Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 19. jul 2020, 23:37

jonas386 skrev:
19. jul 2020, 23:22
Buzz Killington skrev:
19. jul 2020, 23:09
jonas386 skrev:
19. jul 2020, 22:39
Men er det her Friis' system? Jeg er i tvivl. Vi sadlede om efter den tabte pokalfinale hvor vi ikke længere har rådighed over Lucas. Jeg synes det kunne være fint hvis vi fortsætter med at se et højt og agressivt pres kombineret med teknisk stærke spillere. Men jeg er ikke sikker på, at det er den måde Friis vil spille, hvis han selv kunne bestemme de spillere han rådede over. Jeg synes heller ikke rigtigt at vi har købt så målrettet ind til sådan et system, men vi har da helt sikkert fået nogle gode lunger ind centralt med Fossum og Olsen. De mangler lige den rigtige støttespiller, så har vi en virkelig stærk midtbane imo.

Jeg er enig i at det er en flot stime vi har gang i, men det tyder også på at spillet er noget mere frit, nu hvor presset er væk. Og jeg ved ikke om det mentale problem med at komme bagud, eller at vi ganske enkelt ikke møder op til enkelte kampe er ovre. Nu virker det til at de gerne vil slutte ordentligt af efter pokalfinalen, men jeg håber da også, at det er noget vi kan tage med ind i næste sæson før jeg bliver overdrevet begejstret.
Det var også sådan vi spillede efter ferien men før Coronaen. Så jeg kan ikke se noget der indikerer at Friis ikke vil spille på den måde. Der blev snakket en del om den spillestil efter Krogh kom til. Her lagde man vægt på at det ikke er var en spillestil man bare uden videre kan praktisere uden at spillerne er fysisk klar til den. Det blev de så efter vinterpausen, hvor man så gik over til et højt og aggresivt presspil.

Så kom Coronaen, og så har man sikkert erkendt at spillerne efter den pause ikke var fysisk klar til det. Og man ville givetvis ikke knække spillerne op til en så vigtig finale. Det kan også være forklaringen til at man gik over til det meget krævende pres lige efter finalen, da der ikke var så meget andet end udvikling på spil.

Og nej, vi har selvfølgelig ikke købt målrettet ind til det system hvis det er et system der først er skrevet ind i taktikbogen efter Krogh er kommet til.
Det synes jeg ikke rigtigt forklarer indsatsen i selve pokalfinalen. I flere kampe blev spillere som Kusk og Van Weert hevet ud i halvlegen, og alligevel var vi lige så ligegyldige i anden halvleg. Man kunne vel godt dosere op til pokalfinalen, og i det mindste lade som om der kunne spilles fodbold. Jeg har for længe siden afskrevet sæsonen. Friis skal bedømmes på efteråret, og ikke på de sidste 5 kampe. Han skal vise at det er noget der kan fortsætte, og ikke bare den trodsreaktion der var snak om efter pokalfinalen.

Det med at købe målrettet ind var en kommentar til raekkeetrae, der skrev at vi havde fået en rød tråd i vores transfers efter Friis var kommet ind.

Friis må dog meget gerne modbevise mig, og levere et stærkt efterår hvor et par andre klubber formentlig har travlt med europa.
Friis snakker i nedtakten om at Fossum og Olsen var specielt købt ind til det her system, fordi de havde en god Motor og kunne presse over længere perioder. Og nu kigger de efter samme type spillere i det her vindue, men med andre færdigheder, blandet andet fart. Og det var ikke et system der først kom med Krogh, Friis snakkede om at da han startede denne her sæson var det med henblik, at udvikle denne her måde at spille på, og det var en af hans mål med sæsonen. Så jow, der er kommet en MEGET mere rød tråd.

Der er ingen ting der forklare pokal finalen, andet en gummiben og overtændthed, så.man glemte alt det taktiske.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 19. jul 2020, 23:45

Det var slet ikke den type spil jeg synes vi så i efteråret, selvom Kaufmann vel er en rimelig oplagt angriber i sådan en konstellation. Jeg er så også med på at Thelander ikke rigtigt var tilgængelig.

Har Friis snakket om det i andre sammenhænge end dagens kamp? Jeg har ikke set det før.

