Ripodsten tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af johnfrank » 8. aug 2020, 09:35

Suk, det bliver bare værre og værre. En meget tynd kop te. En del sl klubber har fanpodcast der leverer mere indsigt og folk der der kan tale ud over jomfra ane gade niveau.







Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Funky » 8. aug 2020, 09:46

johnfrank skrev:
8. aug 2020, 09:35
Suk, det bliver bare værre og værre. En meget tynd kop te. En del sl klubber har fanpodcast der leverer mere indsigt og folk der der kan tale ud over jomfra ane gade niveau.
Ja, jeg synes også, der kan findes debat Om AaB på højere niveau herinde end i sidste udgave af Ripodsten.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 675
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af FlemmingG » 18. aug 2020, 22:33

Har lige hørt den nyeste udgave af Ripodsten. Her deltog Inge Andre.
I guder hvor er der dog stor forskel på den måde IAO kommunikerer på og så hans forgænger Allan Gaarde. Ikke noget “øh bøh”, som Gaarde var berygtet for.
Han virker skarp og med gode argumenter. En kæmpe opgradering AaB har foretaget på den post - det er jeg helt sikker på

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Forza » 18. aug 2020, 22:45

FlemmingG skrev:
18. aug 2020, 22:33
Har lige hørt den nyeste udgave af Ripodsten. Her deltog Inge Andre.
I guder hvor er der dog stor forskel på den måde IAO kommunikerer på og så hans forgænger Allan Gaarde. Ikke noget “øh bøh”, som Gaarde var berygtet for.
Han virker skarp og med gode argumenter. En kæmpe opgradering AaB har foretaget på den post - det er jeg helt sikker på
Glæder mig til at høre den!

Ja, i Gaarde dagene orkede man dårligt at høre interviews med ham.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Buzz Killington » 18. aug 2020, 22:53

FlemmingG skrev:
18. aug 2020, 22:33
Har lige hørt den nyeste udgave af Ripodsten. Her deltog Inge Andre.
I guder hvor er der dog stor forskel på den måde IAO kommunikerer på og så hans forgænger Allan Gaarde. Ikke noget “øh bøh”, som Gaarde var berygtet for.
Han virker skarp og med gode argumenter. En kæmpe opgradering AaB har foretaget på den post - det er jeg helt sikker på
Ja for satan. Gaarde var altid så pisse garderet. Derudover virker Inge desuden enormt hyggelig - ja næsten Lyngeagtig - hvilket sikkert er et plus for almindelige mennesker.

edit: og hvor er det bare fedt at høre at man vil være et topakademi i skandinavien. Jeg ville ikke tro på Gaardes udmeldinger om at man ville holde sig til Nordjylland. Det måtte simpelthen være en misforståelse. Så fedt med klar tale.

Og fedt at høre anekdoten omkring Nkada, der ikke ville til klubben, men så blev blæst bagover af vores faciliteter.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Funky » 18. aug 2020, 23:32

Hold nu kaje, så bankede kvaliteten i Ripodsten lige gennem loftet, takket være Inge. Vanvittigt interessant og informativt. Gode spørgsmål også. Bravo!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af raekkeettre » 19. aug 2020, 11:03

Buzz Killington skrev:
18. aug 2020, 22:53
FlemmingG skrev:
18. aug 2020, 22:33
Har lige hørt den nyeste udgave af Ripodsten. Her deltog Inge Andre.
I guder hvor er der dog stor forskel på den måde IAO kommunikerer på og så hans forgænger Allan Gaarde. Ikke noget “øh bøh”, som Gaarde var berygtet for.
Han virker skarp og med gode argumenter. En kæmpe opgradering AaB har foretaget på den post - det er jeg helt sikker på
Ja for satan. Gaarde var altid så pisse garderet. Derudover virker Inge desuden enormt hyggelig - ja næsten Lyngeagtig - hvilket sikkert er et plus for almindelige mennesker.

edit: og hvor er det bare fedt at høre at man vil være et topakademi i skandinavien. Jeg ville ikke tro på Gaardes udmeldinger om at man ville holde sig til Nordjylland. Det måtte simpelthen være en misforståelse. Så fedt med klar tale.

