Ny Træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 13:48

Hohenhaus Tenne skrev:
18. nov 2020, 13:42
Her melder en norsk journalist det samme.
Men han har en ekstremt analytisk og fodboldfaglig tilgang til jobbet - prøv f.eks. at oversæt denne spanske artikel til engelsk. Man kan godt høre at han har en akademisk baggrund, og rent faktisk ved en masse om dynamikker, mennesker og hvordan man øger muligheden for at lykkes med sit forehavende som træner.

https://www.institutofutbol.com/charla- ... el-futbol/

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 13:57

Det betyder dog også, at man kommer til at bevæge sig væk fra 3-mands forsvar - han spiller 4-2-3-1, hvor de forreste 4 er uhyre dynamiske.
Det er meget det her med at søge frie rum hele tiden, og have gode, konstruktive førsteberøringer. Presset skal ligesom det meste andet variere, og det lader til at Cifuentes også mixer mellem 2 af de fodboldformer, som han valgte at studere på tætteste hold. Den hollandske, og den meget direkte britiske form for fodbold.
Positivt hvis det betyder at vi kommer væk fra det enøjede fokus på presspil og bringer vores bedste og mest fodbold-intelligente spillere i stedet.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Ny Træner

Indlæg af Rolden » 18. nov 2020, 13:58

jonas386 skrev:
18. nov 2020, 13:37
Julgranen skrev:
18. nov 2020, 13:28
jonas386 skrev:
18. nov 2020, 13:20
Måske der kunne blive plads til dem alle, hvis vi alligevel skal have flere specialtrænere og generelt fodboldfolk omkring førsteholdstruppen? Jeg har ikke helt forstået hvad planen med Würtz er, hans uddannelsesværk og andre ambitioner taget i betragtning, så måske det kunne være ham der trak korteste strå.

Det lyder jo meget spændende, et eksotisk navn med en spændende trænerprofil. Og vel også billigere i drift og overgang end både Hamren og Knutsen, hvis denne kan skrive mesterskab på CV'et. Kunne godt forestille mig at Knutsen ender i BIF, eller SønderjyskE, alt efter om BIF går efter Riddersholm eller ej.
Han har et lille team, som der skal være plads til - og det inkluderer en fysisk træner/assistent, samt en spansk målmandstræner.

Han er skolet i Cruyff-tankegangen og prædiker totalfodboldens principper, herunder positionsspil som det altoverskyggende tema. Det efterlader ikke plads til trampolintæmninger, kan man sige. Presspillet har været meget varierende i hans tid i Eliteserien, fra hyperintensivt til meget lidt.

Ja, det er vel lidt en chance hvis det bliver ham. Man spekulerer i, at playmaker Rufo stensikkert også stopper - spændende om det er en han vil have med. Ved ikke lige hvor han skulle passe ind.
Jeg har sådan set ikke noget imod, at en træner har et par folk med omkring sig, som han kender og stoler på. Men det virker til at gå lidt imod det man ellers hører fra AaB, og arbejdet med at bygge en institution op, hvor cheftræneren er af mindre betydning, og at spillet/filosofien ikke skal skifte hver gang der kommer en ny chef ind.

Vil man smide Feher og den eksisterende målmandstræner (som jeg ikke kan huske hvad hedder) på porten, for at få et par spaniere ind der formentlig er ude når cheftræneren smutter? Så skal man pludselig genopbygge en trænerstab når Cifuentes af gud ved hvilken grund skulle stoppe. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se en fristilling af Feher. I hvert før kontrakten udløber.

