henvendelse fra potentiel investor

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Jakobsen » 2. dec 2020, 23:26

Vil sgu helst ikke have en ejer udefra. Vil helst bare vi udvikler det nuværende AaB fremfor, at vi skal passe ind i en eller anden amerikaners mere eller mindre kendte agenda. Vi eren institution i dansk fodbold så derfor skal vi nødigt på udenlandske hænder.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Buzz Killington » 3. dec 2020, 00:32

Jakobsen skrev:
2. dec 2020, 23:26
Vil sgu helst ikke have en ejer udefra. Vil helst bare vi udvikler det nuværende AaB fremfor, at vi skal passe ind i en eller anden amerikaners mere eller mindre kendte agenda. Vi eren institution i dansk fodbold så derfor skal vi nødigt på udenlandske hænder.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
...Og da slet ikke hvis vi bare skal være underordnet en eller flere andre klubber i fødekæden. Ikke at den nuværende konstruktion er ideel, for de nuværende ejere har også tilladelse til at smadre klubben gennem vilje eller inkompetence. Men da ingen af de nuværende investorer formentlig har i sinde at donere aktiemajoriteten til en AaB supporters trust - som jf. mit hoved ville være at foretrække, så er det er det trods alt IMO mindre slemt end det skitserede feederclub-scenarie.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Brodernumsi » 3. dec 2020, 04:04

Buzz Killington skrev:
3. dec 2020, 00:32
Jakobsen skrev:
2. dec 2020, 23:26
Vil sgu helst ikke have en ejer udefra. Vil helst bare vi udvikler det nuværende AaB fremfor, at vi skal passe ind i en eller anden amerikaners mere eller mindre kendte agenda. Vi eren institution i dansk fodbold så derfor skal vi nødigt på udenlandske hænder.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
...Og da slet ikke hvis vi bare skal være underordnet en eller flere andre klubber i fødekæden. Ikke at den nuværende konstruktion er ideel, for de nuværende ejere har også tilladelse til at smadre klubben gennem vilje eller inkompetence. Men da ingen af de nuværende investorer formentlig har i sinde at donere aktiemajoriteten til en AaB supporters trust - som jf. mit hoved ville være at foretrække, så er det er det trods alt IMO mindre slemt end det skitserede feederclub-scenarie.
At være en del af en større familie, er da en kæmpe fordel, når der feks skal findes spillere, stab, sponsorer osv.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Yankee » 3. dec 2020, 07:37

Jakobsen skrev:
2. dec 2020, 23:26
Vil sgu helst ikke have en ejer udefra. Vil helst bare vi udvikler det nuværende AaB fremfor, at vi skal passe ind i en eller anden amerikaners mere eller mindre kendte agenda. Vi eren institution i dansk fodbold så derfor skal vi nødigt på udenlandske hænder.
Men er det værre end at være underlagt en maskinfabrik i Brønderslev?

Det er et helt ærligt spørgsmål, for jeg er selv i tvivl. Man skal bare huske at det ikke er medlemmerne, sæsonkortholderne eller moderklubben, der ejer AaB. Det er Cubic. Og selvom de er nordjyder, så ved de jo ikke en hat om fodbold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Buzz Killington » 3. dec 2020, 08:15

Brodernumsi skrev:
3. dec 2020, 04:04
Buzz Killington skrev:
3. dec 2020, 00:32
Jakobsen skrev:
2. dec 2020, 23:26
Vil sgu helst ikke have en ejer udefra. Vil helst bare vi udvikler det nuværende AaB fremfor, at vi skal passe ind i en eller anden amerikaners mere eller mindre kendte agenda. Vi eren institution i dansk fodbold så derfor skal vi nødigt på udenlandske hænder.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
...Og da slet ikke hvis vi bare skal være underordnet en eller flere andre klubber i fødekæden. Ikke at den nuværende konstruktion er ideel, for de nuværende ejere har også tilladelse til at smadre klubben gennem vilje eller inkompetence. Men da ingen af de nuværende investorer formentlig har i sinde at donere aktiemajoriteten til en AaB supporters trust - som jf. mit hoved ville være at foretrække, så er det er det trods alt IMO mindre slemt end det skitserede feederclub-scenarie.
At være en del af en større familie, er da en kæmpe fordel, når der feks skal findes spillere, stab, sponsorer osv.
Det kan jeg ikke se at det nødvendigvis er for andre end forældreklubben. Er der eksempler på feeder-klubber der har rykket sig som konsekvens af at være blevet underlagt en storklub? Når jeg kigger rundt i europa kan jeg ikke få øje på feeder-klubber der har rykket sig. Kigger man e.g. på Belgien, hvor der har været tradition for at specielt engelske klubber køber sig ind, er Cercle Brugge, Beveren, Oostende og Beerschot godt nok ikke ligefrem blevet tophold som en konsekvens af det.

De eneste positive historier jeg kan komme på er FCM og Pozzo's klubber Watford/Udinese, men her er der i høj grad tale om klubber der har været nogenlunde lige højt prioriteret. Og RB-Østrig rykkede sig hovedsagligt da de var forældreklub. Hvis Liverpool eller en anden storklub køber AaB, så har jeg svært ved at se hvilket incitament forældreklubben har mht. at opgradere os. Her tror jeg incitamentet vil være mod en FCN-model hvor det man investerer i talentudvikling og sparring på et nogenlunde højt nationalt niveau. Men om AaB ender som 1'er eller 10'er er i sig selv ligegyldigt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af baresi » 3. dec 2020, 13:26

Jeg har intet imod ejerskabet som sådan såfremt man kan holde på meget af den strategi, gøren og laden der er lige Pt. Synes man er rigtig godt undervejs, og bedre end længe set.
Men kapital er en knap faktor, og hvis ejerskabet er medvirkende til AaBs faste afsæt som top 4 ønske, og at der er en klarhed over rollefordeling, så er jeg ikke udfordret af det.

Men jeg tror sgu ikke det er AaB, for har læst at de er tæt på at overtage en dansk klub, og hvis de er det, så SKAL AaB informere fondsbørsen om at der er et salg undervejs.

Men moneyball teorien hænger jo super fint sammen med AaBs ideer om at anvende DATA.

Synes det er spændende.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Buzz Killington » 13. feb 2021, 23:13

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/8471962

Om Vendsyssel FF:
"I 2. division får du næsten ingen tv-penge, og det ville betyde, at vi overvejende skulle finansiere klubben ud af vores egen lomme. For at være ærlig driver vi en forretning, så selvom vi er meget passionerede omkring fodbolden, har vi ikke tænkt os bare at betale hele gildet for underholdningens skyld.
[...]
Så kunne vi meget vel blive tvunget til at tage konsekvensen - af hensyn til vores samlede alliance, som inkluderer vores klubber i Østrig og Frankrig - og skære det svage led i økosystemet fra"
- Ahmet Schaefer

Vild udtalelse fra ejeren efter så kort tid, der nok ikke ligefrem får sponsorerne til at stå i kø, og nok heller ikke giver ro på bagsmækken i klubben. Men der er jo også en lærdom her for alle de investorer der i øjeblikket kaster sig over danske klubber med indtjening for øje. Der er ikke plads til allesammen. Og dermed også; der må død-pine være klubber der må ofres i det spil.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af Jakobsen » 13. feb 2021, 23:56

Buzz Killington skrev:
13. feb 2021, 23:13
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/8471962

Om Vendsyssel FF:
"I 2. division får du næsten ingen tv-penge, og det ville betyde, at vi overvejende skulle finansiere klubben ud af vores egen lomme. For at være ærlig driver vi en forretning, så selvom vi er meget passionerede omkring fodbolden, har vi ikke tænkt os bare at betale hele gildet for underholdningens skyld.
[...]
Så kunne vi meget vel blive tvunget til at tage konsekvensen - af hensyn til vores samlede alliance, som inkluderer vores klubber i Østrig og Frankrig - og skære det svage led i økosystemet fra"
- Ahmet Schaefer

Vild udtalelse fra ejeren efter så kort tid, der nok ikke ligefrem får sponsorerne til at stå i kø, og nok heller ikke giver ro på bagsmækken i klubben. Men der er jo også en lærdom her for alle de investorer der i øjeblikket kaster sig over danske klubber med indtjening for øje. Der er ikke plads til allesammen. Og dermed også; der må død-pine være klubber der må ofres i det spil.
Der er helt sikkert klubber der kommer til at brænde nallerne på de her ejerskaber. Vendyssel har været noget rod i flere år, men det bliver jo kun business når man sælger helt ud og så er engagementet jo ud fra et profitperspektiv. Jeg er også spændt på at se hvad der sker i SønderjyskE, som jeg virkelig synes har udviklet deres klub flot og jeg egentlig har en hvis "sympati" for på trods af, de har Riddersholm som træner. Skal de nu til at være 2-3 niveau i en pyramide for at bundhold i Serie A tror jeg ikke nødvendigvis bare det er godt for SønderjyskE og det er virkelig synd for de har været en god case på at bygge noget op.

I det hele taget kan det undre, hvorfor det er så interessant for folk udenfor landets grænser at eje klubber som Vendsyssel, Næstved, Fremad Amager, Helsingør osv. Det er jo ikke investorer der kommer ind og ligger penge så de kan etablere sig i Superligaen eller true noget og første divsion er jo heller ikke sted man just sælger spillere for de rigtigt sjove penge. Der kan jo godt tjenes lidt transferkroner, men står det mål med det effort det kræver at drive en klub godt? Selvom jeg synes vores ledelse kan være uambitiøs (de lod stå til med Cirkus Gaarde for længe f.eks) så vil jeg alt i alt meget hellere have et AaB på dygtige nordjyske hænder end, at vi lever på en eller anden rigmands nåde. Jeg så gerne, at vi kunne tiltrække flere investorer, men vi skal ikke have en eller anden rig sheik/russer/anden suspekt person med al magten.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: henvendelse fra potentiel investor

Indlæg af 9000AA » 14. feb 2021, 08:40

Jakobsen skrev:
13. feb 2021, 23:56
Buzz Killington skrev:
13. feb 2021, 23:13
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/8471962

Om Vendsyssel FF:
"I 2. division får du næsten ingen tv-penge, og det ville betyde, at vi overvejende skulle finansiere klubben ud af vores egen lomme. For at være ærlig driver vi en forretning, så selvom vi er meget passionerede omkring fodbolden, har vi ikke tænkt os bare at betale hele gildet for underholdningens skyld.
[...]
Så kunne vi meget vel blive tvunget til at tage konsekvensen - af hensyn til vores samlede alliance, som inkluderer vores klubber i Østrig og Frankrig - og skære det svage led i økosystemet fra"
- Ahmet Schaefer

Vild udtalelse fra ejeren efter så kort tid, der nok ikke ligefrem får sponsorerne til at stå i kø, og nok heller ikke giver ro på bagsmækken i klubben. Men der er jo også en lærdom her for alle de investorer der i øjeblikket kaster sig over danske klubber med indtjening for øje. Der er ikke plads til allesammen. Og dermed også; der må død-pine være klubber der må ofres i det spil.
Der er helt sikkert klubber der kommer til at brænde nallerne på de her ejerskaber. Vendyssel har været noget rod i flere år, men det bliver jo kun business når man sælger helt ud og så er engagementet jo ud fra et profitperspektiv. Jeg er også spændt på at se hvad der sker i SønderjyskE, som jeg virkelig synes har udviklet deres klub flot og jeg egentlig har en hvis "sympati" for på trods af, de har Riddersholm som træner. Skal de nu til at være 2-3 niveau i en pyramide for at bundhold i Serie A tror jeg ikke nødvendigvis bare det er godt for SønderjyskE og det er virkelig synd for de har været en god case på at bygge noget op.

I det hele taget kan det undre, hvorfor det er så interessant for folk udenfor landets grænser at eje klubber som Vendsyssel, Næstved, Fremad Amager, Helsingør osv. Det er jo ikke investorer der kommer ind og ligger penge så de kan etablere sig i Superligaen eller true noget og første divsion er jo heller ikke sted man just sælger spillere for de rigtigt sjove penge. Der kan jo godt tjenes lidt transferkroner, men står det mål med det effort det kræver at drive en klub godt? Selvom jeg synes vores ledelse kan være uambitiøs (de lod stå til med Cirkus Gaarde for længe f.eks) så vil jeg alt i alt meget hellere have et AaB på dygtige nordjyske hænder end, at vi lever på en eller anden rigmands nåde. Jeg så gerne, at vi kunne tiltrække flere investorer, men vi skal ikke have en eller anden rig sheik/russer/anden suspekt person med al magten.
Når alt kommer til alt, er Superligaen vel en af de ligaer hvor man kan smide færrest penge i, og få hurtigst afkast. Niveauet i 1 division, er så tilpas dårligt, at der ikke skal meget til før man kan rykke op. Og rykker man først op i Superligaen, er det et af de udstillingsvinduer hvor man hurtigst kan få skudt sine spillere af til en høj pris.
Det er væsentligt billigere at komme i den liga i Danmark, end det er i mange andre lande.

Besvar