henvendelse fra potentiel investor

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Hovedet » 21. jul 2020, 16:35

Hanga skrev:
21. jul 2020, 15:57
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:54

Det er en naiv tankegang at tro der ikke vil ske noget drastisk. I bedste fald bliver mere ligegyldige end FCN. Ja det er flot de producere det ene talent efter det andet, men de er jo bare blevet en pengetank for Tom Vernon
Vi får se. Jeg vælger ikke at tage sorgerne på forskud.

Nu kan man sige at FCM ikke havde meget at sælge ud af inden de fik Benham, men han er altså et glimrende eksempel på en udenlandsk investor, der har biddraget til udviklingen af forretning og klubben efter fundamentalt samme strategi og værdisæt som før han kom til.
Ja, lige præcis. Desuden har vi jo fået masser af penge tilført fra investorer gennem tiderne - for slet ikke at tale om vores evindelige aktieemissioner. Vi hører ikke hjemme på en eller anden høj hest, der kan moralprædike over såkaldte plasticklubber, mens vi roder rundt i den sportslige ligegyldighed, vi næsten uden undtagelse har befunder os i siden doublen.

Men selvfølgelig skal det ikke være Red Bull; og de plejer også i reglen at udvælge sig en anden type klub i de ligaer, hvor de huserer. Man kunne jo ikke have forestillet sig Red Bull i Schalke 04 eller Dortmund f.eks.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2020, 16:36

Hanga skrev:
21. jul 2020, 16:09
Jeg forstår ikke helt din pointe... Benham hører afgjort til sidstnævnte kategori.
Det er der vi går galt af hinanden. Kalkuleret og betting er i min optik ikke det samme som fornuftsbaseret. Han er blevet rig på at snylte på andre menneskers svagheder - også selvom han har pakket det ind i matematik.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af FEDE » 21. jul 2020, 16:37

RufusTheDog skrev:
21. jul 2020, 16:27
FEDE skrev:
21. jul 2020, 16:06
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:48
michael_nagg skrev:
21. jul 2020, 15:44
Så skal vi ikke på stadion længere. Så skal vi på redbull park.
Jeg er lidt lunken ved tanken. Men som der er flere der skriver. Så er det nok vejen frem, hvis man vil have medaljer hvert år.
Selvfølgelig skal vi på stadion. Det bliver bare ikke for at se AaB, men derimod Vejgaard, Gug eller et andet serie/divisionshold
Jamen så bliv dog væk.. også herinde fra..
Du er komplet træls at læse...
Det tror jeg også en del har tænkt om dig, siden du oprettede dig herinde.
I Know who you are..
HA

RufusTheDog

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af RufusTheDog » 21. jul 2020, 16:38

FEDE skrev:
21. jul 2020, 16:37
RufusTheDog skrev:
21. jul 2020, 16:27
FEDE skrev:
21. jul 2020, 16:06
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:48
michael_nagg skrev:
21. jul 2020, 15:44
Så skal vi ikke på stadion længere. Så skal vi på redbull park.
Jeg er lidt lunken ved tanken. Men som der er flere der skriver. Så er det nok vejen frem, hvis man vil have medaljer hvert år.
Selvfølgelig skal vi på stadion. Det bliver bare ikke for at se AaB, men derimod Vejgaard, Gug eller et andet serie/divisionshold
Jamen så bliv dog væk.. også herinde fra..
Du er komplet træls at læse...
Det tror jeg også en del har tænkt om dig, siden du oprettede dig herinde.
I Know who you are..
HA
Og hva så?

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Debatjuntaen » 21. jul 2020, 16:39

Den tone stopper lige nu!

/Debatjuntaen

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 21. jul 2020, 16:39

Der er mange skrækeksempler på hvad der sker med klubber der overtages helt eller delvist, se bare på hvad der er sket med hæderkronede Næstved i denne sæson hvor de nye ejere er godt og grundigt ved at køre klubben i sænk.

Alligevel er jeg meget positiv overfor et salg af klubben eller alternativt at indlede et samarbejde med en investor. Forarbejdet er altafgørende men hvis der er et match er det bare med at slå til.
Fodbolden ændrer sig konstant men det der står lysende klart er at det kræver flere og flere penge og her er vi meget udfordret af nogle konkurrenter som har langt større ressourcer.
Hvis vi vil være med hvor det er sjovt er det bare med at hoppe på vognen.

Jeg vil se resultater og europæisk bold og i den forbindelse er jeg ligeglad med om vi stiller med 11 mexicanere og er ejet af en udlænding.
Nordjyderne stemmer med fødderne og viser med al tydelighed at de ikke gider denne middelmådighed som AaB er sovset ind i

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Hanga » 21. jul 2020, 16:41

Pastorius skrev:
21. jul 2020, 16:36
Hanga skrev:
21. jul 2020, 16:09
Jeg forstår ikke helt din pointe... Benham hører afgjort til sidstnævnte kategori.
Det er der vi går galt af hinanden. Kalkuleret og betting er i min optik ikke det samme som fornuftsbaseret. Han er blevet rig på at snylte på andre menneskers svagheder - også selvom han har pakket det ind i matematik.
Det er jeg som sådan delvist enig i. Men det er jo en større diskussion. Så kunne man også argumentere for at AaB skulle afvise sponsoratet med Royal Unibrew osv.

Jeg var mere interesseret i hvad han har betydet for FCM.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Nitten » 21. jul 2020, 16:48

Bech skrev:
21. jul 2020, 15:34
Brent skrev:
21. jul 2020, 15:18
Personligt synes jeg det er fedt med en investor udefra, det kan give klubben et tiltrængt løft. Håber det er red bull eller andre med pengekassen i orden der vil gå ind i klubben
Red Bull Aalborg? AaB RB? Vi har allerede Tyren på Vesterbro, så ligger lige til højreskøjten...
Det matcher næsten perfekt. Vi bliver kaldt de røde og har en tyr foran stadion. Lad os bare få den tyr ind i logoet og en masse millioner ind på spillerkontoen
Og så en masse jägerbombs i boderne

FEDE
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 30. jul 2019, 09:59
Favoritspiller: Søren Dissing

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af FEDE » 21. jul 2020, 16:50

Prøv engang at kigge uden de rød/hvide briller..
Kunne man forestille sig det kunne blive godt.. Ja.
Kig engang lige omkring i andre ligaer.. der er mange der er ejet. Men vi snakker jo ikke over 50 %
Da det ville sælge klubben.. men det kan blive super.
Kan folk ikke forlig sig med det kan de se Nr. Sundby eller Noget Fortuna Hjørring til de falder til patten

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2020, 16:53

Ibiza Polar skrev:
21. jul 2020, 16:22
jonas386 skrev:
21. jul 2020, 16:15
Når man nævner Benham må man dog også huske Dempo. Benham har været en god investor for FCM på stort set alle parametre. Men inden ham var Dempo lige ved at køre FCM i sænk, efter ganske vist at have reddet dem fra konkurs. Jeg er ikke umiddelbart fan af ideen, fordi der findes så mange skøre rigmænd derude der bare mangler noget at bruge deres penge på.

AaB skal ikke være en feederklub for noget andet, eller et talentakademi der tilfældigvis spiller i landets bedste række, og er udstillingsvindue mere end en klub. Jeg vil gerne se mere inden jeg er helt negativ eller positiv, men der er få scenarier jeg umiddelbart bryder mig om.
Var Dempo ikke nærmere årsagen til at FCM kunne eksistere længe nok til Bentham kunne træde til?
Ja og nej. FCM skyldte Dempo en masse penge, som Benham endte med at betale. Som jeg skrev så reddede Dempo dem i første omgang, så på den måde har du ret, men hvis ikke der stod en ny rigmand klar, så havde Dempo formentlig kørt FCM ned i divisionerne. Ingen kan garantere at den nye rigmand er meget bedre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1760
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af RicoBR02 » 21. jul 2020, 17:00

FEDE skrev:
21. jul 2020, 16:33
RicoBR02 skrev:
21. jul 2020, 16:22
FEDE skrev:
21. jul 2020, 16:15
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 16:12
Hanga skrev:
21. jul 2020, 16:09
Pastorius skrev:
21. jul 2020, 16:02


Joe, men det er da også noget nemmere at finde en ny-rig, pop-smart investor med masser af løse penge end det ville være at finde en fornuftsbaseret, saglig investor der er villig til at investere de samme penge i fodbold.
Jeg forstår ikke helt din pointe... Benham hører afgjort til sidstnævnte kategori.
Eller er det din mening, at han har været en dårlig case for FCM som klub? Han har været altafgørende i at det i dag er dem der bider skeer med FCK sæson efter sæson... og han har ikke ændret fundament ved klubben. Så kan vi hurtigt blive enige om at vores værdisæt er meget forskellige og at AaB skal gøre alt for at bevare deres, og derfor er det da vores egen "Benham case" vi skal have fundet.
Jeg er ikke enig - Vi skal ikke have en sugardaddy. Jeg vil hellere leve på kanten af superligaen end at klubben ejes og styres af udlændinge.
Du fatter ikke hvad der sker i alle de top 4 klubber i Europa..
Men prøv at sætte dig ind i det.. eller gå ud og se noget pigehold..
Tude fjæs
Du lyder da som en kæmpe idiot lige nu.. Tude fjæs? Virkelig? At man vil beholde sin klub som den er uden at sælge sin sjæl gør vel ikke at man tuder.. Jeg ser personligt også hellere at vi ligger i midten af tabellen end at vi overtages af et firma med penge såsom redbul.. Og så vil jeg slide på topklubber omkring i verden..
Altså.. du har flere profiler... og jeg kalder ikke folk idioter...
Pikfjæs
Jeg er ikke bange for at fortælle hvem jeg er, du skal være velkommen til at opsøge mig på stadion eller hvor du ellers har lyst, Rico Hansen og du spørger bare hvis du ikke selv kan finde mig, så kan vi diskutere det som voksne. Jeg kaldte ikke dig idiot men sagde at du lød som en. At du kalder mig noget må stå for din egen regning, men den tager vi bare ude på stadion, så kan du uddybe..

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af jonas386 » 21. jul 2020, 17:01

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fc- ... e-haender/

Artiklen her siger, at det kostede FCM 10 millioner at komme ud af aftalen med Dempo, efter et forlig var indgået med Benham. Jeg mener at det oprindelige krav var noget højere, noget siger mig omkring 40 millioner men det virker også højt. Det har nok hjulpet en del at Dempo kunne komme af med sine aktier i samme omgang. Det ses derudover at FCM købte transferrettigheder tilbage for 22 millioner. Så uden Benham havde FCM været tvunget til at sælge en række profiler, blandt andet Sviatchenko til FCK og sikkert andre spillere hvis eksterne investorer skulle have lidt igen, eller de generelt måtte skrue ned for lønniveauaet. Se datoen. Det er lige inden FCMs første mesterskab.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1760
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af RicoBR02 » 21. jul 2020, 17:04

Debatjuntaen skrev:
21. jul 2020, 16:39
Den tone stopper lige nu!

/Debatjuntaen
Hvis en debattør bliver ved med at angribe medfans bare fordi man ikke deler hans holdning skal vi så bare klappe i vores hænder og sige at det er helt okay? Eller har i tænkt jer at tage affære og påtale denne personligt? Jeg kan sagtens køre den længere ud, men det tænker jeg ikke vil gavne nogen..

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Kristian » 21. jul 2020, 17:15

Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:30
Gaarde6 skrev:
21. jul 2020, 15:27
Sanchez94 skrev:
21. jul 2020, 15:24
Dr.Jones skrev:
21. jul 2020, 14:39
Svært at forholde sig til uden mere info. Umiddelbart kan jeg ikke lide det, men det er nok det der skal til for at kunne bide skeer med plastik-klubberne...
Vi bliver selv en plastik klubberne, hvis bestyrelsen sælger ud af de nordjyske værdier.
Ja men vil vi vinde eller er vi tilfreds med 6 pladser?
Jeg er dælme også i mod moderne fodbold. Men vi kan hoppe med på toget eller stå og vinke, når det kører forbi.
Jeg vil hellere have en 6. plads end at sælge sin sjæl. Værdierne og traditioner er grunden til at det er federe at holde med AaB end de ligegyldigt foretagende som FCK, FCN og FCM
Nu har vi altså en helt anden historie bag inden et muligt samarbejde med en investor, end FCK, FCN og FCM.
De klubber har fået deres succes grundet nogle købte eller skød penge i skidtet.

AaB skal finde deres model.
Hvis vi vil være med i toppen kræver det penge udefra.
Vi finder dem aldrig i Nordjylland.
De andre klubber er kørt og AGF er næste klub vi ikke kan følge med, hvis ikke vi overvejer den her model meget nøje.

Ser frem til at høre mere om detaljerne dog.
Er helt klart åben for at vi finder nogen som vil give os et løft og samtidig beholde vores grundværdier.
Men noget må man give afkald på i sådan en situation.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Pastorius » 21. jul 2020, 17:19

Hanga skrev:
21. jul 2020, 16:41
Pastorius skrev:
21. jul 2020, 16:36
Hanga skrev:
21. jul 2020, 16:09
Jeg forstår ikke helt din pointe... Benham hører afgjort til sidstnævnte kategori.
Det er der vi går galt af hinanden. Kalkuleret og betting er i min optik ikke det samme som fornuftsbaseret. Han er blevet rig på at snylte på andre menneskers svagheder - også selvom han har pakket det ind i matematik.
Det er jeg som sådan delvist enig i. Men det er jo en større diskussion. Så kunne man også argumentere for at AaB skulle afvise sponsoratet med Royal Unibrew osv.

Jeg var mere interesseret i hvad han har betydet for FCM.
Det giver mening at FCM ikke har problemer med Benham (eller Inderen før ham) Det ville AaB med garanti have. Der er forskel på at have Royal Unibrew som sponsor, fremfor som ejer. I det hele taget ville det nok være svært at spille i en liga, hvor en stor del af TV-pengene er inancieret af bettingreklamer, hvis man skulle være så konsekvent.

Der hvor Benham-modellen giver mening er at han har en større klub, og en investor med adgang til en stor klub som man kunne udveksle spillere med, ville nok være helt fint. Så kunne vores bedste blive solgt dertil (eller få presset prisen op et andet sted), mens vi måske kunne leje en eller to af dem, der ikke helt slår an i den store klub.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Mikki89 » 21. jul 2020, 17:31

Jeg er i syv sind med denne nyhed! På den ene side vil jeg så nødig have, at min elskede klub skal på udenlandske hænder. På den anden side er væsentlig kapitaltilførsel af afgørende betydning for igen at kunne blande sig i toppen og potentielt vinde guld!

Jeg er nok kommet til den erkendelse, at hvis AaB igen skal spise kirsebær med de store i dansk fodbold, så bliver vi nødt til at sluge nogle sten! I den ideelle verden fortsatte vi på den måde vi har gjort hidtil. Jeg er bare bange for, at med de tendenser, der er i dansk fodbold, så kan AaB blive yderligere distanceret i fremtiden, hvis ikke man gør noget. Hvis ikke vi gør noget frygter jeg, at der vil gå endnu længere tid mellem topplaceringerne og at guld vil være en utopisk fantasi!

Lad os se, hvad det er den udenlandske investor vil! Vi skal ikke sælge vores sjæl, men vi må heller ikke formøble en chance for at bevæge os væk fra middelmådighed og ind i den absolutte topstrid i fodbolddanmark!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3872
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Gentleman Finn » 21. jul 2020, 17:52

Jeg er forholdsvis positiv hvis man kan finde det rette match, men det giver for mig kun mening hvis man virkelig vil øge budgettet og fremadrettet kan kæmpe med helt oppe. Vi skal ikke ud i en Tom Vernon konstruktion, hvor vi mere eller mindre bare skal bruges til at udvikle og sælge talenter dyrt. Selvom vi godt kan finde ud af det også. Er der tale om en enkeltperson, a la Benham, så skal vi godt nok være sikre på hvad det det er for en person. Det kan gå helt galt hvis vi overlader klubben til den forkerte. Kasi husker man jo som et skrækeksempel.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Gaarde6 » 21. jul 2020, 17:57

Jeg har været AaB fan siden 1989.

Hvis der er noget jeg har lært i den tid, så er det at vi altid har være sindssyg svingende i præstationerne.
Den ene sæson vinder vi guld. De næste mange sæsoner er vi et vaskeægte leverpostejs-hold.
Det skyldes bla at vi aldrig formår at bygge ovenpå et mesterskabs hold. Allerede sæsonen efter, er vi i en genopbygningsfase.
De bedste spillere bliver solgt. Og pengene til at købe bedre ind, har næsten altid været en mangelvare.
Økonomisk har vi svinget fra fattig til rig og tilbage igen på meget kort tid.

Hver gang vi har taget et mesterskab. Fået folk tilbage på stadion. Skabt opmærksom på os selv i medierne.
Ja så er det smidt på gulvet allerede sæsonen efter mesterskabet.

Jeg gider sgu heller ikke moderne fodbold, med rigmænd, som poster penge ind i deres legetøj.
Omvendt er den trend kommet for at blive. Vi vil ALDRIG blive en udfordrer til FCM og FCK uden penge udefra!

Den romantiske side af mig drømmer om en storhed uden kapital udefra.
Den realistiske del af mig, ved godt det ikke kommer til at ske.

Jeg VIL fandme opleve AaB, som et FAST tophold i ligaen! Jeg vil sgu ud og spille i Europa!
Jeg vil se de bedste spillere i Danmark, trække vores smukke trøje over hovedet!
Og jeg er sindssyg glad for vi har en ledelse med samme ambitioner!
Vi kan vælge og stå og kigge på toget kører år efter år. Eller vi kan hoppe på og spille med, hvor det er sjovt.

Jeg vælger det sidste!
Og det kan sgu ikke lade sig gøre uden penge udefra (desværre)

Og det skal så gerne ske uden navne og trøje skift tak!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af FIDEL » 21. jul 2020, 18:08

Det var sikkert denne investor, som Bælum mødtes med for Ca. 2 måneder siden, da han postede noget på Linkedin. :thumbsup:
Edit: 1 måned siden.

Long shot: det er en ukrainsk investor. Jeg baserer det på, at CEO' en fra Nordic Ukraine Invest har liket Bælums opslag.
Nordic Ukraine Invest formidler kontakt mellem investorer og virksomheder.
Det er et stort Long shot. I know.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Yankee » 21. jul 2020, 18:24

Altså, det er som om folk glemmer at AaB allerede er ejet af "investorer". Klubben er ejet af et konsortium omkring CUBIC-ejerne. De gider så ikke hælde flere penge i klubben og derfor nedskrev de sidste år deres ejerandele for at kunne sælge videre til et nyt konsortium.

Det er fint nok at være romantisk omkring klubben, men faktum er at AaB allerede ER ejet af "investorer" og har levet på deres nåde de sidste 20 år.

Besvar