Hvordan er hans sprogkundskaber egentlig? Snakker han norsk/Svensk, eller kun engelsk og spansk? I den sidste situation kan det være vigtigt med en mand ala Feher der også kan snakke dansk, og kommunikere med spillerne på en anden måde.
Enig. jeg er heller ikke vild med at smide resten af træner teamet på porten, fordi en ny træner ønsker at have sine egne folk omkring sig.
Det vil ødelægge organisationen den dag den nye træner ikke er her mere.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2020, 14:07

Rolden skrev:
18. nov 2020, 13:58
jonas386 skrev:
18. nov 2020, 13:37
Julgranen skrev:
18. nov 2020, 13:28
jonas386 skrev:
18. nov 2020, 13:20
Måske der kunne blive plads til dem alle, hvis vi alligevel skal have flere specialtrænere og generelt fodboldfolk omkring førsteholdstruppen? Jeg har ikke helt forstået hvad planen med Würtz er, hans uddannelsesværk og andre ambitioner taget i betragtning, så måske det kunne være ham der trak korteste strå.

Det lyder jo meget spændende, et eksotisk navn med en spændende trænerprofil. Og vel også billigere i drift og overgang end både Hamren og Knutsen, hvis denne kan skrive mesterskab på CV'et. Kunne godt forestille mig at Knutsen ender i BIF, eller SønderjyskE, alt efter om BIF går efter Riddersholm eller ej.
Han har et lille team, som der skal være plads til - og det inkluderer en fysisk træner/assistent, samt en spansk målmandstræner.

Han er skolet i Cruyff-tankegangen og prædiker totalfodboldens principper, herunder positionsspil som det altoverskyggende tema. Det efterlader ikke plads til trampolintæmninger, kan man sige. Presspillet har været meget varierende i hans tid i Eliteserien, fra hyperintensivt til meget lidt.

Ja, det er vel lidt en chance hvis det bliver ham. Man spekulerer i, at playmaker Rufo stensikkert også stopper - spændende om det er en han vil have med. Ved ikke lige hvor han skulle passe ind.
Jeg har sådan set ikke noget imod, at en træner har et par folk med omkring sig, som han kender og stoler på. Men det virker til at gå lidt imod det man ellers hører fra AaB, og arbejdet med at bygge en institution op, hvor cheftræneren er af mindre betydning, og at spillet/filosofien ikke skal skifte hver gang der kommer en ny chef ind.

Vil man smide Feher og den eksisterende målmandstræner (som jeg ikke kan huske hvad hedder) på porten, for at få et par spaniere ind der formentlig er ude når cheftræneren smutter? Så skal man pludselig genopbygge en trænerstab når Cifuentes af gud ved hvilken grund skulle stoppe. Jeg må indrømme, at jeg har svært ved at se en fristilling af Feher. I hvert før kontrakten udløber.

Hvordan er hans sprogkundskaber egentlig? Snakker han norsk/Svensk, eller kun engelsk og spansk? I den sidste situation kan det være vigtigt med en mand ala Feher der også kan snakke dansk, og kommunikere med spillerne på en anden måde.
Enig. jeg er heller ikke vild med at smide resten af træner teamet på porten, fordi en ny træner ønsker at have sine egne folk omkring sig.
Det vil ødelægge organisationen den dag den nye træner ikke er her mere.
Det kan jeg simpelthen heller ikke forestille mig at man gør. De burde også være et krav man kan stille til en spiller ned spanieren renomme at han skal indordne sig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 14:13

Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 14:07
Det kan jeg simpelthen heller ikke forestille mig at man gør. De burde også være et krav man kan stille til en spiller ned spanieren renomme at han skal indordne sig.
Det er lidt en både og - Feher er her jo på en kontrakt til august.

Og desuden, så vil man til enhver tid hellere have et trænerteam hvor man ved at relationerne er i orden, end et trænerteam man selv har stykket sammen.
Desuden synes jeg nu Cifuentes' assistent virker uhyre kvalificeret.

Brugeravatar
Rolden
2. div
2. div
Indlæg: 216
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: Ny Træner

Indlæg af Rolden » 18. nov 2020, 14:21

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 14:13
Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 14:07
Det kan jeg simpelthen heller ikke forestille mig at man gør. De burde også være et krav man kan stille til en spiller ned spanieren renomme at han skal indordne sig.
Det er lidt en både og - Feher er her jo på en kontrakt til august.

Og desuden, så vil man til enhver tid hellere have et trænerteam hvor man ved at relationerne er i orden, end et trænerteam man selv har stykket sammen.
Desuden synes jeg nu Cifuentes' assistent virker uhyre kvalificeret.
Det er selvfølgelig rigtigt. En ny cheftræner og hans nye assistent vil være ok.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny Træner

Indlæg af gravballe » 18. nov 2020, 14:22

Igår aftes havde jeg skrevet en besked om at det ikke blev Erik H, man havde prikket til ham men ikke mere end det. Man gik efter et bestemt emne i norge..

valgt at slette beskeden igen, da jeg syntes det var for ukonkredt og jeg ikke helt vidste om det var rigtigt eller forkert... Det er ikke meget der slipper ud fra AaB mere.. ps. FCK havde vist også forsøgt sig på Erik H.. ifølge ham jeg fik dette fra.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2020, 14:25

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 14:13
Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 14:07
Det kan jeg simpelthen heller ikke forestille mig at man gør. De burde også være et krav man kan stille til en spiller ned spanieren renomme at han skal indordne sig.
Det er lidt en både og - Feher er her jo på en kontrakt til august.

Og desuden, så vil man til enhver tid hellere have et trænerteam hvor man ved at relationerne er i orden, end et trænerteam man selv har stykket sammen.
Desuden synes jeg nu Cifuentes' assistent virker uhyre kvalificeret.
Jeg synes Feher har nogle fede tanker, både om sig selv, AaB og rollen i dansk fodbold. Noget jeg synes har flugtet meget overens med det vi også hører Krogh og Inge sige.

Relationerne skal være i orden, men hvorfor pludselig binde halvdelen af klubbens trænere op på én mands ansættelse, når kommunikationen går på, at der er en ambition om, at lave et stærkt internt system, hvor cheftræneren kan skiftes ud, uden holdet af den grund skal til at spille fodbold på en helt ny måde? Den udvikling bliver man nærmest nødt til at pause, hvis målmandstræneren, assistenten/den fysiske træner og chefen alle forlader skuden samtidig, hvad enten det er en fyring, eller at større muligheder byder sig efter en succesrig periode.

Jeg siger ikke, at det nødvendigvis vil være en katastrofal beslutning, bare at det er modstridende med AaB folkenes øvrige kommunikation og tanker omkring videreudviklingen af AaB som fodboldforretning. Jeg vil ikke umiddelbart have noget imod Cifuentes, skulle der være noget, og heller ikke at han tager sin assistent med. Jeg vil bare være ked af hvis det betyder at vi må slippe en mand som Feher, så kort inde i ansættelsen, eller hvis en for stor del af trænerteamet bliver bygget op omkring en cheftræner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2020, 14:51

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 14:13
Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 14:07
Det kan jeg simpelthen heller ikke forestille mig at man gør. De burde også være et krav man kan stille til en spiller ned spanieren renomme at han skal indordne sig.
Det er lidt en både og - Feher er her jo på en kontrakt til august.

Og desuden, så vil man til enhver tid hellere have et trænerteam hvor man ved at relationerne er i orden, end et trænerteam man selv har stykket sammen.
Desuden synes jeg nu Cifuentes' assistent virker uhyre kvalificeret.
Men hvis det både er assistenter og fysisk træner, så er det pludselig en stor omvæltning der kan ramme kulturen i klubben. Trænerteamets relationer skal sættes i forhold til hvor godt de alle fungerer i relation til resten af folkene omkring holdene. Det skal også sættes i forhold til den skade der kan forekomme når man en dag sender dem videre. AaB er lagt meget an på kultur, vidensdeling og samarbejde på kryds og tværs. Med mindre man vil gå en helt ny vej kan det blive for stor en kamel at sluge at hente en hel trænerstab. Og igen, specielt når vi taler om en træner der har vist så lidt på et ordentligt niveau.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 14:57

Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 14:51
Men hvis det både er assistenter og fysisk træner, så er det pludselig en stor omvæltning der kan ramme kulturen i klubben. Trænerteamets relationer skal sættes i forhold til hvor godt de alle fungerer i relation til resten af folkene omkring holdene. Det skal også sættes i forhold til den skade der kan forekomme når man en dag sender dem videre. AaB er lagt meget an på kultur, vidensdeling og samarbejde på kryds og tværs. Med mindre man vil gå en helt ny vej kan det blive for stor en kamel at sluge at hente en hel trænerstab. Og igen, specielt når vi taler om en træner der har vist så lidt på et ordentligt niveau.
Jeg har noget mere tiltro til Inges analyse af dét end din - det er ham der er ansat til at sætte retningen.
Desuden er assistenten begge dele - fysisk træner/assistent. Pæne meritter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny Træner

Indlæg af Buzz Killington » 18. nov 2020, 15:02

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 14:57
Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 14:51
Men hvis det både er assistenter og fysisk træner, så er det pludselig en stor omvæltning der kan ramme kulturen i klubben. Trænerteamets relationer skal sættes i forhold til hvor godt de alle fungerer i relation til resten af folkene omkring holdene. Det skal også sættes i forhold til den skade der kan forekomme når man en dag sender dem videre. AaB er lagt meget an på kultur, vidensdeling og samarbejde på kryds og tværs. Med mindre man vil gå en helt ny vej kan det blive for stor en kamel at sluge at hente en hel trænerstab. Og igen, specielt når vi taler om en træner der har vist så lidt på et ordentligt niveau.
Jeg har noget mere tiltro til Inges analyse af dét end din - det er ham der er ansat til at sætte retningen.
Desuden er assistenten begge dele - fysisk træner/assistent. Pæne meritter.
Øh, jeg har også mere tiltro til Inges analyse end din, min egen, og alle andre herinde. Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre. Uanset hvem Inge henter har jeg en formodning om at det er gennemarbejdet. Det er ikke os der trækker i trådene. Vi diskuterer det bare.

Og så syntes jeg egentlig efter at have kigget på dine links at han lyder spændende.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10594
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny Træner

Indlæg af jonas386 » 18. nov 2020, 15:02

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 14:57
Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 14:51
Men hvis det både er assistenter og fysisk træner, så er det pludselig en stor omvæltning der kan ramme kulturen i klubben. Trænerteamets relationer skal sættes i forhold til hvor godt de alle fungerer i relation til resten af folkene omkring holdene. Det skal også sættes i forhold til den skade der kan forekomme når man en dag sender dem videre. AaB er lagt meget an på kultur, vidensdeling og samarbejde på kryds og tværs. Med mindre man vil gå en helt ny vej kan det blive for stor en kamel at sluge at hente en hel trænerstab. Og igen, specielt når vi taler om en træner der har vist så lidt på et ordentligt niveau.
Jeg har noget mere tiltro til Inges analyse af dét end din - det er ham der er ansat til at sætte retningen.
Desuden er assistenten begge dele - fysisk træner/assistent. Pæne meritter.
Nævnte du ikke også en målmandstræner, eller var det i relation til noget andet?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 15:07

Buzz Killington skrev:
18. nov 2020, 15:02
Øh, jeg har også mere tiltro til Inges analyse end din, min egen, og alle andre herinde. Jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre. Uanset hvem Inge henter har jeg en formodning om at det er gennemarbejdet. Det er ikke os der trækker i trådene. Vi diskuterer det bare.