Uanset er det godt hvis vi kan få det til at fungere, og få Lucas i en fri rolle. Jeg håber bare at Friis og Inge kan finde de rigtige spillere. Jeg orker ikke flere dødsejlere, hvor vi er helt væk i presspillet og bare losser den frem mod 3 klejne typer. Jeg mener ikke at Friis skal ud for enhver pris, men jeg tror desværre ikke på at han er den rigtige løsning på længere sigt
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2020, 01:00

Friis snakkede allerede i sommers, at det først var nu hans præg på holdet kunne komme til udtryk, altså at det første ½ år både var damagecontrol og små justeringer mod hans måde at spille på. Samt at det først var hans egentlige første transfervindue.

Så det kan blive rigtig spændende næste sæson, hvis klubben har råd til en reel forstærkning eller to. Selv uden en Lucas.

Så jeg er meget tryg ved Friis.

Pokalfinalenederlaget vil gøre ondt i mange år. Men AaB er altså det hold i Danmark som har stået i flest finaler og nok også har en af de dårligste hitrater med pokaltitler. 12 finaler, men kun tre sejre. Det har intet med Friis at gøre, men en AaB forbandelse.
- FlæskeFrank

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 399
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Remark » 20. jul 2020, 07:17

Friis startede med at vi skulle spille mere direkte eller i banens længderetning. Og der er udvikling i holdets spillefacetter, der absolut er positive. Men også udsving, som handler om spillemæssig substans.

Og her er Kaketoo/MC det absolut svageste led. Igen i går. Dygtigere hold end Brøndby havde mast os

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Lyngehoevdingen » 20. jul 2020, 07:49

FlæskeFrank skrev:
20. jul 2020, 01:00
Friis snakkede allerede i sommers, at det først var nu hans præg på holdet kunne komme til udtryk, altså at det første ½ år både var damagecontrol og små justeringer mod hans måde at spille på. Samt at det først var hans egentlige første transfervindue.

Så det kan blive rigtig spændende næste sæson, hvis klubben har råd til en reel forstærkning eller to. Selv uden en Lucas.

Så jeg er meget tryg ved Friis.

Pokalfinalenederlaget vil gøre ondt i mange år. Men AaB er altså det hold i Danmark som har stået i flest finaler og nok også har en af de dårligste hitrater med pokaltitler. 12 finaler, men kun tre sejre. Det har intet med Friis at gøre, men en AaB forbandelse.


Det var dog en absurd ansvarsfraskrivelse. Tror du seriøst, at det ikke var på grund af holdets niveau og indsats, at de tabte? Og er det mere fair, at Jacob Friis ikke fik sit hold til at præstere, bare fordi Hans Backe heller ikke lykkedes at slå Viborg i 2000.

Jeg er egentlig stadig pro Jacob Friis. Det der var dog et letkøbt argument.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Martino » 20. jul 2020, 08:56

Remark skrev:
20. jul 2020, 07:17
Friis startede med at vi skulle spille mere direkte eller i banens længderetning. Og der er udvikling i holdets spillefacetter, der absolut er positive. Men også udsving, som handler om spillemæssig substans.

Og her er Kaketoo/MC det absolut svageste led. Igen i går. Dygtigere hold end Brøndby havde mast os
Jeg kan ikke forestille mig andet end at der kommer en 6’er ind...Kakeeto bliver aldrig dygtig nok.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 20. jul 2020, 09:57

Martino skrev:
20. jul 2020, 08:56
Remark skrev:
20. jul 2020, 07:17
Friis startede med at vi skulle spille mere direkte eller i banens længderetning. Og der er udvikling i holdets spillefacetter, der absolut er positive. Men også udsving, som handler om spillemæssig substans.

Og her er Kaketoo/MC det absolut svageste led. Igen i går. Dygtigere hold end Brøndby havde mast os
Jeg kan ikke forestille mig andet end at der kommer en 6’er ind...Kakeeto bliver aldrig dygtig nok.
Nej efter en stribe sejre i mesterskabsslutspillet hvor Kakeeto er startet på banen, og til og med har været ganske god, så bliver han aldrig dygtig nok...

Kakeetos tekniske færdigheder og indsats fejler vist ikke noget. Men fair nok, han kan nok ikke trylle sig meget hurtigere, end han er nu.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Yankee » 20. jul 2020, 10:33

Friis har gjort det helt rigtige og ramt en spillestil der passer perfekt til det her mesterskabsspil - især når vi står uden Lucas Andersen. Modstanderholdene forventer at de skal spille slutspillets letteste kamp og i stedet møder de et død-ubehageligt AaB-hold der presser hårdt og lægger tungt pres på modstanderens felt når muligheden byder sig. De to wingbacks har set bedre ud end længe og fx ved målet igår er Kristoffer Pallesen inde i feltet og tage en duel med en af Brøndbys stoppere, selvom opspillet starter i venstre side. Det er ekstremt dynamisk og svært at spille mod - især fordi de tre centerforsvarere samtidig spiller på et uhørt godt niveau.

Det har været det helt rigtige i det her slutspil hvor AaB primært møder hold, der er stærkere og ser sig selv som favoritter, og forhåbentlig kan man til næste grundspil evne at have to spillestile. Én mod svagere hold og én mod bedre hold.

I denne sæsons grundspil fik AaB 32 point mod bund-8 og 6 point mod top-6. Det skyldes især at man var gode til at dominere med bolden i kampen mod bund-8 og til tider spillede så hurtigt at man kunne dirke defensive modstandere op. Med andre ord tror jeg ikke på at den nuværende spillestil vil fungere i de kommende kampe mod Horsens, Vejle, Sønderjyske, Lyngby m.fl. - men i stedet skal man prøve at opdyrke to forskellige spillestile som man kan veksle imellem, så man både kan opnå stabile resultater mod de svagere hold og relativt ofte stjæle point fra de stærkere hold.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Breezer » 20. jul 2020, 10:44

Funky skrev:
20. jul 2020, 09:57
Martino skrev:
20. jul 2020, 08:56
Remark skrev:
20. jul 2020, 07:17
Friis startede med at vi skulle spille mere direkte eller i banens længderetning. Og der er udvikling i holdets spillefacetter, der absolut er positive. Men også udsving, som handler om spillemæssig substans.

Og her er Kaketoo/MC det absolut svageste led. Igen i går. Dygtigere hold end Brøndby havde mast os
Jeg kan ikke forestille mig andet end at der kommer en 6’er ind...Kakeeto bliver aldrig dygtig nok.
Nej efter en stribe sejre i mesterskabsslutspillet hvor Kakeeto er startet på banen, og til og med har været ganske god, så bliver han aldrig dygtig nok...

Kakeetos tekniske færdigheder og indsats fejler vist ikke noget. Men fair nok, han kan nok ikke trylle sig meget hurtigere, end han er nu.
Det er netop de tekniske færdigheder der halter ved Kakeeto. Han smider stortset alle bolde væk, han spiller fremad i banen. Han skaber intet, og er en hæmsko i den afsluttende fase. Han fungerer rigtigt godt i dette system, fordi fossum kan dække to mand centralt. Da BIF skifter deres to 8’ere bliver Kakeeto fuldstændig usynlig, da han bare bliver løbet over ende.


Han har dog stadig overrasket positivt, og han gør alt han kan. Det betyder desværre bare ikke han er god nok, vi skal have en forstærkning til den plads denne sommer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 20. jul 2020, 11:09

Funky skrev:
20. jul 2020, 09:57
Martino skrev:
20. jul 2020, 08:56
Remark skrev:
20. jul 2020, 07:17
Friis startede med at vi skulle spille mere direkte eller i banens længderetning. Og der er udvikling i holdets spillefacetter, der absolut er positive. Men også udsving, som handler om spillemæssig substans.

Og her er Kaketoo/MC det absolut svageste led. Igen i går. Dygtigere hold end Brøndby havde mast os
Jeg kan ikke forestille mig andet end at der kommer en 6’er ind...Kakeeto bliver aldrig dygtig nok.
Nej efter en stribe sejre i mesterskabsslutspillet hvor Kakeeto er startet på banen, og til og med har været ganske god, så bliver han aldrig dygtig nok...

Kakeetos tekniske færdigheder og indsats fejler vist ikke noget. Men fair nok, han kan nok ikke trylle sig meget hurtigere, end han er nu.
Kakeeto har ingen teknik. Han kan ikke tæmme en bold og vende rundt med den. Han kan ikke beskytte bolden hvis han bliver presset. Hans afleveringer er upræcise - både de korte og lange, og når de lykkes sætter de alligevel hans medspillere under pres. Men det er da rigtigt at han har ryddet ud i de graverende fejl, så han ikke koster mål direkte.

Vi evner på ingen måde at holde fast i bolden, og med tre midterforsvarer, 2 backs der står langt tilbage og midtbane spillere der står meget langt tilbage, når vores første pres ikke virker, så har vi utroligt langt op til modstandernes ende.

Der er ingen chance i helvede for at vi bliver ved med at få resultater på den spillestil i længden, og hverken MC eller Kakeeto dur rigtigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13717
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 20. jul 2020, 11:09

Breezer skrev:
20. jul 2020, 10:44
Funky skrev:
20. jul 2020, 09:57
Martino skrev:
20. jul 2020, 08:56
Remark skrev:
20. jul 2020, 07:17
Friis startede med at vi skulle spille mere direkte eller i banens længderetning. Og der er udvikling i holdets spillefacetter, der absolut er positive. Men også udsving, som handler om spillemæssig substans.

Og her er Kaketoo/MC det absolut svageste led. Igen i går. Dygtigere hold end Brøndby havde mast os
Jeg kan ikke forestille mig andet end at der kommer en 6’er ind...Kakeeto bliver aldrig dygtig nok.
Nej efter en stribe sejre i mesterskabsslutspillet hvor Kakeeto er startet på banen, og til og med har været ganske god, så bliver han aldrig dygtig nok...

Kakeetos tekniske færdigheder og indsats fejler vist ikke noget. Men fair nok, han kan nok ikke trylle sig meget hurtigere, end han er nu.
Det er netop de tekniske færdigheder der halter ved Kakeeto. Han smider stortset alle bolde væk, han spiller fremad i banen. Han skaber intet, og er en hæmsko i den afsluttende fase. Han fungerer rigtigt godt i dette system, fordi fossum kan dække to mand centralt. Da BIF skifter deres to 8’ere bliver Kakeeto fuldstændig usynlig, da han bare bliver løbet over ende.


Han har dog stadig overrasket positivt, og han gør alt han kan. Det betyder desværre bare ikke han er god nok, vi skal have en forstærkning til den plads denne sommer.
Jeg synes nu, jeg har set ham lægge en del udmærkede pasninger, også fremad i banen, i disse kampe. Nej, han afslutter aldrig - jeg vil tro, han også får meget klar besked om, at det ikke er hans rolle.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7874
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 20. jul 2020, 11:56

Pastorius skrev:
20. jul 2020, 11:09
Funky skrev:
20. jul 2020, 09:57
Martino skrev:
20. jul 2020, 08:56
Remark skrev:
20. jul 2020, 07:17
Friis startede med at vi skulle spille mere direkte eller i banens længderetning. Og der er udvikling i holdets spillefacetter, der absolut er positive. Men også udsving, som handler om spillemæssig substans.

Og her er Kaketoo/MC det absolut svageste led. Igen i går. Dygtigere hold end Brøndby havde mast os
Jeg kan ikke forestille mig andet end at der kommer en 6’er ind...Kakeeto bliver aldrig dygtig nok.
Nej efter en stribe sejre i mesterskabsslutspillet hvor Kakeeto er startet på banen, og til og med har været ganske god, så bliver han aldrig dygtig nok...

Kakeetos tekniske færdigheder og indsats fejler vist ikke noget. Men fair nok, han kan nok ikke trylle sig meget hurtigere, end han er nu.
Kakeeto har ingen teknik. Han kan ikke tæmme en bold og vende rundt med den. Han kan ikke beskytte bolden hvis han bliver presset. Hans afleveringer er upræcise - både de korte og lange, og når de lykkes sætter de alligevel hans medspillere under pres. Men det er da rigtigt at han har ryddet ud i de graverende fejl, så han ikke koster mål direkte.

Vi evner på ingen måde at holde fast i bolden, og med tre midterforsvarer, 2 backs der står langt tilbage og midtbane spillere der står meget langt tilbage, når vores første pres ikke virker, så har vi utroligt langt op til modstandernes ende.

Der er ingen chance i helvede for at vi bliver ved med at få resultater på den spillestil i længden, og hverken MC eller Kakeeto dur rigtigt.
Kakeeto er helt klart en nødløsning. Og at han klart har slået MC af siger vel også lidt om niveauet.

Der skal en profil ind på den plads. Det kan der ikke være tvivl om.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Rams » 20. jul 2020, 13:43

Det vil ikke være jordens største overraskelse, hvis Inge går hårdt efter transferfrie Filip Rogic til den defensive midt. Han var forrygende som kreativt brækjern i Østersund og er nok blevet yderligere hærdet i den russiske liga
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 20. jul 2020, 14:17

Rams skrev:
20. jul 2020, 13:43
Det vil ikke være jordens største overraskelse, hvis Inge går hårdt efter transferfrie Filip Rogic til den defensive midt. Han var forrygende som kreativt brækjern i Østersund og er nok blevet yderligere hærdet i den russiske liga
Hvorfor blev hans kontrakt ophævet? Og kunne man ikke forestille sig, at han ville blive en ret dyr spiller hvis han er vant til russisk bold? Men spændende navn, og præcis den type spillere jeg gerne ser vi går efter.

I samme ombæring kunne en spiller som Alexander Milosevic være en oplagt erstatning for Okore. Fik ophævet kontrakten med Nottingham i vinters grundet økonomiske vanskeligheder, er min forståelse. Spiller med erfaring fra både tyrkisk, tysk og engelsk fodbold, og har vel 3-4 gode sæsoner i sig med sine 28 år. Jeg kender dog ikke til hans skadeshistorik eller andet, men antager at han er mere end god nok til dansk fodbold omend han måske skal bruge en periode på at komme tilbage i form.

EDIT: Han virker godt nok rimelig målfarlig, når man ser hans stats. Er han virkelig defensiv midt? I hans All-svenskan tid var han med i et mål i mere end hver 3. kamp (indblandet i 30 mål i lige under 90 kampe). Det er godt nok imponerende statistik som midtbanespiller
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

ALF
2. div
2. div
Indlæg: 174
Tilmeldt: 18. apr 2006, 10:37
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af ALF » 20. jul 2020, 15:17

Det er jo fordi Rogic ikke er 6’er men mere Ala
Patrick Olsen, muligt man signer med ham, men ikke som den 6’er man virkelig mangler.

Når det er sagt synes jeg at Kakeeto løser den defensive del af 6’er opgaven fortrinligt, og qua det, som er den reelle primære opgave, er han i min bog en af årsagerne til de gode resultater de seneste fem kampe med 4 clean sheets. At nogle så ikke helt anerkender eller forstår 6’er rollen er en anden sag.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Rams » 20. jul 2020, 15:54

Rogic kan spille alle pladser på midten, men er oprindeligt uddannet som defensiv midt i Eskiltuna. Så hvis vi vil have en boldspillende 6’er er han et Ok bud
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10758
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 20. jul 2020, 16:26

Spørgsmålet er selvfølgelig også om vi søger en decideret 6'er, eller om planen er at spille med tre i bagkæden, og dermed investere i en løbestærk 8'er med forcer i det defensive. Jeg er enig i, at Kakeeto har gjort det udmærket, men over en hel sæson er jeg bare ikke tryg ved hverken ham eller Magnus. Jeg synes det er fint hvis der bliver forlænget med Kakeeto - måske bare yderligere 6 måneder i første omgang - men han er ikke en spiller vi skal hænge vores hat på i min optik. Han er fin som back-up, som nødløsning og til nogle pokalkampe, men han er ikke en spiller vi kommer i top-3 med over en hel sæson.

Jeg vil dog gerne se en kriger derinde, en spiller som sætter sig igennem og forventer noget ekstra af medspillerne. Hverken Kakeeto, Magnus eller Fossum er typerne der får resten af holdet med, hvis det begynder at gå skidt. Og den type synes jeg vi mangler i motorrummet. Patrick Olsen har noget af det, men jo færre defensive pligter, jo bedre. Jeg er ikke altid super tryg ved ham som bageste mand med bolden, hertil er han ofte for nonchalant, og det kan straffes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: BIF - AaB 19/07/20 klokken 18:00

Indlæg af Lyngehoevdingen » 20. jul 2020, 21:21

jonas386 skrev:
19. jul 2020, 23:45
Det var slet ikke den type spil jeg synes vi så i efteråret, selvom Kaufmann vel er en rimelig oplagt angriber i sådan en konstellation. Jeg er så også med på at Thelander ikke rigtigt var tilgængelig.

Har Friis snakket om det i andre sammenhænge end dagens kamp? Jeg har ikke set det før.

Uanset er det godt hvis vi kan få det til at fungere, og få Lucas i en fri rolle. Jeg håber bare at Friis og Inge kan finde de rigtige spillere. Jeg orker ikke flere dødsejlere, hvor vi er helt væk i presspillet og bare losser den frem mod 3 klejne typer. Jeg mener ikke at Friis skal ud for enhver pris, men jeg tror desværre ikke på at han er den rigtige løsning på længere sigt
Allerede i foråret 2019 begyndte han at snakke om at intensivere træningen fysisk for at kunne levere et højere pres.
Vi kom et skridt i den retning i efteråret og et stort skridt videre efter vinterpausen. Det har dog hele vejen været ret ustabilt, hvor godt presset sad. Det eneste, der har været stabilt er, at det har siddet ret godt mod Brøndby.
Efter corona var det pres væk ind til Pokalfinalen, men at sige, at det er noget der er kommet efter finalen, det er helt forkert.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Besvar