Træningskampe

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7823
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe

Indlæg af Forza » 22. aug 2020, 20:38

raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 20:31
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:57
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:40
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:16
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:11
baresi skrev:
22. aug 2020, 15:36
Fair at vi skal prøve 2x11 spillere af.
Men Friis fejler sgu taktisk.
Vi bør ikke spille med en falsk 9er i en 3-4-3.
Der bær der ligge en stærk centerforsvard der er god i pres spillet - god med ryggen mod modstanderen - god at spille bolden op på og sørge for rum til de 2 andre angribere deroppe . Friis brugte Van weert til højre sidste sæson og nu Prica . Det er forkert.
Og fossum eller da Patrick spillede skal jo ikke lege falsk 9er.
Hvis man skal spille det rigtig bør det være .
3 forsvarer
2 wingbacks
2 centrale midt heraf den ene 6er og den anden 8er.
3 angribere hvor de 2 i hver side er mere assist og pres spillere og så 1 central der er dygtig i boksen .

Han fejler Big time med den falske 9er.
Og at han ikke har en 6er og 8er på den centrale.

Friis begynder at skabe tvivl omkring sig.
Ikke engang 2x11 manda udskiftninger undskylder nederlag til Esbjerg og Silke....

Det er ikke godt nok og taktisk er han en kegle
Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?
Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.
I så fald er det jo irrelevant hvem der er træner.

Jeg synes ikke Friis er en top 4 træner. Hans evner rækker nærmere til bunden af ligaen i mine øjne. Jeg kan egentlig godt lide ham men uden Gaardes sikkerhedsnet, så tror jeg ikke han overlever den kommende sæson.

Dermed ikke sagt jeg ikke støtter op om ham og håber han løser alle udfordringerne.
Heldigvis er det ikke alene IAO egen beslutning. Den skal forbi bestyrelsen.
Yes. Og man må gå ud fra at et sådan valg vil være velovervejet gruppen i mellem.

De gav i hvert fald enorm lang snor til Morten Wieghorst, så de er ikke hurtige til at skyde på aftrækkeren.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2020, 22:18

Lidt fra Friis via Rishøj. Kampen mod Randers bliver med mindre udskiftning

https://www.youtube.com/watch?v=5ASYWnY6Jzk
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Træningskampe

Indlæg af Pollack2 » 22. aug 2020, 23:45

Forza skrev:
22. aug 2020, 20:38
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 20:31
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:57
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:40
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:16
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:11


Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?
Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.
I så fald er det jo irrelevant hvem der er træner.

Jeg synes ikke Friis er en top 4 træner. Hans evner rækker nærmere til bunden af ligaen i mine øjne. Jeg kan egentlig godt lide ham men uden Gaardes sikkerhedsnet, så tror jeg ikke han overlever den kommende sæson.

Dermed ikke sagt jeg ikke støtter op om ham og håber han løser alle udfordringerne.
Heldigvis er det ikke alene IAO egen beslutning. Den skal forbi bestyrelsen.
Yes. Og man må gå ud fra at et sådan valg vil være velovervejet gruppen i mellem.

De gav i hvert fald enorm lang snor til Morten Wieghorst, så de er ikke hurtige til at skyde på aftrækkeren.
Jeg har det på samme måde som Forza ang. Friis. Jeg troede, han kun var en midlertidig løsning efter MW, men det er han så tydeligvis ikke - jeg mangler endnu bare at se, hvorfor man tror, han er træneren der virkelig kan løfte AaB - nu helt op i top 4. Tit nævnes hans taktiske evner, men dem har jeg meget svært ved at få øje på - især hvis vores spil ikke fungerer og kræver ændring i løbet af kampen. Det sker bare ikke, slet ikke hvis vi er kommet bagud eller spiller i overtal.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe

Indlæg af Freddie » 23. aug 2020, 05:25

Pollack2 skrev:
22. aug 2020, 23:45
Forza skrev:
22. aug 2020, 20:38
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 20:31
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:57
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:40
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:16


Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.
I så fald er det jo irrelevant hvem der er træner.

Jeg synes ikke Friis er en top 4 træner. Hans evner rækker nærmere til bunden af ligaen i mine øjne. Jeg kan egentlig godt lide ham men uden Gaardes sikkerhedsnet, så tror jeg ikke han overlever den kommende sæson.

Dermed ikke sagt jeg ikke støtter op om ham og håber han løser alle udfordringerne.
Heldigvis er det ikke alene IAO egen beslutning. Den skal forbi bestyrelsen.
Yes. Og man må gå ud fra at et sådan valg vil være velovervejet gruppen i mellem.

De gav i hvert fald enorm lang snor til Morten Wieghorst, så de er ikke hurtige til at skyde på aftrækkeren.
Jeg har det på samme måde som Forza ang. Friis. Jeg troede, han kun var en midlertidig løsning efter MW, men det er han så tydeligvis ikke - jeg mangler endnu bare at se, hvorfor man tror, han er træneren der virkelig kan løfte AaB - nu helt op i top 4. Tit nævnes hans taktiske evner, men dem har jeg meget svært ved at få øje på - især hvis vores spil ikke fungerer og kræver ændring i løbet af kampen. Det sker bare ikke, slet ikke hvis vi er kommet bagud eller spiller i overtal.
Indtil videre har han da vist evner til top 5. Yderligere avancement hænger lige så meget på Inge Andre Olsen og hans evner til at skabe en spillertrup, der kan lave arbejdet.
I hele AaBs historie er der fyret trænere, men det har altid vist sig, at det er spillertruppen, der ikke er stærk nok.
Bortset fra det, er mandskab i et fodboldselskab altid midlertidig.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Træningskampe

Indlæg af 9000AA » 23. aug 2020, 06:35

En dårlig generalprøve (genrslprøver) giver en god premiere. Så vi kommer jo til at smadre ligaen fuldstændig. 🤷

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Træningskampe

Indlæg af troelsh » 23. aug 2020, 08:29

Jeg har hele tiden haft bange anelser, om den opstilling der fungerede så godt i mesterskabsspillet, også fungerer mod de lidt “dårligere“ hold.

Nu har jeg kun set highlights, og vi ser godt nok skrøbelige ud på omstillinger, så man kunne godt frygte det.

Offtopic: Ham Jeppe Okkels er da alt for god til at rende rundt i 1.division, kan vi ikke bytte med en Klitten? :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe

Indlæg af Jakobsen » 23. aug 2020, 10:02

troelsh skrev:
23. aug 2020, 08:29
Jeg har hele tiden haft bange anelser, om den opstilling der fungerede så godt i mesterskabsspillet, også fungerer mod de lidt “dårligere“ hold.

Nu har jeg kun set highlights, og vi ser godt nok skrøbelige ud på omstillinger, så man kunne godt frygte det.

Offtopic: Ham Jeppe Okkels er da alt for god til at rende rundt i 1.division, kan vi ikke bytte med en Klitten? :cheers:
Meget enig med formationerne. Det fungerer meget fint i mere åbne kampe, hvor vi kan være aggressive og erobre og fange modstanderen i ubalance. Mod de hold som spiller direkte mod os vil det ikke du. Der er vi nødt til at kunne dominere kampene og vi er nok også nødt til at spille 4-3-3 med en 6'er som skaber balance på holdet. Det er også derfor, at jeg er så irriterer over at man sælger PO. Han var en af dem som kunne hjælpe med at styre kampene og vi nu står vi tilbage med løbemaskinen Fossum, Alibi-Magnus, en portugiser langt fra kampform og Kakeeto so m ikke er langtidsholdbar. Får vi ikke styr på den centrale midtbane til sæsonstart bliver det rigtig rigtig grimt.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Træningskampe

Indlæg af Julgranen » 23. aug 2020, 10:16

Freddie skrev:
23. aug 2020, 05:25
I hele AaBs historie er der fyret trænere, men det har altid vist sig, at det er spillertruppen, der ikke er stærk nok.
Bortset fra det, er mandskab i et fodboldselskab altid midlertidig.
Du har af og til nogle ret bastante holdninger.
Men jeg skal lige forstå dig ret her. Fritager du alle trænere for skyld?
Jeg mindes nu nogle trænerfyringer, hvor vi isoleret set havde en rigtig stærk trup.
Og der er også markant forskel på trænere - kvaliteten af deres træning, mandskabsbehandling, hvor udviklingsorienterede de er, deres evne til at sætte holdet op.
I det lys virker det som en lidt absurd påstand.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2553
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe

Indlæg af baresi » 23. aug 2020, 10:38

Forza skrev:
22. aug 2020, 20:38
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 20:31
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:57
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:40
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:16
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:11


Så DU mener Friis fejler taktisk? Gik det ikke meget godt i sæsonen...?
Det gik vel op og ned. Jeg husker mange kampe han har været handlingslammet over 90 min og kampe hvor han har været læst af modstanderholdets træner.
Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.
I så fald er det jo irrelevant hvem der er træner.

Jeg synes ikke Friis er en top 4 træner. Hans evner rækker nærmere til bunden af ligaen i mine øjne. Jeg kan egentlig godt lide ham men uden Gaardes sikkerhedsnet, så tror jeg ikke han overlever den kommende sæson.

Dermed ikke sagt jeg ikke støtter op om ham og håber han løser alle udfordringerne.
Heldigvis er det ikke alene IAO egen beslutning. Den skal forbi bestyrelsen.
Yes. Og man må gå ud fra at et sådan valg vil være velovervejet gruppen i mellem.

De gav i hvert fald enorm lang snor til Morten Wieghorst, så de er ikke hurtige til at skyde på aftrækkeren.
Børsting siger det nærmest selv.
Der mangler en plan når vi har bolden.
Men ja jeg mener han fejler taktisk - For hvad er plan a?
Er det 3-4-3 med et højt aggressivt pres - og så direkte amgrebsfodbold med wingbacks der kommer i overgang
En 8er der løber i feltet og 3 offensive der hver skal sætte deres aftryk på mål og assist?
Det ER udmeldingen - og derfor fejler han med feks?
En falsk 9er (fossum - Olsen - kusk)
I et sådant system skal der være en ultra skarp 6er. Det har vi ikke haft siden wurtz - han kunne rydde op.
Men hvis portugiseren KAN så er det fedt .
MEN så havde det jo være pragtfuldt med en Olsen som 8er.
Nu MÅ det så være fossum og det er heller ikke dumt. Men ik der han er anvendt i 3-4-3 under Friis.

Van weert. Jeg kan sgu godt li ham og tror ham er genial for truppen. Men anvendes helt forkert som yderst højre offensiv / angriber.
Han er langsom og har hele sit liv været i boksen.
= en kæmpe fejl og ham præsterer da slet heller ik.
Kusk - fossum som 9er. Duer ikke. Måske sporadisk men slet ikke løsningen.
Der SKAL være en 9er Ala Prica du kan spille den op på og som hele tiden beskæftigere 1-2 af modstanderens forsvar.. og en som selv kommer i boksen du kan flå et indlæg ind til.
Desuden har friiis aldrig en plan B der virker - og haN virker taktisk umoden når vi er bagud.

Der burde være kommet en UdeFra der evt har en 3-4-3 filosofi afprøvet og som kommer med en anden vinder mentalitet (Ala Inge andre) en der ikke gider noget pis men som der er respekt omkring.
Hamren var der respekt for - som eksempel.

Men jeg er spændt og håber projektet lykkes under Friis for hvis man kan overføre Ord til handlinger så kan det blive godt .

Mangler bare at se det.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Træningskampe

Indlæg af Patmand » 23. aug 2020, 11:19

Freddie skrev:
23. aug 2020, 05:25
Pollack2 skrev:
22. aug 2020, 23:45
Forza skrev:
22. aug 2020, 20:38
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 20:31
Forza skrev:
22. aug 2020, 16:57
raekkeettre skrev:
22. aug 2020, 16:40


Ja og så andre hvor han taktisk smadret AGF, så det går vist op og ned for alle trænere medmindre du er Klopp, men han bliver nok også nogle gang sadt til vægs. Lad os nu komme videre...og give ham denne her sæson og støtte op. Jeg må også sige at denne her tsunami af udskiftninger af "talenter" heller ikke gør det nemmere for ham. Men igen lad os se når vinduet er lukket.
I så fald er det jo irrelevant hvem der er træner.

Jeg synes ikke Friis er en top 4 træner. Hans evner rækker nærmere til bunden af ligaen i mine øjne. Jeg kan egentlig godt lide ham men uden Gaardes sikkerhedsnet, så tror jeg ikke han overlever den kommende sæson.

Dermed ikke sagt jeg ikke støtter op om ham og håber han løser alle udfordringerne.
Heldigvis er det ikke alene IAO egen beslutning. Den skal forbi bestyrelsen.
Yes. Og man må gå ud fra at et sådan valg vil være velovervejet gruppen i mellem.

De gav i hvert fald enorm lang snor til Morten Wieghorst, så de er ikke hurtige til at skyde på aftrækkeren.
Jeg har det på samme måde som Forza ang. Friis. Jeg troede, han kun var en midlertidig løsning efter MW, men det er han så tydeligvis ikke - jeg mangler endnu bare at se, hvorfor man tror, han er træneren der virkelig kan løfte AaB - nu helt op i top 4. Tit nævnes hans taktiske evner, men dem har jeg meget svært ved at få øje på - især hvis vores spil ikke fungerer og kræver ændring i løbet af kampen. Det sker bare ikke, slet ikke hvis vi er kommet bagud eller spiller i overtal.
Indtil videre har han da vist evner til top 5. Yderligere avancement hænger lige så meget på Inge Andre Olsen og hans evner til at skabe en spillertrup, der kan lave arbejdet.
I hele AaBs historie er der fyret trænere, men det har altid vist sig, at det er spillertruppen, der ikke er stærk nok.
Bortset fra det, er mandskab i et fodboldselskab altid midlertidig.
Med den logik må du have været målløs over AaB's fyring af Allan Gaarde, en top 1 sportsdirektør.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe

Indlæg af Freddie » 23. aug 2020, 11:53

Julgranen skrev:
23. aug 2020, 10:16
Freddie skrev:
23. aug 2020, 05:25
I hele AaBs historie er der fyret trænere, men det har altid vist sig, at det er spillertruppen, der ikke er stærk nok.
Bortset fra det, er mandskab i et fodboldselskab altid midlertidig.
Du har af og til nogle ret bastante holdninger.
Men jeg skal lige forstå dig ret her. Fritager du alle trænere for skyld?
Jeg mindes nu nogle trænerfyringer, hvor vi isoleret set havde en rigtig stærk trup.
Og der er også markant forskel på trænere - kvaliteten af deres træning, mandskabsbehandling, hvor udviklingsorienterede de er, deres evne til at sætte holdet op.
I det lys virker det som en lidt absurd påstand.
Al erfaring viser, at trænerfyringer på grund af skuffende resultater ikke virker. Der kan selvfølgelig være andre årsager, men det er oftest fordi man er utilfreds med resultaterne, at træneren ryger. Man kan jo også indvende, at træneren ikke er eneansvarlig, idet han har møde med sportsdirektøren efter hver eneste træning, og hver en sten bliver vendt. Som sidste argument har alle trænere været igennem en grundig uddannelse og derefter scouting, inden de bliver antaget. Hvor mange trænerfyringer har ændret på resultaterne gennem tiderne? Kun ganske få. men det er bare lettere at fyre en træner, end skifte ud fordi spillerne er for dårlige. Det hjælper bare aldrig på resultaterne, hvilket også viser sig igen og igen.
Trænerens mandskabsbehandling og og den slags detaljer er selvfølgeligallerede scouted og kortlagt længe inden han er ansat.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe

Indlæg af Hanga » 23. aug 2020, 12:26

Freddie skrev:
23. aug 2020, 11:53

Al erfaring viser, at trænerfyringer på grund af skuffende resultater ikke virker. Der kan selvfølgelig være andre årsager, men det er oftest fordi man er utilfreds med resultaterne, at træneren ryger. Man kan jo også indvende, at træneren ikke er eneansvarlig, idet han har møde med sportsdirektøren efter hver eneste træning, og hver en sten bliver vendt. Som sidste argument har alle trænere været igennem en grundig uddannelse og derefter scouting, inden de bliver antaget. Hvor mange trænerfyringer har ændret på resultaterne gennem tiderne? Kun ganske få. men det er bare lettere at fyre en træner, end skifte ud fordi spillerne er for dårlige. Det hjælper bare aldrig på resultaterne, hvilket også viser sig igen og igen.
Trænerens mandskabsbehandling og og den slags detaljer er selvfølgeligallerede scouted og kortlagt længe inden han er ansat.
Bliver ansvaret for manglende resultater for ofte placeret på træneren ? Ja, det er der nok ingen tvivl om. Dertil har man som du selv nævner set for mange eksempler på trænerfyringer der ikke har flyttet en skid. Men det betyder ikke, at man aldrig skal skifte sin træner, og at der ikke kan være væsentlig fremgang at hente på dette. Hvis jeg skal give et konkret eksempel så se på Bayern Munchen før og efter Hans-Dieter Flick.

Det handler ikke kun om hvem der er dygtige trænere, men også om hvordan træneren passer ind i det setup han skal arbejde, med de folk han skal arbejde, og under den filosofi han skal arbejde.

Jeg taler ikke for en fyring af Friis, men jeg omvendt heller ikke overbevist om, at han får det maksimale ud af truppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe

Indlæg af FlæskeFrank » 23. aug 2020, 12:44

Freddie skrev:
23. aug 2020, 05:25
I hele AaBs historie er der fyret trænere, men det har altid vist sig, at det er spillertruppen, der ikke er stærk nok.
Bortset fra det, er mandskab i et fodboldselskab altid midlertidig.
Den eneste trænerfyring med succes er vel, da Allan Kuhn overtog efter Bruce Rioch. Og da virkede det som om Bruce Rioch gerne ville fyres baseret på hans handlinger.

Den næste i rækken af succes er måske Jakob Friis efter Wieghorst, spillet er blevet en milliard bedre og resultaterne har også rettet sig.
- FlæskeFrank

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe

Indlæg af Freddie » 23. aug 2020, 12:56

Hanga skrev:
23. aug 2020, 12:26
Freddie skrev:
23. aug 2020, 11:53

Al erfaring viser, at trænerfyringer på grund af skuffende resultater ikke virker. Der kan selvfølgelig være andre årsager, men det er oftest fordi man er utilfreds med resultaterne, at træneren ryger. Man kan jo også indvende, at træneren ikke er eneansvarlig, idet han har møde med sportsdirektøren efter hver eneste træning, og hver en sten bliver vendt. Som sidste argument har alle trænere været igennem en grundig uddannelse og derefter scouting, inden de bliver antaget. Hvor mange trænerfyringer har ændret på resultaterne gennem tiderne? Kun ganske få. men det er bare lettere at fyre en træner, end skifte ud fordi spillerne er for dårlige. Det hjælper bare aldrig på resultaterne, hvilket også viser sig igen og igen.
Trænerens mandskabsbehandling og og den slags detaljer er selvfølgeligallerede scouted og kortlagt længe inden han er ansat.
Bliver ansvaret for manglende resultater for ofte placeret på træneren ? Ja, det er der nok ingen tvivl om. Dertil har man som du selv nævner set for mange eksempler på trænerfyringer der ikke har flyttet en skid. Men det betyder ikke, at man aldrig skal skifte sin træner, og at der ikke kan være væsentlig fremgang at hente på dette. Hvis jeg skal give et konkret eksempel så se på Bayern Munchen før og efter Hans-Dieter Flick.

Det handler ikke kun om hvem der er dygtige trænere, men også om hvordan træneren passer ind i det setup han skal arbejde, med de folk han skal arbejde, og under den filosofi han skal arbejde.

Jeg taler ikke for en fyring af Friis, men jeg omvendt heller ikke overbevist om, at han får det maksimale ud af truppen.
Jeg kender ikke en sk.. til Bayern München. Men uanset hvilken klub man er i, så har man scouted træneren så godt man kan, og fundet frem til, at han passer til selskabet. Altså skal man selvfølgelig acceptere, hvis resultaterne ikke er dem man ønsker. der er jo også en modstander, der har samme indfaldsvinkel til resultatet.
For mit vedkommende har jeg været en lille del af tilhængermiljøet bag AaB i mange år. Der har været masser af skuffelser, men man må rejse sig igen. Den kloge gør det uden at finde syndebukke, men lærer af omstændighederne. Det er også det jeg kalder tålmodighed, og det har lønnet sig flere gange i AaB. Hvis den daværende ledelse havde fulgt fananbefalingerne, da visse fans stod på stadion og skreg Fyr Poul Erik i 1993, er det slet ikke sikkert, at AaB var der hvor man er i dag.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Træningskampe

Indlæg af Brent » 23. aug 2020, 12:59

FlæskeFrank skrev:
23. aug 2020, 12:44
Freddie skrev:
23. aug 2020, 05:25
I hele AaBs historie er der fyret trænere, men det har altid vist sig, at det er spillertruppen, der ikke er stærk nok.
Bortset fra det, er mandskab i et fodboldselskab altid midlertidig.
Den eneste trænerfyring med succes er vel, da Allan Kuhn overtog efter Bruce Rioch. Og da virkede det som om Bruce Rioch gerne ville fyres baseret på hans handlinger.

Den næste i rækken af succes er måske Jakob Friis efter Wieghorst, spillet er blevet en milliard bedre og resultaterne har også rettet sig.
Du mener ikke at det var en succes at fyre Pehrsson og ansætte Kent?
AaB - the Nordic gateway to Europe

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe

Indlæg af FlæskeFrank » 23. aug 2020, 13:32

Brent skrev:
23. aug 2020, 12:59
Du mener ikke at det var en succes at fyre Pehrsson og ansætte Kent?
Vi skal her stadig huske en kamp i Parken, hvor vi var døde og begravet, Det var på knivsæg, at vi i dag stadig er topklub.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe

Indlæg af Jakobsen » 23. aug 2020, 14:09

FlæskeFrank skrev:
Brent skrev:
23. aug 2020, 12:59
Du mener ikke at det var en succes at fyre Pehrsson og ansætte Kent?
Vi skal her stadig huske en kamp i Parken, hvor vi var døde og begravet, Det var på knivsæg, at vi i dag stadig er topklub.
Havde træneren fortsat hedderPehrsson den dag havde vi været døde og begravet længe inden den dag. Vi havde trods alt point nok til vi kunne overleve sidste runde uden at vinde. Kent overtog et hold på sidste pladsen ved vinterpausen og fik det over stregen. Det er vel kun os og så Randers året før der har gjort det.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Træningskampe

Indlæg af Freddie » 23. aug 2020, 15:02

Brent skrev:
23. aug 2020, 12:59
FlæskeFrank skrev:
23. aug 2020, 12:44
Freddie skrev:
23. aug 2020, 05:25
I hele AaBs historie er der fyret trænere, men det har altid vist sig, at det er spillertruppen, der ikke er stærk nok.
Bortset fra det, er mandskab i et fodboldselskab altid midlertidig.
Den eneste trænerfyring med succes er vel, da Allan Kuhn overtog efter Bruce Rioch. Og da virkede det som om Bruce Rioch gerne ville fyres baseret på hans handlinger.

Den næste i rækken af succes er måske Jakob Friis efter Wieghorst, spillet er blevet en milliard bedre og resultaterne har også rettet sig.
Du mener ikke at det var en succes at fyre Pehrsson og ansætte Kent?
Det var det vel, men Kent lænede sig da kraftigt op ad en fyreseddel i sit første år. Måske havde Magnus Perhrsson performet bedre, hvis han ikke skulle spille med Jones Kusi-Asare, en reservespiller fra Esbjerg og Dickson Nwakaeme, som eneste nye spillere til sæsonen 2010/2011. AaB var på falittens rand i den periode, og havde ikke en klink at investere i holdet.
Kent Nielsens 12 første kampe i AaB gav 2 sejre. Den ene var en sejr i pokalen på straffespark i Viborg, og han var rykket ned med holdet, da Esbjerg og Randers mirakuløst spillede 2-2 i 2011 som nævnt andetsted i tråden.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Træningskampe

Indlæg af Hovedet » 23. aug 2020, 15:20

9000AA skrev:
23. aug 2020, 06:35
En dårlig generalprøve (genrslprøver) giver en god premiere. Så vi kommer jo til at smadre ligaen fuldstændig. 🤷
Jeg har ikke overblik over AaBs træningskampe i vinterpausen eller op til en ny sæson. Jeg tænker på, i hvor høj grad man kan udlede noget om resultater og spillets kvalitet i den efterfølgende turnering baseret på træningskampene op til?

Jeg har som nævnt ingen anelse om det, men det kunne være sjovt at nørde lidt i. Jeg husker dog den med stor spænding imødesete forårssæson i 2016, hvor vi efter en superstærk afslutning på efteråret lå nr. 2 lige efter FCK og var i semifinalen i pokalturneringen. Vi gik, så vidt jeg husker, ubesejret gennem træningskampene op til foråret og sluttede i hvert fald af med en meriterende 3-0-sejr over Malmö FF; derpå fulgte et miserabelt forår, hvor vi røg ud i semifinalen i pokalen og sluttede som nr. 5 i den Superliga, hvor SønderjyskE snuppede sølvet. I øvrigt nok den største skuffelse, jeg har haft med AaB.

Pointen er, at dét år kunne man i hvert fald intet udlede af træningskampene op til, og det er mit indtryk, at det næsten altid forholder sig sådan.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 23. aug 2020, 15:43

Hovedet skrev:
23. aug 2020, 15:20
9000AA skrev:
23. aug 2020, 06:35
En dårlig generalprøve (genrslprøver) giver en god premiere. Så vi kommer jo til at smadre ligaen fuldstændig. 🤷
Jeg har ikke overblik over AaBs træningskampe i vinterpausen eller op til en ny sæson. Jeg tænker på, i hvor høj grad man kan udlede noget om resultater og spillets kvalitet i den efterfølgende turnering baseret på træningskampene op til?

Jeg har som nævnt ingen anelse om det, men det kunne være sjovt at nørde lidt i. Jeg husker dog den med stor spænding imødesete forårssæson i 2016, hvor vi efter en superstærk afslutning på efteråret lå nr. 2 lige efter FCK og var i semifinalen i pokalturneringen. Vi gik, så vidt jeg husker, ubesejret gennem træningskampene op til foråret og sluttede i hvert fald af med en meriterende 3-0-sejr over Malmö FF; derpå fulgte et miserabelt forår, hvor vi røg ud i semifinalen i pokalen og sluttede som nr. 5 i den Superliga, hvor SønderjyskE snuppede sølvet. I øvrigt nok den største skuffelse, jeg har haft med AaB.

Pointen er, at dét år kunne man i hvert fald intet udlede af træningskampene op til, og det er mit indtryk, at det næsten altid forholder sig sådan.
Jeg var hele vinteren overbevist om at vi ville blive mestre det år. Jeg kunne ikke se hvilket forsvar der skulle stoppe Enevoldsen og Spalvis i front.

Man må dog også sige, at spillere som Børsting, Kasper P og Jakob Blåbjerg måske spillede lidt for mange kampe på et hold der kunne have taget mesterskab eller lignende det år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar