Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Mikki89 » 6. okt 2020, 19:38

Et enormt spændende træneremne, når den tid kommer, kunne være Bodø/glimts kommende mestertræner Kjetil Knutsen. Hans spillestil er vel det AaB på sigt stræber efter. Det er jo intet mindre end imponerende det han er ved at bedrive!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 6. okt 2020, 19:44

Mikki89 skrev:
6. okt 2020, 19:38
Et enormt spændende træneremne, når den tid kommer, kunne være Bodø/glimts kommende mestertræner Kjetil Knutsen. Hans spillestil er vel det AaB på sigt stræber efter. Det er jo intet mindre end imponerende det han er ved at bedrive!
Han er stadig ret ny i det game, det er svært at vide om han kan forsætte med at levere resultater. Også hvis han kommer til en klub med mere pres på.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Silver77 » 10. okt 2020, 08:35

Ståle fyret i fck

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af raekkeettre » 10. okt 2020, 09:09

Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Julgranen » 10. okt 2020, 09:36

raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Stop, stop, stop. Hvad i alverden skal vi med Ståle?

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 392
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Anubit » 10. okt 2020, 10:00

Julgranen skrev:
10. okt 2020, 09:36
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Stop, stop, stop. Hvad i alverden skal vi med Ståle?
Enig. Sståle har jo reelt set intet vist udenfor FCK - og hovedsageligt i perioden, hvor de ingen reelle konkurrenter havde om kontinuerlige titler.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af raekkeettre » 10. okt 2020, 10:14

Julgranen skrev:
10. okt 2020, 09:36
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Stop, stop, stop. Hvad i alverden skal vi med Ståle?
Jeg spurgte om klubben kunne håndtere en træner som Ståle, fordi jeg ved at Lynge jo for flere 100 år siden forsøgte at få Ståle til Aalborg som træner. Så tænker da ikke med de meritter han nu har at kærligheden er blevet mindre. Men jeg tænkte bare om hans "resultater retfærdiggøre en hvilken som helst proces", passer ind i en klub som AaB. Han er jo by far den mest vindende træner i DK i nyrer tid.

Så jeg ligger ikke op til en stor personlig debat, som jeg kan forstå du står parat til i hvilken som helst henseende...

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Bruno » 10. okt 2020, 10:30

raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 10:14
Julgranen skrev:
10. okt 2020, 09:36
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Stop, stop, stop. Hvad i alverden skal vi med Ståle?
Jeg spurgte om klubben kunne håndtere en træner som Ståle, fordi jeg ved at Lynge jo for flere 100 år siden forsøgte at få Ståle til Aalborg som træner. Så tænker da ikke med de meritter han nu har at kærligheden er blevet mindre. Men jeg tænkte bare om hans "resultater retfærdiggøre en hvilken som helst proces", passer ind i en klub som AaB. Han er jo by far den mest vindende træner i DK i nyrer tid.

Så jeg ligger ikke op til en stor personlig debat, som jeg kan forstå du står parat til i hvilken som helst henseende...
Hans professionalisme, benhårde krav og fravær af skolelærer/fritidspædagogmindset ville være kærkomment.
Problemet er bare at han egentlig ikke forekommer at være en specielt dygtig træner.
Næ AaB skulle have gaflet Brian Priske i hans bitre periode.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Hanga » 10. okt 2020, 10:31

raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Har du glemt at Lynge selv gik efter Ståle som træner i sin tid?

Jeg skal indrømme at det første jeg tænkte da jeg så nyheden var 1) Pis, kunne de ikke have ventet en uges tid.. 2) Bør vi ikke seriøst overveje ham? Jeg er delt.

Han er enormt stålsat (no pun inteded) og vil uden tvivl være med til at skubbe til barren i AaB, på samme måde som Inge har gjort med sin tiltrædelse, og på samme måde som han gjorde som spiller i 98/99. Han har den udtråling og vindermentalitet, som jeg ofte savner fra Friis. Desuden er han et stort navn i dansk fodbold og vil alt andet lige bringe et større spotlight på AaB.

Jeg er dog i tvivl om han kan evne at tage tøjlerne i en klub af AaBs størrelse, efter at have stået i spidsen for FCK i så mange år. Her må tingene altså gøres lidt anderledes, f.eks. vil han i højere grad skulle arbejde med talentudvikling. Dernæst er jeg i tvivl om han kan omstille sigt taktisk, og om han har evnet at følge med tiden her. Slutteligt så kommer han fra en manager rolle, og den ser jeg ikke er aktuel her.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 947
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Salle17 » 10. okt 2020, 10:38

Jeg tænker at det er oplagt at Ståle nu bliver Norges nye landstræner. Ærgerligt tidspunkt for os med den fyring desværre.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Bruno » 10. okt 2020, 10:41

Hanga skrev:
10. okt 2020, 10:31
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Har du glemt at Lynge selv gik efter Ståle som træner i sin tid?

Jeg skal indrømme at det første jeg tænkte da jeg så nyheden var 1) Pis, kunne de ikke have ventet en uges tid.. 2) Bør vi ikke seriøst overveje ham? Jeg er delt.

Han er enormt stålsat (no pun inteded) og vil uden tvivl være med til at skubbe til barren i AaB, på samme måde som Inge har gjort med sin tiltrædelse, og på samme måde som han gjorde som spiller i 98/99. Han har den udtråling og vindermentalitet, som jeg ofte savner fra Friis. Desuden er han et stort navn i dansk fodbold og vil alt andet lige bringe et større spotlight på AaB.

Jeg er dog i tvivl om han kan evne at tage tøjlerne i en klub af AaBs størrelse, efter at have stået i spidsen for FCK i så mange år. Her må tingene altså gøres lidt anderledes, f.eks. vil han i højere grad skulle arbejde med talentudvikling. Dernæst er jeg i tvivl om han kan omstille sigt taktisk, og om han har evnet at følge med tiden her. Slutteligt så kommer han fra en manager rolle, og den ser jeg ikke er aktuel her.
Hvis det overhovedet skulle blive aktuel skal Ståle Solbakken jo underlægge sig Inge André Olsen. Det tvivler jeg egentlig på at hans ego kan bære.
Inge André Olsen skulle også kunne tøjle et ego som Ståle Solbakkens. Det tvivler jeg dog ikke så meget på at han ville kunne.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af NIN » 10. okt 2020, 10:46

raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 10:14
Julgranen skrev:
10. okt 2020, 09:36
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Stop, stop, stop. Hvad i alverden skal vi med Ståle?
Jeg spurgte om klubben kunne håndtere en træner som Ståle, fordi jeg ved at Lynge jo for flere 100 år siden forsøgte at få Ståle til Aalborg som træner. Så tænker da ikke med de meritter han nu har at kærligheden er blevet mindre. Men jeg tænkte bare om hans "resultater retfærdiggøre en hvilken som helst proces", passer ind i en klub som AaB. Han er jo by far den mest vindende træner i DK i nyrer tid.

Så jeg ligger ikke op til en stor personlig debat, som jeg kan forstå du står parat til i hvilken som helst henseende...
Du kan jo starte med at synliggøre hvad AaB skal med Ståle og sandsynligheden for at nordmanden, med et ego større end Viasats kærlighed til Vestegnen, takker ja og hiver teltpælene op og flytter til Aalborg - skal dit udsagn have bare den mindste relevans ud over endnu en streg til antal af indlæg. Ståles profil og historisk passer på ingen måder til en klub, hvor han skal arbejde med begrænset midler og løfte den fra midterfeltet til toppen af dansk fodbold. Det eneste sted han har kunne fremvise resultater er i FCK, hvor han til tider har haft et budget der har lignet hvad resten af ligaen har kunne mønstre til sammen og deraf en kø af fejlindkøb til bænken, der er længere end hvad Paradis Is kan mønstre første åbningsdag.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7858
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Forza » 10. okt 2020, 10:50

Vi er ikke aktuelle for Ståle. Han kigger udenlands nu. Se lige mandens løn. Komplet ligegyldigt overhovedet at diskutere.

Skal vi alligevel have snakken, så er hans spillestil den største modsætning af AaB’s tanker på området. Hans stil med norsk fodbold har fungeret fordi han har kunne købe stjerner til alle pladser. Det dur ikke i en klub uden det største budget. Han slår mig ikke som en dygtig træner.

Hans største og eneste plus i forhold til os er hans krav om disciplin og hans lederskab. Begge dele ting Friis slet ikke ejer.

Men ligegyldig debat.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af FlæskeFrank » 10. okt 2020, 11:04

Der var et godt indslag for noget tid siden i radioen omkring sportschef og træner - primært omkring CV og Niels Frederiksen.

CV havde ikke udpeget Niels Frederiksen, hvorfor det oftest betød at sportschefen gerne på et tidspunkt ville indsætte sin egen opfindelse. Det samme gælder nok også mellem Inge og Friis.

Men CV har den fordel, at han kunne købe og sælge spillere uden ret meget kritik. Det fik træneren, hvis resultaterne ikke magede sig. I vores kontekst kan Inge sige, at han har købt de rigtige spillere, men træneren leverer ikke på den vare. Så hvis der skal være meget oprydning eller lignende så kan sportschefen have en interesse i at have den "forkerte mand" på trænerposten.

Så sportschefen har en ekstra livlinje, hvis nogen vil fyre ham. Han kan fyre træneren først.

Hvis han ikke er tilfreds med resultaterne af den ene eller anden årsag, så kan han fyre træneren og debatsiden vil hylde ham som den stærke mand og ikke mere naboens søn-pjat.

Så jeg har svært ved at se Inge fyre træneren foreløbigt. Tidligst til næste sommer, hvis bare resultaterne er tålelige - men nok lidt bedre end sæsonstarten.

Men hvis Hiljemark er så stor en spiller, som vi forventer, så skal det også udmønte sig mange flere point. OG deet kan selvfølgelig forcere noget til vinter.

Hvis vi skal konkludere noget på Inge de første 6 måneder, så er det jo netop, at han ikke henter spillere ind, som han kender. Det norske marked har ikke været tømt pga. Inge, så jeg tror ikke på en norsk træner. Og Ståle er selvfølgelig fuldstændig urealistisk af rigtig mange årsager.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af raekkeettre » 10. okt 2020, 14:29

NIN skrev:
10. okt 2020, 10:46
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 10:14
Julgranen skrev:
10. okt 2020, 09:36
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Stop, stop, stop. Hvad i alverden skal vi med Ståle?
Jeg spurgte om klubben kunne håndtere en træner som Ståle, fordi jeg ved at Lynge jo for flere 100 år siden forsøgte at få Ståle til Aalborg som træner. Så tænker da ikke med de meritter han nu har at kærligheden er blevet mindre. Men jeg tænkte bare om hans "resultater retfærdiggøre en hvilken som helst proces", passer ind i en klub som AaB. Han er jo by far den mest vindende træner i DK i nyrer tid.

Så jeg ligger ikke op til en stor personlig debat, som jeg kan forstå du står parat til i hvilken som helst henseende...
Du kan jo starte med at synliggøre hvad AaB skal med Ståle og sandsynligheden for at nordmanden, med et ego større end Viasats kærlighed til Vestegnen, takker ja og hiver teltpælene op og flytter til Aalborg - skal dit udsagn have bare den mindste relevans ud over endnu en streg til antal af indlæg. Ståles profil og historisk passer på ingen måder til en klub, hvor han skal arbejde med begrænset midler og løfte den fra midterfeltet til toppen af dansk fodbold. Det eneste sted han har kunne fremvise resultater er i FCK, hvor han til tider har haft et budget der har lignet hvad resten af ligaen har kunne mønstre til sammen og deraf en kø af fejlindkøb til bænken, der er længere end hvad Paradis Is kan mønstre første åbningsdag.
Kan vi ikke have en debat uden folk skal svines til. Og hvad er mit udsagn? Og du kunne jo bare lade være med at svare hvis du synes det er ligegyldigt.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af gravballe » 10. okt 2020, 15:08

raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Sindsyg forlag. Se lige hvor mange penge ståle har brugt for FCK og hvor lidt de får ud af det. Uden de penge så havde ståle aldrig leveret en Skid. Han er total overvurderet som træner.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. okt 2020, 19:07

gravballe skrev:
10. okt 2020, 15:08
raekkeettre skrev:
10. okt 2020, 09:09
Kan en klub som AaB håndtere en træner som Ståle? Jeg sad og tænkte Shit mand, Lynge må hoppe og danse i bestyrelseslokalet lige nu. Men kunne vi overhoved have en træner I AaB som Ståle.
Sindsyg forlag. Se lige hvor mange penge ståle har brugt for FCK og hvor lidt de får ud af det. Uden de penge så havde ståle aldrig leveret en Skid. Han er total overvurderet som træner.
Solbakken har leveret som forventet i suppen men i Europa har han leveret fantastiske resultater. I de europæiske gruppespil har Solbakken leveret stærke resultater mod modstandere som ofte har haft et større budget end FCK.
FCKs 10/11 hold som gik videre fra CLs gruppespil er tæt på det stærkeste der nogensinde er set i dansk fodbold.

Jeg ved godt at der stadigvæk er nag til Solbakken efter han fravalgte AaB men jeg synes at det er uden for diskussion at Solbakken har været en kæmpe succes.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. okt 2020, 19:10

Det er ikke lang tid at Friis har haft ansvaret men alligevel er han iflg. Tipsbladet den træner som har siddet 4. længst. Kun David Nielsen, Michelsen og Thomasberg har siddet længere.
Tankevækkende med den atore udskiftning der er sket i Superligaen :S

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1504
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af Stegosaurus » 26. okt 2020, 21:34

Friis har, med en trup, som gradvist er blevet stærkere og stærkere, på intet tidspunkt formået at sammensætte en serie af gode kampe. Ingen tvivl om, at IAO næppe er imponeret.

Men problemet er vel, hvem vi realistisk set ville kunne tiltrække som afløser.

Galca fra Vejle ser spændende ud, men Vejle har penge nok og vil naturligvis ikke lade ham gå for peanuts.

Nogen fra Norge som IAO kunne have på listen?

svenderikpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 101
Tilmeldt: 23. nov 2018, 10:51
Favoritspiller: Ahlmann

Re: Ny Træner / Fyr Jacob Friis

Indlæg af svenderikpoulsen » 26. okt 2020, 21:45

KUHN 😊😊

Besvar