Træningskampe

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Træningskampe

Indlæg af Ala » 31. aug 2020, 15:01

jonas386 skrev:
31. aug 2020, 11:07
Ala skrev:
31. aug 2020, 10:38
jonas386 skrev:
30. aug 2020, 13:52
Ferreira ser jeg ikke blive en gevinst før anden halvdel af sæsonen. Han er meget langsom, og ikke imponerende i presspillet eller besidder nogen god timing. Kakeeto må vel på nuværende tidspunkt være foretrukket som Fossums makker centralt. Han havde endnu et fint indhop i går, og virker til at være blevet lidt bedre på bolden hvilket der også var behov for.
Satme hurtigt en mand, som ellers er varskoet som 'ude af form', allerede er dømt. Ikke bare af dig, men flere herinde. Selvom jeg er en smule skeptisk ved indkøbene, så synes jeg dælme godt nok de skal have tid til at vise sig frem, før de bliver dømt ude.
Jeg tror ikke at han kommer til at banke døren ind til startopstillingen lige med det første. Kommer den erstatning for Olsen vi er blevet lovet, så bliver det endnu sværere for ham. Form eller ej, så finder jeg både hans placeringsevne og generelle defensive egenskaber til at være et niveau eller to under det vi har brug for. Han er ok med bolden, men det er så også det. Han virker meget tung og langsom. Langsomt opfattende og har ikke umiddelbart den ild i øjnene der kan kompensere.
Da Randers fandt ud af at de bare kunne spille igennem centralt, så kom målene og chancerne også lige pludselig.

Jeg tror ikke det er tilfældigt, at han er fundet hos et bundhold i den næstbedste række, og at næste stop blev dansk fodbold frem for en bedre klub i Portugal. Interessen har nok bare ikke været der.
Hvorfor har vi hentet en spiller der umiddelbart lyder dårligere end Kakeeto? Dårlig kondi betyder altså ekstremt meget og kan få mange dygtige spillere, til at de dårlige ud. Lad nu manden få en chance for at komme i form.

Jeg er selv skeptisk omkring de nye handler, Prica undtaget, men jeg venter godt nok mere end en måned med at bedømme dem.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3000
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Træningskampe

Indlæg af raekkeettre » 31. aug 2020, 20:51

Ala skrev:
31. aug 2020, 15:01
jonas386 skrev:
31. aug 2020, 11:07
Ala skrev:
31. aug 2020, 10:38
jonas386 skrev:
30. aug 2020, 13:52
ser jeg ikke blive en gevinst før anden halvdel af sæsonen. Han er meget langsom, og ikke imponerende i presspillet eller besidder nogen god timing. Kakeeto må vel på nuværende tidspunkt være foretrukket som Fossums makker centralt. Han havde endnu et fint indhop i går, og virker til at være blevet lidt bedre på bolden hvilket der også var behov for.
Satme hurtigt en mand, som ellers er varskoet som 'ude af form', allerede er dømt. Ikke bare af dig, men flere herinde. Selvom jeg er en smule skeptisk ved indkøbene, så synes jeg dælme godt nok de skal have tid til at vise sig frem, før de bliver dømt ude.
Jeg tror ikke at han kommer til at banke døren ind til startopstillingen lige med det første. Kommer den erstatning for Olsen vi er blevet lovet, så bliver det endnu sværere for ham. Form eller ej, så finder jeg både hans placeringsevne og generelle defensive egenskaber til at være et niveau eller to under det vi har brug for. Han er ok med bolden, men det er så også det. Han virker meget tung og langsom. Langsomt opfattende og har ikke umiddelbart den ild i øjnene der kan kompensere.
Da Randers fandt ud af at de bare kunne spille igennem centralt, så kom målene og chancerne også lige pludselig.

Jeg tror ikke det er tilfældigt, at han er fundet hos et bundhold i den næstbedste række, og at næste stop blev dansk fodbold frem for en bedre klub i Portugal. Interessen har nok bare ikke været der.
Hvorfor har vi hentet en spiller der umiddelbart lyder dårligere end Kakeeto? Dårlig kondi betyder altså ekstremt meget og kan få mange dygtige spillere, til at de dårlige ud. Lad nu manden få en chance for at komme i form.

Jeg er selv skeptisk omkring de nye handler, Prica undtaget, men jeg venter godt nok mere end en måned med at bedømme dem.
Jeg tænker lidt. Kan AaBs fysiske stab havde lavet en aftale med trænerteamet om at de gerne må spille med Ferreira fra start, men grundet den dårlige form, skal han ikke ud i nogle højbeslatningsløb på nuværende tidspunkt. Og derfor ser vi ham lunde rundt. Han skulle jo være AaB 3. hurtigste spiller. Så virker meget underligt han slet ikke kan følge med fysisk. Hvis vel og mærket at de ikke har sagt til ham, at han skal spilles i form men ingen højbelastnings løb.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Træningskampe

Indlæg af Kokkefar » 31. aug 2020, 21:02

raekkeettre skrev:
31. aug 2020, 20:51
Ala skrev:
31. aug 2020, 15:01
jonas386 skrev:
31. aug 2020, 11:07
Ala skrev:
31. aug 2020, 10:38
jonas386 skrev:
30. aug 2020, 13:52
ser jeg ikke blive en gevinst før anden halvdel af sæsonen. Han er meget langsom, og ikke imponerende i presspillet eller besidder nogen god timing. Kakeeto må vel på nuværende tidspunkt være foretrukket som Fossums makker centralt. Han havde endnu et fint indhop i går, og virker til at være blevet lidt bedre på bolden hvilket der også var behov for.
Satme hurtigt en mand, som ellers er varskoet som 'ude af form', allerede er dømt. Ikke bare af dig, men flere herinde. Selvom jeg er en smule skeptisk ved indkøbene, så synes jeg dælme godt nok de skal have tid til at vise sig frem, før de bliver dømt ude.
Jeg tror ikke at han kommer til at banke døren ind til startopstillingen lige med det første. Kommer den erstatning for Olsen vi er blevet lovet, så bliver det endnu sværere for ham. Form eller ej, så finder jeg både hans placeringsevne og generelle defensive egenskaber til at være et niveau eller to under det vi har brug for. Han er ok med bolden, men det er så også det. Han virker meget tung og langsom. Langsomt opfattende og har ikke umiddelbart den ild i øjnene der kan kompensere.
Da Randers fandt ud af at de bare kunne spille igennem centralt, så kom målene og chancerne også lige pludselig.

Jeg tror ikke det er tilfældigt, at han er fundet hos et bundhold i den næstbedste række, og at næste stop blev dansk fodbold frem for en bedre klub i Portugal. Interessen har nok bare ikke været der.
Hvorfor har vi hentet en spiller der umiddelbart lyder dårligere end Kakeeto? Dårlig kondi betyder altså ekstremt meget og kan få mange dygtige spillere, til at de dårlige ud. Lad nu manden få en chance for at komme i form.

Jeg er selv skeptisk omkring de nye handler, Prica undtaget, men jeg venter godt nok mere end en måned med at bedømme dem.
Jeg tænker lidt. Kan AaBs fysiske stab havde lavet en aftale med trænerteamet om at de gerne må spille med Ferreira fra start, men grundet den dårlige form, skal han ikke ud i nogle højbeslatningsløb på nuværende tidspunkt. Og derfor ser vi ham lunde rundt. Han skulle jo være AaB 3. hurtigste spiller. Så virker meget underligt han slet ikke kan følge med fysisk. Hvis vel og mærket at de ikke har sagt til ham, at han skal spilles i form men ingen højbelastnings løb.
Nej, han er bare i dårlig form. Du kan ikke bede en spiller om ikke at lave højintenst arbejde i en fodboldkamp. Den fysiske stab ville aldrig give ham lov til at spille hvis ikke han var klar til at give sig fuldt ud.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 12:59

Små to timer til sidste træningskamp i mod OB. Jeg skal nok prøve at opdatere lidt til de der ikke kan se med.

Lucas er med tilbage i truppen, samme med Thelander, mens Thellufsen og Wessam sidder over - formentlig grundet klubskifter.

Jeg tænker at vi starter som følger

Rinne
Okore-Thelander-Ross
Pallesen-Fossum-Pedro-Ahlmann
VW-Kusk-Børsting

Lucas kommer forhåbentlig ind senere i kampen. Måske allerede ved halvleg. Jeg tænker man i hvert fald gerne vil give ham minutter i benene inden sæsonen går igang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Træningskampe

Indlæg af aaballday » 4. sep 2020, 13:08

jonas386 skrev:
4. sep 2020, 12:59
Små to timer til sidste træningskamp i mod OB. Jeg skal nok prøve at opdatere lidt til de der ikke kan se med.

Lucas er med tilbage i truppen, samme med Thelander, mens Thellufsen og Wessam sidder over - formentlig grundet klubskifter.

Jeg tænker at vi starter som følger

Rinne
Okore-Thelander-Ross
Pallesen-Fossum-Pedro-Ahlmann
VW-Kusk-Børsting

Lucas kommer forhåbentlig ind senere i kampen. Måske allerede ved halvleg. Jeg tænker man i hvert fald gerne vil give ham minutter i benene inden sæsonen går igang.
Lucas og Thelander er ikke med. Fra hjemmesiden: “ mens Lucas Andersen og Rasmus Thelander sidder over, selvom begge er tæt på en klarmelding.”

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 13:10

aaballday skrev:
4. sep 2020, 13:08

Lucas og Thelander er ikke med. Fra hjemmesiden: “ mens Lucas Andersen og Rasmus Thelander sidder over, selvom begge er tæt på en klarmelding.”
Du har ret. Og Fossum samt Ross er med landsholdet :D Det går godt.

Så bare i går at Lucas og Thelander var klarmeldte, men sådan er det
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 13:12

Så opstilling bliver nok nærmere

Rinne
Okore - Kasper P - Granli
Pallesen-Pedro-Kakeeto-Ahlmann
VW-Kusk-Børsting

Det er en lidt anden starter, men selvfølgelig en mulighed for både Pedro og Kakeeto ift at vise hvem der skal satses på til de første par kampe. Midterforsvaret er jeg spændt på, hvis vi stiller som følger. Vores norske ven har gode muligheder for at vise han fungerer godt med to udsmidere med mangler på bolden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 14:10

#AaB's opstilling mod OB: Rinne, Okore, K. Pedersen, Christiansen, Pallesen, Kakeeto, Ferreira, Ahlmann, van Weert, Kusk og Børsting. Kickoff kl. 15.00 #HeleNordjyllandsHold #sldk

Fra Twitter
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Træningskampe

Indlæg af andreasaab89 » 4. sep 2020, 14:23

Nu sagde friis at de sidste testkampe skulle bruges til at køre kommende start 11 ind
Hvis nedenstående er start 11 i premieren går jeg sq i panik

#AaB's opstilling mod OB: Rinne, Okore, K. Pedersen, Christiansen, Pallesen, Kakeeto, Ferreira, Ahlmann, van Weert, Kusk og Børsting. Kickoff kl. 15.00 #HeleNordjyllandsHold #sldk
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 14:28

andreasaab89 skrev:
4. sep 2020, 14:23
Nu sagde friis at de sidste testkampe skulle bruges til at køre kommende start 11 ind
Hvis nedenstående er start 11 i premieren går jeg sq i panik

#AaB's opstilling mod OB: Rinne, Okore, K. Pedersen, Christiansen, Pallesen, Kakeeto, Ferreira, Ahlmann, van Weert, Kusk og Børsting. Kickoff kl. 15.00 #HeleNordjyllandsHold #sldk
4 folk er jo også ude, samtidig med, at vi forventer en forstærkning mere. Det er jo kun en halv starter kan man sige, omend det nok er de folk, foruden de fraværende, der forventes at spille det meste af sæsonen. Christiansen nok bag Granli i første omgang, der dog også først lige er landet.

Tilføj Fossum, Ross, Thelander, Lucas og en dygtig makker ved siden af Fossum. Helt anden opstilling.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Træningskampe

Indlæg af Salle17 » 4. sep 2020, 14:31

andreasaab89 skrev:
4. sep 2020, 14:23
Nu sagde friis at de sidste testkampe skulle bruges til at køre kommende start 11 ind
Hvis nedenstående er start 11 i premieren går jeg sq i panik

#AaB's opstilling mod OB: Rinne, Okore, K. Pedersen, Christiansen, Pallesen, Kakeeto, Ferreira, Ahlmann, van Weert, Kusk og Børsting. Kickoff kl. 15.00 #HeleNordjyllandsHold #sldk
Du skal vel regne med at Ross og Fossum almindeligvis vil være at finde i startopstillingen. Derudover er det positivt at vores nye portugiser får spilletid. Kasper P dækker for Thelander, men jeg tror Granli vil være foran ham i længden, ellers havde man ikke hentet ham ind på en aftale til nytår.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 15:02

Halvandet minut. OB på 1-0. Thomas Christiansen kan ikke følge Sabbi der prikker den ind bag Rinne
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe

Indlæg af Martino » 4. sep 2020, 15:03

Super start ;) Skidt opdækning, og Ferreira står dårligt længere fremme. Jeg forstår ikke den bashing af MC herinde...han er bedre end både Kakeeto og Ferreira(ud fra hvad jeg har set) i min optik.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træningskampe

Indlæg af Gaarde6 » 4. sep 2020, 15:06

Martino skrev:
4. sep 2020, 15:03
Super start ;) Skidt opdækning, og Ferreira står dårligt længere fremme. Jeg forstår ikke den bashing af MC herinde...han er bedre end både Kakeeto og Ferreira(ud fra hvad jeg har set) i min optik.
Ja det er jo mildest talt skræmmende.
Det siger desværre intet om MC,s kvaliteter, men mere om de andres niveau.
MC er ikke en spiller til en top 4 klub punktum

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe

Indlæg af Martino » 4. sep 2020, 15:07

Gaarde6 skrev:
4. sep 2020, 15:06
Martino skrev:
4. sep 2020, 15:03
Super start ;) Skidt opdækning, og Ferreira står dårligt længere fremme. Jeg forstår ikke den bashing af MC herinde...han er bedre end både Kakeeto og Ferreira(ud fra hvad jeg har set) i min optik.
Ja det er jo mildest talt skræmmende.
Det siger desværre intet om MC,s kvaliteter, men mere om de andres niveau.
MC er ikke en spiller til en top 4 klub punktum
Muligvis ikke, men han er ikke så ringe som han bliver gjort til.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 15:08

Kakeeto synes jeg har været noget stærkere end Magnus på denne side af genopstarten
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe

Indlæg af gravballe » 4. sep 2020, 15:12

Martino skrev:
4. sep 2020, 15:07
Gaarde6 skrev:
4. sep 2020, 15:06
Martino skrev:
4. sep 2020, 15:03
Super start ;) Skidt opdækning, og Ferreira står dårligt længere fremme. Jeg forstår ikke den bashing af MC herinde...han er bedre end både Kakeeto og Ferreira(ud fra hvad jeg har set) i min optik.
Ja det er jo mildest talt skræmmende.
Det siger desværre intet om MC,s kvaliteter, men mere om de andres niveau.
MC er ikke en spiller til en top 4 klub punktum
Muligvis ikke, men han er ikke så ringe som han bliver gjort til.
Bortset fra han i hver 4 kamp altid spiller bolden i fødderne på en modstander, som typisk altid får en stor chance på det. Samtidig er han for langsom til det frem af rettede spil, her er katego langt bedre, han er dog knap så god defensivt

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Træningskampe

Indlæg af Martino » 4. sep 2020, 15:17

gravballe skrev:
4. sep 2020, 15:12
Martino skrev:
4. sep 2020, 15:07
Gaarde6 skrev:
4. sep 2020, 15:06
Martino skrev:
4. sep 2020, 15:03
Super start ;) Skidt opdækning, og Ferreira står dårligt længere fremme. Jeg forstår ikke den bashing af MC herinde...han er bedre end både Kakeeto og Ferreira(ud fra hvad jeg har set) i min optik.
Ja det er jo mildest talt skræmmende.
Det siger desværre intet om MC,s kvaliteter, men mere om de andres niveau.
MC er ikke en spiller til en top 4 klub punktum
Muligvis ikke, men han er ikke så ringe som han bliver gjort til.
Bortset fra han i hver 4 kamp altid spiller bolden i fødderne på en modstander, som typisk altid får en stor chance på det. Samtidig er han for langsom til det frem af rettede spil, her er katego langt bedre, han er dog knap så god defensivt
Fair nok. Jeg synes Kakeeto er ringe, så det er vel øjnene der ser.
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 15:36

Mange gode ting offensivt. Mangel på individuel kvalitet blandt de forreste. Van weert med et par upræcise aktioner. Kakeeto og Ferreira gør det ok. Pedro bedre end de foregående kampe

Nkada og prica istedet for van weert og Børsting kunne være interessant
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 4. sep 2020, 15:41

Kasper P meget tæt på efter hjørne. Header flot ned i jorden, men forbi. Hjørnesparkene har generelt været udmærket
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar