Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Ny Træner

Indlæg af Pollack2 » 29. dec 2020, 17:06

Hvad jeg glæder mig allermest til, at vi forhåbentlig får med Cifuentes:

En klar mentalitetsændring! Ahlmanns kommentar inden GF kampen om, at det ikke ville være så skidt at tabe (citeret efter hukommelsen fra flere i kamptråden, jeg så ikke interviewet) var et decideret lavpunkt i AaBs udvikling de senere år. Dér håber jeg virkelig, at Inge er gået efter en ekstern mand i spidsen, der gør op med den elendige moral og tilgang til at repræsentere AaB. Om det så bliver possessionfodbold eller noget andet må tiden vise, men jeg vil fandme se ærgerrighed, vilje og mod i vores hold. Så må resultaterne komme derefter, når Cifuentes viser hvem han er fodboldmæssigt.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 29. dec 2020, 17:29

FlæskeFrank skrev:
29. dec 2020, 15:00
Nu hørte jeg lige Mediano AaB-special om Cifuentes. Alt i alt et fint indspark.

Dog var der en ting, som jeg allerede nu frygter. De sagde, at de ikke kunne finde, at Cifuentes havde været i Ajax og Millwall og hvilken rolle han havde der. Havde det blot været et læringsophold på 14 dage eller var han reelt ansat der.

AaB har også nævnt de to ophold, så jeg håber ved gud ikke, at han har oversolgt den del. Så vil det være en skidt start og blive en tilbagevendende dumsmart kommentar fra fodboldjournalisterne.
Jeg har sådan set skrevet om det herinde før, og også nævnt længden på opholdene.
De ringer bare, hvis de skal have gennemarbejdet research en anden gang ;)

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 659
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: Ny Træner

Indlæg af Winterburn » 29. dec 2020, 17:56

Hvad jeg kan se paa hans Linkedin profil var han summer camp coach i FC Barcelona Juni 2013 til og med August 2016, hvad det saa end daekker over.

Millwall FC: 5 mdr praktik ophold Feb 2009 til og med Juni 2009 paa deres U19 hold

Ajax: 7 mdr praktik ophold Aug 2008 til og med Feb 2009.

Saa ser ud til han har vaeret paa en slag dannelsesrejse rundt om i Europa.

Ajax giver god mening, Millwall kender jeg ike som et talenthold, men de har da udklaekket nogle ok spillere i tidens loeb, saa maaske han var her for at faa en anden vinkel paa fodbolden end Cruiyff skolen, hvilket jeg kun kan befalde
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 29. dec 2020, 19:25

Der har været snak om han før brugte tid på disse fodbold rejser, for at få andre input. Og stadig tager til andre klubber for at lære.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 30. dec 2020, 17:17

Sandefjord er gået med en trænerduo til at erstatte Cifuentes. Mon det også er for at gøre klubben klar til at miste de spanske assistenter?
Det er vel ikke utænkeligt, at vi ser mindst en af dem i Aalborg på et tidspunkt.'

EDIT: Kiggede lige på Sandefjords hjemmeside og der er tale om hhv. fysisk træner og målmandstræner og der er vi godt besat så jeg tvivler måske lidt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 30. dec 2020, 17:31

Jakobsen skrev:
30. dec 2020, 17:17
EDIT: Kiggede lige på Sandefjords hjemmeside og der er tale om hhv. fysisk træner og målmandstræner og der er vi godt besat så jeg tvivler måske lidt.
Godt besat ligefrem? Mig bekendt har Tootle ikke været tilknyttet landsholdsregi, hvilket Cifuentes' fysiske træner har. Tootle har været tilknyttet en lang række danske klubber i snart 20 år, men det ville vel ikke skade med en assistent der kunne understøtte det fysiske fokus.
Hvad angår målmandstræningen, så er det svært at bedømme - man kan dog konstatere at Cifuentes' målmandstræner har løftet keeper Storevik fra divisionsniveau til at levere på meget højt niveau denne sæson.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. dec 2020, 19:18

Spændende valg af træner. Cifuentes er en relativ uerfaren træner fra en anden fodboldkultur men det er positivt at han må ha' et godt kendskab til skandinavisk bold qua opholdene i AIK Stockholm og Sandefjord.

Lyder betryggende at Cifuentes har set en del af sæsonens kampe og at han dermed må være klar over de udfordringer der er.

Med målsætningen om europæisk bold bliver der pres på Cifuentes der også kommer til at forholde sig til en trup med åbenlyse svagheder.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 1. jan 2021, 21:25

Ved vi noget om hvordan Sandefjord har klaret sig på dødbolde? Her vil jeg meget gerne se en positiv udvikling under Cifuentes.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 3. jan 2021, 18:00

FIDEL skrev:
1. jan 2021, 21:25
Ved vi noget om hvordan Sandefjord har klaret sig på dødbolde? Her vil jeg meget gerne se en positiv udvikling under Cifuentes.
Edit: Cifuentes er sikkert en god træner, men jeg frygter, at det bliver en omgang Wieghorst - boldmassage, der igen dræber lysten til at se AaB spille.
Det kræver ihvertfald nogle teknisk og tempomæssigt bedre spillere end wieghorst havde i truppen. Men Cifuentes er selvfølgelig nødt til at tage højde for spillermaterialet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 3. jan 2021, 18:11

FIDEL skrev:
3. jan 2021, 18:00
Edit: Cifuentes er sikkert en god træner, men jeg frygter, at det bliver en omgang Wieghorst - boldmassage, der igen dræber lysten til at se AaB spille.
Det kræver ihvertfald nogle teknisk og tempomæssigt bedre spillere end wieghorst havde i truppen. Men Cifuentes er selvfølgelig nødt til at tage højde for spillermaterialet.
Det er på grænsen til naivt at udtale sig således, hvis du har læst op på hans filosofi - og i øvrigt ikke mener at vi har en sportschef der er imbecil. Han har udtalt at han har valgt en træner, der kan bygge videre på det vi allerede har.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny Træner

Indlæg af FIDEL » 3. jan 2021, 19:19

Julgranen skrev:
3. jan 2021, 18:11
FIDEL skrev:
3. jan 2021, 18:00
Edit: Cifuentes er sikkert en god træner, men jeg frygter, at det bliver en omgang Wieghorst - boldmassage, der igen dræber lysten til at se AaB spille.
Det kræver ihvertfald nogle teknisk og tempomæssigt bedre spillere end wieghorst havde i truppen. Men Cifuentes er selvfølgelig nødt til at tage højde for spillermaterialet.
Det er på grænsen til naivt at udtale sig således, hvis du har læst op på hans filosofi - og i øvrigt ikke mener at vi har en sportschef der er imbecil. Han har udtalt at han har valgt en træner, der kan bygge videre på det vi allerede har.
Nu tager frygt jo ikke den slags hensyn.
Har tiltro til Inge. Jeg er bare en af dem, som ikke bryder sig om det der possesion - fis man skal høre så meget om.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ny Træner

Indlæg af Jakobsen » 3. jan 2021, 20:54

Jeg har her i ferien hørt Sandefjord fansenes podcast fra den uge, hvor det blev kendt at Cifuentes ikke fortsatte.
Det var ikke populært, men bunder nok i at Sandefjord igen skal barbere deres budget. Han får kæmpe ros for at have skabt en identitet i klubben og skabt noget som spilelre gerne vil være en del af og gjort Sandefjord interessant som klub. Er spændt på hvad han kommer med til AaB.
Den ene pandeldeltager har i øvrigt et noget absurd forhold til virkeligheden og opfører sig som en fire årig.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 3. jan 2021, 22:07

Jakobsen skrev:
3. jan 2021, 20:54
Det var ikke populært, men bunder nok i at Sandefjord igen skal barbere deres budget.
De skar det jo allerede med 30 % op til den nyligt overståede sæson, såvidt jeg lige husker.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny Træner

Indlæg af FlæskeFrank » 4. jan 2021, 13:03

Noget af det første vores træner skal gøre er med udskiftning af anfører og viceanfører. Ved ikke om det vælges af truppen, så må han ansporer dem til nyvalg.

Spillere med bindet skal spille regelmæssigt og det gør hverken Tom eller Lucas. Thelander og Ahlmann er de oplagte bud. Lucas hvis der er styr på skaden, kan selvfølgelig godt være i spil.

Han kan selvfølgelig ikke gøre det dag 1, men det er et strukturel problem, som skal løses.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 4. jan 2021, 14:23

FlæskeFrank skrev:
4. jan 2021, 13:03
Noget af det første vores træner skal gøre er med udskiftning af anfører og viceanfører. Ved ikke om det vælges af truppen, så må han ansporer dem til nyvalg.

Spillere med bindet skal spille regelmæssigt og det gør hverken Tom eller Lucas. Thelander og Ahlmann er de oplagte bud. Lucas hvis der er styr på skaden, kan selvfølgelig godt være i spil.

Han kan selvfølgelig ikke gøre det dag 1, men det er et strukturel problem, som skal løses.
Arh, det ville være et underligt signal. I forvejen sidder bindet jo på andre spillere når Tom og Lucas er ude.
Der er ingen grund til at gøre den slags formelt, medmindre man ønsker at rykke voldsomt rundt på hierarkiet.
Det er ikke mit indtryk at nogen i AaB har et problem med det, som det er nu og det vil skabe unødvendig uro.

HJEMME
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 22
Tilmeldt: 19. jan 2017, 14:02

Re: Ny Træner

Indlæg af HJEMME » 5. jan 2021, 09:16

Julgranen skrev:
30. dec 2020, 17:31
Jakobsen skrev:
30. dec 2020, 17:17
EDIT: Kiggede lige på Sandefjords hjemmeside og der er tale om hhv. fysisk træner og målmandstræner og der er vi godt besat så jeg tvivler måske lidt.
Godt besat ligefrem? Mig bekendt har Tootle ikke været tilknyttet landsholdsregi, hvilket Cifuentes' fysiske træner har. Tootle har været tilknyttet en lang række danske klubber i snart 20 år, men det ville vel ikke skade med en assistent der kunne understøtte det fysiske fokus.
Hvad angår målmandstræningen, så er det svært at bedømme - man kan dog konstatere at Cifuentes' målmandstræner har løftet keeper Storevik fra divisionsniveau til at levere på meget højt niveau denne sæson.
PROTECT POUL BUUS!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 5. jan 2021, 18:27

Hvad siger Cifuentes her? Hvis nogen kan nævne det i klare overskrifter.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... 8cc78b91d6

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 5. jan 2021, 18:46

Julgranen skrev:
5. jan 2021, 18:27
Hvad siger Cifuentes her? Hvis nogen kan nævne det i klare overskrifter.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... 8cc78b91d6
Er det ikke lidt underligt, at AaB ikke selv producerer content i forbindelse med transfervinduets åbning, Inges planer og nu med en ny træner? Jeg forstår ikke at relevante fodboldnyheder næsten altid skal komme fra tredjepart, hvad enten det er nordjyske, Mediano eller fanproucerede podcasts, når enhver idiot med en smartphone kan smide et par hurtige videoklip sammen.

Det er jo også en måde at få fat i folk på, og styre 'fortællingen' om AaB og klubbens ambitioner. Altså det er jo ikke fordi Inge osv. ikke har lyst til at snakke med medierne, men det er som om at medierne selv skal komme og grave historien frem.

EDIT: Der er faktisk lidt her - Men ved ikke om det er det samme som i nordjyske artikle,
https://aabsport.dk/nyheder/2021/januar ... ner-i-AaB/
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 5. jan 2021, 19:05

Julgranen skrev:
5. jan 2021, 18:27
Hvad siger Cifuentes her? Hvis nogen kan nævne det i klare overskrifter.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... 8cc78b91d6
Han har set samtlige kampe fra i år og en fra sidste år. Synes at Friis har gjort et stærkt arbjede med presset. Det vil han blive ved med, men blive bedre til at vælge hvornår det skal bruges og hvornår vi skal være kompakte.

Han siger også at vi er dårlige til at angribe, men gode til at komme hurtigt frem, og vores præcision er for dårlig (vi smider for mange afleveringer). Han har delt sine analyser med teamet og de er enige (surprise).

I en anden artikel nævnes at Hiljemarks skade er ny, og kommer fra et slag på hoften og ikke har noget med den kendte skade at gøre. Han er ikke nervæs, men det kommer til at tage lidt tid at komme i fuld omdrejning, og han er spændt på hvordan kroppen reagerer på at begynde træningen igen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny Træner

Indlæg af Pastorius » 5. jan 2021, 19:07

Pastorius skrev:
5. jan 2021, 19:05
Julgranen skrev:
5. jan 2021, 18:27
Hvad siger Cifuentes her? Hvis nogen kan nævne det i klare overskrifter.

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/ny-a ... 8cc78b91d6
Han har set samtlige kampe fra i år og en fra sidste år. Synes at Friis har gjort et stærkt arbjede med presset. Det vil han blive ved med, men blive bedre til at vælge hvornår det skal bruges og hvornår vi skal være kompakte.

Han siger også at vi er dårlige til at angribe, men gode til at komme hurtigt frem, og vores præcision er for dårlig (vi smider for mange afleveringer). Han har delt sine analyser med teamet og de er enige (surprise).

I en anden artikel nævnes at Hiljemarks skade er ny, og kommer fra et slag på hoften og ikke har noget med den kendte skade at gøre. Han er ikke nervæs, men det kommer til at tage lidt tid at komme i fuld omdrejning, og han er spændt på hvordan kroppen reagerer på at begynde træningen igen.
Nå ja, han siger også mange pæne ting. Alt det han skal. At forholdene er fantastiske (helt i top i norden) og truppen er stærk og der er et godt fundament for at skabe gode resultater.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar