Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Gnu » 9. jul 2020, 23:32

vandmelonen skrev:
9. jul 2020, 22:55
Gnu skrev:
9. jul 2020, 21:39
raekkeettre skrev:
9. jul 2020, 21:26
Gnu skrev:
9. jul 2020, 20:57
LOL, hele 1.627 personer kunne tage sig sammen til at møde op til denne kamp. Vi har brug for et maje større stadion!
Det er sgu lidt trist at du er her for de kommentar oven på en ny fantastisk sejr, at man skal finde noget at grine hånligt af, specielt hvis du holder med AaB....lidt trist synes jeg.
Det ER sgu da til grin, at det bliver jamret om, at restriktionerne er for stramme, at AaB er for langsomme osv., osv. i en uendelighed, og når der så endelig bliver åbnet for flere tilskuere er der ingen, der gider møde op. Det er da urkomisk.
Hold nu op
Du synes ikke, at det er til grin, at AaB kun kan tiltrække 1.627 sjæle? Jamen, okay så.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 9. jul 2020, 23:38

Jeg er vild med post-finale-udtrykket vi har vist. Det der kamikaze - pres er fantastisk med de rette typer spillere. Særligt i offensiven, hvor Børsting, Tengstedt og Olsen virkelig gør det flot.
Modstanderne kan vælge at prøve at spille sig ud af det, eller de kan sparke langt. Der har vi så bare lige 3 fysiske bæster nede bagved, som tager fat på de lange bolde. Duelspillere i topklasse i dansk fodbold.
En anden positiv ting ved et aggressivt højt pres er, at det virkelig får tilskuerne med.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 9. jul 2020, 23:51

FIDEL skrev:
9. jul 2020, 23:38
Jeg er vild med post-finale-udtrykket vi har vist. Det der kamikaze - pres er fantastisk med de rette typer spillere. Særligt i offensiven, hvor Børsting, Tengstedt og Olsen virkelig gør det flot.
Modstanderne kan vælge at prøve at spille sig ud af det, eller de kan sparke langt. Der har vi så bare lige 3 fysiske bæster nede bagved, som tager fat på de lange bolde. Duelspillere i topklasse i dansk fodbold.
En anden positiv ting ved et aggressivt højt pres er, at det virkelig får tilskuerne med.
Pre-Corona og Post-final ;) Det er et fedt udtryk men nu skal der ikke gå BIF i den og vi kun kan bruge spillere der kan løbe og presse. Vi SKAL have Lucas og Kusk ind i det her system, for så kan det fandme blive vildt!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 10. jul 2020, 02:32

MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:23
Hovedet skrev:
9. jul 2020, 22:18
Aalborg frederikshavner skrev:
9. jul 2020, 22:09
RufusTheDog skrev:
9. jul 2020, 22:04
Fromthecradle skrev:
9. jul 2020, 21:46
Gnu skrev:
9. jul 2020, 21:39

Det ER sgu da til grin, at det bliver jamret om, at restriktionerne er for stramme, at AaB er for langsomme osv., osv. i en uendelighed, og når der så endelig bliver åbnet for flere tilskuere er der ingen, der gider møde op. Det er da urkomisk.
Måske. Der var nu en fin stemning på stadion. Herligt at der ikke var noget pyro og heller ej nogen aggresivr grupperinger.
Respekt til dem der forsøgte sig med vokal støtte, men der har vel aldrig været lavere volume til en ligakamp nogensinde.
De 250 til FCN kampen ville jo uden at anstrenge sig, overdøve de knap 2000 AaB fans idag. ATK og AUX er i den grad savnet.
Stemningsskaberne var i den grad savnet, det var som at overvære en træningskamp.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til tilskuertallet andet end at det er pinligt. Nordjyderne savner åbenlyst på ingen måde bold på stadion :(
Jeg tror stilfærdigt, vi må konstatere, at Aalborg anno 2020 er blevet en håndboldby, og at fodbolden og AaB i dag spiller andenviolin.
Hvor dramatisk...

Corona scare
Sommerferie
Udmelding om billetter mindre end 48 timer før
Stemningsskabere der "melder afbud"

Slap nu af.. Det er en sæson som fuldstændigt fucked pga en lortevirus og et hold, som kun lige sneg sig med i top 6. "Det skal nok blive godt igen" - som man siger i Coronatiden...
Så giver det god mening at der var flere tilskuere til
FC Randers - Esbjerg fB samt OB - Silkeborg IF hvor der absolut intet var at spille for i de allerede afgjorte nedrykningspuljer.
Fynboerne trak 1200 flere på stadion mod en lidet attraktiv modstander og hvor OB tilmed stillede med deres U19 hold.

