Ripodsten tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Moen » 8. apr 2021, 12:35

Funky skrev:
8. apr 2021, 12:27
Nå, seneste afsnit af Ripodsten (7/4) var så en af de halvdårlige omgange, hvor der er for meget bodega og for lidt ekspertniveau. Det bedste er vel interviewet med MC, det ringeste er Jensens og Simonis vurdering af Inge. Så’n en gang snak.
Har ikke hørt det endnu, hvad er deres vurdering? At han henter for mange slatne udlændinge?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13716
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Funky » 8. apr 2021, 12:52

Prica22 skrev:
8. apr 2021, 12:35
Funky skrev:
8. apr 2021, 12:27
Nå, seneste afsnit af Ripodsten (7/4) var så en af de halvdårlige omgange, hvor der er for meget bodega og for lidt ekspertniveau. Det bedste er vel interviewet med MC, det ringeste er Jensens og Simonis vurdering af Inge. Så’n en gang snak.
Har ikke hørt det endnu, hvad er deres vurdering? At han henter for mange slatne udlændinge?
De giver ham karakterer for diverse, “13 for kommunikation”, “7 for salg”, “03 for køb”, og så en masse intetsigende mandagstrænersnak og “på de sociale medier hører vi...”. Det er fint med meninger, men jeg forventer, og de folk som får mikrofontid i Ripodsten også kan levere lidt højere niveau end det, man hører fra de to i dette afsnit. Jeg har indtryk af, at der en række brugere i dette forum (nej, jeg regner ikke mig selv med) som er i stand til at debattere AaB med væsentligt større fodboldfaglighed.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Moen » 8. apr 2021, 12:56

Funky skrev:
8. apr 2021, 12:52
Prica22 skrev:
8. apr 2021, 12:35
Funky skrev:
8. apr 2021, 12:27
Nå, seneste afsnit af Ripodsten (7/4) var så en af de halvdårlige omgange, hvor der er for meget bodega og for lidt ekspertniveau. Det bedste er vel interviewet med MC, det ringeste er Jensens og Simonis vurdering af Inge. Så’n en gang snak.
Har ikke hørt det endnu, hvad er deres vurdering? At han henter for mange slatne udlændinge?
De giver ham karakterer for diverse, “13 for kommunikation”, “7 for salg”, “03 for køb”, og så en masse intetsigende mandagstrænersnak og “på de sociale medier hører vi...”. Det er fint med meninger, men jeg forventer, og de folk som får mikrofontid i Ripodsten også kan levere lidt højere niveau end det, man hører fra de to i dette afsnit. Jeg har indtryk af, at der en række brugere i dette forum (nej, jeg regner ikke mig selv med) som er i stand til at debattere AaB med væsentligt større fodboldfaglighed.
Så alt er som forventet.. Det er en generel ting, synes jeg, blandt "eksperter", som ikke har sin gang i fodboldverdenen. Kan ikke se hvilke af Inges salg der trækker ham ned. Og det er sgu egentlig også tidligt at dømme hans indkøb, især så kritisk. Må lige få hørt det :thumbsup:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 8. apr 2021, 14:30

De salg Inge har foretaget kan vel godt kaldes til et 12-tal, men der mangler nok nogle flere salg for at løfte det samlede salgsindtryk.

Vi havde vel forventning om, at flere var skudt af i vinters.

F.eks. kan man sige, at hvis påstanden om, at Magnus Christensen i sommers fik at vide, at hans tid er forbi, så er det skidt for Inge, at han nu starter inde for os i april året efter. Personligt tror jeg ikke på påstanden, men hvis den passer så trækker den ned på Inges salgsindtryk.

Inge skal jo ikke bare sælge dyrt, når nogen vil købe, men også kunne sælge dem, som vi ikke har brug for.
- FlæskeFrank

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Fromthecradle » 8. apr 2021, 14:58

De vurderer hans første år, og siger jo blot hvad de fleste kan se med et halvt øje. Han er god til kommunikation, salg er ok, indkøb og sportslige resultater er dårlige.
Om man så tror på det på en længere bane bliver netop en trossag. Jeg tænker at succesen på længere sigt afhænger helt og aldeles af op- eller tilbygningen på akademiet og relativt set i mindre grad af køb og salg (især køb).
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2021, 15:05

Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 14:58
De vurderer hans første år, og siger jo blot hvad de fleste kan se med et halvt øje. Han er god til kommunikation, salg er ok, indkøb og sportslige resultater er dårlige.
Om man så tror på det på en længere bane bliver netop en trossag. Jeg tænker at succesen på længere sigt afhænger helt og aldeles af op- eller tilbygningen på akademiet og relativt set i mindre grad af køb og salg (især køb).
Det er heldigt for os, at det er fremtoning i medierne og varm luft der giver pokaler og europæiske kampe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Fromthecradle » 8. apr 2021, 15:23

jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:05
Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 14:58
De vurderer hans første år, og siger jo blot hvad de fleste kan se med et halvt øje. Han er god til kommunikation, salg er ok, indkøb og sportslige resultater er dårlige.
Om man så tror på det på en længere bane bliver netop en trossag. Jeg tænker at succesen på længere sigt afhænger helt og aldeles af op- eller tilbygningen på akademiet og relativt set i mindre grad af køb og salg (især køb).
Det er heldigt for os, at det er fremtoning i medierne og varm luft der giver pokaler og europæiske kampe.
Ja, det er jo bekymringen flere har. Omvendt er det - som andre påpeger - måske også for tidligt at fælde dom. Cifuentes kan vel stadig overraske og begynde at vise noget, og på indkøbssiden må man forvente at der bliver holdt lidt mere snor i ham fremadrettet.
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2021, 15:35

Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 15:23
jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:05
Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 14:58
De vurderer hans første år, og siger jo blot hvad de fleste kan se med et halvt øje. Han er god til kommunikation, salg er ok, indkøb og sportslige resultater er dårlige.
Om man så tror på det på en længere bane bliver netop en trossag. Jeg tænker at succesen på længere sigt afhænger helt og aldeles af op- eller tilbygningen på akademiet og relativt set i mindre grad af køb og salg (især køb).
Det er heldigt for os, at det er fremtoning i medierne og varm luft der giver pokaler og europæiske kampe.
Ja, det er jo bekymringen flere har. Omvendt er det - som andre påpeger - måske også for tidligt at fælde dom. Cifuentes kan vel stadig overraske og begynde at vise noget, og på indkøbssiden må man forvente at der bliver holdt lidt mere snor i ham fremadrettet.
Jeg er enig ift Cifuentes der også har haft svære betingelser for sin opstart. Men ift Inge kan jeg ikke lade være med at tænke på, at den opgave han har sat sig for i AaB bare er markant sværere end den han eftersigende fik gennemført i Stabæk. Hvis AaB skal have landets stærkeste akademi, så skal vi altså både gøre det bedre end FCN, FCM, FCK, Brøndby og Lyngby. Brøndby og Lyngby er lidt dark horses her, men FCN, FCM og dels FCK leverer bare talentarbejde på et noget andet niveau end i Norge/Sverige. Man kan ikke bare gå ind og styrke ungdomssektoren en smule og ansætte lidt flere trænere for at blive landets bedste talentudvikler. Der skal nogle helt andre økonomiske satsninger til, og det er vi bare ikke i stand til lige pt., og bliver det næppe de næste 5-10 år. Jeg tror desværre ikke på at han får den gennemført, og jeg er oprigtigt bekymret for hvilken trup han efterlader sig, når han en dag er fortid af gud ved hvilken grund.

Cifuentes kan på sin vis sammenlignes lidt med Jonas Dal, der også overpræsterede med et ludfattigt Hobro hold. Det var en flot præstation, men som vi har set efterfølgende, så har det vist sig at han bare ikke har det der skal til, når det begynder at handle om mere og andet end et sammentømret fællesskab.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Buzz Killington » 8. apr 2021, 15:59

jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:35
Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 15:23
jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:05
Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 14:58
De vurderer hans første år, og siger jo blot hvad de fleste kan se med et halvt øje. Han er god til kommunikation, salg er ok, indkøb og sportslige resultater er dårlige.
Om man så tror på det på en længere bane bliver netop en trossag. Jeg tænker at succesen på længere sigt afhænger helt og aldeles af op- eller tilbygningen på akademiet og relativt set i mindre grad af køb og salg (især køb).
Det er heldigt for os, at det er fremtoning i medierne og varm luft der giver pokaler og europæiske kampe.
Ja, det er jo bekymringen flere har. Omvendt er det - som andre påpeger - måske også for tidligt at fælde dom. Cifuentes kan vel stadig overraske og begynde at vise noget, og på indkøbssiden må man forvente at der bliver holdt lidt mere snor i ham fremadrettet.
Jeg er enig ift Cifuentes der også har haft svære betingelser for sin opstart. Men ift Inge kan jeg ikke lade være med at tænke på, at den opgave han har sat sig for i AaB bare er markant sværere end den han eftersigende fik gennemført i Stabæk. Hvis AaB skal have landets stærkeste akademi, så skal vi altså både gøre det bedre end FCN, FCM, FCK, Brøndby og Lyngby. Brøndby og Lyngby er lidt dark horses her, men FCN, FCM og dels FCK leverer bare talentarbejde på et noget andet niveau end i Norge/Sverige. Man kan ikke bare gå ind og styrke ungdomssektoren en smule og ansætte lidt flere trænere for at blive landets bedste talentudvikler. Der skal nogle helt andre økonomiske satsninger til, og det er vi bare ikke i stand til lige pt., og bliver det næppe de næste 5-10 år. Jeg tror desværre ikke på at han får den gennemført, og jeg er oprigtigt bekymret for hvilken trup han efterlader sig, når han en dag er fortid af gud ved hvilken grund.

Cifuentes kan på sin vis sammenlignes lidt med Jonas Dal, der også overpræsterede med et ludfattigt Hobro hold. Det var en flot præstation, men som vi har set efterfølgende, så har det vist sig at han bare ikke har det der skal til, når det begynder at handle om mere og andet end et sammentømret fællesskab.
Der skal altså samspil mellem mere end to parametre til før noget kan kaldes sammenligneligt. At både Dal og Cifuentes med en hvis succes har trænet bundhold siger ikke rigtigt noget om hvor meget de har til fælles som trænere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Ibiza Polar

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Ibiza Polar » 8. apr 2021, 16:08

jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:35
Cifuentes kan på sin vis sammenlignes lidt med Jonas Dal, der også overpræsterede med et ludfattigt Hobro hold. Det var en flot præstation, men som vi har set efterfølgende, så har det vist sig at han bare ikke har det der skal til, når det begynder at handle om mere og andet end et sammentømret fællesskab.
De er vist også begge mænd.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Pastorius » 8. apr 2021, 16:10

jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:35
Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 15:23
jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:05
Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 14:58
De vurderer hans første år, og siger jo blot hvad de fleste kan se med et halvt øje. Han er god til kommunikation, salg er ok, indkøb og sportslige resultater er dårlige.
Om man så tror på det på en længere bane bliver netop en trossag. Jeg tænker at succesen på længere sigt afhænger helt og aldeles af op- eller tilbygningen på akademiet og relativt set i mindre grad af køb og salg (især køb).
Det er heldigt for os, at det er fremtoning i medierne og varm luft der giver pokaler og europæiske kampe.
Ja, det er jo bekymringen flere har. Omvendt er det - som andre påpeger - måske også for tidligt at fælde dom. Cifuentes kan vel stadig overraske og begynde at vise noget, og på indkøbssiden må man forvente at der bliver holdt lidt mere snor i ham fremadrettet.
Jeg er enig ift Cifuentes der også har haft svære betingelser for sin opstart. Men ift Inge kan jeg ikke lade være med at tænke på, at den opgave han har sat sig for i AaB bare er markant sværere end den han eftersigende fik gennemført i Stabæk. Hvis AaB skal have landets stærkeste akademi, så skal vi altså både gøre det bedre end FCN, FCM, FCK, Brøndby og Lyngby. Brøndby og Lyngby er lidt dark horses her, men FCN, FCM og dels FCK leverer bare talentarbejde på et noget andet niveau end i Norge/Sverige. Man kan ikke bare gå ind og styrke ungdomssektoren en smule og ansætte lidt flere trænere for at blive landets bedste talentudvikler. Der skal nogle helt andre økonomiske satsninger til, og det er vi bare ikke i stand til lige pt., og bliver det næppe de næste 5-10 år. Jeg tror desværre ikke på at han får den gennemført, og jeg er oprigtigt bekymret for hvilken trup han efterlader sig, når han en dag er fortid af gud ved hvilken grund.

Cifuentes kan på sin vis sammenlignes lidt med Jonas Dal, der også overpræsterede med et ludfattigt Hobro hold. Det var en flot præstation, men som vi har set efterfølgende, så har det vist sig at han bare ikke har det der skal til, når det begynder at handle om mere og andet end et sammentømret fællesskab.
Det er helt sort. Truppen er ikke Cifuentes ansvar og han minder da på ingen måde om Jonas Dal - overhovedet ikke faktisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Julgranen » 8. apr 2021, 16:11

jonas386 skrev:
8. apr 2021, 15:35
Cifuentes kan på sin vis sammenlignes lidt med Jonas Dal, der også overpræsterede med et ludfattigt Hobro hold. Det var en flot præstation, men som vi har set efterfølgende, så har det vist sig at han bare ikke har det der skal til, når det begynder at handle om mere og andet end et sammentømret fællesskab.
Letkøbt konklusion til 500 kr., tak.

Du mestrer dem, og det er mig en gåde at du ikke i det mindste prøver at argumentere med lidt bund i.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Julgranen » 8. apr 2021, 16:17

Fromthecradle skrev:
8. apr 2021, 14:58
Jeg tænker at succesen på længere sigt afhænger helt og aldeles af op- eller tilbygningen på akademiet og relativt set i mindre grad af køb og salg (især køb).
Her er der jo i hvert fald noget at holde Inge op på - al den stund at Inge har gjort det én gang med Stabæk, som i dag har et ungdoms- og talent-setup som set til klubbens størrelse er langt bedre end AaB's ditto.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Julgranen » 8. apr 2021, 16:21

FlæskeFrank skrev:
8. apr 2021, 14:30
F.eks. kan man sige, at hvis påstanden om, at Magnus Christensen i sommers fik at vide, at hans tid er forbi, så er det skidt for Inge, at han nu starter inde for os i april året efter. Personligt tror jeg ikke på påstanden, men hvis den passer så trækker den ned på Inges salgsindtryk.

Inge skal jo ikke bare sælge dyrt, når nogen vil købe, men også kunne sælge dem, som vi ikke har brug for.
Inge kan jo ikke gøre noget, hvis spilleren ikke vil væk. Jo, han kan ophæve hans kontrakt, men det er vist også det. Det er tæt på urimeligt at klandre ham for ikke at kunne afsætte en spiller, hvis spilleren ikke vil væk. Han gav klart udtryk for, at man havde sat sig ned og givet ham de bedste muligheder for et skifte og ikke ville stå i vejen for noget, men spilleren valgte at sige nej til det der kom.
Man kan klandre ham der har givet ham en guldrandet kontrakt i første omgang.

Mon ikke man hælder Magnus ud til sommer, hvis han fortsat ikke ønsker at forlade klubben. Som det er nu, så er det ét fedt om det er ham eller Kakeeto der spiller, de er lige dårlige alternativer, men desværre de eneste vi har. Det kan man jo ikke lave om på.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Buzz Killington » 8. apr 2021, 16:31

Julgranen skrev:
8. apr 2021, 16:21
FlæskeFrank skrev:
8. apr 2021, 14:30
F.eks. kan man sige, at hvis påstanden om, at Magnus Christensen i sommers fik at vide, at hans tid er forbi, så er det skidt for Inge, at han nu starter inde for os i april året efter. Personligt tror jeg ikke på påstanden, men hvis den passer så trækker den ned på Inges salgsindtryk.

Inge skal jo ikke bare sælge dyrt, når nogen vil købe, men også kunne sælge dem, som vi ikke har brug for.
Inge kan jo ikke gøre noget, hvis spilleren ikke vil væk. Jo, han kan ophæve hans kontrakt, men det er vist også det. Det er tæt på urimeligt at klandre ham for ikke at kunne afsætte en spiller, hvis spilleren ikke vil væk. Han gav klart udtryk for, at man havde sat sig ned og givet ham de bedste muligheder for et skifte og ikke ville stå i vejen for noget, men spilleren valgte at sige nej til det der kom.
Man kan klandre ham der har givet ham en guldrandet kontrakt i første omgang.

Mon ikke man hælder Magnus ud til sommer, hvis han fortsat ikke ønsker at forlade klubben. Som det er nu, så er det ét fedt om det er ham eller Kakeeto der spiller, de er lige dårlige alternativer, men desværre de eneste vi har. Det kan man jo ikke lave om på.
Ja, det er nok nærmere Kakeeto forlængelsen man kan klandre ham for. Vi hænger på ham til 2023, og det er svært at se fornuften i når MC står foran.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2021, 16:37

Jeg siger ikke at det er samme type træner. Jeg skriver at det ikke i sig selv er et tegn på kvalitet, at man holder sig oppe med et hold der ellers er dømt til sikker nedrykning på forhånd. Og det siger slet ikke noget om hvorvidt man kan have succes på hold hvor mål og forudsætninger er nogle helt andre.

Dét er Jonas Dal et fint eksempel på herhjemme. Efter Hobro tiden var han et hot navn herhjemme og en mand der blev sat i forbindelse med større stillinger. Senere har han floppet i både Esbjerg og Horsens. Nu er han på Færøerne
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Julgranen » 8. apr 2021, 16:38

Buzz Killington skrev:
8. apr 2021, 16:31
Ja, det er nok nærmere Kakeeto forlængelsen man kan klandre ham for. Vi hænger på ham til 2023, og det er svært at se fornuften i når MC står foran.
Nu er det ikke ligefrem med længder han er bedre - de er som sagt lige ringe. Desuden er Kakeeto den lavest lønnede må man gå ud fra, sammen med ungdomsspillerne, i vores trup.
Jeg kan sagtens se hans berettigelse, når han går til hvad der formentlig er tæt på minimumslønnen.
Det får vi ikke meget backup for andre steder.
1,2 mio. derimod...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af jonas386 » 8. apr 2021, 16:39

Pastorius skrev:
8. apr 2021, 16:10

Det er helt sort. Truppen er ikke Cifuentes ansvar og han minder da på ingen måde om Jonas Dal - overhovedet ikke faktisk.
Det er så overhovedet heller ikke det jeg skriver
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Julgranen » 8. apr 2021, 16:42

jonas386 skrev:
8. apr 2021, 16:37
Jeg siger ikke at det er samme type træner. Jeg skriver at det ikke i sig selv er et tegn på kvalitet, at man holder sig oppe med et hold der ellers er dømt til sikker nedrykning på forhånd. Og det siger slet ikke noget om hvorvidt man kan have succes på hold hvor mål og forudsætninger er nogle helt andre.

Dét er Jonas Dal et fint eksempel på herhjemme. Efter Hobro tiden var han et hot navn herhjemme og en mand der blev sat i forbindelse med større stillinger. Senere har han floppet i både Esbjerg og Horsens. Nu er han på Færøerne
Jonas Dal kom fra hyggemiljø som U-træner i FCM.
Cifuentes har trænet seniorhold, som træner/assistent, i mere end 10 år.
Har en meriteret uddannelse, og har trænet ungdomshold i udlandet også. Været hvad der svarer til A+-træner i AIK, med ansvar for spillestil og transition.
Kendt for at stille høje krav til sine spillere, og bruge alle sine vågne timer på at forbedre sig.
Til sammenligning oplevede Esbjerg-spillerne vel netop Jonas Dal som en fagligt inkompetent hyggeonkel.

Det et en hjemmebrygget sammenligning!

Der er en kæmpe forskel!

Ibiza Polar

Re: Ripodsten tråden

Indlæg af Ibiza Polar » 8. apr 2021, 16:44

jonas386 skrev:
8. apr 2021, 16:37
Jeg siger ikke at det er samme type træner. Jeg skriver at det ikke i sig selv er et tegn på kvalitet, at man holder sig oppe med et hold der ellers er dømt til sikker nedrykning på forhånd. Og det siger slet ikke noget om hvorvidt man kan have succes på hold hvor mål og forudsætninger er nogle helt andre.

Dét er Jonas Dal et fint eksempel på herhjemme. Efter Hobro tiden var han et hot navn herhjemme og en mand der blev sat i forbindelse med større stillinger. Senere har han floppet i både Esbjerg og Horsens. Nu er han på Færøerne
Men hvem er det lige, der har sagt det?
Der er intet reelt grundlag for at sammenligne de to. De benytter sig af vidt forskellige redskaber som trænere.

Cifuentes er jo ikke blevet ansat, fordi han overlevede med en sikker nedrykker. Han er blevet ansat, fordi man vurderer, at han kan lykkes med sin spillestil i AaB, og den matcher klubbens visioner.

Besvar