Og fedt at høre anekdoten omkring Nkada, der ikke ville til klubben, men så blev blæst bagover af vores faciliteter.
Også fedt at høre hvordan Nordkraft også kan fortolkes, så det ikke var Gaarde-way only - men at man kan tolke det anderledes og mere aggressivt, det har jeg savnet. Fordi Nordkraft har altid haft råderum til at gøre som IAO gør, men det har bare været Gaardes lidt passive måde at fortolke den på, som er blevet normalen. Så fedt!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Uldahl » 19. aug 2020, 11:17

raekkeettre skrev:
19. aug 2020, 11:03
Buzz Killington skrev:
18. aug 2020, 22:53
FlemmingG skrev:
18. aug 2020, 22:33
Har lige hørt den nyeste udgave af Ripodsten. Her deltog Inge Andre.
I guder hvor er der dog stor forskel på den måde IAO kommunikerer på og så hans forgænger Allan Gaarde. Ikke noget “øh bøh”, som Gaarde var berygtet for.
Han virker skarp og med gode argumenter. En kæmpe opgradering AaB har foretaget på den post - det er jeg helt sikker på
Ja for satan. Gaarde var altid så pisse garderet. Derudover virker Inge desuden enormt hyggelig - ja næsten Lyngeagtig - hvilket sikkert er et plus for almindelige mennesker.

edit: og hvor er det bare fedt at høre at man vil være et topakademi i skandinavien. Jeg ville ikke tro på Gaardes udmeldinger om at man ville holde sig til Nordjylland. Det måtte simpelthen være en misforståelse. Så fedt med klar tale.

Og fedt at høre anekdoten omkring Nkada, der ikke ville til klubben, men så blev blæst bagover af vores faciliteter.
Også fedt at høre hvordan Nordkraft også kan fortolkes, så det ikke var Gaarde-way only - men at man kan tolke det anderledes og mere aggressivt, det har jeg savnet. Fordi Nordkraft har altid haft råderum til at gøre som IAO gør, men det har bare været Gaardes lidt passive måde at fortolke den på, som er blevet normalen. Så fedt!
Absolut. Det virkede på Gaarde som om at han fra skrev det at hente talenter uden for det smukke Nordjylland. Hul i hovedet når man ser på hvor mange menesker der bor her, og vi skulle kunne lave så mange top spillere at vi kunne begå os i toppen af ligaen, samtidig med vi skulle leve af at sælge talenter.

Inge kikker på hvor vi har mangler i u holdene og vil handle ind der hvor vi er tyndt besatte. Og hente talenter fra nær og fjerne til at lukke disse huller. Den model hvor vi skal spille med min 50% af egen udviklede spillere, og hvor det ikke er et krav de er født i Nordjylland er jeg fan af. :aabfan:

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Lindmark » 20. aug 2020, 12:27

Funky skrev:
18. aug 2020, 23:32
Hold nu kaje, så bankede kvaliteten i Ripodsten lige gennem loftet, takket være Inge. Vanvittigt interessant og informativt. Gode spørgsmål også. Bravo!
Helt enig! Til jer der endnu ikke har hørt Inge i længere tid, skynd jer at få hørt denne podcast - han virker som en god kommunikator, den rette mand på posten og en spændende personlighed.
Lindmark / Vendelbokartellet

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6095
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af FIDEL » 20. aug 2020, 13:33

Inge er kanon i Ripodsten. Lars Kühnel kan jeg dog sagtens undvære. Der er en tendens til, at de tager de samme mennesker ind i studiet.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Forza » 20. aug 2020, 14:33

FIDEL skrev:
20. aug 2020, 13:33
Inge er kanon i Ripodsten. Lars Kühnel kan jeg dog sagtens undvære. Der er en tendens til, at de tager de samme mennesker ind i studiet.
Kühnel siger heller ikke mig det store, men hellere ham end Bo Zinck, som nærmest har været der hver andet afsnit.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Sanchez94 » 20. aug 2020, 14:37

Forza skrev:
20. aug 2020, 14:33
FIDEL skrev:
20. aug 2020, 13:33
Inge er kanon i Ripodsten. Lars Kühnel kan jeg dog sagtens undvære. Der er en tendens til, at de tager de samme mennesker ind i studiet.
Kühnel siger heller ikke mig det store, men hellere ham end Bo Zinck, som nærmest har været der hver andet afsnit.
Bo Zinck er klasse, han siger hvad han mener.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Funky » 20. aug 2020, 14:57

Sanchez94 skrev:
20. aug 2020, 14:37
Forza skrev:
20. aug 2020, 14:33
FIDEL skrev:
20. aug 2020, 13:33
Inge er kanon i Ripodsten. Lars Kühnel kan jeg dog sagtens undvære. Der er en tendens til, at de tager de samme mennesker ind i studiet.
Kühnel siger heller ikke mig det store, men hellere ham end Bo Zinck, som nærmest har været der hver andet afsnit.
Bo Zinck er klasse, han siger hvad han mener.
Jeg synes, Bo Zinck er ret interessant at lytte til, hvis msn vil lidt tættere på fodbold i de lavere divisioner. Han er god til at formidle noget fodboldkultur.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Buzz Killington » 20. aug 2020, 15:01

Sanchez94 skrev:
20. aug 2020, 14:37
Forza skrev:
20. aug 2020, 14:33
FIDEL skrev:
20. aug 2020, 13:33
Inge er kanon i Ripodsten. Lars Kühnel kan jeg dog sagtens undvære. Der er en tendens til, at de tager de samme mennesker ind i studiet.
Kühnel siger heller ikke mig det store, men hellere ham end Bo Zinck, som nærmest har været der hver andet afsnit.
Bo Zinck er klasse, han siger hvad han mener.
Min helt egen opfattelse selvfølgelig, men han slår mig nu mere som en der meget gerne vil fremstå som en type der siger hvad han mener. Og så syntes jeg forresten ikke de ting han mener er specielt interessante. Men igen, jeg skal ikke bestemme hvad andre skal mene er interessant.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Gnu » 20. aug 2020, 15:27

Bo Zinck er et tågehorn. Ægte bodegatype.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Jakobsen » 21. aug 2020, 07:51

Sanchez94 skrev:
Forza skrev:
20. aug 2020, 14:33
FIDEL skrev:
20. aug 2020, 13:33
Inge er kanon i Ripodsten. Lars Kühnel kan jeg dog sagtens undvære. Der er en tendens til, at de tager de samme mennesker ind i studiet.
Kühnel siger heller ikke mig det store, men hellere ham end Bo Zinck, som nærmest har været der hver andet afsnit.
Bo Zinck er klasse, han siger hvad han mener.
Bo Zinck er en brovtende bonderøv. Hans facon er jo sådan “den lokale lidt fulde serietræner du møder på værtshus”. Han kan jo ikke sige andet end det handler om at skrælle igennem og at X er en god lokal fyr. Jeg synes slet ikke han egner sig til podcast. Vi kender alle en Bo Zinck type og de kan være herlige nok, men det dur ikke på podcast.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Funky » 17. nov 2020, 10:16

Nyeste udgave af Ripodsten har en længere snak med Peter Feher. Lyt til det, jeg kan kun se, at det tegner et billede af en mand som har det, vi efterspørger af en cheftræner i AaB. Det eneste, som for mig taler lidt imod det nu, det er, om hans/klubbens udviklingsprojekt med at rykke på mentaliteten er så vigtigt, at cheftræner-posten risikerer at gå hen og være for udsat en position?

Nå ja, og så kunne de andre da godt have været lidt skarpere på at pinpointe, hvad han har forandret i de seneste kampe i fht Friis - eks at vi hører en angriber (Tom) sige, at nu begynder AaB at spille med en central angriber igen....
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Julgranen » 17. nov 2020, 10:23

Funky skrev:
17. nov 2020, 10:16
Nyeste udgave af Ripodsten har en længere snak med Peter Feher. Lyt til det, jeg kan kun se, at det tegner et billede af en mand som har det, vi efterspørger af en cheftræner i AaB.
Han har to middelmådige cheftræner-jobs i divisionsrækkerne bag sig, og ry for at være en rigtig hyggeonkel som er meget lun, men også en lidt atypisk, skæv fyr. Med al respekt - så tænker jeg at AaB har behov for en kapacitet, der kan tiltrække gode spillere og skabe opmærksomhed om klubben. En med en faglig og professionel ballast, som gør ham i stand til at håndtere et stort pres - for det er vores målsætning at stile højere end tidligere. Feher er sjov, og på talent- og udviklingsplan en kapacitet, men som cheftræner... nej.

Derfor tvivler jeg meget på at Feher er et emne - uanset hvad Inge siger i medierne.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Pastorius » 17. nov 2020, 10:29

Funky skrev:
17. nov 2020, 10:16
Nyeste udgave af Ripodsten har en længere snak med Peter Feher. Lyt til det, jeg kan kun se, at det tegner et billede af en mand som har det, vi efterspørger af en cheftræner i AaB. Det eneste, som for mig taler lidt imod det nu, det er, om hans/klubbens udviklingsprojekt med at rykke på mentaliteten er så vigtigt, at cheftræner-posten risikerer at gå hen og være for udsat en position?

Nå ja, og så kunne de andre da godt have været lidt skarpere på at pinpointe, hvad han har forandret i de seneste kampe i fht Friis - eks at vi hører en angriber (Tom) sige, at nu begynder AaB at spille med en central angriber igen....
Vi har vel stadig til gode at se, om det er en god idé at spille med en central angriber igen (med dem vi har til rådighed).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Martino » 17. nov 2020, 10:46

Julgranen skrev:
17. nov 2020, 10:23
Funky skrev:
17. nov 2020, 10:16
Nyeste udgave af Ripodsten har en længere snak med Peter Feher. Lyt til det, jeg kan kun se, at det tegner et billede af en mand som har det, vi efterspørger af en cheftræner i AaB.
Han har to middelmådige cheftræner-jobs i divisionsrækkerne bag sig, og ry for at være en rigtig hyggeonkel som er meget lun, men også en lidt atypisk, skæv fyr. Med al respekt - så tænker jeg at AaB har behov for en kapacitet, der kan tiltrække gode spillere og skabe opmærksomhed om klubben. En med en faglig og professionel ballast, som gør ham i stand til at håndtere et stort pres - for det er vores målsætning at stile højere end tidligere. Feher er sjov, og på talent- og udviklingsplan en kapacitet, men som cheftræner... nej.

Derfor tvivler jeg meget på at Feher er et emne - uanset hvad Inge siger i medierne.
Jeg synes Feher har truffet nogle kloge valg i forhold til hvilke hold han stiller op med, og virker til at prioritere boldspillet mere end Friis gjorde, hvilket jeg er stor fan af. Når det så er sagt, så giver jeg dig nok alligevel ret i at Feher fortsat skal være assistent og at vi skal have en ind udefra, men den risiko det selvfølgelig indebærer. Det ser jeg som det rigtige på den lange bane, skønt Feher har vist at han er en dygtig træner - og kan træde til, skulle det blive nødvendigt, hvis den nye træner fejler.
Jeg savner Winsnes

Besvar