Og så syntes jeg egentlig efter at have kigget på dine links at han lyder spændende.
Det nytter jo ikke noget at foregribe en hel masse ifht. kultur, vidensdeling og relationer, hvis han har vurderet at det ikke er noget problem. Derfor virkede det lidt voldsomt.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 15:08

jonas386 skrev:
18. nov 2020, 15:02
Nævnte du ikke også en målmandstræner, eller var det i relation til noget andet?
Jo, der er en spansk målmandstræner også, men AaB (og Kakeeto) virker meget glad for Polle Buuuus.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ny Træner

Indlæg af Julgranen » 18. nov 2020, 15:14

Ben Wells, der følger norsk fodbold for Football Radar, kalder ham en klar kandidat til årets træner bagefter Kjetil Knutsen. Det han er lykkedes godt med er, at få et hold der burde være ubehjælpeligt sidst til at overpræstere og særligt få meget ud af alle spillere. Han har undervejs sat 3 spillere af, bl.a. holdets anfører, for i stedet at køre teenagere ind, der så har vist sig at præstere bedre.
Han har fået en rigtig god kultur ind på holdet, og evner flere forskellige former for taktik alt efter kampbillede og modstander. Både klassisk spansk offensivt, men også vist evnen til at lukke kampe ned, som bare skal vindes.

Efter Sandefjord har sagt at de ikke forlænger, så er oddsene på dem til at rykke ned næste sæson raslet ned.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 18. nov 2020, 15:30

Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Ny Træner

Indlæg af DenGamleMand » 18. nov 2020, 15:35

Julgranen skrev:
18. nov 2020, 15:08
jonas386 skrev:
18. nov 2020, 15:02
Nævnte du ikke også en målmandstræner, eller var det i relation til noget andet?
Jo, der er en spansk målmandstræner også, men AaB (og Kakeeto) virker meget glad for Polle Buuuus.
Den kære Poul gør det vel også ganske fremragende?
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Ny Træner

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. nov 2020, 15:45

BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Kender ikke Cifuentes men ja en hurtig søgning viser at han bestemt ikke har særlig meget erfaring og da slet ikke i spidsen for et hold som gerne skal vinde noget metal.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Ny Træner

Indlæg af BoT » 18. nov 2020, 15:48

Aalborg frederikshavner skrev:
18. nov 2020, 15:45
BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Kender ikke Cifuentes men ja en hurtig søgning viser at han bestemt ikke har særlig meget erfaring og da slet ikke i spidsen for et hold som gerne skal vinde noget metal.
Men det mener jeg ikke nødvendigvis er et problem. Både Glen Riddersholm og Brian Priske havde kun haft ungdoms- og assistentjobs, inden de ledte FCM til guld. Det handler mest om at finde det helt rigtige match både menneskeligt og sportsligt.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Ny Træner

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 18. nov 2020, 16:39

BoT skrev:
18. nov 2020, 15:48
Aalborg frederikshavner skrev:
18. nov 2020, 15:45
BoT skrev:
18. nov 2020, 15:30
Hmm. Hvis det ender med Cifuentes må man sige, at Inge VIRKELIG sætter sin røv i klaskehøjde med et sats. Cifuentes er meget uerfaren og har jo - endnu mindre end Knutsen stået i spidsen for et hold med pres på. Han har heller aldrig vundet noget som træner.

Men det lyder interessant, og jeg har tilpas meget tiltro til, at Inge ved, hvad han gør, til at byde det velkomment. Cifuentes har i hvert fald noget af den nytænkning, som jeg kunne være bekymret for, at Hamrén ikke har.

Jeg vil dog være bekymret, hvis præmissen er, at en stor del at trænerstaben skiftes ud. Vi har et meget solidt sportsligt setup med nogle meget kompetente trænere. Men hvis pakken inkluderer, at Cifuentes får lov at supplere trænerstaben, kan det evt. godt fungere...
Kender ikke Cifuentes men ja en hurtig søgning viser at han bestemt ikke har særlig meget erfaring og da slet ikke i spidsen for et hold som gerne skal vinde noget metal.
Men det mener jeg ikke nødvendigvis er et problem. Både Glen Riddersholm og Brian Priske havde kun haft ungdoms- og assistentjobs, inden de ledte FCM til guld. Det handler mest om at finde det helt rigtige match både menneskeligt og sportsligt.
Og Peter Feher :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Besvar