Det var ikke bare de nordjyske sæsonkortholderne som blev ved væk fra kampen da billetterne åbenbart heller ikke kunne sælges i åbent salg.

Det illustrerer endnu engang hvor stor en tilskuer udfordring vi har og det er mildest talt noget som må give grå hår ude på Hornevej.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 10. jul 2020, 08:44

Aalborg frederikshavner skrev:
10. jul 2020, 02:32
MrBangDK skrev:
9. jul 2020, 22:23
Hovedet skrev:
9. jul 2020, 22:18
Aalborg frederikshavner skrev:
9. jul 2020, 22:09
RufusTheDog skrev:
9. jul 2020, 22:04
Fromthecradle skrev:
9. jul 2020, 21:46


Måske. Der var nu en fin stemning på stadion. Herligt at der ikke var noget pyro og heller ej nogen aggresivr grupperinger.
Respekt til dem der forsøgte sig med vokal støtte, men der har vel aldrig været lavere volume til en ligakamp nogensinde.
De 250 til FCN kampen ville jo uden at anstrenge sig, overdøve de knap 2000 AaB fans idag. ATK og AUX er i den grad savnet.
Stemningsskaberne var i den grad savnet, det var som at overvære en træningskamp.

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige til tilskuertallet andet end at det er pinligt. Nordjyderne savner åbenlyst på ingen måde bold på stadion :(
Jeg tror stilfærdigt, vi må konstatere, at Aalborg anno 2020 er blevet en håndboldby, og at fodbolden og AaB i dag spiller andenviolin.
Hvor dramatisk...

Corona scare
Sommerferie
Udmelding om billetter mindre end 48 timer før
Stemningsskabere der "melder afbud"

Slap nu af.. Det er en sæson som fuldstændigt fucked pga en lortevirus og et hold, som kun lige sneg sig med i top 6. "Det skal nok blive godt igen" - som man siger i Coronatiden...
Så giver det god mening at der var flere tilskuere til
FC Randers - Esbjerg fB samt OB - Silkeborg IF hvor der absolut intet var at spille for i de allerede afgjorte nedrykningspuljer.
Fynboerne trak 1200 flere på stadion mod en lidet attraktiv modstander og hvor OB tilmed stillede med deres U19 hold.

Det var ikke bare de nordjyske sæsonkortholderne som blev ved væk fra kampen da billetterne åbenbart heller ikke kunne sælges i åbent salg.

Det illustrerer endnu engang hvor stor en tilskuer udfordring vi har og det er mildest talt noget som må give grå hår ude på Hornevej.
Enig...Men problemet har aldrig været AaB. Problemet er jo Nordjylland de sidste 30 år. Nordjyder kommer jo aldrig før AaB spiller godt og giver os en masse positivt. Nordjylland er en halvfed middelklasse der hellere vil drikke en øl over hæggen, end at støtte institutioner, medmindre de kan sidde ned i en varm hal og klappe med nogle tamponer. De er gået fra arbejderklasse hvor man støttede fællesskabet, hvor der kom 20.000 på station, til at gnuppe sin mave med en øl i hånden i sit ny villa hus mens tvet køre.....Hvor man kan stille sine daglige frustrationer ved at galle ud over sit nye 50 tommer, uden at blive stillet til regnskab for sine holdninger af "med-fans"....Så problemet er en holdningsændring som er LANG større end AaB, en region der er faldet i søvn.....I dårlig form.....kigger indad i stedet for at støtte et fællesskab.....gider ikke rigtig.....har nok i sig selv....Der er andre regioner LANGT mere vågne, får skabt en fællesskab som vi slet ikke ser i Nordjylland.....så det det kræver er, at man tager sig selv....sin nabo...sin kammerat...sit barn i nakken og siger....Kom lad os støtte AaB og ikke bare kræve at AaB skal støtte min dagligdag...

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5176
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Jakobsen » 10. jul 2020, 08:58

God kamp overall.

Det er rigtigt godt med presspillet som kan noget. Når vi får modstanderne til at fumle flere kampe i træk må det kunne noget. Udtrykket er godt, men der mangler stadig noget i vores spillestil. Jeg savner lidt, at man sadler om efter vi kommer i overtal og GF begynder at sætte sig på det. Det kunne f.eks. være en 4-3-3 formation som kunne sikre vi ville komme i overtal centralt og gav mulighed for at køre bolden mere rundt/trække tempoet ud fremfor vi bare kom til at stå og parrerere og forsøge kontranagreb.

Derudover skal der vel taget et valg på et tidspunkt om det er 3-5-2 systemet ala. det vi spillede i går der skal satses på og købes ind til eller den på papiret bedre 4-3-3. Skal vi over i 3-5-2 ser jeg den klare fordel, at Lucas måske kunne blive vores 10'er og få den plads han passer bedst på. Omvendt så tror jeg det vil være rigtigt skidt for Kusk som ikke passer i det system.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 10. jul 2020, 09:18

Jakobsen skrev:
10. jul 2020, 08:58
God kamp overall.

Det er rigtigt godt med presspillet som kan noget. Når vi får modstanderne til at fumle flere kampe i træk må det kunne noget. Udtrykket er godt, men der mangler stadig noget i vores spillestil. Jeg savner lidt, at man sadler om efter vi kommer i overtal og GF begynder at sætte sig på det. Det kunne f.eks. være en 4-3-3 formation som kunne sikre vi ville komme i overtal centralt og gav mulighed for at køre bolden mere rundt/trække tempoet ud fremfor vi bare kom til at stå og parrerere og forsøge kontranagreb.

Derudover skal der vel taget et valg på et tidspunkt om det er 3-5-2 systemet ala. det vi spillede i går der skal satses på og købes ind til eller den på papiret bedre 4-3-3. Skal vi over i 3-5-2 ser jeg den klare fordel, at Lucas måske kunne blive vores 10'er og få den plads han passer bedst på. Omvendt så tror jeg det vil være rigtigt skidt for Kusk som ikke passer i det system.
Det lader til, at vi ikke kommer til at have en decideret fast formation.
Jeg kan godt li 3-4-3 formationen, der gør os mere solide, men Kusk passer rigtigt nok ikke ind, og spørgsmålet er om vi ikke er bedre tjent med at sælge ham,og så få en hurtig og målfarlig angriber ind istedet. Det er heller ikke optimalt at have en spiller med det udtryk Kusk har.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 10. jul 2020, 09:24

Jakobsen skrev:
10. jul 2020, 08:58
God kamp overall.

Det er rigtigt godt med presspillet som kan noget. Når vi får modstanderne til at fumle flere kampe i træk må det kunne noget. Udtrykket er godt, men der mangler stadig noget i vores spillestil. Jeg savner lidt, at man sadler om efter vi kommer i overtal og GF begynder at sætte sig på det. Det kunne f.eks. være en 4-3-3 formation som kunne sikre vi ville komme i overtal centralt og gav mulighed for at køre bolden mere rundt/trække tempoet ud fremfor vi bare kom til at stå og parrerere og forsøge kontranagreb.

Derudover skal der vel taget et valg på et tidspunkt om det er 3-5-2 systemet ala. det vi spillede i går der skal satses på og købes ind til eller den på papiret bedre 4-3-3. Skal vi over i 3-5-2 ser jeg den klare fordel, at Lucas måske kunne blive vores 10'er og få den plads han passer bedst på. Omvendt så tror jeg det vil være rigtigt skidt for Kusk som ikke passer i det system.
Jeg tror, vi ikke skal bekymre os alt for meget om at skræddersy formationer efter Lucas. Han er her på lånt tid, og er i øvrigt så god, at han kan bidrage positivt i det meste. Desuden er det rigtig glædeligt at se, at holdet godt kan præstere og vinde uden ham. Nu har vi trods alt spillet NÆSTEN 2 hele, gode kampe i streg mod hhv BIF og AGF uden Lucas.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 10. jul 2020, 09:30

Funky skrev:
10. jul 2020, 09:24
Jeg tror, vi ikke skal bekymre os alt for meget om at skræddersy formationer efter Lucas. Han er her på lånt tid, og er i øvrigt så god, at han kan bidrage positivt i det meste. Desuden er det rigtig glædeligt at se, at holdet godt kan præstere og vinde uden ham. Nu har vi trods alt spillet NÆSTEN 2 hele, gode kampe i streg mod hhv BIF og AGF uden Lucas.
Vi har ikke spillet to gode kampe i streg. Vi har fået lukket hullet i forsvaret på bekostning af offensiv styrke. Vi kan ikke sætte tre afleveringer sammen, og skaber meget, meget få chancer.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 10. jul 2020, 09:46

Pastorius skrev:
10. jul 2020, 09:30
Funky skrev:
10. jul 2020, 09:24
Jeg tror, vi ikke skal bekymre os alt for meget om at skræddersy formationer efter Lucas. Han er her på lånt tid, og er i øvrigt så god, at han kan bidrage positivt i det meste. Desuden er det rigtig glædeligt at se, at holdet godt kan præstere og vinde uden ham. Nu har vi trods alt spillet NÆSTEN 2 hele, gode kampe i streg mod hhv BIF og AGF uden Lucas.
Vi har ikke spillet to gode kampe i streg. Vi har fået lukket hullet i forsvaret på bekostning af offensiv styrke. Vi kan ikke sætte tre afleveringer sammen, og skaber meget, meget få chancer.
Jeg køber ikke den der nulsums-betragtning. Vi ser i mine øjne ud til at have mere offensiv styrke nu, på ryggen af en stærkere defensiv. Hvilket håndgreb skulle Friis foretage (ud over at trylle Lucas rask) som skulle veksle defensiv styrke til offensiv? I går var vi ikke helt så gode i pasningsspillet som mod BIF, men vi kunne da nemt have vundet større. Og vi har altså spillet mod to hold som selv har været rigtig gode defensivt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Halil » 10. jul 2020, 10:07

SuperPøleren giver den gas. Som alti gir han sig hunnar procent, laver en af de køligste kasser i denne sæson, samt trækker et rødt kort(hvordan man kan mene den ikke var til gult ved jeg ikke, men jeg er ikke sen til at kategorisere folk der mener det, som personer der har svamp på hjernen).

Desuden er SuperPøleren endeligt blevet anerkendt som det officielle kælenavn til miraklet fra Klarup.

Herligt!

Iøvrigt: Hvorfor helvede gad AaB ikke spille fobol mod Sønderjylland i pokalfinalen!?

ØV!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 10. jul 2020, 10:26

Funky skrev:
10. jul 2020, 09:46
Jeg køber ikke den der nulsums-betragtning. Vi ser i mine øjne ud til at have mere offensiv styrke nu, på ryggen af en stærkere defensiv. Hvilket håndgreb skulle Friis foretage (ud over at trylle Lucas rask) som skulle veksle defensiv styrke til offensiv? I går var vi ikke helt så gode i pasningsspillet som mod BIF, men vi kunne da nemt have vundet større. Og vi har altså spillet mod to hold som selv har været rigtig gode defensivt.
Det er heller ikke en generel trade-off jeg mener - det ser bare sådan ud hos os.
Prøv at kigge på hvor mange afslutning vi har, og hvor mange mål vi ville have scoret, hvis ikke forsvaret havde lavet nogle unaturligt store kæmpekoks. Nu tæller de jo fint, så det er fair nok, og det er absolut en start at vi får pointene. Det *er* det vigtigste, men hvis man kigger lidt på generelle stats, så skal vi altså blive bedre, hvis vi skal blive ved med at vinde kampe. Det bliver ikke ved med at gå.

Et sted man kunne forbedre både defensiv og offensiv, ville være ved at skifte Pallesen ud (med hvem som helst - foretrækker dog PK).
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 10. jul 2020, 10:28

Pastorius skrev:
10. jul 2020, 09:30
Funky skrev:
10. jul 2020, 09:24
Jeg tror, vi ikke skal bekymre os alt for meget om at skræddersy formationer efter Lucas. Han er her på lånt tid, og er i øvrigt så god, at han kan bidrage positivt i det meste. Desuden er det rigtig glædeligt at se, at holdet godt kan præstere og vinde uden ham. Nu har vi trods alt spillet NÆSTEN 2 hele, gode kampe i streg mod hhv BIF og AGF uden Lucas.
Vi har ikke spillet to gode kampe i streg. Vi har fået lukket hullet i forsvaret på bekostning af offensiv styrke. Vi kan ikke sætte tre afleveringer sammen, og skaber meget, meget få chancer.
Nu er fodbold jo langt mere end at score mål og spille flot fodbold.
Organisationen, udtrykket og energien har været en fornøjelse at se de sidste 2 kampe. Hvad mere vil du ha? Champagnefodbolden fra 14 er altså død, og spillestilen en anden.
Og hvis vores normale offensiv med Kusk, Lucas og Weert gør det så svært at være midtbanespiller og forsvarsspiller på holdet i kampene - ja så synes jeg, det siger sig selv, at vi skal skifte ud i den offensiv.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 10. jul 2020, 10:34

FIDEL skrev:
10. jul 2020, 10:28
Pastorius skrev:
10. jul 2020, 09:30
Funky skrev:
10. jul 2020, 09:24
Jeg tror, vi ikke skal bekymre os alt for meget om at skræddersy formationer efter Lucas. Han er her på lånt tid, og er i øvrigt så god, at han kan bidrage positivt i det meste. Desuden er det rigtig glædeligt at se, at holdet godt kan præstere og vinde uden ham. Nu har vi trods alt spillet NÆSTEN 2 hele, gode kampe i streg mod hhv BIF og AGF uden Lucas.
Vi har ikke spillet to gode kampe i streg. Vi har fået lukket hullet i forsvaret på bekostning af offensiv styrke. Vi kan ikke sætte tre afleveringer sammen, og skaber meget, meget få chancer.
Nu er fodbold jo langt mere end at score mål og spille flot fodbold.
Organisationen, udtrykket og energien har været en fornøjelse at se de sidste 2 kampe. Hvad mere vil du ha? Champagnefodbolden fra 14 er altså død, og spillestilen en anden.
Og hvis vores normale offensiv med Kusk, Lucas og Weert gør det så svært at være midtbanespiller og forsvarsspiller på holdet i kampene - ja så synes jeg, det siger sig selv, at vi skal skifte ud i den offensiv.
Det er altså sjovt som der ikke er nogen der kan huske tilbage fra lige op til pre-Corona.

Vi spillede fantastisk og havde gode resultater. Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Vi bliver aldrig mestre eller helt i top på den her type fodbold. I hvert fald ikke hvis ikke vi også kommer i toppen økonomisk. Vi skal stræbe efter at spille som vi gjorde i feb/marts.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af FIDEL » 10. jul 2020, 12:28

Pastorius skrev:
10. jul 2020, 10:34
FIDEL skrev:
10. jul 2020, 10:28
Pastorius skrev:
10. jul 2020, 09:30
Funky skrev:
10. jul 2020, 09:24
Jeg tror, vi ikke skal bekymre os alt for meget om at skræddersy formationer efter Lucas. Han er her på lånt tid, og er i øvrigt så god, at han kan bidrage positivt i det meste. Desuden er det rigtig glædeligt at se, at holdet godt kan præstere og vinde uden ham. Nu har vi trods alt spillet NÆSTEN 2 hele, gode kampe i streg mod hhv BIF og AGF uden Lucas.
Vi har ikke spillet to gode kampe i streg. Vi har fået lukket hullet i forsvaret på bekostning af offensiv styrke. Vi kan ikke sætte tre afleveringer sammen, og skaber meget, meget få chancer.
Nu er fodbold jo langt mere end at score mål og spille flot fodbold.
Organisationen, udtrykket og energien har været en fornøjelse at se de sidste 2 kampe. Hvad mere vil du ha? Champagnefodbolden fra 14 er altså død, og spillestilen en anden.
Og hvis vores normale offensiv med Kusk, Lucas og Weert gør det så svært at være midtbanespiller og forsvarsspiller på holdet i kampene - ja så synes jeg, det siger sig selv, at vi skal skifte ud i den offensiv.
Det er altså sjovt som der ikke er nogen der kan huske tilbage fra lige op til pre-Corona.

Vi spillede fantastisk og havde gode resultater. Selvfølgelig kan det lade sig gøre. Vi bliver aldrig mestre eller helt i top på den her type fodbold. I hvert fald ikke hvis ikke vi også kommer i toppen økonomisk. Vi skal stræbe efter at spille som vi gjorde i feb/marts.
Jeg kan sagtens huske det, men vil vi vinde fodboldkampe, så kræver det bl.a., at vi er solide i organisationen, og spiller som et HOLD - ikke en flok individualister.
Jeg synes det er noget sludder at sige vi ikke kan komme i toppen med den type fodbold vi har spillet de sidste par kampe. Friis har vurderet, at et par andre typer i offensiven samt 3-4-3-formationen kunne give noget udtryk, energi og resultater, hvilket jo er helt rigtigt set af ham. Mål ændrer fodboldkampe, og derfor er vigtigt, at vi ikke hele tiden kommer bagud i kampene.
Når vi møder f.eks. Lyngby, Esbjerg, SIF, Horsens mfl. så vil det måske give bedre mening at spille Kusk, da han har ideerne offensivt til at lirke en defensiv op. Det er bare svært at se Kusk have en stor fremtid i klubben, baseret på spillestilen. Og nej, jeg ønsker bestemt ikke at se Kusk være 9´er ligesom inden Coronapausen.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 10. jul 2020, 13:20

Pastorius skrev:
10. jul 2020, 10:26
Et sted man kunne forbedre både defensiv og offensiv, ville være ved at skifte Pallesen ud (med hvem som helst - foretrækker dog PK).
Du lagde godt mærke til, at Pallesen var to fremragende Eskelinen-aktioner fra at blive både målscorer og assistmager i går? Og at han vel har været i top-tre hele foråret på kreerede chancer?

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Halil » 10. jul 2020, 13:24

BoT skrev:
10. jul 2020, 13:20
Pastorius skrev:
10. jul 2020, 10:26
Et sted man kunne forbedre både defensiv og offensiv, ville være ved at skifte Pallesen ud (med hvem som helst - foretrækker dog PK).
Du lagde godt mærke til, at Pallesen var to fremragende Eskelinen-aktioner fra at blive både målscorer og assistmager i går? Og at han vel har været i top-tre hele foråret på kreerede chancer?
Nu har AaB jo Pallesen på kontrakt i noget tid, så han skal helst sætte sig massivt på den HB.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14709
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Hanga » 10. jul 2020, 13:45

Halil skrev:
10. jul 2020, 13:24
BoT skrev:
10. jul 2020, 13:20
Pastorius skrev:
10. jul 2020, 10:26
Et sted man kunne forbedre både defensiv og offensiv, ville være ved at skifte Pallesen ud (med hvem som helst - foretrækker dog PK).
Du lagde godt mærke til, at Pallesen var to fremragende Eskelinen-aktioner fra at blive både målscorer og assistmager i går? Og at han vel har været i top-tre hele foråret på kreerede chancer?
Nu har AaB jo Pallesen på kontrakt i noget tid, så han skal helst sætte sig massivt på den HB.
Optimalt set bliver Pallesen en god backup løsning de næste år. Han har spillet sig op i denne sæson, bestemt, men jeg føler stadig han mangler for meget i begge ender af banen. I og med at PK ikke har fået ny kontrakt endnu, tænker jeg at det er slut for ham, og så skal vi jo altså have en ny ind.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 10. jul 2020, 14:21

Halil skrev:
10. jul 2020, 13:24
BoT skrev:
10. jul 2020, 13:20
Pastorius skrev:
10. jul 2020, 10:26
Et sted man kunne forbedre både defensiv og offensiv, ville være ved at skifte Pallesen ud (med hvem som helst - foretrækker dog PK).
Du lagde godt mærke til, at Pallesen var to fremragende Eskelinen-aktioner fra at blive både målscorer og assistmager i går? Og at han vel har været i top-tre hele foråret på kreerede chancer?
Nu har AaB jo Pallesen på kontrakt i noget tid, så han skal helst sætte sig massivt på den HB.
Så en katastrofe skal følges op af endnu en?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1626
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Kamptråd: AaB - AGF 09/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Halil » 10. jul 2020, 14:32

Pastorius skrev:
10. jul 2020, 14:21
Halil skrev:
10. jul 2020, 13:24
BoT skrev:
10. jul 2020, 13:20
Pastorius skrev:
10. jul 2020, 10:26
Et sted man kunne forbedre både defensiv og offensiv, ville være ved at skifte Pallesen ud (med hvem som helst - foretrækker dog PK).
Du lagde godt mærke til, at Pallesen var to fremragende Eskelinen-aktioner fra at blive både målscorer og assistmager i går? Og at han vel har været i top-tre hele foråret på kreerede chancer?
Nu har AaB jo Pallesen på kontrakt i noget tid, så han skal helst sætte sig massivt på den HB.
Så en katastrofe skal følges op af endnu en?
Det synes jeg ikke.

Men nogle fobolkyndige folk i AaB må synes det.
Uden Synd Ingen Frelse

Besvar