Han skal jo bare være bedre end Pallesen og Børsting til det vi gerne vil. Vi havde en egen avl-spiller med i opstarten, han må også have nogle mangler, siden han ikke allerede har sat sig på pladsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 4. mar 2021, 11:03

Nu må vi ikke afgøre Klittens indsats på baggrund af første halvdel. Den side af banen var umulig. Det blev langt bedre i anden halvleg og dårligere for vores højreback... mistede Rufo iøvrigt ikke også bolden til sidst i det smat?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2021, 11:27

FlæskeFrank skrev:
4. mar 2021, 11:03
Nu må vi ikke afgøre Klittens indsats på baggrund af første halvdel. Den side af banen var umulig. Det blev langt bedre i anden halvleg og dårligere for vores højreback... mistede Rufo iøvrigt ikke også bolden til sidst i det smat?
Selvfølgelig må vi det. Banen er et vilkår man må indordne sig under. Jeg synes nu ikke det blev bedre i anden halvleg.

Rufo var rigtig, rigtig skidt til sidst i kampen. Jeg har svært ved at bebrejde ham det. Det er ikke rimeligt at sætte ham til at spille to kampe på fuld til med to dages mellemrum, når han ikke engang er i ordentlig form til at spille en fuld kamp endnu, men selvfølgelig skulle han da have gjort det bedre i de situationer. Men altså det sidste mål vi giver væk, er altså lige så håbløst af forsvaret. Pallesen bakker af, på en mand der er klart foran Pedro, der halser efter, men dækker alligevel slet ikke op for løbet bag ham, og inde foran bliver der heller ikke gjort nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Ny Træner

Indlæg af Patmand » 4. mar 2021, 11:49

gravballe skrev:
4. mar 2021, 09:08
Dennis Nielsen skrev:
4. mar 2021, 08:59
gravballe skrev:
4. mar 2021, 08:49
Det var ikke længe folk havde tålmodighed. Hvordan gik det lige David Nielsen i de første mange kampe for AGF? I ved ham David Nielsen halvdelen af dette forum er ved at komme i bukserne over?

Det vi så igår, er den typiske AaB syge. Dårlige hold kommer altid igang imod AaB, vi har altid svært når der er press på, osv osv. Mit bud er der er noget helt andet galt i AaB. For det kan ikke passe at under mange forskelige trænere oplever vi gang på gang disse ting.

Giv nu lige træneren resten af foråret med, top6 blev sku tabt af Fehrer og Friis, og nu skal holdet til at spille på en helt ny måde igen. Så kan vi finde høtyvene frem til efteråret hvis der ikke er forbedringer.

At påstå man ikke kan se ændringer i spilstilen, så bør man måske stoppe med at se fodbold, for det er tydeligt han forsøger at give AaB flere tangenter at spille på.

Som jeg ser det så mangler vi en højre back, og måske en god forsvars spiller mere.. Grandli er god når vi sidder på det, men kommer vi under press går det galt.. Det er også tydeligt nu at fossum skal ligge længere fremme..
Personligt har jeg ikke dømt cifuentes ude - overhovedet. Han skal, som du også påpeger, have mere tid, men hvis du ikke kan se det kvalitetsmæssige dyk fra FCK og til Horsens kampen, så burde du måske selv overveje, om du skulle stoppe med at se fodbold.

Fans herinde udtrykker deres bekymring for udviklingen og det er helt legitimt. Personligt brød jeg mig ikke om Gaarde, men jeg er stor fan af Inge. Jeg har langt mere tillid til, at Inge kan bringe os frem, men vi skal også være ærlige og indrømme - starten har ikke været optimal. Hverken for Inge eller Marti.
Jeg er helt med på der er et dyk i kvalitet. Det kan jeg fint se, men jeg kan også godt se at han forsøger noget nyt, det koster!

Som det er nu har jeg tiltro til Inge og MC projektet, og jeg mener det skal have til sommer, så bør holdet præstere bedre efter sommer, ellers finder jeg gerne høtyven frem!

Når det er sagt, så håber jeg også man er færdig med at flytte fossum rundt, han er bare bedst i en offensiv midtbane rolle, hvor han kommer til feltet. Brug ham der! og så håber jeg altså at det står på en ny højreback, for som jeg ser det så er vi væsenlig hæmmet af ikke at have en ordenlig spiller der.

At AaB glipper top6 igen, er der sku ikke så meget nyt i, det har vi næsten gjort lige siden AaB var så opsatte på at få indført sådan et system. Hvilke er mig en gåde, at det var AaB der pressede på for at få sådan et system, for det var fra starten tydeligt for mig, at det ikke var et system der passede AaB godt.

AaB truppen er også ret skæv fra da Inge overtog den, da Allan Gaarde bare købte spillere til højre og venstre der ikke passede ind i nogen stil, eller var fejl castet osv osv. Det tager tid at ryde op i en trup, og få fat den sammen igen, indført ny spillestil og træner. Se bare AGF, det tog dem 2 år at ryde op i truppen, og det tog David Nielsen et halvt år at få sat gang i AGF.
Cifuentes er kommet rigtig skidt fra start, det kan der vist ikke være to meninger om. Det er vel reelt nok at folk herinde udtrykker en bekymring over hvordan han blander kortene, taktik osv.
Han er i hvert fald en meget dygtigere træner end nogen af os - og så bekymrer det mig i den grad han eksperimenterer med Børsting på backen, skiftende makker til Pedro, fuld tid til Rufo.

Det er lidt for meget famlen efter min mening, og Børsting skal bare ikke spille back.
Det til trods så skal Cifuentes naturligvis have noget tid til at arbejde med holdet.

Det er svært ikke at syntes om Inge, men han har også vaklet.
Vi mangler åbenlyst en højreback og så syntes jeg også det centrale forsvar fremstår svagt. Granli/Ross er bare ikke gode nok hvis vi skal i den sjove ende.
Nu hvor van Weert har valgt at være elendigt spillende, så mangler vi også en god angriber. Prica virker slet ikke klar til at være fast starter. Han er ikke som en Faghir der kamp efter kamp kan præstere, selv i en ung alder.

Så ønsket herfra er en højre back, en CB og en angriber - allesammen nogen til startformationen.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 4. mar 2021, 11:59

Patmand skrev:
4. mar 2021, 11:49

Så ønsket herfra er en højre back, en CB og en angriber - allesammen nogen til startformationen.

jep i den nævnte rækkefølge.. :)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2021, 12:18

Patmand skrev:
4. mar 2021, 11:49

Cifuentes er kommet rigtig skidt fra start, det kan der vist ikke være to meninger om. Det er vel reelt nok at folk herinde udtrykker en bekymring over hvordan han blander kortene, taktik osv.
Han er i hvert fald en meget dygtigere træner end nogen af os - og så bekymrer det mig i den grad han eksperimenterer med Børsting på backen, skiftende makker til Pedro, fuld tid til Rufo.

Det er lidt for meget famlen efter min mening, og Børsting skal bare ikke spille back.
Det til trods så skal Cifuentes naturligvis have noget tid til at arbejde med holdet.

Det er svært ikke at syntes om Inge, men han har også vaklet.
Vi mangler åbenlyst en højreback og så syntes jeg også det centrale forsvar fremstår svagt. Granli/Ross er bare ikke gode nok hvis vi skal i den sjove ende.
Nu hvor van Weert har valgt at være elendigt spillende, så mangler vi også en god angriber. Prica virker slet ikke klar til at være fast starter. Han er ikke som en Faghir der kamp efter kamp kan præstere, selv i en ung alder.

Så ønsket herfra er en højre back, en CB og en angriber - allesammen nogen til startformationen.
Det er åbenlyst et problem, med eksperimenterne - og at ingen af dem rigtig er lykkedes. Retrospektivt er det vel faktisk Højholt der står stærkest som Pedros makker, hvilket er imponerende i sig selv.

HB er et valg mellem pest eller kolera pt. Begge har store og åbenlyse mangler, men der er stor forskel på hvad man får og mister alt efter hvem man vælger.

Jeg er uenig mht. Prica. Han leverer absolut hvad han skal under de forudsætninger han har. Hvis vi får styr over vores backer og den sidste 6'er, så skal han nok blive stærk. Samuelsen leverer også godt.

Jeg tror også Faghir ville komme til at se skidt ud på det nuværende AaB-hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar